Nee man. Gewoon serieuze lui in nieuwsprogramma's en politici. Niemand zegt trouwens 'de Nederlandje'.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie zegt dat dan?![]()
Serieus nooit gehoord, zeker hetzelfde allochtone volk als dat 'de Nederlandje' zegt.
De Oekraine zegt ook niemand.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee man. Gewoon serieuze lui in nieuwsprogramma's en politici. Niemand zegt trouwens 'de Nederlandje'.
Komt omdat je nooit luistert. Net nog in Nieuwsuur.quote:
Nee, daarom heb ik het 10 minuten geleden ook voor het laatst gehoord.quote:
Dat jouw moeder het gebruikt wil niet zeggen dat het landelijk een gebruikelijke term is.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:44 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee, daarom heb ik het 10 minuten geleden ook voor het laatst gehoord.
Hier, mongool.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat jouw moeder het gebruikt wil niet zeggen dat het landelijk een gebruikelijke term is.
Niemand, behalve zo'n beetje alle landen om ons heen... (The Netherlands, Die Niederlande, Les Pays-Bas et cetera)quote:Op maandag 21 maart 2016 22:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee man. Gewoon serieuze lui in nieuwsprogramma's en politici. Niemand zegt trouwens 'de Nederlandje'.
Want dat is 'de Nederlandje'?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niemand, behalve zo'n beetje alle landen om ons heen... (The Netherlands, Die Niederlande, Les Pays-Bas et cetera)
Oekraïne dus, alle domme taalfouten komen daar wel aan bod.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:46 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hier, mongool.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/oekraine-de-oekraine
Je klacht ging toch over het gebruik van het lidwoord?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:48 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Want dat is 'de Nederlandje'?Overigens is dat allemaal een vertaling van De Nederlanden. Niet 'de Nederlandje'.
Okay, maar ik zie niet in hoe jij hier zo last van kunt hebben dat je het klachtwaardig genoeg vindt om een topic te openenquote:Op maandag 21 maart 2016 22:46 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hier, mongool.
Ja bij DE Oekraïne. NIEMAND zegt 'de Nederlandje'. Wat snap je daar niet aan?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je klacht ging toch over het gebruik van het lidwoord?
Waarom snap jij niet dat het juiste lidwoord voor landje het is?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:51 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ja bij DE Oekraïne. NIEMAND zegt 'de Nederlandje'. Wat snap je daar niet aan?
Ben je echt zwakzinnig ofzo? Tering hey.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom snap jij niet dat het juiste lidwoord voor landje het is?
Nee, het lukt me alleen niet om ver genoeg af te zakken zodat het ook voor jou begrijpelijk wordt.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:52 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ben je echt zwakzinnig ofzo? Tering hey.
quote:Op maandag 21 maart 2016 22:39 schreef peteey het volgende:
Weenie, klinkt wel lekker. De Oekraine. Ik ga 't voortaan ook gebruiken.
Ik zeg al jaren dat ik in De Nederlandje woon.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:43 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Wel. Zeker om de redenen die ik aandraag.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:54 schreef Woelwater het volgende:
Verder niet echt klachtwaardig natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pindazakje
Iedere keer dat ik het zie of hoor, stoor ik me eraan. Imo een terechte klacht dusquote:Op maandag 21 maart 2016 22:54 schreef Woelwater het volgende:
Even om TS tegemoet te komen:
http://www.franekercouran(...)rag-met-de-oekraine/
http://www.nu.nl/bergen-o(...)rendum-oekraine.html
http://programma.vpro.nl/(...)rus-onderzeeers.html
Verder niet echt klachtwaardig natuurlijk.
quote:Op maandag 21 maart 2016 22:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Ruiken jullie dat ook?
Alsof jij weet hoe dat ruikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
Dat verandert de zaak natuurlijk, eensch met TSquote:Op maandag 21 maart 2016 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Iedere keer dat ik het zie of hoor, stoor ik me eraan. Imo een terechte klacht dus
Die Maarten van Rossem en andere mongolen die een pseudo interessante indruk willen maken wel.quote:
quote:Op maandag 21 maart 2016 23:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat verandert de zaak natuurlijk, eensch met TS
Die lui weten gewoon niet beter. Om een of andere reden.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Die Maarten van Rossem en andere mongolen die een pseudo interessante indruk willen maken wel.
KLB / Mensen die haten op de Oekraine!quote:Op maandag 21 maart 2016 22:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat jouw moeder het gebruikt wil niet zeggen dat het landelijk een gebruikelijke term is.
Of de hele wereld veranderen in een Islamitisch kalifaat.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Een oplossing voor dit hele probleem, plus nog een paar andere problemen, is de Oekraïne gewoon weer teruggeven aan het Rusland.
Dat gaat sowieso gebeuren - slechts een kwestie van tijd.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:55 schreef SR4 het volgende:
[..]
Of de hele wereld veranderen in een Islamitisch kalifaat.
Tsis jeboi ssnepkingquote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:35 schreef Rozevla het volgende:
Ok man!!
Ik zeg gewoon deze okraientje toch!!!
WAT IS ER MET DEZE OEKRAIENTJE DAN HE!!!! WAT WAT!!!!
Groetje aan de OEKRAIENTJE
Terechte klacht. Beetje cynisch doen en je verheven voelen, en je krijgt regelmatig een plekje aan tafel @ DWDDquote:Op maandag 21 maart 2016 23:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Die Maarten van Rossem en andere mongolen die een pseudo interessante indruk willen maken wel.
Zou dat ermee te maken kunnen hebben dat dat een meervoud is... net als The United States..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef DerekB het volgende:
TS heeft nog nooit van The Netherlands gehoord.
Met andere woorden, in het buitenland doen ze precies het zelfde.
"Voorlopig bestaan het oude de Oekraïne en het nieuwe Oekraïne naast elkaar. "quote:Op maandag 21 maart 2016 22:46 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Hier, mongool.
Slechte allochtonen dan, een eckte allochtoon gebruikt altijd 'het' + verkleinwoordquote:Op maandag 21 maart 2016 22:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie zegt dat dan?![]()
Serieus nooit gehoord, zeker hetzelfde allochtone volk als dat 'de Nederlandje' zegt.
quote:Op maandag 21 maart 2016 22:39 schreef peteey het volgende:
Weenie, klinkt wel lekker. De Oekraine. Ik ga 't voortaan ook gebruiken.
Dus ik mag niet de Oekraïne zeggen, maar jij mag wel "Gooi jezelf weg" zeggen?quote:
Gigantische onzin. Met name retards zeggen het. Het is niet iets waar is over nagedacht, want HET IS GEWOON FOUT.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dus ik mag niet de Oekraïne zeggen, maar jij mag wel "Gooi jezelf weg" zeggen?
Gooi zelf jezelf weg.
PS. Alleen de NOS zegt de Oekraïne. De rest van Nederland houdt het liever kort.
Lees je je eigen links wel? Het is niet fout.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Gigantische onzin. Met name retards zeggen het. Het is niet iets waar is over nagedacht, want HET IS GEWOON FOUT.
Lees die onzetaal-link nog maar eens heel goed. Er staat alleen dat mensen het gebruiken. Niet dat het correct is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:30 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Lees je je eigen links wel? Het is niet fout.
Nooit gedacht dit te zeggen op een topic van MrSalazar maar...quote:Op maandag 21 maart 2016 22:37 schreef MrSalazar het volgende:
Kijk, dat land is een tijdlang niet echt in de picture geweest hier, maar er zijn inmiddels verschillende dingen gebeurd (Oranjerevolutie, MH17) die er voor zorgden dat er wel veel over gepraat is in de media. En nu met dat referendum natuurlijk ook weer. De klacht is dat er meer dan 10 jaar na de Oranjerevolutie nog steeds mensen spreken over:
DE Oekraïne.
Gooi jezelf weg.
Groetjes,
V.
Een heel topic over voorkeurtjes makenquote:In het Nederlands wordt het land Oekraïne vaak aangeduid als de Oekraïne. Dit is volgens de Taaladviesdienst van het Genootschap Onze Taal allebei correct, alleen gaat de voorkeur uit naar Oekraïne zonder lidwoord. Het lidwoord is een overblijfsel van de Oekraïne als streeknaam,
Je bedoelt de negers?quote:Op maandag 21 maart 2016 22:40 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie zegt dat dan?![]()
Nikkers zei je toch in dat andere topic?quote:
terechte klacht!quote:Op maandag 21 maart 2016 22:37 schreef MrSalazar het volgende:
Kijk, dat land is een tijdlang niet echt in de picture geweest hier, maar er zijn inmiddels verschillende dingen gebeurd (Oranjerevolutie, MH17) die er voor zorgden dat er wel veel over gepraat is in de media. En nu met dat referendum natuurlijk ook weer. De klacht is dat er meer dan 10 jaar na de Oranjerevolutie nog steeds mensen spreken over:
DE Oekraïne.
Gooi jezelf weg.
Groetjes,
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |