Nou debt to gdp in Oekraine is 35%, dus dat land staat er economisch op het eerste gezicht een stuk beter voor dan de meeste landen uit de Eurozone. Ik weet niet hoe het de banken er voor staan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 04:13 schreef arjan1212 het volgende:
Oekraïne
Een spaarrekening in de Oekraïne. Dat is tenminste fijn. Zet je spaargeld minstens drie maanden vast bij Ukrsoftstbank en je kunt rekenen op een rente tot 17,5%, en 18% bij een jaar. Oekraïne kenden het afgelopen jaar een inflatie van 0,6%. Wat nou beleggen? Dat wordt met een koffer vol zwartspaargeld naar het oosten van Europa karren.
http://daskapital.nl/2013/08/zeven_landen_met_een_spaarrent.html
wat is het probleem? de koers van de Grivna tegen de euro zakt zeker alleen maar ?
Is er geen garantieregeling tot aan een maximumbedrag?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Mike4Ever het volgende:
Hoog Rendement = Hoog Risico, het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Waarschijnlijk niet, Oekraine is niet lid van de EU.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:53 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Is er geen garantieregeling tot aan een maximumbedrag?
Welke 'iedereen' heb je het over?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:30 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden de reacties soms.![]()
Iemand die post iets van "daar kan je leuk geld op verdienen" en vervolgens rent iedereen als een speer er achteraan om daarna te moeten horen dat er nog wat haken en ogen aan zitten.
Die 1,2% betaal je pas boven 21k dus valt voor sommige spaarders gewoon weg. De inflatie is lager dan 3,1%. Dit is echter niet relevant, je betaalt het nl. ook als je je geld bij een ander neerzet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:35 schreef Kaas- het volgende:
Even hypothetisch: je hebt vorig jaar op deze datum een spaarrekening geopend in Oekraïne (voor de wisselkoersen heb ik even op exchangerates.org.uk gespiekt en een kleine marge voor de bied-laad-koers meegerekend).
• 16-8-2012: je wisselt 1000 EUR om tegen 9.999 UAH
• 16-8-2012: je zet de 9.9999 UAH op een spaarrekening
• 16-8-2013: de 9.999 UAH is in een jaar tijd met 18% gegroeid tot 11.799 UAH (als die bank niet omgevallen is)
• 16-8-2013: je wisselt 11.799 UAH om tegen 1090 EUR
Heb je 9% gepakt als je het meet in euro's. Na belastingen (1,2%) en inflatie (3,1%) blijft er dan uiteindelijk nog 4,7% reëel rendement over. Maar ach, nog altijd zeer redelijk! Of ik het risico daarvoor zou willen nemen weet ik nog wel niet...
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:35 schreef Kaas- het volgende:
Even hypothetisch: je hebt vorig jaar op deze datum een spaarrekening geopend in Oekraïne (voor de wisselkoersen heb ik even op exchangerates.org.uk gespiekt en een kleine marge voor de bied-laad-koers meegerekend).
• 16-8-2012: je wisselt 1000 EUR om tegen 9.999 UAH
• 16-8-2012: je zet de 9.9999 UAH op een spaarrekening
• 16-8-2013: de 9.999 UAH is in een jaar tijd met 18% gegroeid tot 11.799 UAH (als die bank niet omgevallen is)
• 16-8-2013: je wisselt 11.799 UAH om tegen 1090 EUR
Heb je 9% gepakt als je het meet in euro's. Na belastingen (1,2%) en inflatie (3,1%) blijft er dan uiteindelijk nog 4,7% reëel rendement over. Maar ach, nog altijd zeer redelijk! Of ik het risico daarvoor zou willen nemen weet ik nog wel niet...
Yep. Die hebben ook een DGS tot 100.000 euro.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:33 schreef HD9 het volgende:
Je kunt beter gaan beleggen in Bulgarije
http://bedrijfsoprichting(...)lastingen-van-europa
Ik zou het zo min mogelijk vertellen. Laat die domme aasgieren het maar aan de lijve ondervindenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Mike4Ever het volgende:
Hoog Rendement = Hoog Risico, het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
quote:Bank of Ukraine imposes limits on foreign currency deposit withdrawal
KIEV, February 28. /ITAR-TASS/. Ukraine's national bank has imposed temporary limits to withdraw money from foreign currency deposits to sums equivalent to no more than 15,000 hryvnias (about $1,500) a day, without any limits for hryvnia deposits, National Bank Chief Stepan Kubiv told a press conference.
"For hryvnia deposits you may take as much as a million or two. Banks have liquidity," Kubiv said.
The chief banker also noted that the situation on Ukraine’s currency market was under control. "The exchange rate may move in one direction and the opposite. There are just emotions and misinformation on the financial market," he noted.
He assured the national bank would toughly stop violators of the currency law. For example, inspectors were sent to eight banks that had engaged in speculation, he said.
http://en.itar-tass.com/economy/721415
Vertel ?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 02:10 schreef Straatklinker het volgende:
Oekraïne was toch het land waar de laatste 20 jaar redelijk wat bedrijven "gestolen" zijn? Redelijk wat Nederlanders ook mee het schip ingegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |