Niemand kan op afstand zeggen wat er mis is met je horloge. Als je er mee naar een juwelier gaat, komen ze er wel achter of het aan de batterij ligt of niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:21 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
@habitue
Ja klopt, maar het scheelt nogal of ik een nieuwe batterij nodig heb, die ik gewoon bij de lokale juwelier kan laten vervangen, of dat ik me op de garantie moet beroepen (ik neem aan dat die wel langer dan een jaar zal zijn) en terug moet naar de winkel waar hij gekocht is.
Ik heb er 1 voor dagelijks gebruik naast m'n Chopard omdat ik het zonde vind die te dragen tijdens werk. En hij bevalt goed, zeker tijdens werk. Je telefoon gebruik je bijna niet meer. Het is een handige aanvulling als je de agenda, nieuwsberichten en filteren van sms en whatsapp veel gebruikt. In het weekend of tijdens etentjes heb je dat alles niet nodig en zal je het niet missen. Ik zou het moeilijk kunnen missen tijdens werkquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Apple watches ook maar toestaan in dit topic? Het is zo rustig hier.
Extra? Niet anders dan normaal maar nu op je horloge ipv je telefoon. Je kan zelf bepalen of je een geluidje, trilling of niks wilt. Je raakt je telefoon bijna niet meer aan en met een snelle blik op je pols kan je zien wat je binnen krijgt of gemist hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:22 schreef habitue het volgende:
Moet er niet aan denken extra notificaties. En dan ook nog eens aan mn pols.
Nou ik heb mn telefoon vaak gewoon naast me liggen. Voor mij is een horloge een soort ode aan het verleden. Iets uit een simpelere tijd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Extra? Niet anders dan normaal maar nu op je horloge ipv je telefoon. Je kan zelf bepalen of je een geluidje, trilling of niks wilt. Je raakt je telefoon bijna niet meer aan en met een snelle blik op je pols kan je zien wat je binnen krijgt of gemist hebt.
Met hey siri kan je snel een boodschappen lijstje maken bv of de verlichting aan of uit doen net als snel een agenda afspraak in je agenda zetten zonder iets aan te raken. Ik vind het ideaal, net als een berichtje sturen tijdens het rijden.
Ik ben het zeker met je eens dat een mechanisch horloge gewoon mooier en leuker is. Daar kan ik. Iks tegen in brengen. Sterker nog als ik moet kiezen dan kies ik daar ook voor. Ik vind het alleen zonde tijdens werk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Nou ik heb mn telefoon vaak gewoon naast me liggen. Voor mij is een horloge een soort ode aan het verleden. Iets uit een simpelere tijd.
Ik hou van het mechanische tikje, het uurwerk en dat alles werkt op de energie die ik er zelf in stop. Een stuk geschiedenis aan je pols. Voor mij zit er geen romantiek in smartwachtes en vind ze ook gewoon niet mooi. Daarbij kan ik dat alles ook allemaal op mijn telefoon, voor mij dus compleet overbodig. Maar each to their own.
Ik snap het, maar dan zou ik zelf een andere erbij kopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat een mechanisch horloge gewoon mooier en leuker is. Daar kan ik. Iks tegen in brengen. Sterker nog als ik moet kiezen dan kies ik daar ook voor. Ik vind het alleen zonde tijdens werk.
En als ik hem wel draag is dat iets speciaal voor mijn gevoel. Lastig uit te leggen. Vergelijk het met een hobby auto. Als ik hem draag doe ik dat met een glimlach. Met het gevoel, het kan weer
Je hebt geen quartz?quote:Op zondag 27 maart 2016 19:44 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen over een jaar of 10 een tumor in hun pols hebben door het dagelijks dragen van een elektronisch apparaat op je huid. Mij niet gezien.
In quartz zit een batterij.quote:
Jij draagt een magnetron op je lijf?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:57 schreef ook_gek het volgende:
Ach de oudere horloges hebben radium om de boel op te laten lichten in het donker. Maar goed genoeg andere stralingen in het leven. 3G, 4D, wifi enz enz enz magnetron zeker ook niet i
Ik heb wel altijd 2 telefoons in mijn broekzakquote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij draagt een magnetron op je lijf?
Niet dagelijksquote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:33 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Jij draagt een magnetron op je lijf?
Nou ja als je weet hoeveel stralingen er van telefoons afkomen, dat maakt wel degelijk verschil. Het zou me niet verbazen als over een jaar of 10/15 de hoeveel brein tumoren aanzienlijk is toegenomen door het gebruik van mobiele telefoons.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Niet dagelijks![]()
Maar laten we eerlijk zijn. Je staat dagelijks zo veel bloot aan stralingen. O zoveel verschillende manieren, daar maakt een horloge geen verschil meer in.
Mooie collectie.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik ben klaar.. Misschien alleen over 10 jaar nog een reverso of zoiets, maar daar vind ik mezelf nu nog wat te jong voor.
[ afbeelding ]
Mooie collectie hoor! Hoe oud ben je als ik mag vragen? Zit zelf ook wel eens naar een reverso te kijken namelijk. En ben 29.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik ben klaar.. Misschien alleen over 10 jaar nog een reverso of zoiets, maar daar vind ik mezelf nu nog wat te jong voor.
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[ afbeelding ]
Wat maakt leeftijd uitquote:Op zaterdag 2 april 2016 08:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Mooie collectie hoor! Hoe oud ben je als ik mag vragen? Zit zelf ook wel eens naar een reverso te kijken namelijk. En ben 29.
Ik ben 33. Ik vind de reverso nog iets te klassiek of zo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 08:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Mooie collectie hoor! Hoe oud ben je als ik mag vragen? Zit zelf ook wel eens naar een reverso te kijken namelijk. En ben 29.
Nou niks, maar GF geeft aan dat hij nog 10 jaar wil wachten tot hij een Reverso koopt.quote:
Snap ik deels. Het is natuurlijk een oud sportmodel. Met dat in gedachten vind ik hem minder dressy dan hij er uitziet op de een of andere manier.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:35 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik ben 33. Ik vind de reverso nog iets te klassiek of zo.
Haha ja het is inderdaad een sport model, maar ik vind hem meer voor bij een pak of zo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Snap ik deels. Het is natuurlijk een oud sportmodel. Met dat in gedachten vind ik hem minder dressy dan hij er uitziet op de een of andere manier.
Duurzaamheid? Even googlen leert me dat het plakmerkje is, komt uit een Chinese fabriek met hoogstwaarschijnlijk kinderen. En een Japans quartzuurwerkje. Dus ik denk niet dat je de ozonlaag of de walvisstand er mee redt.quote:Op zondag 3 april 2016 20:56 schreef Joeri. het volgende:
Ik heb smalle polsen en ben opzoek naar een betaalbare eenvoudige/simplistische horloge. Ik ben zelf uitgekomen op Komono (Winston). Heeft iemand ervaring met deze horloges (bijv. duurzaamheid) of suggesties voor andere merken met deze omschrijving?
Thx, zal ik even googlenquote:
Wat is betaalbaar?quote:Op zondag 3 april 2016 20:56 schreef Joeri. het volgende:
Ik heb smalle polsen en ben opzoek naar een betaalbare eenvoudige/simplistische horloge. Ik ben zelf uitgekomen op Komono (Winston). Heeft iemand ervaring met deze horloges (bijv. bouwkwaliteit) of suggesties voor andere merken met deze omschrijving?
Ligt er maar net aan. Als je een of ander modemerk koopt, is er best een kans dat het niet zo lang meegaat.quote:Op zondag 3 april 2016 22:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat is betaalbaar?
Denk dat je vanaf 100,- een redelijk klokkie hebt die niet zomaar kaduuk gaat.
Goede opmerking. Ik heb zo'n 150,- max. in gedachten. En dat vind ik het lastige Goldfinger, is zo'n merk als Komono nu bekend/groot of typisch zo'n modemerk. Lastig te zien als je er geen verstand van hebt.quote:Op zondag 3 april 2016 22:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Wat is betaalbaar?
Denk dat je vanaf 100,- een redelijk klokkie hebt die niet zomaar kaduuk gaat.
Het merk zegt mij niets. Skv heeft het gegoogled en volgens hem is het een plakmerk. Voor een bedrag van 100 euro kan je je er geen buil aan vallen natuurlijk, maar het is in ieder geval geen echt horlogemerk.quote:Op zondag 3 april 2016 22:28 schreef Joeri. het volgende:
[..]
En dat vind ik het lastige Goldfinger, is zo'n merk als Komono nu bekend/groot of typisch zo'n modemerk. Lastig te zien als je er geen verstand van hebt.
Seiko 5 inderdaad. En anders kun je Orient nog proberen, die hebben ook genoeg tussen de 100-150¤. Dan heb je in ieder geval twee merken wiens core business bestaat uit horloges produceren.quote:Op zondag 3 april 2016 22:28 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Goede opmerking. Ik heb zo'n 150,- max. in gedachten. En dat vind ik het lastige Goldfinger, is zo'n merk als Komono nu bekend/groot of typisch zo'n modemerk. Lastig te zien als je er geen verstand van hebt.
Trouwens, bij m'n vorige horlogeaankoop (voor iemand) heb ik ook hier om advies gevraagd en met succes want dat klokje is nog steeds in gebruik
Beetje groot voor een vrouw.quote:Op zondag 3 april 2016 22:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Hier nog even een tijdelijke..
[ afbeelding ]
Het interesseert me niet wat jij er van vindt. Ga iemand anders lastig vallen met je dorps-mentaliteit.quote:Op maandag 4 april 2016 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Beetje groot voor een vrouw.
Of wil je zeggen dat je als vent zulke kralenarmbandjes draagt? Zoja; ga je diep schamen. Een tip; doe ze af, je loopt enorm voor lul.
Wauw, mooie collectie man!quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 april 2016 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Beetje groot voor een vrouw.
Of wil je zeggen dat je als vent zulke kralenarmbandjes draagt? Zoja; ga je diep schamen. Een tip; doe ze af, je loopt enorm voor lul.
Koop op meranom.com een Vostok, of scoor een leuke mechanische Oriënt (bijvoorbeeld Ray of Bambino) of Seiko. Dan heb je aardig veel horloge voor je 150 E. In ieder geval veel meer dan bij wat je eerder postte.quote:Op zondag 3 april 2016 22:28 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Goede opmerking. Ik heb zo'n 150,- max. in gedachten. En dat vind ik het lastige Goldfinger, is zo'n merk als Komono nu bekend/groot of typisch zo'n modemerk. Lastig te zien als je er geen verstand van hebt.
Trouwens, bij m'n vorige horlogeaankoop (voor iemand) heb ik ook hier om advies gevraagd en met succes want dat klokje is nog steeds in gebruik
quote:
Zit op mijn werk dus geen geluid. 75K lijkt me wel wat aan de prijs om eerlijk te zijn. Wel een topstuk natuurlijkquote:
Welkom in de wondere wereld van de verzamelaars.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef habitue het volgende:
30k extra voor een paar papiertjes en boekjes?
Doen. Verkopen. Die Enicars zijn erg leuk, daar niet van. Maar de prijzen zitten enorm in de lift en vertegenwoordigen allang niet meer de technische waarde. Ik zou gebruik maken van de huidige overwaarde en er wat leuks voor terugkopen. Een explorer I ofzoquote:Op donderdag 7 april 2016 18:07 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Er heeft net iemand een nogal hoog bedrag uit het niets geboden voor m'n Enicar sherpa jet.
Het was eigenlijk niet mijn intentie om hem te verkopen want hij staat nergens te koop, maar ik kan dit moeilijk weigeren.
Wat zouden jullie doen? Verkopen en zoeken naar een ander exemplaar of andere GMT, of gewoon houden?
Even om duidelijk te maken waarom ik het voor m'n gevoel moeilijk kan weigeren. Ik heb er rond de 1000 euro voor betaald en ik krijg er 3000 dollar voor geboden.
Ja ik denk ook dat ik het maar moet doen. Ik vermoed dat ik dit bedrag er nooit meer voor krijg als ik hem ooit wel zou willen verkopen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Doen. Verkopen. Die Enicars zijn erg leuk, daar niet van. Maar de prijzen zitten enorm in de lift en vertegenwoordigen allang niet meer de technische waarde. Ik zou gebruik maken van de huidige overwaarde en er wat leuks voor terugkopen. Een explorer I ofzo
Ook dat: doen. Volgens mij heb je een dag vol goede ideeën.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat ik het maar moet doen. Ik vermoed dat ik dit bedrag er nooit meer voor krijg als ik hem ooit wel zou willen verkopen.
Was ik gvd een paar dagen geleden klaar met m'n collectie, nu dit weer haha.
Nu twijfel ik er zelfs over om m'n speedmaster ook te verkopen en dan vervolgens een rolex gmt 1675 root beer te kopen.
quote:Op donderdag 7 april 2016 18:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Ook dat: doen. Volgens mij heb je een dag vol goede ideeën.
Ja het blijft moeilijk geen ander horloge te kopen zodra er geld vrijkomt hahaquote:Op donderdag 7 april 2016 18:25 schreef Skv het volgende:
Ja, dacht je even lekker klaar te zijn met je collectie. Niet dus.
Doen, wat is er zo bijzonder aan dat merk dan want het klinkt een beetje als een chinees webshop merkquote:Op donderdag 7 april 2016 18:07 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Er heeft net iemand een nogal hoog bedrag uit het niets geboden voor m'n Enicar sherpa jet.
Het was eigenlijk niet mijn intentie om hem te verkopen want hij staat nergens te koop, maar ik kan dit moeilijk weigeren.
Wat zouden jullie doen? Verkopen en zoeken naar een ander exemplaar of andere GMT, of gewoon houden?
Even om duidelijk te maken waarom ik het voor m'n gevoel moeilijk kan weigeren. Ik heb er rond de 1000 euro voor betaald en ik krijg er 3000 dollar voor geboden.
Het is wel een Zwitsers merk met een rijke historie hoor. Echter voornamelijk bekend in Rusland en Azie.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Doen, wat is er zo bijzonder aan dat merk dan want het klinkt een beetje als een chinees webshop merk
Ik zou hem lekker houden. Als iemand je dat nu al bied terwijl hij nieteens te koop staat...quote:Op donderdag 7 april 2016 18:55 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Het is wel een Zwitsers merk met een rijke historie hoor. Echter voornamelijk bekend in Rusland en Azie.
Hoor net van een paar mensen dat er een grote kans is dat ik er over 1 of 2 jaar vermoedelijk het dubbele van wat er nu voor geboden is, voor kan krijgen. Dus ik ga er nog eens rustig over denken toch.
Succes. Waar zijn die aannames op gebaseerd?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:55 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Het is wel een Zwitsers merk met een rijke historie hoor. Echter voornamelijk bekend in Rusland en Azie.
Hoor net van een paar mensen dat er een grote kans is dat ik er over 1 of 2 jaar vermoedelijk het dubbele van wat er nu voor geboden is, voor kan krijgen. Dus ik ga er nog eens rustig over denken toch.
Hoeveel wil je voor die speedmasterquote:Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat ik het maar moet doen. Ik vermoed dat ik dit bedrag er nooit meer voor krijg als ik hem ooit wel zou willen verkopen.
Was ik gvd een paar dagen geleden klaar met m'n collectie, nu dit weer haha.
Nu twijfel ik er zelfs over om m'n speedmaster ook te verkopen en dan vervolgens een rolex gmt 1675 root beer te kopen.
Op de achterlijke prijsstijgingen van de afgelopen paar jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:00 schreef Skv het volgende:
[..]
Succes. Waar zijn die aannames op gebaseerd?
Ik geloof dat ze voor rond de 3K gaan, dus zoiets zal het wel worden. Weet overigens nog niet zeker of ik hem verkoop hoorquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hoeveel wil je voor die speedmaster
Nice. Staat op mijn wensen lijstje de gmt danquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:24 schreef harriepopov het volgende:
Hoppa! Eindelijk binnen! Lang moeten wachten, maar eindelijk naast mijn Breitling Navitimer een Rolex GMT Master II 116710 BLNR a.k.a Batman
[ afbeelding ]
De grootte is overigens wel even wennen i.v.m. de Navitimer, maar dit is genieten hoor
Mooie klokken zeg. Vind de batman de mooiste gmt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 20:24 schreef harriepopov het volgende:
Hoppa! Eindelijk binnen! Lang moeten wachten, maar eindelijk naast mijn Breitling Navitimer een Rolex GMT Master II 116710 BLNR a.k.a Batman
[ afbeelding ]
De grootte is overigens wel even wennen i.v.m. de Navitimer, maar dit is genieten hoor
Thxquote:Op dinsdag 12 april 2016 21:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Mooie klokken zeg. Vind de batman de mooiste gmt.
Lekker man! Mijn broertje had ook de Batman, maar die heeft hem weer verkocht. Vond het toch net wat te shinyquote:Op dinsdag 12 april 2016 20:24 schreef harriepopov het volgende:
[ afbeelding ]
Je criteria nog iets breder formuleren: "ik ben op zoek naar een horloge" bijvoorbeeld.quote:
Das wel heel breed.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:39 schreef Weekendwarrior het volgende:
Ik ben opzoek naar een oud vintage horloge van rond de 1000-2000,- iemand suggesties?
Mwah zou geen 34mm horloge halen van dat geldquote:Op woensdag 13 april 2016 18:45 schreef habitue het volgende:
http://www.chrono24.nl/om(...)matic--id4328492.htm
Alsjeblieft
Ik ook niet maar het is een vintage horloge tussen de 1 en 2k.quote:Op woensdag 13 april 2016 20:16 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Mwah zou geen 34mm horloge halen van dat geld
Dat wel jaquote:Op woensdag 13 april 2016 21:29 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik ook niet maar het is een vintage horloge tussen de 1 en 2k.
Het was meer het de bedoeling of jullie ideeën hebben in die prijsklasse (minder mag ook). Zelf kijk al een tijdje naar een Datejust of een Omega seamaster. Diameter van de kast mag vanaf +/- 38mm. Veel verschil maar ik vind het leuk om een horloge te hebben die een "verhaal" heeft ongeacht of het verhaal bekent is. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Bedankt alvast!quote:Op woensdag 13 april 2016 21:44 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Dat wel ja
Hij vraagt er ook wel een beetje om met zo'n brede vraag.
Je hebt geen fatsoenlijke Datejust voor jouw budget vrees ik. Is overigens wel een erg leuk horloge. Vooral op jubilee.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:30 schreef Weekendwarrior het volgende:
[..]
Het was meer het de bedoeling of jullie ideeën hebben in die prijsklasse (minder mag ook). Zelf kijk al een tijdje naar een Datejust of een Omega seamaster. Diameter van de kast mag vanaf +/- 38mm. Veel verschil maar ik vind het leuk om een horloge te hebben die een "verhaal" heeft ongeacht of het verhaal bekent is. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Bedankt alvast!
Ja idd.quote:Op woensdag 13 april 2016 23:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Je hebt geen fatsoenlijke Datejust voor jouw budget vrees ik. Is overigens wel een erg leuk horloge. Vooral op jubilee.
Hoewel de DJ niet voldoet aan je 38+ eis. DJ is 36. Je eisen zijn wat conflicterend en matchen niet met je voorbeelden .
Leuk dingquote:Op donderdag 14 april 2016 11:53 schreef Archibaltus het volgende:
Mijn eerste automatisch horlogeGekocht in Amsterdam afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
He wat leuk, een Hamilton. Dat was ook mijn eerste automaat, een Railroad Classic. Heb m nog steeds alleen doe ik 'm niet meer om.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:53 schreef Archibaltus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof, ik heb ook een hamilton ( jazzmaster)quote:Op donderdag 14 april 2016 11:53 schreef Archibaltus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe oud is je navitimer of wanneer is ie voor het laatst geserviced? Het kan ook zijn dat er daadwerkelijk sneller slijtage optreedt als het een schrapend geluid geeft.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:36 schreef harriepopov het volgende:
Sinds ik nu twee automatische horloges heb en de ene draag en de ander niet.. Moet ik die ander natuurlijk elke avond even opwinden. Uiteraard is mijn nieuwe horloge nu even niet te scheiden van mijn pols, dus mijn vraag:
Hoe wind ik de Breitling Navitimer op? In de dichte stand de kroon met de klok mee of tegen klok in draaien? Met de klok mee hoor ik een beetje een schrapend geluid en tegen de klok in hoor ik niet echt veel. Oftewel, bij de ene denk ik dat het schade aanricht en bij de ander dat er niets gebeurd. Heeft iemand ervaring met dit horloge?
Edit: soms vergeet ik nog wel eens het wereld wijde web te raadplegen.. Gewoon met de klok mee draaien dus (https://www.breitling.com(...)322/navitimer_world). Ook klinkt het alsof die dan kapot gaat
Ik heb hem afgelopen dinsdag laten nakijken en schoonmaken bij Gassan. Hij is nooit nat geworden en mede daarom zeiden ze dat een service- en polijstbeurt nog niet nodig was.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:43 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Hoe oud is je navitimer of wanneer is ie voor het laatst geserviced? Het kan ook zijn dat er daadwerkelijk sneller slijtage optreedt als het een schrapend geluid geeft.
Op Watchuseek zijn ze in ieder geval lovend over het merk. Een betere hommage/rip-off/lookalike (wat je wil) ga je niet krijgen voor dat geld, zeggen ze. Maar titanium? Mehhhhh.quote:Op zondag 17 april 2016 21:53 schreef Oksel het volgende:
Ik wil eigenlijk ook al een tijdje een Rolex-look-a-like. Tenminste, een duiker, staal, blauw. Maar geen zin 5k op tafel te leggen. Nu zag ik hierboven die Steinhart voorbijkomen, en daar zag ik deze:
http://www.steinhartwatch(...)500-Premium,974.html
Ongetwijfeld goede prijs/kwaliteitverhouding?
Nice!!quote:Op donderdag 14 april 2016 11:53 schreef Archibaltus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vind jij mis met titanium dan? Ik dacht juist dat dat mooier was dan staal..?quote:Op maandag 18 april 2016 08:13 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Op Watchuseek zijn ze in ieder geval lovend over het merk. Een betere hommage/rip-off/lookalike (wat je wil) ga je niet krijgen voor dat geld, zeggen ze. Maar titanium? Mehhhhh.
Ik twijfel nog steeds tussen de Poseidon en de Ocean 1, maar ga het geld niet uitgeven tenzij ik het zeker weet, anders flip ik hem meteen weer met verlies en dat is zonde.
Het voelt verkeerd, bijna goedkoop (te licht), mweh lastig uit te leggen.quote:Op maandag 18 april 2016 17:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat vind jij mis met titanium dan? Ik dacht juist dat dat mooier was dan staal..?
Ach, dan kun je driekwart van de bestaande horloges wel wegzetten als kopieën. Dat je het dragen van een Steinhart gelijkstelt aan het dragen van een neppe Rolex vind ik trouwens onzin van de bovenste plank.quote:Op maandag 18 april 2016 17:57 schreef habitue het volgende:
Vind het eigenlijk verbazingwekkend dat horlogeproducenten gewoon schaamteloos andere merken kopieren en daar ook mee wegkomen. Vind het pure luiheid en gebrek aan creativiteit. Wmb ook hetzelfde als het kopen van een nephorloge.
Wat een lelijk datumschermquote:Op maandag 18 april 2016 18:31 schreef Daantke het volgende:
Ja andere wijzers en de date op een andere plaats, maar verder is het gewoon sub kloon. Niks mis mee verder hoor, loop zelf ook met een sub 'homage' om mijn pols, maar het blijft min of meer een kopie.
Ik zit zelf stiekem ook naar wat anders te kijken op termijn, wel een vergelijkbaar model, maar niet dat mensen vragen "heb je nou een Rolex". Meer in de richting van een Oris Aquis, of de Prometheus van de vorige pagina.
@Oksel check ook de Christopher Ward C60, zelfde categorie qua prijs http://www.christopherwar(...)60-43-auto-skks.html
[ afbeelding ]
Ach kom nou, er is een verschil tussen iets dat geïnspireerd is op of een volledige kloon maken van. Wat is verder het verschil dan behalve dat er steinhart staat ipv Rolex? Beide proberen ze winst te maken over de rug van Rolex.quote:Op maandag 18 april 2016 18:46 schreef Twiitch het volgende:
Ach, dan kun je driekwart van de bestaande horloges wel wegzetten als kopieën. Dat je het dragen van een Steinhart gelijkstelt aan het dragen van een neppe Rolex vind ik trouwens onzin van de bovenste plank.
Deze discussie heeft dan geen zin. We verschillen teveel van mening. Dat er geen Rolex opstaat maar Steinhart is wat mij betreft ook meteen het allerbelangrijkste verschil, dan pats je niet met iets wat je niet hebt.quote:Op maandag 18 april 2016 23:05 schreef habitue het volgende:
[..]
Ach kom nou, er is een verschil tussen iets dat geïnspireerd is op of een volledige kloon maken van. Wat is verder het verschil dan behalve dat er steinhart staat ipv Rolex? Beide proberen ze winst te maken over de rug van Rolex.
Die Prometheus die ik een pagina terug met de Ocean 1 vergeleek, ongeveer 600¤quote:Op maandag 18 april 2016 20:55 schreef Daantke het volgende:
Zit dus ook al een tijdje naar zoiets te kijken en je ziet veel dezelfde voorbijkomen, naast bovenstaande steinhart en chr. ward:
Certina ds action
[ afbeelding ]
Squale 20 atmos
[ afbeelding ]
Seiko skx007 (wat goedkoper)
[ afbeelding ]
Oris aquis (wat duurder)
[ afbeelding ]
Gelukkig zijn er duizenden ripoffs van de Sub.quote:Op maandag 18 april 2016 19:21 schreef Oksel het volgende:
Ik wil geen Rolex kloon.. maar wel iets wat erop lijkt. Niet omdat ik iets wil wat op een Rolex lijkt, maar omdat ik iets moois van staal wil
Ze werken toch met ETA en Sellita? Zit wel goed, hoewel ETA-onderdelen op termijn wat schaarser zullen worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:08 schreef Oksel het volgende:
Vind die Chr. Ward 't mooist tot nu toe. Genoeg afwijkend van een sub. Iemand die wat durft te roepen over 't uurwerk?
Hoezo dat? Gaan zij ook al geen onderdelen meer verkopen aan onafhankelijke horlogemakers?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:32 schreef Skv het volgende:
[..]
hoewel ETA-onderdelen op termijn wat schaarser zullen worden.
Hoezo ook al? Volgens mij is ETA de eerste die het alleen bij eigen merken (binnen de Swatch group) wil gaan houden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:44 schreef habitue het volgende:
[..]
Hoezo dat? Gaan zij ook al geen onderdelen meer verkopen aan onafhankelijke horlogemakers?
Ik dacht dat Rolex dat ook al lange tijd deed. Van ETA wist ik het niet.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoezo ook al? Volgens mij is ETA de eerste die het alleen bij eigen merken (binnen de Swatch group) wil gaan houden.
Doorwerken niet op je horloge kijken het wordt vanzelf 5 uur. Hoe vaak je er ook op kijkt hij blijft net zo mooi😊quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:29 schreef harriepopov het volgende:
Zo in het zonlicht begint dat blauw lekker fel te worden
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:37 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik dacht dat Rolex dat ook al lange tijd deed. Van ETA wist ik het niet.
Lekker hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2016 15:29 schreef harriepopov het volgende:
Zo in het zonlicht begint dat blauw lekker fel te worden
[ afbeelding ]
Yes, heb m pas sinds vorige week woensdagquote:
Hoe bevalt 'ie?quote:Op woensdag 20 april 2016 12:23 schreef harriepopov het volgende:
[..]
Yes, heb m pas sinds vorige week woensdagDus we zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen
Hij glimt redelijk vanwege die middelste schakels, maar ik vind dat juist mooi. Als ik minder bling wil dan doe ik mijn breitling met bruine leren band omquote:Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe bevalt 'ie?
Mijn broertje had dezelfde gekocht, ook nieuw, maar die vond hem toch wat te bling en heeft 'm na een paar weken weer van de hand gedaan.
Lijkt me niet, tenzij serienummer.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:53 schreef fespo het volgende:
Kan een juwelier de leeftijd van een horloge (1950/1960 Bentima) achterhalen?
Heeft ie een serienummer?quote:Op zondag 24 april 2016 01:24 schreef fespo het volgende:
lijkt mij leuk de exacte datum te weten, nu zit ik er misschien wel 10 jaar naast.
Shipping: $193.60quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:41 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
http://www.ebay.com/itm/U(...)a:g:HT4AAOSwiYFXGUvb
quote:Op donderdag 14 april 2016 08:37 schreef Twiitch het volgende:
Iemand ervaringen met Prometheus en dan met name het Poseidon model? Ik zit zo hard te twijfelen tussen die of een Steinhart Ocean 1. Ik vind de Steinhart net iets mooier maar dat is wel weer erg een kloon van.....de Prometheus is dan wel wat unieker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja een verkoop van 3 ton laten stuk gaan op de verzendkostenquote:
Zat al klaar om hem te bestellen, tot ik de verzendkosten zag inderdaadquote:Op zondag 1 mei 2016 09:41 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja een verkoop van 3 ton laten stuk gaan op de verzendkosten![]()
![]()
quote:Op zondag 1 mei 2016 19:16 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Nog een sherpa jet gekocht. Moet em nog ontvangen. Nu kan ik in ieder geval 1 van de 2 verkopen
[ afbeelding ]
Lol, ik koop eigenlijk voornamelijk nog horloges om er geld mee te verdienen. Niet zozeer om zelf te houden.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Je bent lekker aan het spenderen zeg
Ik heb zelf sinds november al niks meer gekocht
Ahja, ik zit nog half in een verhuizing en ga volgende week op vakantie dus het geld is opquote:Op maandag 2 mei 2016 14:27 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Lol, ik koop eigenlijk voornamelijk nog horloges om er geld mee te verdienen. Niet zozeer om zelf te houden.
Haha ja prioriteitenquote:Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Ahja, ik zit nog half in een verhuizing en ga volgende week op vakantie dus het geld is op
Wel een behoorlijk ongeïnspireerde red sub kloon om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:29 schreef Questular het volgende:
Net dat filmpje gekeken over de steinhart ocean 1 om vervolgens eens te kijken op de site.
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-One-VINTAGE-Red,934.html
Denk dat dit mn volgende wordtPast prima binnen het budget wat ik dit moment aan een horloge wil uitgeven.
Ik ben mijn Rolex wel eens 6 maanden kwijt geweest. Dus ja, dat kan gebeuren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:35 schreef Schnitzel_Koning het volgende:
Is het normaal bij een horloge, dat de fabrikant hem ruim 7 weken achter houd in welke tijd hij naar Diemen, Duitsland en Zwitserland word verstuurd, enkel om de batterij te vervangen?
Goed zo. Het gaat er uiteindelijk om wat jij vindt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:21 schreef Questular het volgende:
Kloon of niet ik vind hem mooi en ga hem halen
Dit vind ik nou een geinig klokje.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 20:40 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Omdat het zo'n fokking druk topic is nog maar een plaatje.
[ afbeelding ]
Ja tochquote:
Ik heb geen idee van merk of prijsklasse maar ik vind het echt een leuk klokje!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 01:19 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja toch
Hij tikt ook echt hard. Ik hoor hem gewoon tikken als ik m'n arm langs m'n lichaam heb hangen.
Prometheus unieker? Dat is gewoon een Aquatimer kloonquote:Op donderdag 14 april 2016 08:37 schreef Twiitch het volgende:
Iemand ervaringen met Prometheus en dan met name het Poseidon model? Ik zit zo hard te twijfelen tussen die of een Steinhart Ocean 1. Ik vind de Steinhart net iets mooier maar dat is wel weer erg een kloon van.....de Prometheus is dan wel wat unieker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het model zou zoveel mooier zijn als de kleuren van het date window omgedraaid waren.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:53 schreef Archibaltus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi heb ik ook, let wel dat de wijzerplaat overdag een stuk lichter grijs is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:29 schreef Questular het volgende:
Net dat filmpje gekeken over de steinhart ocean 1 om vervolgens eens te kijken op de site.
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-One-VINTAGE-Red,934.html
Denk dat dit mn volgende wordtPast prima binnen het budget wat ik dit moment aan een horloge wil uitgeven.
Ach het origineel is erg zeldzaam en voor de meesten onbetaalbaar. In mijn ogen daarom gewoon een mooi hommage. Overigens had je moeten zeggen red sea-dweller kloon.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Wel een behoorlijk ongeïnspireerde red sub kloon om eerlijk te zijn.
Oh dat zal best, maar de Sub is natuurlijk het meest gekopieerde horloge ooit. Dat is waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:45 schreef Sinergie het volgende:
[..]
Prometheus unieker? Dat is gewoon een Aquatimer kloon
Les Vauberts Moonphase komt in de buurtquote:Op donderdag 12 mei 2016 17:45 schreef Archibaltus het volgende:
Hallo, weet iemand welk type horloge dit is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan wel soortgelijke vinden met google alleen niet die
Dankjewel
Had er nog sterk aan getwijfeld, eentje zien staan laatst, maar had een stalen sluiting ipv two tonequote:Op donderdag 26 mei 2016 14:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zomer horloge! Nu de zomer nog
[ afbeelding ]
Staat nog steeds te koop bij crownguard, maar is eerlijk gezegd voor mij ook een vereist die two tone sluiting.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ik zeg, doen
Deze heeft wel een two tone sluiting, dat was ook wel een beetje een vereiste.
Ja dat is inderdaad een mooie, die had ik ook gezien.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Staat nog steeds te koop bij crownguard, maar is eerlijk gezegd voor mij ook een vereist die two tone sluiting.
Ziet er niet verkeerd uit, ben wel benieuwd wat de vraagprijs was. Ze hebben daar wel geregeld hele leuke horloges te koop.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad een mooie, die had ik ook gezien.
Ik ben er voor 1 gegaan die pas geserviced is en met super luminova. Mijne is uit 2000.
Ik wilde je doorverwijzen naar deze; http://www.metropoliscoll(...)submariner-1997.aspx
Maar die is dan echt vandaag verkocht want gisteren stond ie nog te koop. Overigens ook met stalen sluiting.
Ik meen 6.5quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ziet er niet verkeerd uit, ben wel benieuwd wat de vraagprijs was. Ze hebben daar wel geregeld hele leuke horloges te koop.
Ik vind ze altijd erg aan de prijs voor spul uit Letland. Zou persoonlijk verder kijken.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:51 schreef Tralalal het volgende:
Ik zit te kijken voor een horloge en kwam uit op een exemplaar uit de serie Vostok Europe. Ik ben een leek als het gaat om horloges dus vroeg mij af of dit een goed betrouwbaar merk is of dat ik beter voor een andere horloge kan gaan. Het gaat trouwens om dit exemplaar:
[ afbeelding ]
Dit vind ik nou een mooi horloge, bandje staat er goed bij ook. Dit is wel iets wat ik zelf ook zou kunnen kopen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Deze mofo terug van reparatie en service.
[ afbeelding ]
Thanks yo!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:51 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit vind ik nou een mooi horloge, bandje staat er goed bij ook. Dit is wel iets wat ik zelf ook zou kunnen kopen.
Ben sinds 6 weken papa geworden dus leuke dingen geld is bijna op. Toch ben ik wel benieuwd welke richting de prijs op gaat. Als je dat wilt vertellen via DM?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:55 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Thanks yo!
Mocht je hem willen kopen, dat kan
Yes kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:21 schreef Skv het volgende:
Die carreras gaan voor best veel geld de laatste jaren.
Ik vind dit zo'n heerlijk ordinair horloge. Bedoel ik niet lullig. Zou hem met alle liefde dragen en juist dat beetje foute van de flashy gouden accenten maakt hem zo charmant.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Zomer horloge! Nu de zomer nog
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:09 schreef Skv het volgende:
Explorer II verkocht. Op zoek naar wat nieuws maar weer!
Vind een 6 digit sub date wel vet. Of een pepsi 16710. Wel behoorlijk aan de prijs allebei, rond de 6500-7000.
Hoe bedoel je dat? Of vraag je dat jezelf bij alle dure zaken af?quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe zo'n horloge zo duur kan zijn
Nou bij iets als een horloge welquote:Op donderdag 9 juni 2016 14:20 schreef jackson het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Of vraag je dat jezelf bij alle dure zaken af?
Compleet zelf ontwikkeld uuwerk, gebruik van de beste materialen, hele goede afwerking. Uiteraard zit er ook heel veel marge op, vraag en aanbod. Rolex is het meest gewilde merk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nou bij iets als een horloge wel![]()
Maar ik bedoel meer waar zit 'm het in. Het gebruikte materiaal? De vernuftigheid van de mechanica?
Nog een concurrent wat de pepsi betreft wat is een 6 digit sub?quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:09 schreef Skv het volgende:
Explorer II verkocht. Op zoek naar wat nieuws maar weer!
Vind een 6 digit sub date wel vet. Of een pepsi 16710. Wel behoorlijk aan de prijs allebei, rond de 6500-7000.
Heeft hier nog iemand wat liggen voor een schappelijke prijs?
Gaat om het aantal cijfers waaruit het modelnummer bestaat.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nog een concurrent wat de pepsi betreft wat is een 6 digit sub?
Ik vind de reserve de marche ultra thin van jeager Le coultre nog steeds waanzinnig mooi
Het is een klassieker en deze wordt al een aantal jaar niet meer gemaakt. Verzamelwaarde gaat omhoog en daarmee de prijs ook. Ik vermoed dat ze in prijs biljven stijgen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 14:52 schreef Gehenna het volgende:
Ah precies. Het is ook een beetje dat ik 'm voor dat geld er niet bijzonder mooi er uit vind zien, eerder degelijk of gewoontjes.
[ afbeelding ]
Dat zijn deze twee, waarbij de date veruit mijn voorkeur heeft. Maar ook weer een stuk duurder is.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nog een concurrent wat de pepsi betreft wat is een 6 digit sub?
Ik vind de reserve de marche ultra thin van jeager Le coultre nog steeds waanzinnig mooi
Zijn ook opties. Het liefst wil ik een 16710 maar die prijzen slaan nergens op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:03 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Waarom geen 14060 of 16610?
Qua kast vind ik die mooier dan de nieuwere modellen.
Hoe langer je wacht, hoe duurder ze wordenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Zijn ook opties. Het liefst wil ik een 16710 maar die prijzen slaan nergens op.
Je sais.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Hoe langer je wacht, hoe duurder ze worden
Gisteren vond ik er 1 uit 1977 voor 7600 euro. Ach de kritiek die ik krijg als ik zoveel geld zou betalen voor een horloge van mijn leeftijd is ook leukquote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Zijn ook opties. Het liefst wil ik een 16710 maar die prijzen slaan nergens op.
zal en 16750 zijn geweest denk ik, geen 16710.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Gisteren vond ik er 1 uit 1977 voor 7600 euro. Ach de kritiek die ik krijg als ik zoveel geld zou betalen voor een horloge van mijn leeftijd is ook leuk
Kloptquote:Op vrijdag 10 juni 2016 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
zal en 16750 zijn geweest denk ik, geen 16710.
http://www.westcoastime.com/maratac-nato.htmlquote:Op zaterdag 11 juni 2016 21:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Waar kan je goede (merk-)NATO-bandjes kopen? Ok, ik ken die van Omega, maar die zijn vanaf 200 euro en dat gaat te ver.En zo'n eBay-bandje van 5 euro is ook weer het andere uiterste.
Ik kan niet zo even snel iets vinden over betaalmogelijkheden. Ondersteunen ze PayPal? Heb ook wel www.horlogebanden.com bekeken en ziet er eigenlijk wel prima uit. Sommige banden zijn merkbanden. Heb jij of iemand anders hier ervaring mee?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:10 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
http://www.westcoastime.com/maratac-nato.html
k heb er 1 van 15 euro, goed spul en gaat niet zomaar kapot. Uit een ander land halen is imo een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik kan niet zo even snel iets vinden over betaalmogelijkheden. Ondersteunen ze PayPal? Heb ook wel www.horlogebanden.com bekeken en ziet er eigenlijk wel prima uit. Sommige banden zijn merkbanden. Heb jij of iemand anders hier ervaring mee?
Ook van www.horlogebanden.com gekocht of ergens anders? Vind NATO-banden er zo stoer en militair uitzien.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
k heb er 1 van 15 euro, goed spul en gaat niet zomaar kapot. Uit een ander land halen is imo een beetje overdreven
oh ik draag er alleen eentje omdat leer me veel te heet en zweterig is nu.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ook van www.horlogebanden.com gekocht of ergens anders? Vind NATO-banden er zo stoer en militair uitzien.
Ook wel een goeie reden ja.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
oh ik draag er alleen eentje omdat leer me veel te heet en zweterig is nu.
Volgensmij indd die site.
Heb er nog geen momenteel waar ik een NATO erop vind passen, maar zit te kijken naar een Victorinox.quote:
Hey dat lijkt wel het bandje dat je bij de Chopard Mille Miglia krijgt.quote:
Die maratac banden zijn de sterkste nato banden die er zijn voor zo ver ik weet.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:13 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik kan niet zo even snel iets vinden over betaalmogelijkheden. Ondersteunen ze PayPal? Heb ook wel www.horlogebanden.com bekeken en ziet er eigenlijk wel prima uit. Sommige banden zijn merkbanden. Heb jij of iemand anders hier ervaring mee?
Is een soort perlon-achtig bandje.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hey dat lijkt wel het bandje dat je bij de Chopard Mille Miglia krijgt.
Dat neem ik zo van je aan, aangezien ik lovende dingen over ze heb gelezen net.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Die maratac banden zijn de sterkste nato banden die er zijn voor zo ver ik weet.
Die van horlogebanden.com zullen vast ook in orde zijn. Maar dit zijn waarschijnlijk dezelfde soort bandjes die je bij chinese website voor 5 euro per stuk besteld.
Ik zag het inderdaad, lijkt een beetje op mijn bandje. Even snel foto toegevoegd.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:55 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Is een soort perlon-achtig bandje.
Jouw bandje is meer rubber-achtig. Motief lijkt er inderdaad wel op.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad, lijkt een beetje op mijn bandje. Even snel foto toegevoegd.
Sterker nog, het is rubber met vanille geurquote:Op zaterdag 11 juni 2016 23:00 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Jouw bandje is meer rubber-achtig. Motief lijkt er inderdaad wel op.
Die heb ik ook. Zeker aan te raden.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:10 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
http://www.westcoastime.com/maratac-nato.html
Je moest westcoastime even een mail sturen. Volgens mij kostte mijne 30.dollar. wel echt een heel stuk beter spul dan die horlogebandjes.com zooi.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:56 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat neem ik zo van je aan, aangezien ik lovende dingen over ze heb gelezen net.Maar blijkbaar zijn ze niet zo gemakkelijk te krijgen. Waarom in godsnaam niet in een 'normale' webshop?
Cool.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Je moest westcoastime even een mail sturen. Volgens mij kostte mijne 30.dollar. wel echt een heel stuk beter spul dan die horlogebandjes.com zooi.
Daarom dus even per mail regelenquote:Op zondag 12 juni 2016 12:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Cool.Wel een paupersite though.
Op deze pagina zijn van twee producten niet eens afbeeldingen beschikbaar.
Heb ook nog niks besteld.quote:Op zondag 12 juni 2016 15:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Als je gewoon een bandje in je winkelmandje legt, zie je dat je kan afrekenen met paypal. Ik snap niet wat er onduidelijk aan is eerlijk gezegd.
Koop alles!quote:Op zondag 12 juni 2016 19:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Heb ook nog niks besteld.
Maar pfff, wat een keuze allemaal.
deze heeft wel SEL. Kwam na een week dragen er achter dat ik de Lug holes van mijn Explorer 2 toch wel tof vond. Gmt voor dezelfde prijs weer geflipt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Haha waarom heb je die gekocht dan? Je wist toch dat ie geen SEL had en geen lugholes?
Ik zou overigens ook liever met lugholes en SEL hebben hoor, maar nou ook weer niet zo graag dat ik em er voor zou verkopen.
Succes met je zoektocht. Rond de 6k zou je toch wel wat moeten kunnen vinden.
Ah joh, alleen voor die paar gaatjes verkocht?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:35 schreef Skv het volgende:
[..]
deze heeft wel SEL. Kwam na een week dragen er achter dat ik de Lug holes van mijn Explorer 2 toch wel tof vond. Gmt voor dezelfde prijs weer geflipt.
Band had meer rek dan ik fijn vind. Kast in redelijke staat maar niet heel scherp. Wel full set, Gassan geleverd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:12 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ah joh, alleen voor die paar gaatjes verkocht?
Of was ie verder ook niet in de staat die je wilde?
Ja heb je helemaal gelijk in. Aan horloges van dit soort prijzen moet je je inderdaad niet gaan ergerenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 18:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Band had meer rek dan ik fijn vind. Kast in redelijke staat maar niet heel scherp. Wel full set, Gassan geleverd.
Maar als ik zoveel geld in 1 horloge stop dan moet hij wel echt top zijn. Dit voelde niet helemaal zoals ik wilde. Op termijn levert dat alleen maar ergernis op, dus beter de knoop snel door te hakken en verder te zoeken lijkt me.
Jij flipped nogal vaak horloges, of niet? Nooit spijt gehad van een (snelle) verkoop?quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:46 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kort uitstapje gehad, maar weer verkocht.Na een week of twee.
Nog steeds op zoek naar een mooie 16710 in goede staat, met lug holes, SEL, full set en ongepolijst..![]()
Betaal er rond de 6000 voor, afhankelijk van staat, service etc.
Neu. Komt alijd wel weer wat leuks voor terug.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 12:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jij flipped nogal vaak horloges, of niet? Nooit spijt gehad van een (snelle) verkoop?
Dat stoort me ook een beetje aan nato banden. Dat er zo'n flap aan de zijkant bij komt. Bij een groot horloge is dat niet zo storend, maar een kleiner horloge vind ik het niet echt mooi staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 06:40 schreef Gary_Oak het volgende:
Heb mijn NATO-bandjes binnen en bevestigd aan mijn Victorinox. Helaas was het nogal strak en moest ik wel moeite doen om die bandjes tussen de kast en de spring bars te krijgen.Het horloge ziet er een stuk gaver uit, maar ook groter door het uiteinde dat je dubbel moet vouwen. Tijd om mijn onderarmen harder te trainen dus.
Krijg je bij jou die dingen er ook zo moeilijk doorheen? Als ik regelmatig van bandje wissel, gaan die dingen door dat strakke gepruts binnen de kortste keren rafelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 00:17 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Dat stoort me ook een beetje aan nato banden. Dat er zo'n flap aan de zijkant bij komt. Bij een groot horloge is dat niet zo storend, maar een kleiner horloge vind ik het niet echt mooi staan.
Het er door heen krijgen is niet altijd even makkelijk. Rafelen gaan ze bij mij niet, ik denk dat dat van het type bandje afhangt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Krijg je bij jou die dingen er ook zo moeilijk doorheen? Als ik regelmatig van bandje wissel, gaan die dingen door dat strakke gepruts binnen de kortste keren rafelen.
Ok, gelukkig dat ik niet de enige ben dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Het er door heen krijgen is niet altijd even makkelijk. Rafelen gaan ze bij mij niet, ik denk dat dat van het type bandje afhangt.
Ik neem aan dat je niet die maratac bandjes besteld hebt dan, als ze gaan rafelen?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok, gelukkig dat ik niet de enige ben dan.Ja, heb twee bandjes met een soort van satijnen afwerking, zou zonde zijn als dat gaat rafelen.
Nee, klopt. Die gast reageerde niet op mijn e-mails. Dus ja, dan niet hè.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:58 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet die maratac bandjes besteld hebt dan, als ze gaan rafelen?
ah joh, gewoon net zo lang door blijven mailen tot ie reageertquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:21 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, klopt. Die gast reageerde niet op mijn e-mails. Dus ja, dan niet hè.Heb ze nu van Phoenix (als ik het goed gelezen heb, zijn dat dezelfde bandjes als die van de Britse krijgsmacht) en de eerste van deze pagina (dat zijn die met die 'satijnen' afwerking): http://www.timefactors.com/natostraps.htm.
Nee, zijn e-mailadres deed het ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
ah joh, gewoon net zo lang door blijven mailen tot ie reageert
Bij sommige horloges zit de springbar wat dichter op de kast. Daar haal ik de springbars er altijd even uit, leg de nato er op en klik ze er dan weer in. Dan vernaggel je je bandje ook niet zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Krijg je bij jou die dingen er ook zo moeilijk doorheen? Als ik regelmatig van bandje wissel, gaan die dingen door dat strakke gepruts binnen de kortste keren rafelen.
Thanks voor de tip.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij sommige horloges zit de springbar wat dichter op de kast. Daar haal ik de springbars er altijd even uit, leg de nato er op en klik ze er dan weer in. Dan vernaggel je je bandje ook niet zo.
Ik heb overigens nu een horloge om met een '2 piece nato'. Zelf laten maken. Gewone nato's draag ik (bijna) nooit.
Waarom niet die 500/1000 extra sparen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:44 schreef Skv het volgende:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar wat nieuws.
Wat ik ongeveer zoek:
- Horloge van een geronommeerd merk;
- Zonder al te veel verlies te flippen;
- Diameter 39 of 40 mm;
- Stalen band;
- Occasion/tweedehands, liefst met D/P;
- Sportieve uitstraling en waterdicht;
- Datumaanduiding
- Rond de 5500 Euro.
Ik heb zelf gekeken naar een full size (40mm) Yachtmaster met blauwe dial, maar die zit wat boven mijn budget. Datzelfde geldt voor de 16710, die gaan voor rond de 6000-6500. Terug naar Exp II zie ik niet helemaal zitten. Andere merken heb ik me niet heel sterk op gericht nog. AP vind ik bijvoorbeeld mooi, maar die kosten ook een flinke duit (m.n. service). Of Vacheron.
Omdat de markt voor GMT M2's één grote bubbel is. Nog een stuk erger dan met andere Rolexen. Je bent dan een enorme smak geld kwijt voor een klokje met een 3185 uurwerkje en een blikken rammelband.. De verhouding tussen wat je betaalt en wat je fysiek in je handen krijgt is behoorlijk zoek. Voor minder geld heb je de nieuwe GMT M2, met beter uurwerk en een stuk betere band. En nieuw...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Waarom niet die 500/1000 extra sparen?
Hmkay, duidelijk. Je wel die met zwarte bezel, de batman betaal je 8k voor ofzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat de markt voor GMT M2's één grote bubbel is. Nog een stuk erger dan met andere Rolexen. Je bent dan een enorme smak geld kwijt voor een klokje met een 3185 uurwerkje en een blikken rammelband.. De verhouding tussen wat je betaalt en wat je fysiek in je handen krijgt is behoorlijk zoek. Voor minder geld heb je de nieuwe GMT M2..
Ja BLNR is een stukkie duurder.. Maar als je kijkt naar de 16710 prijsontwikkeling.. Pffrt. een jaar geleden kreeg ik er een voor 4500 aangeboden, dat vond ik te duur.. En nu zijn ze al 2k meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:58 schreef habitue het volgende:
[..]
Hmkay, duidelijk. Je wel die met zwarte bezel, de batman betaal je 8k voor ofzo.
Seamaster Aqua Terra Skyfall 38,5mm.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:44 schreef Skv het volgende:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar wat nieuws.
Wat ik ongeveer zoek:
- Horloge van een geronommeerd merk;
- Zonder al te veel verlies te flippen;
- Diameter 39 of 40 mm;
- Stalen band;
- Occasion/tweedehands, liefst met D/P;
- Sportieve uitstraling en waterdicht;
- Datumaanduiding
- Rond de 5500 Euro.
Ik heb zelf gekeken naar een full size (40mm) Yachtmaster met blauwe dial, maar die zit wat boven mijn budget. Datzelfde geldt voor de 16710, die gaan voor rond de 6000-6500. Terug naar Exp II zie ik niet helemaal zitten. Andere merken heb ik me niet heel sterk op gericht nog. AP vind ik bijvoorbeeld mooi, maar die kosten ook een flinke duit (m.n. service). Of Vacheron.
In die prijsklasse is de SKX007 verreweg het beste wat er te koop is. De afwerking en de kwaliteit is beter dan de Orient en de lume is al helemaal fantastisch. De SKX007 is ook echt een icoon. Samen met de Submariner een van de bekendste duikhorloges.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:15 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, zijn e-mailadres deed het ook niet.Kreeg telkens een automatisch bericht van de e-mailprovider van hem. Zeer onprofessioneel.
Ben nu trouwens weer op zoek naar een nieuw horloge.Elegant duikhorloge kleiner dan 40 mm, met saffierglas en budget van 250 euro. Tips?
Orient Mako USA II is perfect, maar niet te krijgen vanuit Nederland.
Die heb ik op meerdere websites al vaker voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In die prijsklasse is de SKX007 verreweg het beste wat er te koop is. De afwerking en de kwaliteit is beter dan de Orient en de lume is al helemaal fantastisch. De SKX007 is ook echt een icoon. Samen met de Submariner een van de bekendste duikhorloges.
Rob van monsterwatches.nl verkoopt de SKX007-J. Dat is de versie die normaliter alleen in Japan te krijgen is. Die is wat mooier afgewerkt dan de SKX007-K, de uitvoering die in de rest van de wereld wordt verkocht.
Overigens gaan al een tijdje de geruchten dat de productie van de SKX007 is gestopt.
[ afbeelding ]
Als je een Mako past dan pas je de SKX007 ookquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Die heb ik op meerdere websites al vaker voorbij zien komen.Helaas is ie echt te groot voor mij ... Jammer, want zou hem inderdaad graag willen hebben.
Twijfels ...quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je een Mako past dan pas je de SKX007 ookZie deze vergelijking;
http://wornandwound.com/s(...)007-orient-mako-usa/
Ze vallen ook buiten de EU, dus als je het meeneemt moet je importbelasting betalen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
In Tenerife betalen ze geen luxebelasting... werkelijk een enorme horlogerie met zo ongeveer elk merk (van Rado, Zenith tot Panerai en Rolex IWC, Audemans - noem het maar op)
Ik heb er zelf niet zoveel mee, maar lees er veel enthousiaste verhalen over.quote:Op zondag 7 augustus 2016 08:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Knoop doorgehakt en de SKX007 besteld. Twijfelde nog tussen die en een minimalistische Tissot PR100, maar wilde van m'n budget toch maar eens voor het eerst een automaat aanschaffen.
Die lumequote:
Ding heeft inderdaad wel een cultstatus en is ook de enige betaalbare automatische diver.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:10 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb er zelf niet zoveel mee, maar lees er veel enthousiaste verhalen over.
De internetzquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Die lume
Die bezel
Waar haal je het toch steeds weer vandaan? Ik kom dit spul nooit tegen
Alleen de nato vind ik niet zo mooi.
Inderdaad invoerbeperkingenquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:09 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze vallen ook buiten de EU, dus als je het meeneemt moet je importbelasting betalen.
Invicta en de andere hommages?quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ding heeft inderdaad wel een cultstatus en is ook de enige betaalbare automatische diver.Keuze was snel gemaakt dus. Keek ook nog naar de SKX173, maar vond die iets minder mooi.
Invicta vind ik kwalitatief niet zo goed.quote:
Ik neem aan dat je hem met een springbar tool er gewoon af kan halen?quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik mijn band van mijn Tissot Clown kan veranderen? Wat heb ik daarvoor nodig en waar moet ik op letten?
De bruin lederen band is wel erg mooi maar soms te klassiek, en denk dat m'n horloge daardoor te weinig draagtijd krijgt.
http://www.tissotwatches.(...)/T0636371603700.html
Als ze nu bij Rolex een nieuwe stalen pepsi uitbrengen. Ik vind de batman niet zo leuk en de zwarte heeft weer een groene minutenwijzer en tekst.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat de markt voor GMT M2's één grote bubbel is. Nog een stuk erger dan met andere Rolexen. Je bent dan een enorme smak geld kwijt voor een klokje met een 3185 uurwerkje en een blikken rammelband.. De verhouding tussen wat je betaalt en wat je fysiek in je handen krijgt is behoorlijk zoek. Voor minder geld heb je de nieuwe GMT M2, met beter uurwerk en een stuk betere band. En nieuw...
Ik vind de nieuwe GMT's sowieso te shiny. Ze moeten kappen met die PCL-banden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:27 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als ze nu bij Rolex een nieuwe stalen pepsi uitbrengen. Ik vind de batman niet zo leuk en de zwarte heeft weer een groene minutenwijzer en tekst.
Geen idee, maar google doet me vermoeden dat je gelijk hebtquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem met een springbar tool er gewoon af kan halen?
Vind het maar niks. Ik heb liever wat gewicht aan m'n pols, voelt de boel wat solide aan. En titanium krast sneller.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:59 schreef habitue het volgende:
Wat is jullie mening over titanium horloges? Voor- nadelen?
Ja, ik heb er nog nooit een omgehad. Maar dat lichte van titanium lijkt me niks.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Vind het maar niks. Ik heb liever wat gewicht aan m'n pols, voelt de boel wat solide aan. En titanium krast sneller.
Mijn SKX007 is trouwens binnen.Hij valt kleiner dan verwacht.
Ze zijn ook duurder. Staal is gewoon in alle opzichten beter.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:06 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nog nooit een omgehad. Maar dat lichte van titanium lijkt me niks.
Tof, WRISTSHOOOOTTTTTTT
Afschuwelijk gewicht en vaak veel te dof. Kermisgevoel.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:59 schreef habitue het volgende:
Wat is jullie mening over titanium horloges? Voor- nadelen?
Klassiekertje. Alleen eeuwig zonde van die dag-aanduiding. Snap sowieso niet waarom ze dat wit laten met een zwarte wijzerplaat.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Vind het maar niks. Ik heb liever wat gewicht aan m'n pols, voelt de boel wat solide aan. En titanium krast sneller.
Mijn SKX007 is trouwens binnen.Hij valt kleiner dan verwacht.
Eens. Ik stoor me er vaak mateloos aan. Voor dat soort basale dingen heb ik m'n telefoon, m'n horloge moet gewoon mooi en perfect zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:57 schreef habitue het volgende:
Ik vind datumaanduiding eigenlijk altijd kut. Ik gebruik het nooit, kost altijd weer tijd om datum goed te zetten en het verstoort de symmetrie van de wijzerplaat (vooral op 3 uur). En vaak klopt de kleur ook nieteens, wit idd op zwart bijvoorbeeld.
Precies, bij veel modellen ontkom je er echter niet aan. Ik heb sowieso niet zoveel met complicaties. Chronograaf vind ik wel tof, en GMT.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Eens. Ik stoor me er vaak mateloos aan. Voor dat soort basale dingen heb ik m'n telefoon, m'n horloge moet gewoon mooi en perfect zijn![]()
M'n eerste mechanische!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Afschuwelijk gewicht en vaak veel te dof. Kermisgevoel.
[..]
Klassiekertje. Alleen eeuwig zonde van die dag-aanduiding. Snap sowieso niet waarom ze dat wit laten met een zwarte wijzerplaat.
Ha, ik dacht dat je 42mm te groot vond.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:03 schreef Skv het volgende:
Ik heb ook een nieuwe gekocht! Zo veel leuker dan dat high end spul, ik heb nu nog een boel horlogebudget over zelfs.
Aankoop is een Squale 1521 Ocean Blasted met leren band en een rubber tropic band. Zo vet.
Fotos:
https://www.toptime.eu/products/squale-1521-026-ocean-blasted
http://www.squale.de/nl/s(...)ocean-gestraald.html
Leuk ding. Alleen vind ik die bruine band niet echt geslaagd.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:03 schreef Skv het volgende:
Ik heb ook een nieuwe gekocht! Zo veel leuker dan dat high end spul, ik heb nu nog een boel horlogebudget over zelfs.
Aankoop is een Squale 1521 Ocean Blasted met leren band en een rubber tropic band. Zo vet.
Fotos:
https://www.toptime.eu/products/squale-1521-026-ocean-blasted
http://www.squale.de/nl/s(...)ocean-gestraald.html
Vind ik ook. Maar de kast van deze is maar 40mm, plus dat hij enorm klein draagt door de weggestopte kroon en 'wegvallende' buitenrand van de bezel. Lees overal dat mensen opmerken dat hij zo klein lijkt. Gisteren even naast mijn OVM gehouden en op het oog scheelt het echt een heel stuk.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:11 schreef habitue het volgende:
[..]
Ha, ik dacht dat je 42mm te groot vond.Maar erg leuk ding, wilde hem zelf ook kopen (shiny variant) maar kreeg verdomme die webshop niet aan de praat. Verschillende browsers geprobeerd, verschillende pc's. Toen maar laten schieten.
In het echt staat het best vet moet ik zeggen. Ik heb deze er ook bijgekregen: http://www.squale.de/nl/c(...)bber-band-20-mm.htmlquote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Leuk ding. Alleen vind ik die bruine band niet echt geslaagd.
Is dat weer zo'n kickstarter onding? Wat een afschuwelijk pretentieuze site.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 00:18 schreef Woelwater het volgende:
https://www.slow-watches.com/het-product
Geen idee, maar ik vond dit wel heel erg erg. Ze nemen een goedkoop quartz uurwerk, benutten daar alleen de uren as van en vervolgens vragen ze ¤250 - ¤300 voor die troepquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Is dat weer zo'n kickstarter onding? Wat een afschuwelijk pretentieuze site.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |