quote:Cocu op zijn hoede voor roterend middenveld Ajax
Na de memorabele wedstrijd tegen Atletico Madrid richt PSV het vizier weer op de Eredivisie. Komende zondag staat de kraker in de titelstrijd tegen Ajax op het programma. Cocu is positief gestemd over de huidige staat van zijn groep.
'Fysiek zijn we goed uit de wedstrijd gekomen', zegt Cocu. 'Bij terugkomst in Nederland hebben de spelers anderhalve dag vrij gekregen. Vandaag hebben we de draad weer opgepakt en is het vizier gericht op Ajax. De rust heeft de spelers goed gedaan.'
Eerder dit seizoen won PSV in De Arena met 1-2 van Ajax. Bij winst komende zondag kan een grote tik worden uitgedeeld in de titelstrijd. 'Het is niet de allesbeslissende wedstrijd. Wel een heel belangrijk duel. Winst geeft ons een ruimere voorsprong, maar daarna zijn er nog altijd zes duels te gaan, en dus achttien punten te verdelen.'
Cocu heeft de kracht van Ajax goed in kaart. 'Ze presteren heel constant. De ploeg heeft weinig tegengoals en kan heel compact spelen, waarbij de onderlinge afstanden kloppen. Het driemansmiddenveld kan roterend spelen, met spelers die kunnen scoren, maar ook onderweg zijn van zestien tot zestien.'
'Ik verwacht geen schaakspel', vervolgt Cocu. 'Wedstrijden met PSV tegen Ajax golven altijd op en neer. Details kunnen in dit soort duels het verschil maken, daarom wordt het maximale van de spelers gevraagd.'
Schema's tot het eind van het seizoenquote:De Boer: 'We mogen niet verliezen, dat is cruciaal'
Ajax-trainer Frank de Boer wil koste wat kost zondag niet verliezen in de Eredivisie-topper tegen PSV (aftrap 16.45). De coach denkt dat de strijd op het middenveld doorslaggevend zal zijn.
De Boer verwacht geen verzwakt PSV te treffen na de zware Champions League-avond in Madrid, waar Atlético na strafschoppen te sterk was voor de Eindhovenaren. 'Die jongens zijn goed getraind, dus dat moet geen probleem opleveren.' Ook op mentaal vlak zal PSV geen last hebben van de nipte nederlaag, denkt de Ajax-coach. 'Ze krijgen heel veel complimenten, dus ik denk dat het wel meevalt. Het tactische concept hebben ze heel goed uitgevoerd, daar verdienen ze een heel groot compliment voor. Je moet niet vergeten dat zij in pot 1 zaten voor de loting van de groepsfase van de Champions League en dat wij de laatste jaren in pot 3 begonnen. Desalniettemin heeft PSV het fantastisch gedaan.'
Met nog zeven wedstrijden te spelen zijn de belangen groot. De achterstand van Ajax op de koploper bedraagt één punt. 'We mogen in ieder geval niet verliezen', zegt De Boer tijdens zijn persconferentie. 'Dat is wel cruciaal, want ik denk dat dat zij nog veel zullen verliezen.' Dat wil niet zeggen dat de Amsterdammers een afwachtende houding aan zullen nemen. 'We moeten beseffen wanneer we moeten kiezen voor de handrem, daar hebben we uitvoerig over gesproken. Wat we in de thuiswedstrijd tegen PSV hebben laten zien, leek nergens op (1-2 nederlaag, red). Iedereen deed maar wat met het druk zetten.'
Tegen Atlético imponeerde PSV in een 5-3-2-formatie, maar volgens De Boer kiest PSV-coach Phillip Cocu zondag in de topper gewoon weer voor een systeem met vier verdedigers. 'Ze spelen altijd 4-3-3, behalve tegen een 4-4-2. Doen ze dat niet, dan hebben we daar ook een antwoord op.' Het is de grote vraag wie zondagmiddag het initiatief neemt. De sleutel ligt op het middenveld. 'De meest dominante ploeg bepaalt wie achter wie aan gaat lopen. Ik hou niet zo van koppeltjes. De bovenliggende partij bepaalt het ritme van de wedstrijd en dat begint op het middenveld. Bij bijna iedere wedstrijd valt daar de beslissing.'
Kenny Tete en Jairo Riedewald zijn de enige afwezigen bij Ajax. Met name Tete maakt grote vorderingen in zijn herstel. 'Bij Jairo duurt het nog wel even, maar Kenny kan misschien volgende week weer met de bal trainen.' De Boer verklapt dat Joël Veltman, Mike van der Hoorn, Nick Viergever en Mitchell Dijks net als tegen NEC de defensieve linie vormen tegen de ploeg van Cocu, die een compliment krijgt van De Boer. 'Zijn start was vorig seizoen minder, maar hij is toch gewoon op dezelfde manier doorgegaan. Hij is duidelijk geweest in wat hij wil bij PSV en we zien nu het resultaat.'
Gooi je het dan leeg over je dakpannen?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef Brammess het volgende:
IK MOET ZEIKEN.
Ik doe dit wel in een fles.
Daarom noemen sommige mensen hem ook wel KingFlopland.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef RvLaak het volgende:
KR kijkt een andere wedstrijd dan de rest?
quote:
Nou oké post 24 is de TT.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef RvLaak het volgende:
KR kijkt een andere wedstrijd dan de rest?
Anders raak je in de war met de andere wedstrijden van 16:45.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef Paxcon het volgende:
Waarom heeft deze wedstrijd eigenlijk een eigen reeks
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
[..]
Nou oké post 24 is de TT.
De meeste mensen weten waarom ik de nummer 24 heb uitgekozen.
quote:
Oeiquote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef Paxcon het volgende:
Waarom heeft deze wedstrijd eigenlijk een eigen reeks
Ze voetballen niet meer in de arena?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef GGMM het volgende:
Ajax is niet gewend om op een knollenveld te voetballen.
Is alweer tijdje terug :quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die heten al lang geen negerzoenen meer
gedurfd om te leunen op deze defensiequote:
heet okquote:Op zondag 20 maart 2016 17:22 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV heet een offday en twee verkeerde spelers opgesteld.
Je bent zelf heet.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:22 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV heet een offday en twee verkeerde spelers opgesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:24 schreef Brammess het volgende:
Genottelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het zo slecht dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PSV heeft geen kind aan dit Ajax. 5-1, minimaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
Luc Nilisquote:Op zondag 20 maart 2016 17:23 schreef Groby het volgende:
Bah psv waar zijn de tijden van otman bakkal, andre ooijer en orlando engelaar???
okquote:Op zondag 20 maart 2016 17:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
PSV heeft geen kind aan dit Ajax. 5-1, minimaal.
Michael Ballquote:
Altijd in grote wedstrijden.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wissel Riechedly maar, waardeloos weer
Daar is hij het niet mee eens want hij trekt de kar bij Barcelona over een paar jaar. Althans ik dacht hem dat ooit te hebben horen zeggen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wissel Riechedly maar, waardeloos weer
Jezus. Op een paard ja?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Jezus christus te paard, wat is Ajax dramatisch aan de bal.
Zijn we dan toch in de hype getuind?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het geen adembenemende wedstrijd.
deze week nog de crossbar challenge gewonnenquote:Op zondag 20 maart 2016 17:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het zou leuk zijn als Narsingh een keer iets goed doet.
Idd, kwam veel te laat.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dat was eigenlijk ook geel voor arias natuurlijk.
BekerfinaleGenotquote:Op zondag 20 maart 2016 17:32 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Die kunnen niet eens scoren tegen Cambuur.
vertrouwenquote:
engquote:Op zondag 20 maart 2016 17:34 schreef Zorro het volgende:
Wellicht tijd voor een gesprek met de 4e man
[ afbeelding ]
Gezellig.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:34 schreef Zorro het volgende:
Wellicht tijd voor een gesprek met de 4e man
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarvan akte.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:35 schreef S0nic het volgende:
PSV komt hier heel goed weg, Ajax heeft 3 100% kansen gehad en PSV ontsnapt aan een rode kaart voor Guardado (die schwalbe).
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:33 schreef WethouderHekking het volgende:
Psv komt uiteindelijk nog goed weg.
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:33 schreef ajacied4lf het volgende:
PSV komt goed weg, had 0-2 moeten staan.
Wat bereiken mensen hiermee?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:35 schreef S0nic het volgende:
PSV komt hier heel goed weg, Ajax heeft 3 100% kansen gehad en PSV ontsnapt aan een rode kaart voor Guardado (die schwalbe).
Goed argument, niks gelogen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat bereiken mensen hiermee?
Daarom spelen ze hierquote:Op zondag 20 maart 2016 17:36 schreef Mani89 het volgende:
Mieliek en Luuk zijn allebei gemankeerde spitsen.
ze lokken een reactie uit van Davyquote:Op zondag 20 maart 2016 17:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat bereiken mensen hiermee?
Ja ik kan niet tegen het argument op dat PSV weg goed weg komt omdat Ajax maar 3 kansen heeft gehad.quote:
Drie 100% kansen, PSV heeft de kans van Moreno en dat schot van De Jong.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja ik kan niet tegen het argument op dat PSV weg goed weg komt omdat Ajax maar 3 kansen heeft gehad.
Er komt sowieso nog een goede counter of 2 aan als ze zo door spelen. Dus ja.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:38 schreef VEM2012 het volgende:
PSV moet het eerste kwartier na rust scoren, anders is het klaar denk ik.
Het is pas klaar nadat de scheidsrechter heeft afgefloten. En zo zit het.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:38 schreef VEM2012 het volgende:
PSV moet het eerste kwartier na rust scoren, anders is het klaar denk ik.
11 tegen 11, bal is rond.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het is pas klaar nadat de scheidsrechter heeft afgefloten. En zo zit het.
Geen bal is rond?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het is pas klaar nadat de scheidsrechter heeft afgefloten. En zo zit het.
Burger King, McDonalds of KFC?quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Met joppie saus! Al hebben ze die niet bij BK
quote:En dan heet je al Twan, je hebt een onbenullige voze aartslelijke dikke kop, de enige letters die je van het alfabet zijn bijgebleven zijn PSV en je hersenontwikkeling is zo ongeveer 3 maanden na je geboorte gestopt. Kortom; je mag blij wezen als je niet dagelijks wordt getreiterd. En dan besta je het om je ultrakleine lulletje tevoorschijn te halen om over zwervers heen te pissen. ...
quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Vasion het volgende:
Ok HansSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist al dat jij je grote zorgen maakte om mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Vasion het volgende:
[..]
Mijn zoektocht kan worden geannuleerd.
Nou nee ik krijg nog geld van je.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik wist al dat jij je grote zorgen maakte om mij.
Oh nee, van die keer mocht je je geld houden. Vreemd, doet ze normaal nooit.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Omdat ik je moeder gedaan heb?
Soms heb ik ook het idee dat Cillessen het vooral van het keepen moet hebben, lijkt me geen aanvallende middenvelder.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:42 schreef Littlerabbit het volgende:
Soms heb ik dus het idee dat Milik zijn linkerbeen sterker is dan zijn rechter op voetballend gebied tenminste.
Zoet en de Jong ook rood.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Guardado rood, willems rood, arias geel. Had allemaal gekund. Psv mazzelt weer eens.
Eerste twee had gekund, hoefde niet. Maar dat Arias geen geel heeft gekregen is lachwekkend.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Guardado rood, willems rood, arias geel. Had allemaal gekund. Psv mazzelt weer eens.
hahaquote:Op zondag 20 maart 2016 17:49 schreef Brammess het volgende:
PSV fans op voetbalzone klagen dat Ajax reactievoetbal speelt.
Dat weet ik niet zo. Hij behoudt wel de rust aan de bal met een gemiddelde duur van een kwartier als hij uittrapt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:46 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Soms heb ik ook het idee dat Cillessen het vooral van het keepen moet hebben, lijkt me geen aanvallende middenvelder.
Jouw kop niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Veld is er beter op geworden in de rust
Met zijn allen muntjes gooien.quote:
Donnygodquote:Op zondag 20 maart 2016 17:52 schreef Ajacied422 het volgende:
Ajax moet eens heel schnell een fatsoenlijke middenvelder inbrengen
Dat is jouw waarheid.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:53 schreef GGMM het volgende:
Kuipers geeft PSV een onterechte vrije trap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |