abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160766270
First things first. De titel is misleidend, het gaat om het uitfaseren van brandstofmotorauto's: benzine, diesel en LPG dus. Deze OP is nogal eenzijdig, het zoomt in op slechts 1 aspectje uit een veel groter beleidsplan.
Wat is dat beleidsplan?
quote:
Tien keer werk uit onze energietransitie:
1. We investeren in de omslag naar groene energie. De banengroei is enorm: groene
technologie groeit met 10% per jaar.
2. Er komt een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust: Gigapark 10. Onze
offshore-industrie zal enorm profiteren, meer banen voor Nederland.
3. De verbrandingsmotor wordt uitgefaseerd. Nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat binnen
10 jaar in Nederland alleen nog elektrische auto’s worden verkocht, net zoals in
Noorwegen.
4. We introduceren in navolging van de Verenigde Staten wetgeving om zelfrijdende
auto’s mogelijk te maken. De productiviteitswinst voor onze economie is groot: files
kosten miljarden en de tijd dat je rijdt kun je niet werken.
5. De gaswinning in Groningen wordt verder verlaagd en de export moet worden
gereduceerd. Het Groningen veld zal de komende decennia een strategische reserve
zijn.
6. Onze kolencentrales gaan binnen tien jaar dicht. Kolenstroom warmt onze atmosfeer
op, stoot vervuilende stoffen uit en is niet meer van deze tijd.
7. Onze huizen gaan van de cv-ketel af: nieuwe huizen krijgen een warmtepomp en
zonnepanelen. De elektriciteitsmeter van de toekomst staat op 0, de rekening voor de
energie in je huis gaat ook naar 0. Onze bouwsector zal een enorme impuls krijgen:
meer banen in de bouw en installatietechniek.
8. Groene industrie gaat voor. Groene startups rond onze technische universiteiten in
Eindhoven, Delft en Twente zijn over tien jaar de ruggengraat van onze economie.
Deze ondernemingen verdienen een bijzondere aandacht. 70% van de nieuwe banen
komt voort uit het MKB, deze bedrijven geven we ruim baan.
9. Kernenergie en schaliegas zijn niet schoon en niet veilig. Bovendien zijn het gewoon
dure en economisch onverstandige energiebronnen. Ze horen niet bij de toekomst van
Nederland.
10. Bijzondere technologie van Nederlandse bodem krijgt extra geld en extra aandacht.
Voorbeelden zijn de winning van energie uit getijdenstroom en uit zout/zoet water.
Nationale innovatie moeten we meer en beter koesteren. Dat zijn de banen van onze
toekomst.
Dan nu de originele OP.

PvdA: Over 10 jaar mogen alleen nog elektrische auto's worden verkocht


Als het aan de PvdA ligt mogen er over tien jaar in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat schrijft de PvdA in haar 'energievisie'.
De partij schrijft ook dat nieuwe huizen allemaal zonnepanelen en een warmtepomp moeten krijgen. Zo moeten cv-ketels verdwijnen.


De partij ziet verder onder meer een nieuw nationaal windmolenpark ver uit de kust voor zich, wetgeving om zelfrijdende auto’s mogelijk te maken, nog minder gaswinning en sluiting van kolencentrales.

Oorlogsverklaring
Coalitiepartner VVD ziet niks in het plan om de gewone auto's zo snel af te schaffen. "Ik dacht eerst dat het een grap was'', reageerde Kamerlid Barbara Visser. "Hun TomTom is duidelijk stuk.''

Ze spreekt van een 'oorlogsverklaring richting acht miljoen automobilisten, gebaseerd op een groot wensdenken en een blanco cheque om al deze auto's op kosten van de overheid te vervangen'. "Ambities zijn altijd mooi, maar dit heeft meer weg van een kip die zonder kop rond rent in het groene sprookjesbos'', vindt Visser.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)utos-worden-verkocht

[ Bericht 24% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-03-2016 00:50:17 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160766289
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, al vind ik 10 jaar ook weer niet extreem veel te kort. Vergeet niet dat Nederland hopeloos achterloopt dankzij de overmaat aan VVD de afgelopen 15 jaar, terwijl het om een Europese energiemarkt zal gaan.
Inderdaad, de harde data wijzen hier ook keihard op als je in ogenschouw neemt welk percentage van de stroom wordt opgewekt met welke technologie, Nederland is op dat vlak een van de minst groene landen van Europa! Dat is misschien even schrikken voor mensen die in de jaren 80 of eerder opgroeiden aangezien Nederland toen juist relatief progressief was maarde feiten zijn wat ze zijn en die kunnen we beter maar erkennen.

quote:
Energie opslaan is conceptueel eenvoudig. Je kunt met een overschot bijvoorbeeld water omhoog pompen, en dat door een turbine naar beneden laten vallen als je het nodig hebt. Je zou hele grote vliegwielen kunnen maken en je zou er waterstof mee kunnen maken die je ofwel weer zelf verbrandt voor stroom, of verkoopt aan eindgebruikers. Dat vraagt ook grote investeringen in infrastructuur, maar geen technologisch doorbraken.
+ warmteuitwisseling met water onder de grond (opwarmen met de zon), dat is zeer effectief als je dat op wijkniveau aanpakt maar hier moet wel al rekening mee worden gehouden bij het ontwerp en de aanleg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160767110
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En 100-200? Precies.
pi_160767348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad, de harde data wijzen hier ook keihard op
Is het hier al ergens gezegd dat we (althans West-Europa) de levensstijl gezien al onze nutteloze vervoersbewegingen as if there's no tomorrow helemaal niet vol kunnen houden en dat we over 10 jaar precies hetzelfde leven als "altijd"?
Ik vind het zo hoogmoedig allemaal. We dienen er rekening mee te houden dat de wereld zoals wij die nu kennen over 10 jaar niet meer bestaat. The race to the bottom gaat keihard.
Ik denk niet dat "we" wel weer iets uitvinden opdat het allemaal hetzelfde blijft, maar dan elektrisch.

Onze generatie komt in de geschiedenisboeken als "zij" die het allemaal opgemaakt hebben.
Zonder iets te gunnen aan volgende generaties.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160776046
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is het hier al ergens gezegd dat we (althans West-Europa) de levensstijl gezien al onze nutteloze vervoersbewegingen as if there's no tomorrow helemaal niet vol kunnen houden en dat we over 10 jaar precies hetzelfde leven als "altijd"?
Ik vind het zo hoogmoedig allemaal. We dienen er rekening mee te houden dat de wereld zoals wij die nu kennen over 10 jaar niet meer bestaat. The race to the bottom gaat keihard.
Ik denk niet dat "we" wel weer iets uitvinden opdat het allemaal hetzelfde blijft, maar dan elektrisch.

Onze generatie komt in de geschiedenisboeken als "zij" die het allemaal opgemaakt hebben.
Zonder iets te gunnen aan volgende generaties.
Ik deel gedeeltelijk je pessimisme. Toekomstige generaties zullen hard oordelen over onze generatie maar misschien wel nog harder over vorige generaties, die hadden nog minder verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. zowel het milieu als de economie (niet sparen voor hun oude dag) voor generaties die later komen. Ik denk dat we wel tijdig alternatieven vinden waarmee we een hoog welvaartsniveau kunnen vasthouden wat niet wil zeggen dat we net zoveel energie en grondstoffen zullen kunnen blijven verbruiken als nu, maar wel duurzamer. Waarom? Technologisch gezien is het mogelijk, de zon levert zo verschrikkelijk veel energie dat het kan. De enige vraag is of dat we die technologie op tijd ontwikkelen. Ik denk dat we in geval van nood tijd kunnen rekken m.b.v. uranium, thorium, fracking, steenkool etc. en dat we zodoende alsnog op tijd die technologie zullen ontwikkelen.
Het opgeraken van grondstoffen is een probleem maar het is ook een geweldige opportunity, het biedt ons de kans om op een meer duurzame manier te leven en een hoog welvaartsniveau en veel comfort te combineren met weinig milieuproblemen, een schone lucht etc.
Ik ben dan ook blij dat fossiele brandstoffen opgeraken. God zij dank!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160776236
quote:
Volgens plannen van de PvdA mogen er over 10 jaar geen brandstof verbruikende auto’s meer verkocht worden. Alleen hun rekensom klopt niet, betoogt Ruud Metzelaar:

„Als we er van uitgaan dat binnen 15 tot 20 jaar alle auto’s elektrisch zijn dan zal het volgende moeten veranderen: Een elektrische auto verbruikt 5000 kWh per jaar bij 25.000 km (bron Tesla). Bij een totaal van 7 miljoen auto’s is dat 35.000 MWh extra.

Een huishouden verbruikt momenteel 3100 kWh per jaar en bij 7,7 miljoen huishoudens is dat een totaal van 24.000 MWh. We praten dan over 130% méér elektrisch energieverbruik. Er zijn momenteel 50 centrales en dat worden dan 115 stuks. Dat zijn een hoop extra centrales. Dan komt Nederland ’s avonds thuis en ligt iedereen aan de stekkerm met een gigantisch piekvermogen tot gevolg, waarvoor misschien nog eens 50 centrales extra nodig zijn! Als we deze extra energie willen opwekken met windmolens dan moeten er 6.400 tot 12.000 grote molens van 3 MW bij komen, maar dan moet het wel waaien…. En dan hebben we het nog niet eens over de accijnsinkomsten van brandstoffen die we dan missen.
http://www.telegraaf.nl/w(...)_stekkerauto___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_160777142
quote:
Precies dit roep ik al maanden op Fok!, maar er is bijna geen hond die mij gelooft.

Ik heb het al meerdere keren voorgerekend en toch blijven roepen dat het allemaal onzin is, dat we het allemaal op kunnen vangen met wat zonnepaneeltjes e.d.

Iedereen elektrisch gaat gewoon niet gebeuren de komende decennia.

[ Bericht 0% gewijzigd door hottentot op 19-03-2016 00:30:05 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160777473
OP aangevuld en verbeterd door het in de juiste context te plaatsen.

quote:
Alsjeblieft, dit artikeltje van dit roddelkrantje is het bespreken niet eens waard zo amateuristisch als het is. Niet dat ik van De Televaag enig niveau verwacht maar laten we niet doen alsof hier serieuze wetenschappers aan het woord zijn. Zo houden ze er niet eens rekening mee dat de thuisconsument maar 1/3de van de stroomvraag veroorzaakt. Ik sta er ook wat sceptisch tegenover of dat 10 jaar haalbaar is maar dit is geen staving.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 00:25 schreef hottentot het volgende:
Iedereen elektrisch gaat gewoon niet gebeuren de komende decennia.
Natuurlijk is dat wel mogelijk, voor het milieu zou het altijd nog minder slecht zijn dan de brandstofmotor. Van alle technische problemen is dit een relatief klein probleem.
Mijn voorstel: verbied per direct de bromfiets op de brandstofmotor (of heel de bromfiets als we toch bezig zijn, het ruimt lekker op :)), verbied de motor op de brandstofmotor en investeert in het natuurwetenschappelijk en technisch onderzoek, stimuleer spinoffs, verbeter het onderwijs etc.
Dat biedt ons de beste kans om zo snel mogelijk de omslag te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160778281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Mijn voorstel: verbied per direct de bromfiets op de brandstofmotor (of heel de bromfiets als we toch bezig zijn, het ruimt lekker op :)), verbied de motor op de brandstofmotor en investeert in het natuurwetenschappelijk en technisch onderzoek, stimuleer spinoffs, verbeter het onderwijs etc.
Dat biedt ons de beste kans om zo snel mogelijk de omslag te maken.
Je maakt een grapje toch?

Verbied de motor... echt te dom om op in te gaan. Soms kan ik wel met je discuteren maar dit grenst aan waanzin.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 19 maart 2016 @ 01:29:42 #10
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160778296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
First things first. De titel is misleidend,
En waarom heb je 'm dan niet veranderd?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160778916
Mensen roepen hier "de overdaad aan VVD" maar besef wel dat de VVD en andere partijen voor een deel puin hebben lopen ruimen van de paarse kabinetten. Lees het boek maar eens de puinhopen van 8 jaar paars.

De linkse partijen willen de grenzen wagenwijd open zetten voor asielzoekers, Samsom zegt we kunnen er makkelijk 200.000 ontvangen. Bij wijze van spreken morgen willen ze alles groen hebben maar wie het gaat betalen? Dat kan alleen door de belastingen sterk te verhogen, kilometer heffing in te voeren, auto's uit de steden enzovoorts. Dat is compleet van de zotte en zal leiden tot volksopstand.

Daarnaast weten de partijen die het voorstellen vaak niet eens wat er speelt achter de ring A10 dus laat me niet lachen. Hou dat soort hobbies maar lekker in Den Haag rondom het vernieuwde Binnenhof, wat een HALF MILJARD kost om op te knappen. Ieder normaal mens zou zich de ogen uit de kop schamen bij zulke bedragen. Beter steken ze dat halve miljard in groene energie ipv die oude bende opknappen.

Sowieso heeft de (r)overheid de laatste jaren erg veel gedaan om de bevolking uit hun auto te pesten met schandalige parkeertarieven en accijns op brandstoffen.

Mocht het zo zijn dat morgenmiddag iedereen elektrisch rijdt dan zal er wel weer wat anders komen waarop ze kunnen zeiken. Straks krijg je natuurlijk stroom heffing of congestion taxes omdat er teveel auto's zijn.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Forum Admin zaterdag 19 maart 2016 @ 02:45:27 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160778943
Doe eerst eens wat aan de bekende knelpunten en beperkingen, het gebrek aan adequaat OV voor we gaan janken over dat soort zaken. Elektrische auto's zijn (net als brandstofauto's trouwens) nogal vervuilend bij de bouw ervan, dat geldt zeker voor de eerstgenoemde.

Elke avond weer staat half Nederland in een file te ronken omdat men de trein/bus/OV geen geschikt alternatief vindt en de infrastructuur feitelijk nog steeds die van de vorige eeuw is met een nieuw asfaltlaagje. Tevens koopt men niet zo snel een nieuwe auto ; want BPM. (terwijl het volgens mij nog altijd beter is om een auto op te rijden ipv steeds een nieuwe te kopen)

Ik vraag me echt af hoeveel auto's in Nederland bijdragen aan de complete som van milieuvervuilende stoffen. Dat ze meedoen is zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160778959
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe eerst eens wat aan de bekende knelpunten en beperkingen, het gebrek aan adequaat OV voor we gaan janken over dat soort zaken. Elektrische auto's zijn (net als brandstofauto's trouwens) nogal vervuilend bij de bouw ervan, dat geldt zeker voor de eerstgenoemde.

Elke avond weer staat half Nederland in een file te ronken omdat men de trein/bus/OV geen geschikt alternatief vindt en de infrastructuur feitelijk nog steeds die van de vorige eeuw is met een nieuw asfaltlaagje.
Meer asfalt leggen wordt sterk tegen gehouden in Den Haag. Evenals meer spoor. HSL is deels ongebruikt, IJzeren Rijn (spoor richting Duitsland) zou al jaren geleden weer opnieuw in gebruik worden genomen om de economische positie van Nederland te versterken en in- en export van en naar Nederland te verbeteren maar niets van dat alles. Gesteggel over overvolle treinen, studenten uit de trein jagen en dat soort dingen. Parlementaire enquête commissies over een falend Fyra project waar niets van geleerd is (volgende debacle komt eraan namelijk).

Bedenk ook, de overheid heeft het erg druk met veel oud zeer op te lossen. Hedwige polder is nog steeds geen bal mee gedaan, hele gedoe met de Eurocrisis, economie van Nederland aanwakkeren. In het buitenland wordt Nederland al gezien als het subsidiewalhalla. Er zijn instanties die subsidie krijgen om anderen subsidie te verlenen. Om mensen aan te moedigen om een elektrische wagen te kopen zou er weer subsidie moeten komen. Als die pot leeg is wat dan? In Noorwegen kreeg elke nieuwe Tesla eigenaar 4000 euro tax korting, maar dat vaatje is ook een keer op. Tot slot gaan de grote oliemaatschappijen niet binnen nu en 10 jaar van de brandstofauto's af. De piek in olie zat pas over 15 jaar liggen zeggen de experts van Shell.
Friettent dikke Willie, met Willie
  Forum Admin zaterdag 19 maart 2016 @ 02:52:53 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160778993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:47 schreef W00fer het volgende:

[..]

Meer asfalt leggen wordt sterk tegen gehouden in Den Haag. Evenals meer spoor. HSL is deels ongebruikt, IJzeren Rijn (spoor richting Duitsland) zou al jaren geleden weer opnieuw in gebruik worden genomen om de economische positie van Nederland te versterken en in- en export van en naar Nederland te verbeteren maar niets van dat alles. Gesteggel over overvolle treinen, studenten uit de trein jagen en dat soort dingen. Parlementaire enquête commissies over een falend Fyra project waar niets van geleerd is (volgende debacle komt eraan namelijk).
Het is ook te treurig voor woorden. Een goed voorbeeld is de A12 en (gebrek aan) de A15. De A12 word net na Arnhem 2 baans richting Duitsland. Jep, dat lees je goed. Een hoofdweg die super veel gebruikt word voor transport. Dan zitten er nog een 2 tal knelpunten over een stukje van nog geen 5 kilometer, dus dat is elke avond janken en het milieu onnodig belasten.

De A15, die origineel bedoelt was om aan te sluiten op de A12 is nooit helemaal afgebouwd. Al dat verkeer gaat dus de toch al drukke A325 op, door/langs Arnhem en propt zich dan op de A12.

Ik meen het. De infrastructuur hier in het oosten is exact hetzelfde als toen ik geboren werd 25 jaar geleden. Ja, hier en daar is er een verandering geweest. Er is zelfs over de afstand van wel een kilometer een extra rijbaan aangelegd op de pleyroute. Jammer genoeg begint dat stukje met 2 baans en gaat het ook weer over naar 2 baans, dus je hebt meer ruimte om in de file te staan :~

Wil je nog een hoofdpijnopwekkend feitje horen? De betuwelijn die de lijn van de eigenlijke A15 volgt, kruist de Rijn door een tunnel. Duur geweest, maar wel goed om de omgeving niet te veel verstoren. Willen ze de A15 gewoon over een brug laten rijden _O- alles voor niets!

Los dat eerst maar eens op. Dan mag er gehuild worden over uitstoot, want zelfs de schoonste auto's staan onnodig het milieu te belasten in een file :W
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160779127
Hier meer achtergrond info over het komende debacle nu het Fyra debat net is afgelopen:

https://www.ftm.nl/artike(...)lijkt-onvermijdelijk

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)bacle-op-spoor.dhtml

http://www.ovpro.nl/colum(...)istijd-te-verkorten/

M.a.w. de trein (in zekere zin milieuvriendelijk) is dus geen goed alternatief voor een vervuilende auto.

quote:
De oorspronkelijke bedoeling was dat op de HSL de Fyra-treinen zouden rijden, maar toen dat niet door ging moest NS terugvallen op oude rijtuigen, getrokken door nieuwe locomotieven. De Intercity-direct valt nu teveel uit en dat komt deels door problemen in de infrastructuur(ProRail) en deels door problemen met het NS-materieel. Er gaan nu stemmen op om NS de concessie op de HSL te ontnemen en de concessie aan een ander bedrijf te gunnen. Een ander bedrijf zal dezelfde problemen hebben met de infrastructuur.

Een ander bedrijf zal materieel moeten bestellen, dat kan rijden op drie verschillende spanningen op de bovenleiding en vier verschillende beveiligingssystemen. Dat betekent een levertijd van tenminste vier jaar. Personeel en materieel moeten ingewerkt worden op een complexe spoorlijn. Dat kost ook weer een jaar. Een ander bedrijf zal zijn geld willen terugverdienen en dat betekent voor de reiziger aparte en stellig hogere tarieven. Het is sterk de vraag of de Belgen hieraan mee willen werken. Het volgende Fyra-debacle komt in zicht.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160780711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:41 schreef W00fer het volgende:
Mensen roepen hier "de overdaad aan VVD" maar besef wel dat de VVD en andere partijen voor een deel puin hebben lopen ruimen van de paarse kabinetten. Lees het boek maar eens de puinhopen van 8 jaar paars.

De linkse partijen willen de grenzen wagenwijd open zetten voor asielzoekers, Samsom zegt we kunnen er makkelijk 200.000 ontvangen. Bij wijze van spreken morgen willen ze alles groen hebben maar wie het gaat betalen? Dat kan alleen door de belastingen sterk te verhogen, kilometer heffing in te voeren, auto's uit de steden enzovoorts. Dat is compleet van de zotte en zal leiden tot volksopstand.

Daarnaast weten de partijen die het voorstellen vaak niet eens wat er speelt achter de ring A10 dus laat me niet lachen. Hou dat soort hobbies maar lekker in Den Haag rondom het vernieuwde Binnenhof, wat een HALF MILJARD kost om op te knappen. Ieder normaal mens zou zich de ogen uit de kop schamen bij zulke bedragen. Beter steken ze dat halve miljard in groene energie ipv die oude bende opknappen.

Sowieso heeft de (r)overheid de laatste jaren erg veel gedaan om de bevolking uit hun auto te pesten met schandalige parkeertarieven en accijns op brandstoffen.

Mocht het zo zijn dat morgenmiddag iedereen elektrisch rijdt dan zal er wel weer wat anders komen waarop ze kunnen zeiken. Straks krijg je natuurlijk stroom heffing of congestion taxes omdat er teveel auto's zijn.
Lul toch niet zo dom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 09:52:38 #17
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160780857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom.
Een typische fact-free fortuynist.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160783803
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 01:28 schreef hottentot het volgende:
Verbied de motor... echt te dom om op in te gaan. Soms kan ik wel met je discuteren maar dit grenst aan waanzin.
Rustig ademhalen en nog een keer lezen. :)
"Verbied de motor op de brandstofmotor." Er zijn tegenwoordig prima motors op elektromtoren.
Wat ik zeg is juist heel er zinnig, in plaats van in 10 jaar tijd alle brandstofmotoren te verbieden, wat moeilijk haalbaar lijkt te zijn verbied je veel sneller de brandstofmotoren voor bromfietsen en motors (overstappen naar elektrisch). Dankzij het lagere gewicht van een motor is de motor nog geschikter voor het overstappen naar elektrisch dan de auto, dankzij de veel kleinere groep is het ook veel gemakkelijker te implementeren. Dankzij die overstap kan ondertussen de technologie weer sneller verder worden ontwikkeld wat doorsijpelt naar de auto's.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160783859
Geweldig nieuws, autorijders zijn nu vieze vuile kankerverspreiders. Binnen tien jaar moet makkelijk te doen zijn. In Noorwegen en California is dit plan er al door geloof ik te weten.
pi_160783863
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 01:29 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En waarom heb je 'm dan niet veranderd?
Wat denk je zelf?
Omdat je de titel niet meer mag veranderen als het eenmaal is geplaatst. Het is dan aan de moderators om dat te doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160784011
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef Joezi het volgende:
Geweldig nieuws, autorijders zijn nu vieze vuile kankerverspreiders.
Speciaal voor jou rijd ik straks een extra blokje om :D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_160784034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Speciaal voor jou rijd ik straks een extra blokje om :D
Je vergast dan ook je eigen familie en vrienden hoor -O-
pi_160784587
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef Joezi het volgende:
Geweldig nieuws, autorijders zijn nu vieze vuile kankerverspreiders.
Dat is geen nieuws, dat weten we al sinds vele tientallen jaren! Niet alleen dat, ze verpesen ook onze luchtwegen. Kanker van benzine of fijnstof van diesel, pick your poison. Daarom verdient de bankrekening van de automobilist/motorrijder.bromfietsbestuurder/bromfietstokkie absoluut geen prioriteit bij de overweging om de brandstofmotor te verbieden. Het gaat er om dat voldoende mobiliteit is gegarandeerd voor verschillende inkomensgroepen, dat kan je op tal van manieren gestalte geven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:10:17 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_160784726
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Dat is geen nieuws, dat weten we al sinds vele tientallen jaren! Niet alleen dat, ze verpesen ook onze luchtwegen. Kanker van benzine of fijnstof van diesel, pick your poison.
Benzine???

quote:
Daarom verdient de bankrekening van de automobilist/motorrijder.bromfietsbestuurder/bromfietstokkie absoluut geen prioriteit bij de overweging om de brandstofmotor te verbieden. Het gaat er om dat voldoende mobiliteit is gegarandeerd voor verschillende inkomensgroepen, dat kan je op tal van manieren gestalte geven.
Bromfietstokkie... :') Iets zegt me dat je niet geheel onbevooroordeeld in deze kwestie staat.

Om even op de "brandstofmotor" terug te komen, in jullie bejubelde Noorwegen zet men in op elektrisch en waterstof...

En dan laat ik de elektriciteitsopwekking in Noorwegen nog even achterwege, want dat is natuurlijk niet te vergelijken met Nederland.
pi_160784834
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 02:41 schreef W00fer het volgende:
Mensen roepen hier "de overdaad aan VVD" maar besef wel dat de VVD en andere partijen voor een deel puin hebben lopen ruimen van de paarse kabinetten.
Dude, de VVD was een onderdeel van de paarse kabinetten en kreeg volop de wind in de zeilen aangezien de rechtse vleugel (wij zouden het nu de neoliberale vleugel kunnen noemen) van de PvdA toen aan de macht was bij de PvdA.

Puin ruimen? Laat me niet lachen. De grootste politieke ontwikkelingen in de afgelopen 10 jaar:
- de universiteiten en het overige wetenschappelijke onderzoek in Nederland kapot bezuinigd door in 1 jaar tijd in totaal met 1/3de te korten en dit nadat al met 100% was bezuinigd sinds de jaren 80 per student.
- het niet langer een deel van de aardgasbaten investeren in de toekomst van Nederland
- het minder toegankelijk maken van het onderwijs: geen tweede opleiding meer tenzij je 10 000-20 000 euro op je bankrekening hebt staan, hoger collegegeld, de halbeheffing
- het deregulariseren van de zorg: torenhoge medischeverzekeringspremies en een omslachtig stelsel van zorgtoeslag wat nodig is als compensatie in plaats van dat ze gewoon iedereen in het ziekenfonds stopten en de private medische verzekering afschaften
- van een voorsprong in vergroening naar een forse achterstand in Europa in vergroening
- bejaardenzorg en andere zorg die in kwaliteit (nog meer) daalde.
- speciaal onderwijs wat is afgebroken
- topsalarissen die uit de hand liepen, zowel privaat als bij de overheid
- oh ja, van 120 km/u naar 130 km/u op stukjes van de snelweg en variabele snelheden met als gevolg extra boetes doordat mensen niet weten waar je hoe hard mag rijden.

Ik vergeet nu nog een hele hoop negatieve punten (vul het rustig aan jongens).
Noem eens 1 verdienste van de VVD in al die tijd.
We kunnen nu uitgebreid aanhalen welk van deze punten op het conto van de VVD geschreven kan/mag/moet worden (de eerste twee en het laatste in ieder geval, dit was puur het werk van de VVD) maar het is een feit dat de VVD en het CDA vooral het beleid bepaalden sinds Balkenende I.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')