abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161017068
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef FredvZ het volgende:
Toch knap met al die veiligheidsmaatregelen van tegenwoordig...

Is inmiddels ook een NWS-topic over: NWS / Egyptisch vliegtuig gekaapt en landt op Cyprus.
Tja, het blijft helaas mogelijk om scherpe voorwerpen aan boord te krijgen.
Daarnaast kan ook de dreiging van een bom alleen al genoeg zijn, die hoeft niet per se echt aan boord te zijn...

Laten we hopen dat het goed afloopt in ieder geval..
pi_161017459
Eens te meer een bewijs dat het ridicuul is om alle passagiers met al die bullshit 'veiligheidsmaatregelen' lastig te vallen op de airports... Ik bedoel, als je écht kwaad wilt anticipeer je daar toch op, nu is het gewoon vervelend en stresst het iedereen op de luchthavens en haal je er huisvrouwen met nagelschaartjes tussenuit...
Jack does it in real time...
pi_161017504
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:22 schreef DeeBee het volgende:
Eens te meer een bewijs dat het ridicuul is om alle passagiers met al die bullshit 'veiligheidsmaatregelen' lastig te vallen op de airports... Ik bedoel, als je écht kwaad wilt anticipeer je daar toch op, nu is het gewoon vervelend en stresst het iedereen op de luchthavens en haal je er huisvrouwen met nagelschaartjes tussenuit...
Jep, maar het tegenovergestelde zal gebeuren na dit soort gebeurtenissen.
pi_161035172
Malaysia 747-400 Retro:

  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:43:47 #130
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_161035237
Mooi :Y Niet zo mooi als de Hibiscus was though (als we dan toch specials van Malaysian vergelijken :P )

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_161046701
Deze dame (AP-BML) vertrekt straks als SAI001 naar haar nieuwe eigenaar: het Pakistaanse Shaheen Air:



Werd op 14 februari 2009 als PH-AOL aan KLM geleverd en werd geleased van ILFC en kreeg de naam "Piccadilly Circus - London" .
Op 1 en 2 december 2015 vloog het haar laatste rotatie voor KLM als KL539 van Amsterdam naar Kigali, door naar Entebbe en weer terug naar Amsterdam waar het op 2 december om 05:36 uur aankwam.
Maakte vorige week woensdag nog een testvlucht boven Nederland en vertrekt dus straks naar Karachi.

Het is de 2e A330-200 voor de maatschappij; PH-AOH vloog op 1 maart naar Karachi, PH-AOI en -AOK moeten deze twee nog volgen naar Pakistan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2016 14:32:45 ]
pi_161062309
Vandaag kwam Finnair met de A340-300 naar Schiphol.
Dit vanwege de sluiting van Brussel. Vracht wordt vervolgens over de weg vervoerd naar Brussel.
Zo voeren ze morgen de ochtendvlucht uit met een A330-300 i.p.v. A321.



En KLM's 4e Boeing 787-9 is afgeleverd. PH-BHE "Dahlia" is zojuist afgeleverd.
Verwachte aankomst van KL9866 na de ruim 8 uur durende vlucht is momenteel 07:51 uur.

Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/KLM7879/941dcb9



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-03-2016 22:48:20 ]
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:29:42 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161062688
quote:
Of je linkje doet het niet goed, of hij vliegt via Argentinië wat me enigszins raar lijkt :P

Of alleen via de betaalde flightradar24 te volgen?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:43:50 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161063096
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:55 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand ervaring met Eva air elite class Schiphol - Bangkok?
Is t wat?
Wanneer ze die vlucht vanwege een matige bezetting niet cancellen, zal het best goed te doen zijn. Onbtrouwbare maatschappij voor wat betreft de dienstregeling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161063252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:29 schreef flipsen het volgende:
Of je linkje doet het niet goed, of hij vliegt via Argentinië wat me enigszins raar lijkt :P

Of alleen via de betaalde flightradar24 te volgen?
Hmm, ik kreeg een melding van FR24 toen deze te volgen was en heb toen de link alvast gekopieerd. Deze is dus veranderd.
Bedankt voor de opmerking; heb 'm dus even verbeterd.

Anywho; nog niet via de betaalde FR24. :P De antenne is nog niet binnen. -O-
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:36:53 #136
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_161068681
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer ze die vlucht vanwege een matige bezetting niet cancellen, zal het best goed te doen zijn. Onbtrouwbare maatschappij voor wat betreft de dienstregeling.
Dat is al jaren niet meer aan de orde bij EVA AIR!
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:45:59 #137
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161081604
Waar het even op wachten was is nu ook in de online systemen geladen; China Airlines gaat rechtstreeks vanaf Taipei vliegen met een A350-900

quote:
China Airlines during Thursday’s (31MAR16) schedule update has loaded planned nonstop operation on Taipei Taoyuan – Amsterdam route, scheduled to commence on 01DEC16. With the new Airbus A350-900XWB aircraft, the airline will operate this route 4 times a week, replacing existing Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam route.

CI073 TPE2340 – 0625+1AMS 359 x136
CI074 AMS1700 – 1220+1TPE 359 x247
via airlineroute
pi_161085204

PH-MCS, vorige week donderdag.

Morgen weer een vertrek van een geliefd Elfje.

PH-MCS staat gepland om morgen om 11:20 uur te vertrekken naar Victorville.
Dit toestel werd op zondag 28 maart 2015 opgeslagen op Schiphol na haar laatste vlucht vanuit Miami.
(komend uit São Paulo en Quito).

PH-MCS is een van de vier MD-11CF (Convertible Freighter) die Martinair in bezit had.
Dit type kon omgebouwd worden van vrachttoestel naar passagierstoestel zodat Martinair dit in de zomermaanden kon inzetten voor vakantiebestemmingen.
Na de zomermaanden van 2008 werden de CF's alleen nog ingezet voor vracht.
PH-MCS werd op 3 april 1995 aan Martinair geleverd; het toestel is daarmee op twee dagen na exact 21 jaar in bezit geweest van Martinair.

Deze derde variant van de MD-11 werd gelanceerd na een order van Martinair voor 3 toestellen en 2 opties.
In mei 1992 zette Martinair een van de opties om in een order.
De eerste MD-11CF werd eind 1994 aan Martinair geleverd, de laatste in mei 1995.

Naast deze vier werden er nog twee gebouwd voor World Airways; een daarvan is al gesloopt, de ander staat in Victorville en is aangekocht door FedEx voor onderdelen.

Na het vertrek van PH-MCS blijven er nog twee Elfjes over; PH-MCP (MD-11CF) en -MCU (MD-11F).
Deze gaan over 2 maand uit de vloot.

De gloednieuwe -MCS, hier nog bij de fabriek van McDonnel Douglas op Long Beach Airport:


1997: aan de gate voor vertrek naar Miami:





De ombouw van passagierconfiguratie naar vracht:




Nustys! _O_

  donderdag 31 maart 2016 @ 22:51:23 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161085520
Mooie post, mooie kist, jammer dat ze gaan
So we just called him Fred
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:48:27 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161091230
1 april bij TUI:
So we just called him Fred
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:32:37 #141
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_161091860
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:48 schreef FredvZ het volgende:
1 april bij TUI:
[ afbeelding ]
"eerste dubbeldeks vliegtuig voor een Nederlandse vliegmaatschappij"
Aha, dat de KLM met 747's vloog is dus ook één grote grap? :P
pi_161093262
PH-MPS: https://www.flightradar24.com/MPH114/94600dd

EDIT: zo te horen zit er weer een mongooltje met een multicopter in de buurt van Schiphol te vliegen...

EDIT #2: en weg.



EDIT #3: voor de liefhebbers, ook hier komt een boek van uit: Martinair MD-11 Aviation Legend.
Daar ook te bestellen.
quote:
Martinair is de laatste MD-11-operator in Nederland. In de zomer van 2016 komt er een eind aan de lange periode dat de driemotorige (McDonnell-)Douglas-jets in Nederland hun thuisbasis hebben. Martinair heeft met de DC-10 en de MD-11 passagiers en vracht vervoerd. Velen zullen mooie herinneringen hebben aan deze bijzondere vliegtuigen. Deze herinneringen en veel nooit eerder gepubliceerde foto’s gaan we samenbrengen in het boek ‘Martinair MD-11 Aviation Legend – Martinair’s Tri-jets and Douglas history’.

Dit boek is het derde boek in de reeks die gestart is met de twee KLM MD-11 boeken. Het Martinair-boek wordt in dezelfde kwaliteit uitgebracht en heeft dezelfde lay-out en vormgeving als de vorige twee boeken. Met dit derde “rode” boek maakt de MD-11-fan zijn verzameling compleet!

Via deze site kunt u een exemplaar bestellen in de voorverkoop. Als u in de voorverkoop bestelt voor 11 mei 2016, ontvangt u bij het boek een exclusieve extra MD-11-poster.

De laatste vlucht van de Martinair MD-11 is in juni/juli 2016. Na deze vlucht zullen we het boek compleet maken. De verwachte leveringsdatum van het Martinair MD-11 Aviation legend boek is september 2016.


[ Bericht 30% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2016 13:38:17 ]
pi_161107252
quote:
Landt over 6 minuten op haar laatste rustplaats...
quote:
EDIT: zo te horen zit er weer een mongooltje met een multicopter in de buurt van Schiphol te vliegen...
Heb ik goed gehoord dus:

Incident: KLM E190, F70 and Easyjet A319 at Amsterdam on Apr 1st 2016, flock of drones
quote:
A KLM Embraer ERJ-190, registration PH-EZE performing flight KL-1904 from Hanover (Germany) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when the crew reported a drone to their right at about 1000 feet just passing about 100 feet underneath their aircraft. The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.

A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZM performing flight KL-1986 from Basel/Mulhouse (Switzerland/France) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when after tower advised of the previous aircraft reporting a drone at about 1000 feet the crew reported drone in sight, the drone was now on their left hand side at about 900 feet. The Fokker 70 continued for a safe landing on runway 18C.

Tower runway 18R checked the area with his binoculars but couldn't spot any drone.

An Easyjet Airbus A319-100, registration G-EZEV performing flight U2-7926 from Nice (France) to Amsterdam (Netherlands), next on approach to runway 18C, was advised of the previous two arrivals sighting a drone to which the crew reported they were seeing three drones about 2.5nm out causing a perplexed reaction by the controller "You are seeing THREE drones?" The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.

The next arrival for runway 18C, being advised of the three previous flights sighting drones, reported they could not see any drones joking this might be because of their bad eyes.

No further drone reports were submitted by pilots.

As we currently have April 1st 2016, the Aviation Herald certifies that this is not an April fool's story.


Noodglijbaan valt uit vliegtuig en belandt in tuin in VS
quote:
Een glijbaan die normaal gesproken bij noodsituaties uit een vliegtuig klapt, is uit een vliegtuig naar beneden gevallen en in een achtertuin in de Amerikaanse staat Arizona beland.

Het opblaasbare gevaarte viel omlaag uit een Boeing 767, die zich op het punt stond te landen op een vliegveld in Phoenix. Op een hoogte van ruim 850 meter merkte het cabinepersoneel van het toestel dat de glijbaan bij de rechtervleugel plotseling uitklapte.

Volgens Amerikaanse media was een 31-jarige bewoonster thuis toen de glijbaan in haar tuin belandde. Volgens haar viel de glijbaan gelukkig niet in een nabij gelegen park, waar veel voetgangers lopen. "Hij viel in mijn tuin, op precies de goede plek."

  vrijdag 1 april 2016 @ 23:07:17 #144
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161108490
3 drones? Beetje flauwe 1 april grap :P

Hoe kan zo´n glijbaan uit een vliegtuig vallen? Die zitten toch aan de binnenzijde van de deur :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:10:44 #145
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161108579
Overigens had ik in navolging van de TUI 1 aprilgrap zelf deze op onze Facebook pagina gezet:



quote:
Dit jaar bestaat Tipica Reizen 10 jaar en met gepaste trots kunnen we meedelen dat we inmiddels zó groot zijn geworden, dat we onze eigen Boeing 737-800 hebben kunnen aanschaffen! Waarbij het reisgenot voor onze klanten uiteraard voorop staat, dus alleen maar Business Class stoelen. Op de eerste vlucht zal ik zelf als steward meereizen om onze klanten van een hapje en drankje te voorzien.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161109227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:07 schreef flipsen het volgende:
3 drones? Beetje flauwe 1 april grap :P

Hoe kan zo´n glijbaan uit een vliegtuig vallen? Die zitten toch aan de binnenzijde van de deur :?
Klopt, maar waarschijnlijk gaat het hier om een van de overwing escape slides. Die zitten doorgaans in een luik in de romp, dus als die om wat voor reden dan ook geactiveerd worden liggen ze buiten.

Niet 100% zeker dat dit bij de 767 zo is, maar aangezien het bij de 777-300 wel het geval is acht ik de kans groot ;)
pi_161109232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:07 schreef flipsen het volgende:
3 drones? Beetje flauwe 1 april grap :P
Heb het live gehoord over de ATC tijdens het vertrek van de Martinair.
quote:
Hoe kan zo´n glijbaan uit een vliegtuig vallen? Die zitten toch aan de binnenzijde van de deur :?
Niet altijd. Bij de 767 (in dit geval N767MW) zit de glijbaan aan de buitenkant bij de overwing-deuren.
Dergelijke situaties hebben zich al eerder voorgedaan met de 767.

Hier een beetje te zien dat de slides achter de overwing exits zitten.




Op deze foto van het betreffende toestel kun je het luik zien zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 01-04-2016 23:50:31 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:53:01 #148
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_161114581
De Gimli Glider :D Toevallig gisteren nog de ACI-aflevering daarvan zitten kijken :D

Overigens (weet niet of ik hier in het juiste topic zit, of beter naar het Vragen over vliegen-topic in TRV kan), heeft iemand ervaring met vliegen met contactlenzen in. Ik heb sinds een paar maanden oogcorrectie nodig, dus draag nu lenzen. Mijn vorige vlucht was nog voordat ik iets in m'n ogen had, maar binnenkort vlieg ik naar LAX. Kan ik dan m'n lenzen inhouden of drogen die uit door de lucht in het vliegtuig en kan ik beter een bril opzetten? Al moet ik zeggen dat ik niet graag een bril draag, dus ik hoop dat m'n lenzen kunnen :P
pi_161118417
Waarom niet gewoon een lenzenbakje met wat vloeistof en je bril mee in de handbagage, dan kan je evt ook je lenzen uit doen als je bijv wilt slapen.
pi_161119244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:53 schreef Irritatie100 het volgende:
De Gimli Glider :D Toevallig gisteren nog de ACI-aflevering daarvan zitten kijken :D

Overigens (weet niet of ik hier in het juiste topic zit, of beter naar het Vragen over vliegen-topic in TRV kan), heeft iemand ervaring met vliegen met contactlenzen in. Ik heb sinds een paar maanden oogcorrectie nodig, dus draag nu lenzen. Mijn vorige vlucht was nog voordat ik iets in m'n ogen had, maar binnenkort vlieg ik naar LAX. Kan ik dan m'n lenzen inhouden of drogen die uit door de lucht in het vliegtuig en kan ik beter een bril opzetten? Al moet ik zeggen dat ik niet graag een bril draag, dus ik hoop dat m'n lenzen kunnen :P
Ik heb zelf daglenzen, en moet zeggen dat ik er tijdens een vlucht eigenlijk geen last van heb. Ze drogen niet uit bij mij. Het enige is dat ik ze wel uit moet doen als ik wil gaan slapen, en dan doe ik de rest van de vlucht gewoon met een bril (anders ga ik wel erg hard door mijn daglenzen heen :+)

Als je echter maandlenzen hebt is het helemaal een eitje, zoals tripel7 hierboven al aangeeft. Gewoon je bakje mee.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')