Ok, dragen, maar waarmee dan?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat komt mij redelijk bekend voor..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:06 schreef Quoi het volgende:
Klinkt allemaal logisch. Allemaal dingen waar ik nog niet bij had nagedacht. Ook voor korte horecabezoekjes (een hobby) is een wagen wel handig natuurlijk. In principe zou je dan met een tweedehands kinderwagen onderstel met een maxi cosi en reiswieg goed uit de voeten kunnen, neem ik aan.
Afijn, terug naar de doeken en de dragers! Ik heb iets geleerd over de voetjes en beentjes en ga snel eens rondzoeken naar alle mogelijkheden(zonder dat mijn werk daar chronisch onder lijdt
)
Let de volgende keer even op waar je die korte bezoekjes doetquote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:06 schreef Quoi het volgende:
Klinkt allemaal logisch. Allemaal dingen waar ik nog niet bij had nagedacht. Ook voor korte horecabezoekjes (een hobby) is een wagen wel handig natuurlijk. In principe zou je dan met een tweedehands kinderwagen onderstel met een maxi cosi en reiswieg goed uit de voeten kunnen, neem ik aan.
Afijn, terug naar de doeken en de dragers! Ik heb iets geleerd over de voetjes en beentjes en ga snel eens rondzoeken naar alle mogelijkheden(zonder dat mijn werk daar chronisch onder lijdt
)
Ja, dat wordt de uitdaging. Gelukkig zijn veel van die plekjes erg kids-proofquote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
Let de volgende keer even op waar je die korte bezoekjes doet
De plaats waar ik mijn horeca bezoeken graag deed die waren niet heel kindvriendelijk.
Net dat ene knusse koffiehuisje past dan die wagen voor geen meter, of je moet net die ene plek bij het raam hebben enzo.Ik eindigde dan zo erg vaak weer bij de la place
omdat druk en vol en kinderwagen groot.
Dat accepteerde en accepteert de mijne echt niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 11:53 schreef Cholula het volgende:
Horeca bezoeken gaat juist heel fijn met een draagdoek is mijn ervaring. Geen gedoe met een wagen die in de weg staat. Je kindje kan om zich heen terwijl hij tegelijk geborgen bij jou of je lief zit.
Sja, alleen maar als jij dat leuk vindt hè?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:01 schreef pinquit het volgende:
Horeca bezoeken met mijn baby![]()
mja wellicht ooit eens proberen
Dat deden wij de eerste 9 maanden ook niet nee... Nu gaat het wel goed gelukkig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:01 schreef pinquit het volgende:
ik deed ook alles zonder auto en zonder wagen. boodschappen gewoon in een trolley en lekker wandelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:32 schreef lunapuella het volgende:
Wat hier ook meespeelt trouwens is dat we geen auto hebben. Dus ik moet bijv boodschappen nog een eind met de bus of te voet vervoeren. Kan me voorstellen dat je met een auto makkelijker zonder wagen kan.
Als je foto's wil maken graag! Is 'ie zacht? Ik heb niet zo'n zin om een doek eerst nog in te dragen, lui als ik ben.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:21 schreef Selvaria het volgende:
Geen ervaring FF, maar ziet er voor de drager niet heel fijn uit! En het kindje lijkt op een stoeltje oid te zitten, ik weet niet of hij daarin fijn zou kunnen slapen.
Wij gaan 2,5 week naar Schotland zonder wagen of buggy en zijn gewoon van plan de Tula en een doek mee te nemen. Als N. haar hoofd iets opzij draait ziet ze genoeg.![]()
Razz!![]()
![]()
Wat prachtig! Ik heb nog een Girasol liggen in maat 6 in neutrale kleuren, geef maar een gil als ik foto's moet maken.
ook met een Tula kan een kind zo hoog zitten. Dat is niet framedrager exclusief. hoog genoeg dragen en hij kan gewoon over je schouder heen kijken. Het slaapkapje van de Tula kan je ook gebruiken bij zon.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Canada, O is dan 10~11 maanden. Het plan is om daar ook redelijk veel te gaan wandelen en waarschijnlijk zal dat grotendeels niet buggy-proof zijn. Ik heb een Tula waarmee hij natuurlijk op de rug kan, maar dan zit hij grotendeels tegen mijn rug aan te kijken. Mn man heeft foto's gezien van zo'n rugdrager waarbij de baby hoger zit en dus overal kan kijken, en er zit ook een afdakje bij tegen de zon.
De doek is al lekker zacht.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Als je foto's wil maken graag! Is 'ie zacht? Ik heb niet zo'n zin om een doek eerst nog in te dragen, lui als ik ben.
Als ik nog een draagfoto moet maken hoor ik het wel!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
doek is natuurlijk ook prima maar in elk geval een backup voor het geval datquote:Op zondag 20 maart 2016 14:58 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben even uitgeprobeerd, en door de banden te verstellen kan hij idd een stuk hoger zitten. Mijn man is inmiddels ook overtuigd, scheelt weer veel geld uitgeven
Als back-up gaat er overigens ook een doek mee, maar daar ben ik niet zo handig mee dus ik geef de voorkeur aan de Tula. En we hebben bewust gekozen voor af en toe een accommodatie met wasmachine, dus in het ergste geval zitten we een halve week zonder Tula.
quote:Op zondag 20 maart 2016 13:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb m'n mini ook weer voor het eerst in de doek. Evil krampjes en niks hielp. Snel geknoopt (slordig.. maar ja, gekrijs..) en instant slaaps. Kan ik rustig even dreumes eten geven en naar bed doen.
Kieknou:
[ afbeelding ]
Comfort voor jezelf en je kind is vaak ver te zoeken bij die dragers. Gewicht, drukverdeling, warmte..quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan over een paar maanden op vakantie naar Canada, O is dan 10~11 maanden. Het plan is om daar ook redelijk veel te gaan wandelen en waarschijnlijk zal dat grotendeels niet buggy-proof zijn. Ik heb een Tula waarmee hij natuurlijk op de rug kan, maar dan zit hij grotendeels tegen mijn rug aan te kijken. Mn man heeft foto's gezien van zo'n rugdrager waarbij de baby hoger zit en dus overal kan kijken, en er zit ook een afdakje bij tegen de zon.
Wat is jullie ervaring/mening over zo'n soort drager? Wat zijn dingen om op te letten, afgezien van de heupjes natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ook vanwege de druk en bolling op de heupen en rug.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:14 schreef GotC het volgende:
Q, je weet alles wel al van ons.
Wb dat binnenboort blijven, het advies is om de beentjes juist niet in die houding te houden, tenzij het kindje dat echt heel graag wil de eerste dagen![]()
Benen naar buiten is belangrijk voor een goede heupontwikkeling en balans, daarnaast meen ik me te herinneren dat het gevaarlijk is ivm afzetten.
1. Ja, maar die staat al maaaaaaaaaaaaanden werkeloos in de trapkast en eigenlijk alleen de eerste weken gebruikt in de tuin als soort van box in de schaduw (zomer) of om boodschappen in te vervoerenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 10:04 schreef Quoi het volgende:
Hey dragerts!![]()
Ook ik vind de tijd rijp om eens te komen buurten. In augustus hoop ik onze kleine man te kunnen verwelkomen en dragen is het plan. Ik ben van nature niet het meest geduldig, maar heb inmiddels al enkele YouTube'jes gezien waarin het me toch best 'do-able' lijkt, ook voor mij
Eerste vraagje: Hebben jullie wel een kinderwagen? Mijn ouders beginnen wat te morren over dat ze een kinderwagen willen geven, en eerlijk gezegd heb ik veel zin om ons kindje - vooral in het begin - gewoon continu tegen onszelf aan te 'plakken'. Vooral omdat we een gastouder op 100m hebben wonen, is er nooit een echte reden om met een wagen te kunnen rijden. Wel - bedenk ik me net - als mijn ouders een keertje oppassen. Misschien moeten ze er anders zelf maar eentje kopenAfijn, benieuwd naar jullie ervaringen!
Tweede vraagje: Vanwege mijn gebrek aan geduld kijk ik wel naar die kant-en-klaar dragers (bijv Tula). Alleen: wat ik bij die allerkleinsten zo fijn vind is dat de beentjes nog lekker binnen boord kunnen. Als ik het goed heb is dat niet zo met zo'n carrier. Klopt dat? Ik vind dat soms zo open en bloot. Nu zou je over zo'n carrier alsnog een sjaal kunnen knopen, maar da's ook zoiets.
Ik ga me in het weekend eens verdiepen in een aantal suggesties die hier voorbij kwamen: Tula, Emeibaby en Marsupi. Verder had ik zelf de Tricot-slen en VipCarrier nog gevonden. Ik houd me aanbevolen voor tips!
Mijn tip is emaibaby ^^, Daar kan je vanaf dag een tot en met broekmaat 86 (-92 ) nog goed mee dragen.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Heeeeeul tof! Ik voelde mij een stoere draagmama/tantequote:
Zo voelde dat ookquote:
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ging ook heel de tijd zo raar met zijn arm doen.... dan was ik klaar met knopen (zonder spiegel) en had hij weer een chicken wing uitstekenquote:Op zondag 20 maart 2016 20:40 schreef Unihipili het volgende:
Oh lorddie draagpop is wel echt te freaky.
Niet te missen. Exorcist much?quote:
Hij had nog net geen "wanna play?"quote:
En dat dan gezellig op je rug knopenquote:Op zondag 20 maart 2016 20:43 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hij had nog net geen "wanna play?"
quote:
Mijn vriend heeft er 1 tweedehands gekocht. Het is niet 100% ergonomisch, maar als alles goed is afgesteld, zit het beter dan ik had verwacht. Mijn vriend vindt het prettig dragen, moet er wel bij zeggen dat hij veel ervaring heeft met lange afstanden lopen met zware rugzak. Beide kinderen vonden/vinden het prachtig om erin te zitten, inderdaad omdat ze veel meer zien. Ik vond het dragen best zwaar worden na 1 jaar (inmiddels met andere doeken valt dat erg mee), en het was fijn dat we af konden wisselen en geen buggy mee hoefden. Mijn kinderen zaten vanaf 11 maanden in deze drager, trouwens.quote:Op zondag 20 maart 2016 13:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wat is jullie ervaring/mening over zo'n soort drager? Wat zijn dingen om op te letten, afgezien van de heupjes natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:51 schreef BlueEyes het volgende:
http://www.famme.nl/zou-j(...)orthype-met-je-baby/
Ik huppel met mijn dreumes op mijn rug.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:28 schreef Goitske het volgende:
[..]het ziet er niet uit! Ik ga wel door het bos wandelen als ik zo nodig moet bewegen
Oh deze reactie helemaal gemist! Ja heel graag een draagfoto. Denk dat ik 'm wel wil overnemen, huidige doek is al lekker ondergespuugd dus een reserve is wel fijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 14:12 schreef Selvaria het volgende:
[..]
De doek is al lekker zacht.
Als ik nog een draagfoto moet maken hoor ik het wel!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle begrip hoor, voor die drukte met je prachtige nieuwe aanwinst!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh deze reactie helemaal gemist! Ja heel graag een draagfoto. Denk dat ik 'm wel wil overnemen, huidige doek is al lekker ondergespuugd dus een reserve is wel fijn.
Hij is echt megafijn, zo makkelijk aan te spannen en zacht!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hangt van de blend afquote:Op vrijdag 25 maart 2016 15:41 schreef Malteser het volgende:
Na een week van spuug en poep moeten beide doeken in de was. Mogen doeken in de droger en zoja, aanrader of juist niet?
Doeken al vaker gewassen maar we hebben sinds kort pas een droger, vandaar mijn vraag.
Hij staat jullie echt prachtigquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Alle begrip hoor, voor die drukte met je prachtige nieuwe aanwinst!Hij is echt megafijn, zo makkelijk aan te spannen en zacht!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, allebei katoen. Dank je!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:12 schreef GotC het volgende:
[..]
Hangt van de blend afMaar als het gewoon katoentjes zijn, kan dat prima. Lage temperatuur.
Ja dat kan ook teveel stof zijn, daarom geeft bijvoorbeeld artipoppe ook aan of een doek geschikt is voor babybeentjes.Anders is de doekbaan die onder de beentjes door moet eigenlijk te breed.quote:Op zondag 27 maart 2016 18:53 schreef Dot. het volgende:
Ik heb mini vandaag ook geknoopt en ik vond het ook lastig, vooral omdat ze nog zo in die kikkerhouding zit. Die banen tussen haar beentjes door is echt te veel stof lijkt wel.
quote:Op zondag 27 maart 2016 18:53 schreef Dot. het volgende:
Ik heb mini vandaag ook geknoopt en ik vond het ook lastig, vooral omdat ze nog zo in die kikkerhouding zit. Die banen tussen haar beentjes door is echt te veel stof lijkt wel.
Cassisquote:Op zondag 27 maart 2016 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik merk dat ik Pluis2 een stuk meer draag dan Pluis1. De duowagen is heel fijn voor de supermarkt en polderwandelingen, maar voor de stad in of naar de kinderboerderij is de doek een stuk fijner!
En nu merk ik ook hoe slordig ik eigenlijk knooptoch maar eens goed aan het aanspannen en netjes afknopen gaan werken ..
Bijvoorbeeld de FWCC - heeft iemand tips hoe ik die zijbanen netter kan krijgen? Als ik ze samenpak wordt het al-tijd een rommeltje, terwijl ze op foto's van anderen zo netjes en glad langs de baby zitten.
Kiek:
[ afbeelding ]
(nekrolspuugdoek was in de modder gevallen)
Oooohquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Alle begrip hoor, voor die drukte met je prachtige nieuwe aanwinst!Hij is echt megafijn, zo makkelijk aan te spannen en zacht!SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, ik heb hem verkocht aan Razz!quote:Op zondag 27 maart 2016 22:24 schreef Amsel het volgende:
[..]
OooohMocht Razz niet willen dan ben ik wel geïnteresseerd
Ik had m'n dunste doek gebruikt, maar die heeft wel bredere banen, Fidella Embellished Tree.quote:Op zondag 27 maart 2016 18:57 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja dat kan ook teveel stof zijn, daarom geeft bijvoorbeeld artipoppe ook aan of een doek geschikt is voor babybeentjes.Anders is de doekbaan die onder de beentjes door moet eigenlijk te breed.
Nou daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, fijn voor Razz!quote:Op maandag 28 maart 2016 10:29 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Sorry, ik heb hem verkocht aan Razz!
Dat verklaart hetquote:Op maandag 28 maart 2016 00:51 schreef Moppert het volgende:
Oooh dat zijn die canadezen?ik erger mij aan alles in het frans dus daar was ik al door afgehaakt ooit. Ze zijn ook niet populair, de fanclub heeft maar 113 leden, daarom zie je ze niet tweedehands
Thanksquote:Op maandag 28 maart 2016 14:10 schreef Moppert het volgende:
Ik denk dat het voor jullie dan slimmer is om iets te kopen wat luchtiger geweven is..
Ik ga kijken of ik iets kan vinden
Even voor het perspectief: ik ben nog ietsjes kleiner (1,53) met zelfde postuur en ik heb 2 doeken in maat 7. Eerst vond ik dat veeeeel te lang, maar nu mijn kleinste 1 geworden is, merk ik dat een 5 echt te kort is voor DH (zeker over jassen heen), 6 is precies pas, en met een maat 7 heb ik mooie staartenquote:Op woensdag 30 maart 2016 08:41 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb even wat advies nodig. Ik ben op zoek naar een goedkope doek en kom dan uit bij een aantal Yaro's die binnen budget en erg mooi zijn maaaaarrrrr de ene is met linnen en alleen verkrijgbaar in maat 5, de ander is met hennep en alleen in maat 7, weer een ander is met repreve maat 6 en de laatste 100% katoen, maat 6 maar mintgroen dus twijfel of het kan voor mijn jongetje. Wat is fijner? Katoen, hennep, linnen of reprive? En ik knoop graag voor af en ben nogal inimini (1.60 en draag maat 32/34) lukt dat met een 5 en is een 7 niet veel te groot?
Dat zijn nogal wat vragen heiemand die me kan adviseren?
quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Even voor het perspectief: ik ben nog ietsjes kleiner (1,53) met zelfde postuur en ik heb 2 doeken in maat 7. Eerst vond ik dat veeeeel te lang, maar nu mijn kleinste 1 geworden is, merk ik dat een 5 echt te kort is voor DH (zeker over jassen heen), 6 is precies pas, en met een maat 7 heb ik mooie staarten. Niet te gek, gewoon cm of 30.
En ik heb Vesper Galaxia Glow (heeel roze) voor mijn jongetje, gaat best. En een paarse Artipoppe
.
Zie edit hierboven nog over blends..quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:25 schreef Sicilia het volgende:
[..]Beter een 7 dan een 5 dus, want dan kan ik dreumes er ook makkelijk mee dragen en niet alleen baby. Maar dat is er 1 met hennep, is dat wel zacht/soepel?
Bedankt voor alle ervaringen! Ik heb een hoppediz maat 6 en een girasol maat 4 en inderdaad vind ik de girasol fijner dan de hoppediz. Ik denk dat dan ik ga voor de mooistequote:Op woensdag 30 maart 2016 09:45 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb drie doeken met linnen (gehad) en het verschilde echt enorm. Mijn Yaro (een witte, 50% katoen) kreeg ik al helemaal ingedragen en was vrij dun. Mijn Natibaby (ook 50%)kwam als stuk karton binnen maar werd heel snel supersuperzacht. Mijn Vesper (Meadow, 48% linnen) kwam al heel zacht binnen uit de doos en was na 2x dragen al superfluffy en zit verder als een huis (nieuwe favo doek!
)
Yaro 100% katoen zijn fijne doeken! Ik heb alleen geen ervaring met zwaardere kindjes daarin, ik verkocht de mijne voor N. 8 kilo was. Girasol vind ik ook een superfijn merk als je het over katoen hebt en Hoppediz dan weer veel minder.
Wat maten betreft zou ik eerder iets te veel dan iets te weinig doek willen hebben. Ik gebruikijn zesjes ook voor de ruck, veel makkelijker met Tibetaans afknopen en ik hou wel van staarten.
Ik voel me zo stom.. ik zet een draagdoek van mezelf te koop en bedenk me ineens dat hij perfect voor je is wat betreft soort doek.quote:
Aah nou ik vind het toch lief dat je alsnog aan me denkt hoor, thanks! Maarre je hebbem zeker niet in een stereotype meisjeskleurquote:Op woensdag 30 maart 2016 16:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik voel me zo stom.. ik zet een draagdoek van mezelf te koop en bedenk me ineens dat hij perfect voor je is wat betreft soort doek.
Hij is heeel dun en luchtig geweven en met 50% linnen![]()
[ afbeelding ]
enige horeca bezoek voor ons is het mama caféquote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:01 schreef pinquit het volgende:
sorry voor de nekklachtenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal helpt het om niet omhoog aan te spannen, maar horizontaal. Maar ik vond de fwcc ook altijd wat trekken in m'm okselquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Mooie doek Sicilia!!
@Gotc - thanks! Ja het zit wel ok, alleen dat spreiden van die rugbanen vind ik lastig, mijn beperkt ruimtelijk inzicht snapt niet waar ik dan moet trekken met welke hand. Ohja en het snijdt een beetje onder m'n oksel. Maar m'n rug vindt dit leuker dan een sloppy knoop!
ben nog steeds voornemens om de opleiding te volgen, wellicht heb ik die tegen die tijd gedaanquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja leuk JM en Cassandra!! En Cassandra, misschien kan je mij als C groter is ook eens leren rugdragen?
als je aanspant... trek hem dan opzij ipv omhoog bij het na spannen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Mooie doek Sicilia!!
@Gotc - thanks! Ja het zit wel ok, alleen dat spreiden van die rugbanen vind ik lastig, mijn beperkt ruimtelijk inzicht snapt niet waar ik dan moet trekken met welke hand. Ohja en het snijdt een beetje onder m'n oksel. Maar m'n rug vindt dit leuker dan een sloppy knoop!
Heuj maar dan kom ik ook graag, want gezellig! En ik kan ook wel wat tips gebruikenquote:Op zaterdag 2 april 2016 21:48 schreef Cassandra87 het volgende:
En anders wil ik ook wel een keer op de koffie komen en kijken of ik eventueel kan helpen, ben nog geen expert maar heb wel een beetje door wat ik het beste wel en niet kan doen (en stiekem kom ik dan vooral om je pluisjes te bewonderen)
Mooie doek, staat jullie goed Sicilia! En wat lijkt hij alweer groot zo!
quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:24 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Heuj maar dan kom ik ook graag, want gezellig! En ik kan ook wel wat tips gebruiken
Dit! Maar dan in de doek. Heb een consult gehad voor de ruck. Twix vindt het helemaal leuk, ik vind het best zwaar.quote:Op zondag 3 april 2016 21:36 schreef Mariposas het volgende:
Dat ziet er comfortabel uit!
Ik had L vandaag op m'n rug (tula), maar ik vond het best zwaar. Ik zal wel wat verkeerd doen als ik jullie en anderen met veel oudere kinderen ogenschijnlijk moeiteloos zie rondlopen. Ik ga ook een beetje voorover lopen, brugpieper met te zware schooltas idee. Ik zal de volgende keer even een foto maken.
Ter geruststelling: ik had dat de eerste paar keer ook met rugdragen. Ik denk zelf dat het komt omdat je lichaam echt zó ingesteld is op het gewicht vóórop, dat je spieren zich even moeten aanpassen. Je gebruikt andere spieren / je spieren op een andere manier met rugdragen.quote:Op maandag 4 april 2016 09:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit! Maar dan in de doek. Heb een consult gehad voor de ruck. Twix vindt het helemaal leuk, ik vind het best zwaar.
Kwestie van wennen? Of is mijn lijf er niet geschikt voor?
Ik draag hem, bijna 7 kilo, probleemloos uren op mijn buik.
Dat stelt me enigszins gerust! Dank!quote:Op maandag 4 april 2016 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ter geruststelling: ik had dat de eerste paar keer ook met rugdragen. Ik denk zelf dat het komt omdat je lichaam echt zó ingesteld is op het gewicht vóórop, dat je spieren zich even moeten aanpassen. Je gebruikt andere spieren / je spieren op een andere manier met rugdragen.
Als je in de sportschool een nieuwe spiergroep gaat trainen is dat in het begin ook zwaar
Inmiddels wil ik niet meer anders en kan ik prima kilometers lopen met twaalf kilo slapende dreumes op mijn rug. Het komt dus goed!
Nog steeds erg blij mee!quote:Op maandag 4 april 2016 10:17 schreef Lamb29 het volgende:
Wauw mooi marjoleintje! Leuk de jurk weer in actie te zien, staat je erg mooi
Mijn 8 maanden oude olifantje ookquote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef Mariposas het volgende:
10 kg, dat weegt mijn precies 11 maanden jongere zoon en tevens naamgenoot ook.![]()
Jij hebt wel contra gewicht. Dat is wel een handige oplossing voor het voorover gaan lopen.
Oefenen bij bank/bed met op je rug hopsen en eraf halen en verder vooral doen/proberen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn 8 maanden oude olifantje ookIk draag haar nu nog steeds op de buik, want rugdragen vind ik nog een beetje eng. Heeft iemand hier nog tips voor (met de Tula)?
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn 8 maanden oude olifantje ookIk draag haar nu nog steeds op de buik, want rugdragen vind ik nog een beetje eng. Heeft iemand hier nog tips voor (met de Tula)?
Filmpje van Vlindurquote:Op woensdag 6 april 2016 21:03 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kan het filmpje niet vinden maar er is 1 die ook duidelijk laat zien hoe je de banden goed los moet hebben met schuiven en arm er doorheen steken.
En idd de buikband strak werkt niet lekker met draaien.
Gewoon doen idd en eerst bocen bed of bank. Je moet idd even de drempel over maar je merkt snel genoeg dat je je kind niet zomaar laat vallenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Op je rug is ook gezellig hoor, kriebelhandjes op je rug en in je haarquote:Op woensdag 6 april 2016 22:27 schreef SaskiaR het volgende:
Bedankt voor de tips! Het is niet zozeer het omdoen dat ik eng vindt, meer het feit dat ik haar dan niet kan zien, straks gebeurt er wat en merk ik het niet. En het is ook ongezellig, nu praat ik de hele tijd tegen haar en geef kusjes enzo.
Maargoed, gewoon maar proberen.
Lucas is lekker aan het wijzen als hij op mijn rug zit. Maar idd de knusheid is wel anders. En als er iets mis is merk je dat echt wek. Verder gewoon veel in etalages kijken of selfies makenquote:Op woensdag 6 april 2016 22:27 schreef SaskiaR het volgende:
Bedankt voor de tips! Het is niet zozeer het omdoen dat ik eng vindt, meer het feit dat ik haar dan niet kan zien, straks gebeurt er wat en merk ik het niet. En het is ook ongezellig, nu praat ik de hele tijd tegen haar en geef kusjes enzo.
Maargoed, gewoon maar proberen.
Nou ja ik kan activiteiten bedenken waarbij de rug handiger is: stofzuigen bvquote:Op donderdag 7 april 2016 05:32 schreef GotC het volgende:
Het is zeker een stuk minder knus. Wel gezellig nog steeds en we kletsen wat af, maar voelt meer functioneel ipv geborgen (vind ik)?
Het is gewoon even wennenIk snap ook niet dat mensen hun minibaby zsm op hun rug willen hebben. Het is toch veels te gezellig voorop
Ik heb geen moeite om dat zelfs nu met 15kg aan peuter te doenquote:Op donderdag 7 april 2016 08:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou ja ik kan activiteiten bedenken waarbij de rug handiger is: stofzuigen bven de winkelwagen uitruimen op de band.
Nou ik ben wat kleiner dan jij en ik kom met baby op de buik moeilijk bij de onderste producten in de karquote:Op donderdag 7 april 2016 10:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite om dat zelfs nu met 15kg aan peuter te doen. Maar soms zie je mensen die al met een baby van een maand gaan rugdragen, daar doelde ik meer op
Gewoon doen wat voor jou het prettigste isquote:Op donderdag 7 april 2016 10:40 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou ik ben wat kleiner dan jij en ik kom met baby op de buik moeilijk bij de onderste producten in de karwil ook niet baby tegen de kar stoten. Dus ik kan me voorstellen dat ik mijn mini straks wel op de rug doe. Hoewel ik wel vind dat de nekspieren goed ontwikkeld moeten zijn voor ik ga rugdragen.
Zó groot ben je nou ook weer nietquote:Op donderdag 7 april 2016 11:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon doen wat voor jou het prettigste isWat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken
.
Ik vond het gewoon al onwijs lastig om goed op m'n rug te knopen met een mini, kon er gewoon niet goed bij. Leek wel alsof ik van die dinosaurusarmpjes had.
Zo een fijn doekje vind ik het. Lekker van de zomer ook mee dragenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aardig antwoord: misschienquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:41 schreef coccinelle het volgende:
Is er ook een drager waarbij mijn buik er niet als een ontplofte muffin uitziet bij rugdragen?
Een doekquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:41 schreef coccinelle het volgende:
Is er ook een drager waarbij mijn buik er niet als een ontplofte muffin uitziet bij rugdragen?
Nona komt op onze wishlist! Dat beslist! Till we meet again ^^,SPOILER: zomaar wat plaatjes bij elkaar van ons avontuur2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar, als ze niet slaperig is loop ik regelmatig met een hoofd dat loodrecht uit mijn borst steekt om alles maar te kunnen zien.quote:Op zondag 10 april 2016 21:53 schreef Stippelrientje het volgende:
Meer draagsters die "troubles" hebben met hun kind die niet graag meer voorop gedragen wil worden? Hij ziet dan denk ik te weinig of zo. Verrekt zijn nek bijna als hij DENKT iets te horen....
Ja! Hoewel hij ook in slaap valt op mijn rug... met overhevelen is dat weer wat lastiger...quote:Op zondag 10 april 2016 21:58 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, als ze niet slaperig is loop ik regelmatig met een hoofd dat loodrecht uit mijn borst steekt om alles maar te kunnen zien.Ik draag haar tegenwoordig eigenlijk altijd op mijn rug, tenzij het tijd is voor een slaapje, dan slinger ik haar op mijn buik en is ze vaak binnen no-time weg.
Tips? Het zwaartepunt voelt alsof het te laag zit (in het holle gedeelte van m'n rug), maar ik krijg m niet hoger. Vind dit niet zo geweldig aanvoelen.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua prijs geen tips, maar emeibaby raad ik ouders idd ook vaak aan als een van de weinige dragers die voor mini's geschikt is.quote:Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Ik Ben aan het kijken voor een drager geschikt voor newborn naast mijn doek.
Zag een hele mooie emei op fb.. Is 120€ netjes? Of hebben jullie nog tips?
Ik heb aan een boba 3G maar daar vind ik hem nog echt te klein voor Ondanks dat hij officieel vanaf 3.5kg is.
Dat zit de schouderband absoluut nog niet. je ka de pfa's die bij het rugpaneel ook nog strakker trekker.quote:Op dinsdag 12 april 2016 14:38 schreef Mariposas het volgende:
Probleem is dat ik'm niet strakker krijg bij de schouderbanden. De schouderbanden zelf zitten op z'n kortst en die riempjes op de schouderbanden zelf ook.
Iets lager voelt wel iets beter voor m'n rug aan ja. Misschien dan maar wat lager dragen ipv hoger.
De pfa's zitten op z'n strakst. De schouderband kon op de foto nog iets strakker, heb ik daarna op z'n korst getrokken.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat zit de schouderband absoluut nog niet. je ka de pfa's die bij het rugpaneel ook nog strakker trekker.
Kan hooguit 1 cm omhoog, scheelt ook niet echt veel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:19 schreef Moppert het volgende:
Ok, op de foto zitten de pfa's nog niet op zijn strakst dus ik ging er van uit dat die nog konden.
Ik haak even aan. Las dat de Tula met babyinsert geschikt is voor newborns vanaf 3,5 kilo. Iemand daar ervaring mee? Ik ga zelf dragen met doek maar mijn man draagt niet met doeken.quote:Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Ik heb aan een boba 3G maar daar vind ik hem nog echt te klein voor Ondanks dat hij officieel vanaf 3.5kg is.
Afstellen op Tula niveau (dus met kliksysteem) is prima dat kan ie wel. Heb nog een beco liggen met insert maar daar vond ik Lucas niet lekker in zitten. En bij mij zat hij niet lekker, maar misschien bij man wel. Van de Tula weten we dat die fijn zit maar als t kind er net zo oncomfortabel in zit als in de beco...quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:39 schreef Moppert het volgende:
Echt zonder knopen en zonder afstellen kom je alleen op dingen met insert uit.
Al het andere heeft wel iets van knopen of afstellen nodig,.
Marsupi!!!! Gewoon omdoen, vastplakken en klaar. Kan niks aan afgesteld wordenquote:Op dinsdag 12 april 2016 21:37 schreef Chanty het volgende:
Zijn er geschikte dragers die wel makkelijk zijn? Dus niet knopen. Begreep dat de emeibaby niet de makkelijkste is die dat lijkt me niet geschikt voor man. Hij zal de baby overigens niet veel dragen. Ik heb sowieso de hele zomer verlof dus denk zelfs dat hij pas gaat dragen zodra ik ook weer ga werken in september/oktober en hij met twee kids op pad wil op zijn vrije dag eens per week. Idee is om de kinderwagen weg te doen en een simpele buggy voor de oudste te halen en baby te dragen.
Oh, daar had ik geen last van, gewoon goed stevig vastplakken. Het is lastig met iets vergelijken, omdat het zo'n apart systeem is. Ik kon N. er binnen 10 seconden indoenquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:16 schreef Moppert het volgende:
Maar de marsupi is dan wel weer meer knoperig dan een tula.
De schouderbanden kunnen makkelijk zakken doordat je ze niet goed vastplakt.
De marsupi is er in meerdere T-shirt maten en partners kunnen die dus niet makkelijk uitwisselen.
Dat maakt het ook lastig met het wel of niet over de jas heen knopen. en is lastig met sommige figuren.
Ze zat er altijd wel goed in, geloof ik... Maar je moet altijd na het knopen/plakken/klikken effe kijken of baby goed zit natuurlijkquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:26 schreef Moppert het volgende:
Maar te kort plakken kan weer een holle rug geven, en de bolle rug houding verpesten.
Het is een prima drager, maar heeft ook weer zo zijn nadelen,
En de Bondolino? Die snapt mijn man zelfs. En dat zegt wat. Zit kindje zo'n beetje vanaf maat 68 lekker in zonder insert.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:37 schreef Chanty het volgende:
Zijn er geschikte dragers die wel makkelijk zijn? Dus niet knopen. Begreep dat de emeibaby niet de makkelijkste is die dat lijkt me niet geschikt voor man. Hij zal de baby overigens niet veel dragen. Ik heb sowieso de hele zomer verlof dus denk zelfs dat hij pas gaat dragen zodra ik ook weer ga werken in september/oktober en hij met twee kids op pad wil op zijn vrije dag eens per week. Idee is om de kinderwagen weg te doen en een simpele buggy voor de oudste te halen en baby te dragen.
Mja in de Tula ookquote:Op dinsdag 12 april 2016 22:31 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En de Bondolino? Die snapt mijn man zelfs. En dat zegt wat. Zit kindje zo'n beetje vanaf maat 68 lekker in zonder insert.
Oeh als ik tzt een keer kan uitproberen graagquote:Op dinsdag 12 april 2016 23:30 schreef FlyingFish het volgende:
Chanty, ik heb een insert voor een Tula als je uit wil uitproberen of lenen, wij gebruiken hem pas op zijn vroegst volgend jaar ergens weer en dan zou die van jullie er al uitgegroeid moeten zijn. O was een flinke baby (4,5 kg) en heb ik vanaf het begin ook in de Tula gedragen. Enige nadeel vond ik dat je de beentjes moet spreiden en dat vond hij maar vervelend. Is bij een draagdoek ook zo, maar heb wel het idee dat het daar wat minder is. Vooral omdat je daar niet zit met een onderkant van de Tula waar hij met zijn beetjes sowieso overheen moet kunnen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus, heb je hem al? Ik heb hem gezien namelijk, en anders neem ik hemquote:Op maandag 11 april 2016 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Past hij nog niet in de tula zonder insert?quote:Op woensdag 13 april 2016 09:07 schreef pinquit het volgende:
K heb ook een tula met insert, voor man, maar ik vind het maar niets eigenlijkecht voor korte stukjes in huis, want het ziet er zo oncomfortabel uit
En dan is mijn baby al 68cm
Ik had hem het liefst in een emeibaby gezien. Dat doe ik bij een eventuele volgende wel iig
Bijijijna hoorquote:Op woensdag 13 april 2016 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Past hij nog niet in de tula zonder insert?
Ik ben de Tula gaan gebruiken rond juli denk ik trouwens, toen was ze 70 centimeter.
Laat tzt maar weten!quote:Op woensdag 13 april 2016 07:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Oeh als ik tzt een keer kan uitproberen graagik vind idd als ik op foto's kijk dat de spreidstand er niet heul lekker uitziet in de Tula. Maar met een maandje of 2 a 3 oud zit ze wellicht al wat beter erin.
hier ook, die laatste cm gaan dan ineens langzaam héquote:Op woensdag 13 april 2016 09:17 schreef pinquit het volgende:
[..]
Bijijijna hoormaar nog niet helemaal lekker, zit nog wat ruimte in de stof en beentjes hangen ook nog niet mooi naar beneden. Maar ik denk eigenlijk wel dat hij zonder insert beter zit dan met
Even onder een spoilerquote:Op woensdag 13 april 2016 01:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Mijn man duwt zijn telefoon onder mijn neus.... "kijk!"
Ik zie de yaro urban geo, waar ik weken geleden wat van liet zien (die op het weefgetouw), met wachtlijst notering. Even begrijp ik er niets van, want ik had net tegen een vriendinnetje gezegd dat ik zo twijfel nu ik hem zo geknoopt zag op de foto en ik er even over ging denken..
"Oh lief dat je dat onthouden hebt dat ik die wel tof vond!"
"Nee, niet voor jou!"; zegt hij met een grijns. "Mijn eigenste (afgrijselijk plat pratende) doek in een vierkeuh!"
"Maar mag ik die wel eens lenen dan?"; glim ik terug.
"Alleen als je mij die heupknoop met die gekke schuif wil leren"
Ben jij mij? Ik heb destijds Manduca en Bondolino verkocht want A wilde niet meer gedragen worden en Pluis2 zou in een doek. En nu ben ik dus weer online een Bondolino aan het shoppen want ik mis 'm zoquote:Op woensdag 13 april 2016 09:51 schreef Dot. het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet kan wachten tot we de Bondolino weer kunnen gebruiken. Ik ben toch lui geworden met knopen na de TulaVolgens mij zat Stip met 62 best goed in de Bondo, dus ik hoop dat dat bij mevrouw ook lukt. Anders moet ik misschien een doek ruilen voor een Emeibaby ofzo. Ik heb nog een mooie werkloze Babysabye Green Tea in maat 7
Ik wilde leren rugknopen met Stip en toen werd ik zwanger, dus heb ik bijna niet meer gedragen...
Yupquote:Op woensdag 13 april 2016 09:11 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dus, heb je hem al? Ik heb hem gezien namelijk, en anders neem ik hem
Volgens mij is het zitje al smal genoeg van zichzelf? Hier iig wel bij minibaby van 50cm. Je moet de doek bijna helemaal strak door de ringen trekken, dan past t prima. De touwtjes die er bij mij onderaan zitten zijn juist om het zitje breder te maken...quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:07 schreef Lamb29 het volgende:
Mijn emeibaby is binnen![]()
Morgen even uitproberen! Net even op youtube gedoken om dat aanpassen eens goed te bekijken in de filmpjes. Enige wat beetje lastig te vinden is is duidelijk hoe ik het zitje smaller kan knopen. Heeft iemand hier misschien een foto/filmpje oid waarop het duidelijk te zien is?
En vandaag vuurdoop gehad publiekelijk knopen en dragen... Rommelmarkt op mijn dochter school leende zich niet voor de wagen... Omdat ik nog niet een heel eind met E in de doek naar school durfde te lopen dus op school geknoopt.
Zo leuk al die reacties en pogingen om in de doek te kijken
was niet nodigquote:Op zondag 17 april 2016 18:18 schreef Selvaria het volgende:
Inmiddels al een doek verkocht Cassandra?![]()
Ik wilde deze even delen: bijna 1 jaar en nog altijd intens gelukkig als ze in de doek mag.![]()
Was ik ondertussen achterquote:Op zondag 17 april 2016 18:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Volgens mij is het zitje al smal genoeg van zichzelf? Hier iig wel bij minibaby van 50cm. Je moet de doek bijna helemaal strak door de ringen trekken, dan past t prima. De touwtjes die er bij mij onderaan zitten zijn juist om het zitje breder te maken...
Je spoilerquote:Op zondag 17 april 2016 22:43 schreef Lamb29 het volgende:
Was ik ondertussen achterOnline vind je dus best veel filmpjes dat ze verkleinen met een touwtje. Maar zonder geprobeerd en ging goed! Nog even handigheid in het stellen van de doek krijgen en het zitje goed knie tot knie.... Maar E sliep zo
Weet jij hoe ik straks wanneer ik meer stof voor knie tot knie nodig heb dat met dat flapje stof moet doen? Helemaal omvouwen in de buikband is weer te breed?
Toetjequote:Op zondag 17 april 2016 18:18 schreef Selvaria het volgende:
Ik wilde deze even delen: bijna 1 jaar en nog altijd intens gelukkig als ze in de doek mag.![]()
Beter van niet nee. Ik ken wel iemand. Als je me even pb't op facebook dan geef ik je dr naam evenquote:Op maandag 18 april 2016 13:34 schreef Selvaria het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gebroken draad laten repareren, en bij wie? Ik vond er net een in mijn WW.![]()
Zo lang maar even niet meer gebruiken denk ik he?
Pb komt eraan, thanks!quote:Op maandag 18 april 2016 13:57 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Beter van niet nee. Ik ken wel iemand. Als je me even pb't op facebook dan geef ik je dr naam even
Ik heb nog een Bondolino die je mag overnemen..quote:Op maandag 18 april 2016 05:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Selvaria wat een blijerd heb je
Lamb wat knus zo! Is het een fijne drager? Ik twijfel nog: Emeibaby of Bondolino. Als het salaris van deze maand binnen is hak ik de knoop door.
Cassandra, ik ben geen expert maar dat ziet er wel goed uit toch? Mag je mij ook wel leren als je langskomt!
Je hebt PM!quote:Op maandag 18 april 2016 14:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ik heb nog een Bondolino die je mag overnemen..
Een zomer-bondolino (dus minder dik). Heb m destijds via hier gekocht maar niet veel gebruikt want vond de doek fijner..
Dat flapje vouw ik om in de buikband, en trek het daarna tussen ons om hem meer een zitje te geven. Je kunt zoveel in de buikband vouwen als je wilt natuurlijk...quote:Op zondag 17 april 2016 22:43 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Was ik ondertussen achterOnline vind je dus best veel filmpjes dat ze verkleinen met een touwtje. Maar zonder geprobeerd en ging goed! Nog even handigheid in het stellen van de doek krijgen en het zitje goed knie tot knie.... Maar E sliep zo
Weet jij hoe ik straks wanneer ik meer stof voor knie tot knie nodig heb dat met dat flapje stof moet doen? Helemaal omvouwen in de buikband is weer te breed?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makkelijker sowieso, je hoeft alleen banden strak te trekken, net als bij een rugzakquote:Op maandag 18 april 2016 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind de emei op de rug lastig, hoewel ik de buikband strak trek zakt hij altijd naar onder en krijg ik T niet mooi hoog op de rug. Ik heb ook een beetje een holle rug, dat maakt het niet makkelijker, denk ik..
Zit te denken om eens een tula te proberen, misschien is dat makkelijker op de rug?
quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nav de opmerkingen hier laatst de tula eens op taillehoogte vastgesnoerd. Hosanna
Ik dacht altijd dat die band op de heup moest rusten maar het draagt echt stukken beter als ie hoger zit
Had Kwak er niet een?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:29 schreef coccinelle het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een meitai?
Die van diva ziet er zo comfi uit
hahaha, nooit te oud om te leren he! dit kostte mij ook een aantal maandenquote:Op dinsdag 19 april 2016 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nav de opmerkingen hier laatst de tula eens op taillehoogte vastgesnoerd. Hosanna
Ik dacht altijd dat die band op de heup moest rusten maar het draagt echt stukken beter als ie hoger zit
ik vind um briljant!quote:Op maandag 18 april 2016 05:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Selvaria wat een blijerd heb je
Lamb wat knus zo! Is het een fijne drager? Ik twijfel nog: Emeibaby of Bondolino. Als het salaris van deze maand binnen is hak ik de knoop door.
Cassandra, ik ben geen expert maar dat ziet er wel goed uit toch? Mag je mij ook wel leren als je langskomt!
Vesperquote:Op zondag 17 april 2016 18:18 schreef Selvaria het volgende:
ja.. bij lisannequote:Op maandag 18 april 2016 13:34 schreef Selvaria het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een gebroken draad laten repareren, en bij wie? Ik vond er net een in mijn WW.![]()
Zo lang maar even niet meer gebruiken denk ik he?
Thanks, maar ik heb al een adresje van klaprooss gekregen, morgen stuur ik de doek al op.quote:Op woensdag 20 april 2016 22:23 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ja.. bij lisanne
WW fanaat en vanalles maakster..
zal je een DM doen met contactgegevens.. mocht het nog nodig zijn.
ik heb bijgelezen iddquote:Op woensdag 20 april 2016 22:31 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Thanks, maar ik heb al een adresje van klaprooss gekregen, morgen stuur ik de doek al op.
SPOILER: om die reden wat dingen in de (uit) verkoop2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die Orlando!quote:Op woensdag 20 april 2016 22:38 schreef Moppert het volgende:
Al die fangroepen zijn zo slecht voor mijn centjes
SPOILER: om die reden wat dingen in de (uit) verkoop2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leuke foto!quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:25 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik droeg mijn bijna kleuter op vakantie
[ afbeelding ]
Ik kan hem je altijd opsturen om te testen en te bekijken.quote:Op zondag 24 april 2016 21:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh die Orlando!![]()
Ik weet heul niet hoe die aanvoelt... maar wat een mooi patroontje ook!![]()
Ik heb nog tegoed op mijn bon (van mijn man en die zei laatst..... wacht maar op moederdag wie weet komt er tegoed bij)
Volgens mij woonde je niet vlakbij zodat ik hem eens live kan zien he?
quote:Op zondag 24 april 2016 21:20 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik kan hem je altijd opsturen om te testen en te bekijken.
Is het niets dan stuur je hem na lenen gewoon terug?
Lennylamb = imho geweldig, draagkrachtig en absoluut de moeite waard. juiste hoeveelheid gripquote:Op zondag 24 april 2016 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ok advies gevraagd van deze eeuwige twijfelkont
Hoe vergelijkbaar zijn volgens de kenners de Didymos Indio, de Ellevil Zara en de Lennylamb Little Love?
Heb bij Musjes die Lennylambs gevonden, maar ik heb er nog geen ervaringen over gelezen. Ze zijn al lekker zacht, zelfs nieuw.
En dan staat er op de draagdoekenmarkt nog een mooie Ellevil Zara voor maar 60 euro!
Fotos!!?quote:Op zondag 24 april 2016 21:28 schreef Lamb29 het volgende:
Ik ging voor de 2de keer in het wild dragen vandaag <3
Vorige week op een grote rommelmarkt op school met de Indijani en vandaag met de emeibaby naar ikea.... We krijgen de smaak te pakken.
Verder doe ik er eigenlijk alleen de ruck mee. Welke knopen zijn ook leuk met een maatje 3?SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof!quote:Op zondag 24 april 2016 21:28 schreef Lamb29 het volgende:
Ik ging voor de 2de keer in het wild dragen vandaag <3
Vorige week op een grote rommelmarkt op school met de Indijani en vandaag met de emeibaby naar ikea.... We krijgen de smaak te pakken.
RHW vind ik zo mooiquote:Op zondag 24 april 2016 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:
Ondertussen hebben we deze prachtige handgeweven RHW maat 3 te logeer
Wat draagt dat fijn zeg!
Ja..... *zucht*quote:Op zondag 24 april 2016 21:53 schreef Moppert het volgende:
[..]
RHW vind ik zo mooimaar als ik er dan 1 echt graag wil hebben is hij boven mijn budget
![]()
Ik doe niet aan kleine maatjes
Kwam je die tutten nog ophalen?quote:Op zondag 24 april 2016 21:53 schreef -Spring het volgende:
Thanks voor je uitleg, Moppert! Ik ben nog niet helemaal overtuigd van linnen, moet ik bekennen. Ik ga eens kijken of ik er ergens een kan lenen eerst.
Dat heb ik laatst ook gedaan met een maatje 4 trouwens. Het leek me heerlijk, een wat handzamere doek. Boy was I wrong. Rete-irritant juist, dat gebrek aan stof.
En nog even m'n draagschoffie ♡
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 24 april 2016 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
Ok advies gevraagd van deze eeuwige twijfelkont
Hoe vergelijkbaar zijn volgens de kenners de Didymos Indio, de Ellevil Zara en de Lennylamb Little Love?
Heb bij Musjes die Lennylambs gevonden, maar ik heb er nog geen ervaringen over gelezen. Ze zijn al lekker zacht, zelfs nieuw.
En dan staat er op de draagdoekenmarkt nog een mooie Ellevil Zara voor maar 60 euro!
Soepel uit de verpakking voelt wel wat ruwig aan qua stof, maar dat is na een aantal keer knopen al veel minder. Morgen eens de strijkbout erop zetten en kijken wat dat doet. Ze draagt heel luchtig, maar lekker stevig. En ik vind het patroon zo tof! Eigenlijk alleen de zwarte kant buiten nog maar gedragenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het zo tof hoe sommige kleine merken dat doen.quote:Op zondag 24 april 2016 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja..... *zucht*
Ik opperde dat ik mij wil gaan verdiepen in weven van doeken. Mijn meneer was al allerlei weefgetouwen aan het bekijken
Het lijkt mij heel erg tofquote:Op zondag 24 april 2016 22:04 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik vind het zo tof hoe sommige kleine merken dat doen.
Ik zou er de tijd niet voor vrij kunnen maken en het geduld ook niet.
Slaap lekker! En mag ik alvast op de wachtrij voor de eerste customquote:
die krijg ik voor moederdagquote:Op zondag 24 april 2016 22:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik was deze gewoon vergeten te posten!![]()
Juno is binnen! [ afbeelding ]Soepel uit de verpakking voelt wel wat ruwig aan qua stof, maar dat is na een aantal keer knopen al veel minder. Morgen eens de strijkbout erop zetten en kijken wat dat doet. Ze draagt heel luchtig, maar lekker stevig. En ik vind het patroon zo tof! Eigenlijk alleen de zwarte kant buiten nog maar gedragenSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een Indio natur maat 6 die ik niet gebruik nu. Weet nog niet of ik hem wegdoe of niet, maar die mag je wel lenen om te kijken of het wat voor je is?quote:Op zondag 24 april 2016 21:44 schreef LadyBlack het volgende:
Oh thx Moppert, glad is precies niet wat ik nodig heb dus dan valt de Ellevil af
Ik draag nu gemiddeld zo'n 6 uur per dag gok ik, dus mijn hoppediz kan wel een collega gebruiken
Hahahaha jaquote:Op zondag 24 april 2016 22:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
Slaap lekker! En mag ik alvast op de wachtrij voor de eerste custom?
Ja! Super leuk! Wist je ook al dat de juno in div kleuren uitgebracht gaat worden?quote:Op zondag 24 april 2016 22:53 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
die krijg ik voor moederdagvan mijn vent die klaagt over mijn hoeveelheid doeken, omdat ie toch niets beter weet
![]()
had ik gelezen jaquote:Op maandag 25 april 2016 07:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja! Super leuk! Wist je ook al dat de juno in div kleuren uitgebracht gaat worden?
Oh dat is eigenlijk wel een fijne optie! Want ik kan ook passen bij Musjes, maar dan krijg je niet echt een beeld van hoe een ingedragen doek knoopt, en je draagt ook maar heel eventjes natuurlijk. Dus pm!quote:Op maandag 25 april 2016 06:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb een Indio natur maat 6 die ik niet gebruik nu. Weet nog niet of ik hem wegdoe of niet, maar die mag je wel lenen om te kijken of het wat voor je is?
Oh? Klap, welke????quote:Op zondag 24 april 2016 22:00 schreef GotC het volgende:
[..]Indio
Klaprooss had er ook 1 te koop geloof ik?
Oeh, welke Etsy-shop heb je die besteld? Ik wil ook leuke suckpads voor mijn Tulaquote:Op maandag 25 april 2016 09:04 schreef Aerenia het volgende:
Net Tula Betty curved suckpads besteld via een US/Etsy-webshop.Maar een paar euro duurder (incl. verzenden) dan die afschuwelijke Tula Droola's die ze hier in NL in sommige webshops verkopen!
Ben benieuwd!
Ze zijn wel heul hard nodig, want het eerste dat mijn prulleke doet als ze in de Tula zit is een plekje zoeken om aan te sabbelen
Bij AriLucia!quote:Op maandag 25 april 2016 16:13 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oeh, welke Etsy-shop heb je die besteld? Ik wil ook leuke suckpads voor mijn Tula
Thanks!quote:
Uhm pure! Maat 6, wel een 100%katoenquote:
slaapjesquote:Op maandag 25 april 2016 15:35 schreef Selvaria het volgende:
Eerste keer ooit slaaps op de rug!
Lieve fotoquote:
Oh damn, dat is knetterpaars of niet?quote:Op maandag 25 april 2016 17:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Uhm pure! Maat 6, wel een 100%katoen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop