Zo ik ben weer thuis! Ik twijfelde vanochtend of een 10km wel een goed idee was, bij het loslopen gisteren toch wat liespijntjes. Maar ik had ook geen zin in gedoe met omschrijven naar 5km en die was een uur eerder dus toch maar gegaan

Het inlopen voelde verrassend goed. Na de start bewust even ingehouden omdat ik niet zoals vorige keer te hard wilde beginnen. Dat ging op zich goed, maar ik voelde al gauw onderweg dat ik mezelf deze keer niet tot het uiterste kon pushen en dat een snelle tijd er waarschijnlijk niet in zat. Ik wilde ook niks forceren voor het trainingskamp zaterdag en was ook niet echt bereid om er weer zo'n helse race van te maken als 2 weken geleden, dus ik ging er veel ontspannener in. Daarbij kwam ook dat ik al een paar dagen gerommel in mijn buik/darmen heb, en dat voelde ik nu ook weer dus al wilde ik harder, dan werd ik steeds misselijk en ik had geen zin om kotsend langs de kant te gaan.
Een hele snelle dame van mijn club deed ook mee dus ik wist dat ik die sowieso niet ging pakken. Een andere dame liep ook voor mij, die was hard vertrokken dus ik had het idee dat zij misschien nog wel terug ging vallen. Dat was ook zo, en rond km 7 kwam ik er voorbij maar zij kon nog redelijk goed aanhaken en achter mij uit de wind lopen. Toen het op de eindsprint aankwam had zij veel meer versnelling over dan ik, maar ik had daar wel vrede mee dus uiteindelijk een 3e plek in ik denk 41.21 of zo, er zijn nog geen officiele uitslagen. Geen negatieve split waar ik voor ging, maar wel veel meer 'lekker geloipen' dan vorige week, al blijft het wel afzien natuurlijk, zeker als je de hele tijd die misselijkheid voelt. Maar het voordeel is dat mijn benen niet tot het uiterste hebben hoeven gaan, die voelen eigenlijk nog frisser dan gisteren nu.
We moesten erg lang wachten op de prijsuitreiking, gelukkig wel in een tent met warmtekanonnen en drinken, en toen kregen we een glazen beeldje en een beker maar die moesten we weer teruggeven want ze hadden te weinig besteld

De organisatie was sowieso één grote chaos, toen ik in die gymzaal aankwam om mijn nr te halen moest je eerst op een lijst gaan kijken wat je nummer was, maar die lijst was niet geordend op alfabet of wat dan ook. Dus iedereen stond daar een halfuur te zoeken tussen de duizend namen en niemand van de organisatie snapte er iets van. Uiteindelijk hadden ze wel bedacht om de lijsten nog een keer uit te printen op alfabetische volgorde maar dat duurde ook heel lang. Ik moest nog even mijn wedstrijdlicentie laten zien zodat ik in het voorste startvak kon starten maar van een wedstrijdsecretariaat had ook niemand gehoord haha. Maar goed, uiteindelijk kwam het allemaal goed maar het was wel een ongeorganiseerd zooitje, als je daar je marathon loopt waar je al maanden voor traint lijkt me dat erg vervelend.
In de tent ook nog even de handtekening van sportheld Maarten van der Weijden gescoord, die was daar om een cheque voor KWF uit te reiken of in ontvangst te nemen

En na afloop nog even een gratis sportmassage gedaan, dat kon ook en was opgezet door de vrouw waar ik altijd heenga voor massage! Dat was wel fijn, al was mijn masseuse meer aan het aaien dan echt masseren

En nu ga ik veel cola light in mijn buik gieten in de hoop dat de misselijkheid overgaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!