abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160736197
Burgemeester van Renkum in opspraak na dronken uitje

Een heimelijk genomen foto van de Renkumse burgemeester Jean Paul Gebben met een 17-jarig meisje dat dicht tegen hem aan staat, doet veel stof opwaaien op sociale media. Als blijkt dat Gebben ook nog aardig wat heeft gedronken, heeft de burgemeester heel wat uit te leggen.

Renkums burgemeester Jean Paul Gebben (51) lichtte eergisteren in een vertrouwelijk beraad het college van wethouders in over zijn uit de hand gelopen stapavond, zo'n 2 weken geleden, met de vriendengroep van zijn zoon (18) op de Korenmarkt in Arnhem.

Stiekem gefotografeerd
Al eerder informeerde hij de voorzitters van de politieke fracties in de gemeenteraad, de gemeentesecretaris en de voorlichter hierover. Dit deed Gebben omdat hij op sociale media in opspraak is gekomen.
Hij zou volgens die berichten onder invloed van alcohol een meisje hebben lastiggevallen. Iemand had hem stiekem gefotografeerd.

Gebben had in de nacht van zaterdag 27 februari op zondag 28 februari te veel gedronken en ging rond 01.30 uur op straat onderuit. Een agent bracht hem naar een taxi, waarmee hij naar huis is gegaan.

Grote stommiteit
Gebben vindt dat hij 'een grote stommiteit' heeft begaan, waar hij 'veel spijt' van heeft. Hij 'betreurt' het enorm. ,,Als vader en als burgemeester moet je niet aangeschoten of dronken op de Korenmarkt rondlopen,'' aldus Gebben. Hij dronk naar eigen zeggen drie of vier glazen bier, een 'vader-zoon-shotje' en twee borrels in een studentensociëteit.

Gebben: ,,Ik was niet laveloos of dronken, eerder aangeschoten." Dat de drank slecht viel, komt volgens hem omdat hij 'grieperig was'. ,,Ik wilde naar huis en ineens ging het licht uit. Dat is me nog nooit eerder overkomen."

Roddels op internet
De aanleiding van de roddels op het internet is een foto, die op de stapavond stiekem is genomen met een mobieltje, vlak na Gebbens val. Hierop zijn de burgemeester én een 17-jarig meisje te zien. Ze staat dicht tegen hem aan en legt een hand op zijn schouder.

Gebben werd online beticht van ongewenste intimiteiten en een voorliefde voor 'jonge scharrels'. Dat raakte hem zeer, 'want er is niks gebeurd'. Op de foto staat een meisje uit de vriendengroep van zijn zoon. ,,Vlak voordat ik met de taxi vertrok, nam ze afscheid van me met drie zoenen op mijn wangen. Dat is het," aldus Gebben.

Geen strafbaar feit
En met klem zegt hij: ,,Er is geen strafbaar feit gepleegd. Ik heb haar niet aangerand, niet gezoend." Er is bij de politie ook geen aangifte tegen hem gedaan.

Het meisje zegt niets te begrijpen over de ontstane commotie. ,,Waar gaat het allemaal over?! Er is helemaal niets gebeurd", zegt ze. Ze is al jaren kind aan huis bij de familie Gebben. De ophef over 'de foto' slaat volgens haar 'helemaal nergens op'. Daarom heeft ze in eerste instantie haar ouders ook niet ingelicht.

Kan gebeuren
Ook vertelde ze thuis niets over de val. ,,Jean Paul liet zijn telefoon vallen, wilde die oprapen, maar kwam ten val. Dat kan gebeuren,'' aldus het meisje. Haar ouders staan achter haar. Voor hen is de zaak afgedaan. Ze zijn allang blij dat hun dochter 'niets is overkomen', zoals ze eerst vreesden.

Gebben vreest nu vooral de effecten van de negatieve publiciteit. De schade zal volgens hem op het politieke en bestuurlijke vlak 'groot' kunnen zijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-dronken-uitje.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:07:47 #2
198365 Morendo
The Real Deal
pi_160736302
quote:
'Vader-Zoon-Shotje'.
Dank u god, dat u mij dit bespaard hebt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:09:00 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_160736334
Die foto doet wel iets anders vermoeden eerlijk gezegd :)
pi_160736356
Inderdaad: Waar gaat dit allemaal over?
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:10:26 #5
198365 Morendo
The Real Deal
pi_160736369
Macht erotiseert, maar de burgemeester van godbetert Renkum?
pi_160736389
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:09 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Inderdaad: Waar gaat dit allemaal over?
Een erg gezellige avond van deze burgemeester
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:11:28 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160736397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:09 schreef RedFever007 het volgende:
Die foto doet wel iets anders vermoeden eerlijk gezegd :)
Ik vind het nogal meevallen, het is duidelijk het meisje op de foto dat in de "overheersende" positie lijkt te zijn, haar verklaring komt me dan ook al heel logisch over.

Maar goed, momentopname, daar een suggestieve opmerking bij en je maakt even wat mensen kapot.... kan allemaal in 2016.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160736507
Kunnen we het niet hebben over belangrijker zaken, de verstopeieren van de Hema of zo?
pi_160736510
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het nogal meevallen, het is duidelijk het meisje op de foto dat in de "overheersende" positie lijkt te zijn, haar verklaring komt me dan ook al heel logisch over.

Maar goed, momentopname, daar een suggestieve opmerking bij en je maakt even wat mensen kapot.... kan allemaal in 2016.
En dan was er nog het gebeuren dat de burgemeester knock out ging van een paar 'vader-zoon-shotjes' en drankjes in de studentensociëteit en dat hij door een agent naar een taxi moest worden gedragen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:16:10 #10
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160736525
quote:
met de vriendengroep van zijn zoon (18)
Whehe, stakker.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 maart 2016 @ 13:16:35 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_160736537
Burgemeester zegt: niks aan de hand
Meid zegt: niks aan de hand

Case closed toch :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_160736557
quote:

[..]

Dat dus, vreselijk.
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 13:18:15 #13
8781 crew  Frutsel
pi_160736575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:16 schreef heywoodu het volgende:

Op de foto heeft die meid toch een burgemeester aan haar hand hoor, das niet niks
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:18:39 #14
356891 Abed
hooggeleid
pi_160736585
Wat een baas.
Dat dere jailbait.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_160736592
Ik juich het alleen maar toe dat een burgervader gewoon af en toe met zijn zoon van 18 kan zuipen. Lekker boeiend dat ie op z'n bek gegaan is. Lubbers reed bezopen paaltjes omver met z'n auto...

we zouden weer eens wat relaxter moeten gaan leven allemaal. een kwart misstap kan je de kop al kosten door dat graf-twitter :r
pi_160736604
quote:

Geen aanwijzing tot een strafbaar feit inderdaad. Of deze burgemeester nog geloofwaardigheid over heeft bij zijn burgers, dat is een andere vraag.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:19:29 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_160736606
lekker hoor zo'n 17jarige op je 51e

welkom op de korenmarkt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_160736643
quote:

Neen! Hij is burgemeester, dus er moeten allerlei verhalen bij verzonnen worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:21:30 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160736657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dan was er nog het gebeuren dat de burgemeester knock out ging van een paar 'vader-zoon-shotjes' en drankjes in de studentensociëteit en dat hij door een agent naar een taxi moest worden gedragen.
Nou, ik vind het "ik denk dat ik wat last had van een griepje" eigenlijk het meest storende in het hele verhaal.
Het boeit me niet of iemand een keer teveel gedronken heeft, maar ga niet zo'n lijstje geven en janken dat het te hard aankwam omdat je nog wat grieperig was.

Verder vind ik het hele verhaal non-nieuws, en vindt ook niemand van de betrokkenen dat er wat gebeurd is, behalve degene die de foto maakte en openbaar maakte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:22:10 #20
198365 Morendo
The Real Deal
pi_160736676
quote:
4s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:19 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Vervelend he als andere ouders wel zo'n band hebben met hun kinderen, ipv de zoon te zijn die zich overal tegen afzet om stoer te doen
Wat doe jij dan met papa_anaal?

Verder: er is een tijd en een plaats voor alles, maar de Korenmarkt heeft een limiet van 25 jaar, of je moet Theo Janssen of Nicky Hofs heten.
pi_160736691
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:19 schreef fathank het volgende:
lekker hoor zo'n 17jarige op je 51e

welkom op de korenmarkt
op de korenmarkt kan je ook gewoon een 17-jarige pakken als je een milfje zoekt :')

Perikshaaf-types _O-
pi_160736700
Wat een non-nieuws... En om nou te zeggen dat het komkommertijd is...
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:23:43 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160736715
Viessssss die griet heeft niet eens billen :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160736788
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:23 schreef Dven het volgende:
Zou toch geven. :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:28:30 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160736834
Als vijftigplusser gaan stappen met de vriendengroep van je zoon is wat mij betreft het enige opmerkelijke aan deze zaak. :')
pi_160736835
Waar blijven de 'nice'-roepers nu?
pi_160736836
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:23 schreef Dven het volgende:
Wat vind je ervan als iemand zoiets roept over je zus of moeder?
pi_160736864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, ik vind het "ik denk dat ik wat last had van een griepje" eigenlijk het meest storende in het hele verhaal.
Het boeit me niet of iemand een keer teveel gedronken heeft, maar ga niet zo'n lijstje geven en janken dat het te hard aankwam omdat je nog wat grieperig was.

Verder vind ik het hele verhaal non-nieuws, en vindt ook niemand van de betrokkenen dat er wat gebeurd is, behalve degene die de foto maakte en openbaar maakte.
Ik vind het wel grappig. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als hij de burgemeester was van de gemeente waar ik woon.
Maar daar zullen een hoop mensen anders over denken. Het is sowieso riskant om in zijn positie je zo te gedragen. Voor je het weet ben je dan chantabel en gaan mensen daar misbruik van maken.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:29:30 #29
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160736868
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:28 schreef Twiitch het volgende:
Als vijftigplusser gaan stappen met de vriendengroep van je zoon is wat mij betreft het enige opmerkelijke aan deze zaak. :')
Zeg dat nou niet want dan denkt AA direct dat je ouders niet van je houden.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:29:46 #30
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160736874
quote:
13s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat ze wel een punt hebben.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:29:48 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160736876
quote:
13s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan zou ik dat een vreemde vogel vinden aangezien m'n zusje viesdik is.

Buiten het feit dat ik m'n zusje niet zo bij een ouwe bok om z'n nek wil zien hangen. Hij zou m'n vuist krijgen en zij mag over de knie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160736952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan zou ik dat een vreemde vogel vinden aangezien m'n zusje viesdik is.

Buiten het feit dat ik m'n zusje niet zo bij een ouwe bok om z'n nek wil zien hangen. Hij zou m'n vuist krijgen en zij mag over de knie.
Srsly. :N
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:33:46 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160736970
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Srsly. :N
sws
pi_160736993
Isegrim heeft een plat kontje :')
pi_160737010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben als hij de burgemeester was van de gemeente waar ik woon.
Maar daar zullen een hoop mensen anders over denken. Het is sowieso riskant om in zijn positie je zo te gedragen. Voor je het weet ben je dan chantabel en gaan mensen daar misbruik van maken.
Tenzij je je hele hebben en houwen gewoon op straat gooit. Het doet namelijk niets af aan je bestuurlijke kwaliteiten.

Chantabel zijn heb je zelf in de hand.
pi_160737055
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Tenzij je je hele hebben en houwen gewoon op straat gooit. Het doet namelijk niets af aan je bestuurlijke kwaliteiten.

Chantabel zijn heb je zelf in de hand.
Zeg dat maar tegen Onno Hoes
pi_160737186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen Onno Hoes
Omdat hij eerst zijn best deed om het onder het tapijt te schuiven.

Ik weet dat de werkelijkheid niet zo naïef is hoor, maar ik zou het toejuichen als toekomstig leiders gewoon toegeven hoeveel scheve schaatsen ze hebben gereden. Gewoon om de treurige moraalpolitie de wind uit de zeilen te nemen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:40:33 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160737188
Laat weer eens goed zien hoe bekrompen Nederland is geworden.
Er is helemaal niets aan de hand maar toch is men aan het gillen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:40:57 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160737202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit.

Hoewel ik niet eens denk dat het om de bekrompenheid gaat, meer om het gemak waarmee je iets tot een rel kunt bombarderen.... en daarin alles en iedereen kunt slopen die er maar zijdelings mee te maken heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160737218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omdat hij eerst zijn best deed om het onder het tapijt te schuiven.

Ik weet dat de werkelijkheid niet zo naïef is hoor, maar ik zou het toejuichen als toekomstig leiders gewoon toegeven hoeveel scheve schaatsen ze hebben gereden. Gewoon om de treurige moraalpolitie de wind uit de zeilen te nemen.
Vind ik ook. Alleen dan als reden dat ze daardoor niet meer chantabel zijn.
pi_160737390
quote:

[..]

Het is ook helemaal niet zo dat mensen niet weten dat een foto een momentopname is, een fractie van een seconde, maar toch doen ze maar wat graag alsof een foto betekent dat ze minuten zo gestaan hebben.

En ondertussen zitten we met meer dan 10 miljoen deeltijdpapperazzi in dit land en moet je overal uitkijken hoe je erop zou kunnen komen te staan. Gewoon lekker los gaan is er niet meer bij.

Het enige dat ik deze man verwijt is dat hij meelult met de privacyhaters bij de gemeente en de pers en een griepje opvoert als excuus voor iets wat helemaal geen excuus behoeft. Je kunt in ieder geval niet van hem zeggen dat hij het contact met de jongere generatie kwijt is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160737500
Wat een ophef om niks. Drinken met je puberzoon is misschien niet superhandig, maar als daar al je hoofd er voor af moet blijven er verdomde weinig kleine uitspattingen over als burgervader zijnde...
  donderdag 17 maart 2016 @ 13:55:32 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160737540
Die Burgermeester is net zo oud als ik. Zie echt niet in wat er ook maar vreemd is om met je zoon en zijn vrienden wat te gaan drinken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160737568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet zo dat mensen niet weten dat een foto een momentopname is, een fractie van een seconde, maar toch doen ze maar wat graag alsof een foto betekent dat ze minuten zo gestaan hebben.

En ondertussen zitten we met meer dan 10 miljoen deeltijdpapperazzi in dit land en moet je overal uitkijken hoe je erop zou kunnen komen te staan. Gewoon lekker los gaan is er niet meer bij.

Het enige dat ik deze man verwijt is dat hij meelult met de privacyhaters bij de gemeente en de pers en een griepje opvoert als excuus voor iets wat helemaal geen excuus behoeft. Je kunt in ieder geval niet van hem zeggen dat hij het contact met de jongere generatie kwijt is.
Dat vind ik ook jammer ja. Dat hij zich nog gaat verontschuldigen door te zeggen dat hij griep had en maar vier drankjes op had. Hij had gewoon moeten zeggen dat hij een heel gezellig avondje had en dat qua het drank een beetje uit de hand is gelopen, maar dat hij er niemand kwaad mee heeft gedaan. Punt.
pi_160737656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Die Burgermeester is net zo oud als ik. Zie echt niet in wat er ook maar vreemd is om met je zoon en zijn vrienden wat te gaan drinken.
Ikzelf ook niet, maar het lijkt me dat je tegenwoordig als enigszins publiek figuur haast geen teen meer buiten de deur kan zetten zonder dat de amateur paparazzi je in de gaten houdt. Als je ook maar iets doet wat geïnterpreteerd kan worden als een "dakanegnie" door de meest trieste, kleurloze lui zijn de rapen gaar, waarna jij met een soort halfbakken mea culpa moet komen in de vorm van een verkapt griepje :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Michelangela op 17-03-2016 14:07:36 ]
pi_160737664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook jammer ja. Dat hij zich nog gaat verontschuldigen door te zeggen dat hij griep had en maar vier drankjes op had. Hij had gewoon moeten zeggen dat hij een heel gezellig avondje had en dat qua het drank een beetje uit de hand is gelopen, maar dat hij er niemand kwaad mee heeft gedaan. Punt.
Wat mij betreft zegt hij dat hij precies zo dronken is geworden als hij zich aan het begin van de avond voorgenomen had.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Als zijn puberzoon zich niet eens meer voor hem schaamt dan moet de gemeente dat al helemaal niet doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:02:12 #47
142400 RedFever007
pi_160737701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:19 schreef bamibij het volgende:

we zouden weer eens wat relaxter moeten gaan leven allemaal. een kwart misstap kan je de kop al kosten door dat graf-twitter :r
Dit inderdaad! Die fucking sociale media maken meer kapot dan goed voor ons is :{

quote:
En dit inderdaad, de bekrompenheid in Nederland is verschrikkelijk. Soms denk ik wel eens wat een kutland zijn we met z'n allen geworden :{
pi_160737771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
En dit inderdaad, de bekrompenheid in Nederland is verschrikkelijk. Soms denk ik wel eens wat een kutland zijn we met z'n allen geworden :{
Valt reuze mee. Er is hier nog niemand geweest die om zijn aftreden oid heeft geroepen. Sterker, de meeste nemen het voor hem op.
  donderdag 17 maart 2016 @ 14:06:48 #49
142400 RedFever007
pi_160737786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 14:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Valt reuze mee. Er is hier nog niemand geweest die om zijn aftreden oid heeft geroepen. Sterker, de meeste nemen het voor hem op.
niet alleen in deze zaak maar ook in andere zaken uit het verleden ;)
pi_160738092
quote:
Is dat het, of houdt men zich tegenwoordig gewoon liever bezig met soapnieuws dan met echt nieuws?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')