abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:21:32 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_188545518
werthernieland twitterde op maandag 19-08-2019 om 19:20:54 Het gaat héél hard. Bolsonaro wast z'n handen in onschuld en terwijl de indianen het oerwoud uitgejaagd worden, hun leiders vermoord en hun leefgebied verwoest zijn er slechts 2 EU landen die sancties gaan treffen. NL? Die bouwen verder aan de soja-route en zwijgen. https://t.co/KvcdLwaMmV reageer retweet
Rechtse uitzuiger en onderdrukker
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 10:51:55 #252
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188553109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
werthernieland twitterde op maandag 19-08-2019 om 19:20:54 Het gaat héél hard. Bolsonaro wast z'n handen in onschuld en terwijl de indianen het oerwoud uitgejaagd worden, hun leiders vermoord en hun leefgebied verwoest zijn er slechts 2 EU landen die sancties gaan treffen. NL? Die bouwen verder aan de soja-route en zwijgen. https://t.co/KvcdLwaMmV reageer retweet
Echt debiel hoe iemand zo komisch slecht wordt verkozen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:00:15 #253
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188553215
Bolsonaro wil wapens versoepelen zodat niet alleen de criminelen zich kunnen verdedigen.

Ik denk dat dit op de korte termijn wel werkt. Maar uiteindelijk heeft iedere crimineel wapens in overvloed, terwijl dat nu nog enigszins beperkt blijft.

Ik ben wel eens in Belo Horizonte een verkeerde straat ingereden, meer dan 50 favela's daar. Ze schieten daar al op je als je een mooi horloge om hebt.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:10:20 #254
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188553341
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt debiel hoe iemand zo komisch slecht wordt verkozen.
omdat de prioriteiten daar wat anders liggen
pi_188554356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat de prioriteiten daar wat anders liggen
Veiligheid ja, maar deze Bolsonaro maakt dat alleen maar erger. Wat ik allemaal voorbij zie komen is niet veel soeps.

Kinderarbeid is dikke prima volgens hem

TheEconomist twitterde op dinsdag 20-08-2019 om 22:01:05 Today slavery is less about people owning other people. Instead, it is about exploiting and controlling them https://t.co/lQ6GeulkCt reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 21 augustus 2019 @ 12:31:56 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188554495
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veiligheid ja, maar deze Bolsonaro maakt dat alleen maar erger. Wat ik allemaal voorbij zie komen is niet veel soeps.

TheEconomist twitterde op dinsdag 20-08-2019 om 22:01:05 Today slavery is less about people owning other people. Instead, it is about exploiting and controlling them https://t.co/lQ6GeulkCt reageer retweet
hij is ook al bijna 8 maanden bezig, ik weet niet of het goed uit gaat pakken qua veiligheid, wordt sowieso heel moeilijk maar om nu al te zeggen dat hij faalt op dat gebied is wat overdreven, dat kost wel wat meer tijd.

Dat het een extreem figuur is zijn we het hier allemaal wel over eens en als hij zo door gaat kan ik me niet voorstellen dat hij de volgende verkiezingen weer wint.
pi_188554717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan het niet helemaal eens zijn met de definitie verandering van the Economist, horigen mochten we toen de slavernij discussie ruim een decennia geleden online echt begon ook niet rekenen tot slaven terwijl die wel voldoen aan "exploiting and controlling them"
pi_188558308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij is ook al bijna 8 maanden bezig, ik weet niet of het goed uit gaat pakken qua veiligheid, wordt sowieso heel moeilijk maar om nu al te zeggen dat hij faalt op dat gebied is wat overdreven, dat kost wel wat meer tijd.

Dat het een extreem figuur is zijn we het hier allemaal wel over eens en als hij zo door gaat kan ik me niet voorstellen dat hij de volgende verkiezingen weer wint.
https://amp.economist.com(...)-tolerating-militias

Met zijn geflirt met milities en gewapende bendes (zwart geld, criminaliteit...), zijn massaal wegbranden van de amazone regenwoud met doden tot gevolg... Heel veilig allemaal.

Binnen acht maanden kun je een hoop kapot maken. Hij presteert het.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:03:52 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188558494
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

https://amp.economist.com(...)-tolerating-militias

Met zijn geflirt met milities en gewapende bendes (zwart geld, criminaliteit...), zijn massaal wegbranden van de amazone regenwoud met doden tot gevolg... Heel veilig allemaal.

Binnen acht maanden kun je een hoop kapot maken. Hij presteert het.
toch schijnt de criminaliteit terug te lopen tov vorig jaar (1e kwartaal 19 tov 1e kwartaal 18), minder verkrachtingen, minder moorden, minder auto diefstal en dat vindt de bevolking wel belangrijk

pi_188558976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

toch schijnt de criminaliteit terug te lopen tov vorig jaar (1e kwartaal 19 tov 1e kwartaal 18), minder verkrachtingen, minder moorden, minder auto diefstal en dat vindt de bevolking wel belangrijk

[ afbeelding ]
Jij gelooft die statistieken?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:45:07 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188559110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij gelooft die statistieken?
Ik zet er nog bij "schijnt" maar jouw bronnen zijn enorm betrouwbaar uiteraard :+
pi_188559148
Waarom gaat het nergens over dat de Amazon al weken aan het affikken is...
pi_188559420
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik zet er nog bij "schijnt" maar jouw bronnen zijn enorm betrouwbaar uiteraard :+
Geen van de bronnen doen een exacte uitspraak over de omvang, maar dat op grote schaal nu mensen worden verjaagd is wel duidelijk ja. The Economist kun je niet 'links' noemen.

Ieder zijn ding maar die Socrates in je avatar zou zich omdraaien in zijn graf.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:28:33 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188559827
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geen van de bronnen doen een exacte uitspraak over de omvang, maar dat op grote schaal nu mensen worden verjaagd is wel duidelijk ja. The Economist kun je niet 'links' noemen.

Ieder zijn ding maar die Socrates in je avatar zou zich omdraaien in zijn graf.
je denkt wat teveel in hokjes, als iemand niet in het jouwe past dan moet die in het andere hokje
pi_188560482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

je denkt wat teveel in hokjes, als iemand niet in het jouwe past dan moet die in het andere hokje
Het is allemaal van het niveau 'maar Hitler bouwde ook snelwegen'. De martel verheerlijker en vrouwenmepper Bolsonaro past gewoon in het hokje 'fout'.

Op Netflix staat een aardige documentaire over dit alles trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:46:44 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188561125
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is allemaal van het niveau 'maar Hitler bouwde ook snelwegen'. De martel verheerlijker en vrouwenmepper Bolsonaro past gewoon in het hokje 'fout'.

Op Netflix staat een aardige documentaire over dit alles trouwens.
lezen kan je ook al niet, te vol van jezelf en je mening
pi_188561145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

lezen kan je ook al niet, te vol van jezelf en je mening
Niks mis met hokjesgeest. Niet iedereen past in een hokje maar Bolsonaro past overduidelijk in het hokje 'opruimen en wegwezen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_188561635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:47 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom gaat het nergens over dat de Amazon al weken aan het affikken is...
Ziet er wel lekker gezond uit.

NEE!
  donderdag 22 augustus 2019 @ 00:21:58 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188566351
Her en der zie je ook mensen roepen, het regenwoud is eigendom van Brazilie, dus ze mogen ermee doen wat ze willen.

Dat is natuurlijk een hele enge instelling. Wat Brazilie met het regenwoud doet heeft namelijk gevolgen voor de hele aarde.

Dat geld voor heel veel natuur. Een land mag ook een grote rivier niet zomaar 100% blokkeren zodat er geen water meer doorkomt naar landen stroom afwaarts. Ik denk dat de internationale regels hierom veel harder moeten zijn.

Sowieso leven er tienduizenden unieke diersoorten in het regenwoud daar. Zou bizar zijn als een land alleen kan beslissen die allemaal uit te laten sterven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188567905
Het wordt tijd dat het Mercosur akkoord wordt opengebroken zodat de internationale catastrophes een halt worden toegeroepen. Het is al begonnen door subsidie van Noorwegen en Duitsland in te trekken

Er is nog geen data van maar ik mag hopen dat er flinke importheffingen vanuit veel lidstaten in de EU de volgende zijn?! Het is maar een idee. De EU kan prima met beperkte / zonder import uit Brazilië, maar omgekeerd? Zeker als je al moppert over 30 miljoen (als je zo'n vermogen heb kom je als privépersoon nog niet eens in de Quote 500 in Nederland, kun je nagaan).

quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Her en der zie je ook mensen roepen, het regenwoud is eigendom van Brazilie, dus ze mogen ermee doen wat ze willen.

Dat is natuurlijk een hele enge instelling. Wat Brazilie met het regenwoud doet heeft namelijk gevolgen voor de hele aarde.

Dat geld voor heel veel natuur. Een land mag ook een grote rivier niet zomaar 100% blokkeren zodat er geen water meer doorkomt naar landen stroom afwaarts. Ik denk dat de internationale regels hierom veel harder moeten zijn.

Sowieso leven er tienduizenden unieke diersoorten in het regenwoud daar. Zou bizar zijn als een land alleen kan beslissen die allemaal uit te laten sterven.
En dan is het maar goed ook, dat Trump niet aan Groenland komt want zoals we weten is overal waar Trump een klimaatramp niet ver weg. Ik vraag me dan ook af hoeveel wij (als in, de EU) kunnen betekenen voor het klimaat als wij Alaska zouden kopen. Waarschijnlijk heel veel, zodra wij het gas, de olie en de kolen in de grond houden.
pi_188568010
Braziliaanse president Jair Bolsonaro: "Branden in Amazonewoud zijn mogelijk door ngo's aangestoken"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)nd-zwaarste-tol-in-6

Wat een totale imbeciel is deze kerel toch :') Ik ben het overigens wel eens met de post hierboven, het zou goed zijn als er door de EU d.m.v. het Mercosur akkoord druk wordt uitgeoefend om die halve mongool enigszins in het gareel te krijgen. Vrijhandel prima, maar niet met een partij die niet schroomt om z'n reet af te vegen met een van 's werelds meest belangrijke natuurgebieden en diens bewoners.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2019 08:26:09 ]
pi_188568060
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
De tweet laat nu juist zien dat vrijwel iedereen schuldig is. Maar jij richt je op Bolsonaro...
pi_188568070
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 08:19 schreef J.B. het volgende:
Braziliaanse president Jair Bolsonaro: "Branden in Amazonewoud zijn mogelijk door ngo's aangestoken"

https://www.vrt.be/vrtnws(...)nd-zwaarste-tol-in-6

Wat een totale imbeciel is deze kerel toch :') Ik ben het overigens wel eens met de post hierboven, het zou goed zijn als er door de EU d.m.v. het Mercosur akkoord druk wordt uitgeoefend om die halve mongool enigszins in het gareel te krijgen. Vrijhandel prima, maar niet met een partij die niet schroomt om z'n reet af te vegen met een van 's werelds meest belangrijke natuurgebieden en diens bewoners.
Waarom zouden we?

Zulke morele zaken werken niet in geopolitiek gebied.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 14:15:32 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_188572017
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 08:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zouden we?
Waarom lees je de post niet waar je op reageert?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_188574646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En wat is de bron van deze statistieken, zijn eigen ministerie?
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')