abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161868527
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:59 schreef Puala het volgende:
2 jaar geleden bracht ik het eerste bod uit op deze datum. Wat een verschil met nu zeg O+
O+ :Y
Hooray for boobies!
pi_161869027
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:59 schreef Puala het volgende:
2 jaar geleden bracht ik het eerste bod uit op deze datum. Wat een verschil met nu zeg O+
nu vol bezig met een uitbouw!
pi_161871515
Wij hebben getekend voor onze nieuwe woning en mijn oude woning is verkocht :D
pi_161871712
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef HyrulePrincess het volgende:
Wij hebben getekend voor onze nieuwe woning en mijn oude woning is verkocht :D
gefeliciteerd!
pi_161872689
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:37 schreef Goitske het volgende:

[..]

gefeliciteerd!
Bedankt! Het was nog ff zweten om de hypotheek rond te krijgen want er waren fouten gemaakt, maar alsnog alles op tijd rond :D Nu nog een paar maanden wachten en wordt het tijd om meubels te shoppen O+
pi_161890588
Iemand een idee wat heien ongeveer kost? Grove gemiddelde schatting is prima. Ik ben aan het zoeken via Google maar daar word ik niet heel erg veel wijzer van.

Perceel is 460 meter. Woonhuis zal op begane grond pakweg 90 m2 zijn. Garage ongeveer 15.
pi_161890905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand een idee wat heien ongeveer kost? Grove gemiddelde schatting is prima. Ik ben aan het zoeken via Google maar daar word ik niet heel erg veel wijzer van.

Perceel is 460 meter. Woonhuis zal op begane grond pakweg 90 m2 zijn. Garage ongeveer 15.
Daar is helaas niet zomaar een schatting in te geven. Hangt van zoveel factoren af. Alleen al de locatie bepaald hoe diep ze moeten heien. Daarnaast ligt het helemaal aan het ontwerp van het huis hoeveel palen erin moeten. Voor een prijsindicatie zou ik gewoon offertes aan gaan vragen.
pi_161891209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:43 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Daar is helaas niet zomaar een schatting in te geven. Hangt van zoveel factoren af. Alleen al de locatie bepaald hoe diep ze moeten heien. Daarnaast ligt het helemaal aan het ontwerp van het huis hoeveel palen erin moeten. Voor een prijsindicatie zou ik gewoon offertes aan gaan vragen.
Dank je. Zal deze week ook eens bij een paar huizen verderop aanbellen (op sommige kavels staan al huizen) voor info.

Ik heb echt geen idee of me dit 5k of 20k gaat kosten bijvoorbeeld. Een behoorlijk groot verschil. :9
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:27:38 #209
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161913312
Hypotheekdossier wordt momenteel beoordeeld, het lijkt erop dat het snel kan gaan. Ben zeer benieuwd.

Nu zo zoetjesaan ook aan het kijken naar vloeren, tegels dan wel andere wandbekleding voor bij het sanitair, maten vragen aan de huidige bewoner (hoop dat ik nog even zelf mag opmeten), nieuwe boormachine en decoupeerzaag regelen voor niet al te veel geld.

Tjonge, een heel geplan. Maar ik heb er zin in! Het gaat mooi worden! ^O^
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:41:56 #210
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_161916705
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:27 schreef Andromache het volgende:
Hypotheekdossier wordt momenteel beoordeeld, het lijkt erop dat het snel kan gaan. Ben zeer benieuwd.

Nu zo zoetjesaan ook aan het kijken naar vloeren, tegels dan wel andere wandbekleding voor bij het sanitair, maten vragen aan de huidige bewoner (hoop dat ik nog even zelf mag opmeten), nieuwe boormachine en decoupeerzaag regelen voor niet al te veel geld.

Tjonge, een heel geplan. Maar ik heb er zin in! Het gaat mooi worden! ^O^
Uitzoeken is het leukste!

Wij stappen in een kant en klare woning, op wat verfwerk/behang werk na.
pi_161920962
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:41 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Uitzoeken is het leukste!

Wij stappen in een kant en klare woning, op wat verfwerk/behang werk na.
vind ik ook erg lastig! Vloer was ik zo klaar mee maar de rest wat ik wil qua kleuren enzo...
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:06:15 #212
298315 SacreCoeur
pi_161924169
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:17 schreef Goitske het volgende:

[..]

vind ik ook erg lastig! Vloer was ik zo klaar mee maar de rest wat ik wil qua kleuren enzo...
Ja, ik vind voornamelijk verf het lastigste... behang voor de slaapkamers heb ik inmiddels binnen.

Wij moeten alleen de woonkamer, keuken & 2 slaapkamers verven. Wat ik nu heb uitgezocht voor de woonkamer/keuken is basterd, slaapkamer 1 perenbloesem en slaapkamer 2 vallei of oktober (allemaal Histor). We hebben nog een 3de slaapkamer & zolder maar dat laten we even voor wat het is, dit is al moeilijk genoeg allemaal :P.
pi_161924259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik vind voornamelijk verf het lastigste... behang voor de slaapkamers heb ik inmiddels binnen.

Wij moeten alleen de woonkamer, keuken & 2 slaapkamers verven. Wat ik nu heb uitgezocht voor de woonkamer/keuken is basterd, slaapkamer 1 perenbloesem en slaapkamer 2 vallei of oktober (allemaal Histor). We hebben nog een 3de slaapkamer & zolder maar dat laten we even voor wat het is, dit is al moeilijk genoeg allemaal :P.
Ik 5 slaapkamers en woonkamer hal overlopen wordem gewoon wit

Kinderkamers nog wel kiezen maar heb wel een idee ene een groene wand, de andere grijs/blauw, werkkamer wit, logeerkamet uhmm wat er over blijft aan kleur gok op de blauwe kleur woonkamer weet ik niet maar heb een goede schilder die mij vast kan helpen of helemaal wit oftoch iets kleur
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:35:06 #214
298315 SacreCoeur
pi_161929165
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:12 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik 5 slaapkamers en woonkamer hal overlopen wordem gewoon wit

Kinderkamers nog wel kiezen maar heb wel een idee ene een groene wand, de andere grijs/blauw, werkkamer wit, logeerkamet uhmm wat er over blijft aan kleur gok op de blauwe kleur woonkamer weet ik niet maar heb een goede schilder die mij vast kan helpen of helemaal wit oftoch iets kleur
5 Slaapkamers is aardig wat :D.
Onze overloop boven en hal beneden zijn ook wit, maar dat zit er nog ontzettend strak op.
pi_162053736
Aangezien onze hond prednison krijgr vreet ze van alles kapot, alles wat maar lekker ruikt -O- Dus ik heb vervroegd maar een schoenenkast gekocht en in mijn eentje gisteravond in elkaar gezet
In elk geval weer iets wat klaar staat voor het nieuwe huis

Verder problemen net de bestelde verhuiskaarten, besteld maar mijn adres heeft hij niet goed gepakt. Dus ik naar huisnummer 3 ipv 324 maar nee ook mijn kaarten.
Dus contact met kaartje2go en ik krijg van hun nieuwe kaarten *O* als het goed is komen ze dan eindelijk vandaag binnen *O*
pi_162053901
Ik doe niet aan verhuiskaarten, er gaat gewoon een verhuisbericht via de e-mail de deur uit. Inmiddels alle abonnementen, verzekeringen etc stopgezet of verhuisd, volgende week dan eindelijk de sleutel.
pi_162054470
Hier ook niet. Alleen een probleem gehad met Staples, pas na 4 maanden werd het uiteindelijk gewijzigd.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 09:09:19 #218
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_162054645
Oh ja verhuiskaarten :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_162054977
Wij totaal 25 rest gaat digitaal
pi_162065347
Leuk topic! Wij hebben twee maanden geleden getekend voor een nieuwbouwwoning. Deze maand start de bouw en de oplevering staat gepland voor Q1 2017. Voor mij de eerste keer nieuwbouw, vriendin heeft eerder een nieuwbouwappartement gehad.

Ik vind het superleuk tot nu toe, alles zelf bepalen, uitkiezen, uitpluizen, budgetteren etc. Tot nu toe is het meer/minderwerk al definitief en de keuken is besteld. Wat nog moet: de badkamer, vloer- en muurafwerking, tuin e.a. Keuzes, keuzes....

Zijn jullie ook soms zo ongeduldig?
pi_162077910
Vandaag lagen inderdaad de verhuiskaarten in de brievenbus dus gelijk geschreven en deze week verzenden.
Morgen verder met verhuisdozen in pakken, nog 22 dagen krijgen wij de sleutel *O*
pi_162078580
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef PiperMaru het volgende:
Leuk topic! Wij hebben twee maanden geleden getekend voor een nieuwbouwwoning. Deze maand start de bouw en de oplevering staat gepland voor Q1 2017. Voor mij de eerste keer nieuwbouw, vriendin heeft eerder een nieuwbouwappartement gehad.

Ik vind het superleuk tot nu toe, alles zelf bepalen, uitkiezen, uitpluizen, budgetteren etc. Tot nu toe is het meer/minderwerk al definitief en de keuken is besteld. Wat nog moet: de badkamer, vloer- en muurafwerking, tuin e.a. Keuzes, keuzes....

Ik ben nu al ongeduldig. En ik heb nog niks. Ik heb de grond nog niet eens gekocht. :')

23 mei gesprek met architect. Zelf al wat gemaakt met floorplanner. Ben heel benieuwd wat daar na de architect van over blijft.
pi_162087088
Wij hebben ook een huis gekocht. Tekenen is binnenkort en dan nog de financiering

Ik ben in complete paniek en slaap al dagen niet haha.
Ik vind het zo raar dat je een contract aangaat op basis van iets dat je nog niet hebt (het geld van de bank)

Het is wel een pracht huis op de meest gewilde locatie in de stad. Er hoeft weinig aan te gebeuren. Wat maar goed is ook want het geld is op haha. Echt alleen verven en wat planken bijmaken in de kelder. Dat soort dingen.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:09:45 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_162087228
Spannend rhubarbje, en vooral gefeliciteerd!
pi_162087320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:02 schreef rhubarbje het volgende:
Wij hebben ook een huis gekocht. Tekenen is binnenkort en dan nog de financiering

Ik ben in complete paniek en slaap al dagen niet haha.
Ik vind het zo raar dat je een contract aangaat op basis van iets dat je nog niet hebt (het geld van de bank)

Het is wel een pracht huis op de meest gewilde locatie in de stad. Er hoeft weinig aan te gebeuren. Wat maar goed is ook want het geld is op haha. Echt alleen verven en wat planken bijmaken in de kelder. Dat soort dingen.
Heb je foto's? Ik ben benieuwd!
pi_162088272
Dankjewel!

Ja ik heb foto's maar dat vind ik te privé voor een openbaar forum. Sorry
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162088400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:58 schreef rhubarbje het volgende:
Dankjewel!

Ja ik heb foto's maar dat vind ik te privé voor een openbaar forum. Sorry
Snap ik. In dat geval; gefeliciteerd! :s)

Bij welke organisatie neem je je hypotheek?
pi_162088558
De eerste muurstickers zijn binnen!had 2 soorten landkaarten besteld bij aliexpress de eerste is binnen en denk ook dat die het wordt *O*
pi_162088794
Gefeliciteerd rhubarbje! Superspannend! Niet te veel over nadenken, de financiering enzo.

Bij ons loopt het financieringsvoorbehoud volgende week woensdag af en de hypotheek is nog niet rond :X Begin hem nu een beetje te knijpen maar de adviseur bezweert ons dat alles goed komt en de banken het gewoon druk hebben. Dus daar vertrouw ik dan maar op :)
pi_162088873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:22 schreef PiperMaru het volgende:
Gefeliciteerd rhubarbje! Superspannend! Niet te veel over nadenken, de financiering enzo.

Bij ons loopt het financieringsvoorbehoud volgende week woensdag af en de hypotheek is nog niet rond :X Begin hem nu een beetje te knijpen maar de adviseur bezweert ons dat alles goed komt en de banken het gewoon druk hebben. Dus daar vertrouw ik dan maar op :)
:het komt vast goed!
pi_162088995
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Snap ik. In dat geval; gefeliciteerd! :s)

Bij welke organisatie neem je je hypotheek?
geen idee. Het ging allemaal heel snel omdat het huis zo populair was. We hebben het in 2 werkdagen gekocht haha. We hebben pas 1 bank gesproken dus moeten snel aan de bak
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162089209
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

geen idee. Het ging allemaal heel snel omdat het huis zo populair was. We hebben het in 2 werkdagen gekocht haha. We hebben pas 1 bank gesproken dus moeten snel aan de bak
Ik heb ook pas 1 bank gesproken; alleen ING. Wel meteen een erg goed gevoel bij die bank. Maar uiteindelijk draait het om meer dan goed gevoel alleen natuurlijk. Goede voorwaarden en lage rentes zijn een stuk belangrijker. :9
pi_162089256
Ik had ook zeker een goed gevoel bij de bank die we spraken. Ooit hebben we geprobeerd om ons te oriënteren op zo'n verantwoorde bank en dat was zo lastig en klantonvriendelijk! Daar wilde ik dus al niet meer :@

Maar inderdaad de voorwaarden en rente zijn belangrijker
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162089265
Sorry quote ipv edit
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162089268
Mijn progressie: Ik heb een grove tekening van mijn begane grond. Voor mij is het ook allemaal nieuw dus grote kans dat ik onlogische keuzes heb gemaakt.

Als jullie suggesties hebben hoe iets beter/anders kan, dan heel graag!

De heg is de rand van mijn kavel. Aan de achterkant komen 2 parkeerplaatsen voor eigen gebruik (verplicht). Verder zit ik natuurlijk aan een bestemmingsplan/beeldkwaliteitsplan vast, dus kan niet bijvoorbeeld mijn huis een kwartslag draaien. ;)

Edit: voor de duidelijkheid. Ik ga zelf bouwen, dus alles kan in principe anders (als het binnen richtlijnen van gemeente past).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 13:55:15 ]
pi_162089347
Waarom heb je je eethoek buiten in zo'n verdom hoekje gezet? Zo'n grote tuin :o
pi_162089362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:52 schreef Puala het volgende:
Waarom heb je je eethoek buiten in zo'n verdom hoekje gezet? Zo'n grote tuin :o
Daar komt een overkapping. Dat was het idee althans. :9
pi_162089363
Oh je gaat helemaal zelf bouwen? Dan zou ik even je eigen topic openen :Y
pi_162089809
Als je helemaal zelf gaat bouwen zou ik ongeveer alles anders doen :P maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Ik hou niet van muren en kamers. Gewoon alles open
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162090916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn progressie: Ik heb een grove tekening van mijn begane grond. Voor mij is het ook allemaal nieuw dus grote kans dat ik onlogische keuzes heb gemaakt.

Als jullie suggesties hebben hoe iets beter/anders kan, dan heel graag!

[ afbeelding ]

De heg is de rand van mijn kavel. Aan de achterkant komen 2 parkeerplaatsen voor eigen gebruik (verplicht). Verder zit ik natuurlijk aan een bestemmingsplan/beeldkwaliteitsplan vast, dus kan niet bijvoorbeeld mijn huis een kwartslag draaien. ;)

Edit: voor de duidelijkheid. Ik ga zelf bouwen, dus alles kan in principe anders (als het binnen richtlijnen van gemeente past).
Tof idee! Ziet er over het algemeen logisch uit. Wat dingetjes die mij nog opvallen: vanaf de woonkamer moet je door de keuken (langs het smalste stuk) en bijkeuken om bij het toilet te komen. Dat lijkt me toch wat minder optimaal. Sowieso zou ik overwegen of je misschien ook directe toegang wil vanaf de hal naar de woonkamer, dat is nu een 'doodlopend' stuk met een haard(?) wat knus kan zijn, maar ook onhandig. Ik mis nog iets van een voorraadkast om stofzuiger etc neer te zetten, of wilde je dat in de bijkeuken of onder de trap doen? In de schuur zou ik opletten met de looplijnen: je wil nog wel bij die werkbank kunnen komen als er heel veel fietsen in de weg staan, en als het erg vol komt te staan kan je ook niet meer bij de auto's komen.
pi_162092343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Tof idee! Ziet er over het algemeen logisch uit. Wat dingetjes die mij nog opvallen: vanaf de woonkamer moet je door de keuken (langs het smalste stuk) en bijkeuken om bij het toilet te komen. Dat lijkt me toch wat minder optimaal. Sowieso zou ik overwegen of je misschien ook directe toegang wil vanaf de hal naar de woonkamer, dat is nu een 'doodlopend' stuk met een haard(?) wat knus kan zijn, maar ook onhandig. Ik mis nog iets van een voorraadkast om stofzuiger etc neer te zetten, of wilde je dat in de bijkeuken of onder de trap doen? In de schuur zou ik opletten met de looplijnen: je wil nog wel bij die werkbank kunnen komen als er heel veel fietsen in de weg staan, en als het erg vol komt te staan kan je ook niet meer bij de auto's komen.
Bedankt voor de tips! Vooral als je naar de wc moet vanuit de woonkamer. Valt me nu pas op dat dat een behoorlijk stuk lopen is.
Het idee is inderdaad van een knus hoekje met open haard om o.a. te lezen. Je kijkt aan de voorkant van het huis uit op een heel mooi bos (dat niet wordt bijgehouden dus puur natuur).

De voorraadkasten moeten we inderdaad nog bedenken. Onder de kast kan al voor een groot deel. Ik twijfel ook nog over een kelder. Lijkt me erg handig, maar misschien meer iets om later te beslissen. Hangt ook grotendeels af van de schatting van wat de rest gaat kosten.

Inmiddels een nieuwe schets gemaakt (ook met feedback van Puala erbij) met een garage die doorloopt tot het huis. Dan krijg je zoiets:

Overigens zal de garage eerder te groot zijn dan te klein. We hebben maar 1 auto (op het plaatje 2 omdat we van de gemeente 2 parkeerplekken moeten maken). Alleen mijn motor moet binnen staan. :9
pi_162092808
Ik zou het ook mooi open laten. Tevens zou ik de verhouding woonkamer - keuken andersom doen. Je verwacht 8 gasten aan je eettafel, maar je hebt in je woonkamer amper plek voor 8 man op de bank/stoel.

En hoe doe je dat als je klant (ik zie een kantoor) naar het toilet moet? Dan moet deze dus wel helemaal door je keuken en bijkeuken.

Zomaar wat dingen die in me op komen.
pi_162092922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zou het ook mooi open laten. Tevens zou ik de verhouding woonkamer - keuken andersom doen. Je verwacht 8 gasten aan je eettafel, maar je hebt in je woonkamer amper plek voor 8 man op de bank/stoel.

En hoe doe je dat als je klant (ik zie een kantoor) naar het toilet moet? Dan moet deze dus wel helemaal door je keuken en bijkeuken.

Zomaar wat dingen die in me op komen.
Dank voor de feedback.

Ik krijg geen klanten aan huis. Kantoor is nodig omdat ik meestal 1 of 2 dagen vanuit huis werk. Die ruimte moet ook absoluut gesloten zijn van de rest van het huis. Ik heb rust nodig dan.

Om eerlijk te zijn vind ik die eettafel ook wat groot. Wilde mijn vriendin graag :9.

Welke muur zou je weghalen om het nog meer open te maken? In principe is het al open tussen de keuken en woonkamer (dat zijn schuifdeuren die dichtkunnen maar dus ook gewoon open kunnen blijven).
pi_162093135
Ah, dan is er niks mis met het toilet. Zolang dat bouwtechnisch ook een prima te doen is met de leidingen en de badkamer.

Met schuifdeuren heb je inderdaad wel de keus de ruimte open en dicht te maken.
Jullie zullen vast wel al iets in gedachte hebben, zelf vind ik zoiets (wat je tegenwoordig veel ziet) erg mooi:

In ieder geval succes met het project :)
pi_162093627
Staat er echt niks vast?

Ik haat verkeersruimte dus ik val nu al over de grote hal die verder geen functie heeft en dat stukje keuken voor de bijkeuken en dat 'halletje' waar je dan in komt in de bijkeuken richting de garage.
Zelfde geld voor dat hoekje links voorin de huiskamer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162093827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:06 schreef rhubarbje het volgende:
Staat er echt niks vast?

Ik haat verkeersruimte dus ik val nu al over de grote hal die verder geen functie heeft en dat stukje keuken voor de bijkeuken en dat 'halletje' waar je dan in komt in de bijkeuken richting de garage.
Zelfde geld voor dat hoekje links voorin de huiskamer
Hoe zou je dat halletje anders doen? Kleiner wordt lastig denk ik, aangezien er ook een trap in zit (oppervlakte nu is 9,2m).

Hoe zou je de keuken doen? Ik vind dat een lastig stuk omdat we een grote keuken willen waar je uitgebreid kan koken.

Edit: en nee, nog niks staat er vast.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 17:16:19 ]
pi_162093922
Maar staan je buitenmuren vast dan? En wat zijn je eisen/behoeften?

Trap in de woonkamer uit laten komen. En kleiner kan toch prima? De gemiddelde hal is echt geen 9 m

Waarom doe je dit helemaal zelf en zonder professionele hulp?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162093975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:17 schreef rhubarbje het volgende:
Maar staan je buitenmuren vast dan? En wat zijn je eisen/behoeften?

Trap in de woonkamer uit laten komen. En kleiner kan toch prima? De gemiddelde hal is echt geen 9 m

Waarom doe je dit helemaal zelf en zonder professionele hulp?
Zelfs de buitenmuren staan niet vast. Ik ben hier alleen wel gebonden aan het bestemmingsplan van de gemeente. Dus aan een aantal eisen moet ik nog wel voldoen.

Professionele hulp komt later. 23 mei zitten we met een architect. Dit is voorbereiding daarop. :)

Verder gaan we wel vrijwel alles zelf bouwen.
pi_162094045
Als je de keuken belangrijk vind. Waarom plaats je die niet vooraan het huis? Dan heb je je eigen prive ruimte achter?

En ik wil best mee-tekenen, maar dan is een eisen/wensenlijstje, afmetingen kavel en wat grove richtlijnen best handig :Y
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:26:12 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_162094067
Is een eigen topic niet handiger/overzichtelijker voor alle tips? :)
pi_162094125
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zelfs de buitenmuren staan niet vast. Ik ben hier alleen wel gebonden aan het bestemmingsplan van de gemeente. Dus aan een aantal eisen moet ik nog wel voldoen.

Professionele hulp komt later. 23 mei zitten we met een architect. Dit is voorbereiding daarop. :)

Verder gaan we wel vrijwel alles zelf bouwen.
loop je niet heel erg op dingen vooruit? Volgens mij vraagt een architect wat je behoeften zijn en gaat dan aan de slag. Dan hoef je helemaal niet zelf dit te doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162094141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:25 schreef Puala het volgende:
Als je de keuken belangrijk vind. Waarom plaats je die niet vooraan het huis? Dan heb je je eigen prive ruimte achter?

En ik wil best mee-tekenen, maar dan is een eisen/wensenlijstje, afmetingen kavel en wat grove richtlijnen best handig :Y
Dit ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162094166
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:25 schreef Puala het volgende:

Zo had ik het eerst ook. Maar eigenlijk maakt het in deze wijk niet zoveel uit. Aan de achterkant van het huis zal meer geleefd worden (daar moet iedereen 2 parkeerplekken hebben en zet je dus je auto neer). De keren dat ik er geweest ben waren daar ook steeds kinderen aan het spelen.

De voorkant zal juist heel rustig zijn. Er rijdt vrijwel niemand door de straat (zou niet weten waarom iemand daar zou rijden; hooguit bezoek voor ons of buren).

Als je zin hebt om mee te tekenen, super natuurlijk! Ik zal zo nog wat posten over het kavel, richtlijnen en wensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:26 schreef GotC het volgende:
Is een eigen topic niet handiger/overzichtelijker voor alle tips? :)
Ik zal dat meteen in een nieuw topic doen. :)
pi_162094224
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

loop je niet heel erg op dingen vooruit? Volgens mij vraagt een architect wat je behoeften zijn en gaat dan aan de slag. Dan hoef je helemaal niet zelf dit te doen
Nee, de architect vroeg ons juist om dit te doen. Het is een architect vanuit de gemeente die ons vrijblijvend tips kan geven hoe we het beste kunnen bouwen. Uiteindelijk gaan we het dan zelf (wel met hulp, maar niet van een architect) aftekenen en bouwen.

De vader van mijn vriendin heeft een eigen timmerbedrijf. Heel handig, maar meestal komt hij net wat verder in het stadium pas kijken.
pi_162094433
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, de architect vroeg ons juist om dit te doen. Het is een architect vanuit de gemeente die ons vrijblijvend tips kan geven hoe we het beste kunnen bouwen. Uiteindelijk gaan we het dan zelf (wel met hulp, maar niet van een architect) aftekenen en bouwen.

De vader van mijn vriendin heeft een eigen timmerbedrijf. Heel handig, maar meestal komt hij net wat verder in het stadium pas kijken.
is dat te doen? Er komt echt veel bij kijken en je moet aan veel denken. Heb je niet meer nodig? Is dit gebruikelijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162094532
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

is dat te doen? Er komt echt veel bij kijken en je moet aan veel denken. Heb je niet meer nodig? Is dit gebruikelijk?
Opzich komt het wel ooit voor dat er met alleen een tekenaar wordt gewerkt. De vader van mijn vriendin is enorm handig, ook met het tekenen. Hij zal het begin in Autocad tekenen (zeg 80%), voordat hij het door een bevriende tekenaar/architect laat aftekenen.

Komt wel goed, daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
pi_162095462
Ik bedoel niet alleen het tekenen zelf maar vooral praktisch en juridisch zeg maar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_162130080
Ben benieuwd of het bij ons voor de bouwvak dicht zit. Ze zijn nu de kozijnen aan het zetten op de 1e verdieping, de vloer van de zolder komt er daarna op en dan is het tijd voor een paar muren en het dak. Nog plusminus 2 maanden tot bouwvak.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:09:04 #259
208890 June.
Seriously?
pi_162256511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef PiperMaru het volgende:

Lijkt net of je het over ons hebt :D Hypotheek is rond en de bouw van onze nieuwbouwwoning gaat in juni beginnen! Keuken hebben we ook uitgezocht, nu nog de badkamer, vloer, etc. Tuinontwerp zit er bij ons al in, dus dat scheelt ;)
Shine bright like a diamond.
pi_162257254
Als alles meezit krijg ik deze week of komende week de financiering rond. Dan kan ik op 24 juni de sleutels in ontvangst nemen. Aangezien ik m'n veel te dure huurwoning niet langer dan nodig wil aanhouden heb ik een week de tijd om m'n shit uit Utrecht te verhuizen naar Rotterdam. Spannend. :P

Gelukkig hoef ik niet echt te klussen in de nieuwe woning. Even plafonds witten en muren verven en klaar is kees. :s)
pi_162491535
Gisteren gesprek gehad met een adviseur van een vastgoed partij. Ik ben bang dat onze plannen te duur zijn voor de hypotheek die we willen afsluiten.

Ik ga nu advies inwinnen bij iemand die meer verstand heeft van het bouwen van huizen (en ook ons huis voor een groot deel zal bouwen), hoop eind deze week meer duidelijkheid te hebben.

3 scenario's:
1) bouwen zoals we willen
2) paar dingen uitstellen (denk bijvoorbeeld aan een garage)
3) het plan stopt hier...
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:36:58 #262
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162492178
Nog maar 5 nachtjes slapen en dan kunnen we verhuizen. Het enthousiasme loopt inmiddels hoog op hier. *O* In ons huidige (huur)appartement is alles zo goed als ingepakt m.u.v. de computer, voor twee personen aan keukenspullen en de TV. We hebben een heel leger aan mensen dat volgende week komt helpen en het plan is om in anderhalve dag alle spullen verhuisd te hebben.

Ik zal hier in K&W straks ook enkele fotoreportages gaan bijhouden van de grootste projecten. :) Het allereerste project wordt het er uit slopen van de rotte, houten woonkamervloer, en er een betonnen vloer in de leggen die betegeld gaat worden. Ik zal dan ook meteen nieuwe elektra en andere leidingen aanleggen als de vloer dan toch open ligt. Vriendinlief zal zich met name met de tuin gaan bezig houden. Afgelopen maandag zijn we er nog geweest, en tering wat was die tuin begroeid. En dan te bedenken dat we een slordige 1200 m² aan achtertuin hebben. :D

Hier overigens een foto van het huis, die had ik nog niet gepost:

pi_162492412
Mooi huis!

Hier nog een week tot de overdracht. Moet nog wel het eea inpakken maar dat komt vast goed
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:57:48 #264
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162492618
Gisteren overigens een geëmotioneerde mevrouw aan de telefoon. Het was de verkoopster, die ik nog nooit persoonlijk gezien heb want die is tot nu toe nergens bij geweest. Verkoopmakelaar gaf eerder al aan dat er een behoorlijke vechtscheiding ter sprake is en ook van mensen in de buurt (ik woon maar in een klein stadje) heb ik er verhalen over gehoord. :D De verkoper, haar ex-man dus, heeft alles geregeld tot nu toe. Afijn, ze vroeg of ze misschien een keer mocht komen kijken naar het huis voordat wij het gingen verbouwen, zodat ze 'het hoofdstuk kon afsluiten en afscheid kon nemen'. Nou ja, prima, wil ik best wel aan meewerken.

Maar dat mens bleef aan één stuk door d'r ex door de stront trekken en me vertellen wat voor eikel die wel niet is. :') Classy hoor. En het moest per sé volgende week dinsdag, de dag van de overdracht, en de dag dat wij met een verhuiswagen de meeste zware spullen over gaan loodsen, want mevrouw ging woensdag op vakantie en anders zou ze een rotvakantie hebben. Planmatig erg lastig want die dinsdag zitten we echt vol. Is dus is nog maar de vraag of ik dit ga doen...
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:16:19 #265
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162493024
Mooi huis! De voortuin doet ook niet vermoeden dat de achtertuin zo'n bende is.

Ik zou dr zeggen we zijn bezig dinsdag. Je kan op dit tijdstip zelf een rondje door het huis lopen zo lang je ons niet in de weg loopt en gewoon ons werk laat doen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:37:20 #266
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162493463
Die foto is al wat jaartjes oud. Huis ziet er nog hetzelfde uit, maar de voortuin is inmiddels een bende. De Buxussen groeien inmiddels een halve meter over het trottoir en die leibomen zijn ook nog eens een flink stuk gegroeid (en momenteel behoorlijk groen). :D

En wat die mevrouw betreft heb ik d'r gezegd dat ze dinsdag in de namiddag kan bellen omdat ik dan in kan schatten hoe we er voor staan. Ik wil er wel bij zijn uiteraard, voel er niet echt iets voor om een vreemde daar rond te laten lopen terwijl onze spullen er dan al staan. :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:12:34 #267
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162494107
Heb hier een nog recentere foto van de voorkant van het huis; gemaakt voor de taxatie afgelopen januari. Daar kun je zien hoe de leibomen gegroeid zijn en hoe groot de buxus er al is (toen was het nog winter, dat ding is nu dus een halve meter over het trottoir gegroeid).

Ook een luchtfoto van de buurt waar het huis op staat. Ons kavel heb ik met rood omkaderd. Onze tuin houdt op bij die strook hoge bomen:

pi_162507703
Stef, wat een tof huis! *O* En die tuin! :D

Wij kregen gisteren bericht over de opleverdatum! :D 8 juni voorschouw en de 22e de oplevering O+ Gaat nu echt gebeuren! En ook echt een halve week na het einde van m'n stage, echt perfect! :D *O* datum doorgegeven aan de keukenboer, onze keuken komt een week later binnen, dus hopen dat hij voor de bouwvak nog een plekje heeft om hem te plaatsen, schijnt al erg druk te zijn tot die tijd. En een vloer moeten we nog uitzoeken :') Genoeg te doen dus.
pi_162507980
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Als alles meezit krijg ik deze week of komende week de financiering rond. Dan kan ik op 24 juni de sleutels in ontvangst nemen. Aangezien ik m'n veel te dure huurwoning niet langer dan nodig wil aanhouden heb ik een week de tijd om m'n shit uit Utrecht te verhuizen naar Rotterdam. Spannend. :P

Gelukkig hoef ik niet echt te klussen in de nieuwe woning. Even plafonds witten en muren verven en klaar is kees. :s)
En gisteren heeft de notaris me gebeld. Ik kan op 24 juni tekenen. :s)

Als ik wist dat ik de financiering deze week rond zou krijgen, dan had ik m'n huur wel per 1 juni opgezegd ipv 1 juli. Ach ja.

Komende tijd maar eens gaan inpakken.
pi_162661098
Overdracht dag *O*
pi_162662542
Schattig huisje!

Wij zijn maandag een huis gaan bezichtigen, tijdens de bezichtiging geboden en gisterochtend de onderhandelingen afgerond. Bizar snel gegaan, maar wel enorm blij *O*. Echt helemaal wat we zochten.

Wordt wel twee keer verhuizen de komende maanden (had net mijn huidige huis verkocht en een huurhuis geregeld), maar daarna zitten we hopelijk voor 20+ jaar op dezelfde plek.
pi_162663790
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:52 schreef kipknots het volgende:
Schattig huisje!

Wij zijn maandag een huis gaan bezichtigen, tijdens de bezichtiging geboden en gisterochtend de onderhandelingen afgerond. Bizar snel gegaan, maar wel enorm blij *O*. Echt helemaal wat we zochten.

Wordt wel twee keer verhuizen de komende maanden (had net mijn huidige huis verkocht en een huurhuis geregeld), maar daarna zitten we hopelijk voor 20+ jaar op dezelfde plek.
Gefeliciteerd!
Bij ons ging het ook ongeveer zo snel, daarna duurde het nog een paar maanden tot de overdracht en inmiddels zitten we vol in het klussen en zijn we doodop.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:22:22 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162665990
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 06:03 schreef Goitske het volgende:
Overdracht dag *O*
*O*
Spoilers!
pi_162666091
Nog een uurtje, zo eerst de lange voettocht naar her nieuwe huis voor een inspectie met de makelaar :P
Hooray for boobies!
pi_162672352
Overdracht is gedaan, al even met de schilder door het huis geweest die doet de grote lappen en schoonvader zetten we in voor kleinere klussen qua schilderen door mijn schoonvader.
Zo de aanhanger van collega ophalen en morgen aan het werk
pi_162686408
Succes vandaag Goitske!

Hier wonen wij over een maand of drie:

http://picpaste.com/099_1440-IN3Dtt7J.jpg
http://picpaste.com/988_1440-Xhoz462N.jpg
http://picpaste.com/090_1440-EHXTXK7V.jpg

[ Bericht 46% gewijzigd door kipknots op 02-06-2016 10:20:16 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 12:34:28 #277
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162689230
Na 2 lange verhuisdagen zijn wij inmiddels helemaal over; vannacht hebben we in ons nieuwe stekje geslapen. Even provisorisch een slaapkamertje gemaakt aan de tuinkant; en wat hebben we heerlijk geslapen vannacht. O+ Was eventjes wennen, van een appartement aan een drukke doorgaande weg met een spoorwegovergang op 100 meter afstand waar minimaal 6 keer per uur een trein doorheen raast, naar een vrijstaande huis met grote tuin in een rustige straat. Alle spulletjes zijn al ingeruimd dus ik kan zo meteen lekker aan de slag met alles op- en doormeten zodat ik met een beetje geluk nog een bestelling kan plaatsen bij bouwbestel.nl . ;)
pi_162692801
Prachtig kipknots!
Stef stuntpiloot fijn die rust nu, dat went heel snel!

Vanmorgen op tijd begonnen met schoonmaken, schilder is gestart met de muren klaar maken. Op 1 wand zat een of ander spul maar gelukkig waren ze blijkbaar de voorstrijk vergeten bij het aanbrengen en kon het er zo af.
Zit nu even op de nieuwe wasmachine te wachten en daarna verder met schoonmaken en alles klaar maken voor de schilder morgen

Hebben al wel het eea aan verhuisdozen over gebracht dus staat nu in de schuur. Als hier beneden alles geschilderd is kan in elk geval alles van de woonkamer enzo over. Houtwerk laten we door mijn schoonvader doen dus schilder doet alle grote oppevlakten en mijn schoonvader binnenkort steeds een kozijntje. Hij is vroeger zelf schilder geweest alleen die grote oppevlakten zijn niet meer fijn voor hem.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:51:10 #279
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_162787410
Voor degenen die interesse hebben; ik ben inmiddels begonnen met de verbouwingen van ons nieuwe stulpje. Ik zal een fotoreportage bij gaan houden in een eigen topic: K&W / Het grote StefDeStuntpiloot verbouwtopique :)
pi_162816809
Iemand die hier sonderingsrapporten toevallig kan lezen?

Ik heb er net niet genoeg verstand van om de grafieken goed te interpreteren. Het zijn de sonderingsrapporten van kavels naast ons. Ik ben erg benieuwd naar de conclusie van dat rapport.
  Lieve Belg maandag 13 juni 2016 @ 23:44:10 #281
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_162994937
Zo. Ik ga mij ook een beetje in K&W begeven. Sinds vorige maand ook de sleutel van mijn eigen 'crib'. Het is een halfopen bebouwing uit '64, gelegen op een 600 vierkante meter (10*60), dat toch wel een grondige opknapbeurt nodig heeft.

De achterbouw, die gaat er helemaal uit en wordt verbreed tot de breedte van het huis, en een metertje langer dan het terras dat er nu ligt. Dat is het maximum wat ik mag doen zonder het laten wijzigen van de verkaveling.

Zicht uit de huidige woonkamer. De garage wil ik ook vernieuwen, maar dat staat als laatste op de planning.

Het grootste probleem is vochtige muren. Dat de woning een jaar leeg gestaan heeft, heeft ook niet geholpen. Het probleem is dat de zavel waarop de vloer ligt tot boven de waterwering in de muur ligt...

Ligging:

Mijn plannen? Achterbouw gaat er volledig uit. Nieuwe achterbouw ter breedte van het huis (of 55cm breder) en 7 meter naar achter uitspringen. Alles van leidingen moet vernieuwd worden, zoals ook de elektriciteit. Nieuwe vloerplaat, nieuwe verwarming, isolatie waar mogelijk (is er nu helemaal niet), ... Alles bijna, behalve de ruwbouw. Mogelijks komt er ook nieuwe buitengevel, te zien als de spouw te isoleren valt.

Tijdsplanning? Mijn domicilie moet er staan in mei 2018, anders krijg ik extra facturen :P

Voor de rest zit het nu bij de architect, en hoop dat ik snel het voorontwerp heb. Morgen misschien eens een plannetje scannen.

Dit worden worden leuke avonden en weekends eenmaal de bouwvergunning er is. Aangezien het ook maar drie kilometer van huidige thuis is, is het ook handig om in de week nog wat te gaan doen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 14 juni 2016 @ 01:19:27 #282
138876 Andromache
pi_162996048
Zo. Eindelijk mijn verhuisbus geregeld. Het overweldigt me allemaal wat er moet gebeuren. Nog steeds geen projecttopic geopend... Jeminee het is pittig, je denkt dat je veel spaargeld hebt, maar het is he-le-maal niks als je een huis gaat kopen en wil klussen.
pi_162996765
Wij zijn zondag over gegaan, nu nog alles uitpakken, oude huis nog even de laatste dingen op halen en dan donderdag de overdracht van het oude huis *O*
pi_163088908
Ik ben echt genezen van in een nieuwbouwhuis te willen wonen.
Na het probleem met de buren en hun uitbouw (gelukkig "opgelost"), heb ik nu de afgelopen weken irritatie na irritatie.
- Het begon met de behanger/schilder. Deze kreeg het niet voor elkaar om een grote bruine muur te verven, telkens met strepen aanzetten e.d. na 4 lagen was het nog niet goed maar wel acceptabel (ook omdat de keuken kwam en ik geen zin had dat m'n witte kastje bruin werden)
- Het excuus dat die muren niet streeploos konden omdat de muren te vochtig waren (wat onzin was, aangezien ik zelf al 4 muren en een zolder had geverfd waar het er voor een niet schilder perfect op zit)
- Overal op elk kozijn vond ik wel bruine verf
- Muren hadden dikke klodders witte verf(die bijna allemaal gefixed zijn)
- Aan de hand van de tekening hebben ze een fotobehang laten maken. Er stonden geen maten bij die muur, maar het kleine kamertje er achter had wel een afmeting staan, dus we doen daar 20cm bovenop. Op de vraag of ze niet beter konden na meten, was het antwoord nee we hebben meer dan genoeg. Vervolgens moest er 10% van onze foto af, omdat de verhouding niet klopte. Ze hebben het opgehangen en wat denk je..... ik mis 10%... foto behang 12 cm tekort. Ipv verantwoordelijkheid te nemen, werd er gezegd dat de muren anders waren dan de tekening etc (wat niet waar is) Het te korte stukje werd bij besteld, maar ik moest nog wel betalen(heb het maar 50/50 gedaan want ik was er helemaal klaar mee)

Toen kwam de keuken..
- Plinten in de lengte iets te kort gezaagd waardoor de hoekprofielen niet lekker pasten, waardoor alles schuin stond
- Muren beschadigd met het monteren van die zooi

Als laatste nu de vloer..
- Egaline overal op de muur(wel laag maar toch)
- Behang dat ik zelf opgehangen heb in de slaapkamer heeft gaten
En na 3 dagen nogsteeds niet klaar (waar 3 dagen echt de uiterste max was volgens die zaak, 1 dag egaliseren, 1 dag schuren en dan beginnen met plakken) Ongeveer alle buren hebben ook een pvc vloer en daar lag (dezelfde opervlakte) allemaal in 1 dag....

Nu kan de tijd die ze erover deden/doen mij niet zoveel schelen, er kan altijd wat tegen zitten. Maar wat ik echt niet snap is dat al die mensen niet gewoon normaal/voorzichtig hun werk kunnen doen. Allemaal natuurlijk kleine lettertjes waarin staat dat beschadigingen niet op hun te verhalen valt, maar het lijkt wel alsof die kleine lettertjes betekenen dat ze zich gelijk als een stelletje beunhazen mogen gedragen...

Het lucht wel even op om dit kwijt te zijn, maar ik vind het zo apart. Je huurt "professionals" in, omdat je het zelf niet kan of omdat je het graag netjes en strak wil, maar ondertussen heb ik gewoon het gevoel dat ik alles beter zelf had kunnen doen..

1 ding is zeker, ik lat nooit, maar dan ook nooit eer wat in huis doen...

Verder overigens wel blij met het huis hoor O+
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:14:14 #285
244125 laziness
pi_163089281
Ik vind het niet typisch nieuwbouw eigenlijk en ik herken het ook niet.
Het lijkt meer te liggen aan de onprofessionaliteit van de werklui en die kan je altijd en overal treffen.

Het staat nog steeds te koop zag ik. Zijn het trouwens je linker of rechter buren die verkopen? :+
pi_163090005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef laziness het volgende:
Ik vind het niet typisch nieuwbouw eigenlijk en ik herken het ook niet.
Het lijkt meer te liggen aan de onprofessionaliteit van de werklui en die kan je altijd en overal treffen.

Het staat nog steeds te koop zag ik. Zijn het trouwens je linker of rechter buren die verkopen? :+
Nee dat is misschien ook zo, maar voor m'n gevoel liet ik nu meer doen omdat het allemaal zo mooi en nieuw was :o

haha ja idd, veel kijkers maar geen boden blijkbaar(ook wel redelijk prijzig natuurlijk voor een casco huis)
Ligt eraan hoe je ervoor staat, maar als je met je gezicht naar het huis staat, zijn het de rechter buren :)
PSN: Metal_Akilla
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:02:39 #287
244125 laziness
pi_163090806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:34 schreef Akilla het volgende:

[..]

Nee dat is misschien ook zo, maar voor m'n gevoel liet ik nu meer doen omdat het allemaal zo mooi en nieuw was :o

haha ja idd, veel kijkers maar geen boden blijkbaar(ook wel redelijk prijzig natuurlijk voor een casco huis)
Ligt eraan hoe je ervoor staat, maar als je met je gezicht naar het huis staat, zijn het de rechter buren :)
Ja er moet nog veel gebeuren inderdaad want casco en de von gaat niet meer op neem ik aan dus dat is een stuk duurder en of je dan nog zomaar een bouwdepot er bij kan krijgen?

In dat geval heb je een mooie keuken. Identieke opstelling als de onze volgens mij :D
Zoonlief en ik doen graag een rondje wandelen 's avonds en het is leuk om te zien hoe iedereen andere keuzes maakt in meerwerk, keuken, tuinaanleg.
Jullie hebben ook niet de verplichte rode beukenhaag zag ik.

Heb je al een verhuisdatum?

Andromache, herkenbaar dat je het allemaal overweldigend vind. En nieuwe huizen laat je spaargeld als sneeuw voor de zon verdwijnen yup :D
Maar als je er eenmaal woont was het 't allemaal waard.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 20:23:10 #288
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_163096066
Morgen verhuizen naar ons huurhuis voor een jaar! Ben ka-pot :'). Gisteren in een noodgang alles geverfd in het huurhuis, was een smoezelige variant op 50 tinten geel. Nu wit 8-).
pi_163099870
Nu 2 1/2 week nadat we de sleutel hebben is mijn woonkamer leefbaar. Mijn schoonouders hebben de afgelopen 2 dagen geholpen met uitpakken. Vandaag zag ik door de bomen het bos niet meer (3 mensen die tegelijk je naam roepem om iets te vragen :o)
Maar vanavond wel languit op de bank in een redelijk nette woonkamer O+
Eerste etage schiet ook op, zolder etage tja moet geloof ik een paar x boekenkast billy halen voordat ik daar orde heb _O-
pi_163294604
Maar alvast wat inkopen gedaan bij de ikea. Hangertjes, bakjes, blusdeken, etc etc. Leuke slaapkamer kast gezien, prijs viel me nog wel tegen; ¤1500 voor een ikea kast. En offerte gemaakt voor de vloer, ¤56m2 incl egaliseren en leggen.

Nog een paar maandjes, dak gaat er volgende week op als het goed is.

Mag nu wel opschieten :)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:41:09 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163374784
hallo,
Zou ik hier wat advies kunnen inwinnen?
Man en ik willen verhuizen naar een grotere woning. We hebben een meisje van 1.5 en hopen op gezinsuitbreiding.
We wonen nu aan de rand van het centrum tegen het park aan. Heel fijn, maar helaas hebben we het absoluut niet getroffen met de buren (pand wat per kamer verhuurd wordt aan god weet wie. Zo gauw het mooi weer is staan ze aan de voorkant te blowen.. onder mijn slaapkamer *cry baby *)

Maar nu het volgende. Het maakt man allemaal niet zo veel uit waar we precies gaan wonen in de stad als ik maar gelukkig ben (de lieverd). Helaas maakt dat alles juist veel moeilijker, want ik kan niet zo goed kiezen en daardoor zijn we al een aantal mooie huizen mis gelopen.
Want wat is nou wijsheid;
1. kleiner wonen in een mooie buurt, maar hoge hypotheek
2. groter wonen (mooi huis) in een mwah tot mweh buurt, maar lagere hypotheek

Of mis ik nog een variant?
Wat zou jullie voorkeur zijn? Jullie hoeven geen beslissing voor mij te maken, maar ik vraag me gewoon af hoe anderen hier over denken.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:52:18 #292
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_163375135
Ik zou je minimale eisen op papier zetten Fap. Aantal slaapkamers, grootte van de tuin, andere zaken die je belangrijk vindt.
Aan de hand daarvan in een aantal wijken zoeken waar je wel een goed gevoel bij hebt, evt in de buurt van scholen waar je de kleine wel naartoe ziet gaan, rekening houdend met maximale afstand daarnaartoe.

Succes!

Wij wonen ondertussen al ruim een week in onze tussenwoning. Het is goed te doen :). Waren héél blij met de beslissing om een verhuisbedrijf in te huren!
pi_163375232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:41 schreef faptist het volgende:
hallo,
Zou ik hier wat advies kunnen inwinnen?
Man en ik willen verhuizen naar een grotere woning. We hebben een meisje van 1.5 en hopen op gezinsuitbreiding.
We wonen nu aan de rand van het centrum tegen het park aan. Heel fijn, maar helaas hebben we het absoluut niet getroffen met de buren (pand wat per kamer verhuurd wordt aan god weet wie. Zo gauw het mooi weer is staan ze aan de voorkant te blowen.. onder mijn slaapkamer *cry baby *)

Maar nu het volgende. Het maakt man allemaal niet zo veel uit waar we precies gaan wonen in de stad als ik maar gelukkig ben (de lieverd). Helaas maakt dat alles juist veel moeilijker, want ik kan niet zo goed kiezen en daardoor zijn we al een aantal mooie huizen mis gelopen.
Want wat is nou wijsheid;
1. kleiner wonen in een mooie buurt, maar hoge hypotheek
2. groter wonen (mooi huis) in een mwah tot mweh buurt, maar lagere hypotheek

Of mis ik nog een variant?
Wat zou jullie voorkeur zijn? Jullie hoeven geen beslissing voor mij te maken, maar ik vraag me gewoon af hoe anderen hier over denken.
Optie 3. mooi huis in een goede buurt. Ik zou niet settelen voor een "matige" buurt, maar ook niet voor een "matig" huis. Doorzoeken tot je de perfecte woning hebt gevonden, dat zou ik doen.
pi_163375783
Ik zou kiezen voor een buurt en huis waar je je fijn voelt.

Je kunt misschien iets meer aan de rand van die leuke buurt wonen voor een leukere prijs.

Ik moet zeggen toen ik oorspronkelijk in deze buurt kwam wonen vond ik het prima, waren met zn tweeën, voel me veilig ook savonds op straat, uitvalswegen naar mijn man zijn werk goed, mijn werk op fietsafstand etc
Maar zonder kinderen kijk je anders ik had die nooit gekocht met kinderen maar bleek ook met kinderen een leuke buurt. Ik heb zelfs in dezelfde straat een groter huis gekocht
  woensdag 29 juni 2016 @ 18:44:37 #295
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163395534
Mooi huis in een goede buurt betekent minimaal een halve ton extra aan vraagprijs. Dat is best een verschil.
Ik vind het allemaal erg lastig.
Eigenlijk kun je ook aan niemand advies vragen, maar alleen komen we er ook niet uit. Misschien gewoon maar wat geduld hebben. (Maar áls er dan een mooi huis te koop komt is het met 3 weken verkocht.. ;( dus echt lang heb je niet )
  woensdag 29 juni 2016 @ 20:58:20 #296
244125 laziness
pi_163398690
Je kan altijd groter gaan wonen of uitbouwen met een wat kleiner huis maar een mweh buurt heb je zelf weinig invloed op en die reputatie speelt ook mee als je ooit weer wil verkopen...
pi_163398794
Wij zijn voor het kleinere huis in de betere buurt gegaan. Ik was wel even klaar met bepaald soort volk
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:23:02 #298
138876 Andromache
pi_163399568
Badkamerkastjes verkocht. Iemand nog een kledingkast met spiegelzweefdeuren? 220x60x165 hxdxb
pi_163405187
Ik denk dat je vooral ook het huis in moet lopen en het moet goed voelen
Zelfde gelst voor de buurt je moet je er fijn voelen, loop eens overdag, begin van de vond en snachts door de buurt hoe voel je je. Ga eens met de kinderen naar een speeltuintje, doe er eens je boodschappen etc dan weet je ook wie er rond lopen en of dat is wat jij wil
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:11:19 #300
335643 faptist
Maakt fouten
pi_163421582
Ik heb dat allemaal gedaan. Rondlopen door de buurt op allerlei verschillende tijdstippen, maar het is er altijd wel rustig.
Maar dat zou je ook denken van mijn straat en ik ervaar toch duidelijk overlast van m'n buurmannen -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')