Ik vraag me wel af of dat over de totaalstand op dit moment gaat of over wat er nog niet bekend is.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
K, thanks.
Er komt nog meer....twitter:OlympicStatman twitterde op maandag 21-03-2016 om 10:51:17"around 40 Russian athletes from more than 10 different sports have tested positive for meldonium" R-Sport reageer retweet
Uit mijn hoofd zijn er maar een naam of 20 bekend, tot nu toe?quote:Op maandag 21 maart 2016 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of dat over de totaalstand op dit moment gaat of over wat er nog niet bekend is.
.....
We hebben dus al 10 sporten op het lijstje, kijkend naar alleen Russen
Nog een volleyballer gemist.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd zijn er maar een naam of 20 bekend, tot nu toe?
1. Atletiek: 4
2. Bobsleeën: 1
3. Shorttrack: 3?
4. Langebaanschaatsen: 2
5. Kunstschaatsen: 1
6. Biatlon: ....3?
7. Tennis: 1
8. Zwemmen: 1
9. Rugby.... 3?
10. Wielrennen: 1
Oh ja, op die manier klopt het niet inderdaadquote:Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
9. Rugby.... 3?
twitter:OlympicStatman twitterde op maandag 21-03-2016 om 12:03:01#Wrestling Meldonium2014 World silver medalist Evgeny Saleev (RUS)2014 World Junior champion Sergey Semenov (RUS)https://t.co/XqTl6UOywX reageer retweet
Die arme kerels worstelen ook al met hartproblemen.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:06 schreef heywoodu het volgende:
En doortwitter:OlympicStatman twitterde op maandag 21-03-2016 om 12:03:01#Wrestling Meldonium2014 World silver medalist Evgeny Saleev (RUS)2014 World Junior champion Sergey Semenov (RUS)https://t.co/XqTl6UOywX reageer retweet
Zou ze al beseffen dat ze bij een schorsing ook deze dingen niet meer zal kunnen doen ?quote:Femke Van den Driessche eindigt op podium van loopwedstrijd
Femke Van den Driessche heeft sportief nog eens van zich laten horen. Na alle heisa over het motortje in haar fiets, verzette ze gisteren haar gedachten in de Zwinstedenloop, een loopwedstrijd in Nederland. Haar conditie is Van den Driessche duidelijk nog niet kwijt.
Van den Driessche liep mee in de Zwinstedenloop in Sluis in Nederland. Ze eindigde als derde op het podium op de tien kilometer. "Het heeft geholpen mijn zinnen te verzetten na de commotie van de voorbije weken", noteerde Het Nieuwsblad na de wedstrijd uit haar mond.
"Mijn schoonmoeder doet geregeld mee aan loopwedstrijden. Ze had me aangeraden om me in te schrijven."
Een carrièreswitch naar de atletiek zit er niet aan te komen. "Het heeft ontzettend veel deugd gedaan. Misschien loop ik binnenkort dus nog weleens in een wedstrijd mee. Maar dat betekent niet dat ik nu een loopcarrière ga beginnen."
Vorige week maandag kondigde Van den Driessche aan dat ze definitief afscheid heeft genomen van het veldrijden.
Zitten wel grote winnaars tussen. Hoeveel sporters hebben het systematisch gebruikt met te weinig talent ?quote:Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
9. Rugby.... 3?
Ha ha ha Briljantquote:Op maandag 21 maart 2016 12:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die arme kerels worstelen ook al met hartproblemen.
Volgens mij mag dat nog wel als ze alleen door de UCI geschorst is. Daarnaast als ze gewoon als amateur aan de start wil staan bij kleine loopwedstrijden dan kraait er geen haan naar. Bij grote wedstrijden hoef je je ook niet onder je eigen naam in te schrijven. Ik vul als voornaam vaak een onzinnaam in bij inschrijving zodat er zoiets als "Allez" op mijn startnummer staat ipv mijn echte naam. Femke zou zich in kunnen schrijven als Vroem Vroem Van den Driesschequote:Op maandag 21 maart 2016 13:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou ze al beseffen dat ze bij een schorsing ook deze dingen niet meer zal kunnen doen ?
Armstrong mocht toch ook niet meer aan triatlons meedoen?quote:Op maandag 21 maart 2016 13:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat nog wel als ze alleen door de UCI geschorst is. Daarnaast als ze gewoon als amateur aan de start wil staan bij kleine loopwedstrijden dan kraait er geen haan naar. Bij grote wedstrijden hoef je je ook niet onder je eigen naam in te schrijven. Ik vul als voornaam vaak een onzinnaam in bij inschrijving zodat er zoiets als "Allez" op mijn startnummer staat ipv mijn echte naam. Femke zou zich in kunnen schrijven als Vroem Vroem Van den Driessche
Prins Pils schaatste zo de elfstedentocht.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Armstrong mocht toch ook niet meer aan triatlons meedoen?
Maar onder andere namen kan het natuurlijk wel, ze zal ook niet als wedstrijdloper meedoen denk ik. Recreatief zou dat wel gewoon mogen.
Qua Armtrong heb je wel een punt, dus ik ben ook niet helemaal zeker van mijn eigen bewering. Maar formeel is Femke dacht ik alleen door de UCI geschorst niet door haar NOC/BOC. Misschien dat de triathlonbond liever geen criminele fietsers zag op haar fietsonderdeel?quote:Op maandag 21 maart 2016 13:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Armstrong mocht toch ook niet meer aan triatlons meedoen?
Maar onder andere namen kan het natuurlijk wel, ze zal ook niet als wedstrijdloper meedoen denk ik. Recreatief zou dat wel gewoon mogen.
Wat voor wedstrijden rij je dan dat je geen licentie hoeft te laten zien?quote:Op maandag 21 maart 2016 13:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat nog wel als ze alleen door de UCI geschorst is. Daarnaast als ze gewoon als amateur aan de start wil staan bij kleine loopwedstrijden dan kraait er geen haan naar. Bij grote wedstrijden hoef je je ook niet onder je eigen naam in te schrijven. Ik vul als voornaam vaak een onzinnaam in bij inschrijving zodat er zoiets als "Allez" op mijn startnummer staat ipv mijn echte naam. Femke zou zich in kunnen schrijven als Vroem Vroem Van den Driessche
Loopwedstrijden bedoel ik. Zevenheuvelenloop en dat soort westrijden, mag je aan meedoen zonder atletenlicentie.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor wedstrijden rij je dan dat je geen licentie hoeft te laten zien?
Dat zijn toch niet echt wedstrijden? Meer iets zoals de joop zoetemelk classic qua fietsen? Jan en alleman kan zich er voor inschrijven. Lijkt mij niet te vergelijken met amateurkoersen bij het wielrennen.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:30 schreef Coppi het volgende:
[..]
Loopwedstrijden bedoel ik. Zevenheuvelenloop en dat soort westrijden, mag je aan meedoen zonder atletenlicentie.
Het punt was dat Femke in principe aan alle loopwedstrijden mocht meedoen (waarschijnlijk).quote:Op maandag 21 maart 2016 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zijn toch niet echt wedstrijden? Meer iets zoals de joop zoetemelk classic qua fietsen? Jan en alleman kan zich er voor inschrijven. Lijkt mij niet te vergelijken met amateurkoersen bij het wielrennen.
Het is bij die grote hardloop evenementen net zoals bij bekende cyclo's.quote:Op maandag 21 maart 2016 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zijn toch niet echt wedstrijden? Meer iets zoals de joop zoetemelk classic qua fietsen? Jan en alleman kan zich er voor inschrijven. Lijkt mij niet te vergelijken met amateurkoersen bij het wielrennen.
er klopt hier iets niet, er staat duidelijk op de wada website dat dit sinds 1 jan verboden is, het komt van de watchlist af. je gaat mij niet vertellen dat er meer dan 100 athleten dit gemist hebben incl de persoonlijke emails.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:06 schreef heywoodu het volgende:
En doortwitter:OlympicStatman twitterde op maandag 21-03-2016 om 12:03:01#Wrestling Meldonium2014 World silver medalist Evgeny Saleev (RUS)2014 World Junior champion Sergey Semenov (RUS)https://t.co/XqTl6UOywX reageer retweet
Je bent wel op dreef met die open deuren he.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er klopt hier iets niet, er staat duidelijk op de wada website dat dit sinds 1 jan verboden is, het komt van de watchlist af. je gaat mij niet vertellen dat er meer dan 100 athleten dit gemist hebben incl de persoonlijke emails.
Mijn conclusie is dat hier sprake is van staatsdoping.
Ben toch wel benieuwd wat daar uit gaat komen en wat voor gevolgen het eventueel gaat hebben.quote:"Dat is atypisch, want dat zie je eigenlijk nooit. Wat betreft 'maanden': dat lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Het zijn eerder enkele weken, maar ik blijf voorzichtig. Er wordt nu onderzoek naar gedaan en dan moet blijken om hoeveel dagen/weken het daadwerkelijk gaat."
twitter:mjshrimper twitterde op maandag 21-03-2016 om 11:28:05Russian runner Andrei Minzhulin says he stopped taking meldonium mid-Nov, failed test 3mo later https://t.co/zqpg31Dn24 reageer retweet
now way, dat spul heeft een halftijdwaarde van 6 uur.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd wat daar uit gaat komen en wat voor gevolgen het eventueel gaat hebben.
Zullen nu wel meer van dit soort verhalen komen:twitter:mjshrimper twitterde op maandag 21-03-2016 om 11:28:05Russian runner Andrei Minzhulin says he stopped taking meldonium mid-Nov, failed test 3mo later https://t.co/zqpg31Dn24 reageer retweet
https://twitter.com/OlympicStatman/status/711807232313196544quote:Op maandag 21 maart 2016 17:24 schreef Zelva het volgende:
'Meldonium kan lange tijd in lichaam blijven'
Dat wordt nu dus onderzocht. We wachten het af.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
now way, dat spul heeft een halftijdwaarde van 6 uur.
i beat you, by 35 secondsquote:Op maandag 21 maart 2016 17:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://twitter.com/OlympicStatman/status/711807232313196544
Zelfs als het waar zou zijn, dan nog ben je schuldig als je de stof in je lichaam hebt. Dan hadden ze maar eerder moeten stoppen.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd wat daar uit gaat komen en wat voor gevolgen het eventueel gaat hebben.
generaal pardon, iedereen 1 jaar.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
en terecht, die italianen en hun "administratie"quote:Op maandag 21 maart 2016 23:19 schreef rubbereend het volgende:
Italiaanse 'dopingzondaren' vrijgesproken
twitter:NOSsport twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:19:30De Russische zwemster Joelija Jefimova zegt niet te zijn gewaarschuwd dat meldonium op de dopinglijst staat. https://t.co/C8MWBYDQWQ reageer retweet
Waarom is ze er dan mee gestopt?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NOSsport twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:19:30De Russische zwemster Joelija Jefimova zegt niet te zijn gewaarschuwd dat meldonium op de dopinglijst staat. https://t.co/C8MWBYDQWQ reageer retweet
Dat zou zonde zijn, zoveel sporters met een mooiere naam dan Magomedrasul Gazimagomedov zijn er nietquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
De ene bond weet het wel en heeft iedereen geinformeerd maar de andere bond niet
Russische worstelbond overweegt niemand te sturen naar Rio, te veel zondaars
zelfs ik wist het en ik ben no way een prof atleet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef Pino112 het volgende:
talloze berichten vanuit Rusland dat atleten ruim van te voren getipt zijn, dus dit geloof ik niet zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zelfs ik wist het en ik ben no way een prof atleet.
Nou ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:26 schreef TheArt het volgende:
Het Russische zwemmen moet er schijnbaar nu helemaal aan geloven:
[ afbeelding ]
Morgen in The Times.
quote:“Russia is undoubtedly one of the most important and major powers in world sport. These achievements are only possible thanks to the active support from the Russian authorities to Aquatics. The personal involvement of President Putin in this area greatly contributes to strengthen the fraternity between nations, improve the lifestyle and education of the youth in Russia and promote a healthier society, in a spirit of peace and friendship,” Maglione said.
Wordt een kleine Russische delegatie op de Spelen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:30 schreef TheArt het volgende:
En daar is het verhaal van The Times: http://nos.nl/artikel/209(...)enkt-van-doping.html
Hij bagatelliseert nogal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Alberda: het komt door de tijdzones.
(ok, dat is niet het enige dat ie zegt, maar dát excuus had ik nog nooit gehoord)
(daarnaast is het argument 'het is in Rusland een ideologie, hier een economie' ook niet zo sterk. Een economisch systeem lijkt me bij uitstek een systeem om alle beschikbare middelen te gebruiken zolang daar niet op gehandhaafd kan worden (volgens mij past dat ook bij de conclusie van dat boek van Joris Luyendijk))
Hij zegt het ook niet als excuus. Hij noemt het als verklaring voor de slechte prestaties.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Alberda: het komt door de tijdzones.
(ok, dat is niet het enige dat ie zegt, maar dát excuus had ik nog nooit gehoord)
(daarnaast is het argument 'het is in Rusland een ideologie, hier een economie' ook niet zo sterk. Een economisch systeem lijkt me bij uitstek een systeem om alle beschikbare middelen te gebruiken zolang daar niet op gehandhaafd kan worden (volgens mij past dat ook bij de conclusie van dat boek van Joris Luyendijk))
Skybots.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie liever de bubbel van Jamaica eens doorgeprikt zien worden. Of die van de JOE KEE zelf.
Niks aan het handje in Jamaica.quote:Op donderdag 24 maart 2016 00:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik zie liever de bubbel van Jamaica eens doorgeprikt zien worden. Of die van de JOE KEE zelf.
Eindelijk dus een grote titel voor Jared Tallent?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:43 schreef heywoodu het volgende:
Selectieve Russische schorsingen de deur uitgegooid door CAS
(met name dingen als Kirdyapkin die precies zijn goud van 2012 kon houden, nu dus niet meer)
twitter:JaredTallent twitterde op donderdag 24-03-2016 om 11:13:05History has been rewritten.... I am Olympic champion! https://t.co/eRRCy6zqXt reageer retweet
quote:Op donderdag 24 maart 2016 12:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Eindelijk dus een grote titel voor Jared Tallent?
twitter:JaredTallent twitterde op donderdag 24-03-2016 om 11:13:05History has been rewritten.... I am Olympic champion! https://t.co/eRRCy6zqXt reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |