Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In het sociaal akkoord en conform de participatiewet wordt verwacht dat mensen met een beperking actiever gaan meedoen op de arbeidsmarkt. Op dit moment is het gewoon dat mensen met lichamelijke of psychische beperkingen moeilijk aan een baan komen en daardoor vaker in een economisch benadeeld positie komen te zitten. Dus er is een quotum ingevoerd waaraan bedrijven moeten voldoen. Ook allerlei regelingen die dienen als motivatie voor de werkgever of een stok achter de deur.
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Daar denken werkgevers nog weleens anders over. Vergelijk het met zwangerschapsrisico. Kun je net zo goed zijn of nog wat beter, maar er staat potentiële rompslomp op je voorhoofd en dan leg je het af tegen een minder openlijk risicovollere concullega. Niet in alle gevallen, maar dit is ook gewoon de praktijk..quote:
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking caresquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
Meteen een Godwin erin gooien.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking cares
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..
hebben ze ook nietquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.
Een donkere Windows Phone gebruikerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?
hoe weet jij wat anderen zienquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:
[..].
Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.
Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)GezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik zeg over een groot maatschappelijk problem omtrent mensen met beperkingen is gewoon een feit. Er wordt elke dag discussies gevoerd in de politieke arena en wetgeving. In Nederland willen we graag dat er voor iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen zijn. We willen dat in het praktijk zien. Als jij een betere oplossing kent dan quotum moet je het vooral naar voren brengen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Meteen een Godwin erin gooien.Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:
[..].
Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.
Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
godwinnetje huilen, weerleg het maarquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Meteen een Godwin erin gooien.Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:54 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Een donkere Windows Phone gebruiker
Hoi
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen.
rassen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
En als die persoon op gesprek moet komen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?
Dan heeft ie al een streepje voor op de heteroseksuele blanke mannen die zijn afgewezen op hun mindere kwaliteiten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En als die persoon op gesprek moet komen?
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.
[..]
Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.
Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:12 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
Open een nieuw topic erover!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.
Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
Of je zou het gewoon fijn kunnen vinden dat men je er niet met enige regelmaat op wijst door er naar te vragen enzo..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Huh. Ik vind dat je best rare denksprongen maakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Een paar fijne ervaringen en meevallers kunnen iemand ook net de energie geven om van hun situatie weer iets moois te maken. Niet dat alles van externe zaken afhangt, maar full Ain Rand gaan is ook niet geheel eerlijkquote:Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Je bent wel heel positiefquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben juist best wel vaak voor allochtoon aangezien, terwijl ik blank ben.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Racist.
als er geen symtoom zou zijn, is de bestijding niet nodigquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Dat zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk het dus niet.
Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:55 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.
Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij
Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.
Maar uiteindelijk is de overwinning zoet
Welke sector?quote:Op woensdag 16 maart 2016 01:09 schreef DoucheBagXL het volgende:
[..]
Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)
ik vind je een leukerd hoorquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik heb nog nooit geroepen buitenlander te zijn, want dat ben ik niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijn
als ze er zelf al zo druk mee bezig is....
De andere topics zijn ook een issue, racisme ten top. Je bent gewoon een racist, niks meer of minder.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.
Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:11 schreef Pulzzar het volgende:
Jammer die mindset in dit topic hier. Zolang je naar de ander blijft wijzen maar niet wil erkennen dat je dezelfde fouten maakt ga jij je niet gelukkig voelen. Als je alle blanken over één kam scheert en ziet als arrogante kortzichtige racisten, zie je ze als je vijand. Hoe ga jij je dan ooit op je gemak voelen in Nederland?
Iedereen is op een bepaald punt wel een minderheid. Je kan je daarop blijven focussen maar ik zou me eerder richten op wat je met de ander gemeen hebt.
Voor die Duitsers moet je uitkijken! Met hun blitzkrieg enzo.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:36 schreef Apekoek het volgende:
Hollanders kunnen onwijs irritant en egoïstisch zijn, net zoals alle andere bevolkingsgroepen. Laten we aub naar het individu kijken. Ik ben overigens blank en heb een gemende familie met Indo's, Surinamers, Duitsers en chinezen.
Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Krijg ik een lagere cijfer daardoor?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?
Zou dat uitmaken?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:42 schreef Keep_Walking het volgende:
Krijg ik een lagere cijfer daardoor?
Maar waarom doe je het dan wel?quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is en je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik vind het tof dat ts zich niet te goed voelt om een ander gelijk te geven. Toont karakter.quote:Op woensdag 16 maart 2016 09:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt dat je hiermee je eigen topic onderuit haalt?
Daarom wordt hij ook zo door Nederlanders gewaardeerd denk ikquote:Op woensdag 16 maart 2016 15:17 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik vind het tof dat ts zich niet te goed voelt om een ander gelijk te geven. Toont karakter.
Dit leent zich niet alleen voor Nederlanders. Het probleem is dat mensen zichzelf altijd als iets groots zien en elitair gedrag vertonen. Persoonlijk boeit het me geen flikker we zijn allemaal ongelukken waarom zou ik me veel zorgen maken. Als puntje bij paaltje komt kun je wel goeie relaties aangaan met mensen maar dan moet je al iets hebben een algemeen iets. Stel jij bent heel goed in een ding en iemand wil dat van jou leren, zal die altijd wel respect voor je willen hebben.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk het dus niet.
Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Ding is dat elke bevolkingsgroep dit soort volk onder de leden heeft. Hoe zij zich zichtbaar maken, kan behoorlijk verschillen, maar de heersende cultuur fungeert wel (partieel in elk geval) als een mal voor hen.quote:Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
dag fokkers,
Zoals sommige hier al weten, ben ik een jongeman uit Curaçao die 27 jaar oud is. Momenteel woon ik 6 jaren in Nederland en ik heb de afgelopen jaren best wat tegenslagen gehad, maar gelukkig ben ik er wel bovenop gekomen. Ben nu mijn studie aan het afronden en ik heb een goede vooruitzicht op een carrière.
Maar reden voor deze topic: ik irriteer me steeds meer aan autochtone Nederlanders. Voordat ik hier naartoe kwam, had ik een best positieve beeld van Nederlandse (en blanke) mensen. Mijn voornaamste beeld van hen op Curacao was van wat ik op tv zag en ik boeken las, ik had ook blanke vrienden daar maar die zijn anders dan de Nederlanders hier.
Niemand is perfect en elke cultuur en bevolkingsgroep heeft zijn positieve en negatieve kanten. Op Curacao irriteerde ik me ook aan een bepaald soort Curacaoenaar. Wat ik waardeerde aan Nederlanders toen ik hier kwam, was hoe open minded ze waren. En zes jaar later zijn ze nog steeds open minded... maar ook verwend, egoistisch en manipulatief. Niet allemaal natuurlijk, maar ik merk vaker dat ik niet iedereen zo kan vertrouwen. Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo. Ze geven mij graag kritiek of maken opmerkingen over mij als Antilliaan, maar andersom kunnen ze het niet hebben.
Natuurlijk is niet iedereen zo en het verschilt per persoon, maar het is een duidelijke trend die ik opmerk. En dan heb ik het niet eens over laag opgeleide Nederlanders, die vind ik relatief chill om mee om te gaan. Het zijn juist de hoogopgeleide Nederlanders waarvoor ik moet uitkijken.
Veel mensen vinden zichzelf belangrijker dan ze in werkelijkheid zijn. Ze halen consequent zichzelf omhoog, vaak door mensen uit hun omgeving naar beneden te halen (je kunt een race op 2 manieren van je tegenstander winnen. Of jij zorgt ervoor dat jij harder gaat...en als dat niet lukt, dan zorg je gewoon dat je tegenstander slomer gaat) en ze kunnen idd heel slecht tegen kritiek.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk het dus niet.
Vetgedrukte is trouwens een manier waarop je die mensen die je zou moeten willen vermijden, snel kunt herkennen. Merk je dit soort trekjes bij iemand, laat ze dan stilletjes als een hele kool vallen. Er zijn zat andere mensen die wel gewoon normaal kunnen doen.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, het is suf, maar toch doen Nederlanders dat regelmatig. Over Antillianen, maar ook bijv. Marokkanen, Turken, enz.
Wat ik vooral merk is dat ze van zichzelf vinden dat ze dat kunnen doen, maar als het over hun is kunnen ze het niet hebben.
Doen ze ook niet.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Natuurlijk, ieder persoon moet ik als individu beoordelen. Maar dat is ook gewoon moeilijk op een gegeven moment en ik heb niet het idee dat elke Nederlander mij als individu beoordeeld.
Ik snap waarom je dit zegt, maar het levert niet alleen maar nadeel op.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zie het als "fighting fire with fire". Waarom moet ik elke keer "the moral high ground" nemen? Ik word daardoor alleen maar benadeeld.
Ik ben het in principe 100% hiermee eens....maar gezien jouw voorafgaande ervaringen met bepaalde "vrienden" van jou, zou je wellicht beter jouw definitie van "vriend" kunnen aanscherpen (betere controle bij de deur zeg maarquote:Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
Het is gewoon zo grappig dat je dit zegt, ik had een soortgelijke opmerking in KLB of ONZ gemaakt gister of eergister en letterlijk niemand kon er om lachen...maar minderheden beschimpen was natuurlijk geen enkel probleemquote:Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.
Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
quote:Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is gewoon zo grappig dat je dit zegt, ik had een soortgelijke opmerking in KLB of ONZ gemaakt gister of eergister en letterlijk niemand kon er om lachen...maar minderheden beschimpen was natuurlijk geen enkel probleem
Ze kunnen dingen alleen maar op hun manier zien en een andere manier bestaat niet.
En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:quote:’Wat een racisten die Nederlanders, wat een schande’, zegt iemand op Twitter. Een ander: ’Het verbaast mij dat niemand ze in hun gezicht heeft gespuugd’. Anderen gebruiken krachttermen. ’Het gebeurt in Spanje, maar wat een klootzakken, die Nederlanders’
Dus eigenlijk keurt 10% het daadwerkelijk af, 15% vindt het onbelangrijk (waarbij ze in elk geval geen actieve veroordeling geven) en 75% (quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:50 schreef Yiwei het volgende:
[..]
[..]
Grappig gezien de timing van jullie berichten, want vanochtend is er in beperkte Nederlandse media met beeldmateriaal verschenen dat Nederlanders bedelaarsters hebben vernederd in Spanje. Dat ze moesten opdrukken en kruipen voor op afstand toegegooide muntjes terwijl ze olé roepten en alles filmden.
[..]
En dan zie je dat er honderden reacties op het nieuwsbericht aanwezig zijn. Ik heb tientallen reacties gescreend en dit zijn voorlopig mijn bevindingen:
- 10% keurt het af, vindt het erg en niet kunnen
- 15% vindt het terecht en vindt er niets verkeerds aan
- 15% vindt het onbelangrijk, laconiek
- 10% scheldt de bedelaarsters uit voor bijv. luie mensen, oplichters, criminelen, georganiseerde maffia, etc.
- de rest, 50% wijst met de vinger naar anderen als (mede)schuldigen om het te bagatelliseren, bijv. de pers, zwervers, bedelaars, Roemenen, Spaanse overheid, etc.
quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
het is eigenlijk best wel psychologisch, maar dit heeft volgens mij o.a. met "status" te maken
quote:Je hebt dingen goed gezien K_W, maar beter ga je maar niet op teveel steun rekenen wat dit onderwerp betreft.
Ze zullen vooral proberen jou te overtuigen dat je het anders moet zien (gewoonlijk door te pogen je te overtuigen dat jijzelf dit veroorzaakt hebt/jijzelf schuld hebt/eerst uitsluitend naar jezelf moet kijken of door je te doen twijfelen aan dat waar je nu feedback over wilt hebben).
quote:Ze hebben bepaalde gedragingen en een ander herkenpuntje is dat ze gedragingen waar ze zelf achter staan, zullen verdedigen, zelfs als ze zien dat jij (als zogenaamde goede vriend van hun) door ditzelfde gedrag benadeeld wordt.
Als het goed is, zal je ditzelfde soort reacties ook terugvinden bij een waarschijnlijk groot aantal users die eerder in dit topic hebben gereageerd. Kan je ze tenminste wel snel herkennen, dus ga snel namen noteren voor bepaalde berichten weggehaald wordenquote:Veel mensen vinden zichzelf belangrijker dan ze in werkelijkheid zijn. Ze halen consequent zichzelf omhoog, vaak door mensen uit hun omgeving naar beneden te halen (je kunt een race op 2 manieren van je tegenstander winnen. Of jij zorgt ervoor dat jij harder gaat...en als dat niet lukt, dan zorg je gewoon dat je tegenstander slomer gaat) en ze kunnen idd heel slecht tegen kritiek.
Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieftquote:Op maandag 14 maart 2016 10:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Een ongeschreven regel uit Curacao is dat je je vrienden nooit laat vallen. Vanwege allerlei redenen is het zo van "eenmaal een vriend, altijd een vriend". Maat in Nederland werkt het niet zo.
Ik erger me zeker aan sommige Antillianen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft
Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
Ditquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:03 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Want Antillianen naaien elkaar niet? Kerel alsjeblieft
Zijn genoeg idiote autochtone Nederlanders. Zijn genoeg idiote allochtone Nederlanders. Gewoon wegblijven bij de idioten, ongeacht afkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |