Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:41 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In het sociaal akkoord en conform de participatiewet wordt verwacht dat mensen met een beperking actiever gaan meedoen op de arbeidsmarkt. Op dit moment is het gewoon dat mensen met lichamelijke of psychische beperkingen moeilijk aan een baan komen en daardoor vaker in een economisch benadeeld positie komen te zitten. Dus er is een quotum ingevoerd waaraan bedrijven moeten voldoen. Ook allerlei regelingen die dienen als motivatie voor de werkgever of een stok achter de deur.
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Daar denken werkgevers nog weleens anders over. Vergelijk het met zwangerschapsrisico. Kun je net zo goed zijn of nog wat beter, maar er staat potentiėle rompslomp op je voorhoofd en dan leg je het af tegen een minder openlijk risicovollere concullega. Niet in alle gevallen, maar dit is ook gewoon de praktijk..quote:
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Wimperkruller het volgende:
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je niet als een Nederlander zien zodra je een kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking caresquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nogmaals: ik vind quota per definitie belachelijk. Bekijk het eens vanuit het perspectief van de werkgever: die moet meer investeren in voorzieningen voor de werknemer met een beperking, terwijl hij kosten bespaart door eentje aan te nemen zonder beperkingen. Als die voorzieningen gesubsidieerd worden, heb ik er geen problemen mee.
Meteen een Godwin erin gooien.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De voorzieningen worden ook gesubsidieerd. Maar je denkt best bekrompen, bijna sociaal darwinistisch. Je snapt wel dat er een groot maatschappelijk probleem is dat opgelost moet worden omtrent mensen met beperkingen?
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:47 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben je ook niet, cultureel gezien. Je bent wel een volledig Nederlands staatsburger, dat is wat anders.
Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
ja maar die mensen zitten niet in rolstoel dus who fucking cares
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Die werden vergoed, maar dan moest je er wel eerst een half jaar werken. Moet je er wel eerst over de drempel komen hihaho. Aangenomen worden dus..
hebben ze ook nietquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Of mensen met autisme, mensen met kanker, mensen met ptss, enz.
Een donkere Windows Phone gebruikerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nederlands staatsburger van Surinaamse komaf?
hoe weet jij wat anderen zienquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:
[..].
Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.
Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Wat ben je dan als ik vragen mag? (Als je een donkere kleur hebt en volledig ABN praat met geen surinaams accent of wat dan ook.)GezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik zeg over een groot maatschappelijk problem omtrent mensen met beperkingen is gewoon een feit. Er wordt elke dag discussies gevoerd in de politieke arena en wetgeving. In Nederland willen we graag dat er voor iedereen zoveel mogelijk gelijke kansen zijn. We willen dat in het praktijk zien. Als jij een betere oplossing kent dan quotum moet je het vooral naar voren brengen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Meteen een Godwin erin gooien.Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:52 schreef Wimperkruller het volgende:
[..].
Ik ben in een dorpje in Nederland geboren, heb geen andere opvoeding gehad. Het enige wat er is, is dat ik een beetje getint ben, donker ben qua haar/ogen en natuurlijk geen alledaagse achternaam heb.
Ik zie mezelf gewoon als een Nederlander, ik ken niet anders, zou prima zijn als andere mensen dat ook zo zien.
godwinnetje huilen, weerleg het maarquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Meteen een Godwin erin gooien.Je kan je klok erop gelijk zetten met zulke discussies.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:54 schreef SixSixOne het volgende:
[..]
Een donkere Windows Phone gebruiker
Hoi
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |