abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160651494
De Republikeinse kandidaten

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

Marco Rubio - Florida
Marco Rubio presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160651521
Dank mono.

!!
pi_160651538
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:20 schreef DUTCHKO het volgende:
Wat ik fascistisch vind is een Cruz die een uiterst gevaarlijke religieuze leider als vriend heeft die openlijk oproept om Homo's te vermoorden of een Kasich die de Oekraïne wenst vol te pompen met wapens en gewoon van te voren weet dat dit een serieuze kans geeft op een gigantisch conflict met Rusland.
Obama had een predikant die meende dat Amerika 9/11 uitgelokt en verdiend heeft. Betekent niet dat Obama die mening deelde. En ik denk dat het klaarblijkelijk is dat Obama niet door middel van ondeugdelijk beleid Amerika heeft proberen verder te 'straffen'.
quote:
Trump handelt niet als een Erdogan of een Kim jong un.
Trump is al panisch omdat de V.S. een arm land aan haar zuidelijke grens heeft. Turkije heeft niet een maar twee zuiderburen in burgeroorlog. En Democratische Volksrepubliek Korea zit zelf in een jarenlange koude oorlog waarin de jure de helft van het land bezet wordt. Ik denk dat Trump als hij een Europees politicus was al enger zou zijn dan beiden.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_160651649
Vergeet niet dat Mexico niet alleen een arm land is, maar er in de afgelopen 10 jaar al meer dan 100.000 doden zijn gevallen door de drugsoorlog.
pi_160651651
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:40 schreef martijnde3de het volgende:
Sanders kiezers die overlopen naar Trump?

http://www.theguardian.co(...)ton?CMP=share_btn_tw
Andersom zou logischer zijn gezien hoe Trump zich gedraagt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160651757
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:44 schreef Monolith het volgende:
De media zwijgen? Volgens mij is er genoeg geschreven over het WaPo / Univision debat. Maar de titel van het stuk alleen al geeft aan dat het stuk een niet heel erg objectieve insteek heeft. Feitelijk werd het debat gemiddeld genomen gezien als een lichte overwinning voor Bernie, maar niet echt als een game changer. Dit filmpje rept alweer over 'crushes'. Het geeft de vooringenomenheid wel aardig aan.
Zijn ze biassed? Ja.
Is hun klacht terecht? Zeker. In sommige media - Washington Post - werd zelfs gesuggereerd dat HIllary de betere was in dit debat. Een lichte overwinning is ook niet echt objectief te noemen als je het debat hebt gezien aangezien Sanders toch echt wel een paar mokerslagen uitdeelt waar Hillary geen antwoord op heeft en aangezien Hillary's verdediging op een 'aanval' van de moderators ook nogal zwak was. Dit terwijl Sanders tijdens dit debat geen een keer in de problemen kwam, in tegenstelling tot het debat van ruim een week geleden waarin Sanders het zichzelf erg lastig maakte met de vuurwapenkwestie, partijdig als ik ben zie ook ik zoiets nog wel. ;)
#NoDAPL
pi_160651846
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Komt straks wel allemaal extra rauw op zn dak als het clinton wordt. Flauw om dan nu al zo gemeen te doen
We zullen zien hoe het gaat lopen. Is Sanders momenteel mijn favoriet qua winstkans? Nee. Is Sanders uitgeschakeld? Zeker nog niet. Het positieve voor hem is dat vanaf 16 maart het deel van het schema begint wat voor hem gunstiger is terwijl het gunstigste deel voor Hillary al is geweest. Niet mijn mening maar die van een superdelegate: Ik hoop dat Monolith dit filmpje van 5 minuten wel wil bekijken, het is vooral de superdelegate die aan het woord is bij een interviewtje.
Achtergrondinfo: deze man stemt sowieso op Sanders maar hij doet dit enkel omdat hij via internet heeft gepeild wat de kiezers willen en Sanders hierbij als winnaar uit de bus kwam. Het bekende verhaal, online doet Sanders het beter dan Hillary aangezien Sanders meer leeft bij de jongeren en Hillary populairder is bij de oudere kiezers.
#NoDAPL
pi_160652003
Waarom zou monolith dat filmpje gaan kijken? Monolith heeft in het vorige topic nota bene de FiveThirtyEight 50/50 targets aangehaald die aangeven dat dinsdag demografisch nog in het voordeel van Clinton is en daarna staten komen die Sanders beter zouden moeten liggen.
pi_160652253
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn ze biassed? Ja.
Is hun klacht terecht? Zeker. In sommige media - Washington Post - werd zelfs gesuggereerd dat HIllary de betere was in dit debat.
Je gaat op geen enkele wijze in op wat ik vraag. Hoe is die vermeende discrepantie in media-aandacht gemeten?
Verder werd overigens in de WaPo Clinton door Cilliza als winnaar uitgeroepen en in een andere beschouwing weer als verliezer. Maar winnaar of verliezer in die stukjes betekent niet 'beste in het debat'. Ook dat heb ik nou al meermaals voorgekauwd. Of je iemand als winnaar of verliezer ziet hangt af van je perspectief. Neem je het uitgangspunt dat iemand nu echt een topprestatie nodig heeft om nog kans te maken op de nominatie, dan is een lichte overwinning gewoon een verlies. De ronde op punten winnen is leuk, maar als je een knock out nodig hebt om de partij nog te winnen dan verlies je alsnog.

quote:
Een lichte overwinning is ook niet echt objectief te noemen als je het debat hebt gezien aangezien Sanders toch echt wel een paar mokerslagen uitdeelt waar Hillary geen antwoord op heeft en aangezien Hillary's verdediging op een 'aanval' van de moderators ook nogal zwak was. Dit terwijl Sanders tijdens dit debat geen een keer in de problemen kwam, in tegenstelling tot het debat van ruim een week geleden waarin Sanders het zichzelf erg lastig maakte met de vuurwapenkwestie, partijdig als ik ben zie ook ik zoiets nog wel. ;)
Dat was nou eenmaal de consensus in de media. Dat jij een TYT er anders over denken kan ik ook niet helpen.
  zondag 13 maart 2016 @ 23:57:56 #10
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652361
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:22 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Obama had een predikant die meende dat Amerika 9/11 uitgelokt en verdiend heeft. Betekent niet dat Obama die mening deelde. En ik denk dat het klaarblijkelijk is dat Obama niet door middel van ondeugdelijk beleid Amerika heeft proberen verder te 'straffen'.

[..]

Trump is al panisch omdat de V.S. een arm land aan haar zuidelijke grens heeft. Turkije heeft niet een maar twee zuiderburen in burgeroorlog. En Democratische Volksrepubliek Korea zit zelf in een jarenlange koude oorlog waarin de jure de helft van het land bezet wordt. Ik denk dat Trump als hij een Europees politicus was al enger zou zijn dan beiden.
Deze predikant predikte om homo sexuelen af te maken en vlak daarna stapte Cruz op het toneel.
Als hij hier niet mee eens is dan stapt hij het toneel net op maar keert rechts om.
Blijkbaar zijn evangelische stemmen belangrijker.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:02:08 #11
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652447
Op tv een intervew met Kasich.
En ja hoor, wederom heldhaftige taal naar Putin en het Midden Oosten toe.

En ook wat de wapenwet betreft niets veranderen hoor, want het is heel normaal dat je wapens draagt en iedereen kan neerknallen. _O- _O- _O-

Wat zijn de Amerikanen toch een stelletje enge bully's....totaal wereld vreemd.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:04:05 #12
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160652499
Nou, volgens de grote Bernie-supporters van TYT is deze week het moment waarop hij zich zal moeten bewijzen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, vooral omdat TYT (met name Cenk Uygur) als één van de enigen correct wist te beargumenteren dat Sanders Michigan zou winnen.

We gaan het zien. Ik heb nog een kleine hoop op een opleving, maar de kans is inderdaad zeer klein. Het enthousiasme van TYT werkt aanstekelijk, maar het zal inderdaad wel een klein wonder zijn als Sanders het tij nog weet te keren.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:05:24 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652519
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:04 schreef Belabor het volgende:
Nou, volgens de grote Bernie-supporters van TYT is deze week het moment waarop hij zich zal moeten bewijzen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, vooral omdat TYT (met name Cenk Uygur) als één van de enigen correct wist te beargumenteren dat Sanders Michigan zou winnen.

We gaan het zien. Ik heb nog een kleine hoop op een opleving, maar de kans is inderdaad zeer klein. Het enthousiasme van TYT werkt aanstekelijk, maar het zal inderdaad wel een klein wonder zijn als Sanders het tij nog weet te keren.
Sanders is te oud.
Maakt een kans.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:10:36 #14
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160652576
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:05 schreef DUTCHKO het volgende:
Sanders is te oud.
Maakt een kans.
Kijk, dat "hij is te oud"-argument snap ik dus niet. Als hij nou niet gezond genoeg zou zijn om het presidentschap te dragen, dan zou ik me er goed in kunnen verplaatsen. Bovendien is Donald Trump ook 69 en Hillary Clinton al 68. In principe zijn alle kandidaten die op dit moment de meeste kans op het presidentschap maken dus voor onze begrippen al pensionados.

Waarom mag leeftijd dat voor Sanders wel een rol spelen? Non-argument, vind ik.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:12:00 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652594
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:10 schreef Belabor het volgende:

[..]

Kijk, dat "hij is te oud"-argument snap ik dus niet. Als hij nou niet gezond genoeg zou zijn om het presidentschap te dragen, dan zou ik me er goed in kunnen verplaatsen. Bovendien is Donald Trump ook 69 en Hillary Clinton al 68. In principe zijn alle kandidaten die op dit moment de meeste kans op het presidentschap maken dus voor onze begrippen al pensionados.

Waarom mag leeftijd dat voor Sanders wel een rol spelen? Non-argument, vind ik.
Ik heb 'm een beetje bekeken als hij driftiger word en dan begnt hij behoorlijk te schudden.
Vind het geen gezond teken als ik eerlijk ben.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:15:44 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_160652647
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Op tv een intervew met Kasich.
En ja hoor, wederom heldhaftige taal naar Putin en het Midden Oosten toe.

En ook wat de wapenwet betreft niets veranderen hoor, want het is heel normaal dat je wapens draagt en iedereen kan neerknallen. _O- _O- _O-

Wat zijn de Amerikanen toch een stelletje enge bully's....totaal wereld vreemd.
Wapenwetten zijn altijd lastig in grote landen aangezien de situatie van regio tot regio enorm kan verschillen. In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:17:22 #17
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652663
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wapenwetten zijn altijd lastig in grote landen aangezien de situatie van regio tot regio enorm kan verschillen. In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
------------------------------
Dit mag je even toelichten.

ps ik kijk nu naar "caught on camera" waar vuurgevechten te zien zijn in de USA en het is bar en boos....

http://www.msnbc.com/docu(...)ts-fired-44951107626

[ Bericht 8% gewijzigd door DUTCHKO op 14-03-2016 00:23:38 ]
  maandag 14 maart 2016 @ 00:17:57 #18
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160652669
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:12 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik heb 'm een beetje bekeken als hij driftiger word en dan begnt hij behoorlijk te schudden.
Vind het geen gezond teken als ik eerlijk ben.
Nou begrijp ik ineens waarom jij zo'n fervent Trump-supporter bent. Het maakt je niet uit hoe de taart smaakt, als hij er van buiten maar leuk uit ziet.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:18:56 #19
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652681
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:17 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nou begrijp ik ineens waarom jij zo'n fervent Trump-supporter bent. Het maakt je niet uit hoe de taart smaakt, als hij er van buiten maar leuk uit ziet.
Jj begrijpt helemaal niets.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:20:38 #20
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_160652708
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:18 schreef DUTCHKO het volgende:
Jj begrijpt helemaal niets.
Goede comeback.

Anyway, ik kijk uit naar deze week. Het is pompen of verzuipen voor Bernie.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:23:20 #21
56749 BlaZ
pi_160652743
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
------------------------------
Dit mag je even toelichten.
Als de dichtstbijzijnde politiepost zich op een grote afstand bevindt (zeg 100km) kun je niet vertrouwen op een staatsmonopolie op wapenbezit. Enige vorm van bescherming lijkt me echter wel noodzakelijk in dergelijke afgelegen gemeenschappen.

Wapenbezit in steden lijkt me echter onnodig.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:24:17 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652761
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als de dichtstbijzijnde politiepost zich op een grote afstand bevindt (zeg 100km) kun je niet vertrouwen op een staatsmonopolie op wapenbezit. Enige vorm van bescherming lijkt me echter wel noodzakelijk in dergelijke afgelegen gemeenschappen.

Wapenbezit in steden lijkt me echter onnodig.
Bescherming voor wie of van wat?
pi_160652763
Sanders krijgt de nominatie niet. Er was eerst een kleine kans, maar nu zijn supporters Trump rallies verstoren is die kans verdwenen. Daar gaat het democratische partijbestuur echt niet voor.

Anyway, Trump heeft weer een grote crowd op de been in Florida

Een aantal: Hispanics for Trump borden

maandag 14 maart 2016 @ 00:25:09 #24
56749 BlaZ
pi_160652775
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Bescherming voor wie of van wat?
Bewapende criminelen, wilde dieren etc.
  maandag 14 maart 2016 @ 00:27:45 #25
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160652804
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 00:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Bewapende criminelen, wilde dieren etc.
Goed dan praten we over jachtwapens en geen M16 die in elke walmart te koop zijn.
Plus daar kun je uiteraard een goed geregistreerde vergunning tegen over zetten en een beperking van 1 of 2 wapens per huis.
Helaas zal dat nooit gaan lukken want amerikanen zijn wapen gek....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')