Obama had een predikant die meende dat Amerika 9/11 uitgelokt en verdiend heeft. Betekent niet dat Obama die mening deelde. En ik denk dat het klaarblijkelijk is dat Obama niet door middel van ondeugdelijk beleid Amerika heeft proberen verder te 'straffen'.quote:Op zondag 13 maart 2016 20:20 schreef DUTCHKO het volgende:
Wat ik fascistisch vind is een Cruz die een uiterst gevaarlijke religieuze leider als vriend heeft die openlijk oproept om Homo's te vermoorden of een Kasich die de Oekraïne wenst vol te pompen met wapens en gewoon van te voren weet dat dit een serieuze kans geeft op een gigantisch conflict met Rusland.
Trump is al panisch omdat de V.S. een arm land aan haar zuidelijke grens heeft. Turkije heeft niet een maar twee zuiderburen in burgeroorlog. En Democratische Volksrepubliek Korea zit zelf in een jarenlange koude oorlog waarin de jure de helft van het land bezet wordt. Ik denk dat Trump als hij een Europees politicus was al enger zou zijn dan beiden.quote:Trump handelt niet als een Erdogan of een Kim jong un.
Andersom zou logischer zijn gezien hoe Trump zich gedraagt.quote:Op zondag 13 maart 2016 22:40 schreef martijnde3de het volgende:
Sanders kiezers die overlopen naar Trump?
http://www.theguardian.co(...)ton?CMP=share_btn_tw
Zijn ze biassed? Ja.quote:Op zondag 13 maart 2016 22:44 schreef Monolith het volgende:
De media zwijgen? Volgens mij is er genoeg geschreven over het WaPo / Univision debat. Maar de titel van het stuk alleen al geeft aan dat het stuk een niet heel erg objectieve insteek heeft. Feitelijk werd het debat gemiddeld genomen gezien als een lichte overwinning voor Bernie, maar niet echt als een game changer. Dit filmpje rept alweer over 'crushes'. Het geeft de vooringenomenheid wel aardig aan.
We zullen zien hoe het gaat lopen. Is Sanders momenteel mijn favoriet qua winstkans? Nee. Is Sanders uitgeschakeld? Zeker nog niet. Het positieve voor hem is dat vanaf 16 maart het deel van het schema begint wat voor hem gunstiger is terwijl het gunstigste deel voor Hillary al is geweest. Niet mijn mening maar die van een superdelegate: Ik hoop dat Monolith dit filmpje van 5 minuten wel wil bekijken, het is vooral de superdelegate die aan het woord is bij een interviewtje.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Komt straks wel allemaal extra rauw op zn dak als het clinton wordt. Flauw om dan nu al zo gemeen te doen
Je gaat op geen enkele wijze in op wat ik vraag. Hoe is die vermeende discrepantie in media-aandacht gemeten?quote:Op zondag 13 maart 2016 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn ze biassed? Ja.
Is hun klacht terecht? Zeker. In sommige media - Washington Post - werd zelfs gesuggereerd dat HIllary de betere was in dit debat.
Dat was nou eenmaal de consensus in de media. Dat jij een TYT er anders over denken kan ik ook niet helpen.quote:Een lichte overwinning is ook niet echt objectief te noemen als je het debat hebt gezien aangezien Sanders toch echt wel een paar mokerslagen uitdeelt waar Hillary geen antwoord op heeft en aangezien Hillary's verdediging op een 'aanval' van de moderators ook nogal zwak was. Dit terwijl Sanders tijdens dit debat geen een keer in de problemen kwam, in tegenstelling tot het debat van ruim een week geleden waarin Sanders het zichzelf erg lastig maakte met de vuurwapenkwestie, partijdig als ik ben zie ook ik zoiets nog wel.
Deze predikant predikte om homo sexuelen af te maken en vlak daarna stapte Cruz op het toneel.quote:Op zondag 13 maart 2016 23:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Obama had een predikant die meende dat Amerika 9/11 uitgelokt en verdiend heeft. Betekent niet dat Obama die mening deelde. En ik denk dat het klaarblijkelijk is dat Obama niet door middel van ondeugdelijk beleid Amerika heeft proberen verder te 'straffen'.
[..]
Trump is al panisch omdat de V.S. een arm land aan haar zuidelijke grens heeft. Turkije heeft niet een maar twee zuiderburen in burgeroorlog. En Democratische Volksrepubliek Korea zit zelf in een jarenlange koude oorlog waarin de jure de helft van het land bezet wordt. Ik denk dat Trump als hij een Europees politicus was al enger zou zijn dan beiden.
Sanders is te oud.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:04 schreef Belabor het volgende:
Nou, volgens de grote Bernie-supporters van TYT is deze week het moment waarop hij zich zal moeten bewijzen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, vooral omdat TYT (met name Cenk Uygur) als één van de enigen correct wist te beargumenteren dat Sanders Michigan zou winnen.
We gaan het zien. Ik heb nog een kleine hoop op een opleving, maar de kans is inderdaad zeer klein. Het enthousiasme van TYT werkt aanstekelijk, maar het zal inderdaad wel een klein wonder zijn als Sanders het tij nog weet te keren.
Kijk, dat "hij is te oud"-argument snap ik dus niet. Als hij nou niet gezond genoeg zou zijn om het presidentschap te dragen, dan zou ik me er goed in kunnen verplaatsen. Bovendien is Donald Trump ook 69 en Hillary Clinton al 68. In principe zijn alle kandidaten die op dit moment de meeste kans op het presidentschap maken dus voor onze begrippen al pensionados.quote:
Ik heb 'm een beetje bekeken als hij driftiger word en dan begnt hij behoorlijk te schudden.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:10 schreef Belabor het volgende:
[..]
Kijk, dat "hij is te oud"-argument snap ik dus niet. Als hij nou niet gezond genoeg zou zijn om het presidentschap te dragen, dan zou ik me er goed in kunnen verplaatsen. Bovendien is Donald Trump ook 69 en Hillary Clinton al 68. In principe zijn alle kandidaten die op dit moment de meeste kans op het presidentschap maken dus voor onze begrippen al pensionados.
Waarom mag leeftijd dat voor Sanders wel een rol spelen? Non-argument, vind ik.
Wapenwetten zijn altijd lastig in grote landen aangezien de situatie van regio tot regio enorm kan verschillen. In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Op tv een intervew met Kasich.
En ja hoor, wederom heldhaftige taal naar Putin en het Midden Oosten toe.
En ook wat de wapenwet betreft niets veranderen hoor, want het is heel normaal dat je wapens draagt en iedereen kan neerknallen.![]()
![]()
![]()
Wat zijn de Amerikanen toch een stelletje enge bully's....totaal wereld vreemd.
In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wapenwetten zijn altijd lastig in grote landen aangezien de situatie van regio tot regio enorm kan verschillen. In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
Nou begrijp ik ineens waarom jij zo'n fervent Trump-supporter bent. Het maakt je niet uit hoe de taart smaakt, als hij er van buiten maar leuk uit ziet.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:12 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik heb 'm een beetje bekeken als hij driftiger word en dan begnt hij behoorlijk te schudden.
Vind het geen gezond teken als ik eerlijk ben.
Jj begrijpt helemaal niets.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:17 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nou begrijp ik ineens waarom jij zo'n fervent Trump-supporter bent. Het maakt je niet uit hoe de taart smaakt, als hij er van buiten maar leuk uit ziet.
Als de dichtstbijzijnde politiepost zich op een grote afstand bevindt (zeg 100km) kun je niet vertrouwen op een staatsmonopolie op wapenbezit. Enige vorm van bescherming lijkt me echter wel noodzakelijk in dergelijke afgelegen gemeenschappen.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
In extreem dun bevolkte streken lijkt het me niet meer dan normaal om wapenbezit toe te staan.
------------------------------
Dit mag je even toelichten.
Bescherming voor wie of van wat?quote:Op maandag 14 maart 2016 00:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als de dichtstbijzijnde politiepost zich op een grote afstand bevindt (zeg 100km) kun je niet vertrouwen op een staatsmonopolie op wapenbezit. Enige vorm van bescherming lijkt me echter wel noodzakelijk in dergelijke afgelegen gemeenschappen.
Wapenbezit in steden lijkt me echter onnodig.
Goed dan praten we over jachtwapens en geen M16 die in elke walmart te koop zijn.quote:Op maandag 14 maart 2016 00:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bewapende criminelen, wilde dieren etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |