Nou nouquote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
De Britten gaan eruit en dan stort het kaartenhuis gauw in. Het visumvrij-reizen en de onderhandelingen voor lidmaatschap van de EU met de Turken was het laatste zetje wat ze nodig hadden. Eind juni, wanneer het Britse referendum plaatsvindt, zal ook de verkrachtingsepidemie in volle gang zijn en zal blijken dat er weer vele asielzoekers de EU binnenkomen ondanks plan, B, C, D,E en F van Samsom. Na De Britten zullen er nog veel landen volgen. Voor ons zal het iets langer duren aangezien wij vertegenwoordigd worden door landverraders van de eerste orde.
Braindead2000, 13 maart 2016 (Plak deze maar boven je bed).
De eurofielen zien de toekomst nog zonnig in. Ze hopen dat het VK eruit gaat en Turkije erin komt. Daarna Oekraïne erbij. Dat kan toch alleen maar goed gaan?quote:Op zondag 13 maart 2016 07:33 schreef R-K het volgende:
Als het daadwerkelijk tot een Frexit komt zou dat een ramp betekenen voor de EU. De schakel tussen het Iberisch schiereiland en de rest van de EU valt dan weg en ik vrees dat de EU als een kaartenhuis in elkaar stort. Wat je krijgt zijn afzonderlijke samenwerkingsverbanden als het Warschaupact 2.0 (maar dan zonder DDR en Sovjet-Unie), een Scandinavische Unie (Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, IJsland) en nog wel een aantal samenwerkingsverbanden. Dit zorgt ervoor dat er niet meer met elkaar, maar naast elkaar of zelfs tegen elkaar wordt geleefd met als gevolg dat 25 jaar ontwikkeling teniet wordt gedaan en we terug gaan naar begin 20ste eeuw.
Je bent weer goed op dreef met het woorden in de mond leggen van anderen he?quote:Op zondag 13 maart 2016 07:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De eurofielen zien de toekomst nog zonnig in. Ze hopen dat het VK eruit gaat en Turkije erin komt. Daarna Oekraïne erbij. Dat kan toch alleen maar goed gaan?
Hohoho, ik ben geen eurofiel en ik vind ook niet dat de andere landen, anders dan Zwitserland, Noorwegen of IJsland toe mogen treden tot de EU, dus geen Turkije, geen Oekraïne en geen Bosnië. Zorg eerst maar dat de huidige EU-landen sterker worden.quote:Op zondag 13 maart 2016 07:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De eurofielen zien de toekomst nog zonnig in. Ze hopen dat het VK eruit gaat en Turkije erin komt. Daarna Oekraïne erbij. Dat kan toch alleen maar goed gaan?
Ik beschuldigde je er ook niet van een eurofiel te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 07:48 schreef R-K het volgende:
[..]
Hohoho, ik ben geen eurofiel en ik vind ook niet dat de andere landen, anders dan Zwitserland, Noorwegen of IJsland toe mogen treden tot de EU, dus geen Turkije, geen Oekraïne en geen Bosnië. Zorg eerst maar dat de huidige EU-landen sterker worden.
Nee, alle ontwikkelingen van de laatste 25 jaar worden tenietgedaan. Het is weer terug bij af en dat is niet goed.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit zou een waar feest zijn! Terug naar de tekentafel met de EU!
Tekentafel? Prullenbak!quote:Op zondag 13 maart 2016 08:02 schreef Dingflofbips het volgende:
Dit zou een waar feest zijn! Terug naar de tekentafel met de EU!
fransen zijn te dom om dat te zienquote:Op zondag 13 maart 2016 08:20 schreef Heilwasser het volgende:
Als iemand de EU nodig heeft zijn het die verdomde Fransen wel. Vuige onrendabelen.
ontwikkelingen die niet goed zijn moet je terug kunnen draaien.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:11 schreef R-K het volgende:
[..]
Nee, alle ontwikkelingen van de laatste 25 jaar worden tenietgedaan. Het is weer terug bij af en dat is niet goed.
De euro en open grenzen hebben diverse landen toch een stuk sterker gemaakt hoor. Dat noem ik positieve ontwikkelingen.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:23 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ontwikkelingen die niet goed zijn moet je terug kunnen draaien.
ok dat mag. Ik zie meer nadelen dan voordelen. En nu?quote:Op zondag 13 maart 2016 08:29 schreef R-K het volgende:
[..]
De euro en open grenzen hebben diverse landen toch een stuk sterker gemaakt hoor. Dat noem ik positieve ontwikkelingen.
Het probleem is Griekenland, niet de Midden en Oost-Europese landen.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:42 schreef Meike26 het volgende:
Meest logische zou dan toch een splitsing van de Euro zijn, West en Oost.Grens van de w-Euro zal dan lopen langs de oostgrenzen van Duitsland, Oostenrijk en Italië zo ongeveer?
Enige nadeel is dat je weer een negatief signaal af geeft naar het oosten "Jullie horen niet meer bij ons, maar doe vooral je best ons bij te benen" en er later wel eens oorlog van zou kunnen komen.
Dat zeggen ze al een paar jaar. Maar elk jaar wordt het erger, zie de vluchtelingencrisis in 2015.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
De EU moest maar eens flink wat moeite gaan doen om het imago te versterken, want hoe onnozel de meeste tegenstemmen ook zijn, ze zijn er wel.
Het heeft weinig met imago te maken maar meer met niet gehoord worden en telkens weer de verkeerde beslissingen nemen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
De EU moest maar eens flink wat moeite gaan doen om het imago te versterken, want hoe onnozel de meeste tegenstemmen ook zijn, ze zijn er wel.
Welke verkeerde beslissingen?quote:Op zondag 13 maart 2016 10:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het heeft weinig met imago te maken maar meer met niet gehoord worden en telkens weer de verkeerde beslissingen nemen.
Daar kan de EU weinig aan doen omdat de EU geen eensgezind orgaan is. Het is een verzameling van soevereine staten, geen soeverein orgaan. De EU moet een stapje terug doen en niet pretenderen 'boven' de lidstaten te staan, want dat heeft het nooit gestaan. Ja, enkel ten opzichte van Griekenland met goedkeuring van de rest.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeggen ze al een paar jaar. Maar elk jaar wordt het erger, zie de vluchtelingencrisis in 2015.
Poe poequote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
De Britten gaan eruit en dan stort het kaartenhuis gauw in. Het visumvrij-reizen en de onderhandelingen voor lidmaatschap van de EU met de Turken was het laatste zetje wat ze nodig hadden. Eind juni, wanneer het Britse referendum plaatsvindt, zal ook de verkrachtingsepidemie in volle gang zijn en zal blijken dat er weer vele asielzoekers de EU binnenkomen ondanks plan, B, C, D,E en F van Samsom. Na De Britten zullen er nog veel landen volgen. Voor ons zal het iets langer duren aangezien wij vertegenwoordigd worden door landverraders van de eerste orde.
De invoering van de euro, de begrotingsdiscipline, de aanpak van de eurocrisis,de immigratiecrisis, straatsburg, invoering van de grondwet. Allemaal dingen die veel weerstand oproepen of afgedaan worden met dat hadden we van te voren niet kunnen weten bij het onstaan van problemen. Brexit/Frexit of niet de EU zal echt op de schop moeten om er wat van te kunnen maken.quote:
Een geweldig positieve ontwikkeling. Steeds meer burgers willen uit de EU. Fijn dat na GB nu ook Frankrijk koerst naar zo'n referendum. Als onze politici ballen hadden gehad zouden ze hebben ingestemd met een Nexit. De keuze voor Nederlanders om uit de EU te stappen. Het gaat ooit gebeuren. Eigen land, eigen baas binnen de republiek der Nederlanden.quote:Op zondag 13 maart 2016 05:15 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Meerderheid Fransen wil referendum over 'Frexit'
[ afbeelding ]
Het keizerrijk van Frau Merkel stort in. Hopelijk stappen de Britten als eerste uit over een aantal maanden. Mogen meer volgen. Laten we teruggaan naar een unie van handel! De huidige EU werkt niet (zie Eurocrisis en vluchtelingencrisis).
Allemaal beslissingen die niet door de EU, maar door onze nationale regeringen zijn genomen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
De invoering van de euro, de begrotingsdiscipline, de aanpak van de eurocrisis,de immigratiecrisis, straatsburg, invoering van de grondwet. Allemaal dingen die veel weerstand oproepen of afgedaan worden met dat hadden we van te voren niet kunnen weten bij het onstaan van problemen. Brexit/Frexit of niet de EU zal echt op de schop moeten om er wat van te kunnen maken.
Het punt is dat we in EU verband niets oplossen zonder goede basis. het idee is goed maar de uitvoering kan beterquote:Op zondag 13 maart 2016 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal beslissingen die niet door de EU, maar door onze nationale regeringen zijn genomen.
Mooi geschrevenquote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Meer bevoegdheden aan Brussel geven dus?quote:Op zondag 13 maart 2016 12:12 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het punt is dat we in EU verband niets oplossen zonder goede basis. het idee is goed maar de uitvoering kan beter
We waren toch een democratie? Lijkt me niet dus.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer bevoegdheden aan Brussel geven dus?
Je kunt prima democratisch besluiten dat de EU meer macht moet krijgen.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We waren toch een democratie? Lijkt me niet dus.
Ware het niet dat er geen draagvlak voor is, dus het lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt prima democratisch besluiten dat de EU meer macht moet krijgen.
Dat is weer een compleet andere discussie.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ware het niet dat er geen draagvlak voor is, dus het lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.
Het lijkt me een beetje zinloos zoiets compleet onwaarschijnlijk te gaan bespreken in een Frexit topic. Begint er al mee dat ik het geen goed idee vind en ook niet "de oplossing". Laten we het bij de Frexit houden.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is weer een compleet andere discussie.
Eerst zien dan geloven. Ik denk zelf dat het weer met een anticlimax eindigt. Zijn al tig dreigementen aan vooraf gegaan namelijk (bijv. met Griekenland en dat eeuwige Grexit gezwets).quote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Van alle lidstaten, heeft Frankrijk misschien wel het meest te verliezen bij een exit uit de EU.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het lijkt me een beetje zinloos zoiets compleet onwaarschijnlijk te gaan bespreken in een Frexit topic. Begint er al mee dat ik het geen goed idee vind en ook niet "de oplossing". Laten we het bij de Frexit houden.
Fete du peuple
Misschien wel, misschien was het wel bangmakerij van de leiding en valt het wel mee. En zo denkt de burger er inmiddels ook over.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van alle lidstaten, heeft Frankrijk misschien wel het meest te verliezen bij een exit uit de EU.
Ja, meer valt er niet te wensen toch?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:15 schreef Gutmensch het volgende:
Een uittreden van Frankrijk of Duitsland uir de EU zal niet gebeuren. Dan is het namelijk meteen einde EU.
Dat is dan het einde van het tijdperk van vrede in West-Europa, dat wil niemand.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja, meer valt er niet te wensen toch?
Ook dat kan meevallen. Denk dat vrede in Europa minstens zo onder druk staat door acties als de Maydan revolutie en nu dat gestook weer in Polen.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan het einde van het tijdperk van vrede in West-Europa, dat wil niemand.
Behalve Poetin misschien.
Frankrijk heeft een slappe economie die in de greep wordt gehouden door dwarse vakbonden. Daarnaast profiteert Frankrijk in extreme mate van de Europese landbouwsubsidies.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien was het wel bangmakerij van de leiding en valt het wel mee. En zo denkt de burger er inmiddels ook over.
Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien was het wel bangmakerij van de leiding en valt het wel mee. En zo denkt de burger er inmiddels ook over.
Ze krijgen ook altijd geld als de rest moet betalen dus er zit wat in. Ware het niet dat de burger het in dat geval zo beu is dat ze zelfs een economische ramp willen ondergaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frankrijk heeft een slappe economie die in de greep wordt gehouden door dwarse vakbonden. Daarnaast profiteert Frankrijk in extreme mate van de Europese landbouwsubsidies.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.
Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder fantastisch nieuws. Je moet je wel in een totalitaire dictatuur bevinden als niet een van al deze referenda de val van de EU betekent.
Onafhankelijk onderzoek is inderdaad prima. Alleen zijn empirische cijfers vaak niet onafhankelijk wegens gegoochel met variabelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?
[..]
Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.
Daar hebben we weer die linkse hangende Tokkie-langspeelplaat.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:28 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.
Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter bestedenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
Wat voor mij alleen al reden is er tegen te zijn. Zo ongeveer alles wat ik van de EU hoor is dat het volk dom is en vooral zijn mond moet houden. Leuk, en hartelijk bedankt, maar ik vind dat beangstigend...quote:Op zondag 13 maart 2016 10:06 schreef Zienswijze het volgende:
Dit is alleen maar toe te juichen. Maar goed, democratie is maar eng volgens de EU-aanbidders.
Je hebt de OP gelezen?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
Dat zou kunnen ja. Alleen is de EU daar fanatiek tegen. En als ze al een referendum toelaten dan wordt het of genegeerd, of het moet opnieuw gehouden worden bij een verkeerd antwoord.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt prima democratisch besluiten dat de EU meer macht moet krijgen.
Ooit van NAVO gehoord?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan het einde van het tijdperk van vrede in West-Europa, dat wil niemand.
Behalve Poetin misschien.
Even kijken, voor de euro kostte een biertje in een café in een grote stad 3,50/4,-. Nu, met 15 jaar inflatie, accijnsstijgingen en verhoogde inkoopsprijzen door wurgcontracten van brouwerijen 2,50-3 euro.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.
Als mijn salaris per 1 Januari verdubbelt en de prijzen gelijkblijven (precies het omgekeerde van wat er met de Euro gebeurde namelijk) dan zal ik er nog eens over denken. Laat maar even weten voor wanneer dat gepland staat.
Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.quote:
Zoiets had ik al vermoed. Geen argumentatie dus.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:35 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter besteden
Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
'Obama gaat in Londen pleiten tegen Brexit'
[ afbeelding ]
Barack Obama gaat volgende maand naar Londen om de Britten ervan te overtuigen in de Europese Unie te blijven. Dat meldt de krant The Independent op gezag van bronnen in Downing Street.
De Amerikaanse president opent volgende maand een belangrijke technologiebeurs in Duitsland. Zijn bezoek aan Groot-Brittannië ligt in het verlengde van dat bezoek.
Voorstanders van het zogeheten Brexit, het vertrek van de Britten uit de EU, zijn woedend over het vooruitzicht dat Obama zich met de campagne gaat bemoeien.
''Als een Amerikaanse president zich bemoeit met onze constitutionele toekomst, herlees ik altijd de Amerikaanse onafhankelijksverklaring'', zei Steve Baker, Lagerhuislid voor de Conservatieven. Zijn collega Peter Bone zei: ''Waarom zou president Obama Groot-Brittannië vertellen of we een deel van een Europese superstaat moeten zijn of een onafhankelijke natie. Hij moet zijn commentaar en zijn ideeën voor zichzelf houden.''
Bron
Oh, god. Wat een ellende. De Amerikanen gaan zich ook weer mee bemoeien. Het grootkapitaal ziet haar voordeeltjes al wegvallen als ze in de toekomst geen massalobby richting Brussel kunnen sturen om ze te bewerken.
Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.
Als ik empirisch onderzoek doe in mijn omgeving dan gaan we gewoon uit de EU. En om je even voor te zijn is dat geen tokkie omgeving hoe hoe je dat ook wil noemen.
ja dit komt de Amerikanen niet goed uit. Het verdeel en heers spelletje wordt een stuk lastiger zonder verregaande europese samenwerking. Een beetje zelfrespecterend volk laat zich niet leiden door dit soort acties.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.
Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.
Je blaast iedereen wel omver met dergelijke solide argumenten. Volkomen logisch dat je hoog van de toren loopt te blazen en anderen beschuldigt van onderbuikgerommel.
Zo'n steekproef zegt alleen geen ene kloot. Zo word ik omringd door mensen die pro-EU zijn. Kan ik daaruit concluderen dat de meerderheid voorstander is van lidmaatschap? Natuurlijk niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.
Het is dus in dat geval net zo onzinnig om te zeggen dat de meerderheid wel wil blijven, behalve dat je kunt zeggen: "Het staat daar"
In dat geval is de halfbakken steekproef wellicht betrouwbaarder omdat je in elk geval zeker bent van de data.
Dan moet je die steekproef niet doen als je al bij voorbaat weet dat het gekleurd is. Wellicht moet je je omgeving eens wat meer divers maken, krijg je ook inzicht in andere perspectieven.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo'n steekproef zegt alleen geen ene kloot. Zo word ik omringd door mensen die pro-EU zijn. Kan ik daaruit concluderen dat de meerderheid voorstander is van lidmaatschap? Natuurlijk niet.
Verder krijg ik het idee dat jij onderzoeken onbetrouwbaar vindt omdat de uitslag je niet bevalt. Dat kan, maar is natuurlijk grote onzin.
Rusland, China en in mindere mate de VS lachen zich rot om zoveel onbenul. Die gaan helemaal hun gang dan. Opgeheven vingertje van Europese landen? Reageren ze met wat wou je er aan doen dan?quote:Op zondag 13 maart 2016 07:33 schreef R-K het volgende:
Als het daadwerkelijk tot een Frexit komt zou dat een ramp betekenen voor de EU. De schakel tussen het Iberisch schiereiland en de rest van de EU valt dan weg en ik vrees dat de EU als een kaartenhuis in elkaar stort. Wat je krijgt zijn afzonderlijke samenwerkingsverbanden als het Warschaupact 2.0 (maar dan zonder DDR en Sovjet-Unie), een Scandinavische Unie (Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, IJsland) en nog wel een aantal samenwerkingsverbanden. Dit zorgt ervoor dat er niet meer met elkaar, maar naast elkaar of zelfs tegen elkaar wordt geleefd met als gevolg dat 25 jaar ontwikkeling teniet wordt gedaan en we terug gaan naar begin 20ste eeuw.
Dat is nu toch ook al zoquote:Op zondag 13 maart 2016 14:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Rusland, China en in mindere mate de VS lachen zich rot om zoveel onbenul. Die gaan helemaal hun gang dan. Opgeheven vingertje van Europese landen? Reageren ze met wat wou je er aan doen dan?
Net was jouw omgeving nog maatgevend. Maar als ik daar dan mijn eigen ervaringen tegenover stel, dan moet ik plots mijn kennissenkring verbreden zodat de steekproef meer representatief wordt. Rara politiepetje.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan moet je die steekproef niet doen als je al bij voorbaat weet dat het gekleurd is. Wellicht moet je je omgeving eens wat meer divers maken, krijg je ook inzicht in andere perspectieven.
En een conclusie dat de onderzoeken in mijn ogen onbetrouwbaar zouden zijn omdat de uitslag me niet bevalt zijn natuurlijk je reinste lulkoek. Ze zijn in mijn ogen onbetrouwbaar omdat er geen bron bij vermeld is. Het staat in dat artikel dus is het zo.
Dan is de steekproef betrouwbaarder.
In het bericht staat wie het referendum onderzoek heeft uitgevoerd. Niet of de binnen de EU blijf cijfers uit datzelfde onderzoek komen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net was jouw omgeving nog maatgevend. Maar als ik daar dan mijn eigen ervaringen tegenover stel, dan moet ik plots mijn kennissenkring verbreden zodat de steekproef meer representatief wordt. Rara politiepetje.
Ik kan natuurlijk ook een vragenlijst sturen naar duizenden willekeurige Europeanen. Dat lijkt mij pas representatief. Oh wacht, dat is precies wat de onderzoekers hebben gedaan.
Overigens staat duidelijk in het bericht te lezen wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Ga daar anders eens rondvragen als je twijfels hebt over de betrouwbaarheid van het bericht.
Dan vraag je dat onderzoek toch op? Zal vast wel te vinden op de website van dat Duitse onderzoeksbureau.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
In het bericht staat wie het referendum onderzoek heeft uitgevoerd. Niet of de binnen de EU blijf cijfers uit datzelfde onderzoek komen.
Nee heb wel wat beters te doen, ik geloofde het gewoon niet. Mag toch?quote:Op zondag 13 maart 2016 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan vraag je dat onderzoek toch op? Zal vast wel te vinden op de website van dat Duitse onderzoeksbureau.
Alles mag.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee heb wel wat beters te doen, ik geloofde het gewoon niet. Mag toch?
Dat is totaal niet vreemd; het is namelijk hetzelfde vraagstuk. De mening vanuit de onderbuik van weet ik veel hoe hij heet komen voort uit niet onderbouwde stellingen, net zo goed als de cijfers uit de OP.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alles mag.
Het is echter wat vreemd om anderen te betichten van onderbuikgerommel als je zelf een onderzoek af serveert omdat je te bedonderd bent om iets meer moeite te doen zodat je de betrouwbaarheid zelf kunt beoordelen.
Het is mooi geweest. De EU is een economische kolos (veel beter lopende economie dan Rusland en China). Het enige wat die twee voor hebben op de EU is het leger maar wat stel je voor een Europees leger? Kom kom het gaat nu al faliekant mis en geen enkel land wil Brussel tanden geven om vanuit alle 28-lidstaten maar even 300 miljard euro per jaar te steken in zo'n leger. De jaarbegroting van de EU, 150 miljard euro per jaar, komt al zeer moeizaam tot stand. Als de Balkanlanden zelf geen actie ondernomen hadden had Duitsland ondertussen al 2 miljoen islamieten ontvangen. Flikker toch even snel op met Brussel. Een paar arme Balkanlanden die gesteund worden door het vermogende Oostenrijk moeten de problemen oplossen van Eurocraat Tusk en Multi Merkel terwijl ze ons overleveren aan Erdogan: inclusief visumvrij reizen. Je kunt donder op zeggen als de grenzen open gaan vanuit Turkije dat we worden overspoeld door Turken. Veel Turken zijn even arm zo niet armer dan Syriërs en zullen graag richting Noord-West-Europa reizen. En Erdogan kan ook nog even de Koerden loodsen richting de EU en ze maken ook nog kans op asiel omdat ze worden gebombardeerd door Turkey.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Rusland, China en in mindere mate de VS lachen zich rot om zoveel onbenul. Die gaan helemaal hun gang dan. Opgeheven vingertje van Europese landen? Reageren ze met wat wou je er aan doen dan?
laat we eerst deze huidige puinzooi eens opruimenquote:Op zondag 13 maart 2016 12:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer bevoegdheden aan Brussel geven dus?
Omdat de uitslag je niet bevalt. De cirkel is weer rond.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is totaal niet vreemd; het is namelijk hetzelfde vraagstuk. De mening vanuit de onderbuik van weet ik veel hoe hij heet komen voort uit niet onderbouwde stellingen, net zo goed als de cijfers uit de OP.
Dat is een constatering waar ik niet meer tijd in wil stoppen anders dan het aangeven.
Er wordt niet gelogen er wordt niet vermeld waar die laatste cijfers over het wel of niet binnen de EU blijven vandaan komen. Bij voorgaande cijfers wordt er nog gezegd dat ze uit het onderzoek komen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat de uitslag je niet bevalt. De cirkel is weer rond.
Waarin schuilt volgens jou dan precies de onbetrouwbaarheid? Het nieuwsbericht of het onderzoek? Waar wordt er precies gelogen?
Hier heb je het onderzoek. Veel plezier met lezen.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er wordt niet gelogen er wordt niet vermeld waar die laatste cijfers over het wel of niet binnen de EU blijven vandaan komen. Bij voorgaande cijfers wordt er nog gezegd dat ze uit het onderzoek komen.
Dat valt me op en vermeld ik hier.
Dat jij vanuit vooroordelen concludeert en zegt dat de uitslag me niet bevalt dus dat ik de cijfers niet geloof is gewoon onzin. Het zijn gewoon cijfers zonder bron, dat is altijd dubieus.
quote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
iSexitquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:13 schreef Zorro het volgende:
Kan het eens ophouden met dat debiele "Exit" met een paar letters ervoor? Schijtziek word ik er van
Jammer dat de Noren niet meedoen, mochten ze zeker niet. Als Noorwegen ging was ik wel benieuwd hoe ze dat zouden doen met NoExit. Daarom mochten ze niet meedoen natuurlijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
25% van de Franse tieners is moslim....
Mooi voor die landen. Nederland heeft het heel wat meer gekost dan alleen geld.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:29 schreef R-K het volgende:
[..]
De euro en open grenzen hebben diverse landen toch een stuk sterker gemaakt hoor. Dat noem ik positieve ontwikkelingen.
Auw, gênant, het Europese hof in Straatsburg is geen EU-orgaan, maar onderdeel van de Raad van Europa, een samenwerkingsverband tussen bijna alle (pan)-Europese landen. Tenzij Johnson hier bepleit dat hij ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wil afschaffen.quote:Op maandag 14 maart 2016 19:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Daar voegde hij aan toe dat de Amerikanen het niet accepteren dat hun onderdanen onder de jurisdictie vallen van een internationale rechtbank, zoals het VN-hof in Den Haag, en dat terwijl ze willen dat de Britten gehoorzamen aan het Europese hof in Straatsburg. 'Ongelooflijk hypocriet van Uncle Sam.'
De Britten willen ook af van het EVRM, ja. Groot gelijk natuurlijk want het EHRM is een walhalla voor terroristen en illegalen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Auw, gênant, het Europese hof in Straatsburg is geen EU-orgaan, maar onderdeel van de Raad van Europa, een samenwerkingsverband tussen bijna alle (pan)-Europese landen. Tenzij Johnson hier bepleit dat hij ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wil afschaffen.
Best wel een ding inderdaad, maar typerend voor de manier waarop de EU zich heeft ontwikkeld.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:03 schreef Confetti het volgende:
Het Hof van Justitie is ook een semi-crimineel Hof dat eigenhandig heeft bepaald dat EU-recht boven nationaal recht gaat, zonder dat ook maar één Europeaan er over mocht stemmen. De stille staatsgreep gedoogd door een groep eurofielen.
Zweden>Sverige>Sexit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:13 schreef Zorro het volgende:
Kan het eens ophouden met dat debiele "Exit" met een paar letters ervoor? Schijtziek word ik er van
Jammer dat de Noren niet meedoen, mochten ze zeker niet. Als Noorwegen ging was ik wel benieuwd hoe ze dat zouden doen met NoExit. Daarom mochten ze niet meedoen natuurlijk.
Dit idd, dat hele land hangt aan landbouwsubsidies aan elkaar.quote:Op zondag 13 maart 2016 08:20 schreef Heilwasser het volgende:
Als iemand de EU nodig heeft zijn het die verdomde Fransen wel. Vuige onrendabelen.
quote:Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik hoop dat FOK niet representatief is en dat het PVV-gehalte op FOK hoger is dan in de rest van Nederland. De euro en open grenzen zijn een noodzaak voor Nederland.quote:
Onderbuikgevoelensquote:Op donderdag 17 maart 2016 20:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mooi voor die landen. Nederland heeft het heel wat meer gekost dan alleen geld.
Is het zo, wel gek dat de gulden en de mark sterke munt eenheden waren toen de EU nog niet was, alhoewel het was er wel in de vorm van hoe hete het nog eens kolen en staal?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:20 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik hoop dat FOK niet representatief is en dat het PVV-gehalte op FOK hoger is dan in de rest van Nederland. De euro en open grenzen zijn een noodzaak voor Nederland.
Maar het houden van de Gulden was gewoon onhoudbaar geworden. Een optie was om in Nederland de Duitse Mark in te voeren.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is het zo, wel gek dat de gulden en de mark sterke munt eenheden waren toen de EU nog niet was, alhoewel het was er wel in de vorm van hoe hete het nog eens kolen en staal?
Als die rekening van Brussel niet meer komt ga ik graag moeilijk tanken, open grenzen had ik voor die tijd ook, ja okee moest een paspoort bij mij dragen, wat ik nu dagelijks bij mij moet dragen in het land!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:36 schreef R-K het volgende:
[..]
Maar het houden van de Gulden was gewoon onhoudbaar geworden. Een optie was om in Nederland de Duitse Mark in te voeren.
De euro heeft Nederland een hoop goeds gebracht. De handel is zeer sterk gestegen. Je kunt gemakkelijk tanken en bier halen in Duitsland. Duitsers komen massaal shoppen en kuiltjes graven dankzij de euro en open grenzen. Je moet er dankbaar voor zijn.
Ik hoef de gulden (munt van de duivel) nooit meer terug te zien. Nederland is gewoon te klein om als zelfstandige natie te functioneren. We hebben eenmaal een economische unie met Duitsland nodig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die rekening van Brussel niet meer komt ga ik graag moeilijk tanken, open grenzen had ik voor die tijd ook, ja okee moest een paspoort bij mij dragen, wat ik nu dagelijks bij mij moet dragen in het land!
Laat de bedrijven maar weer staan wachten aan de grens en geef mij mijn gulden maar terug!
We of jij?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:40 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik hoef de gulden (munt van de duivel) nooit meer terug te zien. Nederland is gewoon te klein om als zelfstandige natie te functioneren. We hebben eenmaal een economische unie met Duitsland nodig.
Ik spreek namens de generatie die na 1995 is geboren. Die hebben nooit grenscontroles gekend en kunnen de Gulden niet meer herinneren. Dan moet je niet meer terug naar ernstige vormen van handelsbelemmeringen die grenscontroles en de gulden (de munt van de duivel) weo veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
We of jij?
Wil je wel voor jezelf schrijven!
Kolen en staal was net zo denk ik die samenwerking?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Economische_Gemeenschap
Ik weet het niet maar dat die grenscontrole niet meer zijn en de vrijhandel betalen de mensen dat nu met zijn alle?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:53 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik spreek namens de generatie die na 1995 is geboren. Die hebben nooit grenscontroles gekend en kunnen de Gulden niet meer herinneren. Dan moet je niet meer terug naar ernstige vormen van handelsbelemmeringen die grenscontroles en de gulden (de munt van de duivel) weo veroorzaken.
nee en nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:20 schreef R-K het volgende:
[..]
De euro en open grenzen zijn een noodzaak voor Nederland.
Die zijn niet zo dom.quote:
Landen kunnen ook gewoon onderling vrije grensdoortochten afspreken, ik heb vroeger vaak genoeg mijn paspoort moeten laten zien bij de Duitse grens, nou poepoe wat een drama was dat.... Ook nu als ik Zwitserland inrijd moet ik soms mijn papieren laten zien, en af en toe kijken ze in de auto. Boeiend... Oh en Schengen.. Ja leuk maar ik ben de afgelopen jaren ook al meerdere gecontroleerd als ik van Duitsland Denemarken inreed, of van Denemarken Zweden inreed.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 21:53 schreef R-K het volgende:
[..]
Ik spreek namens de generatie die na 1995 is geboren. Die hebben nooit grenscontroles gekend en kunnen de Gulden niet meer herinneren. Dan moet je niet meer terug naar ernstige vormen van handelsbelemmeringen die grenscontroles en de gulden (de munt van de duivel) weo veroorzaken.
Hoe kan een klein land, omringd door landen die allen wel de euro gebruiken het hoofd boven water houden als het zelf de euro niet gebruikt?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die zijn niet zo dom.
En daar is hier ook zeer zeker geen meerderheid voor.
Het leven is hier goed, dat willen we zo houden.
Dat vermoed ik wel, want je kan daar gewoon overal betalen met euro's.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:31 schreef R-K het volgende:
[..]
Hoe kan een klein land, omringd door landen die allen wel de euro gebruiken het hoofd boven water houden als het zelf de euro niet gebruikt?
Of heeft iedere Zwitsers euro's in de portemonnee?
Net zoals je 30 jaar geleden in half Nederland met Duitse Marken kon betalen, de koers is iets ongunstiger want de winkelier moet zelf nog wisselen. Maar dit is nooit een probleem geweest.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat vermoed ik wel, want je kan daar gewoon overal betalen met euro's.
Die zijn dus dan niet te beroerd om om te rekenen of niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat vermoed ik wel, want je kan daar gewoon overal betalen met euro's.
Die was ik vergeten inderdaad dat kon toen ook alhoewel ze in duitsland niet graag de gulden hadden, tenzij men legde er op toe als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net zoals je 30 jaar geleden in half Nederland met Duitse Marken kon betalen, de koers is iets ongunstiger want de winkelier moet zelf nog wisselen. Maar dit is nooit een probleem geweest.
Wij hadden een winkel en hanteerden 1 op 1, was toch altijd 8 tot 15 cent (afhankelijk van de koers) extra winst per Mark die we accepteerden, en die Duitsers vonden dat prima want zij hoefden niet te wisselen, we waren wel zo sportief om het wisselgeld ook in DM te geven.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die was ik vergeten inderdaad dat kon toen ook alhoewel ze in duitsland niet graag de gulden hadden, tenzij men legde er op toe als ik het goed heb.
Daarom had ik altijd genoeg Deutsche Mark op zak.
Kassa's zijn tegenwoordig allemaal electronisch en werken met verschillende eenheden, niemand hoeft zelf nog wat om te rekenen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die zijn dus dan niet te beroerd om om te rekenen of niet?
Maar ja geld stinkt ja immers niet toch.
Uit de Nederlandse geldautomaten, wat vertel je me nu?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:45 schreef R-K het volgende:
Van mijn ouders vernomen kon je in Nederland gewoon Deutsche Marken uit de geldautomaat krijgen, maar dat zou in de Deutsche grensgebieden met Zwitserland, Tsjechië, Polen en Denemarken ook wel zo zijn, maar dan voor Franken, Kronen of Zloty. Ik weet trouwens niet of je toen dat geouwehoer met koersopslag en extra kosten hebt zoals je nu wel hebt als je euro's voor Ponden wilt wisselen.
Marken uit Nederlandse pinautomaten? Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:45 schreef R-K het volgende:
Van mijn ouders vernomen kon je in Nederland gewoon Deutsche Marken uit de geldautomaat krijgen, maar dat zou in de Deutsche grensgebieden met Zwitserland, Tsjechië, Polen en Denemarken ook wel zo zijn, maar dan voor Franken, Kronen of Zloty. Ik weet trouwens niet of je toen dat geouwehoer met koersopslag en extra kosten hebt zoals je nu wel hebt als je euro's voor Ponden wilt wisselen.
Je betaald dan toch Duitse BTW en als ondernemer iets invoert Zwitserse BTW?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Marken uit Nederlandse pinautomaten? Nooit van gehoord.
En ja er was koersopslag net zoals nu.
Nog een reden waarom ik niet wil dat Zwitserland bij de EU gaat, ik kan nu belastingvrij in Duitsland inkopen
Ik exporteer wat ik in Duitsland koop naar buiten de EU en heb dus recht op BTW teruggave, vriendelijke online winkels) verrekenen dit zelfs direct. Als ik voor meer dan 300,- per keer de grens overschrijd moet ik 8% btw betalen aan Zwitserland, koop ik zoals afgelopen weekend samen met de vrouw voor 550,- beddengoed dan krijgen we de volgende keer in die winkel bij overlegging van de bon met douanestempel dus de 19% BTW terug en in Zwitserland betalen we niets, toch weer een dikke honderd winst. Als ik mij straks een nieuwe Mountainbike koop dan bestel ik die in Duitsland en laat die naar een postvak aan de grens bezorgen, door mijn Zwitsers adres is dat BTW vrij, en doordat ik hem in Duitsland laat bezorgen en op een druk moment (als de arbeider naar huis rijd) in de kofferbak gooi en de grens overga, scheelt mij dat 19%, mocht ik gecontroleert worden geef ik de fiets aan en betaal 8% scheelt mij dus ruwweg 1000,- of 500,-quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:56 schreef R-K het volgende:
[..]
Je betaald dan toch Duitse BTW en als ondernemer iets invoert Zwitserse BTW?
Tja zo was het inderdaad vroeger ook, lieten ze me niet in 1X de grens over lade ik gewoon de helft uit, aan de grens, lade die andere helft over de grens uit, weer terug de rest en die douane kijken toen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik exporteer wat ik in Duitsland koop naar buiten de EU en heb dus recht op BTW teruggave, vriendelijke online winkels) verrekenen dit zelfs direct. Als ik voor meer dan 300,- per keer de grens overschrijd moet ik 8% btw betalen aan Zwitserland, koop ik zoals afgelopen weekend samen met de vrouw voor 550,- beddengoed dan krijgen we de volgende keer in die winkel bij overlegging van de bon met douanestempel dus de 19% BTW terug en in Zwitserland betalen we niets, toch weer een dikke honderd winst. Als ik mij straks een nieuwe Mountainbike koop dan bestel ik die in Duitsland en laat die naar een postvak aan de grens bezorgen, door mijn Zwitsers adres is dat BTW vrij, en doordat ik hem in Duitsland laat bezorgen en op een druk moment (als de arbeider naar huis rijd) in de kofferbak gooi en de grens overga, scheelt mij dat 19%, mocht ik gecontroleert worden geef ik de fiets aan en betaal 8% scheelt mij dus ruwweg 1000,- of 500,-
Ik ken ze hier ook die brengen eerst een deel de grens over, en zetten de vrouw met de boodschappen op een terrasje, dan rijden ze terug halen de rest en gaan in hetzelfde dorp 100 meter verderop een andere grensovergang over, beide keren 2 kinderen op de achterbank, dus mag er voor max 2100,- btw vrij de grens overquote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja zo was het inderdaad vroeger ook, lieten ze me niet in 1X de grens over lade ik gewoon de helft uit, aan de grens, lade die andere helft over de grens uit, weer terug de rest en die douane kijken toen.
Nederlanders ?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik ken ze hier ook die brengen eerst een deel de grens over, en zetten de vrouw met de boodschappen op een terrasje, dan rijden ze terug halen de rest en gaan in hetzelfde dorp 100 meter verderop een andere grensovergang over, beide keren 2 kinderen op de achterbank, dus mag er voor max 2100,- btw vrij de grens over
Haha ja de goede oude tijd, dat je in Duitsland een auto kocht, voor een paar tientjes een verrotte motorkap en twee kapotte deuren kocht en met de goede spullen zichtbaar op de achterbank dat ding voor de douane parkeerde die de waarde bepaalden aan de staat van de auto op dat moment, helaas maakten ze daar snel een eind aan toen teveel mensen het deden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:09 schreef john2406 het volgende:
Zelfs als eens van een auto de kokerbalk doorgezaagd gevraagd is het dan nu schroot, en jawel hoor!
Ik dacht dat de BTW-richtlijnen van Noorwegen en Zwitserland geharmoniseerd zijn met de EU en dat er sprake is van intracommunautaire transacties.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik exporteer wat ik in Duitsland koop naar buiten de EU en heb dus recht op BTW teruggave, vriendelijke online winkels) verrekenen dit zelfs direct. Als ik voor meer dan 300,- per keer de grens overschrijd moet ik 8% btw betalen aan Zwitserland, koop ik zoals afgelopen weekend samen met de vrouw voor 550,- beddengoed dan krijgen we de volgende keer in die winkel bij overlegging van de bon met douanestempel dus de 19% BTW terug en in Zwitserland betalen we niets, toch weer een dikke honderd winst. Als ik mij straks een nieuwe Mountainbike koop dan bestel ik die in Duitsland en laat die naar een postvak aan de grens bezorgen, door mijn Zwitsers adres is dat BTW vrij, en doordat ik hem in Duitsland laat bezorgen en op een druk moment (als de arbeider naar huis rijd) in de kofferbak gooi en de grens overga, scheelt mij dat 19%, mocht ik gecontroleert worden geef ik de fiets aan en betaal 8% scheelt mij dus ruwweg 1000,- of 500,-
Nationaliteit doet er niet toe in deze. Grensaankopen is voor een ieder interessant.quote:
En volgens mij dat het land zijn burgers tevreden houdt!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nationaliteit doet er niet toe in deze. Grensaankopen is voor een ieder interessant.
Wel ken ik 2 Nederlanders die zelfs van een set schoenveters een bonnetje willen voor de btw teruggave
Geen idee hoe ze het officieel noemen, ik weet wel hoe het werkt.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:11 schreef R-K het volgende:
Ik dacht dat de BTW-richtlijnen van Noorwegen en Zwitserland geharmoniseerd zijn met de EU en dat er sprake is van intracommunautaire transacties.
Klopt, het is een fucking duur land. Als je hier werkt is het inkomen er ook naar en kun je het allemaal prima betalen, als je echter als Nederlander hier voor het eerst een supermarkt inloopt krijg je bijna een hartaanval.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:20 schreef R-K het volgende:
Maar is Zwitserland niet ontzettend toerist-onvriendelijk door die absurde prijzen die ze hanteren? Een treinretour Zürich-Bern kost ¤95 (als toerist geen halbtax; ter vergelijk Maastricht-Groningen kost ¤55 voor een veel grotere afstand). De meesten gaan dan ook op wintersport in Oostenrijk, maar loopt Zwitserland dan niet ontzettend veel geld mis. Als ze de prijzen op normaal niveau hanteren kunnen ze beter concurreren en zo veel meer toeristen trekken.
Als ze die zouden willen deden ze dat heus wel denk ik?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:20 schreef R-K het volgende:
Maar is Zwitserland niet ontzettend toerist-onvriendelijk door die absurde prijzen die ze hanteren? Een treinretour Zürich-Bern kost ¤95 (als toerist geen halbtax; ter vergelijk Maastricht-Groningen kost ¤55 voor een veel grotere afstand). De meesten gaan dan ook op wintersport in Oostenrijk, maar loopt Zwitserland dan niet ontzettend veel geld mis. Als ze de prijzen op normaal niveau hanteren kunnen ze beter concurreren en zo veel meer toeristen trekken.
Gaan die Zwitsers dan niet massaal in Duitsland shoppen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, het is een fucking duur land. Als je hier werkt is het inkomen er ook naar en kun je het allemaal prima betalen, als je echter als Nederlander hier voor het eerst een supermarkt inloopt krijg je bijna een hartaanval.
(En natuurlijk heb ik een halbtax)
Het loslaten van de koppeling van de Euro en de Franc heeft het toerisme ook acuut met een paar procenten doen afnemen.
Valt mij trouwens op dat zo goed als alles hier van uitstekende kwaliteit is, het is allemaal teringduur, maar de steaks van de Supermarkt zijn beter dan die van de meeste Nederlandse slagers, en de Zwitser betaald graag extra voor Zwitserse producten.
Neuh hoor ze willen iedereen wel. Maar doordat de Euro door de EU crises zo verdomd laag staat en de Franc als zeer veilig word beschouwd is de munt hier nu duurder als voorheen. En ja dat kost wat banen en inkomsten. Men zou de munt kunnen afwaarderen maar daar kleven ook nadelen aan en de Zwitser kan zelf alles nog prima betalen en het land is zeer gezond. Prima dus zo. En de rest van Europa is spotgoedkoop, Als je bij de Aldi achter de kassa werkt en niet te duur woont kun je gewoon lekker meerdere keren luxe op vakantie buiten eigen land.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze die zouden willen deden ze dat heus wel denk ik?
Of willen ze alleen kapitaal krachtigen?
Zoals ik al eerder noemde van mij mag de gulden terug, al denk ik dat het daar al veel te ver voor heen is?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Neuh hoor ze willen iedereen wel. Maar doordat de Euro door de EU crises zo verdomd laag staat en de Franc als zeer veilig word beschouwd is de munt hier nu duurder als voorheen. En ja dat kost wat banen en inkomsten. Men zou de munt kunnen afwaarderen maar daar kleven ook nadelen aan en de Zwitser kan zelf alles nog prima betalen en het land is zeer gezond. Prima dus zo. En de rest van Europa is spotgoedkoop, Als je bij de Aldi achter de kassa werkt en niet te duur woont kun je gewoon lekker meerdere keren luxe op vakantie buiten eigen land.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:29 schreef R-K het volgende:
[..]
Gaan die Zwitsers dan niet massaal in Duitsland shoppen?
Geen munt heeft het eeuwige leven, ook de Euro niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder noemde van mij mag de gulden terug, al denk ik dat het daar al veel te ver voor heen is?
Waren ook al duurder voor de Euro bestond.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:41 schreef R-K het volgende:
Wat me opvalt alle West-Europese niet-eurolanden zijn duur: Verenigd Koninkrijk, Scandinavische landen.
Engeland wist ik Noorwegen zal ik wel in de toekomst gaan ondervinden hoe het daar is?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 23:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waren ook al duurder voor de Euro bestond.
De lonen liggen er hoger maar het levensonderhoud is ook duurder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Engeland wist ik Noorwegen zal ik wel in de toekomst gaan ondervinden hoe het daar is?
Vrouw, neigt meer naar bij de evenaar, vanwege warmte.
Levensonderhoud is hier ook niet meer zo goedkoop als voor de invoering van de Euro, huis huur etc alles is gelijk getrokken met Duitsland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De lonen liggen er hoger maar het levensonderhoud is ook duurder.
Nee het heeft geen onderbuikgevoelens gekost.quote:
Dat is normale inflatie, daar heeft de euro niets mee te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Levensonderhoud is hier ook niet meer zo goedkoop als voor de invoering van de Euro, huis huur etc alles is gelijk getrokken met Duitsland.
Sterker nog het is hier duurder als in Duitsland geworden.
Was eeuwen lang onder de prijs van dat land en opeens hoger als dat land?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 06:40 schreef R-K het volgende:
[..]
Dat is normale inflatie, daar heeft de euro niets mee te maken.
Langzaam maar zeker...quote:AFP) Finland's parliament must hold a debate on a possible referendum to leave the European single currency euro after receiving a citizen's initiative signed by more than 50,000 Finns on Thursday.
While a eurozone exit is seen as unlikely in financially troubled Finland, the number of signatures means that parliament is legally required to debate a referendum to decide on a possible Finnish exit, dubbed "Fixit" in the media. A date for the debate in parliament has not been set.
The citizen's petition was proposed by Paavo Vayrynen, 69, a long serving minister in previous governments. But it is not supported by any party in parliament, including Vayrynen's Centre Party or the eurosceptic Finns Party, both of which are part of the governing coalition government.
Still, "among the people there is wide support for Finland exiting the eurozone," Vayrynen told reporters.
A poll commissioned by the public broadcaster YLE in December showed that 31 percent of all respondents favour a Finnish euro exit. Four years ago only a fifth supported the idea of leaving the single currency.
EU scepticism has been on the rise in several countries, and Britain is voting on whether to leave the European Union in a June referendum. In Finland, rising euroscepticism is generally explained by the economic crisis that has shaken the country.
Finland emerged from a three-year recession in 2015 with its growth at 0.4 percent.
"Finland has suffered from its membership in the eurozone, as a comparison with Sweden well illustrates. After 2008 Sweden's economy has grown over eight percent while Finland's economy has shrunk by six percent," Vayrynen said.
http://www.wort.lu/en/pol(...)9dc11bea9dff8fa743f7
Is de invloed van een paar bedrijven dan zo groot op de totale economie van een land?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:23 schreef R-K het volgende:
Dat de Finse economie niet zo hard is gegroeid als de Zweedse economie is niet te wijten aan de euro. Het Finse bedrijf Nokia ging ten onder door de concurrentie van Apple en Samsung, terwijl Zweedse bedrijven als Volvo en Ikea wel goed in de markt liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |