abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2016 @ 13:21:29 #51
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160633816
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Frankrijk heeft een slappe economie die in de greep wordt gehouden door dwarse vakbonden. Daarnaast profiteert Frankrijk in extreme mate van de Europese landbouwsubsidies.
Ze krijgen ook altijd geld als de rest moet betalen dus er zit wat in. Ware het niet dat de burger het in dat geval zo beu is dat ze zelfs een economische ramp willen ondergaan.

Zegt ook genoeg, wellicht een idee op alvast op zoek te gaan naar een oplossing om die EU zo veilig mogelijk te ontbinden inclusief de daarbij horende transparantie en communicatie in plaats van nu een referendum af te gaan wachten.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:22:17 #52
440653 BarryOSeven
pi_160633844
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:24:22 #53
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160633883
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160633910
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.
pi_160633914
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?

quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder fantastisch nieuws. Je moet je wel in een totalitaire dictatuur bevinden als niet een van al deze referenda de val van de EU betekent.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:27:19 #56
440653 BarryOSeven
pi_160633952
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?

[..]

Onafhankelijk onderzoek is inderdaad prima. Alleen zijn empirische cijfers vaak niet onafhankelijk wegens gegoochel met variabelen.

Kan met eenzelfde dataset twee inverse conclusies trekken met wat moeite.
pi_160633967
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.
Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.
pi_160633970
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.
Daar hebben we weer die linkse hangende Tokkie-langspeelplaat. :)

Als iemand zich als een Tokkie gedraagt dan zijn het wel die linkse tegendemonstranten.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:29:12 #59
440653 BarryOSeven
pi_160633996
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:28 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
pi_160634158
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter besteden :)
  zondag 13 maart 2016 @ 13:36:17 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160634163
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
De EU moest maar eens flink wat moeite gaan doen om het imago te versterken, want hoe onnozel de meeste tegenstemmen ook zijn, ze zijn er wel.
Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.

Als mijn salaris per 1 Januari verdubbelt en de prijzen gelijkblijven (precies het omgekeerde van wat er met de Euro gebeurde namelijk) dan zal ik er nog eens over denken. Laat maar even weten voor wanneer dat gepland staat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:37:47 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160634200
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2016 10:06 schreef Zienswijze het volgende:
Dit is alleen maar toe te juichen. Maar goed, democratie is maar eng volgens de EU-aanbidders.
Wat voor mij alleen al reden is er tegen te zijn. Zo ongeveer alles wat ik van de EU hoor is dat het volk dom is en vooral zijn mond moet houden. Leuk, en hartelijk bedankt, maar ik vind dat beangstigend...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_160634223
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je hebt de OP gelezen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 13 maart 2016 @ 13:40:52 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160634276
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt prima democratisch besluiten dat de EU meer macht moet krijgen.
Dat zou kunnen ja. Alleen is de EU daar fanatiek tegen. En als ze al een referendum toelaten dan wordt het of genegeerd, of het moet opnieuw gehouden worden bij een verkeerd antwoord.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:42:03 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160634303
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is dan het einde van het tijdperk van vrede in West-Europa, dat wil niemand.

Behalve Poetin misschien.
Ooit van NAVO gehoord?
pi_160634342
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.

Als mijn salaris per 1 Januari verdubbelt en de prijzen gelijkblijven (precies het omgekeerde van wat er met de Euro gebeurde namelijk) dan zal ik er nog eens over denken. Laat maar even weten voor wanneer dat gepland staat.
Even kijken, voor de euro kostte een biertje in een café in een grote stad 3,50/4,-. Nu, met 15 jaar inflatie, accijnsstijgingen en verhoogde inkoopsprijzen door wurgcontracten van brouwerijen 2,50-3 euro.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:46:33 #67
440653 BarryOSeven
pi_160634398
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt de OP gelezen?
Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.

Als ik empirisch onderzoek doe in mijn omgeving dan gaan we gewoon uit de EU. En om je even voor te zijn is dat geen tokkie omgeving hoe hoe je dat ook wil noemen.
pi_160634417
'Obama gaat in Londen pleiten tegen Brexit'

Barack Obama gaat volgende maand naar Londen om de Britten ervan te overtuigen in de Europese Unie te blijven. Dat meldt de krant The Independent op gezag van bronnen in Downing Street.

De Amerikaanse president opent volgende maand een belangrijke technologiebeurs in Duitsland. Zijn bezoek aan Groot-Brittannië ligt in het verlengde van dat bezoek.

Voorstanders van het zogeheten Brexit, het vertrek van de Britten uit de EU, zijn woedend over het vooruitzicht dat Obama zich met de campagne gaat bemoeien.

''Als een Amerikaanse president zich bemoeit met onze constitutionele toekomst, herlees ik altijd de Amerikaanse onafhankelijksverklaring'', zei Steve Baker, Lagerhuislid voor de Conservatieven. Zijn collega Peter Bone zei: ''Waarom zou president Obama Groot-Brittannië vertellen of we een deel van een Europese superstaat moeten zijn of een onafhankelijke natie. Hij moet zijn commentaar en zijn ideeën voor zichzelf houden.''

Bron

Oh, god. Wat een ellende. De Amerikanen gaan zich ook weer mee bemoeien. Het grootkapitaal ziet haar voordeeltjes al wegvallen als ze in de toekomst geen massalobby richting Brussel kunnen sturen om ze te bewerken.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:47:32 #69
440653 BarryOSeven
pi_160634423
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:35 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter besteden :)
Zoiets had ik al vermoed. Geen argumentatie dus.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:48:36 #70
440653 BarryOSeven
pi_160634444
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
'Obama gaat in Londen pleiten tegen Brexit'

[ afbeelding ]

Barack Obama gaat volgende maand naar Londen om de Britten ervan te overtuigen in de Europese Unie te blijven. Dat meldt de krant The Independent op gezag van bronnen in Downing Street.

De Amerikaanse president opent volgende maand een belangrijke technologiebeurs in Duitsland. Zijn bezoek aan Groot-Brittannië ligt in het verlengde van dat bezoek.

Voorstanders van het zogeheten Brexit, het vertrek van de Britten uit de EU, zijn woedend over het vooruitzicht dat Obama zich met de campagne gaat bemoeien.

''Als een Amerikaanse president zich bemoeit met onze constitutionele toekomst, herlees ik altijd de Amerikaanse onafhankelijksverklaring'', zei Steve Baker, Lagerhuislid voor de Conservatieven. Zijn collega Peter Bone zei: ''Waarom zou president Obama Groot-Brittannië vertellen of we een deel van een Europese superstaat moeten zijn of een onafhankelijke natie. Hij moet zijn commentaar en zijn ideeën voor zichzelf houden.''

Bron

Oh, god. Wat een ellende. De Amerikanen gaan zich ook weer mee bemoeien. Het grootkapitaal ziet haar voordeeltjes al wegvallen als ze in de toekomst geen massalobby richting Brussel kunnen sturen om ze te bewerken.
Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.
pi_160634507
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.

Als ik empirisch onderzoek doe in mijn omgeving dan gaan we gewoon uit de EU. En om je even voor te zijn is dat geen tokkie omgeving hoe hoe je dat ook wil noemen.
Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.

Je blaast iedereen wel omver met dergelijke solide argumenten. Volkomen logisch dat je hoog van de toren loopt te blazen en anderen beschuldigt van onderbuikgerommel.
pi_160634558
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.
ja dit komt de Amerikanen niet goed uit. Het verdeel en heers spelletje wordt een stuk lastiger zonder verregaande europese samenwerking. Een beetje zelfrespecterend volk laat zich niet leiden door dit soort acties.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:55:24 #73
440653 BarryOSeven
pi_160634587
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.

Je blaast iedereen wel omver met dergelijke solide argumenten. Volkomen logisch dat je hoog van de toren loopt te blazen en anderen beschuldigt van onderbuikgerommel.
Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.

Het is dus in dat geval net zo onzinnig om te zeggen dat de meerderheid wel wil blijven, behalve dat je kunt zeggen: "Het staat daar"

In dat geval is de halfbakken steekproef wellicht betrouwbaarder omdat je in elk geval zeker bent van de data.
pi_160634682
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.

Het is dus in dat geval net zo onzinnig om te zeggen dat de meerderheid wel wil blijven, behalve dat je kunt zeggen: "Het staat daar"

In dat geval is de halfbakken steekproef wellicht betrouwbaarder omdat je in elk geval zeker bent van de data.
Zo'n steekproef zegt alleen geen ene kloot. Zo word ik omringd door mensen die pro-EU zijn. Kan ik daaruit concluderen dat de meerderheid voorstander is van lidmaatschap? Natuurlijk niet.

Verder krijg ik het idee dat jij onderzoeken onbetrouwbaar vindt omdat de uitslag je niet bevalt. Dat kan, maar is natuurlijk grote onzin.
  zondag 13 maart 2016 @ 13:59:26 #75
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160634683
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ooit van NAVO gehoord?
Die zie ik nog eerder uit elkaar vallen dan de EU.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')