Ze krijgen ook altijd geld als de rest moet betalen dus er zit wat in. Ware het niet dat de burger het in dat geval zo beu is dat ze zelfs een economische ramp willen ondergaan.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frankrijk heeft een slappe economie die in de greep wordt gehouden door dwarse vakbonden. Daarnaast profiteert Frankrijk in extreme mate van de Europese landbouwsubsidies.
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.
Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:20 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. De meeste Franse burgers willen in de EU blijven. En de meeste Duitse burgers. En Zweedse. En Spaanse.
Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker geteld door Maurice de Hond types.
quote:Op zondag 13 maart 2016 12:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder fantastisch nieuws. Je moet je wel in een totalitaire dictatuur bevinden als niet een van al deze referenda de val van de EU betekent.
Onafhankelijk onderzoek is inderdaad prima. Alleen zijn empirische cijfers vaak niet onafhankelijk wegens gegoochel met variabelen.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Grappig, in je eerdere bericht leek je het onderzoek prima te vinden. Wat is het nou?
[..]
Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laat eerst een bindend referendum dit bepalen voordat men hier uitspraken over doet. Ik denk dat de meeste Duitsers en Zweden inmiddels wel zijn genezen van het Europese ideaal met de tsunami aan islamitische economische gelukzoekers in hun achtertuin. De zogenoemde knoflooklanden (waar Spanje toe behoort) profiteert al jaren van ons Noord-Europese belastinggeld. Voor hen drukt Draghi weer extra geld bij zodat mijn spaarrente straks niets meer waard is en mijn pensioen is verdampt. Ik zou liever gisteren dan vandaag uit die verderfelijke EU zijn gestapt. Met mij heel veel Nederlanders.
Daar hebben we weer die linkse hangende Tokkie-langspeelplaat.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, Maurice vraagt vooral de mening van tokkies.
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:28 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenstanders van de EU nog weleens verrast zouden kunnen worden door de uitslag in zo'n referendum, aangezien ze de omvang van hun 'eigen groep' vaak overschatten.
Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter bestedenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.quote:Op zondag 13 maart 2016 09:20 schreef Jigzoz het volgende:
De EU moest maar eens flink wat moeite gaan doen om het imago te versterken, want hoe onnozel de meeste tegenstemmen ook zijn, ze zijn er wel.
Wat voor mij alleen al reden is er tegen te zijn. Zo ongeveer alles wat ik van de EU hoor is dat het volk dom is en vooral zijn mond moet houden. Leuk, en hartelijk bedankt, maar ik vind dat beangstigend...quote:Op zondag 13 maart 2016 10:06 schreef Zienswijze het volgende:
Dit is alleen maar toe te juichen. Maar goed, democratie is maar eng volgens de EU-aanbidders.
Je hebt de OP gelezen?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heb je ook iets waar je je uitspraken op baseert of voelt de onderbuik toevallig even zo?
Dat zou kunnen ja. Alleen is de EU daar fanatiek tegen. En als ze al een referendum toelaten dan wordt het of genegeerd, of het moet opnieuw gehouden worden bij een verkeerd antwoord.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt prima democratisch besluiten dat de EU meer macht moet krijgen.
Ooit van NAVO gehoord?quote:Op zondag 13 maart 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is dan het einde van het tijdperk van vrede in West-Europa, dat wil niemand.
Behalve Poetin misschien.
Even kijken, voor de euro kostte een biertje in een café in een grote stad 3,50/4,-. Nu, met 15 jaar inflatie, accijnsstijgingen en verhoogde inkoopsprijzen door wurgcontracten van brouwerijen 2,50-3 euro.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met mijn koopkracht terug te geven die ik door de Euro ben verloren bijvoorbeeld. Met excuses van Dhr Zalm voor de zeer kwetsende beledigingen die daar nog eens overheen kwamen.
Als mijn salaris per 1 Januari verdubbelt en de prijzen gelijkblijven (precies het omgekeerde van wat er met de Euro gebeurde namelijk) dan zal ik er nog eens over denken. Laat maar even weten voor wanneer dat gepland staat.
Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.quote:
Zoiets had ik al vermoed. Geen argumentatie dus.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:35 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik zou best wat enquetes voor je willen zoeken, maar gezien je reacties tot nu toe weet ik vrij zeker dat je ze ongelezen zal afserveren. Dan kan ik mn tijd wel beter besteden
Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
'Obama gaat in Londen pleiten tegen Brexit'
[ afbeelding ]
Barack Obama gaat volgende maand naar Londen om de Britten ervan te overtuigen in de Europese Unie te blijven. Dat meldt de krant The Independent op gezag van bronnen in Downing Street.
De Amerikaanse president opent volgende maand een belangrijke technologiebeurs in Duitsland. Zijn bezoek aan Groot-Brittannië ligt in het verlengde van dat bezoek.
Voorstanders van het zogeheten Brexit, het vertrek van de Britten uit de EU, zijn woedend over het vooruitzicht dat Obama zich met de campagne gaat bemoeien.
''Als een Amerikaanse president zich bemoeit met onze constitutionele toekomst, herlees ik altijd de Amerikaanse onafhankelijksverklaring'', zei Steve Baker, Lagerhuislid voor de Conservatieven. Zijn collega Peter Bone zei: ''Waarom zou president Obama Groot-Brittannië vertellen of we een deel van een Europese superstaat moeten zijn of een onafhankelijke natie. Hij moet zijn commentaar en zijn ideeën voor zichzelf houden.''
Bron
Oh, god. Wat een ellende. De Amerikanen gaan zich ook weer mee bemoeien. Het grootkapitaal ziet haar voordeeltjes al wegvallen als ze in de toekomst geen massalobby richting Brussel kunnen sturen om ze te bewerken.
Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja volledig bronloos. Staat ook niet bij of deze cijfers uit het zelfde onderzoek komen. Er staat gewoon dat het zo is. Dat bedoel ik dus met dat onbetrouwbare empirische onderzoek.
Als ik empirisch onderzoek doe in mijn omgeving dan gaan we gewoon uit de EU. En om je even voor te zijn is dat geen tokkie omgeving hoe hoe je dat ook wil noemen.
ja dit komt de Amerikanen niet goed uit. Het verdeel en heers spelletje wordt een stuk lastiger zonder verregaande europese samenwerking. Een beetje zelfrespecterend volk laat zich niet leiden door dit soort acties.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou maar zo eens averechts kunnen werken. Zou wat zijn als Merkel ons hier komt vertellen dat we in de EU moeten blijven. Maar een enkele pluis die daar blij om zou zijn.
Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Dus omdat jij geen inzage hebt gekregen in de wijze waarop de resultaten tot stand zijn gekomen, is het onderzoek volgens jou onzin en kun je de conclusie trekken dat het tegendeel waar i, en een meerderheid van de Europeanen tegen de EU is? En dat laatste baseer jij op een halfbakken steekproef in je eigen omgeving.
Je blaast iedereen wel omver met dergelijke solide argumenten. Volkomen logisch dat je hoog van de toren loopt te blazen en anderen beschuldigt van onderbuikgerommel.
Zo'n steekproef zegt alleen geen ene kloot. Zo word ik omringd door mensen die pro-EU zijn. Kan ik daaruit concluderen dat de meerderheid voorstander is van lidmaatschap? Natuurlijk niet.quote:Op zondag 13 maart 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die onderbuik en halfbakken steekproef is in dit geval net zo betrouwbaar als die cijfers.
Het is dus in dat geval net zo onzinnig om te zeggen dat de meerderheid wel wil blijven, behalve dat je kunt zeggen: "Het staat daar"
In dat geval is de halfbakken steekproef wellicht betrouwbaarder omdat je in elk geval zeker bent van de data.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |