abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2016 @ 14:03:01 #76
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160634764
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo'n steekproef zegt alleen geen ene kloot. Zo word ik omringd door mensen die pro-EU zijn. Kan ik daaruit concluderen dat de meerderheid voorstander is van lidmaatschap? Natuurlijk niet.

Verder krijg ik het idee dat jij onderzoeken onbetrouwbaar vindt omdat de uitslag je niet bevalt. Dat kan, maar is natuurlijk grote onzin.
Dan moet je die steekproef niet doen als je al bij voorbaat weet dat het gekleurd is. Wellicht moet je je omgeving eens wat meer divers maken, krijg je ook inzicht in andere perspectieven.

En een conclusie dat de onderzoeken in mijn ogen onbetrouwbaar zouden zijn omdat de uitslag me niet bevalt zijn natuurlijk je reinste lulkoek. Ze zijn in mijn ogen onbetrouwbaar omdat er geen bron bij vermeld is. Het staat in dat artikel dus is het zo.

Dan is de steekproef betrouwbaarder.
pi_160634801
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 07:33 schreef R-K het volgende:
Als het daadwerkelijk tot een Frexit komt zou dat een ramp betekenen voor de EU. De schakel tussen het Iberisch schiereiland en de rest van de EU valt dan weg en ik vrees dat de EU als een kaartenhuis in elkaar stort. Wat je krijgt zijn afzonderlijke samenwerkingsverbanden als het Warschaupact 2.0 (maar dan zonder DDR en Sovjet-Unie), een Scandinavische Unie (Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, IJsland) en nog wel een aantal samenwerkingsverbanden. Dit zorgt ervoor dat er niet meer met elkaar, maar naast elkaar of zelfs tegen elkaar wordt geleefd met als gevolg dat 25 jaar ontwikkeling teniet wordt gedaan en we terug gaan naar begin 20ste eeuw.
Rusland, China en in mindere mate de VS lachen zich rot om zoveel onbenul. Die gaan helemaal hun gang dan. Opgeheven vingertje van Europese landen? Reageren ze met wat wou je er aan doen dan? :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 13 maart 2016 @ 14:08:48 #78
440653 BarryOSeven
pi_160634892
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Rusland, China en in mindere mate de VS lachen zich rot om zoveel onbenul. Die gaan helemaal hun gang dan. Opgeheven vingertje van Europese landen? Reageren ze met wat wou je er aan doen dan? :')
Dat is nu toch ook al zo :P

Je zou ons zelfs gewoon kunnen inzetten als wapen omdat je onderhand weet hoe traag de EU met beslissingen is. Heb geen voorbeelden maar denk wel dat daar naar lust misbruik van wordt gemaakt.

Nou wel een voorbeeld: Turkije en de 6 miljard euro's.

Beter stoppen ze zo snel mogelijk.
pi_160634913
Men lijkt eindelijk wakker te worden. Nu de EU zelf nog.
pi_160634919
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:03 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan moet je die steekproef niet doen als je al bij voorbaat weet dat het gekleurd is. Wellicht moet je je omgeving eens wat meer divers maken, krijg je ook inzicht in andere perspectieven.

En een conclusie dat de onderzoeken in mijn ogen onbetrouwbaar zouden zijn omdat de uitslag me niet bevalt zijn natuurlijk je reinste lulkoek. Ze zijn in mijn ogen onbetrouwbaar omdat er geen bron bij vermeld is. Het staat in dat artikel dus is het zo.

Dan is de steekproef betrouwbaarder.
Net was jouw omgeving nog maatgevend. Maar als ik daar dan mijn eigen ervaringen tegenover stel, dan moet ik plots mijn kennissenkring verbreden zodat de steekproef meer representatief wordt. Rara politiepetje.

Ik kan natuurlijk ook een vragenlijst sturen naar duizenden willekeurige Europeanen. Dat lijkt mij pas representatief. Oh wacht, dat is precies wat de onderzoekers hebben gedaan.

Overigens staat duidelijk in het bericht te lezen wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Ga daar anders eens rondvragen als je twijfels hebt over de betrouwbaarheid van het bericht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 13 maart 2016 @ 14:11:52 #81
440653 BarryOSeven
pi_160634985
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net was jouw omgeving nog maatgevend. Maar als ik daar dan mijn eigen ervaringen tegenover stel, dan moet ik plots mijn kennissenkring verbreden zodat de steekproef meer representatief wordt. Rara politiepetje.

Ik kan natuurlijk ook een vragenlijst sturen naar duizenden willekeurige Europeanen. Dat lijkt mij pas representatief. Oh wacht, dat is precies wat de onderzoekers hebben gedaan.

Overigens staat duidelijk in het bericht te lezen wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Ga daar anders eens rondvragen als je twijfels hebt over de betrouwbaarheid van het bericht.
In het bericht staat wie het referendum onderzoek heeft uitgevoerd. Niet of de binnen de EU blijf cijfers uit datzelfde onderzoek komen.
pi_160635065
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

In het bericht staat wie het referendum onderzoek heeft uitgevoerd. Niet of de binnen de EU blijf cijfers uit datzelfde onderzoek komen.
Dan vraag je dat onderzoek toch op? Zal vast wel te vinden op de website van dat Duitse onderzoeksbureau.
  zondag 13 maart 2016 @ 14:15:23 #83
440653 BarryOSeven
pi_160635081
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan vraag je dat onderzoek toch op? Zal vast wel te vinden op de website van dat Duitse onderzoeksbureau.
Nee heb wel wat beters te doen, ik geloofde het gewoon niet. Mag toch?
pi_160635120
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee heb wel wat beters te doen, ik geloofde het gewoon niet. Mag toch?
Alles mag.

Het is echter wat vreemd om anderen te betichten van onderbuikgerommel als je zelf een onderzoek af serveert omdat je te bedonderd bent om iets meer moeite te doen zodat je de betrouwbaarheid zelf kunt beoordelen.
  zondag 13 maart 2016 @ 14:19:46 #85
440653 BarryOSeven
pi_160635188
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alles mag.

Het is echter wat vreemd om anderen te betichten van onderbuikgerommel als je zelf een onderzoek af serveert omdat je te bedonderd bent om iets meer moeite te doen zodat je de betrouwbaarheid zelf kunt beoordelen.
Dat is totaal niet vreemd; het is namelijk hetzelfde vraagstuk. De mening vanuit de onderbuik van weet ik veel hoe hij heet komen voort uit niet onderbouwde stellingen, net zo goed als de cijfers uit de OP.

Dat is een constatering waar ik niet meer tijd in wil stoppen anders dan het aangeven.
pi_160635211
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het is mooi geweest. De EU is een economische kolos (veel beter lopende economie dan Rusland en China). Het enige wat die twee voor hebben op de EU is het leger maar wat stel je voor een Europees leger? Kom kom het gaat nu al faliekant mis en geen enkel land wil Brussel tanden geven om vanuit alle 28-lidstaten maar even 300 miljard euro per jaar te steken in zo'n leger. De jaarbegroting van de EU, 150 miljard euro per jaar, komt al zeer moeizaam tot stand. Als de Balkanlanden zelf geen actie ondernomen hadden had Duitsland ondertussen al 2 miljoen islamieten ontvangen. Flikker toch even snel op met Brussel. Een paar arme Balkanlanden die gesteund worden door het vermogende Oostenrijk moeten de problemen oplossen van Eurocraat Tusk en Multi Merkel terwijl ze ons overleveren aan Erdogan: inclusief visumvrij reizen. Je kunt donder op zeggen als de grenzen open gaan vanuit Turkije dat we worden overspoeld door Turken. Veel Turken zijn even arm zo niet armer dan Syriërs en zullen graag richting Noord-West-Europa reizen. En Erdogan kan ook nog even de Koerden loodsen richting de EU en ze maken ook nog kans op asiel omdat ze worden gebombardeerd door Turkey.
pi_160635269
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer bevoegdheden aan Brussel geven dus?
laat we eerst deze huidige puinzooi eens opruimen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_160635305
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is totaal niet vreemd; het is namelijk hetzelfde vraagstuk. De mening vanuit de onderbuik van weet ik veel hoe hij heet komen voort uit niet onderbouwde stellingen, net zo goed als de cijfers uit de OP.

Dat is een constatering waar ik niet meer tijd in wil stoppen anders dan het aangeven.
Omdat de uitslag je niet bevalt. De cirkel is weer rond.

Waarin schuilt volgens jou dan precies de onbetrouwbaarheid? Het nieuwsbericht of het onderzoek? Waar wordt er precies gelogen?
  zondag 13 maart 2016 @ 14:43:49 #89
440653 BarryOSeven
pi_160635774
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de uitslag je niet bevalt. De cirkel is weer rond.

Waarin schuilt volgens jou dan precies de onbetrouwbaarheid? Het nieuwsbericht of het onderzoek? Waar wordt er precies gelogen?
Er wordt niet gelogen er wordt niet vermeld waar die laatste cijfers over het wel of niet binnen de EU blijven vandaan komen. Bij voorgaande cijfers wordt er nog gezegd dat ze uit het onderzoek komen.

Dat valt me op en vermeld ik hier.

Dat jij vanuit vooroordelen concludeert en zegt dat de uitslag me niet bevalt dus dat ik de cijfers niet geloof is gewoon onzin. Het zijn gewoon cijfers zonder bron, dat is altijd dubieus.
pi_160635950
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 14:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er wordt niet gelogen er wordt niet vermeld waar die laatste cijfers over het wel of niet binnen de EU blijven vandaan komen. Bij voorgaande cijfers wordt er nog gezegd dat ze uit het onderzoek komen.

Dat valt me op en vermeld ik hier.

Dat jij vanuit vooroordelen concludeert en zegt dat de uitslag me niet bevalt dus dat ik de cijfers niet geloof is gewoon onzin. Het zijn gewoon cijfers zonder bron, dat is altijd dubieus.
Hier heb je het onderzoek. Veel plezier met lezen.
  zondag 13 maart 2016 @ 20:52:31 #91
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_160646091
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
De Britten gaan eruit en dan stort het kaartenhuis gauw in. Het visumvrij-reizen en de onderhandelingen voor lidmaatschap van de EU met de Turken was het laatste zetje wat ze nodig hadden. Eind juni, wanneer het Britse referendum plaatsvindt, zal ook de verkrachtingsepidemie in volle gang zijn en zal blijken dat er weer vele asielzoekers de EU binnenkomen ondanks plan, B, C, D,E en F van Samsom. Na De Britten zullen er nog veel landen volgen. Voor ons zal het iets langer duren aangezien wij vertegenwoordigd worden door landverraders van de eerste orde.

Braindead2000, 13 maart 2016 (Plak deze maar boven je bed).
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_160666601
Een clash tussen Boris Johnson (burgemeester van London) en David Cameron/Barack Obama dreigt. Boris Johnson geniet een enorme populariteit in het Verenigd Koninkrijk. Hij is de gedoodverfde favoriet om de nieuwe premier van de UK te worden.

Boris Johnson noemt Obama hypocriet wegens steun voor anti-Brexit-kamp

'
Boris Johnson tijdens een speech

Barack Obama is ongelooflijk hypocriet. Dat schreef de Londense burgemeester en Brexiteer Boris Johnson vandaag in zijn wekelijkse Daily Telegraph-column. Hij reageerde hiermee op het voornemen van de Amerikaanse president om naar Londen te komen en de Britten te waarschuwen voor een vertrek uit de Europese Unie (EU). Volgens Johnson zouden de Amerikanen, Obama voorop, een ondemocratisch politiek systeem als de EU zelf nooit en te nimmer accepteren.

David Cameron beschouwt de komst van Obama, die zich al enkele keren heeft uitgesproken tegen een Brexit, als een beslissend moment in zijn strijd om het Verenigd Koninkrijk binnen de EU te houden. Voor de Amerikanen is het belangrijk dat de Britten, hun beste bondgenoten in de oude wereld, lid blijven, al is het maar vanwege de vrijhandel. Wanneer de Britten vertrekken kan dat verregaande consequenties hebben voor het omstreden TTIP-verdrag.

Volgens de in New York geboren Johnson verkeren de Amerikanen in de verkeerde veronderstelling dat de Europese Unie te vergelijken valt met de Verenigde Staten van Amerika. 'De VS hebben een gemeenschappelijke cultuur, een gemeenschappelijke taal, een sterke merknaam in de wereld en een centrale regering die loyaliteit kweekt. Dat alles ontbreekt binnen de EU.' Om die reden, aldus Johnson, maakt een Verenigde Staten van Europa geen schier van kans.

Hij zei het eigenaardig te vinden dat de Amerikanen willen dat de Britten lid blijven van 'een systeem waarin democratie in toenemende mate wordt ondermijnd'. Daar voegde hij aan toe dat de Amerikanen het niet accepteren dat hun onderdanen onder de jurisdictie vallen van een internationale rechtbank, zoals het VN-hof in Den Haag, en dat terwijl ze willen dat de Britten gehoorzamen aan het Europese hof in Straatsburg. 'Ongelooflijk hypocriet van Uncle Sam.'

Gemengde reacties
De uitbarsting van Johnon leverde gemengde reacties op. Het Conservatieve kamerlid Nicholas Soames, de eurogezinde kleinzoon van Winston Churchill, beweerde dat Johnson nu echt de weg helemaal kwijt is. Johnsons biograaf Andrew Gimson vond het juist 'een van de beste columns die Johnson ooit heeft geschreven'. Het linkse kamerlid Barry Sheerman merkte op dat Vladimir Poetin zo ongeveer nog de enige wereldleider is die een Brexit verwelkomt.

Ook Donald Trump heeft zich inmiddels uitgelaten over een Brexit. Volgens de Republikeinse presidentskandidaat zal het land onder zijn beheer gewoon blijven handelen met de Britten, of ze nu bij de EU horen of niet. Dat is een hele geruststelling voor het Brexit-kamp. Cameron heeft het moeilijk bij zijn strijd een Brexit te voorkomen en zijn hachje te redden. Vooral de plannen om Turkije meer bij de EU te betrekken zijn in slechte aarde gevallen op het eiland.

Mindere relatie
Hoewel Obama nu openlijk zijn steun verleent aan Cameron, is de verhouding tussen de twee verre van ideaal. In een interview met The Atlantic klaagde de president vorige week over de manier waarop de Britse premier is opgetreden na de inval in Libië. Volgens Obama had Cameron geen interesse in de wederopbouw van het land en is het om die reden een zootje geworden. Hij nam zelf de term 'shit show' in de mond, dat door de Britse media netjes is gecensureerd.

Bron
  FOK!fotograaf donderdag 17 maart 2016 @ 20:13:56 #93
842 Zorro
Z
pi_160745815
Kan het eens ophouden met dat debiele "Exit" met een paar letters ervoor? Schijtziek word ik er van

Jammer dat de Noren niet meedoen, mochten ze zeker niet. Als Noorwegen ging was ik wel benieuwd hoe ze dat zouden doen met NoExit. Daarom mochten ze niet meedoen natuurlijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_160746016
quote:
6s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:13 schreef Zorro het volgende:
Kan het eens ophouden met dat debiele "Exit" met een paar letters ervoor? Schijtziek word ik er van

Jammer dat de Noren niet meedoen, mochten ze zeker niet. Als Noorwegen ging was ik wel benieuwd hoe ze dat zouden doen met NoExit. Daarom mochten ze niet meedoen natuurlijk.
iSexit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 20:21:33 ]
pi_160746105
25% van de Franse tieners is moslim....
pi_160746316
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
25% van de Franse tieners is moslim....
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  donderdag 17 maart 2016 @ 20:33:39 #97
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160746478
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 08:29 schreef R-K het volgende:

[..]

De euro en open grenzen hebben diverse landen toch een stuk sterker gemaakt hoor. Dat noem ik positieve ontwikkelingen.
Mooi voor die landen. Nederland heeft het heel wat meer gekost dan alleen geld.
pi_160747263
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Daar voegde hij aan toe dat de Amerikanen het niet accepteren dat hun onderdanen onder de jurisdictie vallen van een internationale rechtbank, zoals het VN-hof in Den Haag, en dat terwijl ze willen dat de Britten gehoorzamen aan het Europese hof in Straatsburg. 'Ongelooflijk hypocriet van Uncle Sam.'
Auw, gênant, het Europese hof in Straatsburg is geen EU-orgaan, maar onderdeel van de Raad van Europa, een samenwerkingsverband tussen bijna alle (pan)-Europese landen. Tenzij Johnson hier bepleit dat hij ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wil afschaffen.
pi_160747547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:56 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Auw, gênant, het Europese hof in Straatsburg is geen EU-orgaan, maar onderdeel van de Raad van Europa, een samenwerkingsverband tussen bijna alle (pan)-Europese landen. Tenzij Johnson hier bepleit dat hij ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wil afschaffen.
De Britten willen ook af van het EVRM, ja. Groot gelijk natuurlijk want het EHRM is een walhalla voor terroristen en illegalen.

Het Hof van Justitie is ook een semi-crimineel Hof dat eigenhandig heeft bepaald dat EU-recht boven nationaal recht gaat, zonder dat ook maar één Europeaan er over mocht stemmen. De stille staatsgreep gedoogd door een groep eurofielen. Mooi om te zien dat Johnson de aandacht vestigt op dat machtige doch relatief onbekend Hof.
pi_160747618
Straks zit Nederland alleen in een EU met Oekraïne, Turkije en Griekenland, precies zoals Samsom het wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')