Yup de volksverraders wimpelen het af net als bakellende deed.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:51 schreef Dven het volgende:
Lekker belangrijk. Normaal gesproken doet de overheid daar (gelukkig) niets mee.
Waarschijnlijk niet maar de collectieve onvrede zal wel toenemen. En dat kan wel weer iets in gang zetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 08:35 schreef Heilwasser het volgende:
Oei, dat wordt meer soevereiniteit overdragen aan Brussel.
Alsof zo'n klein rebels Europees moerasvolkje de vaart der volkeren kan stoppen.
Klikken? Hoe klik je met een potlood?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef tong80 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/
Gaan stemmen mensen. En dan op JA klikken.....
intelligentie van de voor stemmersquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klikken? Hoe klik je met een potlood?
Excuses. Stom van me.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef tong80 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/
Gaan stemmen mensen. En dan op JA klikken.....
Ik heb het niet gedaan juf. Hij was het.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klikken? Hoe klik je met een potlood?
Ik mis een hoofdletter en deugdelijke interpunctie in deze zin. Dat is de regel bij jou.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:02 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
intelligentie van de voor stemmers
ik ben nu eenmaal luiquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik mis een hoofdletter en deugdelijke interpunctie in deze zin. Dat is de regel bij jou.
Ik ben laks, lui en onverschillig. Toch neem ik, in tegenstelling tot jou, wel de moeite.quote:
Laten we dan ook meteen het stemrecht maar afschaffen. Het volk is immers te dom om over haar eigen toekomst te beslissen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Allenaal niet gaan stemmen. een bullshitreferendum waarbij de schijn gewekt wordt door de initiatiefnemers dat het een stem voor of tegen Europa is.
Als 5% van de stemmers de kern van het verdrag waar ze over stemmen kunnen vertellen, eet ii mijn schoen op. Hét schoolvoorbeeld waarom directe democratie niet werkt, het volk is gewoon te dom of te lui om over concrete zaken te beslissen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Self-interest makes the world go round!
heel goed iemand moet het doenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben laks, lui en onverschillig. Toch neem ik, in tegenstelling tot jou, wel de moeite.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:35 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Laten we dan ook meteen het stemrecht maar afschaffen. Het volk is immers te dom om over haar eigen toekomst te beslissen.Als ik je zelfs het verschil tussen de directe en indirecte democratie uit moet gaan leggen, ben ik bang dat deze discussie veel te lang gaat duren dus ik pas maar evenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
Dat is exact de reden waarom ik 'nee' zal stemmen. Ik ben namelijk heel benieuwd wat de regering zal doen en zeggen als het volk 'nee' heeft gestemd.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:54 schreef Najieto het volgende:
Net alsof het kabinet naar het volk luistert
Jij bent echt een pareltje voor de democratiequote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Allenaal niet gaan stemmen. een bullshitreferendum waarbij de schijn gewekt wordt door de initiatiefnemers dat het een stem voor of tegen Europa is.
Als 5% van de stemmers de kern van het verdrag waar ze over stemmen kunnen vertellen, eet ii mijn schoen op. Hét schoolvoorbeeld waarom directe democratie niet werkt, het volk is gewoon te dom of te lui om over concrete zaken te beslissen
Is het niet te vroeg daarvoor?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:44 schreef RRuben het volgende:
Ik heb niet eens zo'n stempas ding gekregen___!!!
Worden volgens mij volgende week verzonden.quote:
Geen idee, maar ik ken mensen en die het al wel hebben. Kan ook aan de gemeente liggen misschien.quote:
Omdat ik iedereen die geen idee heeft waar dit over gaat oproep thuis te blijven?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij bent echt een pareltje voor de democratie
Absoluut mee oneens. Als je wat te klagen hebt over de EU (als de werkwijze waarop ze onze soevereiniteit bestelen) is juist NU het moment om hierop een stem uit te brengen. Zonder dit referendum zou onze regering immers stilzwijgend hebben toegestemd met dit associatieverdrag.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Dat zal inderdaad vrij lang gaan duren ja dus laat dat maar achterwege. Hoe dan ook jij noemt het volk te dom om collectief een keuze te maken met als argument een aanname die leunt op niets anders dan jouw gevoel. (In Zwitserland werkt dit trouwens prima)quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als ik je zelfs het verschil tussen de directe en indirecte democratie uit moet gaan leggen, ben ik bang dat deze discussie veel te lang gaat duren dus ik pas maar even
Je bevestigt hiermee mijn punt. De anti-EUsentimenten die onder een groot deel van de bevolking leeft wordt ingezet om mensen tot een 'nee' te bewegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Als je wat te klagen hebt over de EU (als de werkwijze waarop ze onze soevereiniteit bestelen) is juist NU het moment om hierop een stem uit te brengen. Zonder dit referendum zou onze regering immers stilzwijgend hebben toegestemd met dit associatieverdrag.
Geloof niet de pro-Europese leugen dat dit gaat om wederzijdse handelsbelangen. Dit associatieverdrag is puur bedoeld als opmaat om Oekraïne in te lijven binnen de Europese Unie. Het gaat om een geopolitiek meningsverschil tussen Rusland en de EU met als insteek Oekraïne. De Oekraïense bevolking is al sinds het uiteenvallen van de USSR daar hopeloos over verdeeld, wat de huidige burgeroorlog in dat land verklaart. Ik vind dat geen goede basis voor een associatieverdrag met Oekraïne. Want toen Rusland een associatieverdrag tekende met de vorige gekozen president stonden pro-Europese leiders (Verhofstadt) een burgeroorlog te orkestreren op het stadsplein in Kiev.
Stem daarom op 6 april met het volle nuchtere verstand en stem NEE!. Maar tegen alle EU-sceptische personen zeg ik één ding, stem NU of klaag nooit meer over de EU. Dit is het moment, dit is de kans. Stem NEE!
Denk jij dan wel dat het merendeel gewoon het verdrag objectief beoordeeld op inhoud en op basis daarvan zijn stem uitbrengt?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:00 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad vrij lang gaan duren ja dus laat dat maar achterwege. Hoe dan ook jij noemt het volk te dom om collectief een keuze te maken met als argument een aanname die leunt op niets anders dan jouw gevoel. (In Zwitserland werkt dit trouwens prima)
Je kunt pas over een schoolvoorbeeld gaan praten als dit referendum achter de rug is en de cijfers concreet zijn voor je het volk als te dom/lui aan de kant schuift.
Ik vraag me voor het grootste deel af wat het nou uitmaakt of je wel of geen verdragje hebt om te handelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je bevestigt hiermee mijn punt. De anti-EUsentimenten die onder een groot deel van de bevolking leeft wordt ingezet om mensen tot een 'nee' te bewegen.
Terwijl het hier om een verdrag gaat. Niet om de EU als geheel. 'Ik ben tegen de EU dus ik ga stemmen' is voor mij dus bij lange na niet goed genoeg.
Overigens, het idee dat dit een oomaat is naar EU-lidmaatschap en we dit zo kunnen stoppen is een raar tegenargument. Ook zonder dit verdrag kan men Oekraine inlijven tot de EU en daar verandert de uitslag van dit referendum niks aan. Als dat je einddoel is, om de toetreding van Oekraine tegen te gaan, ga je bedrogen uitkomen want als men dat wil, hou je dat niet tegen op dit andere punt. Daarom snap ik de link tussen de twee ook niet, kan je me die uitleggen?
Als je gaat stemmen, lees dan de hoofdpunten van het verdrag even door, beoordeel of je dat een goed of slecht idee lijkt en stem op basis daarvan. Stel objectief vast of het een goed of slecht plan is, ipv je antiEUgevoelens te laten spreken.
Overigens zou ik mijn adem niet inhouden tot hét moment om je tegen de EU uit te spreken komt, volgens mij staat het zelfs in de wet vast dat daar geen referendum over mag komen
5%? Ga je niet redden. Meneer Roos kent zelf de inhoud van het verdrag niet eensquote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:32 schreef timmmmm het volgende:
Goede vraag, geen idee. ik heb me niet in het versrsg verdiept dus inhoudelijk kan ik daar geen zinnig woord over zeggen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vraag me voor het grootste deel af wat het nou uitmaakt of je wel of geen verdragje hebt om te handelen.
Ik vind het pagina-aantal nogal groot maar geen enkele website kan er een objectief iets over schetsenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Goede vraag, geen idee. ik heb me niet in het versrsg verdiept dus inhoudelijk kan ik daar geen zinnig woord over zeggen.
Het kan best een overbodig kutverdrag zijn, als je dat vaststelt na het doornemen ervan moet je 'nee' stemmen.
Het zal ook wel een verdrag van minstens een pagina of 50 zijn. Henk of Kees gaan dat niet na een hele dag op kantoor of in de winkel nog even doornemen als ze thuiskomen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:10 schreef Dven het volgende:
[..]
5%? Ga je niet redden. Meneer Roos kent zelf de inhoud van het verdrag niet eens
Derhalve is het compleet terecht wanneer de overheid de uitslag van het referendum naast zich neerlegt en heeft 'Het Volk' zoals ze zichzelf zo graag noemen zichzelf volledig gediskwalificeerd om in de toekomst bij enig referendum nog serieus genomen te worden. Topshow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |