abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160907380
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:48 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een beetje een punt. Het ligt altijd aan 'de ander en nooit aan jou'. Dat zie je bij veel mensen gebeuren.

Ik heb wel eens de tip gegeven dat een ijskoud gerecht (op een al even ijskoud bord) vrij weinig smaak heeft en dat je dat beter iets meer op kamertemperatuur kunt serveren. De serveerster keek alsof ze water zag branden. Dat temperatuur en smaak wat met elkaar te maken hebben was volstrekt nieuw.
Ik vind het volstrekt normaal dat iemand niet op zijn eigen werk / geleverde service gaat reflecteren, met zo'n compleet onduidelijke boodschap als een fooi van 5 cent.

Zelfs als ze zich bedenken, 'goh, dit is een ontevreden klant, hier is iets mis gegaan' kan dat nog verschrikkelijk veel dingen betekenen.

Dan dient TS gewoon duidelijk te zijn, in plaats van deze cryptische symbolische onzin. Maar het gaat TS alleen maar om het uiten van frustratie, in plaats van daadwerkelijk een stukje nuttige feedback geven. En zelfs dan lijkt me dit een belabberde manier om je frustratie te uiten, want volgens mij gaat de boodschap niet eens over komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160907653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind het volstrekt normaal dat iemand niet op zijn eigen werk / geleverde service gaat reflecteren, met zo'n compleet onduidelijke boodschap als een fooi van 5 cent.

Zelfs als ze zich bedenken, 'goh, dit is een ontevreden klant, hier is iets mis gegaan' kan dat nog verschrikkelijk veel dingen betekenen.

Dan dient TS gewoon duidelijk te zijn, in plaats van deze cryptische symbolische onzin. Maar het gaat TS alleen maar om het uiten van frustratie, in plaats van daadwerkelijk een stukje nuttige feedback geven. En zelfs dan lijkt me dit een belabberde manier om je frustratie te uiten, want volgens mij gaat de boodschap niet eens over komen.
Ik vermoed dat mensen in de horeca bij 10-15% fooi wél bedenken dat ze goede service en goed eten of drinken hebben geleverd.
Waarom zou je dan bij geen of zeer weinig fooi niet even bedenken wat jouw aandeel was?
Professioneel gifmenger.
pi_160907919
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:14 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vermoed dat mensen in de horeca bij 10-15% fooi wél bedenken dat ze goede service en goed eten of drinken hebben geleverd.
Waarom zou je dan bij geen of zeer weinig fooi niet even bedenken wat jouw aandeel was?
Nogmaals, omdat die boodschap helemaal niet overkomt. Die mensen hebben het druk, en geen tijd om uitgebreid na te gaan denken over wat die 5 cent wellicht wel of niet zou kunnen betekenen.

Bij 10% fooi is het meteen duidelijk dat het dus gasten zijn die 1, genoten hebben, en 2, blijkbaar fooi geven. Een directe en duidelijke uiting van een positieve ervaring.

Bij 5 cent fooi, of geen fooi, kan er van alles aan de hand zijn, waar je alleen maar naar kan raden. Van iemand die gewoon van zijn rode muntgeld af wilde, tot een slechte service, en alles daar tussenin. Wie weet vond die persoon wel 5 cent in zijn jaszak, en had geen zin om die in zijn portemonnee te stoppen. Misschien heeft hij niet goed gerekend. En ik vind het hartstikke logisch dat het personeel niet gaat lopen raden, omdat de gast het vertikt om duidelijk te zijn.
pi_160908006
Maar hej .. als TS er blij van wordt om rare statements te maken die alleen hij begrijpt. Prima. Zolang hij maar niet verwacht dat het personeel bij zichzelf ten (te? ter?) rade gaat wat er wellicht beter zou kunnen.
pi_160908022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogmaals, omdat die boodschap helemaal niet overkomt. Die mensen hebben het druk, en geen tijd om uitgebreid na te gaan denken over wat die 5 cent wellicht wel of niet zou kunnen betekenen.

Bij 10% fooi is het meteen duidelijk dat het dus gasten zijn die 1, genoten hebben, en 2, blijkbaar fooi geven. Een directe en duidelijke uiting van een positieve ervaring.

Bij 5 cent fooi, of geen fooi, kan er van alles aan de hand zijn, waar je alleen maar naar kan raden. Van iemand die gewoon van zijn rode muntgeld af wilde, tot een slechte service, en alles daar tussenin. Wie weet vond die persoon wel 5 cent in zijn jaszak, en had geen zin om die in zijn portemonnee te stoppen. Misschien heeft hij niet goed gerekend. En ik vind het hartstikke logisch dat het personeel niet gaat lopen raden, omdat de gast het vertikt om duidelijk te zijn.
Maar aan de andere kant wekt horecapersoneel ook niet de indruk dat ze op feedback zitten te wachten. -O- Sowieso kost dat ook tijd er die (blijkbaar) niet is.
Misschien dat een (half)lege zaak nog het duidelijkst is, en dan heeft men ook tijd om na te denken.
Professioneel gifmenger.
pi_160908205
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant wekt horecapersoneel ook niet de indruk dat ze op feedback zitten te wachten. -O- Sowieso kost dat ook tijd er die (blijkbaar) niet is.
Misschien dat een (half)lege zaak nog het duidelijkst is, en dan heeft men ook tijd om na te denken.
:')
pi_160908802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Mij maakt dat verder niet uit.. Ik kom er toch niet meer als ik het geen fooi waard vond.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160908853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:09 schreef habitue het volgende:

[..]

Mij maakt dat verder niet uit.. Ik kom er toch niet meer als ik het geen fooi waard vond.
Dat sowieso.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:48:21 #209
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160912536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]

zo'n compleet onduidelijke boodschap als een fooi van 5 cent
Heb je de openingspost wel gelezen? Of ben je gewoon echt zo dom?

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:41 schreef RobinOok het volgende:
Dus, nu had ik het idee om een nieuwe nationale gewoonte te beginnen: als je ontevreden bent, dan geef je 5 cent fooi. Dat lijkt me duidelijk een belediging en boodschap toch?
Dat mensen het geen goed idee vinden, prima. Doen we het niet.
Maar ga niet roepen dat het een slecht idee is OMDAT niemand het snapt. Het idee was om ervoor te gaan zorgen dat iedereen het WEL snapt.
pi_160912632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Heb je de openingspost wel gelezen? Of ben je gewoon echt zo dom?

[..]

Dat mensen het geen goed idee vinden, prima. Doen we het niet.
Maar ga niet roepen dat het een slecht idee is OMDAT niemand het snapt. Het idee was om ervoor te gaan zorgen dat iedereen het WEL snapt.
Zozo, meteen een belediging. Dat normaal communiceren gaat je vast goed af ..

Maar ok, ill bite ...

Hoe zorg je er voor dat andere mensen dit ook gaan doen?

En nee, het is niet alleen een slecht idee omdat (nog) niemand het snapt. Het is een slecht idee omdat er veel betere manieren te zijn om aan te geven dat iets niet beviel. Bijvoorbeeld, door dat simpelweg op een vriendelijke manier te zeggen.

Maar (ja, nu komt mijn sneer ...) gezien de manier waarop je in dit topic post, zal dat waarschijnlijk te lastig voor je zijn. Dan begrijp ik het wel dat je als een autist met 5 cent gaat lopen klooien.
pi_160912780
Nou, nou, en dat voor zo'n lief klein beertje... Misschien was het topic een beetje ludiek bedoeld.
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:05:57 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912804
Ja, een smakeloze ad hominem, probeer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160912970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar (ja, nu komt mijn sneer ...) gezien de manier waarop je in dit topic post, zal dat waarschijnlijk te lastig voor je zijn. Dan begrijp ik het wel dat je als een autist met 5 cent gaat lopen klooien.
wat is er eignlijk mis mee om 5 eurocent te geven Teddybeer? dat moet iedereen toch zelf weten en bovendien zijn retaurant's al duur genoeg dus mogen ze al heel blij zijn als ze alleen al 5 eurocent fooi krijgen. ik persoonlijk zou helemaal niks geven. zelfs al zou het eten voortrefelijk zijn dan nog geef ik niks.
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:15:42 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_160913003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:54 schreef probeer het volgende:

Ik ben het wel met je eens.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_160913443
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

wat is er eignlijk mis mee om 5 eurocent te geven Teddybeer? dat moet iedereen toch zelf weten en bovendien zijn retaurant's al duur genoeg dus mogen ze al heel blij zijn als ze alleen al 5 eurocent fooi krijgen. ik persoonlijk zou helemaal niks geven. zelfs al zou het eten voortrefelijk zijn dan nog geef ik niks.
Niets mis mee. Maar als je die 5 cent geeft om een statement te maken, zijn er toch wel veel betere manieren.
pi_160913453
quote:
9s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
Ja, een smakeloze ad hominem, probeer.
Tsja, soms laat ik me ook wel eens kennen. Maar je hebt inderdaad gelijk.
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:45:48 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160913535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja, soms laat ik me ook wel eens kennen. Maar je hebt inderdaad gelijk.
Ok.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160913782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:13 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Nou als ik echt tevreden ben geef ik wel fooi en ook niet flauw. Dat restaurants duur genoeg zijn vind ik altijd een beetje onredelijk tegenover de eigenaars/uitbaters. Het is niet dat die tonnen winst binnen halen. Meestal worden ze genekt door hoge inkoopprijzen, huur, energielasten, personeelskosten en soms mogen ze blij zijn als ze zelf nog iets overhouden.
pi_160913864
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou als ik echt tevreden ben geef ik wel fooi en ook niet flauw. Dat restaurants duur genoeg zijn vind ik altijd een beetje onredelijk tegenover de eigenaars/uitbaters. Het is niet dat die tonnen winst binnen halen. Meestal worden ze genekt door hoge inkoopprijzen, huur, energielasten, personeelskosten en soms mogen ze blij zijn als ze zelf nog iets overhouden.
ja maar wat intereseerd mij dat nou. dat is mijn probleem toch niet. ik word zelf ook genekt door allerlij hoge kosten bijv mijn auto. en? krijg ik daarvoor ook een fooi? nee toch? :')

ik ga zoiezo niet snel uit eten maar al zou ik het wel doen dan nog betaal ik geen fooi. :Y)
pi_160913899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar wat intereseerd mij dat nou. dat is mijn probleem toch niet. ik word zelf ook genekt door allerlij hoge kosten bijv mijn auto. en? krijg ik daarvoor ook een fooi? nee toch? :')

ik ga zoiezo niet snel uit eten maar al zou ik het wel doen dan nog betaal ik geen fooi. :Y)
Ja, mij interesseert dat wel. Zeker bij restaurants waar ik vaak kom en de mensen ken.
pi_160914053

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160914133
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, mij interesseert dat wel. Zeker bij restaurants waar ik vaak kom en de mensen ken.
ja maar ik ken die mensen niet.
pi_160916315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:10 schreef Aalscholver het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dit is nou een statement maken.

Geen text erbij, Eten / service een zooitje? Dan de hele tafel maar een natte zooi.

Komt harder aan dan 5 cent.
pi_160916903
Als het ruk is, geef ik gewoon geen fooi en kom ik nooit weer.

Ik zeg het meestal niet. Soms omdat ik het niet durf, soms omdat ik denk dat het zinloos is.
  donderdag 24 maart 2016 @ 21:05:29 #225
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160919929
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 18:58 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Kijk dit is nou een statement maken.
Ik ben niet uit op straffen.
Ik dacht gewoon dat 5 cent een beter teken van onvreden zou zijn dan 0 cent.
Maar blijkbaar niet.
Dus okay, dan hou ik het wel bij 0 cent en leg me erbij neer dat personeel dan denkt dat ik een vrek ben omdat 0 cent vaker betekent dat mensen niet in fooi geloven. Wat me ook vrij weinig uitmaakt dan. Net als dat het me vrij weinig uitmaakt dat mensen denken dat ik een autist ben, niet normaal kan communiceren of weerstand oproep bij bedienend personeel. Of denken dat ik een vent ben. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')