Veldonderzoek. Kijken wat anderen van dit idee vinden.quote:
Hehe, dat vroeg ik mij laatst idd ook af. Want ik doe het vaak ook zo (heb niet eens cash bij me), maar het is dan natuurlijk niet makkelijk als fooi te onderscheiden. Ben wel benieuwd of hier mensen in de horec werken en hierop kunnen antwoorden...quote:Op maandag 28 maart 2016 01:08 schreef derLudolf het volgende:
Hoe doen jullie dat met fooi trouwens, want cash schijnt uit te zijn tegenwoordig? Zeg je dan dat ze extra mogen pinnen ofzo? En zal dat geld wel bij het personeel komen? Want das hoop administratie, terugboeken, geen btw daarover afdragen etc.
Ook aan gedacht. Weet ook niet precies hoe dat zit met transacties en hoe makkelijk je dingen als fooi kunt aangeven voor de administratie.quote:Op maandag 28 maart 2016 01:11 schreef Isegrim het volgende:
Ik pin het gewoon. Ik neem aan dat ze dat dan cash uit de kassa halen en in de fooienpot doen, maar geen idee.
Dus je betaalt en geef nog nog extra? Ik betaal sowieso veel cash, maar horeca altijd wel. Sowieso alleen papiergeld eigenlijk, 32 wordt dan 35 of zoquote:Op maandag 28 maart 2016 01:13 schreef RobinOok het volgende:
Ik doe altijd cash. Maar had al eens gehoord dat anderen meestal pinnen. Nu doen wij dat soms ook, heel soms. Maar toch vind ik cash leuker.
Aha. Dan komen er twee boekingen naar de rekening? ¤83 voor eten en drinken en ¤7 fooi (waar dus geen belasting ed over moet worden betaald)quote:Op maandag 28 maart 2016 01:16 schreef RobinOok het volgende:
Volgens mij is daar gewoon en knop voor. Slaan ze het aan als fooi.
two cents is nog minderquote:Op zaterdag 2 april 2016 02:20 schreef -Miauw- het volgende:
Als ik het eten en/of de service beroerd vind dan geef ik geen fooi en meestal zeg ik er ook iets van.
Vijf cent fooi geven vind ik nogal passief agressief.
Maar hé, my two cents
Dat is wel understatement van de eeuw jaquote:Op donderdag 24 maart 2016 21:05 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Net als dat het me vrij weinig uitmaakt dat mensen denken dat ik een autist ben
Dat kon vroeger goed oplopen die fooienquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Verder liggen de fooien voor horecapersoneel erg laag in Nederland. Een fooi geven hoort er wel een beetje bij vind ik. Tenzij het echt heel slecht is of de bediening echt waardeloos.
Als ik op restaurant geweest ben en het was echt goed en de bediening was oke, dan geef ik eigenlijk altijd wel 10 a 15 % fooi. En in een cafe of kleine lunch of zo rond ik het meestal mooi af, bijvoorbeeld 13,75 wordt 15.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |