abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160598787
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:57 schreef FANN het volgende:

[..]

en van een spiraaltje krijg je kramp :'( die heb ik er na 4 maanden weer uit laten slopen :')
Heb eerst een koperspiraal gehad, leek zo ideaal, geen gekloot met mijn hormoonspiegels meer.
Na 4 maanden pijn en steeds op onverwachte momenten bloeden er maar weer uit laten halen. Na de eerste maand al met de huisarts overlegd, moest maar even volhouden om te zien of het beter werd, niet dus. Het werd doodnormaal gevonden dat er pijn en ellende van kwam.

Daarna de mirena laten zetten. Net als bij het koperspiraal deed het zetten echt gods veel pijn, dagen krom gelopen van de pijn erdoor. Maar gelukkig daarna weinig gedoe meer gehad, wel nog even met de draadjes geworsteld, maar ook dat ongemak werd als doodnormaal gezien.

Zelfde met mijn eerste pil, 5 maanden ziek geweest ervan, moest maar even doorzetten tot het normaliseerde. Pas daarna kreeg ik een andere pil die die last niet gaf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160598827
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Doet er geen bal toe terry. Ik geef ook mijn anticonceptie niet op als dit middel op de markt komt, dat betekend niet dat jij en andere mannen het niet kunnen gebruiken.

Dit gaat niet om vrouwen, je mag je mede mannen hiervoor aankijken, zij zijn namelijk de afzetmarkt, niet die vrouwen die hun lot niet in andermans handen willen leggen.
Als ik wat rond lees blijkt het wel wat ingewikkelder te zijn dan jij propageert.

http://www.telegraph.co.u(...)g-any-time-soon.html

http://www.telegraph.co.u(...)ange-everything.html
pi_160598845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb eerst een koperspiraal gehad, leek zo ideaal, geen gekloot met mijn hormoonspiegels meer.
Na 4 maanden pijn en steeds op onverwachte momenten bloeden er maar weer uit laten halen. Na de eerste maand al met de huisarts overlegd, moest maar even volhouden om te zien of het beter werd, niet dus. Het werd doodnormaal gevonden dat er pijn en ellende van kwam.

Daarna de mirena laten zetten. Net als bij het koperspiraal deed het zetten echt gods veel pijn, dagen krom gelopen van de pijn erdoor. Maar gelukkig daarna weinig gedoe meer gehad, wel nog even met de draadjes geworsteld, maar ook dat ongemak werd als doodnormaal gezien.

Zelfde met mijn eerste pil, 5 maanden ziek geweest ervan, moest maar even doorzetten tot het normaliseerde. Pas daarna kreeg ik een andere pil die die last niet gaf.
Heel herkenbaar. Ik ben daar echt boos om geworden.
pi_160598889
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:10 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hoe had je dat in gedachten?
Leer iets van die eerste feministische golf zeg ik al, die organiseerde zichzelf en deed er wat aan, eiste dat er oplossingen op de markt zouden komen. Dat zelfs met een ramp als gevolg, iets wat jullie niet meer mee hoeven te maken omdat men daar al van geleerd heeft.

Die vrouwen deden dat zonder sociale media en dat soort zaken, dus doe niet zo hulpeloos.
Vorm groepen, praat erover, maak het bekend. Schrijf bedrijven aan die dit soort middelen verstrekken, schrijf de media aan. Hou op met stil blijven zitten en vrouwen de schuld te geven (het komt omdat zij ons niet willen vertrouwen als we dat middel gebruiken).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160598906
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:11 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op dat de afzetmarkt te klein is en dat de maatschappij er nog niet klaar voor is?
Op wat de bedrijven zelf als reden geven. De andere reden zijn rechtszaken zoals bij de eerste voorbehoedsmiddelen voor vrouwen. Maar dit middel is veel beter getest en bewezen veilig, de afzetmarkt is de grootste reden.
pi_160598933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niet meer welk spiraaltje ik had :@ is heel lang geleden, maar de krampen weet ik nog wel en de pijn bij het inbrengen ook :Y

Daarna 3 verschillende pillen geprobeerd, van de ene werd ik dik, van de andere kreeg ik kramp in mijn tetten :') pas bij de 4e ging het goed... en dat was Trigynon, maar dat zal voor ieder vrouw verschillend zijn, dus écht advies geven kan ook niet...
pi_160598939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:18 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als ik wat rond lees blijkt het wel wat ingewikkelder te zijn dan jij propageert.

http://www.telegraph.co.u(...)g-any-time-soon.html

http://www.telegraph.co.u(...)ange-everything.html
Ander middel, dat gaat over dat middel dat geen testostron tegenhanger meer nodig heeft/geen hormonaal middel is.

Als dat middel dat er al is en bewezen is op de markt komt en een grote afzetmarkt heeft zal de ontwikkeling van andere middelen ook sneller gaan.
pi_160599008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Ander middel, dat gaat over dat middel dat geen testostron tegenhanger meer nodig heeft.

Als dat middel dat er al is en bewezen is op de markt komt en een grote afzetmarkt heeft zal de ontwikkeling van andere middelen ook sneller gaan.
Welk middel heb je het over dan? De middelen waar ik over lees in de links die ik gaf (waar eentje van ook in de OP staat) moeten nog getest worden en andere middelen hebben ernstige bijwerkingen.

Mocht je vasalgel bedoelen: "We'll know for sure its length of efficacy and whether it's fully reversible after the medical trials, which begin in 2016."
pi_160599079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:26 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Welk middel heb je het over dan? De middelen waar ik over lees in de links die ik gaf (waar eentje van ook in de OP staat) moeten nog getest worden en andere middelen hebben ernstige bijwerkingen.
Het middel dat al sinds de jaren '70 er is, een hormonaal implantaat waarbij elke 3 maanden een testosteron spuit nodig is om te zorgen dat er amper bijwerkingen zijn.

Dat implantaat heeft op zichzelf stevige bijwerkingen, maar die worden gecounterd door die testeronspuiten, waardoor het dan amper tot geen bijwerkingen heeft.
Zie de vorige topic, daar staan wel wat linkjes.

Maar dan nog, ook al zet je in op die "betere" middelen. Laat je horen als mannen zijnde, zet er druk achter.
pi_160599138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Leer iets van die eerste feministische golf zeg ik al, die organiseerde zichzelf en deed er wat aan, eiste dat er oplossingen op de markt zouden komen. Dat zelfs met een ramp als gevolg, iets wat jullie niet meer mee hoeven te maken omdat men daar al van geleerd heeft.

Die vrouwen deden dat zonder sociale media en dat soort zaken, dus doe niet zo hulpeloos.
Vorm groepen, praat erover, maak het bekend. Schrijf bedrijven aan die dit soort middelen verstrekken, schrijf de media aan. Hou op met stil blijven zitten en vrouwen de schuld te geven (het komt omdat zij ons niet willen vertrouwen als we dat middel gebruiken).
Daar wordt al jaren over gepraat en mens rights activists zijn daar ook al jaren mee bezig... maar goed je hebt gelijk dat daar nog wel meer mee mag gebeuren. ^O^
pi_160599212
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar wordt al jaren over gepraat en mens rights activists zijn daar ook al jaren mee bezig... maar goed je hebt gelijk dat daar nog wel meer mee mag gebeuren. ^O^
Nog 1 keer terry, de bedrijven zelf zeggen het niet op de markt te brengen omdat de afzetmarkt te klein zal zijn.
Als die bedrijven denken dat ze er goed aan kunnen verdienen is dat middel volgende maand op de markt.

Ik juich het toe dat er mannengroepen zijn die daarmee bezig zijn, maar het is nog maar marginaal, het is veelste weinig om de bedrijven te overtuigen dat ze er niet bij inschieten als ze het op de markt brengen.

En de enige die je daarvoor aan mag kijken zijn je mede mannen.
pi_160599279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Nog 1 keer terry, de bedrijven zelf zeggen het niet op de markt te brengen omdat de afzetmarkt te klein zal zijn.
Als die bedrijven denken dat ze er goed aan kunnen verdienen is dat middel volgende maand op de markt.

Ik juich het toe dat er mannengroepen zijn die daarmee bezig zijn, maar het is nog maar marginaal, het is veelste weinig om de bedrijven te overtuigen dat ze er niet bij inschieten als ze het op de markt brengen.

En de enige die je daarvoor aan mag kijken zijn je mede mannen.
Je mag ophouden met dat hautaine toontje van je.

Die conclusie deel ik niet. De reden dat men minder investeert in dergelijke middelen is omdat er andere middelen zijn waarop men veel makkelijker en veel meer geld verdient.
Zoals ook goed uitgelegd in de link die ik gaf.
"This [resistance] has nothing to do with science; we know exactly how to develop [the male pill], but there's not a single pharmaceutical company who will touch it - for economic and socio-political, rather than scientific, reasons.' he said. "Their focus is on diseases of a geriatric population: diabetes, obesity, cardiovascular, Alzheimer's. Male contraception is nothing compared with an anti-obesity drug."

Wellicht kunnen de vrouwen de mannen ook eens helpen zoals dat andersom ook al zo vaak gebeurd is.
pi_160599595
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Het middel dat al sinds de jaren '70 er is, een hormonaal implantaat waarbij elke 3 maanden een testosteron spuit nodig is om te zorgen dat er amper bijwerkingen zijn.

Dat implantaat heeft op zichzelf stevige bijwerkingen, maar die worden gecounterd door die testeronspuiten, waardoor het dan amper tot geen bijwerkingen heeft.
Zie de vorige topic, daar staan wel wat linkjes.

Maar dan nog, ook al zet je in op die "betere" middelen. Laat je horen als mannen zijnde, zet er druk achter.
Ik kan het niet vinden in het topic en op google. Heb je een link of een naam van het middel?
pi_160599633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je mag ophouden met dat hautaine toontje van je.

Die conclusie deel ik niet. De reden dat men minder investeert in dergelijke middelen is omdat er andere middelen zijn waarop men veel makkelijker en veel meer geld verdient.
Omdat de afzetmarkt te klein is, mannen dus liever leunen op de anticonceptie van vrouwen.
Was dat niet zo dan konden die bedrijven ook makkelijk en veel geld verdienen met die mannen anticonceptie.

quote:
Zoals ook goed uitgelegd in de link die ik gaf.
"This [resistance] has nothing to do with science; we know exactly how to develop [the male pill], but there's not a single pharmaceutical company who will touch it - for economic and socio-political, rather than scientific, reasons.' he said. "Their focus is on diseases of a geriatric population: diabetes, obesity, cardiovascular, Alzheimer's. Male contraception is nothing compared with an anti-obesity drug."

Wellicht kunnen de vrouwen de mannen ook eens helpen zoals dat andersom ook al zo vaak gebeurd is.
Zoals je ziet zijn het de vrouwen hier die dit te berde brengen en het toejuichen. Dus hou op met naar vrouwen te wijzen.

Het is gewoon een simpele rekensom, als werkelijk 50% van de mannelijke populatie dat middel onmiddelijk zou aanschaffen als het op de markt komt dan waren er geen economische redenen om het niet te doen.

Net als bij vrouwen anticonceptie, er zijn daar een heel aantal middelen zelfs zodat vele van die middelen niet eens aan de 50% van de populatie leveren. Toch zijn ze zeer winstgevend voor de bedrijven en zijn en blijven ze daarom op de markt.

Er IS een middel, die komt simpelweg niet op de markt omdat bedrijven bang zijn dat ze er niets mee opschieten financieel of zelfs bij inschieten. Dat komt simpelweg omdat ze denken dat de afzetmarkt te klein is.
pi_160599704
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:29 schreef FANN het volgende:

[..]

[..]

En van Bram wil ik dan nog even weten, wat voor maatregelen hij dan gaat nemen als de kindjes eenmaal gemaakt zijn, want ik neem aan dat je op een bepaald moment wel kindjes genoeg hebt. :P
Daar had ik al antwoord op gegeven: condoom.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160599725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat de afzetmarkt te klein is, mannen dus liever leunen op de anticonceptie van vrouwen.
Was dat niet zo dan konden die bedrijven ook makkelijk en veel geld verdienen met die mannen anticonceptie.

[..]

Zoals je ziet zijn het de vrouwen hier die dit te berde brengen en het toejuichen. Dus hou op met naar vrouwen te wijzen.

Het is gewoon een simpele rekensom, als werkelijk 50% van de mannelijke populatie dat middel onmiddelijk zou aanschaffen als het op de markt komt dan waren er geen economische redenen om het niet te doen.

Net als bij vrouwen anticonceptie, er zijn daar een heel aantal middelen zelfs zodat vele van die middelen niet eens aan de 50% van de populatie leveren. Toch zijn ze zeer winstgevend voor de bedrijven en zijn en blijven ze daarom op de markt.

Er IS een middel, die komt simpelweg niet op de markt omdat bedrijven bang zijn dat ze er niets mee opschieten financieel of zelfs bij inschieten. Dat komt simpelweg omdat ze denken dat de afzetmarkt te klein is.
Het lijkt erop dat dat niet het geval is maar goed jouw mening is bekend.
Had je nog een link naar dat middel waar je het steeds over hebt?
pi_160599744
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar had ik al antwoord op gegeven: condoom.
járen lang? gezellig -O-
pi_160599769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 12:57 schreef FANN het volgende:
Ah... gelukkig er is er ééntje die durft ..
Het heeft niets met durven te maken, het is een kwestie van wat je wel en niet met je lichaam wil doen. Dat hij dit doet moet hij weten, net als dat een ander het recht heeft om het niet te doen.
#NoDAPL
pi_160599836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het heeft niets met durven te maken, het is een kwestie van wat je wel en niet met je lichaam wil doen. Dat hij dit doet moet hij weten, net als dat een ander het recht heeft om het niet te doen.
Ah ja, en als het condoom scheurt gaat Mevr. van Loon gewoon de MAP halen toch? :+

http://www.apotheek.nl/me(...)l-met-levonorgestrel
pi_160599840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat dat niet het geval is maar goed jouw mening is bekend.
Had je nog een link naar dat middel waar je het steeds over hebt?
Ik heb een link gegeven naar een ander middel wat veel beter werkt, als je er geen probleem mee hebt dat er een gel wordt gespoten in jouw balzak. 1 prik en je bent er 10 jaar lang van af. Mij niet gezien maar het is in ieder geval minder erg dan waar zij mee komt. :)
#NoDAPL
pi_160599856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Ah ja, en als het condoom scheurt gaat Mevr. van Loon gewoon de MAP halen toch? :+

http://www.apotheek.nl/me(...)l-met-levonorgestrel
Dat scheurt niet als je weet wat je doet. :')
#NoDAPL
pi_160599887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat scheurt niet als je weet wat je doet. :')
Of hij glijdt van je zakie :P behalve bij jou natuurlijk, want jij weet wat je doet (8>
pi_160600013
http://mens-en-gezondheid(...)is-de-mannenpil.html

quote:
Het verloop van het onderzoek naar de mannenpil
Het onderzoek naar een mannenpil loopt al enkele decennia. Je zou verwachten dat het door technische belemmeringen nog steeds niet gelukt is een mannenpil op de markt te brengen. Toch waren de technische problemen halverwege de jaren zeventig al opgelost.

De mannenpil is nog niet op de markt verkrijgbaar door met name de moeilijke acceptatie van de maatschappij. Anticonceptie is met behulp van de vrouwenpil een zaak voor de vrouw en hun artsen geworden. De maatschappij heeft veel tijd nodig gehad om te wennen aan het idee van een anticonceptie in de vorm van een pil voor de man.

Testpersonen waren zeer enthousiast en hadden door de combinatie van vrouwelijke en mannelijke hormonen geen of nauwelijks last van bijwerkingen. De zaadcelproductie kwam na 3 weken ook weer op gang, het geen niet onbelangrijk is! Toch durfde bedrijven lang niet te investeren in de mannenpil, omdat ze de risico’s voor die grote investeringen te groot vonden. Rond de lancering van de vrouwenpil zijn namelijk veel problemen (en rechtszaken) ontstaan.

Onderzoekers van Organon hebben zich ook gericht op andere vormen van anticonceptie voor mannen, wellicht ook niet-hormonale producten die wel in pilvorm ingenomen kunnen worden. Organon en Schering zijn ook bezig met onderzoek om de beste dosering en combinatie van de mannelijke en vrouwelijke hormonen te vinden, zodat er zo min mogelijk bijwerkingen kunnen ontstaan.
Het is maar 1 enkele bron, maar er zijn er veel meer. Zo liepen er voor 2009 verschillende testen, er werd gezegd dat er in 2009 een middel op de markt zou komen, die is er, de testen zijn goed verlopen. Maar het middel is niet op de markt gekomen.

Dit is zelfs het 2.0 middel, dus wel een pilvorm. Is er ook al.
pi_160600102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb een link gegeven naar een ander middel wat veel beter werkt, als je er geen probleem mee hebt dat er een gel wordt gespoten in jouw balzak. 1 prik en je bent er 10 jaar lang van af. Mij niet gezien maar het is in ieder geval minder erg dan waar zij mee komt. :)
Een implantaat in je arm is minder erg?
Maar prima, nog een middel dus, alleen ook al niet op de markt.
pi_160600130
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:58 schreef erodome het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)is-de-mannenpil.html

[..]

Het is maar 1 enkele bron, maar er zijn er veel meer. Zo liepen er voor 2009 verschillende testen, er werd gezegd dat er in 2009 een middel op de markt zou komen, die is er, de testen zijn goed verlopen. Maar het middel is niet op de markt gekomen.
Dat vertelt me niet veel meer dan ik al weet maar toch bedankt.
Ik zal nog wel even verder op google kijken of ik wat kan vinden over dat middel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')