abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160596211
De orginele OP van deel 1

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:01 schreef Physsic het volgende:

[quote] Zweden
In Nederland zijn vrouwen baas in eigen buik. Zij bepalen –met dank aan anticonceptie- of ze zwanger willen worden. En als ze desondanks ongewenst zwanger raken, dan hebben ze de mogelijkheid om abortus te plegen. Volledig legaal, niet in schimmige achterkamertjes onder onveilige omstandigheden. Een verworven recht om trots op te zijn. Sterker nog, er vaart een Nederlandse boot over de wereld om dit recht in andere landen te bepleiten. Er zit echter een fundamentele ongelijkheid in onze abortuswetgeving.

Als een man zich geconfronteerd ziet met een hem ongewenste zwangerschap die de vrouw in kwestie van plan is door te zetten, dan zit hij vast aan 18 jaar alimentatieplicht. Hij kan zich daar niet aan onttrekken.

Keuzes maken verplichtingen
‘Maak het mannen mogelijk om vast te laten leggen dat voor hen een zwangerschap ongewenst is’
Niemand wil tornen aan het recht van vrouwen om baas te zijn over hun eigen lichaam. En terecht. Een ‘echte’ abortus is dus nooit af te dwingen tegen de wil van de vrouw in, net zo goed als het voortzetten van een ongewenste zwangerschap niet verplicht kan worden. Maar dan moet je niet vervolgens wel je hand op gaan houden voor alimentatie. Bij volwassen keuzes horen ook volwassen verplichtingen.

Een vrouw heeft het recht er voor te kiezen een zwangerschap door te zetten (of af te breken) ongeacht de wens van de betrokken man. Laat die keuze dan ook daadwerkelijk de verantwoordelijkheid van die vrouw zijn. Maak het mannen mogelijk om vast te laten leggen dat voor hen een zwangerschap ongewenst is: een papieren abortus.

Wettelijke abortus voor mannen
Dit manco in de wet is ook herkend door de jongerenafdeling van de Zweedse Liberale Partij, (LUF Väst) en zij bepleiten een soortgelijke reparatie waarbij mannen tot de 18e week een ‘wettelijke abortus’ zouden moeten kunnen plegen. Een grens die samenvalt met de Zweedse termijn waarop een zwangerschap in Zweden afgebroken mag worden.

Een gedetailleerde uitwerking zal nader bekeken moeten worden door juristen en andere deskundigen. Welke termijn zou je hiervoor in Nederland moeten aanhouden? De levensvatbaarheidsgrens van 24 weken of eerder? Waar moet je dit precies moet laten vastleggen? Bij de notaris? De rechtbank? En wat doe je met vrouwen die een man niet op de hoogte stellen van een zwangerschap, tot deze termijn voorbij is?

Mij gaat het om het échte gelijkheid tussen mannen en vrouwen in plaats van salonfeminisme, waarbij vrouwen wel het récht eisen om baas in eigen buik te mogen zijn, maar niet de verantwoordelijkheid willen die bij dergelijke keuzes hoort.
http://cult.tpo.nl/2016/03/08/papieren-abortus-voor-mannen

Leuk om over na te denken.
Aan de ene kant kan ik inderdaad wel begrijpen dat het oneerlijk is voor mannen dat ze eigenlijk niks meer te zeggen hebben zodra een vrouw zwanger is. De vrouw heeft uiteindelijk de beslissing of het kind op de wereld gezet gaat worden. Als de man ontkent dat de vrouw zwanger is van hem en hij bovendien toch niks met het kind te maken wil hebben, dan kan de vrouw via de rechter een DNA-test afdwingen en vervolgens kan de man worden verplicht alimentatie te betalen.
Dat geldt dus ook wanneer de vrouw liegt over anticonceptiegebruik en zwanger raakt, terwijl ze wist dat de man geen kinderwens had. Ik vind het echt een naaistreek om dan alimentatie te claimen.

Maar mannen kunnen zelf ook enigszins maatregelen nemen om te zorgen dat ze een vrouw niet zwanger maken, toch? Ze kunnen een condoom gebruiken, misschien zelfs laten steriliseren maar wat zaad laten invriezen voor wanneer ze wel kinderen willen (ik weet niet of dat zo makkelijk kan?) of gewoon niet -onveilig- neuken met vrouwen die ze niet kunnen vertrouwen op dat ze anticonceptie gebruiken.

Daarnaast denk ik ook wel dat het een probleem is dat de 'papieren abortus' vóór de 18e week van de zwangerschap moet gebeuren. Ik denk namelijk juist dat mannen die niks van de zwangerschap of het kind willen weten, meestal pas ná de 18e week te horen krijgen van de zwangerschap. Denk bijvoorbeeld aan een one-night-stand.
Ook wanneer de vrouw opzettelijk (en tegen de wil van de man in) zwanger is geworden, dan kan ze dat gewoon zo lang mogelijk verzwijgen (of zelfs gewoon ontkennen) en heeft de man uiteindelijk nog niks aan deze wet.
Het verlengen van die termijn is dan ook weer niet de oplossing. Dat zou betekenen dat de man -na samen te hebben besloten zwanger te raken- op een later tijdstip toch nog afstand kan nemen van het kind.

Zie hier voor delen 2,3 en 4

NWS / Mannen hebben recht op een 'papieren' abortus #2

NWS / Mannen hebben recht op een 'papieren' abortus #3

NWS / Mannen hebben recht op een 'papieren' abortus #4

Inmiddels zijn we er achter dat er ook een heuse mannenpil is of bijna is,

Dit is hem dan! *O*

http://www.telegraph.co.u(...)ange-everything.html

quote:
Male contraception is coming.

Vasalgel is a non-hormonal male contraceptive owned by the medical research organisation the
Parsemus Foundation. It’s poised as the first FDA (Food and Drug Administration panel) approved male contraceptive since the condom.

More than half of men 'can't wait' to take the Pill
We’ll know for sure its length of efficacy and whether it’s fully reversible after the medical trials, which begin in 2016.

Another advantage of Vasalgel is that while it blocks sperm, other fluid can still pass through. This should reduce any risk of pain due to back pressure, an occasional issue with vasectomies. This could make Vasalgel a best-seller, even among men seeking a permanent contraceptive option.

Another method, this one from the US, is an anti-Eppin agent that targets sperm’s ability to swim. Both of these non-hormonal methods would involve the man taking a Pill.

These contraceptives are the first in line because they have support from clinical trials.
But there are many others, including the 'Clean Sheets Pill' - designed to allow orgasm while inhibiting ejaculation.

It’s being developed in London.
And because of advances in biotechnology, researchers keep getting new ideas; the bulk of them non-hormonal.

As many women would attest, avoiding hormones would be a luxury - ensuring that contraception was worry and side-effect free.

Male contraception is bound to make a lot of guys happy.

Being able to control the when, if, and with who you become a parent is a big deal.

Just imagine yourself as a teenager, who’s not even finished growing, or as a student with no financial stability. Now throw in parenthood. You get the idea.
New forms of male contraception could change lives, relationships and sex for all of us. What better reason to get behind them?
maar de reactie's van de mannen die hier tot nu toe op hebben gereageerd zijn niet erg enthousiast oO<

quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Zou je het nou wél of niet doen als die pil er was?
Een spiraaltje laten inbrengen is ook geen pretje trouwens :+

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik denk het wel, waarom niet?
Een en ander afhankelijk van de bijwerkingen.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Lang verhaal kort, er is dus geen pil.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 18:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat de "mannenpil" geen pil is was al wel eventjes duidelijk, heb ook nooit gesteld dat dat een pil was, heb netjes uitgelegd dat het een implantaat is.
Wat alleen maar makkelijker is, want de rest van je vruchtbare leven elke dag netjes een pil nemen is iets wat maar weinig mensen (m/v) zonder foutjes volhouden.

Bij korte kuren zoals anti biotica is het al een probleem om mensen zover te krijgen dat ze die kuur netjes en volledig afmaken.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 23:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een 'prikpil' voor mij als man? Ik pieker er niet over! Geen naald in de buurt van mijn testikels!

[..]

Ik vind emancipatie prima maar ik ga niet met mijn hormonenspiegels rotzooien. Het is bovendien al heel erg eerlijk verdeeld: de man gebruikt een condoom zolang hij geen kindjes wil verwekken en totdat hij zeker weet dat hij geen SOA heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mijn keus kan dan zijn vrij zeker te zijn geen kind te krijgen. Dan gebruik ik een condoom.
Maar een enkeling was toch wel bereid om de taak over te nemen van de vrouw O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:18 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zou direct een mannenpil slikken. Ik overweeg ook sterilisatie, omdat ik er vrij zeker van ben nooit kinderen te willen. Ik zie niet zo goed in waarom de man niet een pil zou mogen slikken, maar de vrouw wel allerlei fratsen uit moet halen om bevruchting te voorkomen.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Daarover gesproken, ik vind ook dat een man afstand moet kunnen doen van een kind als hij deze niet wenst maar de vrouw wel nadat zij ongewild zwanger is geraakt. Iedereen moet volledig vrij gelaten worden in zijn of haar keuzes en mensen verplichten hun verantwoordelijkheden te nemen omdat jouw morele kompas nog naar het jaar 1413 wijst vind ik niet meer van deze tijd.

Wat het recht van mannen om niets met een kind te maken te willen hebben uit verhouding trekt met het recht van de vrouw om zelf over het houden van een kind te beslissen is dat de man er geen 'last' van heeft als hij afstand doet. Geen ingreep, geen morele bezwaren, geen klachten of bijwerkingen. Dat is helaas hoe de natuur werkt, maar dat mag geen reden zijn om mannen iets op te leggen waar zij niet toe bereid zijn.
pi_160596249
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook niet in je balzak.... Gewoon helemaal niet in je geslachtsdelen.

Maar jij doet het dus altijd met condoom? Of wil je toch zonder op ten duur en moet zij er maar voor zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet de gehele relatie, enkel totdat en zolang we besluiten om kindjes te maken. Ik neem aan dat jij dat bedoelde. ;)
Tja, je moet er wat voor over hebben. Liever dat dan de alternatieven.

En van Bram wil ik dan nog even weten, wat voor maatregelen hij dan gaat nemen als de kindjes eenmaal gemaakt zijn, want ik neem aan dat je op een bepaald moment wel kindjes genoeg hebt. :P
pi_160596521
Ik had al zo'n vermoeden dat het geen stormloop topic zou worden _O-
pi_160596542
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:46 schreef FANN het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat het geen stormloop topic zou worden _O-
Alles is wel bediscussieerd denk ik zo. :D
pi_160596555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:47 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Alles is wel bediscussieerd denk ik zo. :D
Het begon juist net leuk te worden met die mannenpil :P
pi_160596562
Een mannenpil zou natuurlijk echt een briljante oplossing zijn.
pi_160596577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:48 schreef Physsic het volgende:
Een mannenpil zou natuurlijk echt een briljante oplossing zijn.
Ze durven niet oO<
  vrijdag 11 maart 2016 @ 18:49:19 #8
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160596597
Ik vind het wel frappant dat sommige mannen die het hardste nee roepen tegen het zelf gebruiken van anticonceptie door implantaat etc ook het hardst roepen dat het heus wel meevalt met de bijwerkingen voor vrouwen of de impact van een abortus.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160596616
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Ze durven niet oO<
De helft kan niet wachten staat er in je OP en ook in de reeks zijn er best kerels te vinden die het zouden gebruiken. _O-
Laat die middelen nou sowieso maar eens op de markt komen.
pi_160596621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:49 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het wel frappant dat sommige mannen die het hardste nee roepen tegen het zelf gebruiken van anticonceptie door implantaat etc ook het hardst roepen dat het heus wel meevalt met de bijwerkingen voor vrouwen of de impact van een abortus.
Ik ben helemaal stomverbaasd eigenlijk :D

als ze nou eens dat stukje in de OP gingen lezen....

quote:
Male contraception is bound to make a lot of guys happy.

Being able to control the when, if, and with who you become a parent is a big deal.

Just imagine yourself as a teenager, who’s not even finished growing, or as a student with no financial stability. Now throw in parenthood. You get the idea.
pi_160596643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

De helft kan niet wachten staat er in je OP en ook in de reeks zijn er best kerels te vinden die het zouden gebruiken. _O-
Dat staat in het artikel, maar dat blijkt helemaal niet uit de reacties in het topic :+
pi_160596663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:49 schreef Moppert het volgende:
Lol. Zeg dat tegen de nabestaanden van alle vrouwen die agv de Diane 35-pil zijn overleden.
pi_160596671
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:51 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat staat in het artikel, maar dat blijkt helemaal niet uit de reacties in het topic :+
Dan lees jij wat anders dan ik.
Was wel grappig om te zien hoe een aantal mensen, waaronder jij op de reactie van iemand sprong die niet meer zei dan dat de pil er nog niet was. Wat ook waar is.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 18:54:47 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160596726
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Laat die middelen nou sowieso maar eens op de markt komen.
Het bestaat al sinds halverwege de jaren 70, en het zal nu nog 5 tot 10 jaar duren eer het implantaat op de mark komt, reden? De ''maatschappij'' is er nog niet klaar voor en mannen vinden anticonceptie een vrouwending.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 11 maart 2016 @ 18:54:54 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160596733
De reacties die je soms krijgt als je als vrouw anticonceptie niet ziet zitten zijn ook leuk.
Veel mannen die van mening zijn dat het heus niet zo erg is als het lijkt willen zelf ook niet de hele relatie met condoom neuken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160596744
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dan lees jij wat anders dan ik.
Was wel grappig om te zien hoe een aantal mensen, waaronder jij op de reactie van iemand sprong die niet meer zei dan dat de pil er nog niet was. Wat ook waar is.
Ja maar hij is er al, hij wordt alleen nóg beter :P
pi_160596753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:54 schreef Moppert het volgende:
De reacties die je soms krijgt als je als vrouw anticonceptie niet ziet zitten zijn ook leuk.
Veel mannen die van mening zijn dat het heus niet zo erg is als het lijkt willen zelf ook niet de hele relatie met condoom neuken.
Die mannen weten vast niet dat de pil is veel gevallen nogal libido-verlagend werkt.
pi_160596756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:55 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja maar hij is er al, hij wordt alleen nóg beter :P
Nou nee, hij is nog altijd niet verkrijgbaar en daar gaat het om.
pi_160596775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nou nee, hij is nog altijd niet verkrijgbaar en daar gaat het om.
Omdat jullie niet willen oO<

de markt is te klein _O-
pi_160596793
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het bestaat al sinds halverwege de jaren 70, en het zal nu nog 5 tot 10 jaar duren eer het implantaat op de mark komt, reden? De ''maatschappij'' is er nog niet klaar voor en mannen vinden anticonceptie een vrouwending.
Of omdat het actief tegengewerkt wordt door bepaalde groeperingen en omdat er nog teveel vrouwen zijn die de mannen hierin niet vertrouwen.
Wat het ook is, die opties moeten er gewoon komen.
pi_160596800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die mannen weten vast niet dat de pil is veel gevallen nogal libido-verlagend werkt.
en van een spiraaltje krijg je kramp :'( die heb ik er na 4 maanden weer uit laten slopen :')
pi_160596807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Omdat jullie niet willen oO<

de markt is te klein _O-
Hoe weet je dat? In je OP staat notabene dat 50% van de mannen er om zitten te springen... weet je wel hoeveel mensen dat zijn en hoe groot die afzetmarkt dan is?
pi_160596843
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:57 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Of omdat het actief tegengewerkt wordt door bepaalde groeperingen en omdat er nog teveel vrouwen zijn die de mannen hierin niet vertrouwen.
Wat het ook is, die opties moeten er gewoon komen.
Maar jullie kunnen het toch als extra voorzorg gebruiken voor als de vrouw het vergeet of zoals
eerder in de topics werd gezegd, en in sommige gevallen terecht, dat sommige vrouwen niet te vertrouwen zijn op hun woord.

Daar was al die commotie juist over :o
pi_160596855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:59 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar jullie kunnen het toch als extra voorzorg gebruiken voor als de vrouw het vergeet of zoals
eerder in de topics werd gezegd, en in sommige gevallen terecht, dat sommige vrouwen niet te vertrouwen zijn op hun woord.

Daar was al die commotie juist over :o
Mij hoef je niet te overtuigen hoor. :D
pi_160596868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:58 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? In je OP staat notabene dat 50% van de mannen er om zitten te springen... weet je wel hoeveel mensen dat zijn en hoe groot die afzetmarkt dan is?
Dat staat in het artikel van Bram :+

Maar de reacties hier tellen, dat artikel kan zoveel zeggen, dat kan ik niet controleren, de reacties hier wél ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')