game on.quote:Molotovcocktail, brandstichting, kogelinslagen, bekladding met nazi-symbolen, stenen door de ruiten tijdens het gebed, varkenskoppen op de stoep: tientallen geweldsincidenten hebben zich de afgelopen jaren afgespeeld rond moskeeën en islamitische instellingen. Maar veelal halen de berichten het landelijke nieuws niet; er zou sprake zijn van het bagatelliseren van islamofobie. Actief beleid blijft uit.
http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a4260830/
De media zijn er voorzichtig mee en brengen het nieuws vaak versluierd. Zo wordt er bij brandstichting niet van een aanslag gesproken. Momenteel is er echter een piek in anti-islamgeweld. Ik vind dat dit op meer interesse vanuit politiek en media zou mogen rekenen.
De islam is een ideologie die nader order alleen maar slechts brengt.quote:vrijdag 11 maart 2016 18:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is zeker belangrijk als je de islam wil definiëren.
Laat ik het eens anders proberen: je hebt nog helemaal niets gezegd over de strekking van de OP. Wat vind je ervan dat mosliminstanties regelmatig worden aangevallen?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sorry maar dit slaat nergens op. Als je mijn mening wilt weten moet je mijn posts lezen en niet zomaar wat aannemen.
Mijn post naar jou toe is vooral om je hypocrisie aan te tonen. Maar dat dringt nog niet door geloof ik.
Je moet iets kunnen zeggen zonder dat mensen daar iets van mogen vinden? Lijkt me inderdaad een onhaalbaar scenario, maar vooruit.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, niet niks.
Er moet een stoepje schoon geveegd worden
En op het moment dat iedereen begrijpt dat ik prima kan zeggen: ik vind de islam weerzinwekkend, zonder dat me dat komt te staan op adjectieven als "islamofoob" of -nog bizarder- "intolerant" e.d. kunnen een bepaalde mensen geen slachtofferkaart meer trekken
Waar heb ik gezegd dat mensen iets niet mogen vinden?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je moet iets kunnen zeggen zonder dat mensen daar iets van mogen vinden? Lijkt me inderdaad een onhaalbaar scenario, maar vooruit.
Dat kun je uiteraard vinden, het slaat alleen nergens op.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
De islam is een ideologie die nader order alleen maar slechts brengt.
Zolang jij maar weet dat je geen islamofoob of intolerant bent toch.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, niet niks.
Er moet een stoepje schoon geveegd worden
En op het moment dat iedereen begrijpt dat ik prima kan zeggen: ik vind de islam weerzinwekkend, zonder dat me dat komt te staan op adjectieven als "islamofoob" of -nog bizarder- "intolerant" e.d. kunnen een bepaalde mensen geen slachtofferkaart meer trekken
Jawel, namelijk op de praktijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kun je uiteraard vinden, het slaat alleen nergens op.
Je wil dus bereiken dat mensen daar in ieder geval geen oordeel meer over vellen wat je niet zint, ofzo?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat mensen iets niet mogen vinden?
Ik heb best duidelijk uiteengezet wat ik bedoelde hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil dus bereiken dat mensen daar in ieder geval geen oordeel meer over vellen wat je niet zint, ofzo?
Hoe pakt men kritiek op de islam precies hard aan?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kritiek op islam staat er en dat wil men.
Zolang jij niet eens het verschil tussen een religie en een ideologie uit 'wenst' te kunnen leggen, ga ik hier niet eens op in.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De praktijk is dat de islam voor de meeste moslims geen ideologie is.
Zijn punt is volgen mij dat islamkritiek veel te vaak onterecht het label 'islamofobie' krijgt opgeplakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je moet iets kunnen zeggen zonder dat mensen daar iets van mogen vinden? Lijkt me inderdaad een onhaalbaar scenario, maar vooruit.
okquote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb best duidelijk uiteengezet wat ik bedoelde hoor.
Een fobie is een ongegronde angst voor.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:22 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Zijn punt is volgen mij dat islamkritiek veel te vaak onterecht het label 'islamofobie' krijgt opgeplakt.
Bovendien is 'islamofobie' gewoon een enorm misleidend en nutteloos begrip.
Je hoeft mij niets over Keulen te vertellen, ik heb daar uitgebreid en vaak over meegepost omdat ik het een shockerende gebeurtenis vind. Ik zie echter totaal niet in wat dat te maken heeft met het feit dat zich hier autochtonen jegens moslims gedragen. Misschien bedoel je dat het hun eigen schuld is omdat ze import en eng en gevaarlijk zijn? Ik doe maar een gooi, voel je vrij me van iets nobelers te overtuigen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:44 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Dit geeft wel weer aan dat je absoluut niet weet waar je het over hebt en gewoon de mainstream opinie napraat. Reden dat Keulen zoveel aandacht heeft gegenereerd is dat de media (ZDF in het bijzonder) de feiten al op 1 januari kenden maar er niet mee naar buiten kwam onder het mom van 'geen negatieve publiciteit omtrent vluchtelingen'. Je weet dus geen fuck over de problemen die voortkomen uit de ongebreidelde massa-immigratie van moslims maar je bent er wel als eerste bij om 'islamofobie' te schreeuwen wanneer er 'agressie tegen moskeeen' plaatsinvdt.
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Year's_Eve_sexual_assaults_in_Germany#Media
Dan doe je dat niet en blijf je erbij dat het een ideologie is.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zolang jij niet eens het verschil tussen een religie en een ideologie uit 'wenst' te kunnen leggen, ga ik hier niet eens op in.
Ongetwijfeld, mensen worden ook wel eens onterecht racist genoemd.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:22 schreef TrueRust het volgende:
[..]
Zijn punt is volgen mij dat islamkritiek veel te vaak onterecht het label 'islamofobie' krijgt opgeplakt.
Het is al tiental jaren aan de gang. Ik weet niet of er op dit moment in NL een piek is? Ik herinner mij nog in 2004. Na de aanslag op Theo van Gogh. Golf van geweld.quote:Molotovcocktail, brandstichting, kogelinslagen, bekladding met nazi-symbolen, stenen door de ruiten tijdens het gebed, varkenskoppen op de stoep: tientallen geweldsincidenten hebben zich de afgelopen jaren afgespeeld rond moskeeën en islamitische instellingen. Maar veelal halen de berichten het landelijke nieuws niet; er zou sprake zijn van het bagatelliseren van islamofobie. Actief beleid blijft uit.
http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a4260830/
De media zijn er voorzichtig mee en brengen het nieuws vaak versluierd. Zo wordt er bij brandstichting niet van een aanslag gesproken. Momenteel is er echter een piek in anti-islamgeweld. Ik vind dat dit op meer interesse vanuit politiek en media zou mogen rekenen.
Natuurlijk doe ik dat niet, ik zeg immers dat het 1 pot nat is.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan doe je dat niet en blijf je erbij dat het een ideologie is.
Dat was het hele punt ook niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat niet, ik zeg immers dat het 1 pot nat is.
Volgens mij ben jij het, die altijd enorm z'n best doet om te proberen te verkondigen dat dat niet zo is. Of, zoals je het vandaag verpakt: "voor niet iedere moslim is het dat"![]()
Maar als we nu even wederom vergelijken, zullen nazi's onderling hun ideologie anders beleven. Yup, zoveel mensen, zoveel meningen.
Doet het iets af aan dat het toch een teringzooi is?
Nope.
Dit is onzin. En ook makkelijk te weerleggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De praktijk is dat de islam voor de meeste moslims geen ideologie is.
Ik lees dat er geen bescherming komt, maar niet wat de reden daarvoor kan zijn. Ik zou dat wel willen weten; denken de moslimorganisaties misschien dat ze het nog wel zelf kunnen hanteren.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 18:25 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Het is al tiental jaren aan de gang. Ik weet niet of er op dit moment in NL een piek is? Ik herinner mij nog in 2004. Na de aanslag op Theo van Gogh. Golf van geweld.
Het is beter dat de media voorzichtig is. Dit geldt voor elk geweld tegen gebedshuizen of religieuze instellingen (ongeacht welke religie) omdat het onrust brengt. Dus dat vind ik zeer goed.
Wat wel triest ( schandalig) dat er blijkbaar geen tot weinig bescherming voor deze groep bestaat. Dat moet veranderd worden. Veiligheid is zeer belangrijk. Voor elke minderheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |