En specifiek in deze situatie? Is een beroepsverbod voor Frissen, zoals de PVV wil, hier gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is het argument, dat je zojuist weghield:
[..]
Het zou wat zijn als de academische vrijheid bijvoorbeeld gestuurd zou worden door financiering van bedrijven; dus dat onderzoek niet meer onafhankelijk is.
Dus zomaar ja of nee is voor mij wat kort door de bocht.
Vrijheid van meningsuitingquote:Op woensdag 9 maart 2016 13:39 schreef Dingflofbips het volgende:
En weer een algemeen PVV bash-topic.
Origineel heur
De PVV moet hun standpunten voor eigen rekening nemen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En specifiek in deze situatie? Is een beroepsverbod voor Frissen, zoals de PVV wil, hier gerechtvaardigd?
quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vraag het me af waarom het dan ineens nu wel nuttig is. (dit ging over het nut van fascisme vergelijkingen nu in tegenstelling tot een paar jaar eerder)
Wat mij in elk geval opviel is dat Frissen in het interview het 'klassiek fascistische verhaal' van de PVV met 'het demoniseren van minderheden en het 'wij/zij denken' onderbouwt.
Je zou, overigens, daarop kunnen stellen dat Frissen met zijn conclusie impliciet ook de potentiële keizers hiermee wegzet, omdat deze mensen blijkbaar dit gedachtegoed zijn angehaugt; over 'wij/zij denken' gesproken.
Er bestaat volgens mij geen eenduidige definitie van het begrip, dus je kunt er van alles van maken zoals Frissen dat ook heeft gedaan. Of dit dan wetenschappelijk te noemen valt, waag ik me te betwijfelen.
Meningsvrijheid heeft deze meneer vanzelfsprekend en het is zoals ik het begrepen Wilders dan ook meer te doen tegen de (academische) beïnvloeding van ambtenaren dan een spreekverbod of zoiets dergelijks, want dat kom ik in elk geval in geen enkel artikel tegen.
Dat is discussieerbaar. Want wat is sporadisch, regelmatig of vaak.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat was toch over het algemeen vrij sporadisch hoor.
Wellicht is het handiger als je eerst eens gaat leren wat bepaalde begrippen inhouden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is discussieerbaar. Want wat is sporadisch, regelmatig of vaak.
Daarbij vind ik de PVV eerder rechts-populistisch (uitsluiting op basis van cultuurhistorische kenmerken) dan fascistisch (uitsluiting op basis van racistische kenmerken).
Vluchtelingen bashen, Wilders bashen, zo brengen we allen een beetje de tijd door hier. Misschien moeten we een andere groep of persoon uitzoeken om verveling te voorkomen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:52 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
niks mis mee. Elkaar de hele tijd gelijk geven is wel wat monotoon. Maar what else to expect
Dat is ook geen uitgesproken kenmerk van fascisme. Belangrijke kenmerken:quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarbij vind ik de PVV eerder rechts-populistisch (uitsluiting op basis van cultuurhistorische kenmerken) dan fascistisch (uitsluiting op basis van racistische kenmerken).
quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:43 schreef vincenzo78 het volgende:
Partij van de Vrijheid hoogste goed is vrijheid van meningsuiting (behalve indien er kritiek komt op de Partij van de Vrijheid)
De ironie....
Ahhhh u bezit de kunst van ridiculisering...quote:
Fascisme ging echt niet enkel om rassen, bepaald niet zelfs.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Fascisme = gedachtenpolitie. Wij bepalen hoe jij moet denken...(zie Joezi)quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Fascisme ging echt niet enkel om rassen, bepaald niet zelfs.
En dat deel zie je bij de PVV wel vrij sterk terug. Zeker als het gaat om bijvoorbeeld zo'n hoogleraar met een mening of rechters die naar hun mening te slap straffen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:55 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Fascisme = gedachtenpolitie. Wij bepalen hoe jij moet denken...(zie Joezi)
Nee hoor, ik heb wel redenen waarom Wilders uit zijn functie moet worden gezet. Die gast is toch knetter krankjorum? Er zou een psychologisch onderzoek moeten komen, en dan een wet om 'psychopaten' uit de politiek en andere machtspositie te kunnen weren. Zo moeilijk en onredelijk is dat toch niet?quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:46 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ahhhh u bezit de kunst van ridiculisering...
Laat me raden....u heeft redenen waarom Frissen uit zijn functie moet worden gezet
I see what you do! Succes daarmee...quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:57 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb wel redenen waarom Wilders uit zijn functie moet worden gezet. Die gast is toch knetter krankjorum? Er zou een psychologisch onderzoek moeten komen, en dan een wet om 'psychopaten' uit de politiek en andere machtspositie te kunnen weren. Zo moeilijk en onredelijk is dat toch niet?
Vrij sterk vind ik nog zacht uitgedrukt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat deel zie je bij de PVV wel vrij sterk terug. Zeker als het gaat om bijvoorbeeld zo'n hoogleraar met een mening of rechters die naar hun mening te slap straffen.
Eh ok... bedankt voor je bijdrage dan.. Niks mis met psychologisch onderzoek hoor, bij veel bedrijven doen ze dat al.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:58 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
I see what you do! Succes daarmee...
ik zit nog in de genuanceerde fasequote:Op woensdag 9 maart 2016 14:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vrij sterk vind ik nog zacht uitgedrukt.
lol die ben ik allang voorbij, ik hanteer de domrechtsche stijl nu, dat snapt dat soort wat beter.quote:
quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol die ben ik allang voorbij, ik hanteer de domrechtsche stijl nu, dat snapt dat soort wat beter.
Of jij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Wellicht is het handiger als je eerst eens gaat leren wat bepaalde begrippen inhouden.
Ja, pure lariekoek. Je zegt, ik vat het nog eens samen, 'Wilders sluit uit op basis van cultuurhistorische gronden in plaats van op ras en daarom is het geen fascist, maar een rechts populist.' Wat een geouwehoer. Weet je wat, leg het mij nog maar een keer uit. Begin dan met: 'Het joodse volk (om weer eens een oud paard van stal te houden) is geen cultuurhistorische groep, maar een ras. Het doelbewust uitsluiten van joden heeft niets met fascisme te maken, want zie, hun cultuur en geschiedenis speelt geen rol van betekenis. Doe je dat wel, dan ben je geen fascist, maar een rechts-populist.'quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of jij.
De scheiding tussen de door mij benoemde 'uitsluitingen' is een belangrijk verschil tussen rechts populisme en fascisme. Niet het enige verschil.
Of dat hij dat wel of niet doet is niet zo relevant, als de hoogleraar in kwestie dat vindt dan mag hij dat benoemen zolang hij het goed onderbouwt. Daar moet Geert Wilders inderdaad niet over zeuren. Nu ja, hij mag dat wel maar hij hoeft daar niet serieus in genomen te worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Wombcat het volgende:
Wilders zet zichzelf neer als fascist (door zijn uitspraken).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |