Laatste posts:quote:PVV boos over kritiek hoogleraar op Wilders
De PVV is boos op een hoogleraar bestuurskunde die in een interview fel van leer trekt tegen PVV-leider Geert Wilders.
De partij vindt dat deze professor Paul Frissen van de universiteit Tilburg, die ook decaan is van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur, beide functies moet opgeven.
De PVV schrijft dit zondagavond aan minister Jet Bussemaker (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) naar aanleiding van het interview bij de regionale zender 1Limburg.
Frissen zegt dat alle politieke partijen Wilders moeten aanvallen. Hij wijst erop dat Wilders bevolkingsgroepen apart zet: ''Het demoniseren van minderheden, het wij/zij denken, is het klassieke fascistische verhaal door de geschiedenis heen.´´
De PVV stelt dat Frissen als decaan verreikende invloed heeft op het denken en handelen van hoge ambtenaren. Een persoon met een dergelijke autoriteit zou geen ideologische uitspraken mogen doen zonder enige wetenschappelijke grond, aldus de partij. Zij vindt op haar beurt de uitspraken demoniserend.
http://www.nu.nl/politiek(...)gleraar-wilders.html
O,jee kritiek op de pvv
quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat hij hoogleraar bestuurskunde en decaan NSOB is.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind het juist nu veel minder nuttig. Met een virtueel zetelaantal van 40 leeft er onder een aanzienlijke bevolkingsgroep een grote onvrede. Door juist nu hem fanatieker als fascist neer te zetten neemt dus die polarisatie tussen de verschillende meningsgroepen in NL toe. Dit kan tot escalaties lijden. Lijkt me niet wenselijk.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus hij is academicus. Wat heeft dat met ambtenaren te maken?
Wilders zet zichzelf neer als fascist (door zijn uitspraken). Frissen benoemt het.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind het juist nu veel minder nuttig. Met een virtueel zetelaantal van 40 leeft er onder een aanzienlijke bevolkingsgroep een grote onvrede. Door juist nu hem fanatieker als fascist neer te zetten neemt dus die polarisatie tussen de verschillende meningsgroepen in NL toe. Dit kan tot escalaties lijden. Lijkt me niet wenselijk.
NIET DEMONISERENquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:48 schreef gelly het volgende:
Als je politici zoekt die tot geweld oproepen moet je toch echt bij de PVV zijn lijkt me:
Wilders meent dat Frissen met zijn uitlatingen ambtenaren tegen hem opzet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dus hij is academicus. Wat heeft dat met ambtenaren te maken?
Bosma heeft fantasieën over een afgehakte neus bij Polak en ziet haar graag liggen ergens in een Hilversumse studioquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:48 schreef gelly het volgende:
Als je politici zoekt die tot geweld oproepen moet je toch echt bij de PVV zijn lijkt me:
Je denkt dat ambtenaren een soort van programmeerbare zombies zijn i.p.v. mensen zonder eigen mening of de capaciteit om die te ontwikkelen? Iedereen met een beetje gezond verstand is van mening dat de PVV een partij voor klapjosties en agressieve ellendelingen is. Ik voel ook helemaal niet de behoefte om "ontevreden mensen" serieus te nemen. Mensen die zelf zonder blikken of blozen anderen het ergste toewensen. Toedeloe.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wilders meent dat Frissen met zijn uitlatingen ambtenaren tegen hem opzet.
Dit wordt voor de PVV nogal vervelend wanneer zoals de peilingen nu zijn de uitslag noopt de ambtenaren ten dienst te stellen aan zijn beleid.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt dat ambtenaren een soort van programmeerbare zombies zijn i.p.v. mensen zonder eigen mening of de capaciteit om die te ontwikkelen? Iedereen met een beetje gezond verstand is van mening dat de PVV een partij voor klapjosties en agressieve ellendelingen is. Ik voel ook helemaal niet de behoefte om "ontevreden mensen" serieus te nemen. Mensen die zelf zonder blikken of blozen anderen het ergste toewensen. Toedeloe.
Peilingen nopen ambtenaren niet om zich aan PVV-beleid ten dienste te stellen. Dat doen verkiezingen en dan alleen nog maar als die verkiezingen ertoe leiden dat de PVV in de regering komt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit wordt voor de PVV nogal vervelend wanneer zoals de peilingen nu zijn de uitslag noopt de ambtenaren ten dienst te stellen aan zijn beleid.
Volgens de PVV zou deze meneer vanwege de uiting van zijn mening ontslagen moeten worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:25 schreef damian5700 het volgende:
Meningsvrijheid heeft deze meneer vanzelfsprekend en het is zoals ik het begrepen Wilders dan ook meer te doen tegen de (academische) beïnvloeding van ambtenaren dan een spreekverbod of zoiets dergelijks, want dat kom ik in elk geval in geen enkel artikel tegen.
Dat komt volgens mij gewoon neer op een spreekverbod als het aan Wilders ligt. Of wel spreken maar dan ontslagen worden...quote:De partij vindt dat deze professor Paul Frissen van de universiteit Tilburg, die ook decaan is van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur, beide functies moet opgeven.
Ik vermoed dat Wilders dit als argument heeft aangedragen vanwege het persistente winstniveau van de peilingen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Peilingen nopen ambtenaren niet om zich aan PVV-beleid ten dienste te stellen. Dat doen verkiezingen en dan alleen nog maar als die verkiezingen ertoe leiden dat de PVV in de regering komt.
Als dat gebeurt en hij wordt tegengewerkt door ambtenaren, pas dan heeft hij een punt.
Overigens riep Frissen volgens mij niet op dat ambtenaren Wilders tegen moesten werken, maar dat de overige politieke partijen een front tegen hem moesten vormden (of zoiets).
Oké. Waarvan akte.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens de PVV zou deze meneer vanwege de uiting van zijn mening ontslagen moeten worden.
Dit komt uit de OP.
[..]
Dat komt volgens mij gewoon neer op een spreekverbod als het aan Wilders ligt. Of wel spreken maar dan ontslagen worden...
Dus mensen mogen meer mening meer geven want Wilders is bang dat ambtenaren die wel eens kunnen horen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat over of door Wilders wordt gezegd kan aanleiding zijn tot escalerend gedrag van anderen. In beide gevallen is niet opgeroepen tot een dergelijk escalerend gedrag. Niettemin zullen er in beide kampen labiele personen rondlopen die om wat voor reden dan ook over kunnen gaan tot dat escalerende gedrag.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders zet zichzelf neer als fascist (door zijn uitspraken). Frissen benoemt het.
De uitspraken van Wilders ('kom in verzet tegen de Azc's') kunnen ook tot escalaties leiden. Wilders polariseert zelf ook.
Dus dit is ook weer de pot verwijt de ketel. Ik vind dat zo typisch, Wilders mag van alles roepen over alles en iedereen, maar als er over hem iets geroepen wordt, dan is het demoniseren en dan moeten mensen hun mond houden.
En ik vind dat het zo langzamerhand wel benoemd mag worden dat Wilders fascistisch is, omdat er jaarlijks meer fascistische trekjes bijkomen. En daar mag je dan weer met me van mening over verschillen. Gelukkig leven we in een vrij land, al krijg ik steeds meer de indruk dat Wilders dat graag anders ziet.
Wel wat mal dat dit in het eerste het beste artikel over dit onderwerp al naar voren komt en jij het nergens hebt gelezen. Wat voor artikelen heb jij dan wel gelezen over deze kwestie?quote:
Ik begrijp je vraag niet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus mensen mogen meer mening meer geven want Wilders is bang dat ambtenaren die wel eens kunnen horen?
Ik snap hier helemaal niks meer van.
Je ziet de uitmakingen voor fascist e.d. juist vooral na die varkenskoppen en het straatgeweld komen. Niet zozeer andersom.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wat over of door Wilders wordt gezegd kan aanleiding zijn tot escalerend gedrag van anderen. In beide gevallen is niet opgeroepen tot een dergelijk escalerend gedrag. Niettemin zullen er in beide kampen labiele personen rondlopen die om wat voor reden dan ook over kunnen gaan tot dat escalerende gedrag.
Ik zou zeggen, ga dan niet mee in de retoriek van Wilders. Mensen kunnen het met hem eens zijn, maar niet overgaan tot escalerend gedrag omdat de tegenpartij 'redelijk' is. Maar als die tegenpartij Wilders, en daarmee ook hen uitmaakt voor fascist, dan is dat olie op een smeulend vuurtje. Dan zie je van die AZC of varkenskop incidenten. En hoe groter de tegenstellingen, hoe groter de onverdraagzaamheid, hoe groter de kans dat er weer een zichzelf intellectueel en moreel superieur wanende 'gutmensch' opstaat die meent het met een kogel te moeten oplossen.
Schelden doet geen pijn, dus laat Wilders lekker raaskallen over 'minder minder minder' en win de ontevreden zieltjes terug. Ik zit niet te wachten op escalaties in de vorm van volksopstanden of politieke moorden.
Dit is jouw conclusie, dat ik het nergens heb gelezen. Gewoon de artikelen in de reguliere media; Volkskrant, Metro, FD, etc.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel wat mal dat dit in het eerste het beste artikel over dit onderwerp al naar voren komt en jij het nergens hebt gelezen. Wat voor artikelen heb jij dan wel gelezen over deze kwestie?
Nee hoor, dat gebeurde lang daarvoor ook al.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet de uitmakingen voor fascist e.d. juist vooral na die varkenskoppen en het straatgeweld komen. Niet zozeer andersom.
Mee eens, vooral het gelijk vragen om het ontslag van een professor omdat hij iets zegt wat je niet aanstaat is nogal een rare manier om te laten zien dat je voor vrije meningsuiting bent.quote:Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders zet zichzelf neer als fascist (door zijn uitspraken). Frissen benoemt het.
De uitspraken van Wilders ('kom in verzet tegen de Azc's') kunnen ook tot escalaties leiden. Wilders polariseert zelf ook.
Dus dit is ook weer de pot verwijt de ketel. Ik vind dat zo typisch, Wilders mag van alles roepen over alles en iedereen, maar als er over hem iets geroepen wordt, dan is het demoniseren en dan moeten mensen hun mond houden.
En ik vind dat het zo langzamerhand wel benoemd mag worden dat Wilders fascistisch is, omdat er jaarlijks meer fascistische trekjes bijkomen. En daar mag je dan weer met me van mening over verschillen. Gelukkig leven we in een vrij land, al krijg ik steeds meer de indruk dat Wilders dat graag anders ziet.
Mag een hoogleraar wel of niet een mening over maatschappelijke kwesties geven zonder direct bang te hoeven zijn voor zijn baan?quote:
Dit is het argument, dat je zojuist weghield:quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mag een hoogleraar wel of niet een mening over maatschappelijke kwesties geven zonder direct bang te hoeven zijn voor zijn baan?
Het zou wat zijn als de academische vrijheid bijvoorbeeld gestuurd zou worden door financiering van bedrijven; dus dat onderzoek niet meer onafhankelijk is.quote:De PVV stelt dat Frissen als decaan verreikende invloed heeft op het denken en handelen van hoge ambtenaren. Een persoon met een dergelijke autoriteit zou geen ideologische uitspraken mogen doen zonder enige wetenschappelijke grond, aldus de partij. Zij vindt op haar beurt de uitspraken demoniserend.
Maar niet de openingspost bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is jouw conclusie, dat ik het nergens heb gelezen. Gewoon de artikelen in de reguliere media; Volkskrant, Metro, FD, etc.
Van FD vind ik hierover enkel een opiniestuk over de uitspraken van Frissen en niet zozeer van de reactie van de PVV hierop.quote:Wilders vindt dat de hoogleraar moet worden ontslagen.
Dat was toch over het algemeen vrij sporadisch hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee hoor, dat gebeurde lang daarvoor ook al.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |