abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160536807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke echte gelijkheid? Want het gaat neer komen op de vrouw die alle verantwoordelijkheid moet dragen en de man die maar zorgeloos seks moet kunnen hebben, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Nee, dat hoeft niet, je kunt de man (gedeeltelijk) laten opdraaien voor de kosten van abortus. Daarnaast is mevrouw zelf ook niet geheel verantwoordelijk bezig geweest niet?
Racist
pi_160536897
Geweldig idee. Eindelijk wat eerlijkheid en gerechtigheid voor allebei de seksen.

Alleen vrouwen die alimentatie krijgen of van plan waren te krijgen zijn het hiermee oneens.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:00:08 #203
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160536900
Als een vrouw geen kinderen wilt moet ze eisen dat een vent een condoom of ander voorbehoedsmiddel eist, net zoals de man dat kan eisen van een vrouw.
Geen rubbertje, geen sex.

Vrouwen hebben eveneens een eigen verantwoordelijkheid.
Dat hoort bij gelijke rechten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160536917
quote:

[..]

Welke echte gelijkheid? Want het gaat neer komen op de vrouw die alle verantwoordelijkheid moet dragen en de man die maar zorgeloos seks moet kunnen hebben, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Ik vind het een beetje wrang dat je de zorgeloze seks inbrengt als argument. Een vrouw kan in de huidige wereld zorgeloos seks hebben. Immers, ze kan bij een zwangerschap rustig kiezen.

A. Wil ik dit kind wel op deze leeftijd? Zo nee, dan haal ik 'm weg.
B. Wil ik dit kind wel met deze man? Nee, het was maar een vluggertje, ik haal 'm weg.
C. Zou ik nog een kind kunnen krijgen met een man die meer geld heeft dan deze? Zo ja, dan haal ik deze weg.
D. Wil ik nog voor carrière gaan? Zo ja, haal ik 'm weg.

Vrouwen hebben een hoop opties. Hoe gaat dit voor een man?

A. Wil ik dit kind wel op deze leeftijd? Heb ik niks over te zeggen.
B. Wil ik dit kind wel met deze vrouw? Heb ik niks over te zeggen.
C. Zou ik nog een kind kunnen krijgen met een vrouw die er beter uitziet dan deze? Heb ik niks over te zeggen.
D. Wil ik nog voor carrière gaan? Heb ik niks over te zeggen, ik moet nu gaan voor waar ik geld mee kan verdienen zodat ik 't geld meteen kan doorsluizen naar de dame in kwestie.

Waarom zou een man geen optie moeten hebben? Op dit moment kan een vrouw doen wat ze wil. Ze kan condooms lek prikken, de pil expres vergeten, etc. en het heeft geen enkel gevolg voor haar. Voor een man een kind kan krijgen, zul je eerst om de tafel moeten met de dame in kwestie. Het is onmogelijk voor een man om een vrouw gedwongen moeder te maken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:09:53 #205
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160537029
quote:

[..]

Nee, ook een vrouw is verantwoordelijk.
Jij draagt nu alle verantwoordelijkheid over aan de man.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160537235
Goede optie die papieren abortus. Ik ben er dan wel vóór dat de man dan wel een eenmalige uitkering moet doen, indien de vrouw het kind besluit te houden. Bijvoorbeeld ter waarde van die abortus (¤ 400 - ¤ 1000 meen ik).
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160537250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 00:05 schreef Atak het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen ook op andere manieren de man "naaien". Bijvoorbeeld:
-Gaatjes prikken in de condoom
-Nadat de man weg is of aan het slapen is, condoom uit de prullenbak halen en masturberen met het zaad
-Etc
Voor zover ik weet is daar een voorbeeld van.

Een rijke tennisser (of voetballer van mijn part) werd gepijpt tijdens een feestje. De vrouw in kwestie heeft naderhand met sperma uit de mond zichzelf bevrucht. Met DNA was het aantoonbaar zijn kind... en kon dus dokken. Mogelijk weet iemand nog wie het was?
pi_160537251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:21 schreef H.FR het volgende:
Goede optie die papieren abortus. Ik ben er dan wel vóór dat de man dan wel een eenmalige uitkering moet doen, indien de vrouw het kind besluit te houden. Bijvoorbeeld ter waarde van die abortus (¤ 400 - ¤ 1000 meen ik).
Juist. Zodat je alsnog financieel genaaid wordt.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_160537311
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is niet hoe ik over de rechten van het kind denk, het is hoe de wetgever de rechten van het kind als hoger bepaalt dan de rechten van een ouder.

En nee, je kunt iemand niet dwingen een zwangerschap uit te dragen.
Dat zou het recht op zelfbeschikking van de vrouw ondermijnen.
Je draaft maar door over de rechten van dat kind, maar in het geval van anonieme zaaddonors heeft het kind toch ook geen vader op papier? Het bestaat gewoon al.
Tevens ben ik het eens met de papiere abortus.
pi_160537337
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:22 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Juist. Zodat je alsnog financieel genaaid wordt.
Nee, zodat de vrouw zich niet wegens financiële consequenties gedwongen hoeft te voelen het kind weg te laten halen en gewoon voor de eerste tijd spullen kan aanschaffen. En zodat mannen er serieuzer over nadenken of ze wel/niet in het leven wat dat kind willen zijn.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:28:19 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160537345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:22 schreef nanuk het volgende:

[..]

Een rijke tennisser (of voetballer van mijn part) werd gepijpt tijdens een feestje. De vrouw in kwestie heeft naderhand met sperma uit de mond zichzelf bevrucht. Met DNA was het aantoonbaar zijn kind... en kon dus dokken. Mogelijk weet iemand nog wie het was?
Boris Becker en dat bezemkastverhaal bleek achteraf niet te kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160537351
Ik vind trouwens dat er ook andersom rechten dienen te zijn: dus als de vrouw eigenlijk wil aborteren, maar de man het kind erg graag wil.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:30:04 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160537367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Je draaft maar door over de rechten van dat kind, maar in het geval van anonieme zaaddonors heeft het kind toch ook geen vader op papier? Het bestaat gewoon al.
Tevens ben ik het eens met de papiere abortus.
Het gaat om de rechten van het kind vs die van de vader.
En ik draaf, ik geef alleen aan wiens rechten/belangen volgens de rechter en de wetgeving zwaarder wegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160537371
quote:

[..]

Dat was de verdediging van Boris Becker. Die later heeft toegegeven dat het verhaal van de zaadroof niet klopte.
pi_160537374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:27 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nee, zodat de vrouw zich niet wegens financiële consequenties gedwongen hoeft te voelen het kind weg te laten halen en gewoon voor de eerste tijd spullen kan aanschaffen. En zodat mannen er serieuzer over nadenken of ze wel/niet in het leven wat dat kind willen zijn.
Sorry maar als een vrouw dat kind zo graag wil houden dan moet ze van te voren maar zorgen dat ze er financieel rekening mee houdt.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_160537383
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 08:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is niet hoe ik over de rechten van het kind denk, het is hoe de wetgever de rechten van het kind als hoger bepaalt dan de rechten van een ouder.

En nee, je kunt iemand niet dwingen een zwangerschap uit te dragen.
Dat zou het recht op zelfbeschikking van de vrouw ondermijnen.
De rechten van het kind wat ineens niet telt als mevrouw besluit om bijvoorbeeld het kind ter adoptie op te geven...
We kunnen niet iemand dwingen om de zwangerschap uit te dragen maar we kunnen wel iemand dwingen om de rol van ouder op zich te nemen of in ieder geval financieel de moeder te sponsoren... blijkbaar telt dat recht van zelfbeschikking alleen voor vrouwen.

-op de man-

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 09-03-2016 10:32:26 ]
pi_160537413
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat om de rechten van het kind vs die van de vader.
En ik draaf, ik geef alleen aan wiens rechten/belangen volgens de rechter en de wetgeving zwaarder wegen.
Het punt is toch dat die wetgeving wordt aangepast? De regering maakt de wetgeving die moet worden toegepast/getoetst door de rechter.
Sorry, maar ik kan me totaal niet in jouw logica verplaatsen.
pi_160537414
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:30 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry maar als een vrouw dat kind zo graag wil houden dan moet ze van te voren maar zorgen dat ze er financieel rekening mee houdt.
Het kan ook gewoon per ongeluk gaan, ondanks voorbehoedsmiddelen. Daar is de man dan mede-verantwoordelijk voor en dat mag best worden uitgedrukt in een kleine financiële bijdrage.

Stel je trouwens niet zo aan, één maand zuinig leven en je hebt het alweer terugverdiend.
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:35:08 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160537439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Het punt is toch dat die wetgeving wordt aangepast? De regering maakt de wetgeving die moet worden toegepast/getoetst door de rechter.
Sorry, maar ik kan me totaal niet in jouw logica verplaatsen.
Je denkt serieus dat men de wetgeving in het nadeel van het kind wil gaan aanpassen om een klein groepje mannen die niet bereid zijn de gevolgen van hun onachtzaamheid te dragen te ontzien?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160537464
Vrouwen dje mannen bedonderen door te liegen dat ze de pil hebben genomen verdienen de gevangenis straf. Op het moment is de wetgeving echt fucked up. Dit moet echt veranderen.
pi_160537479
quote:

[..]

Voor een vrouw is het dan ook makkelijker om kinderloos te blijven. Condoom, pil, MAP, abortus. Als je dan als vrouw alsnog nog kiest om het (ongeplande) kind te houden, vind ik niet dat je van de 'vader' kunt verwachten dat hij er financieel volledig in meegaat. Helemaal niet als de vrouw ook nog eens die man voor het lapje heeft gehouden.

Ik vind het ook wel makkelijk om de man de schuld te geven. Ja, dan had hij maar een condoom moeten gebruiken. Maar ten eerste hebben veel mensen gewoon vertouwen in hun partner. Als ze zegt dat ze netjes de pil slikt, waarom daar dan geen vertrouwen in hebben. Ten tweede zijn mannen ook maar mensen en geen robots. Het is niet dat mannen 247 100% rationeel kunnen denken. En dan moet het niet zo zijn dat een klein foutje grote gevolgen heeft voor de toekomst.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:39:21 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160537492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:37 schreef Atak het volgende:
Vrouwen dje mannen bedonderen door te liegen dat ze de pil hebben genomen verdienen de gevangenis straf. Op het moment is de wetgeving echt fucked up. Dit moet echt veranderen.
Mannen die vrouwen bedonderen door te zeggen dat ze gesteriliseerd zijn ook neem ik aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160537526
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat men de wetgeving in het nadeel van het kind wil gaan aanpassen om een klein groepje mannen die niet bereid zijn de gevolgen van hun onachtzaamheid te dragen te ontzien?
Ja, en bovendien, het is niet alleen in het nadeel van het kind, maar ook in het nadeel van de vrouw. Maar waar het echt om gaat is dat het de rechten van man en vrouw meer gelijk maakt.
Frame het maar lekker zoals je wil, een vrouw is net zo onachtzaam wanneer er sex is geweest met kans op een zwangerschap. Alleen heeft de vrouw nu alle opties en een man helemaal geen. Een kind kan best zonder vader op papier opgroeien, dat gebeurd ook al, bij zaaddonors of bij adoptie. Of mag je je kind ook niet meer afstaan voor adoptie, omdat dat tegen de rechten van het kind gaat?
  woensdag 9 maart 2016 @ 10:42:10 #224
451005 Grems
Clown World
pi_160537530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 06:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Heb je daar geen zin in dan moet je gewoon kieskeuriger zijn bij de keuze van je sekspartners. De types die "door de pil heen" zwanger worden herken je al van een kilometer afstand.
Maar als ik dit zeg bij vrouwen die keer op keek mishandeld worden in relaties ben ik ineens een monster.

Waarom zijn mannen altijd zelf verantwoordelijk als zij slachtoffer worden van een ander, waarom vrouwen nooit?
pi_160537537
quote:

[..]

Dat gebeurt heel vaak. Dat hoeft niet per se bij rijke man te zijn. Als een vrouw weet dat de relatie stuk loopt dan kan hij de man gevangen neem door zo'n truc uit te halen om de man te belazeren. Blijkbaar heeft feminisme daar geen probleem mee wat best wel triest is omdat feministen de "mondvol" hebben van gelijkheid etc. Het laat ze gewoon koud. Dat kan je ook hier in dit topic zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')