En dat ja, maar daar merkt het natuurlijk niks vanquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Met een echte abortus ontzeg je het kind zijn recht op leven.
Ja en? Dan is er toch geen bestaand kind waarvan een ouder weigert de ouderlijke plicht na te komen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Met een echte abortus ontzeg je het kind zijn recht op leven.
Wat zie jij als de ouderlijke plicht? Opvoeden of betalen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Dan is er toch geen bestaand kind waarvan een ouder weigert de ouderlijke plicht na te komen?
Ja, het hele principe van kinderalimentatie draait om het recht van het kind, het kind heeft recht op zorg en aandacht van de ouders.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja en met een normale abortus ontneem je een vader zijn (kans op een) kind. Het topic gaat iig over een papieren abortus
Geen idee of een kind recht op ouders heeft, lijkt me eigenlijk niet
Die ouderlijke plicht ( ¤¤¤ ) neemt de moeder op zich zodra zij besluit zonder toestemming van de man haar zwangerschap voort te zetten. Wat is nu precies je probleem met het vrouwen verantwoordelijk houden voor beslissingen die zij geheel zelf nemen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Dan is er toch geen bestaand kind waarvan een ouder weigert de ouderlijke plicht na te komen?
quote:
Ik geloof niet dat je aandacht kunt afdwingen, zorg trouwens ook niet. Het kind heeft er wellicht recht op, maar niet per se van zijn biologische ouders. Dan hou je financiën over. Vind ik een beetje een kutredenquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het hele principe van kinderalimentatie draait om het recht van het kind, het kind heeft recht op zorg en aandacht van de ouders.
Want die vrouw is in haar eentje zwanger geworden?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Die ouderlijke plicht ( ¤¤¤ ) neemt de moeder op zich zodra zij besluit zonder toestemming van de man haar zwangerschap voort te zetten. Wat is nu precies je probleem met het vrouwen verantwoordelijk houden voor beslissingen die zij geheel zelf nemen?
Valt me best wel van je tegen dat je eigenlijk stiekem best wel heel erg seksistisch bentquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want die vrouw is in haar eentje zwanger geworden?
Toen nam je een beslissing, daarna kun je als man niet meer beslissen wat er mee gebeurt, net zoals je dat als vrouw niet onbeperkt kunt beslissen, dat moet je ook binnen een bepaalde periode doen.
Waarom mag de vrouw wel afzien van het ouderschap na het neuken en de man niet?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen nam je een beslissing, daarna kun je als man niet meer beslissen wat er mee gebeurt, net zoals je dat als vrouw niet onbeperkt kunt beslissen, dat moet je ook binnen een bepaalde periode doen.
Tsja... het is niet anders.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je aandacht kunt afdwingen, zorg trouwens ook niet. Het kind heeft er wellicht recht op, maar niet per se van zijn biologische ouders. Dan hou je financiën over. Vind ik een beetje een kutreden
Het is dat je het verschil met en zonder niet zelf kan testenquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja... het is niet anders.
Maar serieus; waarom heb je seks zonder condoom met een vrouw waar je geen kinderen mee wilt?
Waarom hebben vrouwen seks zonder condoom als ze geen kinderen willen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja... het is niet anders.
Maar serieus; waarom heb je seks zonder condoom met een vrouw waar je geen kinderen mee wilt?
Nope, maar zou daaruit dan ook niet moeten volgen dat bij de beslissing om een zwangerschap wel of niet door te zetten ook beide 'ouders' zeggenschap hebben en niet alleen de moeder?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Inderdaad. Heb in mijn eigen omgeving meegemaakt dat een vrouw haar pil niet meer nam en tegen haar vriendje daar niks over zei. Waarom deed ze dat? Omdat hij op het punt stond om bij haar weg te gaan en zijn studie af te ronden. Nu hebben ze samen een kind en een huis en whatnot, en zijn studie heeft hij zoals je al kunt raden dus niet afgemaakt. Die gast kan daar verder helemaal niks tegen doen terwijl het gewoon een laffe en achterbakse daad is. Een papieren abortus is een prima voorstel. Er wordt teveel gesjoemeld met alimentatierecht en je bent als man hiervoor gewoon de klos.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:17 schreef Atak het volgende:
[..]
Om een kind te nemen besluit je samen. De man moet veto recht krijgen. Waarom is dat een probleem? Het is toch niet te veel gevraagd als er toestemming van de man nodig is? Zoals eerder vermeld kan de vrouw heel veel trucjes uithalen om de man te belazeren.
Nou, dat valt ook wel mee, ik bekijk vooral de juridische kanten van het verhaal, en dat beperkt de mogelijkheden nogal.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Valt me best wel van je tegen dat je eigenlijk stiekem best wel heel erg seksistisch bent
Maar dat geldt dan dus alleen voor mannen, wat het dus seksistisch maaktquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je geen kind wilt, moet je zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat.
Helemaal met je eens. Morgen een verbod op abortus?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb zelf mogen meemaken dat de condoom brak in Hongarije, en daar kom je niet zomaar aan een pil, dat moet op voorschrift. De familie-arts die er destijds was zei "kom maar over 3 dagen terug" terwijl wij zoiets hadden van "wtfquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee, ik bekijk vooral de juridische kanten van het verhaal, en dat beperkt de mogelijkheden nogal.
Abortus afdwingen kan niet, want ingreep in het lichaam van een ander.
Papieren abortus wordt ook nagenoeg onmogelijk omdat het de rechten van het kind op negatieve wijze beïnvloed.
Dus het is zoals het is, maar ik kan niet wachten op de anticonceptiepil voor mannen, want waar nu iedere keer allerlei "ze heeft hem erin geluisd" constructies worden aangedragen, denk ik dat er straks een heleboel "de domme doos, waarom vertrouwt ze een vent die zegt dat hij aan de pil is" opmerkingen langskomen.
Omdat de vrouw het ouderschap ook na het ontstaan van de zwangerschap nog kan voorkomen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:34 schreef Grems het volgende:
[..]
Waarom mag de vrouw wel afzien van het ouderschap na het neuken en de man niet?
Nee, dat geldt voor vrouwen ook, als je geen kind wilt dan moet je zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar dat geldt dan dus alleen voor mannen, wat het dus seksistisch maakt
Schandalig inderdaad, gelijkheid tussen de geslachten. Moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de vrouw het ouderschap ook na het ontstaan van de zwangerschap nog kan voorkomen.
Maar volgens sommigen zou dat recht van de vrouw ook weer opgeheven moeten worden.
Fraai is dat, abortus is 32 jaar legaal, en van een recht lijkt het inmiddels soms een "plicht" te worden; als de man het niet met de zwangerschap eens is (ook al was hij dat in eerste instantie wel), als de sociaal economische omstandigheden van de zwangere niet perfect zijn...
En dan zijn we in slechts 32 jaar op het punt gekomen dat er schijnbaar ook een soort vetorecht voor mannen moet komen.
Onvoorstelbaar...
Dus, je bent voorstander van een verbod op abortus?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat geldt voor vrouwen ook, als je geen kind wilt dan moet je zorgen dat er geen zwangerschap ontstaat.
je weet het lekker om te draaienquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de vrouw het ouderschap ook na het ontstaan van de zwangerschap nog kan voorkomen.
Maar volgens sommigen zou dat recht van de vrouw ook weer opgeheven moeten worden.
Fraai is dat, abortus is 32 jaar legaal, en van een recht lijkt het inmiddels soms een "plicht" te worden; als de man het niet met de zwangerschap eens is (ook al was hij dat in eerste instantie wel), als de sociaal economische omstandigheden van de zwangere niet perfect zijn...
En dan zijn we in slechts 32 jaar op het punt gekomen dat er schijnbaar ook een soort vetorecht voor mannen moet komen.
Onvoorstelbaar...
En overmorgen weer verplicht trouwen als iemand zwanger is?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Morgen een verbod op abortus?
Maar waarom de vooruitgang staken zodra het in het voordeel van mannen dreigt uit te komen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En overmorgen weer verplicht trouwen als iemand zwanger is?
Lekker terug naar de jaren 50....
De machtsverhouding in een relatie is gewoon niet eerlijk op het moment. De vrouw kan de man op zoveel manieren belazeren, het leven van de man zuur maken of helemaal kapot maken. Blijkbaar is dit geen probleem voor feminisme.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
Inderdaad. Heb in mijn eigen omgeving meegemaakt dat een vrouw haar pil niet meer nam en tegen haar vriendje daar niks over zei. Waarom deed ze dat? Omdat hij op het punt stond om bij haar weg te gaan en zijn studie af te ronden. Nu hebben ze samen een kind en een huis en whatnot, en zijn studie heeft hij zoals je al kunt raden dus niet afgemaakt. Die gast kan daar verder helemaal niks tegen doen terwijl het gewoon een laffe en achterbakse daad is. Een papieren abortus is een prima voorstel. Er wordt teveel gesjoemeld met alimentatierecht en je bent als man hiervoor gewoon de klos.
Gelijkheid mag best beide kanten op werken, en met een papieren abortus zit je ook niet aan het lichaam van de vrouw in kwestie. Prima voorstel.
Nee, ik vind het stuitend dat abortus tegenwoordig vaak "geadviseerd" lijkt te worden als achteraf-anticonceptie, maar ik vind het nog veel erger dan mensen menen een abortus te mogen afdwingen.quote:
Leg nog eens precies uit hoe het een 'vetorecht' is als je mannen niet meer kunt dwingen om op te draaien voor beslissingen waar zij geen zeggenschap over hebben?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar...
bijna gelijkheid*quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar waarom de vooruitgang staken zodra het in het voordeel van mannen dreigt uit te komen?
Het dreigt niet in het voordeel van de mannen uit te komen, vooralsnog is het juridisch niet haalbaar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar waarom de vooruitgang staken zodra het in het voordeel van mannen dreigt uit te komen?
Het recht om af te zien van ouderschap heeft niets te maken met het afdwingen van een fysieke abortus.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik vind het stuitend dat abortus tegenwoordig vaak "geadviseerd" lijkt te worden als achteraf-anticonceptie, maar ik vind het nog veel erger dan mensen menen een abortus te mogen afdwingen.
Ze hadden toch zeggenschap op het moment dat ze seks hadden?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Leg nog eens precies uit hoe het een 'vetorecht' is als je mannen niet meer kunt dwingen om op te draaien voor beslissingen waar zij geen zeggenschap over hebben?
Deze vooruitgang zou voordelig zijn voor mannen, maar ik begrijp je redenatie.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
bijna gelijkheid*
is geen voordeel hè
Jawel, want daarmee beperk je de rechten van het kind.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Het recht om af te zien van ouderschap heeft niets te maken met het afdwingen van een fysieke abortus.
Dat laatste is ook raar, maar dit topic gaat dus vooralsnog niet over het afdwingen van een abortusquote:Op woensdag 9 maart 2016 01:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik vind het stuitend dat abortus tegenwoordig vaak "geadviseerd" lijkt te worden als achteraf-anticonceptie, maar ik vind het nog veel erger dan mensen menen een abortus te mogen afdwingen.
Dat was abortus ooit ook niet. Ooit zullen mannen rechtvaardigheid krijgen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het dreigt niet in het voordeel van de mannen uit te komen, vooralsnog is het juridisch niet haalbaar.
Leandra, jij bent boos dat vrouwen mannen niet meer legaal mogen beroven als ze zwanger van hem weten te raken?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
En overmorgen weer verplicht trouwen als iemand zwanger is?
Lekker terug naar de jaren 50....
Waarom mogen vrouwen dan abortus plegen, zij hadden toch ook zeggenschap op het moment van copulatie?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hadden toch zeggenschap op het moment dat ze seks hadden?
Voor sommigen in dit topic gaat het daar ook over, en daar gaat het in ieder topic over abortus over.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat laatste is ook raar, maar dit topic gaat dus vooralsnog niet over het afdwingen van een abortus
En is die beperking van de rechten van het kind nou de schuld van de vader of van de moeder die, ondanks dat ze weet dat de vader zo'n papieren abortus pleegt, alsnog de zwangerschap doorzet?quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel, want daarmee beperk je de rechten van het kind.
Wat hebben de rechten van het kind te maken met het afdwingen van een abortus? Als vrouwen 100% van de beslissingsbevoegdheid hebben moeten ze ook 100% van de gevolgen dragen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel, want daarmee beperk je de rechten van het kind.
Zeker, maar dat neemt niet weg dat het mogelijk is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat geen condoom 100% geen bescherming geeft.
Want de meeste ongewenste zwangerschappen zijn niet het gevolg van falende anticonceptie maar van geen anticonceptie.
Joh, ik weet niet waarom je dit persoonlijk moet maken, maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Leandra, jij bent boos dat vrouwen mannen niet meer legaal mogen beroven als ze zwanger van hem weten te raken?
Oh ja? Jij bent de enige die het erover heeft. De rest is in reactie op jou stropop.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor sommigen in dit topic gaat het daar ook over, en daar gaat het in ieder topic over abortus over.
Maar zoals al een paar keer gezegd; het is juridisch vooralsnog niet haalbaar het kind het recht op zijn/haar vader te ontzeggen.
Vooralsnog niet, daarom gaat men dat ook aan werken. Je mag als vrouw gewoon bevallen hoor, maar dan mag je zelf betalen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 01:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor sommigen in dit topic gaat het daar ook over, en daar gaat het in ieder topic over abortus over.
Maar zoals al een paar keer gezegd; het is juridisch vooralsnog niet haalbaar het kind het recht op zijn/haar vader te ontzeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |