Waar we vooral naar kijken is proportionaliteit; prima om het eens over artikelen op de FP te hebben, maar het moet geen obsessie of gezamenlijke bash-sessie worden. En uiteindelijk geldt dat de enige manier om er echt iets aan te doen is door de verantwoordelijken zelf te contacteren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:26 schreef Tchock het volgende:
Ik vind die neiging alles maar naar FB door te knallen ook vervelend. Iedereen weet dat daar de discussie heel snel doodbloedt en als je te lang doorgaat krijg je er nog een ban voor ook. Bovendien posten er bijna geen users om daadwerkelijk mee te kunnen praten over de items waar je over wil praten.
Ik neem aan dat er een FB-topic is waar deze kritiek beter op zijn plaats is dan hier volgens jullie. Maar oké.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:28 schreef Heilwasser het volgende:
Slijm der aarde is niet de juiste uitdrukking, overigens. Slijk of schuim kan wel.
Hoezo "bash"? Als iets heel slecht is in mijn ogen mag ik toch gewoon zeggen dat het heel slecht is? Als deze column op Telegraaf.nl had gestaan mag ik het afkraken zo hard ik wil en nu het door een onafhankelijke columnist op FOK! is neergepend moet het in FB besproken worden op straffe van het verwijderen van posts en genote. Is het intern beleid om de eigen site niet af te vallen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Waar we vooral naar kijken is proportionaliteit; prima om het eens over artikelen op de FP te hebben, maar het moet geen obsessie of gezamenlijke bash-sessie worden. En uiteindelijk geldt dat de enige manier om er echt iets aan te doen is door de verantwoordelijken zelf te contacteren.
Het zou misschien interessanter zijn, om wat selectiever te worden qua columnisten en ook andere denkbeelden naar voren te schuiven. De huidige redacteuren zitten allemaal een beetje in dezelfde hoek. Columnisten maken het medium. Dat 'ga dan maar klagen over het stukje van de redacteur' werkt ook niet, want dan zou ik ook bij een krant als de Telegraaf ook bij iedereen persoonlijk verhaal moeten halen. Als de Volkskrant of het NRC opeens zomaar van iedereen stukjes ging accepteren en opeens heel sterk naar maar één denkbeeld/standpunt toeging dan gaat die brandend van het balkon af, niet de redacteur in kwestie.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen klacht over de Frontpage. Een columnist verwoordt niet de mening van FOK! en dat zou ook helemaal niet moeten. Een klacht in FB levert dus niets op, tenzij jullie de eigen columnisten gaan censureren, waar ik ook absoluut niet voor ben.
Mogen we stukken op de Frontpage helemaal niet buiten FB bespreken?
Lijkt me logischer als ze gaan bitchen over de gemeente Zutphen die een gedeelte van het geld dat ze van het rijk krijgen om stemlokalen te organiseren gewoon in de reservekas stoppen.quote:
Het is intern beleid om SCs niet te laten veranderen in oorden waar alleen nog maar gebashd wordt en zure zult wordt opgerakeld, inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo "bash"? Als iets heel slecht is in mijn ogen mag ik toch gewoon zeggen dat het heel slecht is? Als deze column op Telegraaf.nl had gestaan mag ik het afkraken zo hard ik wil en nu het door een onafhankelijke columnist op FOK! is neergepend moet het in FB besproken worden op straffe van het verwijderen van posts en genote. Is het intern beleid om de eigen site niet af te vallen?
Dat beleid faalt in deze SC natuurlijk aan alle kanten, we doen hier niet andersquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is intern beleid om SCs niet te laten veranderen in oorden waar alleen nog maar gebashd wordt en zure zult wordt opgerakeld, inderdaad.
Ach ja, ik maak er me zelf niet druk om, terwijl ik toch regelmatig lees dat bepaalde figuren mij willen terechtstellen vanwege landverraad.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik weet het niet, de anti-elite tendens bevalt mij niet. Doet me denken aan Turkije van 15 jaar geleden. Het begon leuk, maar nu zien we wat er is gebeurt.
Je blijft maar met "bashen" strooien. Wat betekent dat überhaupt in jouw ogen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is intern beleid om SCs niet te laten veranderen in oorden waar alleen nog maar gebashd wordt en zure zult wordt opgerakeld, inderdaad.
Wat?! Zelfs u?!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, ik maak er me zelf niet druk om, terwijl ik toch regelmatig lees dat bepaalde figuren mij willen terechtstellen vanwege landverraad.
Eerlijk is eerlijk: dit café valt best mee. We doen wat onaardig tegen elkaar, soms, maar we lopen geen vêtes uit te vechten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat beleid faalt in deze SC natuurlijk aan alle kanten, we doen hier niet anders
Ik vond dat wel een goed stuk van Fylax.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:23 schreef Ryon het volgende:
Over dat stuk van de FP:
Ik zei het toen ook al toen Fylax zijn meesterwerk plaatste: reputatie komt ter voet en gaat ter paard. Als je zonder enige serieuze redactiewerk elk onderbuikepistel van een boze burger op je site knalt, moet je niet raar opkijken als je daarmee alleen maar meer poep mee aantrekt.
Wat mij betreft mag je van een auteur wel een klein beetje inspanning en onderzoekswerk verwachten. Maar daarentegen: die mensen willen dan ook centjes voor hun stukje tekst krijgen.
Gaat dat toevallig om geavanceerdquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, ik maak er me zelf niet druk om, terwijl ik toch regelmatig lees dat bepaalde figuren mij willen terechtstellen vanwege landverraad.
Gaan we weer met zo'n discussie beginnen? Je weet prima wat het betekent. Dit wordt nogal vermoeiend.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je blijft maar met "bashen" strooien. Wat betekent dat überhaupt in jouw ogen?
Verbied de islam, arresteer de policors!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gaat dat toevallig om geavanceerd?
Nee, je vermijdt wéér het punt. Zodra ik inhoudelijke kritiek heb op een artikel op de Frontpage schiet je volkomen in de stress en kom je aan dat je geen "gebash" wil. Ik bash ook helemaal niet, ik heb niet eens genoemd wie de schrijver is van dat idiote stuk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Gaan we weer met zo'n discussie beginnen? Je weet prima wat het betekent. Dit wordt nogal vermoeiend.
Correct, ik wil nooit gebash. Beetje zoals een verkeersagent die liever niet heeft dat je door rood rijdt. Zo moeilijk is het allemaal niet, tenzij je het zelf bewust moeilijk wil maken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:36 schreef Tchock het volgende:
Zodra ik inhoudelijke kritiek heb op een artikel op de Frontpage schiet je volkomen in de stress en kom je aan dat je geen "gebash" wil.
Klep dicht, mindervalide.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: dit café valt best mee. We doen wat onaardig tegen elkaar, soms, maar we lopen geen vêtes uit te vechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |