Zo gaat dat ook altijd in Fok-discussies over homo's trouwens. "Wat willen ze nou, dit is toch al het beste land op aarde voor hunnie?"quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je doet alsof vrouwen in Nederland, problemen in Nederland niet mogen benoemen omdat het elders erger is. Vind ik vaak een non-argument.
Voor, indien het een maximum van 10% voorstelt.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:19 schreef Tchock het volgende:
Nu het toch over vrouwen gaat: wat vinden jullie van een verplicht vrouwenquotum voor de top van het bedrijfsleven?
Vrouwen zouden op eigen kracht aan de top moeten kunnen komen, maar het is niet eenvoudig door het old boys network heen te komen. Moeilijk dus, er zijn voors en tegens.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:19 schreef Tchock het volgende:
Nu het toch over vrouwen gaat: wat vinden jullie van een verplicht vrouwenquotum voor de top van het bedrijfsleven?
Meer vezels eten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:18 schreef Reya het volgende:
Guido is weer eens obstinaat. Overkomt hem één keer in de zoveel tijd.
Dat vind ik dus ook. Het is een paardenmiddel waar ik an sich niet voor ben maar het doel lijkt me niet echt op een andere manier te bereiken. Vind het lastig.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Vrouwen zouden op eigen kracht aan de top moeten kunnen komen, maar het is niet eenvoudig door het old boys network heen te komen. Moeilijk dus, er zijn voors en tegens.
Ben ik het mee eens. Topbestuurders zouden elk de beschikking moeten hebben over minstens één gewillige vrouw. Tijd dat de overheid dit gaat regelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:19 schreef Tchock het volgende:
De besturen van studie- en studentenverenigingen barsten van de vrouwen. Dat netwerk van vrouwen zou op een gegeven moment eigenlijk wel in orde moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Vrouwen zouden op eigen kracht aan de top moeten kunnen komen, maar het is niet eenvoudig door het old boys network heen te komen. Moeilijk dus, er zijn voors en tegens.
Ja, ik vind het ook lastig. Want je wilt niet minder bekwame vrouwen opstuwen alleen maar omdat het vrouwen zijn. Je wilt in topposities de besten hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Het is een paardenmiddel waar ik an sich niet voor ben maar het doel lijkt me niet echt op een andere manier te bereiken. Vind het lastig.
DSK agrees.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Topbestuurders zouden elk de beschikking moeten hebben over minstens één gewillige vrouw. Tijd dat de overheid dit gaat regelen.
Tijdens de studie doen vrouwen het beter dan mannen, maar daarna gaat het rap bergafwaarts.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De besturen van studie- en studentenverenigingen barsten van de vrouwen. Dat netwerk van vrouwen zou op een gegeven moment eigenlijk wel in orde moeten zijn.
Kinderen, neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Tijdens de studie doen vrouwen het beter dan mannen, maar daarna gaat het rap bergafwaarts.
Ze 'besturen' dan in ieder geval wel on 'top'.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Topbestuurders zouden elk de beschikking moeten hebben over minstens één gewillige vrouw. Tijd dat de overheid dit gaat regelen.
Nonsens, als je kijkt uit welke leeftijdscategorie de gemiddelde board bestaat, en je kijkt dan hoeveel vrouwen in diezelfde leeftijdscategorie gestudeerd hebben en aan het werk zijn gebleven, dan vermoed ik dat het huidige percentage een redelijke weerspiegeling is van het aantal vrouwen dat net zo hoog opgeleid is en net zoveel gewerkte jaren heeft als de rest van de board.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:19 schreef Tchock het volgende:
Cijferen zich ook te vaak voor anderen weg, en hebben vaker moeite afstand te nemen van werk of andere verplichtingen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is niet onderzocht. Zelf gok ik dat vrouwen niet assertief genoeg zijn.
Van dat laatste zag ik toevallig vandaag ook berichten: vrouwen hebben meer stress omdat ze moeilijk afstand nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Cijferen zich ook te vaak voor anderen weg, en hebben vaker moeite afstand te nemen van werk of andere verplichtingen.
Ja, maar je kunt je afvragen waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:38 schreef Monolith het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn bij uitstek ambitieloze parttimers natuurlijk, dus dat heeft ook wel enig effect op de mate waarin ze kans maken op topfuncties.
Ook altijd janken als er een klein conflict is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:38 schreef Monolith het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn bij uitstek ambitieloze parttimers natuurlijk, dus dat heeft ook wel enig effect op de mate waarin ze kans maken op topfuncties.
En ze doen veel moeilijker.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Cijferen zich ook te vaak voor anderen weg, en hebben vaker moeite afstand te nemen van werk of andere verplichtingen.
Ik denk dat je voor een hoop van dat soort functies bijvoorbeeld ook een paar jaar buitenland op je CV wel kunt gebruiken, en als je een gezin hebt en de vrouw is degene die door het bedrijf naar het buitenland gestuurd wordt, dan betekent het in de meeste gevallen dus dat de man zijn carrière maar even op een laag pitje moet zetten om in ver weg de partner-van rol te spelen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is niet onderzocht. Zelf gok ik dat vrouwen niet assertief genoeg zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |