Wat mij dan steeds weer verbaast is dat echt hele leuke mannen die er aan iedere vinger één kunnen krijgen vaak zulke krengen van vriendinnen/vrouwen hebben. Hoe zit dat dan? Vinden mannen dat eigenlijk gewoon aantrekkelijk, zo'n bitch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:43 schreef nils7 het volgende:
Geen golddigger staat vrij hoog in mijn lijstje.
Maar zat mannen die al blij genoeg zijn dat ze er überhaupt bovenop mogen en op basis daarvan een relatie nemen (ik zie het helaas in mijn omgeving ook) en niks "beters" kunnen krijgen (kan van beide kanten zijn). Of ze dan ook gelukkig zijn is een hele grote vraag, vaak is dat niet het geval.
Jij vindt haar misschien een bitch, maar hij blijkbaar niet. Dat jij iemand niet mag wil niet zeggen dat iemand ook per definitie een bitch is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat mij dan steeds weer verbaast is dat echt hele leuke mannen die er aan iedere vinger één kunnen krijgen vaak zulke krengen van vriendinnen/vrouwen hebben. Hoe zit dat dan? Vinden mannen dat eigenlijk gewoon aantrekkelijk, zo'n bitch?
Ik kan mij deels vinden in jouw verhaal, maar niet over het gedeelte van seks voor mannen en relaties voor vrouwen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:31 schreef Ouder1 het volgende:
Even heel kort door de bocht en generaliserend:
Mannen willen een relatie voor de seks en de verzorging.
Vrouwen zoeken geborgenheid en bescherming.
Sinds de seksuele revolutie heeft de man geen relatie meer nodig om aan seks te komen en 'why buy the cow when you can get the milk for free'.
Anderzijds begint er nu een kentering af te spelen omdat vrouwen financieel steeds minder afhankelijk zijn van een man.
Gevolg is dat het voor mannen steeds lastiger wordt om seks te krijgen en voor vrouwen steeds lastiger wordt om geborgenheid (een relatie) te vinden.
Vrouwen die wat minder goed in de relatiemarkt liggen (minder mooi, zelfstandig, intelligent) zullen eerder proberen een relatie te vinden via seks en mannen weten dat dus benaderen eerder dat soort vrouwen.
Vrouwen die goed in de relatiemarkt liggen stellen echter hogere eisen aan een man, ook voor 'gewoon' een potje seks en krijgen daardoor minder snel een relatie.
Daarnaast speelt nog steeds een rol dat het voor een man 'niet prettig' schijnt te zijn wanneer zijn vrouw/vriendin meer inkomsten heeft en intelligenter is. Blijkbaar tast dat hun 'mannelijkheid' aan of misschien zelfs hun macht over hun partner waardoor ze meer last hebben van jaloezie.
Wat is jouw definitie van een bitch? Ik ken genoeg van die zogenaamde bitchen die eigen poeslief zijn als je ze juist benadert. Ik denk dus dat het niet helemaal terecht is dat je bepaalde vrouwen definieert als een bitch.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat mij dan steeds weer verbaast is dat echt hele leuke mannen die er aan iedere vinger één kunnen krijgen vaak zulke krengen van vriendinnen/vrouwen hebben. Hoe zit dat dan? Vinden mannen dat eigenlijk gewoon aantrekkelijk, zo'n bitch?
Vrouwen die hun vriend/man afkatten en commanderen. Niets is goed en altijd maar kritiek. Zorgzaam zijn dat soort vrouwen vaak ook niet bepaald.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:08 schreef Zure het volgende:
Wat is jouw definitie van een bitch? Ik ken genoeg van die zogenaamde bitchen die eigen poeslief zijn als je ze juist benadert. Ik denk dus dat het niet helemaal terecht is dat je bepaalde vrouwen definieert als een bitch.
Ik neem aan dat je vrijgezel bent?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vrouwen die hun vriend/man afkatten en commanderen. Niets is goed en altijd maar kritiek. Zorgzaam zijn dat soort vrouwen vaak ook niet bepaald.
Gewoon een voorbeeld; Ik hoorde iemand over de telefoon tegen haar man: "je doet maar dit of dat en dan zeg je ze gewoon zo, want ik wil ***. Je zorgt er maar voor." Als zij mijn vriend was geweest had ik opgehangen en nooit meer 'thuis' gekomen.
Op basis waarvan denk je dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je vrijgezel bent?
Dit soort opmerkingen en de ietwat verongelijkte post daarboven waarin een beetje doorklinkt dat je denkt dat mannen geen relatie met je willen omdat je te intelligent bent.quote:
Ow.. dat zere been weer. Het taboe van de intelligentie.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen en de ietwat verongelijkte post daarboven waarin een beetje doorklinkt dat je denkt dat mannen geen relatie met je willen omdat je te intelligent bent.
Taboe van de intelligentie? Zere been?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ow.. dat zere been weer. Het taboe van de intelligentie.
En verongelijkt heb je verkeerd gelezen, het is verbazing; dat staat er ook.
Knap dat jij de situatie zo accuraat kunt beoordelen zonder dat je de mensen kent waar het om gaat en zonder dat je de context van het gesprek weet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vrouwen die hun vriend/man afkatten en commanderen. Niets is goed en altijd maar kritiek. Zorgzaam zijn dat soort vrouwen vaak ook niet bepaald.
Gewoon een voorbeeld; Ik hoorde iemand over de telefoon tegen haar man: "je doet maar dit of dat en dan zeg je ze gewoon zo, want ik wil ***. Je zorgt er maar voor." Als zij mijn vriend was geweest had ik opgehangen en nooit meer 'thuis' gekomen.
Knap dat jij de situatie zo accuraat kunt beoordelen zonder dat je weet of ik de mensen ken waar het om gaat en zonder dat je weet of ik de context van het gesprek weet.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Knap dat jij de situatie zo accuraat kunt beoordelen zonder dat je de mensen kent waar het om gaat en zonder dat je de context van het gesprek weet.
Jij draagt zelf het voorbeeld aan, hoor. Een beetje zelfkritiek doet geen pijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Knap dat jij de situatie zo accuraat kunt beoordelen zonder dat je weet of ik de mensen ken waar het om gaat en zonder dat je weet of ik de context van het gesprek weet.
En weer genoeg over mij, terug naar de OP of leg eens uit waarom zoveel leuke mannen iets hebben met een bitch.
Zelfkritiek waarover?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij draagt zelf het voorbeeld aan, hoor. Een beetje zelfkritiek doet geen pijn.
Je draait de zaken om. Een groot deel van de vrouwen ziet een man die minder dan haar verdient niet zitten als partner. Mannen boeit het veel minder. Is laatst nog een onderzoek naar geweest .quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:31 schreef Ouder1 het volgende:
Daarnaast speelt nog steeds een rol dat het voor een man 'niet prettig' schijnt te zijn wanneer zijn vrouw/vriendin meer inkomsten heeft en intelligenter is. Blijkbaar tast dat hun 'mannelijkheid' aan of misschien zelfs hun macht over hun partner waardoor ze meer last hebben van jaloezie.
http://www.express.co.uk/(...)-good-looking-datingquote:Sixty per cent of the 2,000 women surveyed by London dating app The Inner Circle admitted refusing a second date with a guy - after finding he had a lower salary than them.
However men were less concerned with cash - as 96 per cent of them told researchers they were not bothered if they female date was a bigger earning high-flyer.
Dit klopt voor mij helemaal. Al zou ik er nog wel aan willen toevoegen dat ik het wel leuk zou vinden als zij een beetje tegengas durft te geven op een subtiele manier.quote:Op maandag 7 maart 2016 23:01 schreef Fatoeman het volgende:
Even kort in een rijtje wat mij verliefd zou kunnen maken:
Warme uitstraling
Mooie stem (niet schor)
Leuk karakter
Mee kunnen lachen en een goed gesprek kunnen voeren
De onderzoeken spreken zichzelf weer eens tegen:quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Een groot deel van de vrouwen ziet een man die minder dan haar verdient niet zitten als partner. Mannen boeit het veel minder. Is laatst nog een onderzoek naar geweest .
[..]
http://www.express.co.uk/(...)-good-looking-dating
60% van de vrouwen ziet het niet zitten en maar 4% van de mannen.
quote:Ondertussen kan niet elke man het goed verdragen dat zijn eega financieel succesvoller is.
quote:vrouwen geld vaker zien als een middel, terwijl het voor veel mannen een vorm is van macht.
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-deze-tijd.dhtmlquote:Haar onderzoek toont dat de kans op echtscheiding vijftig procent hoger is als de vrouw hoofdkostwinner is plaats van andersom. Blijft het stel wel bijeen, dan voelt de vrouw zich vaak schuldig, terwijl de man zichzelf een ‘loser’ kan vinden. Daarom werpt zo’n carrièrevrouw zich, naast haar drukke baan, vaak ook nog op het huishouden. Soms stopt ze zelfs met werken, zodat hij weer financieel kan zorgen voor het gezin.
quote:Wel opvallend is dat uit onderzoek blijkt dat mannen er echt depressief van worden als hun vrouw meer verdient. Ik denk dat dat komt doordat veel mannen nog een ouderwetse taakopvatting hebben.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140109_00919578quote:Heel veel mannen meten zichzelf aan de hoeveelheid geld die ze verdienen. Mannen hebben toch nog steeds van huis uit meegekregen dat zij de kostwinner moeten zijn. Als zij minder verdienen hebben ze automatisch minder te vertellen in huis want ze zijn hun dominante positie kwijt, denken ze.
quote:Mannen vertonen meer depressieve klachten als hun vrouw ook voltijds werkt, zeker als ze meer verdient. Dat blijkt uit een onderzoek van de UGent.
quote:De onderzoekers baseerden zich op een studie van 1.054 heteroseksuele koppels tussen 18 en 65 uit 2001. Daaruit leidden ze af dat mannen het moeilijk hebben als hun vrouw meer verdient. Maar zelfs een vrouw die deeltijds gaat werken, veroorzaakt meer rusteloosheid en slapeloosheid bij haar man, klinkt het.
‘Als mannen een groter aandeel moeten opnemen in de ‘was en de plas’ voelen ze zich minder goed’, legt professor Bracke uit. ‘Ze voelen zich wat meer gespannen, ze hebben wat minder eetlust. Hoe meer mannen die routineuze huishoudelijke taken op zich nemen, hoe minder tevreden ze zich daarbij voelen. Dat beïnvloedt ook de partner.
Dit wilde ik postenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Een groot deel van de vrouwen ziet een man die minder dan haar verdient niet zitten als partner. Mannen boeit het veel minder. Is laatst nog een onderzoek naar geweest .
[..]
http://www.express.co.uk/(...)-good-looking-dating
60% van de vrouwen ziet het niet zitten en maar 4% van de mannen.
Doe ik nu ook, jawel nog uit eigen keuze ookquote:
Kort door de bocht maar wel met een kern van waarheid. Geld natuurlijk niet in elk gevaal maar volgensmij vaker dan je denkt als men heel eerlijk is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:31 schreef Ouder1 het volgende:
Even heel kort door de bocht en generaliserend:
Mannen willen een relatie voor de seks en de verzorging.
Vrouwen zoeken geborgenheid en bescherming.
Sinds de seksuele revolutie heeft de man geen relatie meer nodig om aan seks te komen en 'why buy the cow when you can get the milk for free'.
Anderzijds begint er nu een kentering af te spelen omdat vrouwen financieel steeds minder afhankelijk zijn van een man.
Gevolg is dat het voor mannen steeds lastiger wordt om seks te krijgen en voor vrouwen steeds lastiger wordt om geborgenheid (een relatie) te vinden.
Vrouwen die wat minder goed in de relatiemarkt liggen (minder mooi, zelfstandig, intelligent) zullen eerder proberen een relatie te vinden via seks en mannen weten dat dus benaderen eerder dat soort vrouwen.
Vrouwen die goed in de relatiemarkt liggen stellen echter hogere eisen aan een man, ook voor 'gewoon' een potje seks en krijgen daardoor minder snel een relatie.
Ze moet inderdaad wel vrouwelijk zijnquote:Op maandag 7 maart 2016 23:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Eens!
Ikzelf wil daarbovenop nog schattigheid en meisjesachtig.
Denk ook niet dat er veel mensen zijn die het geluk hebben elke keer een vrijgezel leuk te vinden. En dan moet het ook nog van beide kanten klikken natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:08 schreef Libertarisch het volgende:
Als ik verliefd word dan komt het omdat:
- het meisje in mijn ogen erg mooi is
- ik kan goed met het meisje opschieten
- gezamenlijke interesses
- haar uitstraling en persoonlijkheid zijn in mijn ogen aantrekkelijk
Ik moet echt een langere tijd met een meisje omgaan voordat ik iets voel. Na 1 of 2 weken contact voel ik vaak nog niet zo veel. En liefde op het eerste gezicht al helemaal niet.
Het komt trouwens niet vaak voor dat een meisje voldoet aan al deze voorwaarden, en dan is de kans nog klein dat ze single isMakkelijk is anders...
Die opsomming heb ik ook inderdaad. Bij jouw andere twee alinea's heb ik het juist niet. Ik kan heel snel gevoelens ontwikkelen. Soms al met een dag als het meisje leuk blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:08 schreef Libertarisch het volgende:
Als ik verliefd word dan komt het omdat:
- het meisje in mijn ogen erg mooi is
- ik kan goed met het meisje opschieten
- gezamenlijke interesses
- haar uitstraling en persoonlijkheid zijn in mijn ogen aantrekkelijk
Ik moet echt een langere tijd met een meisje omgaan voordat ik iets voel. Na 1 of 2 weken contact voel ik vaak nog niet zo veel. En liefde op het eerste gezicht al helemaal niet.
Het komt trouwens niet vaak voor dat een meisje voldoet aan al deze voorwaarden, en dan is de kans nog klein dat ze single isMakkelijk is anders...
Binnen 8 seconden zelfs, heb ik een keer gelezen. Echter alleen mannen. Vrouwen hebben er veel langer voor nodigquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:34 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Die opsomming heb ik ook inderdaad. Bij jouw andere twee alinea's heb ik het juist niet. Ik kan heel snel gevoelens ontwikkelen. Soms al met een dag als het meisje leuk blijkt te zijn.
Heb ik ook een keer gehad door de glimlach van een meisje. Wat was ze ineens prachtig, ook omdat ze kwa uiterlijk sws al mijn type was.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Binnen 8 seconden zelfs, heb ik een keer gelezen. Echter alleen mannen. Vrouwen hebben er veel langer voor nodig
Maar hoe komen die niet leuke vrijgezelle mannen nu aan een meisje als al die leuke meisjes geen relatie willen met die mannen?quote:Op maandag 7 maart 2016 21:49 schreef Bodybutter het volgende:
En ja, meisjes die vrijgezel zijn, zijn er natuurlijk ook. Maar ik vind dus dat de groep leuke, vrijgezelle mannen niet heel groot is. En de groep leuke, vrijgezelle dames juist best groot.
Dat heeft niets met "eerder leuk" te maken, maar met het feit dat mannen sneller tevreden zijn (of vrouwen nooit tevreden, zo je wilt).quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:06 schreef Bodybutter het volgende:
Maar goed. Volgens mij vinden mannen dus eerder iemand leuk. Dat zie je bijv. ook vaak in relaties. Het is meestal de vrouw die het uit maakt (mochten er geen anderen in het spel zijn). Of de man maar die had dan al een ander (op het oog).
Relaties of seks? Want wat seks betreft zijn mannen niet zo heel kieskeurig en gaan ze ook voor vrouwen waarmee ze nooit een relatie zouden willen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:37 schreef Bodybutter het volgende:
Geen idee haha. Soms snap ik zelf niet eens hoe ik die knappe mannen toen heb kunnen fixen :p
Dat is denk ik gewoon omdat mannen van nature impulsiever zijn en vrouwen van nature berekender en of bedachtzamer.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:06 schreef Bodybutter het volgende:
Maar goed. Volgens mij vinden mannen dus eerder iemand leuk. Dat zie je bijv. ook vaak in relaties. Het is meestal de vrouw die het uit maakt (mochten er geen anderen in het spel zijn). Of de man maar die had dan al een ander (op het oog).
Niet iedere man uiteraard.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Relaties of seks? Want wat seks betreft zijn mannen niet zo heel kieskeurig en gaan ze ook voor vrouwen waarmee ze nooit een relatie zouden willen.
Laat ik dan maar degene zijn die net anders in elkaar steekt: ik ben voor seks veel kieskeuriger dan voor een relatie. Voor seks wil ik wel echt dat een meisje ouder is dan 25 en de vrouw jonger dan 40. Als we verliefd op elkaar zijn dan wil ik de leeftijdsgrens wel opschuiven naar 18 en 50. Dat geldt ook voor uiterlijk, voor alleen seks wil ik wel echt een mooi meisje hebben. Voor een relatie maakt me dat minder uit als ze tenminste maar lief is en intellectueel een klik hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Relaties of seks? Want wat seks betreft zijn mannen niet zo heel kieskeurig en gaan ze ook voor vrouwen waarmee ze nooit een relatie zouden willen.
Ik denk dat het vooral aantoont dat de moderne samenleving (nog) geen antwoord heeft op de manier waarop mensen (mannen en vrouwen) door de natuur zijn "voorgeprogrammeerd". Binnen een relatie is een ongelijke rolverdeling tussen mannen en vrouwen evolutionair ontstaan toen mannen nog op olifanten jaagden en de vrouwen binnen zorgden voor 10 kinderen. Ik denk dat het wel belangrijk is om te kijken niet alleen te kijken naar ongelijke behandeling van vrouwen in het arbeidsproces maar ook naar een herbezinning over de invulling van relaties. Ik heb zelf het idee dat het gezin als hoeksteen van de samenleving zijn langste tijd toch wel gehad heeft...quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dit wilde ik posten![]()
Wel grappig om dit gegeven te combineren met het vermeende glazen plafond![]()
Lief, zacht, goedlachs, volgzaam, zorgzaam, goed gekleed, netjes verzorgd etcetera.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:37 schreef Bodybutter het volgende:
Wat wordt hier verstaan onder vrouwelijk en meisjesachtig?
Ik vind iemands uiterlijk in een relatie belangrijker dan met alleen seks, want je moet er wel een lange tijd tegenaan kijken. Bij seks kun je haar na een uurtje weer de deur uit zetten.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:55 schreef jaha het volgende:
[..]
Laat ik dan maar degene zijn die net anders in elkaar steekt: ik ben voor seks veel kieskeuriger dan voor een relatie. Voor seks wil ik wel echt dat een meisje ouder is dan 25 en de vrouw jonger dan 40. Als we verliefd op elkaar zijn dan wil ik de leeftijdsgrens wel opschuiven naar 18 en 50. Dat geldt ook voor uiterlijk, voor alleen seks wil ik wel echt een mooi meisje hebben. Voor een relatie maakt me dat minder uit als ze tenminste maar lief is en intellectueel een klik hebben.
Alleen is dat niet het enige dat bepaalt of er een relatie komt...quote:Op maandag 7 maart 2016 20:02 schreef Bodybutter het volgende:
Ik denk dat het voor mannen makkelijker is om een relatie te krijgen, omdat ik het idee heb dat zij vrouwen al snel leuk genoeg vinden (voor een relatie).
Misschien wil ie helemaal geen relatie. Het feit dat je de vrouwen voor het uitkiezen hebt, kan een relatie immers flink minder aantrekkelijk maken. Moet je van al die vrouwen afblijven...quote:Er is bijv. een leuke sportinstructeur. Dan denk ik: jeetje die ziet een hoop leuke vrouwen op een dag. Die heeft ze vast voor het uitkiezen. Maar toch is hij vrijgezel. Dat snap ik dan niet.
Tsja, bij het uitgaan gaat het dan voornamelijk om uitstraling denk ik.quote:Ook trouwens tijdens stappen zie ik vaak mooie vrouwen. En dan vraag ik me ook af.. wat maakt dat mannen er bijv. 1 het leukst vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |