Dan zou ik echt niet kunnen kiezen ook.. Ik denk Sigur Ros dan maarquote:Op zondag 6 maart 2016 20:15 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Niet anders dan Foo Fighters in 2013. Gewoon Moderat in de Bravo en Sigur Ros in de Heineken zetten op hetzelfde moment
Om dat Lowlands zelf hun links verwijderdquote:Op zondag 6 maart 2016 20:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
waarom vliegt die 1e afbeelding toch elk jaar weer uit de OP?
Lekkere basis om vandaan te linkenquote:Op zondag 6 maart 2016 20:33 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Om dat Lowlands zelf hun links verwijderd.
Dat is wel een hele lastige keuze.. Nog lastiger dan Foo Fighters en Wilco..quote:Op zondag 6 maart 2016 20:26 schreef richolio het volgende:
[..]
Dan zou ik echt niet kunnen kiezen ook.. Ik denk Sigur Ros dan maar
Ik weet het ook echt niet eigenlijk. Ik zou denk ik Sigur Ros alleen kiezen omdat Muse waarschijnlijk toch nog wel een duizend keer naar Nederland komt hiernaquote:Op zondag 6 maart 2016 20:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is wel een hele lastige keuze.. Nog lastiger dan Foo Fighters en Wilco..
quote:Op zondag 6 maart 2016 21:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Svefn-g-englar, Sæglópur, Varúð, Festival, Inní Mér Syngur Vitleysingur, Hoppípolla, Glósóli, Popplagið
Sígur Rós
Ook goed ja en ik vergat ook Ágætis Byrjun, Samskeyti, Varðeldurquote:Op zondag 6 maart 2016 21:14 schreef richolio het volgende:
[..]
En Sigur 4 (untitled)Die en Festival blijven wel mijn lievelings denk ik
quote:Op zondag 6 maart 2016 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jullie zitten maar gewoon wat op dat toetsenbord te meppen, he?
quote:Op zondag 6 maart 2016 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jullie zitten maar gewoon wat op dat toetsenbord te meppen, he?
Zeker de moeite! Je hoeft geen "rockshow" van ze te verwachten. Maar ze hypnotiseren je echt met prachtige muziek.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik moet me toch eens in Sigur Ros verdiepen. Volgens mij vind ik dat best tof, maar ik heb er gewoon nooit echt naar geluisterd..
Ik ben er wel eens bij naar binnen gelopen op LL. Maar had wel door dat dit muziek is die je beter eerst kunt leren kennen voor het live zien (en paste op dat moment niet in mijn stemming). Klinkt wel altijd mooi als ik het een keer voorbij hoor komenquote:Op zondag 6 maart 2016 21:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Zeker de moeite! Je hoeft geen "rockshow" van ze te verwachten. Maar ze hypnotiseren je echt met prachtige muziek.
Heerlijk is dat altijd.
Fantasyquote:Op zondag 6 maart 2016 21:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Er hangt zo'n zweem van fantasy en LARPing omheen. Dus niet mijn ding.
Nee, doe mij dan maar een Mogwai als t die richting op moet.
Andersom lijkt me. Als Muse naar Lowlands komt, dan is dat vast het laatste optreden van deze tour in ons land. Of zullen ze in 2017 nog een stadiontour doen?quote:Op zondag 6 maart 2016 21:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik weet het ook echt niet eigenlijk. Ik zou denk ik Sigur Ros alleen kiezen omdat Muse waarschijnlijk toch nog wel een duizend keer naar Nederland komt hierna
quote:Op zondag 6 maart 2016 21:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Andersom lijkt me. Als Muse naar Lowlands komt, dan is dat vast het laatste optreden van deze tour in ons land. Of zullen ze in 2017 nog een stadiontour doen?
Sigur Rós gaat deze zomer nieuwe nummers spelen, die ze daarna pas uitbrengen.. Die nummers kan je daarna nog vaker horen.
Doordat jullie het nu over Sigur Rós hebben, denk ik dat ik toch voor de IJslandse band kies.
Viðrar Vel Til Loftárása, Olsen Olsen, Flugufrelsarinn![]()
![]()
en natuurlijk Í Gær![]()
Daar kan geen Mogwai of Pomsky tegenop.
Mooi! Uit de tijd dat Reading nog met dubbel d wasquote:Op zondag 6 maart 2016 21:41 schreef indiaantje89 het volgende:
Zouden ze nu live ook nog een beetje zo klinken? Dan voor spel ik een Alpha wat uit zijn dak gaat!
Heeft ie dat net gezegd? Of doel je op die tweet van gisteren? Want hier hadden we het 5 pagina's geleden overquote:Op maandag 7 maart 2016 07:46 schreef Beaudelaire het volgende:
Giel maakte ook bekend dat hij iets anders gaat doen.
Wat als hij de grootste headliner is...
Hoop het eerlijk gezegd niet. Een jaar na Pinkpop is nogal een zwaktebod.quote:Op maandag 7 maart 2016 08:12 schreef chansadres het volgende:
Giel gaat met Muse bellen. Lijkt me nu zo klaar als een klontje.
Want dan is het opeens geen goede band meer?quote:Op maandag 7 maart 2016 08:45 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Hoop het eerlijk gezegd niet. Een jaar na Pinkpop is nogal een zwaktebod.
Nee, maar Lowlands programmeert altijd iets prikkelends, nieuwe dingen en aparte bands. Muse is eigenlijk weer te mainstream geworden voor LL. Het zou ook een ander publiek trekken.quote:Op maandag 7 maart 2016 08:52 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Want dan is het opeens geen goede band meer?
Mwah niet mee eens.. Muse is een gigant, en zeker nog wel prikkelend. Muse is een band die vanwege hun kwaliteit zoveel fans hebben.. en niet omdat ze een of ander commercieel truc uithalen.quote:Op maandag 7 maart 2016 08:59 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Nee, maar Lowlands programmeert altijd iets prikkelends, nieuwe dingen en aparte bands. Muse is eigenlijk weer te mainstream geworden voor LL. Het zou ook een ander publiek trekken.
Niet die hard underground, maar The Offspring, The Chemical Brothers, Nine Inch Nails en Nick Cave zijn een heel ander segment dan Muse. Mocht Muse komen voelt dat een beetje als een schaamteloze poging van LL om weer hip te worden.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:03 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Mwah niet mee eens.. Muse is een gigant, en zeker nog wel prikkelend. Muse is een band die vanwege hun kwaliteit zoveel fans hebben.. en niet omdat ze een of ander commercieel truc uithalen.
En de headliners op Lowlands zijn nooit die hard underground geweest...
Nick Cave past misschien niet helemaal bij het publiek maar ik zou wel helemaal wild gaan, mag er ook nog wel bij maar is natuurlijk niet de naam van vandaag.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:06 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Niet die hard underground, maar The Offspring, The Chemical Brothers, Nine Inch Nails en Nick Cave zijn een heel ander segment dan Muse. Mocht Muse komen voelt dat een beetje als een schaamteloze poging van LL om weer hip te worden.
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op maandag 07-03-2016 om 09:09:23Rond 9.45u hoor je bij @giel3fm op @3FM een hele mooie nieuwe headliner voor #LL16! reageer retweet
Whut... The Offspring en Chemical Brothers zijn beide commerciëler dan Muse hoor.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:06 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Niet die hard underground, maar The Offspring, The Chemical Brothers, Nine Inch Nails en Nick Cave zijn een heel ander segment dan Muse. Mocht Muse komen voelt dat een beetje als een schaamteloze poging van LL om weer hip te worden.
Thanks, dan hoef ik dat nu nog aan te horenquote:Op maandag 7 maart 2016 09:11 schreef indiaantje89 het volgende:
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op maandag 07-03-2016 om 09:09:23Rond 9.45u hoor je bij @giel3fm op @3FM een hele mooie nieuwe headliner voor #LL16! reageer retweet
Muse staat (hoog en lang) in de top 40, de rest niet.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Whut... The Offspring en Chemical Brothers zijn beide commerciëler dan Muse hoor.
Als een festival als Lowlands de kans heeft om een band te grootte van Muse binnen te halen dan moet je dat toch gewoon doen? Dat is toch veel meer credible dan een Ben Howard, Major Lazer Stromae, Disclosure, Elbow en weet ik niet wat we de laatste jaren nog meer hebben gehad.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:10 schreef Loveless85 het volgende:
Ik snap heel goed wat Beaudelaire bedoelt. Ik sta woensdag uit m'n dak te gaan bij Muse hoor, maar nu als LL headliner? Na 3x Ziggo Dome én Pinkpop? Neh, das niet echt des Lowlands, en een beetje geforceerd op de hypetrain springen nav de concerten deze week.
En overigens denk ik niet dat ze nú groter zijn dan Foo's in 2012, maar daar kan je over debatteren.
En het is ook lastig hoor, want bij NiN en Nick Cave staat vervolgens de Alpha halfvol en stroomt Twitter vol met 'wie??! kan Kensington niet gewoon komuhhh!!!' berichtjes.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:14 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Whut... The Offspring en Chemical Brothers zijn beide commerciëler dan Muse hoor.
kan Kensington niet gewoon komuhhh!!! Of Nielssonquote:Op maandag 7 maart 2016 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En het is ook lastig hoor, want bij NiN en Nick Cave staat vervolgens de Alpha halfvol en stroomt Twitter vol met 'wie??! kan Kensington niet gewoon komuhhh!!!' berichtjes.
Toen het festival op de top van de hype was konden ze Muse boeken als verrassingsact. Maar dat hebben ze niet gedaan omdat het dan onveilig zou zijn. Iedereen zou naar de Alpha gaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als een festival als Lowlands de kans heeft om een band te grootte van Muse binnen te halen dan moet je dat toch gewoon doen? Dat is toch veel meer credible dan een Ben Howard, Major Lazer Stromae, Disclosure, Elbow en weet ik niet wat we de laatste jaren nog meer hebben gehad.
Goeie ouwe tijd met Tool als headliner.quote:
Nu vind ik persoonlijk Muse meh. Ik zou wel ff kijken hoor, maar niet zoals met Tool (dat is lang geleden zeg), of Placebo dat jaar daarvoorquote:Op maandag 7 maart 2016 09:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goeie ouwe tijd met Tool als headliner.![]()
Maarja, ze zitten ook gewoon in een lastigere markt. De mensen die voor de alternatieve acts komen gaan nu veel liever naar BKS of DTRH, en dingen als Major Lazer en Disclosure spreken het jongere publiek aan maar levert weer hoon op van de oudjes. Dan is Muse denk ik nog wel enigszins middle of the road. De oudjes kennen het en waarderen het om de degelijke live-act, en de jonkies hebben vast weleens wat van 'Drones' op 3FM gehoord...
Daarom moet je het ook uit oogpunt van de organisatie bekijken. Je trekt er veel mee naar je festival. En volgens mij heeft Muse over het algemeen nog wel een redelijk jong publiek (ik bedoel het is geen Metallica ofzo). Met Drones hebben ze gewoon weer aangetoond dat het een kwaliteitsband is. En daar staan toch niet echte top 40 hits op.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En het is ook lastig hoor, want bij NiN en Nick Cave staat vervolgens de Alpha halfvol en stroomt Twitter vol met 'wie??! kan Kensington niet gewoon komuhhh!!!' berichtjes.
Maar mij bekruipt ook een beetje het gevoel dat het nogal een apart keuze is. Zeker gezien de 'verjonging' die ze in wilden slaan en dit jaar dan juist weer wat alternatievere acts in de hogere regionen. Muse is beiden niet echt meer.
Ja dat was ook het eerste wat mij aan die tweet opviel. De rest volgt vast snel!quote:Op maandag 7 maart 2016 09:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar wij gaan dus alleen maar de headliner horen vandaag?
Jammer had er wel wat extra namen bij verwacht.
2x achter elkaar zelfs!quote:Op maandag 7 maart 2016 09:32 schreef Ochtendjas het volgende:
Hij draait Bowie nu, revival confirmed!
Maar wel massive!quote:Op maandag 7 maart 2016 09:41 schreef Rob_Gordon het volgende:
Massive Attack stond er in 2006 ook...Maar die zijn zo groot natuurlijk niet.
Mwah, ze zijn wel duidelijk op een missie om zoveel mogelijk publiek te bereiken de afgelopen tour(s), dus de gage zal daar ook naar zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Als ze nu met Muse komen is er toch ergens een extra zak met geld open getrokken om de kaartverkoop vlot te trekken, anders had je ze wel eerder genoemd lijkt me...
quote:Na de drie razendsnel uitverkochte shows in de Ziggo Dome op 7, 9 en 10 maart komt Muse in augustus ook naar Lowlands. De band rond gitaarvirtuoos Matt Bellamy wist de weg naar Biddinghuizen al vaker te vinden. Sterker nog: trouwe Lowlanders hebben de opmars van het Britse overpowertrio van dichtbij meegemaakt want in 2001 en 2006 zette Muse al twee legendarische Lowlandsconcerten neer. Dat maakt 2016 op zijn minst scheepsrecht, want tien jaar later laait het heilige podiumvuur hoger dan ooit bij deze compromisloze anthemrockers en hun bombastische supershows. Knallen geblazen!
quote:Op maandag 7 maart 2016 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, ze zijn wel duidelijk op een missie om zoveel mogelijk publiek te bereiken de afgelopen tour(s), dus de gage zal daar ook naar zijn.
Het klinkt wel een beetje als Foo's in 2012, zo van 'ze waren in de buurt en wilden nog wel een extra showtje doen, dus konden we het betalen'.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik schaar het onder een kleine paniekboeking
Blijft een fantastische bandquote:
Ging jij niet voor Muse naar werchter?quote:Op maandag 7 maart 2016 09:49 schreef MaJo het volgende:
Hmmm toch een beetje sufal zeg ik uiteraard nooit nee tegen muse
Iemand zei hier laatst dat als ze dit uit het niets hadden aangekondigd dat het misschien wat toffer was, zo plots. Daar kan ik me ook wel in vindenquote:Op maandag 7 maart 2016 09:50 schreef Angel-A het volgende:
Ik kan er niks aan doen maar ik ben toch een beetje teleurgesteld
Absoluut! En ook donderdag in de Ziggodomequote:Op maandag 7 maart 2016 09:50 schreef H.Kemper het volgende:
[..]
Ging jij niet voor Muse naar werchter?
Jawel hoorquote:Op maandag 7 maart 2016 09:51 schreef µ het volgende:
[ [url=https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Telegram_logo.svg/1024px-Telegram_logo.svg.png]afbeelding ] [/url]
Ben benieuwd of er interesse is.
Op korte termijn meer namen, deze week nog?quote:BAM! Muse komt naar Lowlands! De band rond gitaarvirtuoos Matt Bellamy wist de weg naar Biddinghuizen al vaker te vinden. Sterker nog: trouwe Lowlanders hebben de opmars van het Britse overpowertrio van dichtbij meegemaakt want in 2001 en 2006 zette Muse al twee legendarische Lowlandsconcerten neer. Dat maakt 2016 op zijn minst scheepsrecht, want tien jaar later laait het heilige podiumvuur hoger dan ooit bij deze compromisloze anthemrockers en hun bombastische supershows. Knallen geblazen!
Eerder werd bekend dat o.a. Disclosure, LCD Soundsystem, The Last Shadow Puppets, Paul Kalkbrenner, Foals, Oscar & the wolf, Sigur Rós, Eagles Of Death Metal en Hans Teeuwen ook van de partij zijn. Kijk voor het volledige programma tot nu toe op www.lowlands.nl Op korte termijn worden meer bevestigingen voor Lowlands bekendgemaakt. Tickets voor drie dagen en nachten festival kosten e175,- (excl. e10 servicekosten) en zijn verkrijgbaar via Ticketmaster Nederland.
Heb je Telegram (zo nee: aanraderquote:Op maandag 7 maart 2016 09:52 schreef richolio het volgende:
[..]
Jawel hoorMaar hoe werkt dat? Is het chatten of alleen ontvangen (Van lowlands)?
Dat ja.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Absoluut! En ook donderdag in de Ziggodomedaarom mag ik ook niet klagen maar had iets uniekers verwacht
Vergeet niet dat hun PP vrijdag níet was uitverkocht hé. En die was in de breedte nog dik in orde met Faith No More en Slash erbij... Ik moet het nog zien. Áls je Muse graag wil zien dan heb je de kans natuurlijk ruimschoots gehad met Werchter, Pinkpop, 4x Brussel en 3x Amsterdam.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:57 schreef TheVulture het volgende:
Zal nu wel binnen no time uitverkocht zijn neem ik aan
Nee, maar ze staan er wel als je het gesprek luisterde!quote:
Zo goed als wat mij betreft..quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Matthew Bellamy en Alex Turner op een festival...![]()
![]()
Lowlands 2006... Alex als het voorprogramma van Mattquote:Op maandag 7 maart 2016 10:00 schreef indiaantje89 het volgende:
Matthew Bellamy en Alex Turner op een festival...![]()
![]()
Alleen dat ze een dag later in Duitsland moeten spelen, maar er staat nog geen Duits optreden op hun tourlijst vermeld.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:02 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Werd er nou iets gezegd over de dag dat Muse op Lowlands staat?
Goed punt, mocht het zo uitpakken dat het geen boost geeft is de hele opzet wel pijnlijk misluktquote:Op maandag 7 maart 2016 09:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hun PP vrijdag níet was uitverkocht hé. En die was in de breedte nog dik in orde met Faith No More en Slash erbij... Ik moet het nog zien. Áls je Muse graag wil zien dan heb je de kans natuurlijk ruimschoots gehad met Werchter, Pinkpop, 4x Brussel en 3x Amsterdam.
Dat zal wel Highfield zijn wat ook t/m zondag is. Muse dus op de vrijdag of zaterdag.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:05 schreef Rob_Gordon het volgende:
[..]
Alleen dat ze een dag later in Duitsland moeten spelen, maar er staat nog geen Duits optreden op hun tourlijst vermeld.
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Volgens de Telegraaf komen de Angels of Death Metal ook.
[ afbeelding ]
die waren toch al geboektquote:Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha kwamen die toen ook niet met Rise Against The Machine?quote:Op maandag 7 maart 2016 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 februari 2016 12:58 schreef beantherio het volgende:
Dat Muse komt ligt inderdaad niet direct in de lijn der verwachtingen maar toch is het interessant dat ze er in de nazomer blijkbaar nog minimaal 1 festival bij pakken. Omdat hun reguliere tour dan al afgelopen is zou je kunnen denken dat ze er nog een "festival-tour" aan vast plakken. En dan: tja wie weet. Als LL zeker wil uitverkopen zou het van de organisatie een goed idee zijn om ze te boeken.
in je strakke groene broek (die staat je goed!)quote:
Vergelijking gaat sowieso mank. Pinkpop dagen verkopen alleen op de headliners uit. Lowlands leeft op weekendkaarten en de breedte en niet op uitverkoop op een grote naam op een van de drie dagen. Muse gaat dat sowieso niet veranderen, maar het is een mooie bonus en het zal zeker een groep twijfelaars over de streep trekken.quote:Op maandag 7 maart 2016 09:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hun PP vrijdag níet was uitverkocht hé. En die was in de breedte nog dik in orde met Faith No More en Slash erbij... Ik moet het nog zien. Áls je Muse graag wil zien dan heb je de kans natuurlijk ruimschoots gehad met Werchter, Pinkpop, 4x Brussel en 3x Amsterdam.
Niet als ze echt niet van plan waren naar Lowlands te gaan, maar er is op zeker een hele groep twijfelaar die het programma nog even aanzien die hierdoro over de streep gaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:24 schreef peaceman het volgende:
Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen nu ineens een kaartje gaan kopen. Muse is de laatste jaren meer dan genoeg te zien geweest...
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:34 schreef indiaantje89 het volgende:
Wanneer krijgen we weer nieuwe namen? #duurtlang
Wolfmotherquote:
Dag is nog niet bekend dus..quote:NETHERLANDS! Muse are headlining Lowlands Festival on 19-21 August 2016.
Passes available now: http://bit.ly/MUSELowlands
The exact performance date will be announced soon.
Ik hoop dat 'ie wel komtquote:Op maandag 7 maart 2016 10:48 schreef theodoor9 het volgende:
Betekent dit dat The Talles Man on Earth niet komt?
Moet toch haast wel de festivalafsluiter worden lijkt me. Tenzij ze Radiohead boeken of zo. Maar het lijkt me dat het budget wel op is hiermee.quote:
Ligt natuurlijk ook wel aan het programma van Muse.. maar zou idd een ideale afsluiter zijn. Als je er eens over nadenkt dat dit gewoon een Glastonbury headliner isquote:Op maandag 7 maart 2016 10:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Moet toch haast wel de festivalafsluiter worden lijkt me. Tenzij ze Radiohead boeken of zo. Maar het lijkt me dat het budget wel op is hiermee.
Dat maakt toch niet uit? Volgens mij is het gewoon kijken wanneer een band van dit kaliber überhaupt beschikbaar. En als ze een dag later op een festival in Duitsland staan zal Muse sowieso niet Lowlands afsluiten.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Moet toch haast wel de festivalafsluiter worden lijkt me. Tenzij ze Radiohead boeken of zo. Maar het lijkt me dat het budget wel op is hiermee.
Da's waar. Ik ben wel benieuwd wie dan mag afsluiten.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:57 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Volgens mij is het gewoon kijken wanneer een band van dit kaliber überhaupt beschikbaar. En als ze een dag later op een festival in Duitsland staan zal Muse sowieso niet Lowlands afsluiten.
Dan houd je er twee over.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's waar. Ik ben wel benieuwd wie dan mag afsluiten.
En dan zal Disclosure wel de vrijdag headliner zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Dan houd je er twee over.Dan vind ik LCD Soundsystem wel een leuke
Ik heb na deze bekendmaking een kaartje aangeschaftquote:Op maandag 7 maart 2016 10:33 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat sowieso mank. Pinkpop dagen verkopen alleen op de headliners uit. Lowlands leeft op weekendkaarten en de breedte en niet op uitverkoop op een grote naam op een van de drie dagen. Muse gaat dat sowieso niet veranderen, maar het is een mooie bonus en het zal zeker een groep twijfelaars over de streep trekken.
Het is in ieder geval een prachtige en waardige afsluiter voor Lowlands.
dat zijn wel betaalbare namen die nu nog komenquote:Op maandag 7 maart 2016 11:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar ik had hier van te voren voor getekend hoor...
Muse - LCD Soundsystem - Disclosure
Foals - The Last Shadow Pupppets - Sígur Rós
Sum 41 - Paul Kalkbrenner - Oscar & The Wolf - M83
Philip Glass Ensemble - Collabs - Ghost - Eagles Of Death Metal.
En we moeten nog een zooi met namen krijgen.
Nice. Je kan alleen maar 3 dagen naar LL laat maar zitten dan zoveel geld he ik nietquote:
Nepfan.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:32 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nice. Je kan alleen maar 3 dagen naar LL laat maar zitten dan zoveel geld he ik niet
quote:Op maandag 7 maart 2016 11:12 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Ik heb na deze bekendmaking een kaartje aangeschaft
En terecht. Dagjesmensen verpesten je festivalbelevingquote:Op maandag 7 maart 2016 11:32 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nice. Je kan alleen maar 3 dagen naar LL laat maar zitten dan zoveel geld he ik niet
En ze leven maar 1 dag hèquote:Op maandag 7 maart 2016 11:41 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En terecht. Dagjesmensen verpesten je festivalbeleving
Lijkt me een goede ruil.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zeg Wolfmother voor Muse.. mooie combi zou dat zijn
ze waren daar toen nog veel kleiner als band. Denk ook dat het best chaotisch gaat worden tijdens het concert. Iedereen wil dat zien en dat past niet in de Alphaquote:Op maandag 7 maart 2016 11:50 schreef belsen het volgende:
Dus Muse is nu plots de grootste headliner ooit? Ze stonden er al drie keer eerder, de laatste keer in 2006. Ik vind het eerder een wonder dat ze ze niet eerder hebben teruggehaald. Ze stonden vorig jaar nota bene ook nog op Pinkpop...
Als je kijk naar stadion bands die de laatste jaren op LL hebben gestaan zijn ze de grootste van de laatste tig jaarquote:Op maandag 7 maart 2016 11:50 schreef belsen het volgende:
Dus Muse is nu plots de grootste headliner ooit? Ze stonden er al drie keer eerder, de laatste keer in 2006. Ik vind het eerder een wonder dat ze ze niet eerder hebben teruggehaald. Ze stonden vorig jaar nota bene ook nog op Pinkpop...
Groter dan de Foo's in 2012 ja? Dat betwijfel ik toch echt ten zeerste.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Als je kijk naar stadion bands die de laatste jaren op LL hebben gestaan zijn ze de grootste van de laatste tig jaar
Voor NL begrippen heeft Muse grotere zalen gespeeld dan de Foo's dus in die context wel ja.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Groter dan de Foo's in 2012 ja? Dat betwijfel ik toch echt ten zeerste.
Want de Ziggo Dome is groter dan... de Ziggo Dome?quote:Op maandag 7 maart 2016 11:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Voor NL begrippen heeft Muse grotere zalen gespeeld dan de Foo's dus in die context wel ja.
Muse - ArenA vorig jaar 2013quote:Op maandag 7 maart 2016 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Want de Ziggo Dome is groter dan... de Ziggo Dome?
Mjah, ik vind het nogal simplistisch gedacht dat omdat de Foo's daar niet hebben gespeeld ze dus kleiner zijnquote:
Alles in 'The moment of time".quote:Op maandag 7 maart 2016 12:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het nogal simplistisch gedacht dat omdat de Foo's daar niet hebben gespeeld ze dus kleiner zijnIk denk dat ze ook met gemak een Arena vullen, of een Ziggo Dome 3x.
Want dan zou je dus ook kunnen zeggen: Foo Fighters dag op Pinkpop was uitverkocht, Muse niet, dus Foo's zijn groter?
Gast, echtquote:Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Muse zonde van het geld. Daar hadden ze 2 betere Headliners kunnen krijgen
Das zeker waar. Ze stellen live zelden teleurquote:Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Alles in 'The moment of time".
Lekker boeiend verder, grote act, prima LL boeking.
Daarom. En met een beetje geluk gooien ze de gehele drones tour overboord en gaan ze Hullabaloo & Origin of Symmetry integraal spelenquote:Op maandag 7 maart 2016 12:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gast, echt
[..]
Das zeker waar. Ze stellen live zelden teleur
Dat lijkt me dan weer sterk, meer dan ooit willen ze echt een verhaal vertellen heb ik het idee, en spelen daarom echt voor zoveel mogelijk mensen ooit.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Daarom. En met een beetje geluk gooien ze de gehele drones tour overboord en gaan ze Hullabaloo & Origin of Symmetry integraal spelen
Of Muse in de Charliequote:Op maandag 7 maart 2016 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer sterk, meer dan ooit willen ze echt een verhaal vertellen heb ik het idee, en spelen daarom echt voor zoveel mogelijk mensen ooit.
Maakt wel degelijk uit, iig voor de 'kritische' bezoeker die niet in love is met Lowlands maar gewoon wat vergelijkend waren onderzoek doet en naar het (voor hem/haar) 'beste' festival wil. Dus het is niet zo dat je compleet onafhankelijk bent van de wereld om je heen, als Lowlands zijnde.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Sowieso: wat maakt het uit wat andere festivals boeken en hoeveel bands waar al eerder hebben gestaan of niet?? Of je vind de line-up van LL de moeite waard, of niet. Punt.
Jawel, er is dus keuze. Maar om dan te zeggen 'ze hadden dit of dat moeten boeken' vind ik dan altijd wat onzinnig. Ga dan gewoon naar een festival die dat wel geboekt heeft..quote:Op maandag 7 maart 2016 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maakt wel degelijk uit, iig voor de 'kritische' bezoeker die niet in love is met Lowlands maar gewoon wat vergelijkend waren onderzoek doet en naar het (voor hem/haar) 'beste' festival wil. Dus het is niet zo dat je compleet onafhankelijk bent van de wereld om je heen, als Lowlands zijnde.
Onze fulltime zuurpruimquote:Op maandag 7 maart 2016 12:03 schreef KingRadler het volgende:
Muse zonde van het geld. Daar hadden ze 2 betere Headliners kunnen krijgen
Nickelbackquote:Op maandag 7 maart 2016 12:21 schreef richolio het volgende:
Ik kan geen enkele artiest bedenken die wellicht een betere boeking was geweest. Ja ok, Radiohead. Maar wat blijft er over dan? Rihanna?
Precies of een Frequency.. die heeft ook nog niets veel spannends te melden.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maakt wel degelijk uit, iig voor de 'kritische' bezoeker die niet in love is met Lowlands maar gewoon wat vergelijkend waren onderzoek doet en naar het (voor hem/haar) 'beste' festival wil. Dus het is niet zo dat je compleet onafhankelijk bent van de wereld om je heen, als Lowlands zijnde.
Maar goed, kijk eens naar Reading+Leeds, en LL, of PKP met hun Rihanna. Dan hebben 'we' volgens mij bijzonder weinig te klagen, terwijl ik persoonlijk de keuze voor Muse ook niet héél geweldig vindt.
Jawel, maar ging er vanuit dat het een grapje van je wasquote:Op maandag 7 maart 2016 12:22 schreef KingRadler het volgende:
heb net iets positiefs over Muse gepost
dat lezen jullie niet.
was geen grapjequote:Op maandag 7 maart 2016 12:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jawel, maar ging er vanuit dat het een grapje van je was
rihanna was qua act wellicht wel wat spannender geweest in die zin dat LL zich met zo'n boeking (in Nederland) zou onderscheiden. Met de boeking van Muse is niets mis, maar het is ook bepaald niet verrassend.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:21 schreef richolio het volgende:
Ik kan geen enkele artiest bedenken die wellicht een betere boeking was geweest. Ja ok, Radiohead. Maar wat blijft er over dan? Rihanna?
Als ze dat zelf willen ga ik er iig zondermeer vanuit dat de organisatie ze die ruimte geeft.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Gaat Muse ook een extra lange set krijgen denken jullie?
Als LL betaalt wel.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Gaat Muse ook een extra lange set krijgen denken jullie?
Ik hoop dat ze een tof festival setlistje doenquote:Op maandag 7 maart 2016 15:00 schreef viagraap het volgende:
Aan de ene kant heb ik Muse nog nooit live gezien en zou ik dat wel leuk vinden, aan de andere kant is er ook alles wat ze gemaakt hebben na Black Holes and Revelations. Wat ik dus enorm kut vind, voor de duidelijkheid.
Drones ook ja?quote:Op maandag 7 maart 2016 15:00 schreef viagraap het volgende:
Aan de ene kant heb ik Muse nog nooit live gezien en zou ik dat wel leuk vinden, aan de andere kant is er ook alles wat ze gemaakt hebben na Black Holes and Revelations. Wat ik dus enorm kut vind, voor de duidelijkheid.
Foals nog groter dan Sigur Rós denk ik?quote:Op maandag 7 maart 2016 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Sigur Ros heeft in ons land meer aanhang dan LCD Soundsystem, dus de kans dat LCD een Alpha headliner zou zijn en SR een Heineken sub lijkt me gering
Denk dat Sigur Rós nog wel iets populairder is. Als is dat meer op gevoel.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:59 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Foals nog groter dan Sigur Rós denk ik?
Edit: als je op de website kijkt lijkt het toch duidelijk dat de headliners Muse, Disclosure en LCD Soundsystem gaan worden. Ik gok laatst genoemde een combinatie gaat worden met daarna Hans Teeuwen.
Sigur Ros en Foals waren ook Grolsch headliner de laatste keerquote:Op maandag 7 maart 2016 16:04 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Denk dat Sigur Rós nog wel iets populairder is. Als is dat meer op gevoel.
LCD was in 2007 Grolsch head
Hehe oke. Kon mij alleen de Headliner positie op bks van sigur ros terug halen. Ach, zie wel. Zal wel grotendeels goed komen met enkele onbegrijpelijke plekken zoals altijd.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sigur Ros en Foals waren ook Grolsch headliner de laatste keer
Volgens mij doen ze niet voor minder.. Primavera/Bonnaroo oid heeft hun toch ook als headliner?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel weer gewaagd dan, LCD als Alpha headliner.
De laatste keer in de Grolsch stond het nou ook niet echt vol ofzo.
Nog beter ja. Maar ze zouden toch nog een festival in Duitsland doen de dag erna? Of is dat op maandag?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk gewoon dat Sigur Ros de Heineken headlined op zaterdag en Muse de Alpha op zondag.
Dat lijkt me weinig overlapping.
Reunie hé. Nee, ik zie LCD wel in de Alpha staan, Sigur Ros daarentegen...quote:Op maandag 7 maart 2016 16:32 schreef richolio het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze niet voor minder.. Primavera/Bonnaroo oid heeft hun toch ook als headliner?
Volgens mij hangt er best wel een hype omheen ofzo
Idd overal wel waar ze staan zijn ze headliner geloof ik. Ach ik kan er best mee leven. Het is nou niet dat er nieuwe bandjes zijn die ze in de weg staan. Er breekt maar bar weinig door de laatste tijd.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:32 schreef richolio het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze niet voor minder.. Primavera/Bonnaroo oid heeft hun toch ook als headliner?
Volgens mij hangt er best wel een hype omheen ofzo
Heineken headliner lijkt me op zich wel logisch dan?quote:Op maandag 7 maart 2016 16:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Reunie hé. Nee, ik zie LCD wel in de Alpha staan, Sigur Ros daarentegen...
Kensingtonquote:Op maandag 7 maart 2016 16:33 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Idd overal wel waar ze staan zijn ze headliner geloof ik. Ach ik kan er best mee leven. Het is nou niet dat er nieuwe bandjes zijn die ze in de weg staan. Er breekt maar bar weinig door de laatste tijd.
Uiteraardquote:Op maandag 7 maart 2016 16:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Heineken headliner lijkt me op zich wel logisch dan?
Dus mijn punt; dat heeft dus overlapping met de Alpha headliner, dus Muse misschien? Want dat zou wel goed klote zijn.quote:
Perfecte crowdcontrol/spreiding. Ik pleit voor langere overlapping.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Dus mijn punt; dat heeft dus overlapping met de Alpha headliner, dus Muse misschien? Want dat zou wel goed klote zijn.
Maar dat zouden ze als organisatie niet kunnen maken toch?
Ze zullen (deels) wel moeten, wat n00biedoobiedoo terecht aanstipt: crowdmanagement. Keerzijde aan een massive Alpha headliner is dat er zomaar 45.000 - 50.000 man die kant op kan komen, en dat kan dat stukje terrein niet aan.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Dus mijn punt; dat heeft dus overlapping met de Alpha headliner, dus Muse misschien? Want dat zou wel goed klote zijn.
quote:Op maandag 7 maart 2016 16:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Perfecte crowdcontrol/spreiding. Ik pleit voor langere overlapping.
Deden ze in 2012 ook.. Foo Fighters vs. Wilco vs. The XX vs. Modeselektor...quote:Op maandag 7 maart 2016 16:42 schreef richolio het volgende:
[..]
Jezusquote:Op maandag 7 maart 2016 16:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Deden ze in 2012 ook.. Foo Fighters vs. Wilco vs. The XX vs. Modeselektor...
Dat deed pijn.
Lekker ruimte om te dansen bij Modeselektor dan :pquote:Op maandag 7 maart 2016 16:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat deed pijn.
Ja. Staat al wel op NSJ maar die heeft altijd wel overlappingen met Lowlands.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zou Kamasi Washington een optie zijn?
Die was naar inderdaad. Maar van dat rijtje ging ik ervanuit dat ik de minste kans had Foo Fighters ooit nog een keer te zien, ook omdat ik er niet voor naar een los concert zou gaan. Met het jeugdsentiment erbij die maar gedaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat deed pijn.
Altijd mooi ja.. Rond dag 3 heb ik ook altijd even ergens een inkak momentje. Maar dan vind je weer bij een act weer helemaal de energie om los te gaanquote:Op maandag 7 maart 2016 17:05 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die was naar inderdaad. Maar van dat rijtje ging ik ervanuit dat ik de minste kans had Foo Fighters ooit nog een keer te zien, ook omdat ik er niet voor naar een los concert zou gaan. Met het jeugdsentiment erbij die maar gedaan.
Geweldig optreden, hoewel ik de hitte toen niet trok en na een tijdje op de heuvel ben gaan kijken. Toen het publiek na Best Of You zelf nog even doorging met dat oooohooohooo sprongen de tranen in m'n ogen zo mooi vond ik dat. Maarja alles is al gauw of heel mooi of heel kut op zondag na alle drank en slaapgebrek.
Dit gaat gewoon weer gebeuren. Muse, Sigur Ros, Moderat en dan James Blake ofzo in India.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat deed pijn.
Dat vind ik wel echt naarquote:Op maandag 7 maart 2016 17:22 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon weer gebeuren. Muse, Sigur Ros, Moderat en dan James Blake ofzo in India.
Dan gaan er denk ik echt doden vallen. Ik vond het vorig jaar in de Heineken bij een aantal andere "misboekingen" al heel knus worden. Bij Muse wordt dat nog 10x zo erg.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:34 schreef BillDauterive het volgende:
Dan staat Sigur Rós straks in een halflege Heineken en zegt EvE achteraf dat hij zich vergist heeft in SR en dat die band kennelijk niet op Lowlands past, net als bij Wilco in 2012..
Aan de andere kant tourt SR met nieuwe muziek en zijn ze nog niet in de picture, wie weet krijgen ze de Alpha-spot voor Muse wel
Ik wil hier wel een FOK!Wedje van maken eigenlijk. Drie eu op dat het gaat uitverkopen.quote:Op maandag 7 maart 2016 17:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar de grootte van de heineken (ende Alpha ook) was vorig jaar wel aangepast aan de kaartverkoop.
Dat hoeft dit jaar niet zo te zijn.
Dat vind ik nu niet meer een heel spannende weddenschap.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:02 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik wil hier wel een FOK!Wedje van maken eigenlijk. Drie eu op dat het gaat uitverkopen.
Prima wager ook
Denk dat de groep die echt niets met rock heeft behoorlijk klein is. Vermoed dat de meeste LL gangers vrij breed georiënteerd zijn. Muse zal iig een hele volle alpha opleveren, al was het maar omdat het een act met een hoop spektakel is.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:44 schreef marksi het volgende:
Ben wel benieuwd of het echt zo'n chaos gaat worden, heb zelf het gevoel dat best een groot deel lowlandsgangers (zoals mijn groep) niet zoveel hebben met rock. Denk eigenlijk dat een Stromae meer mensen trekt (was ook belachelijk druk).
pp was toch al uitverkocht?quote:
Lijkt me dat LL sowieso geen drones toestaat ?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 00:21 schreef KingRadler het volgende:
Drones zullen verboden worden tijdens concert van Muse
Ik vind dit altijd zo een vreemd argument: ja ze zijn de afgelopen 3 jaar al 7 x te zien geweest.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:15 schreef Zocalo het volgende:
Ik vind met Muse an sich niks mis, sterker nog, één van de sterkste acts voor een festival anno 2016.
Echter, dat ze vorig jaar Pinkpop gedaan hebben en dit jaar al 3x Ziggo Dome zwakt het enorm af. Dan zie ik liever exclusievere acts, maar dat is mijn keuze als festivalbezoeker.
Ik stond bij Wilco, samen met 90 man of zo. Dat was behoorlijk genant.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat deed pijn.
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:31 schreef beantherio het volgende:
Nooit geweten maar dit zojuist geleerd: Coldplay speelde in 2000 in de Charlie.
Dan gaan ze eerder naar een concert van 50 euro van een band waar ze heel erg fan van zijn, dan naar een festival van 200 euro wat om nog 150 andere band gaat, lijkt mij..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:14 schreef KingRadler het volgende:
niet iedereen heeft het geld om Muse te zien, er zijn fans die het hele jaar sparen voor een concert kaartje.
Dan heb je toch echt een slaap probleem.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:23 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb Muse op Pinkpop gezien ik viel in slaap was blij dat ik daar weg was.
ik vond er niks aan. Dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt een slaap probleem.
Ik hoop stiekem dat Muse ook nog lekker veel oud werk er doorheen gaat knallen.
Dat mag je vindenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:49 schreef KingRadler het volgende:
[..]
ik vond er niks aan. Dat is mijn mening.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:23 schreef KingRadler het volgende:
Pinkpop gezien ik viel in slaap was blij dat ik daar weg was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |