abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 maart 2016 @ 19:56:36 #1
365082 IPA35
Patriarch
pi_160471722


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 6 maart 2016 @ 19:57:00 #2
365082 IPA35
Patriarch
pi_160471735
Nog mensen om aan de OP toe te voegen???
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:33:30 #3
365082 IPA35
Patriarch
pi_160514156
S.v.p. sollicitatiegesprek tips ;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160514280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:33 schreef IPA35 het volgende:
S.v.p. sollicitatiegesprek tips ;(
Niet als een antisociale mongool gedragen. Tegelijkertijd ook niet overkomen alsof je elk weekend dronken op straat ligt.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160514314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:33 schreef IPA35 het volgende:
S.v.p. sollicitatiegesprek tips ;(
Goed voorbereiden, weten wat je goede/slechte eigenschappen zijn en die dmv situaties kunnen onderbouwen (STAR methode). En verder gewoon jezelf zijn, weet wat ze zoeken en hoe jij daarop aansluit. Verdiep je in het bedrijf, dat vinden ze leuk.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:55:41 #6
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160514568
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:33 schreef IPA35 het volgende:
S.v.p. sollicitatiegesprek tips ;(
Antwoorden voorbereiden waarom de functie jou aanspreekt en waarom je voor het bedrijf wil werken. Vergeet niet goede vragen te stellen. Die vragen kunnen bijvoorbeeld gaan over de bedrijfscultuur of hoe een gemiddelde dag eruit ziet als je werkt in die functie. Verder goed kleden. Beter overdressed dan underdressed. Niet te laat komen, maar ook niet een half uur te vroeg zijn.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:00:42 #7
365082 IPA35
Patriarch
pi_160514644
Het betreft een studentstage.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:36:10 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160515516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Goed voorbereiden, weten wat je goede/slechte eigenschappen zijn en die dmv situaties kunnen onderbouwen (STAR methode). En verder gewoon jezelf zijn, weet wat ze zoeken en hoe jij daarop aansluit. Verdiep je in het bedrijf, dat vinden ze leuk.
Ah, de STAR methode.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160518075
Crosspost, wellicht dat iemand hier er iets over weet.
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 14:18 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Ik ben me aan het orienteren op een vervolgopleiding en de opleidingen waar ik nu nog tussen twijfel zijn European Law School en Fiscaal recht.

European Law School spreekt me inhoudelijk meer aan onder andere vanwege het feit dat het een Engelstalige opleiding is en breder gaat dan alleen het Nederlandse recht en een vrij groot deel van het studieprogramma bestaat uit vrije keuzevakken die je dus eventueel ook kunt vullen met fiscale vakken.

De vraag is echter hoe er op de arbeidsmarkt wordt gekeken naar een relatief nieuwe en daarnaast brede opleiding als ELS.

Advies is dus meer dan welkom.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160518180
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:31 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Crosspost, wellicht dat iemand hier er iets over weet.

[..]

ELS relatief nieuw? Toen ik me in 5 vwo ging oriënteren bestond het al, en ik zit inmiddels al 3 jaar in Groningen ;) Daar is overigens die opleiding opgeheven geloof ik dus als je ELS wil gaan doen moet je volgens mij naar Maastricht.
Voor de rest kan ik je weinig helpen met je vraag, ik studeer nu zelf IT-recht, ook gewoon opleiding met civiel effect icm een master it-recht of een van de richtingen van Nederlands recht. Die kun je in de bachelor ook gewoon combineren met de richting fiscaal, wellicht is dat een idee voor je?
pi_160518926
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:36 schreef underground1009 het volgende:

[..]

ELS relatief nieuw? Toen ik me in 5 vwo ging oriënteren bestond het al, en ik zit inmiddels al 3 jaar in Groningen ;) Daar is overigens die opleiding opgeheven geloof ik dus als je ELS wil gaan doen moet je volgens mij naar Maastricht.
Voor de rest kan ik je weinig helpen met je vraag, ik studeer nu zelf IT-recht, ook gewoon opleiding met civiel effect icm een master it-recht of een van de richtingen van Nederlands recht. Die kun je in de bachelor ook gewoon combineren met de richting fiscaal, wellicht is dat een idee voor je?
Nouja als je ervanuit gaat dat ELS zo'n tien jaar bestaat t.o.v. de tientallen jaren die Nederlands recht al bestaat is dat een relatief korte periode toch :P?

Ik was inderdaad van plan om naar Maastricht te gaan omdat het dichterbij is en daarnaast zijn alle verplichte vakken daar Engelstalig.

Groningen is overigens wel een optie maar in dat geval zou ik fiscaal en notarieel willen combineren aangezien dat me een nuttigere combinatie lijkt dan fiscaal en Nederlands recht alhoewel ik me afvraag hoe daar tegenaan word gekeken aangezien je op papier gewoon Rechtsgeleerdheid hebt gestudeerd.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 8 maart 2016 @ 16:30:32 #12
365082 IPA35
Patriarch
pi_160519346
Europees recht :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160519663
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:14 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Groningen is overigens wel een optie maar in dat geval zou ik fiscaal en notarieel willen combineren
Pittig hoor. Maar wel leuke combi. Ik doe zelf ook notarieel en heb ook wel een paar fiscale vakken in m'n pakket.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, want in principe kan je met notarieel en fiscaal (en als je CE haalt ernaast) ook een master doen van NR.
pi_160520099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:30 schreef IPA35 het volgende:
Europees recht :')
pi_160520716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Goed voorbereiden, weten wat je goede/slechte eigenschappen zijn en die dmv situaties kunnen onderbouwen (STAR methode).
Wat nou als je geen voorbeelden hebt :{
pi_160520769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Pittig hoor. Maar wel leuke combi. Ik doe zelf ook notarieel en heb ook wel een paar fiscale vakken in m'n pakket.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, want in principe kan je met notarieel en fiscaal (en als je CE haalt ernaast) ook een master doen van NR.
Je was in eerste instantie begonnen met fiscaal toch? Wat vind je eigenlijk pittig aan die combinatie, de inhoud of de hoeveelheid?

Ik ben verder niet van plan om naast fiscaal en notarieel ook nog extra vakken te gaan doen voor civiel effect want dat worden dan wel erg veel vakken en daarnaast is het discutabel in hoeverre civiel effect nuttig is voor fiscalisten.

Ik wil niet het notariaat in maar denk wel dat de notariele vakken voor fiscalisten nuttig zijn en daarnaast kan het ook erg handig zijn voor m'n zaken naast m'n opleiding. Dat civiel effect verplicht is voor toelating tot een master notareel recht wist ik niet.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160520797
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:30 schreef IPA35 het volgende:
Europees recht :')
Vertel.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160520859
CE is verplicht als je een Nederlands recht richting master wil doen (met een notariele bachelor bijv.), niet voor notarieel
pi_160520917
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:22 schreef Ties02 het volgende:
CE is verplicht als je een Nederlands recht richting master wil doen (met een notariele bachelor bijv.), niet voor notarieel
Oh oké, dank je wel.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160520942
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:19 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Je was in eerste instantie begonnen met fiscaal toch? Wat vind je eigenlijk pittig aan die combinatie, de inhoud of de hoeveelheid?

Ik ben verder niet van plan om naast fiscaal en notarieel ook nog extra vakken te gaan doen voor civiel effect want dat worden dan wel erg veel vakken en daarnaast is het discutabel in hoeverre civiel effect nuttig is voor fiscalisten.

Ik wil niet het notariaat in maar denk wel dat de notariele vakken voor fiscalisten nuttig zijn en daarnaast kan het ook erg handig zijn voor m'n zaken naast m'n opleiding. Dat civiel effect verplicht is voor toelating tot een master notareel recht wist ik niet.
In het eerste jaar ben ik idd fiscaal gaan doen. Ik had me eigenlijk niet zo heel erg goed in verdiept en het klonk wel leuk. In het tweede semester kreeg ik burgerlijk recht 1 en kwam PFE aan bod, en kreeg ik ook Elementair Belastingrecht. Ik vond PFE leuker en ben toen overgestapt op notarieel.
Nu ben ik vierde jaars en ik heb het afgelopen jaar geinformeerd welke vakken ik moest volgen zodat ik ook nog master fiscaal mocht doen (want met enkel notarieel mag ik er niet in), en dat zijn er toch wel behoorlijk wat. Ik dacht 10/11 vakken. Daarom heb ik het maar niet gedaan, aangezien ik dat nooit in een jaar zou kunnen halen (en ook teveel vakken in een bepaald blok, naast mijn verplichte vakken). Dus ik heb maar een paar vakken eruit gepikt en zal ik de master fiscaal moeten vergeten.

Civiel effect is alleen bes2, bes3, straf2 en straf3. Is opzich te doen, en kan je daarna ook nog de alle kanten op. Daarom heb ik het gedaan.

Over de rest kan ik geen uitspraken doen, de rest hier heeft er meer verstand van. En je mag wel de master notarieel in zonder civiel effect. Met NR bedoelde ik Nederlands Recht. Dus als je een ba notarieel met CE hebt, mag je ook de masters ondernemingsrecht, privaat, arbeid (moet je ook wel ISR hebben vaak), S&B (moet je ook staats 2 hebben), straf en meer, doen. En dan heb je geen bachelor Nederlands recht nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 17:27:01 ]
pi_160521027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik had me eigenlijk niet zo heel erg goed in verdiept en het klonk wel leuk.

er*
pi_160521035
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

er*
Ik heb je gemist.
pi_160521078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:28 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb je gemist.
Ik jou ook lieverd
pi_160521227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wat nou als je geen voorbeelden hebt :{
Dat doet er niet toe. Je gaat toch ook niet zeggen dat een slechte kwaliteit van je is dat je zondag geen zin hebt om maandag te werken. Je moet het zo verpakken dat een slecht punt eigenlijk een goed punt is. "Ja soms ben ik te nieuwsgierig en wil ik ook graag weten waarom x en y". Of "ik ben soms te perfectionistisch, het moet perfect zijn voordat bla bal". Zo'n shitshow altijd.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160521536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:46 schreef Ties02 het volgende:
Fiets gejat _O_
Had ik laatst ook
pi_160521603
Is mijn 5de keer ofzo in Grunn
pi_160521638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

In het eerste jaar ben ik idd fiscaal gaan doen. Ik had me eigenlijk niet zo heel erg goed in verdiept en het klonk wel leuk. In het tweede semester kreeg ik burgerlijk recht 1 en kwam PFE aan bod, en kreeg ik ook Elementair Belastingrecht. Ik vond PFE leuker en ben toen overgestapt op notarieel.
Nu ben ik vierde jaars en ik heb het afgelopen jaar geinformeerd welke vakken ik moest volgen zodat ik ook nog master fiscaal mocht doen (want met enkel notarieel mag ik er niet in), en dat zijn er toch wel behoorlijk wat. Ik dacht 10/11 vakken. Daarom heb ik het maar niet gedaan, aangezien ik dat nooit in een jaar zou kunnen halen (en ook teveel vakken in een bepaald blok, naast mijn verplichte vakken). Dus ik heb maar een paar vakken eruit gepikt en zal ik de master fiscaal moeten vergeten.

Civiel effect is alleen bes2, bes3, straf2 en straf3. Is opzich te doen, en kan je daarna ook nog de alle kanten op. Daarom heb ik het gedaan.

Over de rest kan ik geen uitspraken doen, de rest hier heeft er meer verstand van. En je mag wel de master notarieel in zonder civiel effect. Met NR bedoelde ik Nederlands Recht. Dus als je een ba notarieel met CE hebt, mag je ook de masters ondernemingsrecht, privaat, arbeid (moet je ook wel ISR hebben vaak), S&B (moet je ook staats 2 hebben), straf en meer, doen. En dan heb je geen bachelor Nederlands recht nodig.
Ik heb zojuist even de website van de RuG bekeken en om een dubbele bachelor fiscaal en notarieel te halen moet je inderdaad tien extra vakken halen van ieder zo'n vijf ects dus dan kom je uit op zo'n 230 ects, ik denk er toch nog maar even over na want dat klinkt niet nominaal met goede punten haalbaar dus civiel effect laat ik dan al helemaal links liggen :P.

Dank je wel voor je hulp btw.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160521696
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Je gaat toch ook niet zeggen dat een slechte kwaliteit van je is dat je zondag geen zin hebt om maandag te werken. Je moet het zo verpakken dat een slecht punt eigenlijk een goed punt is. "Ja soms ben ik te nieuwsgierig en wil ik ook graag weten waarom x en y". Of "ik ben soms te perfectionistisch, het moet perfect zijn voordat bla bal". Zo'n shitshow altijd.
Conservatieve onzin en dat weten zowel de sollicitanten als de recruiters.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160522175
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:52 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Conservatieve onzin en dat weten zowel de sollicitanten als de recruiters.
natuurlijk. en toch werkt het zo.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160522467
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:12 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

natuurlijk. en toch werkt het zo.
Vraag me af hoelang dat nog duurt, advocatuur is één van de laatste oerconservatieve sectoren in de zakelijke dienstverlening, veel andere sectoren hebben al elementen van de Google-methode op de één of andere manier geïmplementeerd.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160523212
Groepsopdrachten :r

Moest met iemand anders een casus schrijven, blijkt die persoon gewoon een uitspraak te hebben gekopieerd en alleen de namen te hebben veranderd
pi_160523386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:52 schreef Kuiver het volgende:
Groepsopdrachten :r

Moest met iemand anders een casus schrijven, blijkt die persoon gewoon een uitspraak te hebben gekopieerd en alleen de namen te hebben veranderd
Ajj nog niet ingeleverd hoop in?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160523865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:46 schreef Ties02 het volgende:
Fiets gejat _O_
Slijptol kopen en alle zwervers wegconcurreren. ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:50 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Ik heb zojuist even de website van de RuG bekeken en om een dubbele bachelor fiscaal en notarieel te halen moet je inderdaad tien extra vakken halen van ieder zo'n vijf ects dus dan kom je uit op zo'n 230 ects, ik denk er toch nog maar even over na want dat klinkt niet nominaal met goede punten haalbaar dus civiel effect laat ik dan al helemaal links liggen :P.

Dank je wel voor je hulp btw.
Nominaal is overrated.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:21:58 #35
365082 IPA35
Patriarch
pi_160524001
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:20 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]


[..]

Vertel.
Totaal onwerkbare richtlijnen, hoog in de Ivoren Toren bedacht...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160524074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:50 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Ik heb zojuist even de website van de RuG bekeken en om een dubbele bachelor fiscaal en notarieel te halen moet je inderdaad tien extra vakken halen van ieder zo'n vijf ects dus dan kom je uit op zo'n 230 ects, ik denk er toch nog maar even over na want dat klinkt niet nominaal met goede punten haalbaar dus civiel effect laat ik dan al helemaal links liggen :P.

Dank je wel voor je hulp btw.
Volgens mij ook vakken van 10ec.
pi_160524110
Enne, nominaal willen lopen :')
Ik ga m'n bachelor afsluiten met 267 ects na 5 jaar.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:26:35 #38
365082 IPA35
Patriarch
pi_160524113
M'n fiets is gejat, oh wat een vervelend gevoel is dat. Jalalalalah.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160524152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:26 schreef IPA35 het volgende:
M'n fiets is gejat, oh wat een vervelend gevoel is dat. Jalalalalah.
Jij ookal _O-

Gaat lekker.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:44:20 #40
365082 IPA35
Patriarch
pi_160524606
Neee haha, moest aan het liedje denken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160526259
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 17:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wat nou als je geen voorbeelden hebt :{
Dan krijg je nooit een baan
pi_160527142
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:17 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Slijptol kopen en alle zwervers wegconcurreren. ^O^

[..]

Nominaal is overrated.
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:26 schreef Etsu het volgende:
Enne, nominaal willen lopen :')
Ik ga m'n bachelor afsluiten met 267 ects na 5 jaar.
Ben al eenentwintig als ik begin.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160528213
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:07 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

[..]

Ben al eenentwintig als ik begin.
Ik ben bijna 27 als ik klaar ben.
pi_160528394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben bijna 27 als ik klaar ben.
Ik was gister in Oslo. Heb je er al zin in?
pi_160528403
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik was gister in Oslo. Heb je er al zin in?
Si. Nog 2 maandjes en 4 dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 21:41:06 ]
pi_160528470
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Si. Nog 2 maandjes en 4 dagen.
Ik moet over 3,5 maand weer. Geen zin in, teringduur daar.
pi_160528586
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik moet over 3,5 maand weer. Geen zin in, teringduur daar.
Dat compenseer ik wel weer met mijn 35 euro voor n retour en gratis slaapplek.
pi_160528608
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat compenseer ik wel weer met mijn 35 euro voor n retour en gratis slaapplek.
Gratis slaapplek is wel relaxed. Goedkoopste pauperhostel daar doet 22 euro geloof ik, met 35 man op een zaal...
pi_160528643
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gratis slaapplek is wel relaxed. Goedkoopste pauperhostel daar doet 22 euro geloof ik, met 35 man op een zaal...
Hehe. Een vriendin van me woont in Oslo, en een andere in Sandefjord. Dus paar dagen Oslo en paar dagen Sandefjord, en ik meen ook me te herinneren dat we een boot naar Kopenhagen gaan pakken.
pi_160528714
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hehe. Een vriendin van me woont in Oslo, en een andere in Sandefjord. Dus paar dagen Oslo en paar dagen Sandefjord, en ik meen ook me te herinneren dat we een boot naar Kopenhagen gaan pakken.
Kopenhagen is wel fijn _O_
pi_160528834
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben bijna 27 als ik klaar ben.
Maar jij wil persoonlijk toch ook niet echt bij een Zuidaskantoor werken?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160528865
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:51 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Maar jij wil persoonlijk toch ook niet echt bij een Zuidaskantoor werken?
Uhu. Is relevant dan?
pi_160528958
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

Uhu. Is relevant dan?
Zuidaskantoren hebben dat toch liever niet of klopt dat niet?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160528973
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:54 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Zuidaskantoren hebben dat toch liever niet of klopt dat niet?
Ik heb geen idee. Ik vind zelf bijna 27 een mooie leeftijd om te werken. Ik ga niet op mijn 22ste al werken :')
pi_160529016
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik vind zelf bijna 27 een mooie leeftijd om te werken. Ik ga niet op mijn 22ste al werken :')
Ik wil eigenlijk gewoon een baan dat ik overal kan werken vanaf mijn laptopje...
  dinsdag 8 maart 2016 @ 21:56:06 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160529018
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik vind zelf bijna 27 een mooie leeftijd om te werken. Ik ga niet op mijn 22ste al werken :')
Twee uitersten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160529050
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Twee uitersten.
:Y
pi_160529174
Kan ook bijna 26 zijn hoor. Ik weet het nog niet, afhankelijk hoelang ik over m'n master ga doen.
pi_160529352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:00 schreef Etsu het volgende:
Kan ook bijna 26 zijn hoor. Ik weet het nog niet, afhankelijk hoelang ik over m'n master ga doen.
ik word altijd zo depressief van zulke vooruitzichten...
pi_160529382
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik word altijd zo depressief van zulke vooruitzichten...
Ga jij je P nog halen dit jaar? Ik zie jou 9 van de 10 keer op reis gaan ipv een tentamen maken.
pi_160529392
Wat is de modale leeftijd om te beginnen op de Zuidas?

Las een keer dat rechtenstudenten gemiddeld zo'n 76 maanden over het behalen van hun master doen maar neem aan dat dat voor Zuidassers anders ligt.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160529449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:05 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Wat is de modale leeftijd om te beginnen op de Zuidas?

Las een keer dat rechtenstudenten gemiddeld zo'n 76 maanden over het behalen van hun master doen maar neem aan dat dat voor Zuidassers anders ligt.
Waarom denk je dat? Volgens mij heeft Ryon daar helemaal niks over gezegd laatst, meer in zijn algemeenheid.
pi_160529453
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ga jij je P nog halen dit jaar? Ik zie jou 9 van de 10 keer op reis gaan ipv een tentamen maken.
Een foto van een tentamenhal met "ik ga nu strafproces maken" is ongeveer zo boeiend als je avondeten.
pi_160529476
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Een foto van een tentamenhal met "ik ga nu strafproces maken" is ongeveer zo boeiend als je avondeten.
Met andere woorden: als jij tentamens zou maken, waar haal jij de tijd vandaan om te leren en het te doen?

Hoeveel punten heb je al gehaald dit jaar?
pi_160529547
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Met andere woorden: als jij tentamens zou maken, waar haal jij de tijd vandaan om te leren en het te doen?

Hoeveel punten heb je al gehaald dit jaar?
24, maar dat was ook alles wat ik kon halen zover.
pi_160529554
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

24, maar dat was ook alles wat ik kon halen zover.
Dan doe je het nog beter dan ik.
pi_160529605
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:08 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dan doe je het nog beter dan ik.
De algemene opinie is anders, maar ik ben niet achterlijk.
pi_160529606
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Volgens mij heeft Ryon daar helemaal niks over gezegd laatst, meer in zijn algemeenheid.
Ik neem even aan dat je met 'Waarom denk je dat?' doelt op de gemiddelde studieduur van 76 maanden. Daar had Ryon inderdaad het een en ander over verteld maar las het ook in andere onderzoeken.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160529625
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

De algemene opinie is anders, maar ik ben niet achterlijk.
Dus je gaat je P halen dit jaar?

Ik ben nog steeds novietenhoeder, vergeet dat niet.
pi_160529638
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:09 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat je met 'Waarom denk je dat?' doelt op de gemiddelde studieduur van 76 maanden. Daar had Ryon inderdaad het een en ander over verteld maar las het ook in andere onderzoeken.
Ik ken je verder nog niet, maar waarom wil je op de zuidas werken? En hoeveelste jaars ben je?
pi_160529655
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dus je gaat je P halen dit jaar?

Ik ben nog steeds novietenhoeder, vergeet dat niet.
Kom maar op. 2 P's en 3 B's.
pi_160529672
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kom maar op. 2 P's en 3 B's.
En dan? Weer een heel traject en 4 M's tegelijk en daarnaast nog een PhD?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2016 22:11:38 ]
pi_160529722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ken je verder nog niet, maar waarom wil je op de zuidas werken? En hoeveelste jaars ben je?
Wil niet per se op de Zuidas werken maar als ik besluit om de fiscaliteit in te gaan wel aangezien ik het niet echt zie zitten om in een inspiratieloze omgeving als de Belastingdienst te werken of belastingadvies te geven aan particulieren. Ben nog bezig met m'n vwo.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160529735
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

En dan? Weer een heel traject en 4 M's tegelijk en daarnaast nog een PhD?
Ik zat zelf te denken aan een dubbele master, schakeltraject naar waterbouwkunde, mbo2 automonteur en een ehbo cursus.
pi_160529764
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zat zelf te denken aan een dubbele master, schakeltraject naar waterbouwkunde, mbo2 automonteur en een ehbo cursus.
Klinkt goed. Daarmee kan je vast je gestuntel mbt strafrecht en rsg de afgelopen jaren goedmaken.
pi_160529792
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wil niet per se op de Zuidas werken maar als ik besluit om de fiscaliteit in te gaan wel aangezien ik het niet echt zie zitten om in een inspiratieloze omgeving als de Belastingdienst te werken of belastingadvies te geven aan particulieren. Ben nog bezig met m'n vwo.
Wat is er mis met de belastingdienst? Dan moet je juist de zuidas-jongens aan kunnen.
pi_160529804
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wil niet per se op de Zuidas werken maar als ik besluit om de fiscaliteit in te gaan wel aangezien ik het niet echt zie zitten om in een inspiratieloze omgeving als de Belastingdienst te werken of belastingadvies te geven aan particulieren. Ben nog bezig met m'n vwo.
Als jij al wist/dacht dat ik eerst fiscaal deed, wat 4 jaar geleden is, hoelang lurk je hier dan al niet mee?
pi_160529822
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Klinkt goed. Daarmee kan je vast je gestuntel mbt strafrecht en rsg de afgelopen jaren goedmaken.
Recruiters hebben me verzekert dat een * met "studievertraging door ziekte" volkomen acceptabel is. Ik ben heel benieuwd.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:15:32 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160529823
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:13 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wil niet per se op de Zuidas werken maar als ik besluit om de fiscaliteit in te gaan wel aangezien ik het niet echt zie zitten om in een inspiratieloze omgeving als de Belastingdienst te werken of belastingadvies te geven aan particulieren. Ben nog bezig met m'n vwo.
Ook de Belastingdienst heeft leuke trajecten, maar het is een ouwelullenomgeving momenteel. Qua werk kan het heel leuk zijn: veel verantwoordelijkheid en je kan echt een verschil maken voor ondernemingen of particulieren.

Vergis je trouwens niet in particulieren: IB/LB is een grotere markt dan Vpb. Dat structureren staat steeds meer onder druk, ondernemingen hebben er ook minder zin in om via Nederland te knutselen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:16:04 #80
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160529839
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Recruiters hebben me verzekert dat een * met "studievertraging door ziekte" volkomen acceptabel is. Ik ben heel benieuwd.
Baggerbeheersing van de Nederlandse taal is dan weer een no-go.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160529867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Baggerbeheersing van de Nederlandse taal is dan weer een no-go.
Kon ik maar fulltime postbode worden.
pi_160529906
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Als jij al wist/dacht dat ik eerst fiscaal deed, wat 4 jaar geleden is, hoelang lurk je hier dan al niet mee?
Heb je een tijdje geleden verteld afaik.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160530041
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat is er mis met de belastingdienst? Dan moet je juist de zuidas-jongens aan kunnen.
Zoals Erik al zegt een beetje een oudemannenomgeving, de 9tot5voor5mentaliteit etc. staan me ook niet echt aan net als het salaris want laten we niet doen alsof dat niet enigszins meespeelt. Als je kan doorstromen naar de hogere regionen kan het daarentegen weer wel erg interessant worden maar die mogelijkheden zijn afaik niet talrijk.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160530070
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Recruiters hebben me verzekert dat een * met "studievertraging door ziekte" volkomen acceptabel is. Ik ben heel benieuwd.
Recruiters zijn veelal niet meer dan paria's van de samenleving.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:22:16 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160530075
Die 9 tot 5 mentaliteit vind ik dan weer prima. Altijd maar dat gedweep met 's avonds werken, komop zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160530092
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:21 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Zoals Erik al zegt een beetje een oudemannenomgeving, de 9tot5voor5mentaliteit etc. staan me ook niet echt aan net als het salaris want laten we niet doen alsof dat niet enigszins meespeelt. Als je kan doorstromen naar de hogere regionen kan het daarentegen weer wel erg interessant worden maar die mogelijkheden zijn afaik niet talrijk.
Er is meer dan werken
pi_160530108
Lekker op zijn japans kijken wie het eerste naar huis gaat...
pi_160530155
Een omgekeerde 9-5 mentaliteit is wel weer kut. Dat je echt van 9-5 zit ook al is er werk van 10.30 tot 14.00.
pi_160530215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ook de Belastingdienst heeft leuke trajecten, maar het is een ouwelullenomgeving momenteel. Qua werk kan het heel leuk zijn: veel verantwoordelijkheid en je kan echt een verschil maken voor ondernemingen of particulieren.

Vergis je trouwens niet in particulieren: IB/LB is een grotere markt dan Vpb. Dat structureren staat steeds meer onder druk, ondernemingen hebben er ook minder zin in om via Nederland te knutselen.
Welke trajecten doel je dan op?

Dat IB/LB een grotere markt is dan VPB wil niet per se zeggen dat het werk ook interessant is, ik kan daar nu nog geen echt antwoord op geven maar echt interessant vind ik het tot nu toe niet.

Komt dat laatste punt dat je noemt niet vooral door het politieke klimaat daaromtrent en niet alleen in Nederland maar ook in bijvoorbeeld Ierland?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 8 maart 2016 @ 22:25:43 #90
365082 IPA35
Patriarch
pi_160530220
Ik heb wel echt een 9 tot 5 mentaliteit.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160530246
Ik werk liever 's avonds. Beetje uitslapen, rustig wakker worden, 12/13 uur beginnen tot in de avond.
pi_160530402
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:23 schreef Yreal het volgende:
Lekker op zijn japans kijken wie het eerste naar huis gaat...
Hehe dat is weer het andere uiterste natuurlijk.

Ik bedenk me nu btw of je niet veel sneller carrière kan maken binnen een instelling waar een 9tot5voor5mentaliteit de norm is als je zelf niet zo'n mentaliteit hebt dan bij een instelling waar iedereen het normaal vind om zestig uur per week te draaien.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160530427
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:26 schreef Etsu het volgende:
Ik werk liever 's avonds. Beetje uitslapen, rustig wakker worden, 12/13 uur beginnen tot in de avond.
Ik ook, zeker in de zomer.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160530512
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er is meer dan werken
Verschil van perspectief, work to live of andersom. Zeker als je voor jezelf werkt hoeft extra uren draaien niet altijd negatief te zijn.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160532102
Over de overheid gesproken: ik ga eens kijken of een stage bij MinFin wat voor me zou zijn. Afgelopen november en december al geweest voor inhousedagen dus wie weet. Mss een leuke voor de zomer, paar maandjes parttime geld verdienen.
pi_160532283
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:11 schreef DoubleDip het volgende:
Over de overheid gesproken: ik ga eens kijken of een stage bij MinFin wat voor me zou zijn. Afgelopen november en december al geweest voor inhousedagen dus wie weet. Mss een leuke voor de zomer, paar maandjes parttime geld verdienen.
Is dat meer of minder competitief dan Big Four?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160532321
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:17 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Is dat meer of minder competitief dan Big Four?
Dat weet ik eigenlijk niet, ze hebben 1 stagiair per afdeling maar doen ook minder moeilijk met hun procedures. Volgens mij is het gewoon 1 gesprek en dan een uitslag ipv eerst assessment en dan twee gesprekken.
pi_160532398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet, ze hebben 1 stagiair per afdeling maar doen ook minder moeilijk met hun procedures. Volgens mij is het gewoon 1 gesprek en dan een uitslag ipv eerst assessment en dan twee gesprekken.
Hoeveel afdelingen zijn er?
Heb je verder eigenlijk tijdens je bachelor nog ergens stage gelopen of is dat iets dat je pas tijdens je master moet doen?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160532432
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:21 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Heb je verder eigenlijk tijdens je bachelor nog ergens stage gelopen of is dat iets dat je pas tijdens je master moet doen?
Ik zelf niet. Wel merk ik dat ze vaak masterstudenten willen. Bachelor kan wel hoor, ken ook mensen die dat gedaan hebben, maar je master is beter. Heb nog geen ervaring met stages maar hoop dat het lukt voor de zomer. Zoveel tijd heb ik niet meer, anderhalf jaar nog ongeveer, of een jaar.
pi_160532624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zelf niet. Wel merk ik dat ze vaak masterstudenten willen. Bachelor kan wel hoor, ken ook mensen die dat gedaan hebben, maar je master is beter. Heb nog geen ervaring met stages maar hoop dat het lukt voor de zomer. Zoveel tijd heb ik niet meer, anderhalf jaar nog ongeveer, of een jaar.
Wat kan je voor de rest al tijdens bachelor doen behalve studentenverenigingen?

Uiteraard studievereniging en Rechtswinkel (kan dat al vanaf begin jaar twee?) maar behalve dat?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160532705
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:29 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wat kan je voor de rest al tijdens bachelor doen behalve studentenverenigingen?

Uiteraard studievereniging en Rechtswinkel (kan dat al vanaf begin jaar twee?) maar behalve dat?
Ik heb zelf veel commissies e.d. gedaan via een studentenvereniging voor een hobby die ik niet ga benoemen want de wereld is te klein. ;) Verder veel gedaan voor de introductieweek, eigenlijk ieder jaar wel sinds ik hem zelf heb gedaan. Ook leuke ervaring. En nu nog actief bij studievereniging, plus wat inhousedagen van kantoren en MinFin.
pi_160535702
Waarom zijn Engelse vaknamen veel mooier dan Nederlandse vaknamen?

Engels: 'Internship Stage: Notarial Law'
Nederlands: 'Stage'

:')

#zeikmodus
pi_160535759
En in sommige Nederlandse vaknamen staan ook zinloze spaties in de woorden.

RuG :')
pi_160536195
Vind introduction to IT for law dan weer wat minder klinken dan inleiding rechtsinformatica :+
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:17:13 #105
365082 IPA35
Patriarch
pi_160538063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zelf niet. Wel merk ik dat ze vaak masterstudenten willen. Bachelor kan wel hoor, ken ook mensen die dat gedaan hebben, maar je master is beter. Heb nog geen ervaring met stages maar hoop dat het lukt voor de zomer. Zoveel tijd heb ik niet meer, anderhalf jaar nog ongeveer, of een jaar.
Ik wil stage doen voorafgaande aan mijn master. Maar ik heb wel een gesprek dus het is niet bij voorbaat kansloos. En BB heeft het ook gedaan... Soms is laatste jaar bachelor een eis trouwens.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160538105
Het kan zeker wel, alleen je mist natuurlijk de kennis die je in de master opdoet. Al is wat dat betreft een stage aan het einde van je bachelor niet veel anders dan iets aan het begin van je master. Je moet minstens laatstejaars bachelor zijn iig. Waar heb je gesprek?
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:26:30 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_160538204
Bij een redelijk bekend advocatenkantoor.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 9 maart 2016 @ 11:29:42 #108
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160538253
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 23:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb zelf veel commissies e.d. gedaan via een studentenvereniging voor een hobby die ik niet ga benoemen want de wereld is te klein. ;) Verder veel gedaan voor de introductieweek, eigenlijk ieder jaar wel sinds ik hem zelf heb gedaan. Ook leuke ervaring. En nu nog actief bij studievereniging, plus wat inhousedagen van kantoren en MinFin.
Ben dan wel benieuwd waar het is misgegaan met je laatste solliciatie. Ik had nul nevenactiviteiten etc, en redelijke cijfers.

Verder is het solliciteren geen rocket science. Zie er verzorgd uit, wees zelfverzekerd en laat zien dat je interesse hebt voor het recht. De verwachtingen zijn laag, het is een stage voor een paar maandjes. Niet een of andere promotieplaats aan Harvard.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160538535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd waar het is misgegaan met je laatste solliciatie. Ik had nul nevenactiviteiten etc, en redelijke cijfers.

Verder is het solliciteren geen rocket science. Zie er verzorgd uit, wees zelfverzekerd en laat zien dat je interesse hebt voor het recht. De verwachtingen zijn laag, het is een stage voor een paar maandjes. Niet een of andere promotieplaats aan Harvard.
Het is eigenlijk niet echt 'misgegaan', aangezien het niet aan mij lag dat ik niet was aangenomen. Ze zeiden dat ze drie even geschikte kandidaten op gesprek hadden. Eén van hen was al bekender met het kantoor en kreeg daarom de stage. Ze zeiden dat het voor het overige gelijk opging en dat ik een goede indruk had achtergelaten. Ook dat is fijn om te weten, maar als het wel aan mij lag dan had ik het ook graag geweten.

EDIT: neem aan dat je dit gesprek bedoelde want de business course waar ik gisteren voor was afgewezen had ik al eerder gesprek voor gehad.

[ Bericht 5% gewijzigd door DoubleDip op 09-03-2016 11:58:45 ]
pi_160539571
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2016 07:56 schreef Etsu het volgende:
Waarom zijn Engelse vaknamen veel mooier dan Nederlandse vaknamen?

Engels: 'Internship Stage: Notarial Law'
Nederlands: 'Stage'

:')

#zeikmodus
Heb je gelijk in.

Recht / law,
procesvoering / litigation,
belasting / tax,
rechter / judge.

Nederlands is gewoon een aggresieve taal net als Duits ondanks dat Nederlands dat regelmatig zelf over Duits zeggen maar dat komt omdat je er zelf aan gewend bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 09:07 schreef underground1009 het volgende:
Vind introduction to IT for law dan weer wat minder klinken dan inleiding rechtsinformatica :+
Ik vind dan ook niet helemaal een goede vertaling. Fiscale economie wordt bijvoorbeeld door de meeste Nederlandse universiteiten vertaald als Fiscal economics terwijl imo Economics and taxation een betere vertaling is.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 11:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ben dan wel benieuwd waar het is misgegaan met je laatste solliciatie. Ik had nul nevenactiviteiten etc, en redelijke cijfers.

Verder is het solliciteren geen rocket science. Zie er verzorgd uit, wees zelfverzekerd en laat zien dat je interesse hebt voor het recht. De verwachtingen zijn laag, het is een stage voor een paar maandjes. Niet een of andere promotieplaats aan Harvard.
Ben je ook pas in je master stage gaan lopen en zo ja ben je er dan via je netwerk binnen gekomen en dat dat dan het gebrek aan nevenactiviteiten heeft gecompenseerd?

[ Bericht 22% gewijzigd door DexterMoltisanti op 09-03-2016 13:02:43 ]
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  woensdag 9 maart 2016 @ 15:46:32 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160543462
Neuh, gesolliciteerd in bachelor en kende niemand. Nogmaals: als je een beetje scherp bent en er verder ook redelijk slim uit ziet loopt het wel los allemaal. Al die spookverhalen over topkantoren dit dat zus zo: Nederland is klein.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 maart 2016 @ 16:53:11 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160544995
Precies. Gewoon pak aantrekken, haartjes kammen en de mensen die je hebben uitgenodigd even komen melden dat je vanaf volgende maandag voor 250euro in de maand komt werken. Contract kan eventueel later nog opgestuurd worden. Klaar is kees. Lastige vragen en dergelijke gewoon niet beantwoorden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:31:56 #113
365082 IPA35
Patriarch
pi_160550502
Hoe serieus is de "effen stropdas" regel?

:')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:33:58 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160550575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:31 schreef IPA35 het volgende:
Hoe serieus is de "effen stropdas" regel?

:')
Das.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:15:47 #115
365082 IPA35
Patriarch
pi_160552056
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Das.
Vo!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160558241
Misschien een domme vraag maar wie is juridisch eigenaar van de gemeenschappelijke gedeelten van een appartement, de gezamenlijke appartementseigenaars, de VvE of degene die de eigendom gesplitst heeft in appartementsrechten (eigenaar grond/gebouw)?
pi_160558879
Hoe vinden jullie google docs? ik gebruik het nu uit noodzaak voor het eerst maar dat het cloud based is en continue opslaat en nooit vastloopt zoals Word nog wel eens wil doen moet ik zeggen dat het echt heerlijk is om mee te werken en een stuk minder stress geeft dan Word
pi_160559226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:31 schreef IPA35 het volgende:
Hoe serieus is de "effen stropdas" regel?

:')
Wat bedoel je? Er knorrig bij lopen?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_160561896
Jaaa, mijn studentenvereniging is begonnen met collegeaantekeningen en uitreksels schrijven en komend blok gaan ze dat voor RGR schrijven *O*

Wat een klote boek is het ook om doorheen te komen _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 10:16:57 ]
pi_160562615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 01:48 schreef Kuiver het volgende:
Hoe vinden jullie google docs? ik gebruik het nu uit noodzaak voor het eerst maar dat het cloud based is en continue opslaat en nooit vastloopt zoals Word nog wel eens wil doen moet ik zeggen dat het echt heerlijk is om mee te werken en een stuk minder stress geeft dan Word
Ik ben zelf meer van Dropbox, vanwege de grote hoeveelheid ruimte en het feit dat sommige vrienden waarmee ik bestanden wil delen geen Google account hebben.
pi_160562657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer van Dropbox, vanwege de grote hoeveelheid ruimte en het feit dat sommige vrienden waarmee ik bestanden wil delen geen Google account hebben.
Jep, Dropbox is echt handig. Ik heb 1 TB ofzo ruimte :') En overal bereikbaar (mobiel/laptop/internet). Google vind ik maar ingewikkeld.
pi_160562679
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

Jep, Dropbox is echt handig. Ik heb 1 TB ofzo ruimte :') En overal bereikbaar (mobiel/laptop/internet). Google vind ik maar ingewikkeld.
Precies, ik gebruik het ook vanaf de uni en kan bestanden dan in Word openen, dan worden ze in Dropbox opgeslagen. Heb zelf bijna 80 GB aan ruimte dus voorlopig plek zat.
pi_160569210
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:13 schreef Etsu het volgende:
Jaaa, mijn studentenvereniging is begonnen met collegeaantekeningen en uitreksels schrijven en komend blok gaan ze dat voor RGR schrijven *O*

Wat een klote boek is het ook om doorheen te komen _O-
Is RGR voor Notarieel wat Europees en internationeel recht is voor Nederlands recht?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160569264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:00 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Is RGR voor Notarieel wat Europees en internationeel recht is voor Nederlands recht?
Nee. Ik vind het gewoon een klotevak.
pi_160569461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het gewoon een klotevak.
Saai of moeilijk?
Is wel het bachelorvak waar je het meest aan hebt als je iets met vastgoed wil doen toch?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:53:44 #126
365082 IPA35
Patriarch
pi_160570055
quote:
17s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:13 schreef Etsu het volgende:
Jaaa, mijn studentenvereniging is begonnen met collegeaantekeningen en uitreksels schrijven en komend blok gaan ze dat voor RGR schrijven *O*

Wat een klote boek is het ook om doorheen te komen _O-
18,50 is me te duur...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160570067
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

18,50 is me te duur...
Huh?

quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:15 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Saai of moeilijk?
Is wel het bachelorvak waar je het meest aan hebt als je iets met vastgoed wil doen toch?
Té omvangrijk vak, heeft mijn interesse gewoon niet, maar moeilijk is het niet echt. Gewoon, normaal.
Geen idee, voor notarieel is het voldoende.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 17:56:26 ]
  donderdag 10 maart 2016 @ 17:57:12 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_160570127
Je moet lid zijn om samenvattingen te kunnen krijgen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160570297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:57 schreef IPA35 het volgende:
Je moet lid zijn om samenvattingen te kunnen krijgen...
Oh, vervelend...
pi_160576066
Maar toch logisch...?
pi_160594352
We hadden laatst zo'n taaltoets (verplicht voor ESL studenten) en 75% heeft het niet gehaald _O- Bijna 500 mensen

Ik wel gelukkig

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 17:15:19 ]
pi_160606783
Registergoederenrecht _O_ heerlijk rechtsgebied
pi_160606791
Goedemorgen. Dagje Arnhem.
pi_160606944
Wie o wie weet waar ik de parlementaire geschiedenis (van Boek 5 BW) vind?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 09:00:42 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160607564
Welk jaar is boek 5 ingevoerd? Als ik even google lijkt dat rond 1987 te zijn geweest/begonnen. In dat geval statengeneraaldigitaal.nl.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160613402
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 17:14 schreef Bolasie het volgende:
We hadden laatst zo'n taaltoets (verplicht voor ESL studenten) en 75% heeft het niet gehaald _O- Bijna 500 mensen

Ik wel gelukkig
Trieste mensen. Ik had dat ook in mijn eerste jaar. Advies: niks meer aan doen.
  maandag 14 maart 2016 @ 21:11:11 #138
365082 IPA35
Patriarch
pi_160669836
Jessica van Suits heeft een gastrol in Boston Legal :o
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160671589
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:00 schreef eriksd het volgende:
Welk jaar is boek 5 ingevoerd? Als ik even google lijkt dat rond 1987 te zijn geweest/begonnen. In dat geval statengeneraaldigitaal.nl.
Nog bedankt.

Is er trouwens een manier om te vinden hoe een oud artikel naar een nieuw artikel is getransformeerd? Dus art. nummer zoveel oud = art. nummer zoveel nieuw? (heb het overigens niet over het BW)
  woensdag 16 maart 2016 @ 14:05:28 #140
365082 IPA35
Patriarch
pi_160713463
Zitten die smerige Hispanics weer te bellen in de studieruimte..
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160721772
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, Welk eitje is de mooiste van 't hele land?
pi_160721786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:31 schreef Spiegelei het volgende:

[..]
Spiegelei natuurlijk _O_
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:20:02 #143
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_160723363
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Spiegelei natuurlijk _O_
O+

Aaaahw Ets! Vandaag weer doodgegooid met jurisprudentie. Korte cursus ondernemingsrecht/tuchtrecht gehad. Nog een paar cursussen in het verschiet.
En we hebben een afstudeerstagiair op kantoor wel hbo rechten dat is een beetje hoe dicht ik bij studeren kom these days. :)

Hoest met de mensjes hier?

En ets, buitenland? Cool, waar?
klerkje
pi_160750361
Ik zit in mijn eerste jaar Rechten, top studie, vind het veel werk vergeleken bij mijn vorige HBO opleiding, maar dat is denk ik nog even een kwestie van omschakeling. Heb al mijn vakken tot nu toe gehaald. Een ding: ik heb het gevoel dat iedereen in mijn werkgroep advocaat / rechter wil worden. Zelf trekt mij dit (nog) totaal niet. Ik zie mezelf later toch het liefst een eigen bedrijf opstarten. Kan ik nu beter stoppen?

Nog een vraag, hoe zit dat eigenlijk met een minor doen? Dat kan toch in je 3e jaar? Kan je zelf kiezen welke minor of ben je gebonden aan een selectie minors die bij de opleiding passen?
Bvd!
pi_160750493
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:21 schreef Glasbak5 het volgende:
Ik zit in mijn eerste jaar Rechten, top studie, vind het veel werk vergeleken bij mijn vorige HBO opleiding, maar dat is denk ik nog even een kwestie van omschakeling. Heb al mijn vakken tot nu toe gehaald. Een ding: ik heb het gevoel dat iedereen in mijn werkgroep advocaat / rechter wil worden. Zelf trekt mij dit (nog) totaal niet. Ik zie mezelf later toch het liefst een eigen bedrijf opstarten. Kan ik nu beter stoppen?
Je weet dat rechten meer is dan alleen advocaat/rechter hè? En als notaris/belastingadviseur kan je ook een eigen bedrijf opstarten.

quote:
Nog een vraag, hoe zit dat eigenlijk met een minor doen? Dat kan toch in je 3e jaar? Kan je zelf kiezen welke minor of ben je gebonden aan een selectie minors die bij de opleiding passen?
Bvd!
Afhankelijk welke uni. Op de RuG kan het niet bij Rechtsgeleerdheid.
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:27:14 #146
365082 IPA35
Patriarch
pi_160750558
Wow ze willen binnen de afstudeerrichting privaatrecht 3 sub richtingen introduceren vanaf volgend collegejaar :o
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160750575
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:27 schreef IPA35 het volgende:
Wow ze willen binnen de afstudeerrichting privaatrecht 3 sub richtingen introduceren vanaf volgend collegejaar :o
He?
pi_160750647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je weet dat rechten meer is dan alleen advocaat/rechter hè? En als notaris/belastingadviseur kan je ook een eigen bedrijf opstarten.

[..]

Afhankelijk welke uni. Op de RuG kan het niet bij Rechtsgeleerdheid.
Daar heb je gelijk in. Ik wacht het wel even af. Krijg je in het tweede jaar denk je ook fiscale / notariële vakken, of moet je dan al vanaf het eerste jaar notarieel / fiscaal recht doen?
pi_160750863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:30 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik wacht het wel even af. Krijg je in het tweede jaar denk je ook fiscale / notariële vakken, of moet je dan al vanaf het eerste jaar notarieel / fiscaal recht doen?
Nogmaals, ik weet niet op welke uni jij studeert.
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:41:59 #150
365082 IPA35
Patriarch
pi_160750979
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:27 schreef Etsu het volgende:

[..]

He?
Ja, Verbintenis cs, goederen cs en bpr2 als basis en dan drie keuze pakketjes.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160750986
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja, Verbintenis cs, goederen cs en bpr2 als basis en dan drie keuze pakketjes.
Doe eens linkje.
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:46:16 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_160751101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:42 schreef Etsu het volgende:

[..]

Doe eens linkje.
Het was nog niet goedgekeurd door de faculteit maar dat is het plan en Verheij was er wel over overtuigd dat het goedgekeurd zou worden. Richtingen personen/familie, vastgoed en commerciële procesvoering.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 17 maart 2016 @ 22:46:38 #153
365082 IPA35
Patriarch
pi_160751112
Er is geen link...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160751139
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het was nog niet goedgekeurd door de faculteit maar dat is het plan en Verheij was er wel over overtuigd dat het goedgekeurd zou worden. Richtingen personen/familie, vastgoed en commerciële procesvoering.
Vreemd, want P&F is maar 1 vak... Vastgoed? Als in RGR ofzo? :? En wat is commerciele procesvoering?
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:15:02 #155
365082 IPA35
Patriarch
pi_160751896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:47 schreef Etsu het volgende:

[..]

Vreemd, want P&F is maar 1 vak... Vastgoed? Als in RGR ofzo? :? En wat is commerciele procesvoering?
P&F is dan meer het vak P&F, Jeugdrecht, echtscheidingsrecht en ik dacht eventueel IPR. Dan dat soms weer of of, maar wel a.h.v. bepaalde samenhang.

Vastgoed is dan bouwrecht, omgevingsrecht en huurrecht.

Commerciële procesgedoe kun je dan ook weer kiezen. Bijvoorbeeld letselschade, huurrecht, ondernemingsrecht 1, IPR, etc.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160751910
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het was nog niet goedgekeurd door de faculteit maar dat is het plan en Verheij was er wel over overtuigd dat het goedgekeurd zou worden. Richtingen personen/familie, vastgoed en commerciële procesvoering.
Vastgoed als subrichting van privaatrecht? Ik dacht dat notarieel de enige logische richting was als je de vastgoedsector in wil.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160751920
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

P&F is dan meer het vak P&F, Jeugdrecht, echtscheidingsrecht en ik dacht eventueel IPR. Dan dan soms weer of of, maar wel a.h.v. bepaalde samenhang.

Vastgoed is dan bouwrecht, omgevingsrecht en huurrecht.

Commerciële procesgedoe kun je dan ook weer kiezen. Bijvoorbeeld letselschade, huurrecht, ondernemingsrecht 1, IPR, etc.
Hmm. Nou, zal mij benieuwen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 23:18:29 #158
365082 IPA35
Patriarch
pi_160751987
Op zich wel prima, huidige opzet is erg algemeen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160752053
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:18 schreef IPA35 het volgende:
Op zich wel prima, huidige opzet is erg algemeen.
Ja, vind het ook wel goed klinken.
pi_160752063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:30 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik wacht het wel even af. Krijg je in het tweede jaar denk je ook fiscale / notariële vakken, of moet je dan al vanaf het eerste jaar notarieel / fiscaal recht doen?
Nee hoor, je kunt (meestal, afhankelijk van de uni) prima switchen. Ben zelf begonnen met Rechten, maar heb ik jaar 2 de switch naar fiscaal gemaakt.
pi_160752109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt (meestal, afhankelijk van de uni) prima switchen. Ben zelf begonnen met Rechten, maar heb ik jaar 2 de switch naar fiscaal gemaakt.
Wat was destijds voor jou de reden om over te stappen en zou je het nu opnieuw doen?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160752208
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:23 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wat was destijds voor jou de reden om over te stappen en zou je het nu opnieuw doen?
Ik heb aan het einde van mijn propedeusejaar de balans opgemaakt en bedacht wat ik nu écht leuk vond aan de studie. Strafrecht sprak me aan, en belastingrecht boven verwachting eigenlijk ook. Strafrecht vond ik dan wel leuk, maar ik was niet geheel overtuigd of ik er wel echt verder mee wilde. Belastingrecht daarentegen vond ik én leuk én ik merkte dat ik er wel inzicht in had. Dus de keuze was toen snel gemaakt.

Nee ik heb er geen spijt van, ook niet nu de master zo pittig is. Ken er genoeg die er 2,5 of 3 jaar over deden. Maar als men de Leidse master op je cv ziet zullen ze dat, als ze zich een beetje verdiept hebben, waarschijnlijk wel begrijpen. Een lijst vol zesjes voor de master is in dat opzicht ook niks om je vreselijk voor te zitten schamen.
pi_160752641
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb aan het einde van mijn propedeusejaar de balans opgemaakt en bedacht wat ik nu écht leuk vond aan de studie. Strafrecht sprak me aan, en belastingrecht boven verwachting eigenlijk ook. Strafrecht vond ik dan wel leuk, maar ik was niet geheel overtuigd of ik er wel echt verder mee wilde. Belastingrecht daarentegen vond ik én leuk én ik merkte dat ik er wel inzicht in had. Dus de keuze was toen snel gemaakt.

Nee ik heb er geen spijt van, ook niet nu de master zo pittig is. Ken er genoeg die er 2,5 of 3 jaar over deden. Maar als men de Leidse master op je cv ziet zullen ze dat, als ze zich een beetje verdiept hebben, waarschijnlijk wel begrijpen. Een lijst vol zesjes voor de master is in dat opzicht ook niks om je vreselijk voor te zitten schamen.
Is alleen de master of ook de bachelor in Leiden zo disproportioneel moeilijk?

Vind het belastingrecht veruit het interessantste rechtsgebied maar weet niet wat je er echt mee kunt buiten de fiscaliteit zelf.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160752709
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:42 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Is alleen de master of ook de bachelor in Leiden zo disproportioneel moeilijk?

Vind het belastingrecht veruit het interessantste rechtsgebied maar weet niet wat je er echt mee kunt buiten de fiscaliteit zelf.
Bachelor is ook wel pittig, maar dat gaat meer om bepaalde kernvakken (inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting). Bij de master is het geheel gewoon lastig. Een paar vakken haalt iedereen wel de eerste keer, maar de meeste vakken is gewoon aanpoten.

Je kunt er best veel mee hoor. Het merendeel wordt adviseur, meestal bij de Big Four. Maar je kunt ook op een kleiner advieskantoor, een advocatenkantoor, een bank of een verzekeraar gaan werken. Of je wordt ZZP'er en richt je eigen kantoor op. En dan is er natuurlijk nog de overheid: de Belastingdienst en het Ministerie van Financiën.
pi_160752763
Ik heb dinsdag een hertentamen en moet nog wel wat voor doen, maar ik lig sinds gister met 39 graden in bed. :')

Echt fantastisch. |:(
pi_160752781
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:47 schreef Etsu het volgende:
Ik heb dinsdag een hertentamen en moet nog wel wat voor doen, maar ik lig sinds gister met 39 graden in bed. :')

Echt fantastisch. |:(
:( Beterschap. Welk tentamen? Lastig vak?
pi_160752818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bachelor is ook wel pittig, maar dat gaat meer om bepaalde kernvakken (inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting). Bij de master is het geheel gewoon lastig. Een paar vakken haalt iedereen wel de eerste keer, maar de meeste vakken is gewoon aanpoten.

Je kunt er best veel mee hoor. Het merendeel wordt adviseur, meestal bij de Big Four. Maar je kunt ook op een kleiner advieskantoor, een advocatenkantoor, een bank of een verzekeraar gaan werken. Of je wordt ZZP'er en richt je eigen kantoor op. En dan is er natuurlijk nog de overheid: de Belastingdienst en het Ministerie van Financiën.
Oh wist niet dat IB als een lastig vak werd ervaren, op welke makkelijke en moeilijke vakken in de master doel je?

De functies die je opnoemt zijn eigenlijk gewoon fiscale functies maar dan bij verschillende bedrijven, met een opleiding als Economie ben je denk ik wat dat betreft wat breder inzetbaar.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160752821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

:( Beterschap. Welk tentamen? Lastig vak?
Dankje.
Terrorisme en terrorismebestrijding. Niet zo lastig, en ik heb oude tentamens bekeken en bij het criminologie-deel zijn de vragen vaak zelfde... Dus ik heb hoop dat het dit keer weer is. :') Het strafrecht-deel is wel moeilijker en dat moet nog, maar mijn hoofd staat er niet echt naar.

Zou woensdag ook nog Geschiedenis van de Europese Rechtswetenschap hebben, maar daar moet ik nog aan beginnen, dus dat skip ik.

En 8 april OF, dat moet wel lukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 23:51:37 ]
pi_160752844
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:51 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Oh wist niet dat IB als een lastig vak werd ervaren, op welke makkelijke en moeilijke vakken in de master doel je?

De functies die je opnoemt zijn eigenlijk gewoon fiscale functies maar dan bij verschillende bedrijven, met een opleiding als Economie ben je denk ik wat dat betreft wat breder inzetbaar.
Nouja in vergelijking met de vakken van Rechten dan. Bij de master gaat het met name om (het vervolg op) Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Internationaal Belastingrecht en het bedrijseconomische vak Tax Management. Dat zijn allemaal vakken uit semester 1 (en verklaart ook deels waarom het mij toen niet is gelukt).

Overigens zijn er binnen fiscaal recht een hele hoop specialisaties mogelijk, waarvan je sommige pas in de praktijk leert. Nadeel van een groot kantoor is dat je in een bepaald hokje/specialisatie geduwd wordt, wat je niet hebt op een kleiner kantoor. Er zijn genoeg mogelijkheden, ook als fiscalist ben je, met name op een algemene praktijk, breed inzetbaar.
pi_160752854
De moeilijkste vakken van de bachelor fiscaal zijn toch IB en Vpb?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 23:53:56 ]
pi_160752879
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:53 schreef Etsu het volgende:
De moeilijkste vakken van de bachelor fiscaal zijn toch IB en Vpb?
Jep. Bij ons bekend als Directe Belastingen I (IB) en II (Vpb). In de master komt deel 3 en dat is een combi IB/Vpb die inmiddels in tweeën is geknipt. Gelukkig.
pi_160752898
In de master notarieel krijg ik ook weer IB en Vpb, volgens mij ook in combi.

Vpb vind ik nog oke, maar ik heb echt een stronthekel aan IB.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 23:57:13 ]
pi_160752925
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:57 schreef Etsu het volgende:
In de master notarieel krijg ik ook weer IB en Vpb, volgens mij ook in combi.

Vpb vind ik nog oke, maar ik heb echt een stronthekel aan IB.
Ik heb dat dus precies andersom. Vpb doe ik alleen omdat het een verplicht vak is. Maar ik weet nu al dat ik er later weinig tot niks mee wil doen. Doe mij maar internationale IB en LB.
pi_160752946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jep. Bij ons bekend als Directe Belastingen I (IB) en II (Vpb). In de master komt deel 3 en dat is een combi IB/Vpb die inmiddels in tweeën is geknipt. Gelukkig.
Zijn indirecte belastingen dan beduidend makkelijker? Waar hebben we het dan uberhaupt over naast BTW?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160752960
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:00 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Zijn indirecte belastingen dan beduidend makkelijker? Waar hebben we het dan uberhaupt over naast BTW?
OB, Brv, en nog kleine belastingwetten (motorrijtuigen, milieu, accijnzen).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 00:01:53 ]
pi_160752966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:00 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Zijn indirecte belastingen dan beduidend makkelijker? Waar hebben we het dan uberhaupt over naast BTW?
Niet per se. Maar Leiden heeft nauwelijks BTW. Alleen in je tweede jaar krijg je een inleidend vakje BTW en Overdrachtsbelasting, 5 EC. Verder kun je Verdieping BTW doen als keuzevak, maar als je echt specialisatie indirect wilt doen kun je beter naar Amsterdam gaan voor je master. Leiden doet hier simpelweg niks mee. De master focust op vpb en internationaal.
pi_160753021
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

OB, Brv, en nog kleine belastingwetten (motorrijtuigen, milieu, accijnzen).
Vind directe belastingen dan een stuk interessanter klinken.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753024
OB/Brv is ook best een pittige. Althans, hier op de RuG wel. Een 10-puntsvak in het derde jaar. Veel mensen hebben er moeite mee.
pi_160753027
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:05 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Vind directe belastingen dan een stuk interessanter klinken.
Is ook. OB/Brv :')
pi_160753044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet per se. Maar Leiden heeft nauwelijks BTW. Alleen in je tweede jaar krijg je een inleidend vakje BTW en Overdrachtsbelasting, 5 EC. Verder kun je Verdieping BTW doen als keuzevak, maar als je echt specialisatie indirect wilt doen kun je beter naar Amsterdam gaan voor je master. Leiden doet hier simpelweg niks mee. De master focust op vpb en internationaal.
Internationaal kan dan weer van alles inhouden toch dus internationaal vpb internationaal ib etc. zolang het maar direct is.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753069
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:05 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Vind directe belastingen dan een stuk interessanter klinken.
Vind ik zelf ook hoor. Er zijn ook niet heel veel mensen, relatief, die indirect leuk vinden. De meesten gaan inderdaad voor vpb en internationaal, dus dan zit je in Leiden wel goed. Als je van uitdaging houdt natuurlijk.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:06 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Internationaal kan dan weer van alles inhouden toch dus internationaal vpb internationaal ib etc. zolang het maar direct is.
Ja dat wel, maar het gaat vooral om structuurtjes en wat je ermee kunt uithalen. In het tweede semester krijg je nog Europees Belastingrecht en Belastingverdragen. Als je alles optelt en je scriptie ook over een internationaal onderwerp doet kun je 40 van de 60 EC uit de master internationaal invullen.
pi_160753077
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:05 schreef Etsu het volgende:
OB/Brv is ook best een pittige. Althans, hier op de RuG wel. Een 10-puntsvak in het derde jaar. Veel mensen hebben er moeite mee.
Ligt wellicht ook deels aan de grootte van het vak alhoewel er in Maastricht zelfs een nog groter vak bestaat qua ects.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753096
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:09 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Ligt wellicht ook deels aan de grootte van het vak alhoewel er in Maastricht zelfs een nog groter vak bestaat qua ects.
Maastricht is een achterlijke uni met hun achterlijk PGO-onderwijs.

GeneraalAdmiraal :') Zal hem nooit vergeten.
pi_160753108
Niet dat jullie weten wie hij is. Maar hij was echt :') van dit topic een paar jaar terug en kwam ook uit Maastricht.
pi_160753127
RIP GeneraalAdmiraal
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:13:55 #186
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_160753140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dankje.
Terrorisme en terrorismebestrijding. Niet zo lastig, en ik heb oude tentamens bekeken en bij het criminologie-deel zijn de vragen vaak zelfde... Dus ik heb hoop dat het dit keer weer is. :') Het strafrecht-deel is wel moeilijker en dat moet nog, maar mijn hoofd staat er niet echt naar.

Zou woensdag ook nog Geschiedenis van de Europese Rechtswetenschap hebben, maar daar moet ik nog aan beginnen, dus dat skip ik.

En 8 april OF, dat moet wel lukken.
Lijken me zeer interessant die vakken! Hoe ben je daar bij gekomen? Beterschap trouwens
pi_160753151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vind ik zelf ook hoor. Er zijn ook niet heel veel mensen, relatief, die indirect leuk vinden. De meesten gaan inderdaad voor vpb en internationaal, dus dan zit je in Leiden wel goed. Als je van uitdaging houdt natuurlijk.

[..]

Ja dat wel, maar het gaat vooral om structuurtjes en wat je ermee kunt uithalen. In het tweede semester krijg je nog Europees Belastingrecht en Belastingverdragen. Als je alles optelt en je scriptie ook over een internationaal onderwerp doet kun je 40 van de 60 EC uit de master internationaal invullen.
Herstructurering is dus internationaal vpb pur sang?

Ik ben nu nog een leek op dit gebied, als je je vooral richt op internationaal belastingrecht is de kans dan ook heel groot dat als je op de internationale afdeling van een tax praktijkgroep werkt dat je voor langere tijd of wellicht zelfs vast op een buitenlandse vestiging van een kantoor dat ook in Nederland werkzaam is mag werken?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 23:57 schreef Etsu het volgende:
In de master notarieel krijg ik ook weer IB en Vpb, volgens mij ook in combi.

Vpb vind ik nog oke, maar ik heb echt een stronthekel aan IB.
IB is lekker makkelijk. Vergeleken met veel andere belastingen, bedoel ik.
pi_160753174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Maastricht is een achterlijke uni met hun achterlijk PGO-onderwijs.

GeneraalAdmiraal :') Zal hem nooit vergeten.
Hoezo dat dan, in de Elsevierlijst komen ze vaak goed naar voren juist vanwege PGO en Erasmus doet het nu toch ook beduidend beter dan vroeger?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753177
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:14 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Herstructurering is dus internationaal vpb pur sang?

Ik ben nu nog een leek op dit gebied, als je je vooral richt op internationaal belastingrecht is de kans dan ook heel groot dat als je op de internationale afdeling van een tax praktijkgroep werkt dat je voor langere tijd of wellicht zelfs vast op een buitenlandse vestiging van een kantoor dat ook in Nederland werkzaam is mag werken?
Dat ligt helemaal aan het kantoor. Vooral de grote jongens doen het regelmatig, ja, en naar wat ik begrijp is er ook wel veel ruimte voor medewerkers om dat te doen. Daadwerkelijk medewerker van een (Zuidas)kantoor worden is volgens mijn lastiger.
pi_160753181
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:16 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Hoezo dat dan, in de Elsevierlijst komen ze vaak goed naar voren juist vanwege PGO en Erasmus doet het nu toch ook beduidend beter dan vroeger?

Snap niet wat die user hiermee van doen heeft btw anders dan dat ie waarschijnlijk daar op de uni zat.
Dat het voor goede statistieken zorgt wil niet zeggen dat iedereen er een voorstander van is. Bovendien kun je slagingspercentages beïnvloeden.
pi_160753232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan het kantoor. Vooral de grote jongens doen het regelmatig, ja, en naar wat ik begrijp is er ook wel veel ruimte voor medewerkers om dat te doen. Daadwerkelijk medewerker van een (Zuidas)kantoor worden is volgens mijn lastiger.
Weet inmiddels niet meer wat ik moet verwachten van de Zuidas de een zegt dat alleen de echte top er terecht komt terwijl Erik bijvoorbeeld weer zegt dat dat wel meevalt.

Hoe zit het eigenlijk met de Big four qua internationaal, hun internationale presence is een stuk groter natuurlijk maar de verbanden tussen de kantoren zijn vgm dan weer niet zo sterk als bij advocatenkantoren en daarnaast meer medewerkers wat ook weer van alles kan betekenen.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160753263
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:21 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Weet inmiddels niet meer wat ik moet verwachten van de Zuidas de een zegt dat alleen de echte top er terecht komt terwijl Erik bijvoorbeeld weer zegt dat dat wel meevalt.
Erik wérkt op de Zuidas, in tegenstelling tot vrijwel alle mensen die roepen hoe moeilijk het is.
pi_160753320
De pleitnota van Geert-Jan Knoops in het proces-Wilders is gelekt en komt morgen in het AD te staan. Wat een horror om je te overkomen als advocaat zeg. Heb ook nog nooit gehoord dat dit gebeurd is.

http://nos.nl/artikel/209(...)-eist-onderzoek.html
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:36:48 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_160753362
Randstad :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:42:17 #196
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_160753399
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:31 schreef Tchock het volgende:
De pleitnota van Geert-Jan Knoops in het proces-Wilders is gelekt en komt morgen in het AD te staan. Wat een horror om je te overkomen als advocaat zeg. Heb ook nog nooit gehoord dat dit gebeurd is.

http://nos.nl/artikel/209(...)-eist-onderzoek.html
Jemig, wat erg. Maar als hij pas morgen op de dag van de zitting gepubliceerd wordt, wat is er dan precies zo erg aan?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:43:16 #197
365082 IPA35
Patriarch
pi_160753407
D66 collega's die een stoeltje in de hemel willen door Wilders te naaien?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160753438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:42 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Jemig, wat erg. Maar als hij pas morgen op de dag van de zitting gepubliceerd wordt, wat is er dan precies zo erg aan?
Het AD ligt in de schappen vóór de zitting. De officier heeft je pleitnota dus al lang gelezen en het requisitoir aangepast. Je hele tactiek ligt op tafel. Lijkt mij erg vervelend.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 00:53:29 #199
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_160753493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het AD ligt in de schappen vóór de zitting. De officier heeft je pleitnota dus al lang gelezen en het requisitoir aangepast. Je hele tactiek ligt op tafel. Lijkt mij erg vervelend.
Daar kan ik zeker inkomen, Persvrijheid is iets moois, maar deze keer gaat het (de maatschappij) een hoop geld kosten.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 01:13:28 #200
365082 IPA35
Patriarch
pi_160753630
Hoe is dit überhaupt legaal?

Is publiceren geen o.d.? Ga er dan vanuit dat ze het niet letterlijk publiceren...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160753675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 01:13 schreef IPA35 het volgende:
Hoe is dit überhaupt legaal?

Is publiceren geen o.d.? Ga er dan vanuit dat ze het niet letterlijk publiceren...
Degene die de pleitnota bemachtigd heeft zou je misschien wat aan kunnen rekenen, maar een krant mag publiceren wat ze wil.

Het is misschien wel strafbaar, dat weet ik niet zeker...
  vrijdag 18 maart 2016 @ 01:30:45 #202
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_160753718
Zouden ze in Turkije is moesten proberen
pi_160754404
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Het was nog niet goedgekeurd door de faculteit maar dat is het plan en Verheij was er wel over overtuigd dat het goedgekeurd zou worden. Richtingen personen/familie, vastgoed en commerciële procesvoering.
Verheij :D Hij was een kwartier te laat bij m'n voorlichting over International Commercial law :+ Jammer wel dat ik dan na Recht&ICT niet nog de anderhalf uur van de plenaire presentatie heb uitgezeten :P
pi_160754420
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:13 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Lijken me zeer interessant die vakken! Hoe ben je daar bij gekomen? Beterschap trouwens
Gewoon rondkijken en vakken kiezen. Ik heb n jaar studievertraging, dus ik kies al het hele jaar een reeks aan vakken en dan zie ik wel waarin ik het tentamen doe.
pi_160754881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:14 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Herstructurering is dus internationaal vpb pur sang?

Ik ben nu nog een leek op dit gebied, als je je vooral richt op internationaal belastingrecht is de kans dan ook heel groot dat als je op de internationale afdeling van een tax praktijkgroep werkt dat je voor langere tijd of wellicht zelfs vast op een buitenlandse vestiging van een kantoor dat ook in Nederland werkzaam is mag werken?
Maak je niet te veel illusies. "Internationaal" kan ook gewoon betekenen dat je ergens op de Zuidas of ergens anders in de Randstad verdragen zit uit te pluizen. De kans dat je echt naar het buitenland gaat voor langere tijd is niet zo groot. De meesten willen het tegen die tijd ook niet meer.

Althans, dit is wat ik me door medewerkers van dergelijke kantoren heb laten vertellen.
pi_160754893
Heb overigens gemerkt (college van een docent hierover) dat het juridisch al heeeeeel lastig gaat worden om Wilders te vervolgen. Los van wat je er van moet vinden denk ik niet dat het een succes wordt voor het OM.

Daarmee bedoel ik dus de inhoud van 137c/137d of welk artikel het ook was.
pi_160754933
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maak je niet te veel illusies. "Internationaal" kan ook gewoon betekenen dat je ergens op de Zuidas of ergens anders in de Randstad verdragen zit uit te pluizen. De kans dat je echt naar het buitenland gaat voor langere tijd is niet zo groot. De meesten willen het tegen die tijd ook niet meer.

Althans, dit is wat ik me door medewerkers van dergelijke kantoren heb laten vertellen.
Als je het zo vertelt klinkt het al een stuk minder interessant :P. Waarom willen de meesten dat tegen die tijd niet meer?

Vind die landgebondenheid toch een minpunt aan de juridische sector.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160754946
Over werken op een buitenlandse vestiging: ik ben nog niet zo "binnen" in alle kantoren, maar ik weet wel van Bird & Bird dat zij een secondment in andere landen stimuleren. Is dan wel geen Zuidas-kantoor, maar alsnog een redelijke speler dacht ik :)

Voor de Groningers: wisten jullie dat Verheij bij Stibbe heeft gewerkt?
pi_160754951
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:22 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Als je het zo vertelt klinkt het al een stuk minder interessant :P. Waarom willen de meesten dat tegen die tijd niet meer?

Vind die landgebondenheid toch een minpunt aan de juridische sector.
Meestal is er dan sprake van samenwonen, missschien kinderen en familie in de buurt. Dat willen de meesten niet zomaar achterlaten.
pi_160755002
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Meestal is er dan sprake van samenwonen, missschien kinderen en familie in de buurt. Dat willen de meesten niet zomaar achterlaten.
Wat dat betreft is consulting wel ideaal, wereld overreizen zonder te hoeven emigreren.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:45:00 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_160756834
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:23 schreef underground1009 het volgende:

Voor de Groningers: wisten jullie dat Verheij bij Stibbe heeft gewerkt?
Sinds gisteren _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:56:51 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160757047
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:30 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wat dat betreft is consulting wel ideaal, wereld overreizen zonder te hoeven emigreren.
Lekker veel tijd vergooien met vliegen inderdaad, genieten. :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160758256
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lekker veel tijd vergooien met vliegen inderdaad, genieten. :{
Je reist dan vaak aan het begin van de week naar de locatie en komt vrijdag weer terug, in de tussentijd zit je vaak in een hotel niet ver van het werk dus lijkt me prima.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160758747
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 11:54 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Je reist dan vaak aan het begin van de week naar de locatie en komt vrijdag weer terug, in de tussentijd zit je vaak in een hotel niet ver van het werk dus lijkt me prima.
Goede stabiliteit voor je gezin. Vooral doen.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 13:29:14 #215
256090 Giku
graag verwijderen
pi_160760152
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 12:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

Goede stabiliteit voor je gezin. Vooral doen.
Gezin? Dat halen we in als we op ons 40e minder gaan werken als we 'binnen' zijn.

Toch?
graag verwijderen
pi_160760327
Contact met je kinderen is overrated, voor de situatie zoals Giku 'm schetst hierboven zijn het toch maar irritante blagen :+
  vrijdag 18 maart 2016 @ 13:41:19 #217
365082 IPA35
Patriarch
pi_160760458
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:29 schreef Giku het volgende:

[..]

Gezin? Dat halen we in als we op ons 40e minder gaan werken als we 'binnen' zijn.

Toch?
Dan een golddiggende 20 jarige pakken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160760461
Daarom geen kinderen en een partner vinden die ook van reizen houdt. Bam.
pi_160760494
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 00:16 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Hoezo dat dan, in de Elsevierlijst komen ze vaak goed naar voren juist vanwege PGO en Erasmus doet het nu toch ook beduidend beter dan vroeger?
Ik vind dat PGO-systeem ruk. Net als het blokkensysteem op de RuG. Ik heb liever gewoon een jaar met twee semesters en 4/5 weken (her)tentamens.
Op de EUR mag je onvoldoendes herkansen, compenseren en word je aan je handje vastgehouden. Dat is geen studeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 13:47:01 ]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 13:49:30 #220
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_160760672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind dat PGO-systeem ruk. Net als het blokkensysteem op de RuG. Ik heb liever gewoon een jaar met twee semesters en 4/5 weken (her)tentamens.
Op de EUR mag je onvoldoendes herkansen, compenseren, word je aan je handje vastgehouden. Dat is geen studeren.
Ik ben het helemaal met je eens over het PGO-systeem. De gemiddelde cijfers zullen wel hoger zijn, maar het leuke aan studeren was toch dat je zelf alles uitvogelde. Het erge is dat het PGO-systeem nu ook in de master wordt gehanteerd. Zoals ik al eens eerder zei is dit gewoon een verkapte manier om het rendement te verhogen.
pi_160761015
PGL bedoel je toch?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 14:05:31 ]
pi_160761185
ProbleemGestuurdOnderwijs toch?
pi_160766306
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:11 schreef Etsu het volgende:
ProbleemGestuurdOnderwijs toch?
ProbleemGestuurdLeren heet het hier, maar blijkbaar is het dus hetzelfde. :')
Ik heb er niets op tegen, vind het wel prima zo. Het is trouwens niet zo dat alles voor je wordt voorgekauwd ofzo, je moet het zelf uitzoeken.
pi_160766410
Mooi weer. Verkeerde topic.
pi_160766416
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:36 schreef underground1009 het volgende:
Contact met je kinderen is overrated, voor de situatie zoals Giku 'm schetst hierboven zijn het toch maar irritante blagen :+
Kinderen zijn overrated.

quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:22 schreef Bolasie het volgende:

[..]

ProbleemGestuurdLeren heet het hier, maar blijkbaar is het dus hetzelfde. :')
Ik heb er niets op tegen, vind het wel prima zo. Het is trouwens niet zo dat alles voor je wordt voorgekauwd ofzo, je moet het zelf uitzoeken.
Klinkt als een verkapte HBO-studie. Systeem is ongeveer hetzelfde daar.
pi_160766467
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:27 schreef Tchock het volgende:
Mooi weer. Verkeerde topic.
Net op tijd gelezen.
pi_160766888
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Kinderen zijn overrated.

[..]

Klinkt als een verkapte HBO-studie. Systeem is ongeveer hetzelfde daar.
Wel veel vaker onderwijs, toch?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:54:51 #228
365082 IPA35
Patriarch
pi_160767071
Compenseren op hbo?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160767921
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:47 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Wel veel vaker onderwijs, toch?
HBO hangt natuurlijk van je studie af, maar is schat ik 30 uur per week of meer les ja.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 19:33:37 #230
365082 IPA35
Patriarch
pi_160768165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

HBO hangt natuurlijk van je studie af, maar is schat ik 30 uur per week of meer les ja.
Nee.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160768185
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee.
Ja.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 19:35:52 #232
365082 IPA35
Patriarch
pi_160768231
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:34 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja.
Je hebt 2 of 3 vakken en die dan twee keer per week of zo. Minder dan 20 uur sowieso, en daarnaast enkele keer afspreken omgroepsopdrachten te coördineren of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160768248
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je hebt 2 of 3 vakken en die dan twee keer per week of zo. Minder dan 20 uur sowieso, en daarnaast enkele keer afspreken omgroepsopdrachten te coördineren of zo.
Een paar familieleden van mij hebben HBO gedaan en die zaten toch wel hele dagen op de hogeschool voor opdrachten en projectwerk.
pi_160768274
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je hebt 2 of 3 vakken en die dan twee keer per week of zo. Minder dan 20 uur sowieso, en daarnaast enkele keer afspreken omgroepsopdrachten te coördineren of zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:
HBO hangt natuurlijk van je studie af,
Moeilijk he, lezen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 19:38:06 ]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 19:38:57 #235
365082 IPA35
Patriarch
pi_160768300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 19:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]


[..]

Een paar familieleden van mij hebben HBO gedaan en die zaten toch wel hele dagen op de hogeschool voor opdrachten en projectwerk.
Ja streberige tutjes ja, de ekte ekte spreken af wie wat doet en regelen het zelf.

Als hbo LL.B. heb ik recht van spreken...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160768304
Hbo is het trouwens, HBO is iets anders :P
pi_160771292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik vind dat PGO-systeem ruk. Net als het blokkensysteem op de RuG. Ik heb liever gewoon een jaar met twee semesters en 4/5 weken (her)tentamens.
Op de EUR mag je onvoldoendes herkansen, compenseren en word je aan je handje vastgehouden. Dat is geen studeren.
Oh oke verschillende perspectieven dan. Overigens mag je op de EUR geen onvoldoendes herkansen en hebben ze uberhaupt maar twee herkansingsmogelijkheden per collegejaar en moeten ze hun P in een jaar halen dus het is niet zo dat het een pretuniversiteit is.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160771338
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:29 schreef Giku het volgende:

[..]

Gezin? Dat halen we in als we op ons 40e minder gaan werken als we 'binnen' zijn.

Toch?
Wie is we in deze?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160771374
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:04 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Oh oke verschillende perspectieven dan. Overigens mag je op de EUR geen onvoldoendes herkansen en hebben ze uberhaupt maar twee herkansingsmogelijkheden per collegejaar en moeten ze hun P in een jaar halen dus het is niet zo dat het een pretuniversiteit is.
Herkansingen

Je kunt in het eerste jaar (B1) in totaal twee tentamens herkansen. Je mag na blok 1 en 2 maximaal één onvoldoende herkansen en na blok 3 t/m 8 mag je wederom één onvoldoende herkansen.
Je kunt in het tweede (B2) en derde (B3) bachelorjaar eveneens maximaal twee tentamens herkansen, mits je hiervoor een onvoldoende (5,4 of lager) behaald hebt. Deze herkansingen vinden beide pas aan het einde van het jaar plaats.
Het is niet mogelijk om voldoendes te herkansen.


http://www.esl.eur.nl/bachelor/rechtsgeleerdheid/

Ik heb ook niet gezegd dat het een pretuniversiteit is, waar zie jij dat staan? Ik vind dat hele systeem niet academisch-waardig en dat systeem is ook de reden dat ik er niet ben gaan studeren. :)
pi_160771496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Herkansingen

Je kunt in het eerste jaar (B1) in totaal twee tentamens herkansen. Je mag na blok 1 en 2 maximaal één onvoldoende herkansen en na blok 3 t/m 8 mag je wederom één onvoldoende herkansen.
Je kunt in het tweede (B2) en derde (B3) bachelorjaar eveneens maximaal twee tentamens herkansen, mits je hiervoor een onvoldoende (5,4 of lager) behaald hebt. Deze herkansingen vinden beide pas aan het einde van het jaar plaats.
Het is niet mogelijk om voldoendes te herkansen.


http://www.esl.eur.nl/bachelor/rechtsgeleerdheid/

Ik heb ook niet gezegd dat het een pretuniversiteit is, waar zie jij dat staan? Ik vind dat hele systeem niet academisch-waardig en dat systeem is ook de reden dat ik er niet ben gaan studeren. :)
Bedoelde voldoende herkansen :P. Je zei dat nergens maar ik dacht meld het even. Ben het wel eens dat het niet echt academisch is maar het ligt een beetje aan je doel of dat wel of niet erg is.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:13:57 #241
365082 IPA35
Patriarch
pi_160771634
Bij de mag je er twee per per jaar gek herkansen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160771737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:13 schreef IPA35 het volgende:
Bij de mag je er twee per per jaar gek herkansen...
Nou, niet voor niks he.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:25:37 #243
365082 IPA35
Patriarch
pi_160772097
Bibolini.... Hmm.

Antilliaanse zaak. De regel betekent een uitzondering op de regel dat niet-wettelijke toegestane beperkingen van de vertegenwoordigingsbevoegdheid geen externe werking hebben. Namelijk in het geval een beroep op de niet-externe werking van een beperking door de wederpartij is strijd is met de goede trouw. In casu was een bestuurder van de ene partij op de ava van de wederpartij geweest en was daardoor op de hoogte van de niet uit de wet voortvloeiende beperking. Daardoor was het strijdig met de goede trouw om de wederpartij aan de ovk te houden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:25:51 #244
365082 IPA35
Patriarch
pi_160772108
Zoiets
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160773012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:06 schreef Etsu het volgende:

[..]

Herkansingen

Je kunt in het eerste jaar (B1) in totaal twee tentamens herkansen. Je mag na blok 1 en 2 maximaal één onvoldoende herkansen en na blok 3 t/m 8 mag je wederom één onvoldoende herkansen.
Je kunt in het tweede (B2) en derde (B3) bachelorjaar eveneens maximaal twee tentamens herkansen, mits je hiervoor een onvoldoende (5,4 of lager) behaald hebt. Deze herkansingen vinden beide pas aan het einde van het jaar plaats.
Het is niet mogelijk om voldoendes te herkansen.


http://www.esl.eur.nl/bachelor/rechtsgeleerdheid/

Ik heb ook niet gezegd dat het een pretuniversiteit is, waar zie jij dat staan? Ik vind dat hele systeem niet academisch-waardig en dat systeem is ook de reden dat ik er niet ben gaan studeren. :)
Hoe werkt het bij jullie dan? Ik ben PGL gewend dus ik weet niet anders, maar hoe zijn de onderwijsgroepen daar dan?
pi_160773044
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:55 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Hoe werkt het bij jullie dan? Ik ben PGL gewend dus ik weet niet anders, maar hoe zijn de onderwijsgroepen daar dan?
Welke onderwijsgroepen? Wij zijn een doodnormale universiteit met hoorcolleges en werkcolleges en het interesseert niemand wie je bent en wat je er doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 21:56:52 ]
pi_160773058
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Welke onderwijsgroepen? Wij zijn een doodnormale universiteit met hoorcolleges en werkcolleges en het interesseert niemand wie je bent en wat je er doet.
Werkcolleges dan
pi_160773080
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:57 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Werkcolleges dan
Euhm. Gewoon. Je schrijft je in voor een werkcollege en je gaat erheen. Dan behandel je gezamenlijk de vraagstukken en na 2x45 minuten ga je weer weg.
pi_160773110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:57 schreef Etsu het volgende:

[..]

Euhm. Gewoon. Je schrijft je in voor een werkcollege en je gaat erheen. Dan behandel je gezamenlijk de vraagstukken en na 2x45 minuten ga je weer weg.
Ah, beetje zoals hier dus, met het verschil dat het hier verplicht is
pi_160773136
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:58 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ah, beetje zoals hier dus, met het verschil dat het hier verplicht is
Nee, dat is niet waar. Ik heb zelf een werkcollege van de EUR bijgewoond en je werd letterlijk gepusht om mee te doen en een antwoord te geven. Hier boeit het niet of je er bent of niet, en of je wel of niet meedoet, tenzij bonus (m.n. het eerste jaar, daarna (bijna) niet meer).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 22:00:10 ]
pi_160773158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:59 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Ik heb zelf een college van de EUR bijgewoond en je werd letterlijk gepusht om mee te doen en een antwoord te geven. Hier boeit het niet of je er bent of niet, en of je wel of niet meedoet, tenzij bonus (m.n. het eerste jaar, daarna (bijna) niet meer).
Ja, natuurlijk is het anders. Trouwens, als je je inschrijft lijkt het me dat je ook mee gaat doen.
pi_160773199
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:00 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is het anders.
Dus dat het daar verplicht is, is niet het enige verschil.

quote:
Trouwens, als je je inschrijft lijkt het me dat je ook mee gaat doen.
Dat is de gedachte, maar dat past niet bij de uni vind ik. Ik ga ook weleens naar de colleges puur om de antwoorden te hebben, verder bestudeer ik 't thuis wel.
pi_160773381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dus dat het daar verplicht is, is niet het enige verschil.

[..]

Dat is de gedachte, maar dat past niet bij de uni vind ik. Ik ga ook weleens naar de colleges puur om de antwoorden te hebben, verder bestudeer ik 't thuis wel.
Trouwens, nu ik er zo over nadenk, je wordt helemaal niet gepusht om mee te doen en een antwoord te geven. Je kan daar ook gewoon voor lul zitten en gewoon vooruit staren. Je hebt jezelf er tenslotte mee, zolang je maar aanwezig bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2016 22:07:04 ]
pi_160773397
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:06 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Trouwens, nu ik er zo over nadenk, je wordt helemaal niet gepusht om mee te doen en een antwoord te geven. Je kan daar ook gewoon voor lul zitten en gewoon vooruit staren. Je hebt jezelf er tenslotte mee.
Dat is niet de intentie van het PGL/O-onderwijs.
pi_160773405
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat is niet de intentie van het PGL/O-onderwijs.
Dat snap ik. Verschil tussen theorie en praktijk.
pi_160773418
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:07 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat snap ik. Verschil tussen theorie en praktijk.
Kortom: beetje systemen invoeren voor geldgeldgeld en vervolgens in de praktijk falen.
pi_160773858
Hier boeit het ook niet, alleen doet iedereen het wel ivm een bonus die je kan krijgen als je gezamenlijk (groepen van 3 of 4 personen) de werkgroep voorbereidt. Dan heb je een halve punt bij je eerstekanstentamen. Leuk maar ook nodig om de slagingspercentages acceptabel te laten zijn.
pi_160811610
Hee hoi!
  zondag 20 maart 2016 @ 18:59:32 #259
365082 IPA35
Patriarch
pi_160817166
Morgen tentamen :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160819975
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:59 schreef IPA35 het volgende:
Morgen tentamen :'(
Voor welk vak?
pi_160820320
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:59 schreef IPA35 het volgende:
Morgen tentamen :'(
Succes. Welk vak?
  zondag 20 maart 2016 @ 21:45:07 #262
365082 IPA35
Patriarch
pi_160822756
Handelsrecht-lite
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160827811
Bestaat er iets interessants met goede baankansen in de juridische sector buiten belastingrecht?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  maandag 21 maart 2016 @ 06:50:25 #264
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160827823
Wat een curieuze vraag. Je moet het 45 jaar gaan doen he? Zou me niet teveel blindstaren op de arbeidsmarkt die over vijf jaar weer compleet anders kan zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160827872
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:50 schreef eriksd het volgende:
Wat een curieuze vraag. Je moet het 45 jaar gaan doen he? Zou me niet teveel blindstaren op de arbeidsmarkt die over vijf jaar weer compleet anders kan zijn.
Snap je punt maar bepaalde rechtsgebieden zou ik gewoon echt niet kiezen ookal zijn ze wellicht interessant aangezien ik daar weinig toekomstsperspectief zie en daar de komende vier jaar ook geen echte verandering in gaat komen en met ontwikkelingen als wo rechtsgeleerdheidstudenten die gaan werken als recruiter of secretaresse lijkt me dat toch wel verstandig. Een rechtsgebief kiezen puur vanwege geld of baankansen is natuurlijk ook niet verstandig maar dat is ook niet aan de orde.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160827964
Mijn vakgroep hier in Groningen propageert het IT-recht altijd enorm, staat meestal wel in de top 3 van het Advocatenblad, de arbeidsbarometer oid heet het.

IPA35, er zijn meerdere handelsrecht-lightvakken volgens mij :P Bij IT hebben we bijvoorbeeld juridische aspecten van kennismanagement, wat voor de helft arbeidsrecht is en voor de helft IE. Gaat om kennis binnen bedrijven, en dan dus zowel concrete kennis waar IE-rechten van kunnen zijn, als impliciete kennis die dus in medewerkers zit. Het arbeidsrecht-gedeelte draait dan vooral om hoe je die kennis voor je bedrijf kan beschermen, komt neer op wat verschillende bedingen. Leuk vakje wel, niet te lastig, 5 punten. Aanrader voor andere richtingen om er bij te doen ;)
pi_160827984
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:24 schreef underground1009 het volgende:
Mijn vakgroep hier in Groningen propageert het IT-recht altijd enorm, staat meestal wel in de top 3 van het Advocatenblad, de arbeidsbarometer oid heet het.

IPA35, er zijn meerdere handelsrecht-lightvakken volgens mij :P Bij IT hebben we bijvoorbeeld juridische aspecten van kennismanagement, wat voor de helft arbeidsrecht is en voor de helft IE. Gaat om kennis binnen bedrijven, en dan dus zowel concrete kennis waar IE-rechten van kunnen zijn, als impliciete kennis die dus in medewerkers zit. Het arbeidsrecht-gedeelte draait dan vooral om hoe je die kennis voor je bedrijf kan beschermen, komt neer op wat verschillende bedingen. Leuk vakje wel, niet te lastig, 5 punten. Aanrader voor andere richtingen om er bij te doen ;)
heb daar inhoudelijk weinig verstand van, wat houd de dagelijkse praktijk in, waar houd je je concreet mee bezig?

internationale mogelijkheden als legal counsel bij de grote vier techbedrijven zou tof zijn.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  maandag 21 maart 2016 @ 07:42:20 #268
365082 IPA35
Patriarch
pi_160828046
Zag een keer een IT-jurist vacature bij Capgemini.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 21 maart 2016 @ 07:42:44 #269
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160828050
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:30 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

heb daar inhoudelijk weinig verstand van, wat houd de dagelijkse praktijk in, waar houd je je concreet mee bezig?

internationale mogelijkheden als legal counsel bij de grote vier techbedrijven zou tof zijn.
Zal je eerst een jaartje of vijf als reguliere advocaat aan de slag moeten over het algemeen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160828541
Zullen we de SC veranderen naar de vraagbaak van DM?

Honderd vragen stellen maar zelf nooit gezellig meeposten... Vermoeiend hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 09:01:32 ]
pi_160828702
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:01 schreef Etsu het volgende:
Zullen we de SC veranderen naar de vraagbaak van DM?

Honderd vragen stellen maar zelf nooit gezellig meeposten... Vermoeiend hoor.
hehe rechten sc is niet echt actief meer dus weet niet echt wat ik hier zou moeten posten.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160828730
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:20 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

hehe rechten sc is niet echt actief meer dus weet niet echt wat ik hier zou moeten posten.
Naja, het is niet verboden ofzo, het is alleen een beetje vervelend voor de rest. Niveautje mensen die alleen komen posten als ze goede cijfers hebben gehaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 09:24:11 ]
pi_160828963
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 06:48 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Bestaat er iets interessants met goede baankansen in de juridische sector buiten belastingrecht?
Belastingrecht is overigens minder zeker sinds het BEPS plan van de OESO. 7500 banen gaan eraan heb ik me laten vertellen. Als je internationale vpb doet is het dus allemaal nog zo zeker niet. Gelukkig heb ik daar geen last van
pi_160828984
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Belastingrecht is overigens minder zeker sinds het BEPS plan van de OESO. 7500 banen gaan eraan heb ik me laten vertellen. Als je internationale vpb doet is het dus allemaal nog zo zeker niet. Gelukkig heb ik daar geen last van
7.500 klinkt echt hoog wist niet dat er uberhaupt zoveel Nederlandse fiscalisten waren.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160829751
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:48 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

7.500 klinkt echt hoog wist niet dat er uberhaupt zoveel Nederlandse fiscalisten waren.
Ik weet ook niet precies hoe veel het er zijn hoor, maar de impact is best groot idd.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:38:03 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160830519
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Belastingrecht is overigens minder zeker sinds het BEPS plan van de OESO. 7500 banen gaan eraan heb ik me laten vertellen. Als je internationale vpb doet is het dus allemaal nog zo zeker niet. Gelukkig heb ik daar geen last van
Ah, BEPS. Lachen wordt dat. We wachten rustig af.
Met het minder belangrijk worden van winstbelasting zal in die hoek wel minder werk zijn ja. Is een ontwikkeling die al wat langer bezig is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:44:03 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160830628
Trouwens ook wel benieuwd waar die 7500 banen vandaan komen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160830634
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:30 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

heb daar inhoudelijk weinig verstand van, wat houd de dagelijkse praktijk in, waar houd je je concreet mee bezig?

internationale mogelijkheden als legal counsel bij de grote vier techbedrijven zou tof zijn.
Enorm breed rechtsgebied, vak wat ik in die post noemde is een mooi voorbeeld. Andere vakken zijn bijvoorbeeld ICT-contracten en Recht & Informatiemanagement, en in de master intellectueel eigendom. Heel kort gezegd gaat het om recht van computers, media, software, enzovoort. Kun je bijvoorbeeld denken aan een softwarecontract maar ook een geschil over auteursrecht oid :)
pi_160831135
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ah, BEPS. Lachen wordt dat. We wachten rustig af.
Met het minder belangrijk worden van winstbelasting zal in die hoek wel minder werk zijn ja. Is een ontwikkeling die al wat langer bezig is.
beps is toch een formeel woord voor transfer shifting en dat valt toch uberhaupt niet onder de echte fiscaliteit.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  maandag 21 maart 2016 @ 12:20:19 #280
365082 IPA35
Patriarch
pi_160831243
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:23 schreef Etsu het volgende:

[..]

Naja, het is niet verboden ofzo, het is alleen een beetje vervelend voor de rest. Niveautje mensen die alleen komen posten als ze goede cijfers hebben gehaald.
:@
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160831286
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:@
Jij post toch nog leuk mee? :o

Er is een periode geweest dat de users hier alleen kwamen posten met dat ze een (goed) cijfer hadden gehaald. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 12:23:54 ]
  maandag 21 maart 2016 @ 13:14:55 #282
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160832213
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:12 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

beps is toch een formeel woord voor transfer shifting en dat valt toch uberhaupt niet onder de echte fiscaliteit.
Geen idee wat je hier wil zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:15:14 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160832222
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:44 schreef eriksd het volgende:
Trouwens ook wel benieuwd waar die 7500 banen vandaan komen.
De Melkertbanen van de juristen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_160832799
Engelse jurisprudentie _O_

genot
pi_160832805
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier wil zeggen.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:45:38 #286
365082 IPA35
Patriarch
pi_160832819
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:44 schreef Bolasie het volgende:
Engelse jurisprudentie _O_

genot
Stilk v. Myrick
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 21 maart 2016 @ 13:53:07 #287
365082 IPA35
Patriarch
pi_160832989
Als ik roep "past consideration" dan roep jij..?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160832999
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:44 schreef Bolasie het volgende:
Engelse jurisprudentie _O_

genot
Jij en Europees Recht worden nog wel vriendjes.
pi_160833010
Hoe ging je tentamen, IPA?
pi_160833020
Nu bezig met Terrorisme en terrorismebestrijding afraffelen. Veel te laat begonnen.

Kutgriep.
  maandag 21 maart 2016 @ 13:58:05 #291
365082 IPA35
Patriarch
pi_160833095
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:54 schreef Etsu het volgende:
Hoe ging je tentamen, IPA?
Hij staat nu online met de standaardantwoorden. Alles in principe goed, bij de vraag over handelsnaam niet 6:162 genoemd. Hier en daar puntje misgelopen. Had van één arrest nog nooit gehoord. Over gebondenheid van toetredende vennoot bij een VOF aan bestaande schulden ex 18K.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 21 maart 2016 @ 13:58:56 #292
365082 IPA35
Patriarch
pi_160833120
Boek 2 en Fw zijn op zich wel leuk...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160833121
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hij staat nu online met de standaardantwoorden. Alles in principe goed, bij de vraag over handelsnaam niet 6:162 genoemd. Hier en daar puntje misgelopen. Had van één arrest nog nooit gehoord. Over gebondenheid van toetredende vennoot bij een VOF aan bestaande schulden ex 18K.
Netjes. Al blijft het spannend, want Veensta kan echt goed mensen nakken. Die standaardantwoorden zijn heel erg beknopt weergegeven.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:00:30 #294
365082 IPA35
Patriarch
pi_160833152
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:58 schreef Etsu het volgende:

[..]

Netjes. Al blijft het spannend, want Veensta kan echt goed mensen nakken. Die standaardantwoorden zijn heel erg beknopt weergegeven.
Ben erg benieuwd...

Je krijgt als het goed is gewoon punten per element van het antwoord dat je noemt... Zo even snel bekeken is dat wel aardig gelukt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160833186
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd...

Je krijgt als het goed is gewoon punten per element van het antwoord dat je noemt... Zo even snel bekeken is dat wel aardig gelukt.
Tja, in die antwoorden stond ook niet dat ik in mijn antwoord had moeten neerzetten dat X bewust de opzet had om de verzekeraar te misleiden (want dat stond al in de vraag/casus) waardoor ik drie punten misliep en zo een onvoldoende had. En bij een andere vraag had ik het antwoord volledig goed als ik het antwoordmodel mocht geloven, maar meneer Veenstra dacht er anders over en gaf mij een puntje minder. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2016 14:03:13 ]
pi_160833219
Zo, even bezig met mijn stagejacht. Net een leuk (mini want ZZP) kantoor gevonden dat precies doet wat ik leuk vind. Tijd om de stoute schoenen aan te trekken en een open sollicitatie te sturen. Gek genoeg hebben ze wel een vacature voor een fulltime medewerker staan, dus wellicht een goede hint dat ze mensen nodig hebben.

Morgen gooi ik er een andere brief uit voor een stage bij een productiebedrijf. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het moest er toch ooit eens van komen. :)

Netjes gewerkt IPA als ik het zo lees.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:03:51 #297
365082 IPA35
Patriarch
pi_160833228
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Tja, in die antwoorden stond ook niet dat ik in mijn antwoord had moeten neerzetten dat X bewust de opzet had om de verzekeraar te misleiden (want dat stond al in de vraag/casus) waardoor ik drie punten misliep en zo een onvoldoende had. En bij een andere vraag had ik het antwoord volledig goed als ik het antwoordmodel mocht geloven, maar meneer Veenstra dacht er anders over en gaf mij een puntje minder. :')
Veensta mag mij O:-)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160833241
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Veensta mag mij O:-)
Nu mij nog.

Volgend blok weer... Gatverdamme.

Zolang ik RGR maar haal, dan kan ik Handels in de mondeling halen, want schriftelijk halen is onmogelijk bij hem. :{w
pi_160833257
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:03 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, even bezig met mijn stagejacht. Net een leuk (mini want ZZP) kantoor gevonden dat precies doet wat ik leuk vind. Tijd om de stoute schoenen aan te trekken en een open sollicitatie te sturen. Gek genoeg hebben ze wel een vacature voor een fulltime medewerker staan, dus wellicht een goede hint dat ze mensen nodig hebben.

Morgen gooi ik er een andere brief uit voor een stage bij een productiebedrijf. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het moest er toch ooit eens van komen. :)

Netjes gewerkt IPA als ik het zo lees.
Spannend. ^O^
  maandag 21 maart 2016 @ 14:07:23 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_160833307
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:58 schreef Etsu het volgende:

[..]

Netjes. Al blijft het spannend, want Veensta kan echt goed mensen nakken. Die standaardantwoorden zijn heel erg beknopt weergegeven.
Vorig slagingspercentage was 70% of zo, maar wel heel erg veel derde kans mensen desalniettemin :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160833354
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Vorig slagingspercentage was 70% of zo, maar wel heel erg veel derde kans mensen desalniettemin :')
Maar natuurlijk, ken er genoeg die nog even langer doormoesten omdat Veenstra niet goed bij z'n hoofd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')