SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Gebakken aardappels op broodquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:33 schreef Lonaa het volgende:
Dude
Je hebt ook mensen die patat op brood doen, wtf is dat dan?!
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:20 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn wrap-vulling salade is ook awesome
Ik kruid en bak kipfilet, flikker daar fajita beans (van Heinz) bij, mais, avocado, ijsbergsla en blokjes komkommer. Das dan 490 kcal.
Godverdommequote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Brood en aardappels:
[ afbeelding ]
Mitraillettes
Ze gooien overal chips of crisps bij daar jaquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ze houden van carbs...
Beste combi ooit: wrap gevuld met rijst en vlees en groenten met patat.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik had gisterenavond vooral een gek moment, toen er iemand probeerde in te breken terwijl we gewoon thuis waren
Mijn avondtrek was er gelijk van over.
Sallyquote:
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Sally![]()
![]()
![]()
![]()
Maar gewoon overdag of zo??bizar..
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.
Ik niet, wantquote:
Bizar toch? Het lef.quote:
Heel brutaal ja.. Gelukkig kwam Sally to the rescuequote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bizar toch? Het lef.![]()
Politie heeft melding gemaakt en signalement overgenomen. Ze hebben een rondje door de buurt gereden, maar ik heb er niks meer van gehoord, dus ze zullen m wel niet gevonden hebben.
Jaquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heel brutaal ja.. Gelukkig kwam Sally to the rescue
haha ja I know! Goeie blaf heeft ze! Maar ze is zo liefquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:22 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, Sun, als je haar alleen HOORT, ze blaft wel met overgave.
Ja, dat is waar. Het was mooi, ze lag tussen ons in, spitst oortjes, kijkt naar mij, naar Frank, besluit dat wij dus allebei thuis zijn dus WIE THE FUCK ZIT ER AAN DE DEUR WOEWOEWOEF.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
haha ja I know! Goeie blaf heeft ze! Maar ze is zo lief(voor niet-inbrekers dan dus!)
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het was mooi, ze lag tussen ons in, spitst oortjes, kijkt naar mij, naar Frank, besluit dat wij dus allebei thuis zijn dus WIE THE FUCK ZIT ER AAN DE DEUR WOEWOEWOEF.![]()
Ja, mooi he?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
ik zie het haar doen!
Hier blaft Sam al als iemand buiten de autodeur iets te hard dicht slaat.. (en we wonen tegenover een tankstation én een garagebedrijfje)
Lang leve de hond!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.
Hup lonaa hup.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.
Srsly? Wow!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik had gisterenavond vooral een gek moment, toen er iemand probeerde in te breken terwijl we gewoon thuis waren
Mijn avondtrek was er gelijk van over.
Ik lees er vast overheen. Maar heb jij een idee voor hoeveel personen dat recept is?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
D: Kayotic's Sweet Potato, Chorizo & Chickpea Hash
Haha hier ook opgeslagen. Zag er lekker uitquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
4 personen ziet er ook qua kcal wel logisch uit. Ik heb 'm net tussen mijn recepten in MFP gezet, en ga 'm binnenkort ook eens proberen.
Zal wel op een dag moeten dat m'n vrouw iets anders heeft, want die houdt niet van chorizo, kikkererwten en zoete aardappel
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
4 personen ziet er ook qua kcal wel logisch uit. Ik heb 'm net tussen mijn recepten in MFP gezet, en ga 'm binnenkort ook eens proberen.
Zal wel op een dag moeten dat m'n vrouw iets anders heeft, want die houdt niet van chorizo, kikkererwten en zoete aardappel
Die reclame voor die Cleanse ben ik het nog het meest mee oneens.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.eatthis.com/weight-loss-questions
50 grappige Q&A's, sommige een beetje kort door de bocht natuurlijk maar zeker een kern van waarheid!
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die reclame voor die Cleanse ben ik het nog het meest mee oneens.
Nah. Over 't algemeen eten we gewoon hetzelfde hoor. De dingen die ze niet zo lekker vindt belanden over t algemeen gewoon in mijn lunch, of in de D op de dagen dat zij niet thuis eet (of op wedstrijddagen, als ik al om 3 uur aan mijn avondeten ga zitten).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Maak je voor haar ook AGV? Hier eten ze vanavond rode kool/spinazie a la creme, gebakken krieltjes en een slavinkje.
![]()
Maar de gevolgen ervan kunnen je wel motiveren om meer te eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.
Ja maar het hangt er dus vanaf of je daarna meer gaat eten of nietquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar de gevolgen ervan kunnen je wel motiveren om meer te eten.
en de zoete smaak kan volgens mij een vraag naar suiker oproepen.
Light frisdranken zijn slechter dan frisdrank in moderatie.
En dat 70% en hoger chocolade gezond is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.
klopt wel, maar ik pak dan net zo lief gewoon een keer een koekje. (al mag ik mij gelukkig prijzen met m'n kcal budget ;P)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja maar het hangt er dus vanaf of je daarna meer gaat eten of nietVoor mij is light frisdrank juist een vervanging voor een zoet koekje of zo, als ik zoete trek heb.
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
En dat 70% en hoger chocolade gezond is.
quote:Q: What’s the biggest threat to my figure?
A: Getting married
Ikr. Maar die discussie begin ik liever niet opnieuw hierquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)
Ik weet niets van 'm, maar alleen die verafgoding van Jelmer de Boer laat het mij een vervelend kind vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)
oe die zijn klotequote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef Lonaa het volgende:
en 100 sit-ups waarbij je lager dan horizontaal begint. Auw.
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikkerquote:
Ja, dat gebeurd soms wel als ik mezelf overschatquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikker
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehouden. En dan gecontempleerd of ik het zou proberen. En dan toch elke keer maar niet gedaanquote:
Ik vind m wel gaaf, iedere keer je grens opzoeken, leuk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehouden. En dan gecontempleerd of ik het zou proberen. En dan toch elke keer maar niet gedaanIk denk namelijk dat ik daar helemaal niets van kan
Hier sneeuwt het. En ik laat me voor wandelen meestal niet door het weer wegjagen, maar ik ben al die regen zo ontzettend beu.
Hier zag ik dames dit zo doen dat ze niet konden doorschieten doo naar de muur toe te rollen met muur als veiligheidsstop.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikker
hoeveel tijd heb je en hoeveel kcal mag het zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:22 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw heeft weer geen tijd om soep te maken. Dus ik zoek een nieuwe D.
Ideeën zijn welkom
Dat doe ik regelmatigquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:42 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb een uurtje voor koken + eten. Dus liefst iets wat in een half uur klaar is. Mijn vrouw heeft allemaal afspraken staan, en aangezien we de garage nog tot kantoor moeten verbouwen vinden die dit jaar nog plaats in de woonkamer.
En ik heb 800-ish kcal te besteden (liever 700, dan kan ik mijn post-game wodka nog laten staan![]()
)
Ik ga maar eens door de oude HF recepten bladeren.
Lekker! Ik heb ook echt zin in stamppotquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:08 schreef MutedFaith het volgende:
Andijviestamppot met braadworst gaat 't worden.
Niet te vreten heb je hoop ik gewoon weg gegooidquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:12 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb afgelopen week nog alle oude recepten uit staan zoeken en gesorteerd op lekker - matig - niet te vreten in de HF-receptenklapper ingeklapperd.
Hoarderquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:39 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had nog een tabje vrij, dus heb ze er wel in laten zitten.. Ik ben niet echt van t weggooien.
Salade? Wat gaat daar allemaal in?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:04 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Zo.. de vezelrijke taart staat in de koelkast!
Next Zoete aardappel salade
Hoelang blijft die taart eigenlijk lekker?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:04 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Zo.. de vezelrijke taart staat in de koelkast!
Next Zoete aardappel salade
Geen idee... is de eerste keer dat ik hem maakquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoelang blijft die taart eigenlijk lekker?
Heel verrassend zoete aardappelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Salade? Wat gaat daar allemaal in?
Dan hoop ik dat iemand anders het weetquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:12 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Geen idee... is de eerste keer dat ik hem maak
Wil ik ook wel weten...denk niet dat wij hem met z'n 2en in 2 dagen op krijgenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat iemand anders het weet
Oehhh klinkt lekker!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Heel verrassend zoete aardappel![]()
- Snijbonen (had ik nog liggen)
- Broccoli
- Munt
- Sjalotje
- Ongezouten cashewnoten
- Griekse Yoghurt
- Bieslook
Recept van Chickslovefood
Met een eigen twist
En daarbij kalkoenfilet in filodeeg
Ben ook heel benieuwd, zijn beide verzot op zoete aardappelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oehhh klinkt lekker!
En de taart kun je invriezen, al vind ik hem daar zelf niet lekkerder van worden..
XcUZ_Me weer succesvol terug gelokt met een taartquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
De taart blijft een dag of 4-5 goed in de koelkast. Invriezen kan idd, maar smaak gaat flink achteruit daardoor. Echt niet meer zo lekker als gewoon vers uit de koelkast.
Dit. Na die 5 dagen is t nog wel een dag of twee te eten, maarmerk je t wel echt aan de smaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
De taart blijft een dag of 4-5 goed in de koelkast. Invriezen kan idd, maar smaak gaat flink achteruit daardoor. Echt niet meer zo lekker als gewoon vers uit de koelkast.
O dan... dat moet wel lukkenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten er hier samen 4 dagen van. Dan smaakt hij op zich prima. Hij heeft het geloof ik nog nooit langer dan dat vol gehouden.
Hi beautiful!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is lekker maar ook heel machtig!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
Viel je niet om dan na een whiskey op zo weinig eten?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:34 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje vrij karig tot nu toe.![]()
O: bagel
L: 2 toast met leverworst
B: yoga 40min
hele dag aan het puzzelen geweest met werk... Niet aan eten gedacht. Fijn. Wel nog even ter beloning een kleine whisky weggetikt voordat ik in de bus sprong.![]()
ach, het kan niet elke dag feest zijn. Calorisch haal ik het allemaal wel met m'n bierconsumptieprospectus....
Net zo erg als mensen die die termen wel gebruiken. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat ie in zijn mond stopt en hoe die dat noemt...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Column naar mijn hart
https://eetechteten.wordp(...)itante-foodietermen/
zeker, maar je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen als jij een blackbeanbrowny eet en ik een gewonequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:21 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Net zo erg als mensen die die termen wel gebruiken. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat ie in zijn mond stopt en hoe die dat noemt...
Mijn wederhelft vond het wat minder...maar ik!! damn lekker is de taart!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Dan maak ik denk ik een kleinere versie van de taart! Dank jullie
Zoals jij je niet beter hoeft te voelen als je dat niet doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zeker, maar je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen als jij een blackbeanbrowny eet en ik een gewone
Het was maar een bodempjequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Viel je niet om dan na een whiskey op zo weinig eten?
Serieus?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:32 schreef MutedFaith het volgende:
Beetje jammer dat ze dat post, een paar weken nadat ze heel overtuigd een of ander detox-juice-ding heeft gedaan.
Echt he. Alsof oud worden op zich al niet naar genoeg isquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil weer jong zijn en geen katers hebben
krijg je serieus al van een klein bodempje een kater??quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was maar een bodempjevoor de smaak..
De kater is wel wat erger dan normaal
Ik wil ook weer.. maar ik durf niet zo goedquote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
Kan t toch niet laten om te gaan lopen. Na 4x al hooked
neequote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
krijg je serieus al van een klein bodempje een kater??
En was het de Bowmore?
Owww ik schrok alquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
neewel van de 5 pints ale erna
En het was een highland park 12
Lekker he!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
Kan t toch niet laten om te gaan lopen. Na 4x al hooked
Gaaf! Vergeet niet jezelf af en toe een beetje af te remmen en genoeg rustdagen te nemen, anders heb je straks je eerste beginnersblessure te pakken. Maar schaatsen en hardlopen is een goede combinatie, kijk maar naar Erben Wennemars!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:01 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik t zo fijn zou vinden tbh. Maar wel dus
ik neem aan dat daar nog wel wat te eten bijkomt met zoveel beweging?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:09 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje:
S: hardlopen
O: Yoghurt met een banaan
L: Harde broodjes
D: Opgebakken leftover andijviestamppot, met een stukje bloedworst (mits nog niet over datum)
S: Wedstrijd (U17)
S: Wedstrijd (U19)
ah okequote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ik neem fruit (een banaan, een kiwi, een peer en een pruim) mee voor tussen/tijdens de wedstrijden. En voor erna heb ik nog kwark staan. Ik mik incl Ts op 2000 vandaag.
ik ken haar verder niet, geen andere columns van haar gelezen, maar ik kan me heel goed vinden in deze... En de reacties hier bevestigen wel een beetje het idee dat ik wel vaker heb, mijn mening wijkt ietwat af van de rest.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Ik heb die column niet gelezen, maar als je zoiets doet ben je voor mij al je geloofwaardigheid al kwijt.
Geen plannen voor vandaag, behalve een heel stuk wandelen en vanavond werken.
edit: en sportschool. Maar dat is elke zaterdag, alleen nu een beetje later.
doe ik ook niet, ik vind dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:36 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoals jij je niet beter hoeft te voelen als je dat niet doet.
Neuh. Afgezien van dat ik t een beetje raar vond dat ze dan wel zoeen sapkuurdetoxding doet heeft ze zeker een punt hoor. Qua inhoud ben ik t er vrijwel op alle punten mee eens. Alleen haar schrijfstijl is ruk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik ken haar verder niet, geen andere columns van haar gelezen, maar ik kan me heel goed vinden in deze... En de reacties hier bevestigen wel een beetje het idee dat ik wel vaker heb, mijn mening wijkt ietwat af van de rest.
Wel goed voor je kcal inname zo te zienquote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 broodjes met beleg
L: 2 dropjes
Rest: ?
katers![]()
Dat van vleesvervangers en superfoods vind ik ook bij uitstek de beste stukjes uit het column.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
doe ik ook niet, ik vind dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doen![]()
Maar, ik vind het alleen vreemd om geen vlees te eten en dan wel dingen die in alles op vlees lijken, maar het niet zijn. Er zijn zoveel geweldige vegetarische gerechten waar je niets mee te kort komt.
En wel chia, acaibessen etc, maar met een opgetrokken neus langs blauwe bessen, broccoli etc gaan.
Maar goed, dat is mijn eigen mening en ik zal er niet snel een discussie over aangaan. Ik vind het gevaarlijk dichtbij borstvoedingsmafia en ex-rokers komen ondertussen. En daar heb ik helemaal geen behoefte aan
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:23 schreef MutedFaith het volgende:
en anders neem je toch weer wat pints ter compensatie.
Goede omelet met spek, ben je er zo weer bovenop.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 broodjes met beleg
L: 2 dropjes
Rest: ?
katers![]()
Ik zeg: salami-kaas tosti'squote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Goede omelet met spek, ben je er zo weer bovenop.
das wel ff aanpakkenquote:Op zaterdag 5 maart 2016 17:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar met bakken yoghurt, melk, frisdrank, veel fruit en groenten en een grote doos wasmiddel is dat denk ik toch zo'n 25kg die ik in lompe ikea-tassen lopend naar huis moest zeulen
Ja, het is wel maar 500 meter of zo hoorquote:
oow, ik zag je al ik weet niet hoeveel straten doorzeulen!quote:Op zondag 6 maart 2016 08:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, het is wel maar 500 meter of zo hoor
nahwquote:Op zondag 6 maart 2016 10:56 schreef Sunnythesun het volgende:
ik voel me kut.. grieperig.. koppijn, gloeierig, zere nek, futloos. Maar ik moet toch echt een onderzoeksrapport afmaken vind ik
kan ik dat tenminste inleveren voor beoordeling. En het is ook nog eens stralend mooi weer.. slechte dag uitgekozen om me beroerd te voelen dus
Ik wil ook hiken door heuvels..quote:Op zondag 6 maart 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Avondeten werd curry gisterenwas lekker en niet te gek qua hoeveelheid
Vandaag gaan we weer hiken/wandelen door de heuvels met vriendenkm of 15 a 20 weer wrsch. Lijst is wat onduidelijk omdat ik nog niet weet of we thuis eten. Als wel, dan eten we groentesoep.
Beterschap!quote:Op zondag 6 maart 2016 10:56 schreef Sunnythesun het volgende:
ik voel me kut.. grieperig.. koppijn, gloeierig, zere nek, futloos. Maar ik moet toch echt een onderzoeksrapport afmaken vind ik
kan ik dat tenminste inleveren voor beoordeling. En het is ook nog eens stralend mooi weer.. slechte dag uitgekozen om me beroerd te voelen dus
*kijkt naar buiten*quote:Op zondag 6 maart 2016 11:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Beterschap!
En als het helpt, hier is het kutweer
Mjammmm, smakelijk!!quote:Op zondag 6 maart 2016 17:14 schreef mrspoeZ het volgende:
D indisch stoofvlees (staat al van vanmorgen elf uur op het petroleumpitje) met tigmiljoen groente en noedels
Hier staat ie nu in de oven, aangezien mijn vrouw wedstrijd heeft met haar paart.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is lekker maar ook heel machtig!Ik vond er een beetje een bitter nasmaakje aan zitten, ik denk dat dat van de chorizo kwam. En ik krijg het nooit voor elkaar het eiwit wit te krijgen terwijl de dooier nog zacht is.
![]()
Het brood om te soppen heb ik achterwege gelaten en ik kreeg mijn bordje ook niet leeg. Ik plof.
verse boemboe (gemaakt waar ik bij stond in de aziatische supermarkt) met een pond sukadelappen, twee overgebleven speklappen, drie ons sperziebonen, vier ons broccoli, een pond andijvie, twee ons andijvie, drie uien, twee zoete aardappels, een pond wortelen en twee ons rauwe limabonen.quote:
Goed bezig!quote:Op zondag 6 maart 2016 18:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier cheatdag, straks broodjes shoarmaMaar ook een nieuw PR gelopen op de 10km dus dan mag het
Nice!! CPC?quote:Op zondag 6 maart 2016 18:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier cheatdag, straks broodjes shoarmaMaar ook een nieuw PR gelopen op de 10km dus dan mag het
Tja, hier precies hetzelfde: 40.05 op de 10km (het doel was onder de 40. Ook net niet gelukt dus.. Het ging ook eigenlijk echt niet lekker dus heb ook wel even gebaald, maar nu begin ik wel te beseffen dt ik gewoon blij moet zijn met een PR. Die paar seconden gaan er wel een keer af! En ja ook CPC dusquote:Op zondag 6 maart 2016 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nice!! CPC?
Vriendinnetje van mij liep ook een PR, maar wel 1:00:30.Daar zou ik echt ziek van zijn!
Mooie tijd verder, zeker als het een PR is, maar toch... 30 fucking seconden...
Nouja het stomme was dat ik op 6 of 7km dacht dat sub40 echt niet meer ging lukken, dus toen dacht ik, 40.15 of 40.50 maakt dan ook niet uit, en toen heb ik het tempo een klein beetje laten vieren (zelfmedelijden is mijn grootste vijand opeen 10km). En toen zag ik tijdens de laatste 300m de finishklok en besefte ik dat het nog wel kon en heb ik vol eindgesprint, tot kotsneigingen aan toe en scheelde het uiteindelijk een paar secondenquote:Op zondag 6 maart 2016 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw wat een nette tijd zeg!
Maar die paar seconden zou ik echt heel irritant vinden.
Hoewel ik zelf ook nog wel weet van loopjes dat je op zo'n moment ook echt niet harder kan, anders haf je dat wel gedaan.
Lekker hoorquote:Op zondag 6 maart 2016 19:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja het stomme was dat ik op 6 of 7km dacht dat sub40 echt niet meer ging lukken, dus toen dacht ik, 40.15 of 40.50 maakt dan ook niet uit, en toen heb ik het tempo een klein beetje laten vieren (zelfmedelijden is mijn grootste vijand opeen 10km). En toen zag ik tijdens de laatste 300m de finishklok en besefte ik dat het nog wel kon en heb ik vol eindgesprint, tot kotsneigingen aan toe en scheelde het uiteindelijk een paar secondenDus idd die laatste meters hadden niet harder gekund maar misschien eerder wel.. Ach ja, voor nu tevreden iig.
Ik ben wel een watje tegenwoordig qua eten, 2 shoarmabroodjes en ik zit eigenlijk al erg vol
Wauw!quote:Op zondag 6 maart 2016 21:41 schreef DeLuna het volgende:
Nou die halve marathon is wel geslaagd. 2:01:26 gelopen waar ik 2:10:00 als streeftijd had
Die 6kg minder t.o.v. December met de Bruggenloop schelen ook wel denk ikdus we gaan gewoon verder hier!
Wow klasse hoor!quote:Op zondag 6 maart 2016 21:41 schreef DeLuna het volgende:
Nou die halve marathon is wel geslaagd. 2:01:26 gelopen waar ik 2:10:00 als streeftijd had
Die 6kg minder t.o.v. December met de Bruggenloop schelen ook wel denk ikdus we gaan gewoon verder hier!
Je voelt je zeker beter dan mensen die echte chocoladebrownies eten, met je cannellinibonentaartenquote:Op zondag 6 maart 2016 21:59 schreef Artoo het volgende:
Oja ik zal ook lijstje doen!
O: Pannenkoeken met banaan
L: Gerookte kip, sla en een kwak bbq saus
T's @ verjaardag: Plakje appelcake, 4 kwartjes ei met rookvlees, 1 bitterbal
D: Taco's met gehakt en groentemengsel
T: Choco cannellini cake
Gisteren:
O: Havermout met amandelmelk, whey, blauwe bessen en een schep light cream cheese
S: UB assistance dingen @ gym
L: Magnetroncake met kwark en whey
T: Tomatensoep met ricotta
D: #fitgirl versie van een kapsalonmet zoete aardappelfriet, kalkoenblokjes, 30+ kaas en sla
T: Cannellini-banaan koeken met hagelslag topping
Ik kan sowieso beter poepen met al die vezels!quote:Op maandag 7 maart 2016 08:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je voelt je zeker beter dan mensen die echte chocoladebrownies eten, met je cannellinibonentaarten![]()
Super! En ik had ooit ergens gelezen dat je idd per kg afvallen al sneller gaatquote:Op zondag 6 maart 2016 21:41 schreef DeLuna het volgende:
Wat zijn die cannellini-dingen? Ik heb niet uitgerekend hoe je zit qua kcals, maar ik snap niet zo goed waarom je - als je weet dat je 's middags een verjaardag hebt - 's ochtends pannenkoeken en 's avonds chocoladecake neemt.quote:Op zondag 6 maart 2016 21:59 schreef Artoo het volgende:
Oja ik zal ook lijstje doen!
O: Pannenkoeken met banaan
L: Gerookte kip, sla en een kwak bbq saus
T's @ verjaardag: Plakje appelcake, 4 kwartjes ei met rookvlees, 1 bitterbal
D: Taco's met gehakt en groentemengsel
T: Choco cannellini cake
Gisteren:
O: Havermout met amandelmelk, whey, blauwe bessen en een schep light cream cheese
S: UB assistance dingen @ gym
L: Magnetroncake met kwark en whey
T: Tomatensoep met ricotta
D: #fitgirl versie van een kapsalonmet zoete aardappelfriet, kalkoenblokjes, 30+ kaas en sla
T: Cannellini-banaan koeken met hagelslag topping
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ben nu een beetje stoned van de pijnstilling. Kijk wel even wat erin gaat aan eten. Iig wel iets met vezels enzo, want anders komt het helemaal niet meer goed. Zo maar eens beginnen met volkorenbeschuitjes met jam en dan zien we daarna wel weer verder.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Dat heb ik gedaan om dat het prima past in mijn kcals en omdat ik pannenkoeken en cake awesome vindquote:Op maandag 7 maart 2016 08:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat zijn die cannellini-dingen? Ik heb niet uitgerekend hoe je zit qua kcals, maar ik snap niet zo goed waarom je - als je weet dat je 's middags een verjaardag hebt - 's ochtends pannenkoeken en 's avonds chocoladecake neemt.
Geen idee, dokter kon het ook niet verklaren. Maar goed, met een drankje en een bak pijnstilling moet het goed komen. Het is iig bijzonder vervelendquote:
beterschapquote:Op maandag 7 maart 2016 09:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Geen idee, dokter kon het ook niet verklaren. Maar goed, met een drankje en een bak pijnstilling moet het goed komen. Het is iig bijzonder vervelend![]()
Net wel heel braaf twee volkoren boterhammen met jam gegeten.
Die kipsaucijsjes vond ik er niet uit zienquote:Op maandag 7 maart 2016 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Planning vandaag:
O: kwarktaart
T: fruit, speltwafels
L: salade m geitenkaas en cranberries, 2 gekookte eitjes
T: nootjes, fruit
D: pasta met tomaten (v) of maiskolf met kipsaucijsjes
(D's zijn van HF, ik ben helemaal geen mais fan dus ik ga maar eens zien hoe dat is.)
Ik ga dit recept uit proberen: http://nataliesgreenkitchen.com/2016/03/05/go-nuts-carrotbread/quote:Op maandag 7 maart 2016 11:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oh carrot cakedat heb ik lang niet meer gehad
en ik heb honger!! gelukkig is het bijna 12 uur
laat even weten hoe het was, die wil ik ook wel eens proberen te makenquote:Op maandag 7 maart 2016 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga dit recept uit proberen: http://nataliesgreenkitchen.com/2016/03/05/go-nuts-carrotbread/
Ditquote:Op maandag 7 maart 2016 11:44 schreef Lonaa het volgende:
Sportzo moeilijk voor te stellen dat ik dat ooit kut vond. En nu zo moeilijk voor te stellen dat ik het nooit meer zou doen.
Dat ja. Na 3 maanden niet sporten vorig jaar was ik blij dat ik weer kon gaan.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:44 schreef Lonaa het volgende:
Sportzo moeilijk voor te stellen dat ik dat ooit kut vond. En nu zo moeilijk voor te stellen dat ik het nooit meer zou doen.
Was de eerste grote groep les die ik heb gedaanquote:Op maandag 7 maart 2016 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Bodypump is ace, ik mis het (had klachten erna), maar ga binnenkort weer proberen
Ik weet dat het ook een kwestie is van prioriteiten stellen, maar ik vind sporten zo ontzettend veel tijd in beslag nemen als ik iets doe wat ik leuk vind: paardrijden of zwemmen of kanoën. Ik werk 4,5 dag per week, waarvan 4 in Rotterdam. Mijn week ziet er standaard al retedruk uit en ik zou bijv. op donderdagavond en op zaterdag wel kunnen sporten, maar op zaterdag hebben we dan weer vaak familieverplichtingen, feestjes, logeerpartijtjes, klusweekend, enz.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:00 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb meer dan 12 jaar niets aan sport gedaan, toen ik eens nadacht over sporten een jaar of 6 geleden was mijn gewicht een beperking en had ik geen erg in om er wat aan te doen.
Ik merk voor mijzelf dat ik nu alleen maar meer wil sporten, ging van 2 naar 3x per week in september en dat ik nog niet meer sport is te wijten aan rustdagen willen houden en werk/vrije tijd ratio.
Nu wil ik in de zomer eens meetrainen met Rugby en afgelopen weekend zat ik ineens te denken om op zondag nog pure krachttraining te gaan doen.
eerst maar besloten om die laatste 7kg eerst kwijt te raken, en daarna maar zien wat ik oppak.
Ik vind na een werkdag incl. reizen van ruim 11 uur, eten koken en opruimen het echt een drama om nog 2,5 uur weg te zijn. Dan ben de dag erna echt bekaf. Het is ook niet zo dat dat op vrijdag (halve werkdag) of in het weekend niet zou kunnen, maar als ik een gewone werkdag heb, ben ik 18:15 thuis, eten we rond 18:45 en lig ik zo rond 21:30 toch echt wel in m'n bed.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
Te moe voor sporten is 90% van de tijd een kul-reden. Je krijgt van sporten juist meer energie, en hoe minder je het doet, hoe lamlendiger je voelt.
Dit is nou precies wat ik bedoel: jij doet dus niks anders dan werken, eten en sporten op zo'n dag. Wanneer doe je je huishouden, praat je met je lief, zie je je vrienden, doe je de boodschappen?quote:Op maandag 7 maart 2016 13:28 schreef Rauw. het volgende:
Het is ook maar net wat je verder nog aan hobbies hebt denk ik,
Ik sta om 5 uur op en ben voor 5en niet thuis. dan nog eten en omkleden, 2/3uur bezig voor een uurtje sporten en daarna is het douchen en naar bed.
Nu houd ik wel minder tijd over voor andere hobbies (zelfs twijfelen om eentje op te geven), maar het sporten vind ik een waardig vervanger.
Je zou ook uit het werk gelijk door kunnen naar het sporten toch? Scheelt weer dubbele reistijd.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Dit is nou precies wat ik bedoel: jij doet dus niks anders dan werken, eten en sporten op zo'n dag. Wanneer doe je je huishouden, praat je met je lief, zie je je vrienden, doe je de boodschappen?
Huishouden doet mijn vriendin grotendeels maar zou ik ook kunnen doen op de rustdagen, na het werk en voor het slapen gaan is er aandacht voor elkaar (en tegenwoordig gaat ze zelfs mee sporten), vrienden zie ik in het weekend of op rustdagen, boodschappen doe ik ook op rustdagen.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit is nou precies wat ik bedoel: jij doet dus niks anders dan werken, eten en sporten op zo'n dag. Wanneer doe je je huishouden, praat je met je lief, zie je je vrienden, doe je de boodschappen?
Ik realiseer me dat ik ook niet heel gemotiveerd ben om meer te gaan sporten hoor, maar rechtstreeks vanuit m'n werk kan niet. Dan ben ik niet voor acht uur thuis en dan eten we nog vaker allebei alleen. Dat is het gewoon niet waard.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je zou ook uit het werk gelijk door kunnen naar het sporten toch? Scheelt weer dubbele reistijd.
En ik persoonlijk sport meestal 3 of 4 doordeweekse avonden, dan blijft er nog 1 avond over om op de bank te hangen of wat met vrienden te doen. Mijn vriend sport ook vaak dus doordeweeks zien we elkaar vaak van 21.30 tot we naar bed gaan maar dat is prima. In het weekend doe ik meestal 1 grote huishoudelijke klus, doen we de boodschappen voor de hele week, sport ik 2 keer en heb ik nog tijd over om iets leuks met mijn vriend te gaan doen en 's avonds naar een feestje te gaan of vrienden te zien! Het is echt een kwestie van het in je systeem krijgen. Het enige waar geen tijd voor is, is lang op de bank hangen maar dat vind ik alleen maar prima.
Daar kom ik nu ook echt achterquote:Op maandag 7 maart 2016 13:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
En gewoon een uurtje stevig wandelen Tink? Niet altijd superboeiend maar ik heb gemerkt dat als je het structureel doet het je heel veel brengt en je er echt van kunt genieten.
Oké, maar dat is ook prima toch? Als dat is hoe je het wilt moet je dat gewoon accepteren en je er niet schuldig over voelen. Jezelf tegen je zin naar een sportschool sleuren houd je ook niet lang vol. Maar het is wel belangrijk om voor jezelf goed te onderscheiden wat makkelijke excuses zijn en wat legitieme redenenquote:Op maandag 7 maart 2016 13:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik realiseer me dat ik ook niet heel gemotiveerd ben om meer te gaan sporten hoor, maar rechtstreeks vanuit m'n werk kan niet. Dan ben ik niet voor acht uur thuis en dan eten we nog vaker allebei alleen. Dat is het gewoon niet waard.
Misschien is de conclusie dat ik andere dingen gewoon veel belangrijker vind dan sporten: samen eten op de dagen dat dat kan, met vriendinnen lekker bijkletsen over álles zonder dat er medesporters mee kunnen luisteren, op de manege met de paarden bezig zijn...Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik in de koude maanden te weinig beweging krijg.
In de zomer lopen we samen nog wel eens een rondje na het eten of gaan we in het weekend lekker vliegeren of kanoën, maar in de winter is het daar 9/10 keer geen weer voor...
Dat hangt er vanaf wat er dichtbij je werk of huis in de buurt zit lijkt me. De meeste sporten kosten in principe niet veel meer tijd dan de sporttijd zelf toch, behalve paardrijden misschien omdat daar ook het paard verzorgen en de stal uitmesten etc. bij komt.. Maar verder, als je een zwembad in de buurt hebt kun je zwemmen, als je een schaatsbaan in de buurt hebt kun je schaatsen, als je een vechtclub in de buurt hebt kun je kickbocksen, als er een klim/boulderhal is kun je dat doen.. whatever floats your boat!quote:Op maandag 7 maart 2016 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Dus: naast de wandelsuggestie van DP nog mensen die een sport weten die amper meer tijd kost dan de activiteit zelf, maar die niet hardlopen, fietsen of een sportschoollesje is?
heel erg herkenbaar. Paardrijden wat ik zo graag veel vaker zou doen kost mijn standaard 2,5 uurquote:Op maandag 7 maart 2016 13:16 schreef Tink89 het volgende:
r ik vind sporten zo ontzettend veel tijd in beslag nemen als ik iets doe wat ik leuk vind: paardrijden of zwemmen of kanoën. Ik werk 4,5 dag per week, waarvan 4 in Rotterdam. Mijn week ziet er standaard al retedruk uit en ik zou bijv. op donderdagavond en op zaterdag wel kunnen sporten, maar op zaterdag hebben we dan weer vaak familieverplichtingen, feestjes, logeerpartijtjes, klusweekend, enz.
Kom je toch terug op prioriteiten.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:49 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het allebei - mits ze oprecht zijn - goede redenen. Het is ook niet dat ik vind dat ik iets leuk zou moeten vinden, maar ik zou graag een sport vinden die ik leuk vind, maar die niet per se op vaste tijden of in groepsverband moet of heel veel tijd kost, omdat er veel voorbereiding en reistijd bij komt kijken, zoals paardrijden, kanoën en zwemmen.
Dus: naast de wandelsuggestie van DP nog mensen die een sport weten die amper meer tijd kost dan de activiteit zelf, maar die niet hardlopen, fietsen of een sportschoollesje is?
En La_Tramposa: Als ik 4 dagen van 7 uur dicht in de buurt kon werken, had ik ook twee keer per dag tijd voor een paard. Dan had ik namelijk een uur of 3 per dag over tov nu. Minder werken lijkt me sowieso fantastisch, maar is op dit moment financieel niet haalbaar.
Misschien is het ook dat ik in een dorpje woon hoor, maar schaatsbaan, zwembad, klimhal, enz... allemaal ver weg. Kanovereniging is bijvoorbeeld 40 min. met de auto (incl. boot meesjouwen enzo). Met een uurtje training en douchen ben je al snel 3 uur kwijt in totaal. Zwemmen vind ik ook veel tijd kosten: naar het zwembad, omkleden, zwemmen, douchen, thuis nog eens douchen omdat je nog naar zwembad ruikt, natte handdoek en badpak kan ook niet zomaar mee naar kantoor. Dat vind ik dus lastige sporten om even tussendoor te doen.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat er dichtbij je werk of huis in de buurt zit lijkt me. De meeste sporten kosten in principe niet veel meer tijd dan de sporttijd zelf toch, behalve paardrijden misschien omdat daar ook het paard verzorgen en de stal uitmesten etc. bij komt.. Maar verder, als je een zwembad in de buurt hebt kun je zwemmen, als je een schaatsbaan in de buurt hebt kun je schaatsen, als je een vechtclub in de buurt hebt kun je kickbocksen, als er een klim/boulderhal is kun je dat doen.. whatever floats your boat!
Skeeleren is ook wel een makkelijke activiteit nog..
Precies, dat dus. Paardrijden kost gewoon veel tijd.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heel erg herkenbaar. Paardrijden wat ik zo graag veel vaker zou doen kost mijn standaard 2,5 uur
Als ik ga zwemmen dan rol ik direct mijn bed uit in een bikini en een trainingsbroek, douche ik daar af en dan ga ik zwemmen, douche ik daar nog eens goed met shampoo (en ik hoef dan niet nog eens te douchen, volgens mij ruik je die chloorlucht vooral zelf, of je doet wat extra deo of parfum op), dan ga ik naar huis waar ik mijn natte spullen drop en ontbijt en dan naar mijn werk. Luxepositie omdat ik op <10 min fietsen van een zwembad woon maar ik kan ongeveer uur van huis zijn en 40 minuten gezwommen hebben..quote:Op maandag 7 maart 2016 13:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Misschien is het ook dat ik in een dorpje woon hoor, maar schaatsbaan, zwembad, klimhal, enz... allemaal ver weg. Kanovereniging is bijvoorbeeld 40 min. met de auto (incl. boot meesjouwen enzo). Met een uurtje training en douchen ben je al snel 3 uur kwijt in totaal. Zwemmen vind ik ook veel tijd kosten: naar het zwembad, omkleden, zwemmen, douchen, thuis nog eens douchen omdat je nog naar zwembad ruikt, natte handdoek en badpak kan ook niet zomaar mee naar kantoor. Dat vind ik dus lastige sporten om even tussendoor te doen.
Skeeleren, da's nog best een goedeTxs! Eens kijken of ik nog ergens skeelers heb.
[..]
Precies, dat dus. Paardrijden kost gewoon veel tijd.
Dit.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:18 schreef DeLuna het volgende:
Tja dat twee keer douchen na het zwemmen hoeft mijns inziens niet maargoed, ieder zijn ding.
Tja, dat staat toch echt wel een keer op de planning... Maar goed, dan moet kindlief maar gewoon ook gaan paardrijden en kunnen we mooi met z'n drieën tegelijk een uur hobbelen. Stuk efficiënter dan nuquote:
ja dat dacht ik ookquote:Op maandag 7 maart 2016 14:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tja, dat staat toch echt wel een keer op de planning... Maar goed, dan moet kindlief maar gewoon ook gaan paardrijden en kunnen we mooi met z'n drieën tegelijk een uur hobbelen. Stuk efficiënter dan nu
Hier mogen ze vanaf 3 jaar in de miniles. Mag je als mama een half uur meelopen en -draven. Da's ook beweging, net als samen poetsen en zadelen enzo. Het leek mij wel praktisch. Kind een half uur, dan een half uur om af te zadelen en m'n eigen paard te zadelen en dan ik een uur en dan vriendlief een uur. Hebben we in drie uur tijd toch alledrie gesportquote:Op maandag 7 maart 2016 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Je bent wel 6-8 jaar verder geloof ik voordat je ze op een paard mag zetten
Klopt. Ik heb wel een oppas aan huis. Zij is goud.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
En jij moet het dan ook nog in zien te puzzelen zonder de support van je man toch Cathmar? Dan vind ik het helemaal een knap gegoochel met tijd!
quote:Op maandag 7 maart 2016 15:23 schreef douche-eendje het volgende:
Tink, sporten kost ook gewoon veel tijd. Vind ik dan, en ja, ik ben vaak ook te moe om te sporten dus dan ga ik gewoon niet. Waar ik voorheen met gemak 3x per week ging sporten, is dat tegenwoordig wel anders. Want mijn woon-werkreistijd is van een half uur per dag nu 2uur per dag, ik woon ergens waar ik de weg amper ken, ga eind deze maand weer verhuizen, speel een muziekinstrument, ben aan het leren voor een examen, doe vrijwilligerswerk, een moeder die niet om de hoek woont die ook zorg nodig heeft, heb een sociaal leven en ook nog het allerliefste vriendje van de hele wereld waar ik ook gewoon graag mee savonds op de bank hang, aan tafel een spelletje aan het spelen ben of andere leuke dingen mee doe
Nou, dan sport ik 1x per week. En soms een keer een week niet, en dan een week 2x. Net wat goed uitkomt in onze planning. Meest belangrijke is dat ik het leuk vind om te doen, want anders haal ik er gewoon geen energie uit. Dus daarom hebben we ook een schoonmaaster, schoonmaken is stom en daar haal ik geen energie uit.
Dus doe gewoon wat voor jou goed voelt, je bent onwijs veel afgevallen en je zit dacht ik wel in een goede flow. Voel je dan ook niet schuldig als het sporten even wat minder is.
kiek die wespentaille danquote:Op maandag 7 maart 2016 14:50 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb mijn zondagmiddag besteed aan het opruimen van mijn kledingkast trouwens... zoveel oude meuk waar ik nu lekker niet meer in pas
Er zijn 3 volle vuilniszakken naar de Kringloop gegaan net. En eigenlijk heb ik nog niet eens mijn hele collectie onder de loep gehad, dus waarschijnlijk komt er binnenkort nog zo'n zak bij.
Valt kleding passen ook onder sporten/bewegen trouwens? Ik vond het iig wel vermoeiend...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 maart 2016 14:50 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb mijn zondagmiddag besteed aan het opruimen van mijn kledingkast trouwens... zoveel oude meuk waar ik nu lekker niet meer in pas
Er zijn 3 volle vuilniszakken naar de Kringloop gegaan net. En eigenlijk heb ik nog niet eens mijn hele collectie onder de loep gehad, dus waarschijnlijk komt er binnenkort nog zo'n zak bij.
Valt kleding passen ook onder sporten/bewegen trouwens? Ik vond het iig wel vermoeiend...
[ afbeelding ]
Recept voor de wortelbanaanmuffinsquote:Op maandag 7 maart 2016 17:37 schreef magsmaller het volgende:
Herkenbaar dat sporten met kinderen er niet makkelijker op wordt;-) Het blijft lastig om de tijd te vinden tussen werk/kinderen naar/uit school/opvang/man die veel werkt, ook 's avonds. Bovendien is het fijn om rond 22.00 weer in bed te liggen, omdat er rond 6.00 altijd wel weer iemand wakker is.
Maar goed, ik ben op zich blij dat het weer kan. Ik moest er altijd idioot veel van hoesten. Sinds ik een half jaar geleden de diagnose astma met bijbehorende pufjes heb gekregen kan ik bewegen zonder hoestaanvallen, dat is echt superfijn! En als ik ga word ik er ook wel blij van. Vooralsnog op advies van de longarts vooral cardio omdat dat goed is voor mijn longfunctie, maar op termijn zou ik graag weer willen hockeyen, of iets anders in teamverband. Wilde vanavond zwemmen, maar zwembad blijkt verbouwd te worden, dus ik ga een stuk fietsen of wandelen. Het is gelukkig lekker weer!
Vandaag ging goed, wortelbanaanmuffins waren erg lekker, die ga ik vaker maken!
Plan voor morgen:
O: mangobanaankokossmoothie, roerei met ui
L: wortelbietjessalade
T: noten met gedroogd fruit
D: nasi
B: 60 min cardio
http://www.ah.nl/allerhan(...)uffin-met-pecannotenquote:
Als ik mijn muffins deze week op heb ga ik die maken!quote:Op maandag 7 maart 2016 18:18 schreef magsmaller het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)uffin-met-pecannoten
Ik heb maar de helft van de suiker gedaan en vond ze eigenlijk nog aan de zoete kant, dus ik ga ze de volgende keer zonder suiker maken.
O, en ik heb het volkoren meel niet gezeefd, want dan gaan de volkoren vlokjes er uit en die zijn nu juist zo lekker...
Als die mogelijkheid er nu niet is, komt het vanzelf wel een keer als het wat minder druk isquote:Op maandag 7 maart 2016 15:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Ik voel me niet schuldig hoor, ik zou alleen best wel wat meer willen sporten. Niet omdat ik het moet van mezelf, maar omdat ik het best zou willen. Ik zie alleen echt de mogelijkheden in mijn schema niet zomaar...
Maar goed, nu ga ik een boterham houmous smeren.
Lijstje update! Kwam vanmiddag niet aan de kwark toe. Dat stukje cake was niet te weerstaan (en stiekem enigszins ingecalculeerdquote:Op maandag 7 maart 2016 10:24 schreef Artoo het volgende:
Planning vandaag:
O: Brinta met amandelmelk, banaan, whey en een restje gekookte bloemkool
S: Miljoen paused squats en single leg squats en overhead press en een beetje bench
L: 250g gewokte groente + 2 gekookte eitjes
T: Bakje kwark Plakje verse appelcake @ mom's place
D: Gepofte zoete aardappel, gemarineerde kalkoenfilet, berg sperzieboontjes
T: Bakje kwark
T: Cannellini koeken met stukjes chocolade
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |