SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Gebakken aardappels op broodquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:33 schreef Lonaa het volgende:
Dude
Je hebt ook mensen die patat op brood doen, wtf is dat dan?!
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:20 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn wrap-vulling salade is ook awesome
Ik kruid en bak kipfilet, flikker daar fajita beans (van Heinz) bij, mais, avocado, ijsbergsla en blokjes komkommer. Das dan 490 kcal.
Godverdommequote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Brood en aardappels:
[ afbeelding ]
Mitraillettes
Ze gooien overal chips of crisps bij daar jaquote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ze houden van carbs...
Beste combi ooit: wrap gevuld met rijst en vlees en groenten met patat.
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik had gisterenavond vooral een gek moment, toen er iemand probeerde in te breken terwijl we gewoon thuis waren
Mijn avondtrek was er gelijk van over.
Sallyquote:
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Sally![]()
![]()
![]()
![]()
Maar gewoon overdag of zo??bizar..
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.
Ik niet, wantquote:
Bizar toch? Het lef.quote:
Heel brutaal ja.. Gelukkig kwam Sally to the rescuequote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bizar toch? Het lef.![]()
Politie heeft melding gemaakt en signalement overgenomen. Ze hebben een rondje door de buurt gereden, maar ik heb er niks meer van gehoord, dus ze zullen m wel niet gevonden hebben.
Jaquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heel brutaal ja.. Gelukkig kwam Sally to the rescue
haha ja I know! Goeie blaf heeft ze! Maar ze is zo liefquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:22 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, Sun, als je haar alleen HOORT, ze blaft wel met overgave.
Ja, dat is waar. Het was mooi, ze lag tussen ons in, spitst oortjes, kijkt naar mij, naar Frank, besluit dat wij dus allebei thuis zijn dus WIE THE FUCK ZIT ER AAN DE DEUR WOEWOEWOEF.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
haha ja I know! Goeie blaf heeft ze! Maar ze is zo lief(voor niet-inbrekers dan dus!)
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het was mooi, ze lag tussen ons in, spitst oortjes, kijkt naar mij, naar Frank, besluit dat wij dus allebei thuis zijn dus WIE THE FUCK ZIT ER AAN DE DEUR WOEWOEWOEF.![]()
Ja, mooi he?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
ik zie het haar doen!
Hier blaft Sam al als iemand buiten de autodeur iets te hard dicht slaat.. (en we wonen tegenover een tankstation én een garagebedrijfje)
Lang leve de hond!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
's avonds, uur of 8. We zaten gewoon op de bank en we hoorde gerommel aan de deur. De haak zat erop, en het klonk alsof iemand m open probeerde te maken. Hond blaffen, toen was het over. We zagen een of andere kerel uit het portiek komen, de straat oversteken en aan de overkant door de ramen loeren. Ik heb de politie gebeld. Er zitten ook wat braaksporen naast het slot, alsof er een koevoet tussen heeft gezeten.
Hup lonaa hup.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit moed te verzamelen om naar de sportschool te gaan.
Srsly? Wow!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik had gisterenavond vooral een gek moment, toen er iemand probeerde in te breken terwijl we gewoon thuis waren
Mijn avondtrek was er gelijk van over.
Ik lees er vast overheen. Maar heb jij een idee voor hoeveel personen dat recept is?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
D: Kayotic's Sweet Potato, Chorizo & Chickpea Hash
Haha hier ook opgeslagen. Zag er lekker uitquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
4 personen ziet er ook qua kcal wel logisch uit. Ik heb 'm net tussen mijn recepten in MFP gezet, en ga 'm binnenkort ook eens proberen.
Zal wel op een dag moeten dat m'n vrouw iets anders heeft, want die houdt niet van chorizo, kikkererwten en zoete aardappel
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
4 personen ziet er ook qua kcal wel logisch uit. Ik heb 'm net tussen mijn recepten in MFP gezet, en ga 'm binnenkort ook eens proberen.
Zal wel op een dag moeten dat m'n vrouw iets anders heeft, want die houdt niet van chorizo, kikkererwten en zoete aardappel
Die reclame voor die Cleanse ben ik het nog het meest mee oneens.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:29 schreef La_Tramposa het volgende:
http://www.eatthis.com/weight-loss-questions
50 grappige Q&A's, sommige een beetje kort door de bocht natuurlijk maar zeker een kern van waarheid!
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die reclame voor die Cleanse ben ik het nog het meest mee oneens.
Nah. Over 't algemeen eten we gewoon hetzelfde hoor. De dingen die ze niet zo lekker vindt belanden over t algemeen gewoon in mijn lunch, of in de D op de dagen dat zij niet thuis eet (of op wedstrijddagen, als ik al om 3 uur aan mijn avondeten ga zitten).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Maak je voor haar ook AGV? Hier eten ze vanavond rode kool/spinazie a la creme, gebakken krieltjes en een slavinkje.
![]()
Maar de gevolgen ervan kunnen je wel motiveren om meer te eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.
Ja maar het hangt er dus vanaf of je daarna meer gaat eten of nietquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:38 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar de gevolgen ervan kunnen je wel motiveren om meer te eten.
en de zoete smaak kan volgens mij een vraag naar suiker oproepen.
Light frisdranken zijn slechter dan frisdrank in moderatie.
En dat 70% en hoger chocolade gezond is.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja idd! En het light frisdrank verhaal ook wel, dat het spikes in je bloedsuikerspiegel veroorzaakt betekent nog niet dat het je dik maakt.
klopt wel, maar ik pak dan net zo lief gewoon een keer een koekje. (al mag ik mij gelukkig prijzen met m'n kcal budget ;P)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja maar het hangt er dus vanaf of je daarna meer gaat eten of nietVoor mij is light frisdrank juist een vervanging voor een zoet koekje of zo, als ik zoete trek heb.
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
En dat 70% en hoger chocolade gezond is.
quote:Q: What’s the biggest threat to my figure?
A: Getting married
Ikr. Maar die discussie begin ik liever niet opnieuw hierquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)
Ik weet niets van 'm, maar alleen die verafgoding van Jelmer de Boer laat het mij een vervelend kind vinden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja gezond is natuurlijk sowieso geen predicaat wat je aan losse voedingsmiddelen moet geven (volgens Jelmer de Boer)
oe die zijn klotequote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:47 schreef Lonaa het volgende:
en 100 sit-ups waarbij je lager dan horizontaal begint. Auw.
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikkerquote:
Ja, dat gebeurd soms wel als ik mezelf overschatquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikker
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehouden. En dan gecontempleerd of ik het zou proberen. En dan toch elke keer maar niet gedaanquote:
Ik vind m wel gaaf, iedere keer je grens opzoeken, leuk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb hem wel eens in mijn handen gehouden. En dan gecontempleerd of ik het zou proberen. En dan toch elke keer maar niet gedaanIk denk namelijk dat ik daar helemaal niets van kan
Hier sneeuwt het. En ik laat me voor wandelen meestal niet door het weer wegjagen, maar ik ben al die regen zo ontzettend beu.
Hier zag ik dames dit zo doen dat ze niet konden doorschieten doo naar de muur toe te rollen met muur als veiligheidsstop.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat ik dan met mijn kin op de grond flikker
hoeveel tijd heb je en hoeveel kcal mag het zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:22 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw heeft weer geen tijd om soep te maken. Dus ik zoek een nieuwe D.
Ideeën zijn welkom
Dat doe ik regelmatigquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:42 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb een uurtje voor koken + eten. Dus liefst iets wat in een half uur klaar is. Mijn vrouw heeft allemaal afspraken staan, en aangezien we de garage nog tot kantoor moeten verbouwen vinden die dit jaar nog plaats in de woonkamer.
En ik heb 800-ish kcal te besteden (liever 700, dan kan ik mijn post-game wodka nog laten staan![]()
)
Ik ga maar eens door de oude HF recepten bladeren.
Lekker! Ik heb ook echt zin in stamppotquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:08 schreef MutedFaith het volgende:
Andijviestamppot met braadworst gaat 't worden.
Niet te vreten heb je hoop ik gewoon weg gegooidquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:12 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb afgelopen week nog alle oude recepten uit staan zoeken en gesorteerd op lekker - matig - niet te vreten in de HF-receptenklapper ingeklapperd.
Hoarderquote:Op vrijdag 4 maart 2016 17:39 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had nog een tabje vrij, dus heb ze er wel in laten zitten.. Ik ben niet echt van t weggooien.
Salade? Wat gaat daar allemaal in?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:04 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Zo.. de vezelrijke taart staat in de koelkast!
Next Zoete aardappel salade
Hoelang blijft die taart eigenlijk lekker?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:04 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Zo.. de vezelrijke taart staat in de koelkast!
Next Zoete aardappel salade
Geen idee... is de eerste keer dat ik hem maakquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoelang blijft die taart eigenlijk lekker?
Heel verrassend zoete aardappelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Salade? Wat gaat daar allemaal in?
Dan hoop ik dat iemand anders het weetquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:12 schreef Wh00pWh00p het volgende:
Geen idee... is de eerste keer dat ik hem maak
Wil ik ook wel weten...denk niet dat wij hem met z'n 2en in 2 dagen op krijgenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat iemand anders het weet
Oehhh klinkt lekker!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:17 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Heel verrassend zoete aardappel![]()
- Snijbonen (had ik nog liggen)
- Broccoli
- Munt
- Sjalotje
- Ongezouten cashewnoten
- Griekse Yoghurt
- Bieslook
Recept van Chickslovefood
Met een eigen twist
En daarbij kalkoenfilet in filodeeg
Ben ook heel benieuwd, zijn beide verzot op zoete aardappelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oehhh klinkt lekker!
En de taart kun je invriezen, al vind ik hem daar zelf niet lekkerder van worden..
XcUZ_Me weer succesvol terug gelokt met een taartquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
De taart blijft een dag of 4-5 goed in de koelkast. Invriezen kan idd, maar smaak gaat flink achteruit daardoor. Echt niet meer zo lekker als gewoon vers uit de koelkast.
Dit. Na die 5 dagen is t nog wel een dag of twee te eten, maarmerk je t wel echt aan de smaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
De taart blijft een dag of 4-5 goed in de koelkast. Invriezen kan idd, maar smaak gaat flink achteruit daardoor. Echt niet meer zo lekker als gewoon vers uit de koelkast.
O dan... dat moet wel lukkenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Wij eten er hier samen 4 dagen van. Dan smaakt hij op zich prima. Hij heeft het geloof ik nog nooit langer dan dat vol gehouden.
Hi beautiful!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is lekker maar ook heel machtig!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:26 schreef MutedFaith het volgende:
Viel je niet om dan na een whiskey op zo weinig eten?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:34 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje vrij karig tot nu toe.![]()
O: bagel
L: 2 toast met leverworst
B: yoga 40min
hele dag aan het puzzelen geweest met werk... Niet aan eten gedacht. Fijn. Wel nog even ter beloning een kleine whisky weggetikt voordat ik in de bus sprong.![]()
ach, het kan niet elke dag feest zijn. Calorisch haal ik het allemaal wel met m'n bierconsumptieprospectus....
Net zo erg als mensen die die termen wel gebruiken. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat ie in zijn mond stopt en hoe die dat noemt...quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:12 schreef Sjeen het volgende:
Column naar mijn hart
https://eetechteten.wordp(...)itante-foodietermen/
zeker, maar je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen als jij een blackbeanbrowny eet en ik een gewonequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:21 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Net zo erg als mensen die die termen wel gebruiken. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat ie in zijn mond stopt en hoe die dat noemt...
Mijn wederhelft vond het wat minder...maar ik!! damn lekker is de taart!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 19:26 schreef Isabeau het volgende:
Dan maak ik denk ik een kleinere versie van de taart! Dank jullie
Zoals jij je niet beter hoeft te voelen als je dat niet doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zeker, maar je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen als jij een blackbeanbrowny eet en ik een gewone
Het was maar een bodempjequote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Viel je niet om dan na een whiskey op zo weinig eten?
Serieus?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 20:32 schreef MutedFaith het volgende:
Beetje jammer dat ze dat post, een paar weken nadat ze heel overtuigd een of ander detox-juice-ding heeft gedaan.
Echt he. Alsof oud worden op zich al niet naar genoeg isquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil weer jong zijn en geen katers hebben
krijg je serieus al van een klein bodempje een kater??quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was maar een bodempjevoor de smaak..
De kater is wel wat erger dan normaal
Ik wil ook weer.. maar ik durf niet zo goedquote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
Kan t toch niet laten om te gaan lopen. Na 4x al hooked
neequote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
krijg je serieus al van een klein bodempje een kater??
En was het de Bowmore?
Owww ik schrok alquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
neewel van de 5 pints ale erna
En het was een highland park 12
Lekker he!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:25 schreef MutedFaith het volgende:
Kan t toch niet laten om te gaan lopen. Na 4x al hooked
Gaaf! Vergeet niet jezelf af en toe een beetje af te remmen en genoeg rustdagen te nemen, anders heb je straks je eerste beginnersblessure te pakken. Maar schaatsen en hardlopen is een goede combinatie, kijk maar naar Erben Wennemars!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:01 schreef MutedFaith het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik t zo fijn zou vinden tbh. Maar wel dus
ik neem aan dat daar nog wel wat te eten bijkomt met zoveel beweging?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:09 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje:
S: hardlopen
O: Yoghurt met een banaan
L: Harde broodjes
D: Opgebakken leftover andijviestamppot, met een stukje bloedworst (mits nog niet over datum)
S: Wedstrijd (U17)
S: Wedstrijd (U19)
ah okequote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ik neem fruit (een banaan, een kiwi, een peer en een pruim) mee voor tussen/tijdens de wedstrijden. En voor erna heb ik nog kwark staan. Ik mik incl Ts op 2000 vandaag.
ik ken haar verder niet, geen andere columns van haar gelezen, maar ik kan me heel goed vinden in deze... En de reacties hier bevestigen wel een beetje het idee dat ik wel vaker heb, mijn mening wijkt ietwat af van de rest.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Ik heb die column niet gelezen, maar als je zoiets doet ben je voor mij al je geloofwaardigheid al kwijt.
Geen plannen voor vandaag, behalve een heel stuk wandelen en vanavond werken.
edit: en sportschool. Maar dat is elke zaterdag, alleen nu een beetje later.
doe ik ook niet, ik vind dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:36 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoals jij je niet beter hoeft te voelen als je dat niet doet.
Neuh. Afgezien van dat ik t een beetje raar vond dat ze dan wel zoeen sapkuurdetoxding doet heeft ze zeker een punt hoor. Qua inhoud ben ik t er vrijwel op alle punten mee eens. Alleen haar schrijfstijl is ruk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik ken haar verder niet, geen andere columns van haar gelezen, maar ik kan me heel goed vinden in deze... En de reacties hier bevestigen wel een beetje het idee dat ik wel vaker heb, mijn mening wijkt ietwat af van de rest.
Wel goed voor je kcal inname zo te zienquote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 broodjes met beleg
L: 2 dropjes
Rest: ?
katers![]()
Dat van vleesvervangers en superfoods vind ik ook bij uitstek de beste stukjes uit het column.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 14:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
doe ik ook niet, ik vind dat iedereen lekker zijn eigen ding moet doen![]()
Maar, ik vind het alleen vreemd om geen vlees te eten en dan wel dingen die in alles op vlees lijken, maar het niet zijn. Er zijn zoveel geweldige vegetarische gerechten waar je niets mee te kort komt.
En wel chia, acaibessen etc, maar met een opgetrokken neus langs blauwe bessen, broccoli etc gaan.
Maar goed, dat is mijn eigen mening en ik zal er niet snel een discussie over aangaan. Ik vind het gevaarlijk dichtbij borstvoedingsmafia en ex-rokers komen ondertussen. En daar heb ik helemaal geen behoefte aan
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:23 schreef MutedFaith het volgende:
en anders neem je toch weer wat pints ter compensatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |