Je eigen topic om zeep helpen in de OP. Goed gedaanquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:27 schreef MisterCe het volgende:
Voor degenen die zich afvragen waarom MisterCe dit nieuwsbericht plaatst, bij de NS werken ook buitenlanders,
Nou ja, je kan zo wel meer zitplaatsen creëren, dus in dat opzicht snap ik het wel.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal dat ze de eerste klas stoelen enzo aan het vervangen zijn voor 2de klas stoelen NA JA daar snap ik niks van.
Ik snap best dat de hele eerste klas word afgeschaft maar dan hoeven die banken er toch niet uit?
Wat is dat voor onzin ? Hang gewoon stikkers op die duidelijk maken dat je daar ook gewoon mag zitten met een 2de klas kaartje en hopakee het is geregeld. Ik vind het echt kinderachtig van de NS om die coupées te slopen en versoberen. Vraag me af wat dat dan weer kost
Die eersteklasstoelen nemen veel meer ruimte in.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal dat ze de eerste klas stoelen enzo aan het vervangen zijn voor 2de klas stoelen NA JA daar snap ik niks van.
Ik snap best dat de hele eerste klas word afgeschaft maar dan hoeven die banken er toch niet uit?
Wat is dat voor onzin ? Hang gewoon stikkers op die duidelijk maken dat je daar ook gewoon mag zitten met een 2de klas kaartje en hopakee het is geregeld. Ik vind het echt kinderachtig van de NS om die coupées te slopen en versoberen. Vraag me af wat dat dan weer kost
Oke dat wist ik nietquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die eersteklasstoelen nemen veel meer ruimte in.
De eerste klas wordt niet afgeschaft, er worden een aantal eerste klas gedeeltes omgebouwd tot tweede klas.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:35 schreef MMXMMX het volgende:
RyanAir heeft dan ook geen stewardessen of klasse of comfort of fijn maaltijden in de lounge of etc...quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik las pas ergens dat KLM-AirFrance 4x zoveel personeel per vervoerde passagier nodig had als RyanAir. Logisch dat KLM-AF het aflegt tegen zo'n maatschappij.
Dat was jaren geleden ook al. Het was toen goedkoper om met je auto te gaan dan met de treinquote:Op woensdag 2 maart 2016 09:51 schreef loni55 het volgende:
Jezelf verplaatsen middels ns is duur ook nog.
Iets met een klok en een klepel.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik las pas ergens dat KLM-AirFrance 4x zoveel personeel per vervoerde passagier nodig had als RyanAir. Logisch dat KLM-AF het aflegt tegen zo'n maatschappij.
Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit. Misschien dat op een dag het onrendabelenvervoer zelfs toekan zonder subsidie.
Nee, bij KLM krijg je dan 'gratis' een broodje kroket. Maar als dat ticket 200 euro duurder is, vind ik dat een heel duur broodje.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
RyanAir heeft dan ook geen stewardessen of klasse of comfort of fijn maaltijden in de lounge of etc...
Jij hebt dus nog nooit in F gevlogen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, bij KLM krijg je dan 'gratis' een broodje kroket. Maar als dat ticket 200 euro duurder is, vind ik dat een heel duur broodje.
Naar mijn weten wordt alleen in Sprinters de eerste klasse gedeeltelijk omgebouwd naar tweede klasse. In die (SLT)-treinen is het verschil tussen beide klasses een andere kleur van de bekleding van de stoelen, en een armsteun. De stoelen hebben dezelfde maat volgens mij, misschien is de onderlinge afstand marginaal groter. De ombouwoperatie bestaat dan uit omwisselen van de zitting en het plakken van wat stickers.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die eersteklasstoelen nemen veel meer ruimte in.
Als je met meerdere personen reist is carpoolen en kosten delen al snel goedkoper ja.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:51 schreef loni55 het volgende:
Jezelf verplaatsen middels ns is duur ook nog.
Let wel: het leeuwendeel van deze vervallen functies zal het personeel van de winkels zijn. Veel personeelsleden zullen meegaan met de nieuwe huurders van de winkels.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:56 schreef LXIV het volgende:
Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit.
Zelfs alleen is het goedkoper.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je met meerdere personen reist is carpoolen en kosten delen al snel goedkoper ja.
Op zich is dat Erg jammer.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Dat was jaren geleden ook al. Het was toen goedkoper om met je auto te gaan dan met de trein
Dit idd, als ze echt visie en voor de winst gingen dan stoten ze het vervoersdeel af en gaan verder met het vastgoed en de retail waar wel goed aan verdiend wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Iets met een klok en een klepel.
NS gaat allerlei zaken afstoten die niets met het rijden van treinen te maken hebben (en ironisch genoeg juist wel winst opleveren).
Als het om treinvervoer gaat incluis IC op het kernnet is NS juist een vervoerder binnen de EU die met weinig personeel een product levert. Over de kwaliteit kun je het niet eens zijn. Men klaagt en vergelijkt NS met Zwitserland dat het daar zoveel beter gaat. Maar die draaien hetzelfde aantal treinen met veel meer personeel. Om over Duitsland, Frankrijk en zeker Belgie nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:56 schreef LXIV het volgende:
Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit. Misschien dat op een dag het onrendabelenvervoer zelfs toekan zonder subsidie.
Ook voor studenten? Veel studenten reizen per trein en wie bekostigd de OV kaart?quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Dat was jaren geleden ook al. Het was toen goedkoper om met je auto te gaan dan met de trein
Dat is heel erg afhankelijk van je vertrek- en doellocatie, en hoe je reist.quote:
Dat is ook wel waarquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is heel erg afhankelijk van je vertrek- en doellocatie, en hoe je reist.
Als je op fietsafstand van Station Amersfoort woont (redelijk centraal in NL), en je moet naar hartje Amsterdam, dan lijkt de kans me klein dat een tweede klas abonnement duurder is dan dagelijks in de file staan en daar moeten parkeren.... zelfs eerste klas ben je dan waarschijnlijk goedkoper uit, je bent iig een stuk sneller.
Moet je echter van Stroe naar Zwiggelte, dan wint de auto op alle fronten, zelfs als je een één op 8 benzineslurper pakt, tijd, gemak en comfort zijn immers ook wel te verrekenen.
Een aantal reizigers werkt ook tijdens de treinreis. Dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is heel erg afhankelijk van je vertrek- en doellocatie, en hoe je reist.
Als je op fietsafstand van Station Amersfoort woont (redelijk centraal in NL), en je moet naar hartje Amsterdam, dan lijkt de kans me klein dat een tweede klas abonnement duurder is dan dagelijks in de file staan en daar moeten parkeren.... zelfs eerste klas ben je dan waarschijnlijk goedkoper uit, je bent iig een stuk sneller.
Moet je echter van Stroe naar Zwiggelte, dan wint de auto op alle fronten, zelfs als je een één op 8 benzineslurper pakt, tijd, gemak en comfort zijn immers ook wel te verrekenen.
Maar in stroe en zwiggelte stoppen geen treinen de meeste bussen is het niet fijn om in te werken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een aantal reizigers werkt ook tijdens de treinreis. Dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.
Dat lijkt me ook geen pretje om achter een laptop in de bus te moeten werken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar in stroe en zwiggelte stoppen geen treinen de meeste bussen is het niet fijn om in te werken.
Klopt, of ze doen dat niet maar kunnen de werkdag op die manier geestelijk voorbereiden of er van unwinden, terwijl dat in de auto voor sommigen absoluut niet zou werken...quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:45 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een aantal reizigers werkt ook tijdens de treinreis. Dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.
nou ik weet niet hoor maar ik pak toch echt liever de auto dan dat ik met de trein ga. NS maakt er de laatste tijd echt een zooitje van.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, of ze doen dat niet maar kunnen de werkdag op die manier geestelijk voorbereiden of er van unwinden, terwijl dat in de auto voor sommigen absoluut niet zou werken...
Voor mij persoonlijk weer wel, maar voor een hoop mensen is die autorit geen ontspanning.
Plus dat je van Stroe naar Zwiggelte gewoon 3½ uur onderweg bent, waarvan je ook nog eens de laatste 38 minuten van Westerbork naar Zwiggelte mag lopenquote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar in stroe en zwiggelte stoppen geen treinen de meeste bussen is het niet fijn om in te werken.
Als ik naar hartje Amsterdam moet is de trein gewoon vele malen comfortabeler, en goedkoper.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:04 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou ik weet niet hoor maar ik pak toch echt liever de auto dan dat ik met de trein ga. NS maakt er de laatste tijd echt een zooitje van........... dat was 20 jaar terug een heel ander verhaal want toen reden de treinen teminste wel normaal.
hartje amsterdam.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik naar hartje Amsterdam moet is de trein gewoon vele malen comfortabeler, en goedkoper.
En in mijn geval ook sneller.... als ik in Stroe zou wonen zou de auto stukken sneller zijn idd.
En 20 jaar geleden reden de treinen weinig beter dan tegenwoordig.
Het is misschien een rare gedachte, maar sommige mensen moeten daar wel eens zijn, om hun geld te verdienen, of om bijvoorbeeld naar het Rijksmuseum te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:11 schreef matthias24 het volgende:
[..]
hartje amsterdam.waarom zou ik uberhoud in hartje amsterdam moeten wezen. ik raak daar in paniek want is veelste druk daar.
ja oke daar heb je wel gelijk in. klinkt best logich ook.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is misschien een rare gedachte, maar sommige mensen moeten daar wel eens zijn, om hun geld te verdienen, of om bijvoorbeeld naar het Rijksmuseum te gaan.
Dat jij dat niet kunt handelen maakt het niet gelijk voor heel Nederland overbodig om daar naartoe te gaan.
Waarom begin je er dan over. Hendrik24, kampioen domme vragen stellen, man man man.quote:
ik heet geen hendrik ik heet matthias. en neem me niet kwalijk maar volgens mij was ik met leandra aan het praten en niet met jou toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waarom begin je er dan over. Hendrik24, kampioen domme vragen stellen, man man man.
In mijn tijd hadden dienstplichtegen ook een kortings kaart anders was het gewoon niet te doen met een salaris van tussen de 600 en 800 gulden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ook voor studenten? Veel studenten reizen per trein en wie bekostigd de OV kaart?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |