abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:27:20 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160361148
UTRECHT -
De reorganisatie bij de Nederlandse Spoorwegen is veel omvangrijker dan gedacht. Het staatsbedrijf moet fors afslanken, waarbij duizenden banen zouden verdwijnen. De vakbonden zetten de hakken in het zand.
NS-topman Roger van Boxtel wilde gisteren tegenover De Telegraaf na de presentatie van de nieuwe toekomststrategie niet zeggen hoeveel arbeidsplaatsen op de tocht staan. ,,Dat moeten we nog uitrekenen.”
Van Boxtel bevestigde wel dat er een ’efficiencyslag’ nodig is. „We willen kortere lijnen naar de werkvloer en minder managementlagen. Ook moeten alle logistieke processen beter op elkaar aansluiten.”
Er is grote onrust ontstaan onder het NS-personeel. Dochters in het stads- en streekvervoer worden afgestoten, de meeste winkels op de stations worden in de etalage gezet en een groot aantal banen gaat verloren door het schrappen van dubbelfuncties en leidinggevenden.
FNV Spoor vreest dat NS met minder mensen meer wil doen en dat vele medewerkers bij andere werkgevers slechtere arbeidsvoorwaarden tegemoetgaan. „De directie kiest voor krimp. Dat is geen visie, maar angst. Personeel en reizigers worden de dupe. Deze plannen moeten van tafel”, aldus de bond.

In Nederland werken circa 20.000 mensen voor NS. Mogelijk dat een kwart daarvan op termijn gaat verdwijnen. Van Boxtel wil dat nog niet bevestigen.
Hij maakte gisteren duidelijk dat reizigers met een kaartje alleen recht hebben op vervoer. „Niet op een zitplaats. Wij zullen geld-terug-claims van staanplaatsen in de spits daarom niet honoreren.” Ook stelt hij: „In de drukke spitsuren zullen er altijd stoelen tekort zijn.”
NS investeert komende jaren volgens hem ruim 3 miljard euro. „Ons doel is om de prestaties te verbeteren. Maar dat lukt niet in een jaar”, aldus Van Boxtel.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_op_de_tocht__.html

Voor degenen die zich afvragen waarom MisterCe dit nieuwsbericht plaatst, bij de NS werken ook buitenlanders,
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:29:53 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160361183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:27 schreef MisterCe het volgende:
Voor degenen die zich afvragen waarom MisterCe dit nieuwsbericht plaatst, bij de NS werken ook buitenlanders,
Je eigen topic om zeep helpen in de OP. Goed gedaan ^O^.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_160361255
Ik zag gisteren op het journaal dat ze de eerste klas stoelen enzo aan het vervangen zijn voor 2de klas stoelen NA JA daar snap ik niks van.

Ik snap best dat de hele eerste klas word afgeschaft maar dan hoeven die banken er toch niet uit?
Wat is dat voor onzin ? Hang gewoon stikkers op die duidelijk maken dat je daar ook gewoon mag zitten met een 2de klas kaartje en hopakee het is geregeld. Ik vind het echt kinderachtig van de NS om die coupées te slopen en versoberen. Vraag me af wat dat dan weer kost :(
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:35:50 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160361259
Wat een gigantisch flaterbedrijf is het toch ook hé.
pi_160361292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ik zag gisteren op het journaal dat ze de eerste klas stoelen enzo aan het vervangen zijn voor 2de klas stoelen NA JA daar snap ik niks van.

Ik snap best dat de hele eerste klas word afgeschaft maar dan hoeven die banken er toch niet uit?
Wat is dat voor onzin ? Hang gewoon stikkers op die duidelijk maken dat je daar ook gewoon mag zitten met een 2de klas kaartje en hopakee het is geregeld. Ik vind het echt kinderachtig van de NS om die coupées te slopen en versoberen. Vraag me af wat dat dan weer kost :(
Nou ja, je kan zo wel meer zitplaatsen creëren, dus in dat opzicht snap ik het wel.
pi_160361367
quote:

Die eersteklasstoelen nemen veel meer ruimte in.
pi_160361421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet :)
Daar word het wel anders van ^O^
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:48:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160361437
quote:

De eerste klas wordt niet afgeschaft, er worden een aantal eerste klas gedeeltes omgebouwd tot tweede klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160361472
Jezelf verplaatsen middels ns is duur ook nog.
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:56:46 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160361546
Ik las pas ergens dat KLM-AirFrance 4x zoveel personeel per vervoerde passagier nodig had als RyanAir. Logisch dat KLM-AF het aflegt tegen zo'n maatschappij.

Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit. Misschien dat op een dag het onrendabelenvervoer zelfs toekan zonder subsidie.
The End Times are wild
pi_160361601
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik las pas ergens dat KLM-AirFrance 4x zoveel personeel per vervoerde passagier nodig had als RyanAir. Logisch dat KLM-AF het aflegt tegen zo'n maatschappij.
RyanAir heeft dan ook geen stewardessen of klasse of comfort of fijn maaltijden in de lounge of etc...
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_160361616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:51 schreef loni55 het volgende:
Dat was jaren geleden ook al. Het was toen goedkoper om met je auto te gaan dan met de trein :)
pi_160361621
quote:

Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit. Misschien dat op een dag het onrendabelenvervoer zelfs toekan zonder subsidie.
Iets met een klok en een klepel.
NS gaat allerlei zaken afstoten die niets met het rijden van treinen te maken hebben (en ironisch genoeg juist wel winst opleveren).
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:13:34 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160361772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:01 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

RyanAir heeft dan ook geen stewardessen of klasse of comfort of fijn maaltijden in de lounge of etc...
Nee, bij KLM krijg je dan 'gratis' een broodje kroket. Maar als dat ticket 200 euro duurder is, vind ik dat een heel duur broodje.
The End Times are wild
pi_160361796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, bij KLM krijg je dan 'gratis' een broodje kroket. Maar als dat ticket 200 euro duurder is, vind ik dat een heel duur broodje.
Jij hebt dus nog nooit in F gevlogen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:23:46 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160361887
Is dit vanwege alle kosten van de Fyra?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:27:15 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160361937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Naar mijn weten wordt alleen in Sprinters de eerste klasse gedeeltelijk omgebouwd naar tweede klasse. In die (SLT)-treinen is het verschil tussen beide klasses een andere kleur van de bekleding van de stoelen, en een armsteun. De stoelen hebben dezelfde maat volgens mij, misschien is de onderlinge afstand marginaal groter. De ombouwoperatie bestaat dan uit omwisselen van de zitting en het plakken van wat stickers.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:36:33 #18
343196 RingBewoner
pi_160362063
quote:
Als je met meerdere personen reist is carpoolen en kosten delen al snel goedkoper ja.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:43:36 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160362148
quote:
Eerste klas helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:45:39 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160362172
quote:

Iets dergelijks zal ook wel gelden voor de NS. Als ze overwegen om een kwart van de functies te schrappen (en de treinen blijven gewoon rijden), dan kan waarschijnlijk de helft er wel uit.
Let wel: het leeuwendeel van deze vervallen functies zal het personeel van de winkels zijn. Veel personeelsleden zullen meegaan met de nieuwe huurders van de winkels.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:46:09 #21
343196 RingBewoner
pi_160362183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerste klas helemaal.
Joh.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:46:14 #22
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160362184
Boeiend.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:46:48 #23
343196 RingBewoner
pi_160362189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:46 schreef Heilwasser het volgende:
Boeiend.
Als je er niet werkt niet nee.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:50:27 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160362234
Tellen we even mee Mark?
Rabobank 8.000
V&D 10.000
NS 5.000

Gelukkig is de ABN wel zo lief om die 8.000 mensen op te nemen, kunnen er 10.000 verkopers en aanverwante bij de Primarkt terecht en Arriva neemt die 5.000 wel over.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160362294
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Als je met meerdere personen reist is carpoolen en kosten delen al snel goedkoper ja.
Zelfs alleen is het goedkoper.
pi_160362323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Dat was jaren geleden ook al. Het was toen goedkoper om met je auto te gaan dan met de trein :)
Op zich is dat Erg jammer.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:58:38 #27
343196 RingBewoner
pi_160362341
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:54 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hangt er een klein beetje vanaf waar je heen gaat en hoe lang.
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:10:00 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160362543
Managementlagen eruit klinkt in elk geval als een juiste visie.
Nu nog een reparatie aan het waterhoofd dat 'afdeling communicatie' heet en gewoon weer kwaliteit leveren (= schone treinen die op tijd rijden) en ik zeur niet meer. ^O^.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160362563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets met een klok en een klepel.
NS gaat allerlei zaken afstoten die niets met het rijden van treinen te maken hebben (en ironisch genoeg juist wel winst opleveren).
Dit idd, als ze echt visie en voor de winst gingen dan stoten ze het vervoersdeel af en gaan verder met het vastgoed en de retail waar wel goed aan verdiend wordt. :')

Dit is echt puur een politieke beslissing die veel geld gaat kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:42:43 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160363168
quote:

Als het om treinvervoer gaat incluis IC op het kernnet is NS juist een vervoerder binnen de EU die met weinig personeel een product levert. Over de kwaliteit kun je het niet eens zijn. Men klaagt en vergelijkt NS met Zwitserland dat het daar zoveel beter gaat. Maar die draaien hetzelfde aantal treinen met veel meer personeel. Om over Duitsland, Frankrijk en zeker Belgie nog maar te zwijgen.

Maar ik denk niet dat het hier om grote aantallen gaat als het om het rijdend personeel gaat. Dat zal daar dan natuurlijk verloop zijn want het aantal ouderen is enorm. Bovendien zijn vorige maand in EHV weer een groot aantal machinisten begonnen. De tekorten zijn behoorlijk. Je kunt geen dag verlof krijgen en kan vaker komen werken op je rustdagen. Hoe het met conducteurs zit? Het kan zijn maar dat weet ik niet dat men op de sprinters geen conducteurs meer plaatst.

Het zal natuurlijk over het algemeen om personeel gaan die werken bij die takken die men afstoot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 02-03-2016 12:42:45 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:47:57 #31
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160363299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:02 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ook voor studenten? Veel studenten reizen per trein en wie bekostigd de OV kaart?
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:16:52 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160363844
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:54 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat is heel erg afhankelijk van je vertrek- en doellocatie, en hoe je reist.
Als je op fietsafstand van Station Amersfoort woont (redelijk centraal in NL), en je moet naar hartje Amsterdam, dan lijkt de kans me klein dat een tweede klas abonnement duurder is dan dagelijks in de file staan en daar moeten parkeren.... zelfs eerste klas ben je dan waarschijnlijk goedkoper uit, je bent iig een stuk sneller.

Moet je echter van Stroe naar Zwiggelte, dan wint de auto op alle fronten, zelfs als je een één op 8 benzineslurper pakt, tijd, gemak en comfort zijn immers ook wel te verrekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160364356
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je op fietsafstand van Station Amersfoort woont (redelijk centraal in NL), en je moet naar hartje Amsterdam, dan lijkt de kans me klein dat een tweede klas abonnement duurder is dan dagelijks in de file staan en daar moeten parkeren.... zelfs eerste klas ben je dan waarschijnlijk goedkoper uit, je bent iig een stuk sneller.

Moet je echter van Stroe naar Zwiggelte, dan wint de auto op alle fronten, zelfs als je een één op 8 benzineslurper pakt, tijd, gemak en comfort zijn immers ook wel te verrekenen.
Dat is ook wel waar
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:45:01 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160364494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een aantal reizigers werkt ook tijdens de treinreis. Dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.
pi_160364540
Mooi, wat een faalbedrijf is het ook.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_160364618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een aantal reizigers werkt ook tijdens de treinreis. Dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.
Maar in stroe en zwiggelte stoppen geen treinen de meeste bussen is het niet fijn om in te werken. :D
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:51:21 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160364639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar in stroe en zwiggelte stoppen geen treinen de meeste bussen is het niet fijn om in te werken. :D
Dat lijkt me ook geen pretje om achter een laptop in de bus te moeten werken. :)
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:57:22 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160364779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt, of ze doen dat niet maar kunnen de werkdag op die manier geestelijk voorbereiden of er van unwinden, terwijl dat in de auto voor sommigen absoluut niet zou werken...
Voor mij persoonlijk weer wel, maar voor een hoop mensen is die autorit geen ontspanning.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160364941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, of ze doen dat niet maar kunnen de werkdag op die manier geestelijk voorbereiden of er van unwinden, terwijl dat in de auto voor sommigen absoluut niet zou werken...
Voor mij persoonlijk weer wel, maar voor een hoop mensen is die autorit geen ontspanning.
nou ik weet niet hoor maar ik pak toch echt liever de auto dan dat ik met de trein ga. NS maakt er de laatste tijd echt een zooitje van. :') .......... dat was 20 jaar terug een heel ander verhaal want toen reden de treinen teminste wel normaal. :+
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:05:45 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160364972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Plus dat je van Stroe naar Zwiggelte gewoon 3½ uur onderweg bent, waarvan je ook nog eens de laatste 38 minuten van Westerbork naar Zwiggelte mag lopen :X
En dan heb je al in 3 bussen, 3 treinen en nog een keer een bus gezeten.... en kost de reis je ¤ 26,04

Dan is 1 uur en 26 minuten met de auto toch gewoon een heel aantrekkelijk alternatief, en je kunt een behoorlijke auto rijden als die 136 km je ¤ 26,04 aan benzine mogen kosten.
Als je alle autokosten moet rekenen wordt het al lastig voor die ¤ 0,19 per km, maar alleen benzinekosten lukt me met mijn Saab nog makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:09:10 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160365064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:04 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nou ik weet niet hoor maar ik pak toch echt liever de auto dan dat ik met de trein ga. NS maakt er de laatste tijd echt een zooitje van. :') .......... dat was 20 jaar terug een heel ander verhaal want toen reden de treinen teminste wel normaal. :+
Als ik naar hartje Amsterdam moet is de trein gewoon vele malen comfortabeler, en goedkoper.
En in mijn geval ook sneller.... als ik in Stroe zou wonen zou de auto stukken sneller zijn idd.
En 20 jaar geleden reden de treinen weinig beter dan tegenwoordig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160365126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik naar hartje Amsterdam moet is de trein gewoon vele malen comfortabeler, en goedkoper.
En in mijn geval ook sneller.... als ik in Stroe zou wonen zou de auto stukken sneller zijn idd.
En 20 jaar geleden reden de treinen weinig beter dan tegenwoordig.
hartje amsterdam. :') waarom zou ik uberhoud in hartje amsterdam moeten wezen. ik raak daar in paniek want is veelste druk daar.
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:21:18 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160365361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:11 schreef matthias24 het volgende:

[..]

hartje amsterdam. :') waarom zou ik uberhoud in hartje amsterdam moeten wezen. ik raak daar in paniek want is veelste druk daar.
Het is misschien een rare gedachte, maar sommige mensen moeten daar wel eens zijn, om hun geld te verdienen, of om bijvoorbeeld naar het Rijksmuseum te gaan.
Dat jij dat niet kunt handelen maakt het niet gelijk voor heel Nederland overbodig om daar naartoe te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160365427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is misschien een rare gedachte, maar sommige mensen moeten daar wel eens zijn, om hun geld te verdienen, of om bijvoorbeeld naar het Rijksmuseum te gaan.
Dat jij dat niet kunt handelen maakt het niet gelijk voor heel Nederland overbodig om daar naartoe te gaan.
ja oke daar heb je wel gelijk in. klinkt best logich ook. :Y ik ben zelf niet zo'n amsterdam fan maar goed dat is verder natuurlijk niet relevant.
pi_160365837
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet relevant.
Waarom begin je er dan over. Hendrik24, kampioen domme vragen stellen, man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_160365994
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waarom begin je er dan over. Hendrik24, kampioen domme vragen stellen, man man man.
ik heet geen hendrik ik heet matthias. en neem me niet kwalijk maar volgens mij was ik met leandra aan het praten en niet met jou toch? :') of zie ik dat nou verkeerd? :?
pi_160370123
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook voor studenten? Veel studenten reizen per trein en wie bekostigd de OV kaart?
In mijn tijd hadden dienstplichtegen ook een kortings kaart anders was het gewoon niet te doen met een salaris van tussen de 600 en 800 gulden.

Ik denk dat de regering dat betaald :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')