Omdat?quote:
Er is een verschil tussen militie's op de Amerikaanse manier, en die op de Zwitserse manier. Het is niet de bedoeling dat elk individu z'n eigen militie mag oprichten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:24 schreef Gutmensch het volgende:
Milities zijn een heel slecht idee omdat ze moeilijk te controleren zijn en regelmatig de wet naar eigen inzicht invullen.
Daarnaast zijn het een soort magneten voor rechtsextremisten.
Is elke soldaat niet kanonnenvoer? Enige ervaring die de Nederlandse krijgsmacht heeft zijn anti-piraterij missies, vredesmissies, en "counter-insurgency" operaties. Een conventionele oorlog tegen een geïndustrialiseerde grootmacht is toch wat anders dan tegen een ongeletterde horige(zoals in Afghanistan). Dus dan wordt Nederland weer binnen 4 dagen onder de voet gelopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:53 schreef Awsom het volgende:
Een leuk geschreven stukje, maar het noemt geen enkel voordeel van het oprichten van een dergelijke militie..
Maar goed, ik denk niet dat je er veel mee opschiet. Ten eerste is er (op dit moment) geen geld om deze mensen een fatsoenlijke training aan te bieden. Ten tweede worden oorlogen volgens mij niet meer standaard gewonnen door het land met het grootste leger (en als we het daar op moeten winnen zijn we sowieso al kansloos). Maar wat heeft Nederland überhaupt aan een militie? Is dit niet gewoon kanonnenvoer?
[ afbeelding ]
Daarnaast zijn natuurlijk niet altijd alle 18 duizend militairen in het buitenland. Geen idee hoeveel het er wel zijn, maar ik verwacht niet dat het meer dan een kwart is (en dat zou ik al veel vinden). Er zijn dan dus nog 10.000+ militairen (waarvan 3500 reservisten militaire taken) op korte termijn beschikbaar in Nederland. En dan hebben we het alleen nog maar over de landmacht. Er moet wel heel wat gebeuren voordat al die militairen druk zijn.
Open er een topic over...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Is elke soldaat niet kanonnenvoer? Enige ervaring die de Nederlandse krijgsmacht heeft zijn anti-piraterij missies, vredesmissies, en "counter-insurgency" operaties. Een conventionele oorlog tegen een geïndustrialiseerde grootmacht is toch wat anders dan tegen een ongeletterde horige(zoals in Afghanistan). Dus dan wordt Nederland weer binnen 4 dagen onder de voet gelopen.
Want ja, een land zoals Rusland kan terugvechten. Die heeft de macht om de Nederlandse luchtmacht uit te schakelen, en via hun lucht suprematie de artillerie en gepantserde voertuigen van Nederland kan uitschakelen. En wat gebeurd er dan? Het moreel stort in.
Één van Nederlands' betrouwbaarste eenheden in 1918, aldus wikipedia.quote:
Nederland staat er gelukkig niet alleen voor. Lang leve de NAVO.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:58 schreef D1990 het volgende:
[..]
Is elke soldaat niet kanonnenvoer? Enige ervaring die de Nederlandse krijgsmacht heeft zijn anti-piraterij missies, vredesmissies, en "counter-insurgency" operaties. Een conventionele oorlog tegen een geïndustrialiseerde grootmacht is toch wat anders dan tegen een ongeletterde horige(zoals in Afghanistan). Dus dan wordt Nederland weer binnen 4 dagen onder de voet gelopen.
Want ja, een land zoals Rusland kan terugvechten. Die heeft de macht om de Nederlandse luchtmacht uit te schakelen, en via hun lucht suprematie de artillerie en gepantserde voertuigen van Nederland kan uitschakelen. En wat gebeurd er dan? Het moreel stort in.
Ik ben voor de uitbreiding van het Nationale Reserve, meer zoals het Israëlische leger waarin hun reserve eenheden volledig getraind zijn en klaar om in actie te komen, als ze worden opgeroepen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:04 schreef Awsom het volgende:
[..]
Één van Nederlands' betrouwbaarste eenheden in 1918, aldus wikipedia.
[..]
Nederland staat er gelukkig niet alleen voor. Lang leve de NAVO.![]()
En een militie van 50 duizend man gaat het verschil ook niet maken in een 1v1 oorlog met Rusland...
Wat is jouw mening over dit onderwerp trouwens?
In Israël kent men ook de dienstplicht. Na het verrichten van de dienstplicht doe je automatisch dienst als reservist. Gemakkelijk, want deze mannen en vrouwen kunnen met "relatief" weinig inspanning opgewerkt worden tot het juiste niveau.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik ben voor de uitbreiding van het Nationale Reserve, meer zoals het Israëlische leger waarin hun reserve eenheden volledig getraind zijn en klaar om in actie te komen, als ze worden opgeroepen.
Maar dan wordt het enkel voor territoriale verdediging ingezet. Dus in plaats van een leger oude en zwaarlijvige soldaten of studentjes, is het kwaliteit gewoon hetzelfde als de huidige voltijd soldaten in de pantserinfanterie/gemotoriseerde brigade.
De Freikorpsen ook. U weet hoe dat afliep.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Schutterij was ooit een voorbeeld hiervan
Hoi.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:15 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik ben voor de uitbreiding van het Nationale Reserve, meer zoals het Israëlische leger waarin hun reserve eenheden volledig getraind zijn en klaar om in actie te komen, als ze worden opgeroepen.
Maar dan wordt het enkel voor territoriale verdediging ingezet. Dus in plaats van een leger oude en zwaarlijvige soldaten of studentjes, is het kwaliteit gewoon hetzelfde als de huidige voltijd soldaten in de pantserinfanterie/gemotoriseerde brigade.
Freikorps, of vrijcorpsen? Aangezien wij die ook in Nederland hadden, de zogeheten "exercitiegenootschappen".quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De Freikorpsen ook. U weet hoe dat afliep.
De Duitse variant, en dan met name die van na de capitulatie van 1918.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:00 schreef D1990 het volgende:
[..]
Freikorps, of vrijcorpsen? Aangezien wij die ook in Nederland hadden, de zogeheten "exercitiegenootschappen".
De details moeten nog uitgewerkt worden, dus het kan op het Israëlische model, of enkel een basistraining van twee-drie maanden, en daarna een minimum hoeveelheid dagen per jaar beschikbaar stellen voor oefeningen etc(zoals nu bij het Natres).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:46 schreef detaris het volgende:
[..]
In Israël kent men ook de dienstplicht. Na het verrichten van de dienstplicht doe je automatisch dienst als reservist. Gemakkelijk, want deze mannen en vrouwen kunnen met "relatief" weinig inspanning opgewerkt worden tot het juiste niveau.
Sarcastisch neem ik aan? Het hoeft namelijk niet eens duur te zijn, het zijn deeltijd soldaten, geen voltijd soldaten. Dus dat zal sowieso al flink wat geld schelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoi.
Ik ben voor een uitbreiding van de externe en interne bedreigingen van Nederland. Dan komt hopelijk het bewustzijn voor de welwillendheid en financiële draagkracht om jouw puike plannen te realiseren. Waarom zou je inderdaad genoegen nemen met 'oude en zwaarlijvige soldaten' in een vredig land? Een intifada zou ze goed doen.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, kan je ook gewoon niks zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:08 schreef GWFHegel6666 het volgende:
Ik ben ervoor om de natres het nieuwe MARSOF te laten worden.
Kunnen we alle andere eenheden ook meteen afschaffen.
Een KCT luchtmacht en Kmarns schlauchboten tbv de handelsbelangen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:05 schreef D1990 het volgende:
[..]
Sarcastisch neem ik aan? Het hoeft namelijk niet eens duur te zijn, het zijn deeltijd soldaten, geen voltijd soldaten. Dus dat zal sowieso al flink wat geld schelen.
Het Korps Mariniers en KCT blijft dan nog steeds over om de handelsbelangen van Nederland te beschermen, en om de verplichtingen van de NAVO te voldoen.
Militie moet je niet willen. Kijk naar hoe slecht de natres eenheden op elkaar zijn afgestemd, hoe slecht de organisatie is, hoe verschillend de SOP's zijn tussen pelotons, tussen compagnieën, tussen de bataljons.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:09 schreef D1990 het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, kan je ook gewoon niks zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |