quote:Het besluit van staatssecretaris Van Rijn om vorig jaar zonder controle razendsnel zorgbudgetten (pgb's) uit te laten betalen, krijgt achteraf veel kritiek van financieel experts. Controleurs van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) kraken de accountantsverklaring over de ongecontroleerde pgb-betalingen in 2015. Dat bevestigt een SVB-woordvoerder.
Wat ging er mis? Toen de uitbetaling van pgb's begin vorig jaar uitdraaide op een chaos, greep staatssecretaris Van Rijn onder druk van de Tweede Kamer in. Hij gaf de Sociale Verzekeringsbank - de uitvoeringsfabriek achter het pgb - formeel opdracht om aanvragen zonder check vooraf goed te keuren en het geld van gemeenten snel naar budgethouders over te maken. Dat gebeurde tienduizenden keren.
,,Het was zelfs mogelijk om een Feyenoord-seizoenskaart aan te vragen en dan kreeg je daarvoor gewoon geld op je rekening gestort," zegt een ingewijde die anoniem wil blijven over de gang van zaken.
Ik heb gewerkt bij de svb, jaar of 7 terug, dat is echt een amateuristische bende.quote:
In het kader van een versneld einde aan je leven wellicht wel handig.quote:
Wie fluit er donderdag eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef hhh38 het volgende:
Higler voor het eerst in De Kuip zondag? Ben benieuwd..
Makkelie geloof ik.quote:
Makkelie.quote:
Hey Aboutaleb..quote:Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam vindt het politieoptreden waarbij 326 Feyenoord-supporters gearresteerd werden nog altijd gerechtvaardigd. Bij een protestmars voorafgaand aan de wedstrijd tegen Roda JC werd een groep supporters ingesloten en enkele honderden werden dus aangehouden.
''Wat het maar 'een gewone' protestmars. Voor hetzelfde geld zat in die ene doos een explosief en die werd dan vervolgens over het hek gegooid bij het Maasgebouw, dan hadden we ineens een ander debat gehad'', aldus Aboutaleb, die de 'mars van onvrede' met verhuisdozen niet ludiek vond, tegenover Rijnmond NU.
''Dan was het debat geweest: Burgemeester, hoe kon u zo naïef zijn om niet al die dozen te controleren en ervan uit te gaan dat ze allemaal leeg waren. Zo naïef ben ik na zeven jaar burgemeesterschap niet meer'', verzekert hij. ''Waarom heb ik dit gedaan? De situatie, het type demonstratie, het tijdstip.''
Aboutaleb had liever dat één persoon persoonlijk contact had gezocht om te demonstratie te melden. ''Maar deze mensen hebben doelbewust anoniem een demonstratie willen organiseren om op te gaan in die grote massa van 45.000 toeschouwers. Ik vind het jammer dat niemand hier doorheen prikt en alleen afgeeft op de politie.''
Ben benieuwd wat hij dan ziet als 'gewone protestmars'.quote:
Wat een (k)kneusquote:
FYIquote:Boete voor chauffeur na dodelijk ongeluk vrouw Patrick Lodewijks
Gepubliceerd: 01 maart 2016 15:15
Een vrachtwagenchauffeur uit Lopik heeft een geldboete van 500 euro gekregen voor het veroorzaken van een ongeluk op de A2.
De vrouw van Patrick Lodewijks, keeperstrainer van Feyenoord en het Nederlands elftal, kwam daardoor vorig jaar om het leven.
De man krijgt ook een voorwaardelijke rijontzegging van zes maanden en hij moet de nabestaanden 4000 euro betalen, bepaalde de rechtbank in Den Bosch.
Justitie eiste een taakstraf van 240 uur en een rijontzegging van een anderhalf jaar, waarvan een jaar voorwaardelijk.
De rechter oordeelde dat de chauffeur een verkeersfout heeft gemaakt, maar er is geen sprake van schuld zoals bij een verkeersmisdrijf. De man veroorzaakte door zijn verkeersfout wel gevaar op de weg
Na de dood van de vrouw kwamen talloze reacties los uit de voetbalwereld.
Door: ANP
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:52 schreef Antaris het volgende:
[..]
Is de chauffeur niet genoeg gestraft ofzo?
Jij had heel anders gepost als er een (kern)bom in zo'n doos zat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:22 schreef MPC60 het volgende:
Dat verhaal van Aboutalebik kan daar zo kwaad om worden, wat een bullshit.
Godverquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij had heel anders gepost als er een (kern)bom in zo'n doos zat.
Tegen Roda JC hebben ze zich helemaal niet misdragen in ieder geval. En dat is wat het probleem is, niet wat je in zijn geheel van die fans vindt.quote:
Roep dat niet te hard. Ik kwam terecht in die mars en liep toen "toevallig" tegen een niet nader te noemen fokker aanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tegen Roda JC hebben ze zich helemaal niet misdragen in ieder geval. En dat is wat het probleem is, niet wat je in zijn geheel van die fans vindt.
En toen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard. Ik kwam terecht in die mars en liep toen "toevallig" tegen een niet nader te noemen fokker aan
De AIVD leest hier ongetwijfeld mee. Verdere uitspraken lijken mij niet verstandig.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:58 schreef GGMM het volgende:
Als die niet nader te noemen FOKker "toevallig" erg dik was is het niet onlogisch dat er iemand tegen hem aan liep.
Alleen de Telegraaf leest mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:57 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De AIVD leest hier ongetwijfeld mee. Verdere uitspraken lijken mij niet verstandig.
Ik wil alleen aangeven dat je stelling geen stand houdt.
Nee, das zondag.quote:
Aldus Makaay. Ik vind het best bijzonder dat hij zo'n Feyenoorder is geworden. En tof ook. Drie jaartjes bij ons gespeeld, en genoeg gezeik over zich heen gehad. Wist nooit dat hij dat zo voelde.quote:Ik kijk als niet alleen als onderdeel van de trainersstaf uit naar de halve finale, ook als Feyenoord-man.
De hele voorhoede bestaat uit Henk Vos-sen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:48 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat we een type Henk Vos missen trouwens.
Dat was ook nog wat ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:48 schreef Scrummie het volgende:
Ik denk dat we een type Henk Vos missen trouwens.
Mij gebeurde exact hetzelfde!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard. Ik kwam terecht in die mars en liep toen "toevallig" tegen een niet nader te noemen fokker aan
Feyenoord-supporters zijn ook zich wel een risicogroep qua bommen in dozen. Volgende keer tijdens de winterpotjes gewoon 40.000 supporters oppakken; misschien dragen ze wel een bomvest onder hun winterjas.quote:
En onder al die petjes dan man! Dat ik de Kuip nog in durf!quote:Op woensdag 2 maart 2016 09:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Feyenoord-supporters zijn ook zich wel een risicogroep qua bommen in dozen. Volgende keer tijdens de winterpotjes gewoon 40.000 supporters oppakken; misschien dragen ze wel een bomvest onder hun winterjas.
Bekerquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef Sejt het volgende:
El Ahmadi weer in AD: "We moeten grote jongens zijn", en "vanaf de eerste seconde vol gas erop".
Dat wordt dus weer 5 minuten hoopvol beginnen, ergens tussen minuut 10 en 20 de eerste goal tegen krijgen en dan achter de feiten aanlopen.
Ik heb er weinig vertrouwen in.
Heb je een linkje, ik heb het vermoeden dat het bol staat van deze nietszeggende oneliners.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:36 schreef Sejt het volgende:
El Ahmadi weer in AD: "We moeten grote jongens zijn", en "vanaf de eerste seconde vol gas erop".
Dat wordt dus weer 5 minuten hoopvol beginnen, ergens tussen minuut 10 en 20 de eerste goal tegen krijgen en dan achter de feiten aanlopen.
Ik heb er weinig vertrouwen in.
Yepquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:41 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Heb je een linkje, ik heb het vermoeden dat het bol staat van deze nietszeggende oneliners.
Ik heb er dan ook 'gewoon' vertrouwen in, maar als je me vraagt waarom in godsnaam, kom ik ook niet verder dan "ja, avondwedstrijd in de Kuip"quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Beker
Avondwedstrijd
Feyenoord
Dat is onze versie van 'de bal is rond'...
Wat een kut argument. Tegen Heerenveen niet gekeken?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:20 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook 'gewoon' vertrouwen in, maar als je me vraagt waarom in godsnaam, kom ik ook niet verder dan "ja, avondwedstrijd in de Kuip"
Never change a winning team!!11!1quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:24 schreef hhh38 het volgende:
Gio houdt de opstelling voor de verandering eens intact.
Ik zie dat het sarcasme onverminderd hoogtij viertquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Never change a winning team!!11!1
#GIOGOD #COOLSINGEL #GUDDE4PRESIDENT
Ik ben sceptisch ja. Maar dat weet je.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zie dat het sarcasme onverminderd hoogtij viert.
Bij geen enkele ploeg is het niet gerechtvaardigd om sceptisch te zijnquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch ja. Maar dat weet je.
Feyenoord heeft 86 mentale klappen op rij gekregen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Seam het volgende:
Thuiswedstrijd moet toch wel te doen zijn, zeker na die mentale klap die AZ een paar dagen geleden gekregen heeft.
Maar een enorme boost afgelopen weekend gehadquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Feyenoord heeft 86 mentale klappen op rij gekregen.
Daarom meer ervaring in het omgaan met mentale klappen. AZ heeft die ervaring minder, en zal daarom meer moeite moeten doen om die laatste mentale klap te boven te komen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar wel een mentale opsteker daarna!!!quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Rasoptimist gespot.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daarom meer ervaring in het omgaan met mentale klappen. AZ heeft die ervaring minder, en zal daarom meer moeite moeten doen om die laatste mentale klap te boven te komen.
quote:Vlaar wil revanche tegen Feyenoord na verlies bij Ajax
Ron Vlaar staat donderdagavond voor een mooie uitdaging als AZ op bezoek gaat bij Feyenoord voor een duel in de halve finale van de KNVB-beker. ,,We weten wat ons te wachten staat'', blikt hij vooruit op de site van de tweevoudig landskampioen uit Alkmaar. ,,Het wordt een kolkende Kuip. Een volle bak die achter de thuisploeg gaat staan. Dat wordt pittig.''
,,Ze worden gesteund door de zege van zondag'', doelt Vlaar op de eerste overwinning van Feyenoord in 2016 bij FC Utrecht (2-1). ,,Wij zijn door Ajax met onze neus op de feiten gedrukt. Misschien was dat wel eens goed. We willen ons voor die nederlaag revancheren.''
Vlaar beseft dat de ogen op hem zijn gericht in de Kuip. Hij speelt nu voor AZ omdat trainer Giovanni van Bronckhorst hem niet nodig had bij Feyenoord. ,,Maar dat heb ik al afgesloten'', zei hij. ,,Ik heb dat ook al voor onze thuiswedstrijd tegen Feyenoord in de competitie aangegeven'', verwijst de verdediger naar de zege van AZ op zijn oude ploeg uit Rotterdam (4-2). ,,Ik wil weer winnen. We spelen om een plaats in de finale, die we ook willen winnen.''
Je bedoelt de wedstrijd tegen Utrecht, waarin het voetbal nog net zo kut was maar de andere partij nét iets kutter/ongelukkiger met hun gekut? Waarin Vilhena nog steeds op Planeet Ego bleek te leven met zijn gebaartjes alsof hij zojuist persoonlijk de CL-finale had beslecht? Waarin de bal niet één maar twee keer gelukkig van de lijn werd gehaald? Waarin het hoogtepunt van onze kneuzenverdediging was dat er eentje in de laatste minuut juichend constateerde dat hij die ene keer toevallig op de juiste plek stond bij een slecht ingeschoten bal? Waarin Vejinovic nog steeds alles fout deed op verdedigend vlak?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar wel een mentale opsteker daarna!!!
Ook al was ik sarcastisch, een overwinning kan net dat beetje broze vertrouwen bieden dat dit team nodig heeft. De neerwaartse spiraal is enigszins doorbroken. Het team zit dan wel vol opgeblazen egootjes, ik kan me niet voorstellen dat spelers nu na één overwinning, voorafgegaan aan 7 verliespartijen en een gelijkspel, alweer naast hun schoenen gaan lopen. Die overwinning kan eigenlijk alleen maar een positief effect hebben gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2016 16:58 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Je bedoelt de wedstrijd tegen Utrecht, waarin het voetbal nog net zo kut was maar de andere partij nét iets kutter/ongelukkiger met hun gekut? Waarin Vilhena nog steeds op Planeet Ego bleek te leven met zijn gebaartjes alsof hij zojuist persoonlijk de CL-finale had beslecht? Waarin de bal niet één maar twee keer gelukkig van de lijn werd gehaald? Waarin het hoogtepunt van onze kneuzenverdediging was dat er eentje in de laatste minuut juichend constateerde dat hij die ene keer toevallig op de juiste plek stond bij een slecht ingeschoten bal? Waarin Vejinovic nog steeds alles fout deed op verdedigend vlak?
Nou ja, hopelijk zitten ze allemaal inderdaad weer/nog steeds met hun kop in hun eigen reet en denken ze dat ze weer op niveau zitten idd, want als ze vanaf het begin met 0,0 zelfvertrouwen rondlopen wordt het behalve niet om aan te zien ook nog zielig.
En ja, ik ga wel kijken, masochist die ik ben. En nee, dit is allang geen sarcasme meer. Cynisme eeder.
Ik help het je hopen hoorquote:Op woensdag 2 maart 2016 17:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ook al was ik sarcastisch, een overwinning kan net dat beetje broze vertrouwen bieden dat dit team nodig heeft. De neerwaartse spiraal is enigszins doorbroken. Het team zit dan wel vol opgeblazen egootjes, ik kan me niet voorstellen dat spelers nu na één overwinning, voorafgegaan aan 7 verliespartijen en een gelijkspel, alweer naast hun schoenen gaan lopen. Die overwinning kan eigenlijk alleen maar een positief effect hebben gehad.
Van der Heijden ook, doorlopend.quote:
quote:
2,5mlnquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoeveel hebben we betaald voor Tapia?
Die hadden we na de zomer gratis kunnen aantrekken.
Die had ergens anders veel meer tekengeld kunnen pakken, had die nooit gekomenquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoeveel hebben we betaald voor Tapia?
Die hadden we na de zomer gratis kunnen aantrekken.
Ongeveer dezelfde financiële middelen? Ik ben het met je eens dat Van Geel qua aankoopbeleid niet erg sterk is (altijd al een verkoper geweest), maar psv heeft echt heel veel meer te besteden dan ons hoor. Niet dat ik niet vind dat Brands het slecht doet, maar die heeft daar echt heel veel meer te besteden, had het dan vergeleken met Brands in de periode bij AZ.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:14 schreef Kuiver het volgende:
Zo lang MvG TD is worden we nooit kampioen. Die man kan niet met grote geldbedragen omgaan maar is perfect voor een club in financiele nood. Moet je eens kijken wat die Brands met ongeveer dezelfde financiele middelen bij PSV allemaal voor elkaar krijgt
Eens. En Brands heeft ook genoeg rotzooi gehaald bij PSV. Pas sinds er wat meer euro's zijn in Eindhoven is hij goed gaan inkopen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 19:16 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ongeveer dezelfde financiële middelen? Ik ben het met je eens dat Van Geel qua aankoopbeleid niet erg sterk is (altijd al een verkoper geweest), maar psv heeft echt heel veel meer te besteden dan ons hoor. Niet dat ik niet vind dat Brands het slecht doet, maar die heeft daar echt heel veel meer te besteden, had het dan vergeleken met Brands in de periode bij AZ.
Moet je ook niet willen dat soort staatssteunquote:Op woensdag 2 maart 2016 20:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
In Eindhoven koopt de gemeente de parkeerplaats van het station dat kunnen wij met Aboutaleb als leider van de gemeente Rotterdam echt wel vergeten.
Het is tot op de dag van vandaag niet bewezen dat het staatssteun is. Mede door het geld van die gronddeal waren aankopen als Mertens, Wijnaldum en Strootman mogelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:55 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Moet je ook niet willen dat soort staatssteun
Het is hooguit staatssteun omdat de staat er beter van wordt en gesteund wordt. De gemeente maakt namelijk gewoon simpel winst op die deal.quote:Op woensdag 2 maart 2016 21:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het is tot op de dag van vandaag niet bewezen dat het staatssteun is. Mede door het geld van die gronddeal waren aankopen als Mertens, Wijnaldum en Strootman mogelijk.
Die weer met flinke winst werden verkocht, en mede daardoor spelen er nu spelers als Guardado, de Jong, van Ginkel, Pröpper, Lestienne, Moreno enz. bij PSV.
Mede daardoor is PSV kampioen geworden vorig seizoen, en staat het nu bovenaan.
Nee, dat moet je inderdaad niet willen.
Mocht het trouwens illegale staatssteun zijn, dan is er al een potje geld gereserveerd.
Veel succes morgen, ik hoop oprecht dat jullie de beker pakken. Die gifbeker van jullie mag onderhand wel leeg zijn.
Tamelijk ondankbaar standpunt als je Feyenoord-supporter bent.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:55 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Moet je ook niet willen dat soort staatssteun
Botteghin heeft sowieso al een hele belangerijke goal gemaakt.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:12 schreef Tchock het volgende:
Heel benieuwd naar morgen.
Voor wie abonnee is: VI heeft een goed artikel dat Feyenoord en AZ vergelijkt. Daaruit onder andere:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral Botteghin vs. Vlaar is echt verrassend.
Eens.quote:Op donderdag 3 maart 2016 00:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Botteghin heeft sowieso al een hele belangerijke goal gemaakt.
Als je een voorbeschouwing maakt voor een bekerwedstrijd had dat er wel bij gemogen.
Haha ga er anders nog een keer op inquote:Op donderdag 3 maart 2016 00:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tamelijk ondankbaar standpunt als je Feyenoord-supporter bent.
Of je bent onwetend over wat 'Het Havenbedrijf' in het verleden allemaal voor Feyenoord heeft gedaan. Dat kan ook natuurlijk.
Oh ja, het einde van het seizoen is natuurlijk weer in zicht dus dit staaltje amateurtoneel komt weer tevoorschijn?quote:Op woensdag 2 maart 2016 23:51 schreef Caland het volgende:
Volgens het AD hebben Tonny Vilhena en zijn familie slecht nieuws ontvangen van artsen uit Houston omtrent de ziekte van zijn moeder.
Volgens het AD hoopt de selectie van Feyenoord dat de Kuip donderdagavond tegen AZ massaal achter Vilhena gaat staan. #feyaz
Vilhena kreeg veel lof van ploeggenoten omdat hij ondanks het slechte nieuws voluit bleef meetrainen deze week. [AD]
[ afbeelding ]
Wat een kansloze reactiequote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ja, het einde van het seizoen is natuurlijk weer in zicht dus dit staaltje amateurtoneel komt weer tevoorschijn?
Je doet je username eer aan.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh ja, het einde van het seizoen is natuurlijk weer in zicht dus dit staaltje amateurtoneel komt weer tevoorschijn?
Ja, de dokters wachten met het brengen van slecht nieuws tot de tweede helft van het seizoen. Doen ze altijd.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dankquote:Op donderdag 3 maart 2016 11:10 schreef Caland het volgende:
Ja klopt. Hij gebruikt zijn terminale moeder voor persoonlijk gewin.
Erg scherp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |