misschien komen die docenten gewoon nooit in de HEMA?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het een aantal docenten Nederlands nagevraagd, die kennen het woord ook niet.
Is het een streekwoord wellicht?
Nee, het is gewoon een woord dat wijst op wat de bedoeling is. Paaseieren om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het een aantal docenten Nederlands nagevraagd, die kennen het woord ook niet.
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien komen die docenten gewoon nooit in de HEMA?
waarom zou je docent Nederlands het woord in godsnaam moeten kennen
en die docenten hebben niet verteld dat je in het Nederlands samenstellingen van woorden kunt maken en dat een woord niet pas bestaat als het in een woordenboek staat?quote:Op maandag 29 februari 2016 22:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nogmaals, er wordt gesteld dat het een superingeburgerd standaard woord is.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
en die docenten hebben niet verteld dat je in het Nederlands samenstellingen van woorden kunt maken en dat een woord niet pas bestaat als het in een woordenboek staat?
Dat wordt niet beweerd. Er wordt beweerd dat de HEMA al jaren verstopeieren in het assortiment heeft tijdens hun paas verkoop.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.
Wat dus feitelijk niet correct blijkt.
Ehm nee... dat wordt helemaal niet gesteld.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Omdat er hier een user verguisd wordt dat het een superstandaard veelvoorkomend woord zou moeten zijn.
ik kan heel die stelling niet terugvindenquote:Op maandag 29 februari 2016 22:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Fototaart bijvoorbeeld....quote:Op maandag 29 februari 2016 22:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan heel die stelling niet terugvinden
alleen dat de Hema het al langer lijkt te doen, ik heb geen idee want ik eet ze gewoon op maar de Hema zelf is er heilig van overtuigd dat ze dat al langer doen
ze zullen wel meer producten in de schappen hebben liggen waarvan je docenten Nederlands het niet in hun woordenboekjes terug kunnen vinden
Nogmaals: als je op Google zoekt op verstopei -hema (minus hema) vind je bijna geen resultaten. Ik sta sceptisch tegenover de HEMA, dus ook tegenover de opmerking dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen onder die naam. Het is nog nooit iemand opgevallen, dus ze hebben die eieren dan verdomde goed verstopt in hun winkels.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Jezus zeg, je blijft maar gewoon je riedeltje herhalen.
Ze hebben al 10!!!! Jaar verstopeieren Elf, 10 jaar. Dat zijn dus 1 van de vele soorten paaseitjes die ze hebben. Er wordt niets vervangen, het is niet nieuw, er is niets geheim gehouden.
Het gaat niet om een ingeburgerd woord, het gaat gewoon om een paasei variant. Echt je gedraagt je paranoïde.
Nope.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nogmaals, er wordt gesteld dat het een superingeburgerd standaard woord is.
Ze hebben ze niet verstopt, ze waren er gewoon. 1 product dat verstopeieren werd genoemd met als beschrijving paaseieren om te verstoppen.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nogmaals: als je op Google zoekt op verstopei -hema (minus hema) vind je bijna geen resultaten. Ik sta sceptisch tegenover de HEMA, dus ook tegenover de opmerking dat ze al 10 jaar "verstopeieren" verkopen onder die naam. Het is nog nooit iemand opgevallen, dus ze hebben die eieren dan verdomde goed verstopt in hun winkels.
Ik gedraag me niet paranoïde, ik geef gewoon mijn mening over een onderwerp in het bijzonder en over de HEMA in het algemeen. Ik trek de intenties van de HEMA in twijfel, ik vind namelijk dat ze de schijn tegen hebben. Die mening hoef je niet te delen, maar suggesties als zou ik paranoïde zijn, zijn nogal sneu. Ik heb geen "fobie" en ben ook niet paranoïde.
Waar maak jij je dan druk om? Je deed er nooit boodschapjes maar wel paranoïde doen wanneer ze een ander term geven aan sommige paaseieren ::) kerel hou op man gedraag jequote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dacht je nou werkelijk dat ik daar ook maar één seconde van wakker lig?
Sorry dat ik in een NWS-topic mijn mening gaf over een actueel onderwerp. Ik was in de veronderstelling dat ik op dit forum op de juiste plek was om dat te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:08 schreef Eklasse het volgende:
[..]
Waar maak jij je dan druk om? Je deed er nooit boodschapjes maar wel paranoïde doen wanneer ze een ander term geven aan sommige paaseieren ::) kerel hou op man gedraag je
Ok wat is dus nu het probleem?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry dat ik in een NWS-topic mijn mening gaf over een actueel onderwerp. Ik was in de veronderstelling dat ik op dit forum op de juiste plek was om dat te doen.
Al je excuses aangeboden aan de Hema? Lijkt mij wel zo netjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had trouwens via een topic report voorgesteld om dit topic te sluiten, omdat de rek er allang uit is. Het komt alleen nog neer op een paar users die mij willen bashen. Het gaat verder nergens meer over.
Omdat ik hun intenties niet vertrouw en omdat ik ze sowieso al boycot? Ik dacht het niet. Laat HEMA maar excuses aan de Nederlandse bevolking aanbieden voor het beschadigen van de Sinterklaastraditie door Zwarte Piet te dumpen voor gekleurde varianten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al je excuses aangeboden aan de Hema? Lijkt mij wel zo netjes.
Ik hoef geen excuses van de Hema.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 00:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat ik hun intenties niet vertrouw en omdat ik ze sowieso al boycot? Ik dacht het niet. Laat HEMA maar excuses aan de Nederlandse bevolking aanbieden voor het beschadigen van de Sinterklaastraditie door Zwarte Piet te dumpen voor gekleurde varianten.
quote:Op maandag 29 februari 2016 20:12 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals de negerzoen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Negerzoen
[..]
quote:Een negerzoen, schuimzoen, choco(lade)zoen (Nederland) of negerinnentet (regionaal in Vlaanderen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |