Eens.quote:Op woensdag 16 maart 2016 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel last heb je er nou werkelijk van als doodgeboren kinderen die na 24 weken zwangerschap geboren worden ook in dat register komen?
Dat wanneer iemand inlogt op mijnoverheid.nl hij/zij die kinderen ook gewoon ziet staan?
Dat overheid en ICT een grote faal is was al bekend, maar dat ze dit niet zouden kunnen implementeren lijkt me de grootste nonsens die Plasterk maar kan verzinnen.
Als een kind na de geboorte een half uur leeft komt het ook in het register, maar kennelijk hoeven de ouders dan niet al die "bescherming van de persoonlijke levenssfeer" te genieten.
je weet dat zulks geregeld wel werkt? neem niet aan dat jij kinderarts bent?quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:33 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Direct na de geboorte reanimeren? Het dienstdoende personeel ontslaan.
klopt. men gaat er van uit dat de moeder (medische) zorg nodig heeft. jammer genoeg plots niet als dat kindje prematuur geboren is en wel leeft, maar nog in het ziekenhuis is. ook al zoiets bizar raarsquote:Op woensdag 16 maart 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
40 jaar geleden kreeg je niet eens kraamhulp als je kind tijdens of vlak na de geboorte was overleden, tegenwoordig gelukkig wel.
Maar goed, als er toen internet was geweest hadden de onwetenden ook met een grote mond over elkaar heen gerold om te verkondigen hoe belachelijk is het wel niet was als mensen zouden verwachten dat er wel zorg zou zijn voor de moeder gedurende de kraamtijd na het overlijden van het kind.
Ja, er is nog een hoop te winnen op dat gebied....quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:37 schreef simmu het volgende:
[..]
klopt. men gaat er van uit dat de moeder (medische) zorg nodig heeft. jammer genoeg plots niet als dat kindje prematuur geboren is en wel leeft, maar nog in het ziekenhuis is. ook al zoiets bizar raars
En wat denk je van het toezenden van formulieren voor kinderbijslag.quote:Op woensdag 16 maart 2016 14:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die juist niet willen dat 500 instanties kunnen zien dat ze al meerdere levenloosgeboren kinderen hebben gehad.
Doe normaalquote:Op woensdag 16 maart 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
40 jaar geleden kreeg je niet eens kraamhulp als je kind tijdens of vlak na de geboorte was overleden, tegenwoordig gelukkig wel.
Vroeger waren gevoelens maar stom en praatte je er niet over. En als dat niet hielp verhing je jezelf gewoon. Waar je nabestaanden vervolgens dan ook weer, heel therapeutisch, met zijn allen niet over gingen praten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:18 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als er toen internet was geweest hadden de onwetenden ook met een grote mond over elkaar heen gerold om te verkondigen hoe belachelijk is het wel niet was als mensen zouden verwachten dat er wel zorg zou zijn voor de moeder gedurende de kraamtijd na het overlijden van het kind.
Ik ben inderdaad bang voor dit soort dingen die veel verdriet met zich mee brengen omdat het allemaal niet klopt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 17:18 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat denk je van het toezenden van formulieren voor kinderbijslag.
Zodra er een nieuwe geboorte wordt geregistreerd, krijgen de ouders, moeder vooral, dacht ik, bericht omtrent kinderbijslag. Dan wordt er tevens een overlijden gemeld. Nog een formulier over het stopzetten van de kinderbijslag. Kind wordt 2,5 jaar, bericht over aanmelden op de basissschool. Oh nee, want het kind is al overleden, nog voor het geboren was.
Eerste kind van mijn ouders was geboren met een open ruggetje. Ze heeft drie weken geleefd, maar mijn moeder heeft haar niet gezien. Mijn vader wel. Die heeft het kistje ook zelf gedragen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:06 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Vroeger waren gevoelens maar stom en praatte je er niet over. En als dat niet hielp verhing je jezelf gewoon. Waar je nabestaanden vervolgens dan ook weer, heel therapeutisch, met zijn allen niet over gingen praten.
Ja, geweldig, die goeie ouwe tijd
Als je een beetje had gelezen naar wat er al stond had je kunnen lezen dat 24 weken de grens is omdat levensvatbaarheid, maar ook omdat je vanaf 24 weken je verplicht bent om aangifte te doen van het doodgeboren kind, en je ook nog een verplicht bent om het een begravenis of crematie te geven met alle bijkomende kosten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 15:44 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het wordt geboren, maar niet levend, dat is het punt. Welke grens wil je aanhouden, wanneer wordt een levenloos iets wel of niet opgenomen in het register?
[..]
Een arts zal niet altijd met zekerheid kunnen zeggen of het kind heeft geleefd, maar kan een indicatie geven en desnoods bij twijfel 'ja' zeggen. Dat we het zouden hebben over 24 weken na zwangerschap is voor jou wellicht zonder meer, maar waarom mag Petra haar dochter van 23,5 weken niet laten opnemen? Een grens is altijd arbitrair, en wat mij betreft is de grens levend of doodgeboren een betere dan 24 weken zwanger.
Het kan ook best. Maar het is wel ietsje ingewikkelder dan dat.quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Eens.In een tijd waar robots naar mars worden gestuurd moet een regeltje toevoegen aan een database geen probleem zijn zou je zeggen.
Lees je eigen woorden eens terug.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:03 schreef Peachbird het volgende:
Als ze dood-geboren is is ze niet geboren en krijgt ze niet een geboorte-akte.
Hoe dom kan een mens zijn dat niet te begrijpen?
Vreemde wet inderdaad. Wat betreft die levensvatbaarheid, dat is natuurlijk geen harde grens, die is net zo arbitrair. Bij 24 maanden sterft alsnog de helft van de vroeggeborenen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:24 schreef Moppert het volgende:
[..]
Als je een beetje had gelezen naar wat er al stond had je kunnen lezen dat 24 weken de grens is omdat levensvatbaarheid, maar ook omdat je vanaf 24 weken je verplicht bent om aangifte te doen van het doodgeboren kind, en je ook nog een verplicht bent om het een begravenis of crematie te geven met alle bijkomende kosten.
Nog zo'n wandelend gebrek aan kennis.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:05 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Doe normaal![]()
Kraamhulp bij een dood kind?x 999
Gestorven voor het geboren werd?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees je eigen woorden eens terug.
Een doodgeboren kind is niet geboren? Wat is het dan wel?
Volgens mij weet je niet eens wat kraamhulp inhoudt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:05 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Doe normaal![]()
Kraamhulp bij een dood kind?x 999
Nee want wat 'het' was leefde niet meer dus was 'het' niet geboren.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, het is dus wel geboren.... fijn dat je dat nu zelf ook beseft.
Ik heb geen idee hoe vaak die software een update krijgt, maar ik snap best dat je dit niet als losse update zou doen, maar 'meeneemt' bij een volgende update als dat praktisch is. Ik vind het gewoon suf dat iemand die gewoon de wens van de kamer niet wil uitvoeren met onzin als "Technisch niet mogelijk" aan komt zetten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:34 schreef freako het volgende:
[..]
Het kan ook best. Maar het is wel ietsje ingewikkelder dan dat.
De GBA/BRP wordt 1 keer in de zoveel tijd aangepast omdat er iets wijzigt in het ontwerp. In dit geval is het misschien niet eens nodig om überhaupt iets aan de software te wijzigen, maar dat is afhankelijk van hoe men dit op wil lossen.
Stel: Er moet wel iets gewijzigd worden. Grootste probleem is dan dat er niet 1 softwarepakket aangepast moet worden, maar vele. De 400 gemeenten gebruiken niet allemaal hetzelfde programma, en ook allerlei andere instanties koppelen met het bevolkingsregister. Veel instanties zijn niet geautoriseerd om de kinderen van iemand op te vragen, maar dat geldt niet voor allemaal. Dus ook die zullen aan de bak moeten.
Het klinkt allemaal heel sympathiek, maar het kan leiden tot behoorlijke kosten. Is het dat allemaal wel waard?
maar 'het' moet er wel uit, wat is dat dan?quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:05 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Nee want wat 'het' was leefde niet meer dus was 'het' niet geboren.
En dan kunnen ze al lopen! Da's pas zielig.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Bij 24 maanden sterft alsnog de helft van de vroeggeborenen.
Momenteel is het zo dat als je in het BRP een fout herstelt (wijziging aanbrengt), deze de volgende maand gewoon weer opduikt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 23:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe vaak die software een update krijgt, maar ik snap best dat je dit niet als losse update zou doen, maar 'meeneemt' bij een volgende update als dat praktisch is. Ik vind het gewoon suf dat iemand die gewoon de wens van de kamer niet wil uitvoeren met onzin als "Technisch niet mogelijk" aan komt zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |