abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 februari 2016 @ 14:22:24 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160313965
quote:
Ach gut :')
quote:
"Ons doodgeboren dochtertje hoort er voor ons gewoon bij", zegt Natasja Geyteman. Haar kind overleed acht jaar geleden voor de geboorte. Zij ontving echter nooit een geboorteakte. "We gaan vaak naar haar graf en vieren ieder jaar haar verjaardag. Dan is het heel pijnlijk dat ze niet in de registers te vinden is."
Het is vast heel erg, een miskraam. Maar het is toch te zot dat een bureaucratisch gereedschap zou moeten worden vervuild om de persoonlijke emotionele problemen van mensen op te lossen? Laat die mensen in therapie gaan, geef ze een beeldje en een zoen. Maar gebruik de basisadministratie voor levende mensen, waar die voor is.

Laten we het anders aanmelden bij de belastingen:

"Mijn doodgeboren kind moet belasting betalen! Anders wordt het niet erkent!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 29 februari 2016 @ 14:23:05 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_160313977
Mooie TT.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_160313999
:')
  maandag 29 februari 2016 @ 14:26:33 #4
155616 Proximo
For god, king & country
pi_160314073
quote:
Haar kind overleed acht jaar geleden voor de geboorte. Zij ontving echter nooit een geboorteakte
Tadaa

Mens moet niet zo janken, als je 8 jaar na een miskraam daar af en toe mee zit dan is dat normaal en prima. Als je daar een papieren erkenning voor wil hebben en ieder jaar de *verjaardag* viert dan ben je niet goed snik.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_160314123
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:26 schreef Proximo het volgende:

[..]

Tadaa

Mens moet niet zo janken, als je 8 jaar na een miskraam daar af en toe mee zit dan is dat normaal en prima. Als je daar een papieren erkenning voor wil hebben en ieder jaar de *verjaardag* viert dan ben je niet goed snik.
Mensen die hun verdriet niet binnenshuis houden, maar elk jaar op facebook zetten hoe erg het is.
Ik denk niet dat hun kind dat gewild zou hebben.
5 Ferrari's op videoband!
pi_160314156
Wat een nieuws.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:30:54 #7
pi_160314171
quote:

[..]

Tadaa

Het is een persoonlijk emotioneel probleem. Dat los je niet op een bureaucratische manier op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_160314200
Blij dat wij het allemaal met elkaar eens zijn!
  maandag 29 februari 2016 @ 14:32:35 #9
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160314205
quote:
Geyteman is het daar mee eens. Zij vindt dat haar doodgeboren kind zowel een geboorte- als een overlijdensakte verdient. "Als moeder weet je wie er bij je gezin hoort. Ons dochtertje is niet meer bij ons. Toch wil ik mijn twee andere kinderen graag meegeven dat ze nog een zusje hebben gehad."
Dus volgens Geytemans hebben die 2 papiertjes meer gewicht dan je eigen herinnering.

Volgens mij hebben die 2 papiertjes nodig zodat ze zich bij hulpgroepen en ander samen-zijn-groepen kan aanmelden, voor Staatszaken is het niet nodig.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:36:13 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160314300
Gast-TT-wijziging.
pi_160314382
Willen ze dan ook dat bij een abortus een geboorte-akte wordt verstrekt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:41:10 #12
pi_160314441
quote:
2s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:36 schreef Reya het volgende:
Gast-TT-wijziging.
Dank u! ^O^
pi_160314452
quote:

[..]

Tadaa

Is geen miskraam.

En je kan je serieus afvragen wie hier nu niet goed snik is, deze vrouw die 40 weken zwanger was of iemand die reageert zoals jij Proximo :)
  maandag 29 februari 2016 @ 14:41:49 #14
pi_160314458
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Willen ze dan ook dat bij een abortus een geboorte-akte wordt verstrekt?
Ze willen een officiele vastlegging (met filmpjes) van de conceptie.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:42:46 #15
pi_160314488
Eigenlijk is je kind pas echt erkent als er een tafeltje en stoeltje voor is gereserveerd op een school.
pi_160314529
Ik vind eigenlijk ook dat overlijdensaktes moeten uitblijven totdat iedereen het overlijden goed en wel verwerkt heeft.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:46:33 #17
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_160314585
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eigenlijk is je kind pas echt erkent als er een tafeltje en stoeltje voor is gereserveerd op een school.
Nee, als je het kind naar het ziekenhuis/dokter wilt brengen. Daar begint je eerste dossier.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_160314629
Maar ze willen dus een geboorte- en overlijdensakte? Waarbij dan het overlijden eerder is dan de geboorte?

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2016 14:48:46 ]
pi_160314638
Ik begrijp dit echt niet.

Wat moet een doodgeboren kind met een BSN-nummer?
Het BRP is voor de overheid, om te kunnen zien wie er recht heeft op een toeslag e.d.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:48:37 #20
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160314643
Registreren van een doodgeboren baby

Het onderscheid dat de wet maakt tussen baby’s die dood geboren worden voor of na 24 weken zwangerschap heeft ook gevolgen voor de aangifte bij de Burgerlijke Stand.

Een baby die na 24 weken zwangerschap dood ter wereld komt, valt onder de Wet van de Lijkbezorging. Dat wil zeggen dat het overlijden van de baby, ook al is het levenloos geboren, dient te worden gemeld bij de Burgerlijke Stand. Deze geeft een ‘akte van een levenloos geboren kind’ af.

Bovendien kan de baby ook in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) opgenomen worden. Dit kan meestal in hetzelfde bezoek geregeld worden. De verdere afhandeling is hetzelfde als andere sterfgevallen. Zo is ook de Verklaring van Overlijden van een arts nodig en is het ‘verlof tot begraven of cremeren’ verplicht.

Als de zwangerschap korter dan 24 weken heeft geduurd en de baby dood geboren wordt, is de Wet op de Lijkbezorging niet van toepassing. Er zijn dus ook geen regels. Dit betekent dat ouders zelf kunnen kiezen of ze hun baby willen laten registreren, en of zij de baby willen begraven of cremeren. Ondanks dat de wet geen kinderen erkent die levenloos geboren worden vanaf 16 weken tot 24 weken zwangerschap, is de ambtenaar van de Burgerlijke Stand verplicht een ‘akte vaneen levenloos geboren kind’ af te geven wanneer de nabestaanden dat verlangen. Bij welk aantal weken deze verplichting ontstaat, is nog onduidelijk.

Registratie mag dus wel, het hoeft niet. Steeds vaker geven ouders hun baby aan. Het erkennen van een baby die de zwangerschap niet langer dan 24 weken heeft volbracht, kan een grote betekenis hebben voor de ouders. De baby wordt opgenomen in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) en de ‘akte van een levenloos geboren kind’ wordt afgegeven. Ook besluiten ouders vaker de baby te begraven of cremeren. De burgemeester kan toestemming tot begraven of cremeren afgeven, maar nodig is dit niet. De beheerder van de begraafplaats of het crematorium heeft wel een verklaring van een arts nodig waaruit blijkt dat de overleden baby geboren is vóór 24 weken zwangerschapsduur.

In sommige gevallen wil het nog wel eens onduidelijk zijn voor de ambtenaren van de Burgerlijke Stand wat er nu precies kan. Het is daarom raadzaam van te voren contact op te nemen met Burgerzaken van de gemeente en uit te leggen wat u wilt. Probeer dan ook gelijk een afspraak te maken, dat voorkomt lang wachten.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 29 februari 2016 @ 14:48:57 #21
pi_160314651
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat overlijdensaktes moeten uitblijven totdat iedereen het overlijden goed en wel verwerkt heeft.
Eigenlijk zou je moeten wachten tot de nabestaanden zijn overleden.
pi_160314671
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef Stompzinnig het volgende:
Maar ze willen dus een geboorte- en overlijdensakte? Waarbij dan het overlijden eerder is dan de geboorte?

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te gwvwn.
Ze krijgen sowieso al een overlijdensakte begreep ik.

Na 24weken zwangerschap moet je het kind ook verplicht een naam geven en begraven/cremeren.
pi_160314713
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat de ambetnaar van de burgerlijke stand een hoop werk schelen ^O^
pi_160314715
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ze krijgen sowieso al een overlijdensakte begreep ik.

Na 24weken zwangerschap moet je het kind ook verplicht een naam geven en begraven/cremeren.
Maar de geboorteakte zou dan een tijdstip moeten krijgen van na het overlijden. Beetje vreemd.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:51:35 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160314728
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef Stompzinnig het volgende:

Verder heel naar voor ze natuurlijk, je gaat je echt wel hechten aan zo'n ongeboren kind,maar ik zie geen enkele reden om die akte af te geven.

Als de zwangerschap verder is dan 24 weken ben je echter wel verplicht aangifte te doen, en te voldoen aan de eisen in de wet op de lijkbezorging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160314735
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Registreren van een doodgeboren baby

Het onderscheid dat de wet maakt tussen baby’s die dood geboren worden voor of na 24 weken zwangerschap heeft ook gevolgen voor de aangifte bij de Burgerlijke Stand.

Een baby die na 24 weken zwangerschap dood ter wereld komt, valt onder de Wet van de Lijkbezorging. Dat wil zeggen dat het overlijden van de baby, ook al is het levenloos geboren, dient te worden gemeld bij de Burgerlijke Stand. Deze geeft een ‘akte van een levenloos geboren kind’ af.

Bovendien kan de baby ook in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) opgenomen worden. Dit kan meestal in hetzelfde bezoek geregeld worden. De verdere afhandeling is hetzelfde als andere sterfgevallen. Zo is ook de Verklaring van Overlijden van een arts nodig en is het ‘verlof tot begraven of cremeren’ verplicht.

Als de zwangerschap korter dan 24 weken heeft geduurd en de baby dood geboren wordt, is de Wet op de Lijkbezorging niet van toepassing. Er zijn dus ook geen regels. Dit betekent dat ouders zelf kunnen kiezen of ze hun baby willen laten registreren, en of zij de baby willen begraven of cremeren. Ondanks dat de wet geen kinderen erkent die levenloos geboren worden vanaf 16 weken tot 24 weken zwangerschap, is de ambtenaar van de Burgerlijke Stand verplicht een ‘akte vaneen levenloos geboren kind’ af te geven wanneer de nabestaanden dat verlangen. Bij welk aantal weken deze verplichting ontstaat, is nog onduidelijk.

Registratie mag dus wel, het hoeft niet. Steeds vaker geven ouders hun baby aan. Het erkennen van een baby die de zwangerschap niet langer dan 24 weken heeft volbracht, kan een grote betekenis hebben voor de ouders. De baby wordt opgenomen in het overlijdensregister (en evt. trouwboekje) en de ‘akte van een levenloos geboren kind’ wordt afgegeven. Ook besluiten ouders vaker de baby te begraven of cremeren. De burgemeester kan toestemming tot begraven of cremeren afgeven, maar nodig is dit niet. De beheerder van de begraafplaats of het crematorium heeft wel een verklaring van een arts nodig waaruit blijkt dat de overleden baby geboren is vóór 24 weken zwangerschapsduur.

In sommige gevallen wil het nog wel eens onduidelijk zijn voor de ambtenaren van de Burgerlijke Stand wat er nu precies kan. Het is daarom raadzaam van te voren contact op te nemen met Burgerzaken van de gemeente en uit te leggen wat u wilt. Probeer dan ook gelijk een afspraak te maken, dat voorkomt lang wachten.
Bron?

Er is dus blijkbaar al een hele regeling voor.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160314738
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je moeten wachten tot de nabestaanden zijn overleden.
Ik vond het ook bijzonder kwetsend dat ik bij een notaris een afschrift van de akte van overdracht kreeg, terwijl ik emotioneel nog lang geen afscheid had genomen van dat huis.
  maandag 29 februari 2016 @ 14:53:30 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160314773
Een beetje zo'n wijven ding. Ook als de overheid je relatie niet goedkeurt met een wurgcontract dan "is het niet echt" :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 29 februari 2016 @ 14:54:49 #29
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160314807
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:51 schreef H.FR het volgende:

[..]

Bron?

Er is dus blijkbaar al een hele regeling voor.
http://www.doodeenvoudig.(...)strerenvanoverlijden
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 29 februari 2016 @ 14:58:40 #30
pi_160314915
  maandag 29 februari 2016 @ 15:08:08 #31
155616 Proximo
For god, king & country
pi_160315164
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is geen miskraam.

En je kan je serieus afvragen wie hier nu niet goed snik is, deze vrouw die 40 weken zwanger was of iemand die reageert zoals jij Proximo :)
Ik vind het behoorlijk ziek als je je eigen kinderen, die dat hele gedoe nooit hebben meegemaakt op jonge leeftijd emotioneel gaat belasten met je eigen issues. Iets wat deze vrouw doet.
Ze heeft een akte van doodgeboren kind. Waarom moet dat persé in de burger administratie opgenomen worden, zodat 1 vrouw die haar issues niet weet te verwerken dan happy is? Het is er niet voor bedoeld.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_160315224
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:08 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk ziek als je je eigen kinderen, die dat hele gedoe nooit hebben meegemaakt op jonge leeftijd emotioneel gaat belasten met je eigen issues. Iets wat deze vrouw doet.
Ze heeft een akte van doodgeboren kind. Waarom moet dat persé in de burger administratie opgenomen worden, zodat 1 vrouw die haar issues niet weet te verwerken dan happy is? Het is er niet voor bedoeld.
wat maakt dat eigenlijk uit? dat moet die vrouw toch zelf weten het is haar kind.
pi_160315436
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:08 schreef Proximo het volgende:

[..]

En hoe doet ze dat? Door openbaar met volwassen te praten over een geboorteakte die alleen geleverd wordt als het kind één seconden geleefd heeft?

quote:
Ik denk dat het meer dan één vrouw is die het graag anders ziet, zie de petitie die door 81.000 mensen getekend is. En het "issues" noemen klinkt nogal neerbuigend, waarom houd je die toon aan?
pi_160320315
Eens met ts. Zielig wijf verdient hulp.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160320441
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 15:19 schreef opgebaarde het volgende:

Ik denk dat het meer dan één vrouw is die het graag anders ziet, zie de petitie die door 81.000 mensen getekend is. En het "issues" noemen klinkt nogal neerbuigend, waarom houd je die toon aan?
Het is natuurlijk een ontzettend drama, dus daar mag je best issue's mee hebben, waar we neerbuigend over moeten doen is dat mensen gaan denken, eisen zelfs, dat allerlei noodzakelijke bureaucratische vastleggingen ten dienste moeten staan van hun persoonlijke verwerking. Dat is niet alleen akelig egoistisch, het is ook ontzettend dom.
  maandag 29 februari 2016 @ 19:23:24 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160321139
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ontzettend drama, dus daar mag je best issue's mee hebben, waar we neerbuigend over moeten doen is dat mensen gaan denken, eisen zelfs, dat allerlei noodzakelijke bureaucratische vastleggingen ten dienste moeten staan van hun persoonlijke verwerking. Dat is niet alleen akelig egoistisch, het is ook ontzettend dom.
Wat de overheid zelf al in de kaart speelt door aangifte te verplichten.

Het telt bij een zwangerschap van meer dan 24 weken qua verplichtingen aan alle kanten hetzelfde als het overlijden van een levend persoon, maar als je erkenning wilt voor dat doodgeboren kind aangifte van moest doen kan dat weer niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160323420
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat de overheid zelf al in de kaart speelt door aangifte te verplichten.

Het telt bij een zwangerschap van meer dan 24 weken qua verplichtingen aan alle kanten hetzelfde als het overlijden van een levend persoon, maar als je erkenning wilt voor dat doodgeboren kind aangifte van moest doen kan dat weer niet?
Het is geen erkenning, ook niet voor een gezond kind. Geen idee wat alle functies ervan zijn, en het staat mensen vrij om vol te schieten bij een officieel papiertje, maar daar zijn ze in ieder geval niet voor.
pi_160324072
Terence voelt zich hierdoor geen vader.

quote:
Omroep Brabant

Het dochtertje van Petra en Terence Polak werd dood geboren. Het dochtertje van Petra en Terence Polak werd dood geboren.
Ze willen erkenning voor hun doodgeboren kindje Raven en dus starten Petra en Terence een petitie

HELMOND - "Het voelt alsof je keer op keer een klap in je gezicht krijgt." Zo omschrijft Petra Polak het feit dat haar doodgeboren dochtertje Raven niet kan worden bijgeschreven in de Basisregistratie personen (BRP). De wet staat dat niet toe en Petra en haar man Terence willen dat veranderen. Om dat te bereiken zijn twee vrouwen een petitie gestart, waar Terence en Petra zich van harte bij aansloten.

De petitie Ik wil ook in het BRP is al bijna vijfhonderd keer getekend.

'Ik ben wél vader'
Op 10 juni 2015 werd Raven Polak geboren in het ziekenhuis in Helmond. Ze was al dood. Een dag ervoor stopte haar hartje met kloppen. "Je bent dan verplicht om aangifte te doen. Maar Raven wordt niet bijgeschreven in de BRP", vertelt haar vader Terence Polak.

"Het voelt net alsof ze vinden dat je geen vader bent, maar zo voel ik me wel. Als andere mensen inloggen op mijnoverheid.nl zien ze alle informatie over hun kinderen. Bij mij staat er niets. Dus volgens de regering ben ik geen vader, maar dat ben ik wel. Ik heb een heel mooie dochter."

'Alsof je verdriet niet erkend wordt'
De geboorteaangifte van een kindje dat dood wordt geboren, is verplicht, staat te lezen op de website van de Rijksoverheid. Dat geldt voor een doodgeboren kindje na een zwangerschap van 24 weken of langer.

"Ik heb 36 weken lang toegeleefd naar de komst van Raven", vertelt Terence. "Daar komt abrupt een einde aan. Dat is al een klap op zich. Uiteindelijk zeggen ze eigenlijk dat je geen kind hebt. Het voelt alsof je verdriet niet erkend wordt."

'Geef onze kinderen een stem'
Met de petitie willen Petra en Terence dat doodgeboren kinderen ook worden opgenomen in het BRP. "Het is gewoon heel wrang. Je wilt dat de kinderen op deze manier toch een stem krijgen. Ze hebben nooit kunnen spreken, maar ze verdienen een plekje op deze wereld."

pi_160324269
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vrees dat Terence sowieso een waardeloze vader zou zijn, als hij alleen zich alleen iets kan voelen als het van de overheid mag.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 20:48:50 #40
137949 Disana
pi_160324347
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die mensen moeten dringend in therapie.
pi_160325250
Vind ik ook.

Het BRP is voor de overheid om o.a. te kunnen kijken of iemand recht heeft op toeslagen etc.
Het is totaal zinloos om een doodgeboren kind een BSN-nummer te geven.

quote:
Voor het gebruik en de toegankelijkheid van gegevens uit de BRP gelden strikte regels. Hierdoor blijft de privacy gewaarborgd. Burgers hebben het recht hun gemeente te vragen om hun persoonsgegevens geheim te houden. Deze geheimhouding geldt niet voor instanties die de gegevens nodig hebben om hun taken uit te voeren. Zij mogen de gegevens daarom gebruiken.
Ik kan me goed voorstellen dat er ook mensen zijn die liever niet hebben dat instanties kunnen zien hoeveel doodgeboren kinderen je hebt gehad..

Daarnaast vraag ik me af of Terence zit wel opeens vader voelt als het beschreven staat in een database waar bijna niemand toegang toe heeft..
pi_160325279
Rare woordkeuze in het openingscitaat. "We vieren elk jaar de verjaardag..." - Nee, je herdenkt / viert elk jaar de geboortedag. Verjaren doe je wanneer je een jaar ouder wordt.

Ik heb er op zich trouwens niks op tegen om te voorzien in de behoefte van mensen die hun doodgeboren kind erkend willen hebben. Moet te doen zijn, lijkt me.
pi_160325281
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Die mensen moeten dringend in therapie.
Hier is niks tegen te doen hoor. Ze zijn vader en moeder geworden.

Edit: oeps sorry, ik zeg vader en moeder, ik twijfel nu een beetje of dat officieel wel helemaal waar is want het "wezen" is net niet geboren.
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 21:13:40 #44
137949 Disana
pi_160325315
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hier is niks tegen te doen hoor. Ze zijn vader en moeder geworden.

Edit: oeps sorry, ik zeg vader en moeder, ik twijfel nu een beetje of dat officieel wel helemaal waar is want het "wezen" is net niet geboren.
Als die mensen dat zo voelen, dan vind ik dat hun zaak. Maar het gaat niet helpen daar de bureaucratie mee op te zadelen.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:16:25 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160325426
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Als die mensen dat zo voelen, dan vind ik dat hun zaak. Maar het gaat niet helpen daar de bureaucratie mee op te zadelen.
Hoeveel extra bureaucratie gaat het eigenlijk om, ze waren ook al verplicht aangifte te doen, en kennelijk kan het naleven van de wet op de lijkbezorging ook worden gecontroleerd voor iemand die niet bestaan heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160325512
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:13 schreef Disana het volgende:

[..]

ik zie niemand prediken om de overlijdensaktes van deze wezens per direct te schrappen. Waarom is dat?
  † In Memoriam † maandag 29 februari 2016 @ 21:19:29 #47
137949 Disana
pi_160325547
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel extra bureaucratie gaat het eigenlijk om, ze waren ook al verplicht aangifte te doen, en kennelijk kan het naleven van de wet op de lijkbezorging ook worden gecontroleerd voor iemand die niet bestaan heeft.
Zoals ik het begrijp, willen de mensen van deze petitie dat het doodgeboren kind in de burgerlijke stand wordt bijgeschreven als kind. Of dat veel rompslomp is weet ik niet, maar ik vind het in strijd met de realiteit en daarom lijkt het me een slecht idee.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:21:58 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160325629
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp, willen de mensen van deze petitie dat het doodgeboren kind in de burgerlijke stand wordt bijgeschreven als kind. Of dat veel rompslomp is weet ik niet, maar ik vind het in strijd met de realiteit en daarom lijkt het me een slecht idee.
Dus als je 38 weken zwanger bent en je kind overlijdt een dag voor de geboorte heb je nooit een kind gehad, maar als het tijdens of direct na de geboorte overlijdt wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160325658
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik zie niemand prediken om de overlijdensaktes van deze wezens per direct te schrappen. Waarom is dat?
Omdat je zonder die akte het kind niet mag begraven of cremeren.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:24:13 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160325715
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat je zonder die akte het kind niet mag begraven of cremeren.
Maar dat ben je weer verplicht te doen... als ouders van dat kind dat niet bestaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')