Die eigen kracht komt ook voor een aanzienlijk deel voort uit dat mensen weten wanneer zo'n evenement plaatsvindt. Dus bijvoorbeeld elk jaar met Pasen of Hemelvaart.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Evenementen die alleen kunnen bestaan omdat het volk geen idee heeft wat ze met zo'n collectieve vrije dag aanmoeten, zijn niet al te best. Liever evenementen die wel weten te boeien uit eigen kracht.
Dat zijn nou net feestdagen die elk jaar op een andere datum of zelfs in een andere maand vallen. Superhandig!quote:Op maandag 29 februari 2016 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die eigen kracht komt ook voor een aanzienlijk deel voort uit dat mensen weten wanneer zo'n evenement plaatsvindt. Dus bijvoorbeeld elk jaar met Pasen of Hemelvaart.
Ja, dat werkt inderdaad handig en primaquote:Op maandag 29 februari 2016 09:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zijn nou net feestdagen die elk jaar op een andere datum of zelfs in een andere maand vallen. Superhandig!
Not.
Waarom zou dat niet lukken? Volgens mij ben je daar zelf bij.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof alle vrije dagen opnemen lukt.
Waarom zou dat gebeuren? Die vrijwilligers krijgen toch ook niet minder vrije dagen?quote:Oh en als bij evenementen een groot deel van de vrijwilligers wegvalt, dan kunnen ze het ook wel vergeten.
Ja, maar dat is niet de reden dat ik dit zeg. Vroeger zat ik in een totaal andere sector.quote:Overigens zit jij ook net in een sector die dan vermoedelijk toch maar vasthoudt aan de oude verdeling en dat in de praktijk zo alsnog oplegt aan het grootste deel van Nederland.
Paaspop, het ene jaar 20 graden en zonnig, het andere jaar vriest en sneeuwt het. Superhandig!quote:Op maandag 29 februari 2016 09:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, dat werkt inderdaad handig en prima.
Serieus? Zo opeens uit?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Weet iemand nog een leuke chick, heb een vriendin minder.
Oetel = Oeteldonk?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik stond vannacht op oetel met mijn spullen.
Dat leert de praktijk nu al. Er zijn zoveel mensen met een stuwmeer aan uren, dit laat zo'n meer enkel maar voller stromen.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet lukken? Volgens mij ben je daar zelf bij.
Het zal in de praktijk veelal een reden zijn om de deelname nog eens te heroverwegen. Als je ergens apart vrij voor moet nemen wordt de drempel nu eenmaal hoger.quote:Waarom zou dat gebeuren? Die vrijwilligers krijgen toch ook niet minder vrije dagen?
Tja, het maakt dit vooral een theoretisch verhaal, juist vanwege die rol van het onderwijs. In bijna alle gevallen zullen namelijk 2e paas en pinksterdag en hemelvaart gewoon vrij blijven. Net als Bevrijdingsdag en Koningsdag.quote:Ja, maar dat is niet de reden dat ik dit zeg. Vroeger zat ik in een totaal andere sector.
Voor het onderwijs is het wat lastiger omdat het hele onderwijssysteem in ons land nu eenmaal is gebouwd op klassikaal lesgeven. Als een dag vrij is, dan moet die dus voor iedereen zijn (in ieder geval op die school, maar omdat gezinnen vaak meer kinderen hebben is afstemmen met het naburige basisonderwijs ook wel weer praktisch). Gezien de gemiddelde klassensamenstelling zal Kerstmis dus wel vrij zijn inderdaad, maar ik zou er ook geen problemen mee hebben als een Islamitische school de hele ramadan vrij roostert. Als ze maar aan het aantal lesdagen komen, maakt dat volgens mij weinig uit.
klote Appeltje!quote:Op maandag 29 februari 2016 10:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Klote man.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik stond vannacht op oetel met mijn spullen.
Heb je een hotel genomen?quote:Op maandag 29 februari 2016 10:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Den Bosch ja en er gaat geen nachttrein naar mijn kutdorp.
Dat is wel positief.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:09 schreef Gutmensch het volgende:
En hij hoeft niet meer naar Brabant.
Au.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Lekker zuur met dit weer.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh, heb bier genomen, de dag vrij genomen en die paar uur uitgezeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |