Dan ben jij ook gewoon onderdeel van het probleem door mensen zo hoog in te schatten. Hoe oud ben je?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
Nee ik vind iemand dwingen tot iets anders dan iemand bang maken met een onbewezen verhaal. De persoon die het verhaal hoort kan het immers eenvoudig negeren. Dat mensen hun gedrag aanpassen omdat ze bang zijn geworden vind ik ook een eigen keuze en geen dwang. Verder blijf ik erbij dat het de mensen zijn die het gedrag doen, religie is niet anders dan andere onbewezen opvattingen van mensen.
Leeftijd heeft er toch weinig mee te maken. Welk probleem heb je het trouwens over?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan ben jij ook gewoon onderdeel van het probleem door mensen zo hoog in te schatten. Hoe oud ben je?
Jouw soort naieviteit kom je bijna alleen tegen bij mensen onder de 30.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
Leeftijd heeft er toch weinig mee te maken. Welk probleem heb je het trouwens over?
Jouw gebrek aan argumenten zie ik vrij veel.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jouw soort naieviteit kom je bijna alleen tegen bij mensen onder de 30.
Neen, mijn euvel is dat ik erg kritisch ben en te intelligent, waardoor ik alles doorzie en me nergens bij aan kan sluiten.quote:Op maandag 29 februari 2016 07:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ben je een beetje makkelijk beïnvloedbaar, L_B?
Dan moet je programmeur worden.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Neen, mijn euvel is dat ik erg kritisch ben en te intelligent, waardoor ik alles doorzie en me nergens bij aan kan sluiten.![]()
Werken lukt dus ook niet, want ik heb alles door en kan me dien ten gevolge niet als slaaf opstellen. Psychologische hulp is zinloos, ik snap binnen 10 minuten waar mevrouw of meneer de psycholoog op uit is.
Het is eenzaam aan top.![]()
Moslima's zijn echt leuk en lief.Maar ze willen alleen met je trouwen als je ook Moslim wordt en zelfs toneel spelen dat ik Moslim ben lukt niet.
![]()
De Koran zit filosofisch niet sterk in elkaar, het is te makkelijk onderuit te halen. Hetzelfde geldt voor de bijbel en de bhagavad gita.
Alleen de Tao en Osho staan nog overeind, maar daar kan je je niet bij aansluiten. Osho is vermoord door de Amerikaanse geheime dienst en Taoistische centra hebben nooit echt bestaan. Je aansluiten bij Tao is al strijdig met het concept Tao trouwens. Ik bezit te weinig Tao om dit door te hebben, hierin moet ik nog groeien.
Hochbegabten haben es schwer, also.
Goed jochie, je raakt die naieviteit vanzelf kwijt. Jammer alleen dat er zoveel domme lui zoals jij zijn en de slachtoffers blijven vallen.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:36 schreef Wespensteek het volgende:
Jouw gebrek aan argumenten zie ik vrij veel.
quote:Op maandag 29 februari 2016 10:25 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Men zou denken dat dergelijke opmerkingen strafbaar zijn, maar het hele internet is overgenomen door Stormfront of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PVV-aanhangerts op de Facebauk zijn maar gewoon van die 'ik keur het niet goed, maar....'-façade afgestapt en vertellen eerlijk hoe ze tegen deze kwestie aankijken.Genot
![]()
Waar hebben deze 'mensen' eigenlijk onderwijs genoten? Zat Nederlandse taal en literatuur niet in het vakkenpakket?![]()
Ik heb echt liever moslims dan Tokkies of Duindorpers.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dhimmie zijn mag ook hoor. Je lekker dienstbaar opstellen aan moslims. Uiteraard ontvang je dan een toffe houding, inclusief een lekker kopje zoete thee.
Als jij zelf niet in staat bent te onderbouwen waarom ik van mening moet veranderen is het vreemd dat je mij jouw gebrek aan overtuigingskracht verwijt.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Goed jochie, je raakt die naieviteit vanzelf kwijt. Jammer alleen dat er zoveel domme lui zoals jij zijn en de slachtoffers blijven vallen.
Albanië.quote:Op maandag 29 februari 2016 11:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geef me 1 voorbeeld in de wereld waar er meer dan 20% moslims zijn en het nog steeds zo tof is?
Ik heb heel duidelijk de vraag gesteld hoe het komt dat daar waar religie zo'n grote rol speelt er zoveel ellende is. Deze correlatie is zo evident dat de vraag stellen de argumentatie is. Het enige wat jij kan doen is zeggen; 'nietus'. Kom jij dan eens met een verklaring waarom er veel religieuze invloed zoveel ellende is.... Ik heb mijn stelling genoeg beargumenteerd.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:47 schreef Wespensteek het volgende:
Als jij zelf niet in staat bent te onderbouwen waarom ik van mening moet veranderen is het vreemd dat je mij jouw gebrek aan overtuigingskracht verwijt.
Een vriend van me is programmeur en verdient bakken met geld (en krijgt het geld niet op, want ICT-ers komen immers nooit buiten en geven dus geen geld uit). Maar neen, dat lijkt me enorm saai, bovendien haat ik computers.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan moet je programmeur worden.
Een vraag is toch geen bewijs? Er zijn vrij veel landen bijv. VS waar religie een grote rol speelt en et niet echt een grote chaos is. Mensen hebben gedrag en een religie doet nog steeds niets. Als jij dat niet wil zien is het jammer. Communisme heeft ook geen mensen vermoord, mensen hebben anderen vermoord omdat anderen geen communist wouden zijn. Bij religie is het precies hetzelfde, menselijke gedrag, wij tegen zij, is de basis van het probleem. Wij zijn moslims/christenen en jullie moeten dat ook worden, niet de religie dwingt ertoe maar de mens wil zijn normen opleggen aan anderen.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb heel duidelijk de vraag gesteld hoe het komt dat daar waar religie zo'n grote rol speelt er zoveel ellende is. Deze correlatie is zo evident dat de vraag stellen de argumentatie is. Het enige wat jij kan doen is zeggen; 'nietus'. Kom jij dan eens met een verklaring waarom er veel religieuze invloed zoveel ellende is.... Ik heb mijn stelling genoeg beargumenteerd.
Een land waar religie bijna compleet verdreven was. Het zijn alleen nog moslims in naam, niet beleidend. Integendeel er ontstaan nu af en toe wat conflicten door islamitische predikers die overkomen.quote:
De VS gaat prat op seculier zijn, zelfs het overgrote deel van de gelovigen. Maar ik wil het wel voor je specificeren naar islam. Kom daar eens met een voorbeeld van?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
Een vraag is toch geen bewijs? Er zijn vrij veel landen bijv. VS waar religie een grote rol speelt en et niet echt een grote chaos is.
Ga je die discussie nu weer overnieuw beginnen, religie is het middel.quote:Mensen hebben gedrag en een religie doet nog steeds niets. Als jij dat niet wil zien is het jammer. Communisme heeft ook geen mensen vermoord, mensen hebben anderen vermoord omdat anderen geen communist wouden zijn. Bij religie is het precies hetzelfde, menselijke gedrag, wij tegen zij, is de basis van het probleem. Wij zijn moslims/christenen en jullie moeten dat ook worden, niet de religie dwingt ertoe maar de mens wil zijn normen opleggen aan anderen.
Ach ja, beter is inderdaad een atheistisch land. Helaas bestaan die niet. Ook in Nederland zijn de veel wetten opgesteld in verband met religie. Zondagsrust, verbod tot gebruik van soft-drugs en allerlei wetten die anti-seks zijn en anti-knuffelen/lichamelijkheid, anti-naturisme bijvoorbeeld. Onze verkrampte houding tegenover seks en naaktheid komt nog altijd voort uit religie, ook al gaan velen niet langer ter kerke. Onze zure Calvanistische aard van een koekje bij de koffie en dan de deksel op je vingers, is nog altijd het gevolg van onze protestantse aard, sterker nog het hele invidualisme en kapitalisme is te danken aan het feit dat we protestant en niet katholiek zijn. Ook al gaan velen niet langer ter kerke.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een land waar religie bijna compleet verdreven was. Het zijn alleen nog moslims in naam, niet beleidend. Integendeel er ontstaan nu af en toe wat conflicten door islamitische predikers die overkomen.
Zonder internet is het wel lastig bekvechten.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Een vriend van me is programmeur en verdient bakken met geld (en krijgt het geld niet op, want ICT-ers komen immers nooit buiten en geven dus geen geld uit). Maar neen, dat lijkt me enorm saai, bovendien haat ik computers.
Als morgen wereldwijd het internet uit valt, ben ik content.
Wat bedoel je met voorbeelden? Turkije ging ook prat op seculier zijn is dat een voorbeeld, het schijnt ook een land te zijn?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De VS gaat prat op seculier zijn, zelfs het overgrote deel van de gelovigen. Maar ik wil het wel voor je specificeren naar islam. Kom daar eens met een voorbeeld van?
[..]
Ga je die discussie nu weer overnieuw beginnen, religie is het middel.
Kan in het echt ook hoor, alleen heb je dan te maken met echte mensen en niet met trollen of mensen met namen als Linkse Boomknuffelaar, Grote Smurf of Yogibeer.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zonder internet is het wel lastig bekvechten.
quote:Op maandag 29 februari 2016 10:52 schreef Yogaflame het volgende:
Kom, we gaan mensen (omdat ze een debiel woestijngeloof aanhangen) aanvallen, en noemen ons 'verzetshelden'.meer van het niveau 'dutch defense league' pond scum en bange mannetjes
Je verwart weer dingen, mensen gebruiken ook communisme daarvoor. Het blijft gewoon menselijk gedrag dat niets met religie te maken heeft. Ook de geschiedenis van landen is totaal verschillend en daardoor gaat de vergelijking van je helemaal mank. Indonesië en Turkije staan er heel anders voor dan Saoedi-Arabië. Qua religie van de mensen is er vrij weinig verschil. Als je een verklaring zoekt voor de chaos in landen moet je verder kijken dan religie. Verder is religie natuurlijk een middel dat heb ik al aangegeven maar verder is de acht van veel leiders in die landen gewoon gebaseerd op dezelfde zaken als andere dictators.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:17 schreef truthortruth het volgende:
Het feit dat je niet met een lijst aan islamitische landen aan kan komen waarin menselijke vrijheden en rechten gewaarborgd zijn zou voor ieder weldenkend mens een signaal moeten zijn. Dat feit negeren is gewoon idioot. Religie wordt wereldwijd als middel gebruikt om macht uit te oefenen , mensen te onderdrukken en een wij/zij situatie te creëeren. Daar je ogen voor sluiten is dat middel legitimeren.
Het zijn dus wel de mensen en de religie is zoals jezelf nu al toegeeft slechts een middel. Als is dat zelfs discutabel want ik vind het een excuus. Men zoekt een reden om andere te onderdrukken en anders te behandelen. Mensen dat ook omdat ze tegen religie zijn en zelf niet religies zijn.quote:Ik suggereer niet dat het de mensen zijn, het is de religie.
Daarom faalt communisme ook en religie niet. Religie is daardoor ook zoveel gevaarlijker als middel.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:28 schreef Wespensteek het volgende:
Je verwart weer dingen, mensen gebruiken ook communisme daarvoor.
Hoe komt het dan dat religie zo eenvoudig te identificeren als overeenkomst tussen deze landen.quote:Het blijft gewoon menselijk gedrag dat niets met religie te maken heeft. Ook de geschiedenis van landen is totaal verschillend en daardoor gaat de vergelijking van je helemaal mank. Indonesië en Turkije staan er heel anders voor dan Saoedi-Arabië. Qua religie van de mensen is er vrij weinig verschil. Als je een verklaring zoekt voor de chaos in landen moet je verder kijken dan religie. Verder is religie natuurlijk een middel dat heb ik al aangegeven maar verder is de acht van veel leiders in die landen gewoon gebaseerd op dezelfde zaken als andere dictators.
Het is niet slechts een middel, het is het middel, omdat mensen er in willen geloven. Maar goed, ondanks alle 'in your face' bewijzen heb jij een reden om een andere mening te hebben.quote:Verder heeft dat allemaal niets meer te maken met wat je schreef:
Het zijn dus wel de mensen en de religie is zoals jezelf nu al toegeeft slechts een middel. Als is dat zelfs discutabel want ik vind het een excuus. Men zoekt een reden om andere te onderdrukken en anders te behandelen. Mensen dat ook omdat ze tegen religie zijn en zelf niet religies zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |