Noemde verschillende voorbeelden. Er is nu eenmaal een verschil tussen iemand gewoon hulp aanbieden en denigrerend doen omdat iemand een kut heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is ook één van de problemen, de rare voorbeelden. Zie bijvoorbeeld het filmpje in de link in de OP, ook daar allerlei rare voorbeelden die zelden voorkomen („Wil je echt meer salaris? Je hebt je schoonheid toch?”).
Ik heb wel eens gehad dat een vrouw uit de buurt zich met mijn tuin begon te bemoeien toen ik er in bezig wasquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:26 schreef Polenbatser het volgende:
Nou, ik heb al twee keer gehad dat ik bij het benzinestation de banden van m'n auto ging oppompen en dat een man zich ermee bemoeide. Ongevraagd dus. Zelf vonden ze het vast heel behulpzaam, maar kon me toch niet aan de indruk onttrekken dat het was omdat ik vrouw ben. Daarbij vonden ze het ook nodig om me te 'corrigeren' over de bandenspanning, wat dus geen correctie was, maar hun eigen mening.
Dat is net zo storend ja, werkt twee kanten op natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat een vrouw uit de buurt zich met mijn tuin begon te bemoeien toen ik er in bezig wasEn vrouwen die tijdens het kleren passen zich er spontaan mee gaan bemoeien
Sorry maar dat zou ik ook niet positief opvatten. Waarom? Ik ben een vrouw heb een technische opleiding afgerond. Twee zelfs... Ik heb absoluut geen linkerhanden. Als jij dan FF als vreemde aan komt kakken en mij duidelijk maakt dat misschien 90% van de vrouwen dat soort dingen niet doen of niet kunnen en dan denkt dat je het daarom beter kunt of whatever dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Dan denk maar wat verder na. Ben geen feminist of zo. Je moet gewoon mensen in hun waarde laten. Dat je 100 keer iets ziet en het 5 keer anders is juist dat hoort zo. Je kunt mensen nietquote:Op vrijdag 4 maart 2016 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk en ik snap ook wel dat je dit zegt. Echter is het natuurlijk wel een feit dat dingen als auto's, elektronica en bouwtechnische dingen mannen over het algemeen nu eenmaal beter liggen dan vrouwen. Hoeveel vrouwen kiezen er voor een opleiding in zo'n vakgebied? Hoeveel vrouwen werken er in de bouw, als automonteur of als elektricien?
Als de man in jouw verhaaltje het 'dat is geen vrouwenwerk' weg zou laten vind ik het totaal niet seksistisch als een man dat aan zou bieden. Je zou hem ook dankbaar kunnen zijn. Ben ik ook als mijn vrouw mij aanbied om bepaalde dingen voor mij te doen.
Of je moet werkelijk overal een probleem achter willen zoeken waar ook feministes nogal een handje van hebben.
Mijn godquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:43 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Sorry maar dat zou ik ook niet positief opvatten. Waarom? Ik ben een vrouw heb een technische opleiding afgerond. Twee zelfs... Ik heb absoluut geen linkerhanden. Als jij dan FF als vreemde aan komt kakken en mij duidelijk maakt dat misschien 90% van de vrouwen dat soort dingen niet doen of niet kunnen en dan denkt dat je het daarom beter kunt of whatever dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Dan denk maar wat verder na. Ben geen feminist of zo. Je moet gewoon mensen in hun waarde laten. Dat je 100 keer iets ziet en het 5 keer anders is juist dat hoort zo. Je kunt mensen niet
in een hokje stoppen. Mannen ook niet... Genoeg mannen in "vrouwen beroepen" die het ook super goed doen.
Zo'n opmerking is dan ook totaal misplaatst.
pcies. En lekker thuis zitten met de kleine is ook geen straf toch.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:54 schreef ems. het volgende:
Ach, vrouwen moeten niet zo whinen. Ze hebben immers schoonheid.
Integendeel. Dat is de droom leven.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
pcies. En lekker thuis zitten met de kleine is ook geen straf toch.
Inderdaad, seksueel mondige vrouwen worden al gauw als enge figuren gezien, dan voelt de man zich ineens bedreigd. Maar zulke vrouwen zijn er bij mijn weten niet zoveel, ik zie ze eigenlijk alleen in films.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ren hard weg, zo'n gestoord wijf is hartstikke gevaarlijk. Die gaat je vast stalken, terwijl ze op zolder bezig is met het stikken van een handtas van balzakhuid of zo. Ik heb niks tegen seksueel assertieve vrouwen verder, maar voor zo'n roofdier dat niet eens normaal een praatje wil aanknopen moet je oppassen, dat is GGZ-terrein.
Maar ik ben wel met je eens dat het bedreigende een heel belangrijk verschil maakt. Vrouwen kunnen lomp, grof, vervelend en handtastelijk zijn, en dat kan ongemakkelijk en genant zijn, maar beangstigend wordt het niet snel omdat er altijd nog de fysieke kracht is. Dus die vergelijking wordt tov vrouwen nooit eerlijk. Net zoals het ook niet eerlijk is dat zo'n seksueel agressieve vrouw voor gestoord wordt aangezien en een even (verbaal) seksueel agressieve man voor normaal doch ongemanierd. Maar zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, je kunt bepaalde biologische aspecten niet wegredeneren.
Dit zijn Franse allochtonen, misschien zijn die wel anders dan onze parels. Alhoewel, ik meen dat er ook een filmpje rondgaat van een vrouw die door zo'n buurt en die voortdurend nageroepen wordt. Maar ik vind het niet specifiek gedrag voor allochtonen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Opvallend dat dit op joop.nl staat, het lijken toch vooral kansenjongeren die vrij agressief reageren. Wel weer de groep die het vaakst vrouwen lastig valt (maar daar hoor je #geengrapje dan weer niet over).
Ik heb geen enkel opzicht moeite met seksueel mondige vrouwen, maar het gaat om de manier waarop. Dat mens in dat filmpje is extreem verbaal seksueel agressief, dat zou op mij de indruk maken dat het een psychiatrisch geval is waar je ver vandaan moet blijven. Als ze op een normale manier recht op hun doel afgaan is het een ander verhaal. Daar zijn er best veel van.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, seksueel mondige vrouwen worden al gauw als enge figuren gezien, dan voelt de man zich ineens bedreigd. Maar zulke vrouwen zijn er bij mijn weten niet zoveel, ik zie ze eigenlijk alleen in films.
Je bedoelt dat de man dan ineens hoofdpijn krijgt en er geen zin in heeft. Bedreigd is een groot woordquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, seksueel mondige vrouwen worden al gauw als enge figuren gezien, dan voelt de man zich ineens bedreigd.
https://www.vn.nl/factual(...)elemaal-niet-zielig/quote:De situatie in Nederland zal vast anders zijn, erkent Hoff Sommers, maar ze vreest dat de trend die in Amerika is ingezet al naar Europa is overgewaaid. ‘Kennen jullie de Hollaback-campagne?’ vraagt ze. Ze doelt op een populair filmpje van een jaar geleden, waarin we zien wat een vrouw die dwars door New York loopt zoal te horen krijgt (Hey beautiful!, Hi sweetie!, Dááámn!). ‘Dat is irritant, dat begrijp ik,’ begint Hoff Sommers. ‘Maar wat mij stoort en wat ik exemplarisch vind voor het moderne feminisme, is dat deze campagne is opgezet om de wetgevers te beïnvloeden, zodat straatintimidatie wordt verboden.’
Dat wil de VVD in Amsterdam ook. Wat stoort u daaraan? U erkent toch dat het irritant is?
‘Nou, je zult een heleboel gevangenissen moeten bouwen. Het is onvermijdelijk dat je buiten op straat in situaties komt waarin anderen je ongevraagd aanspreken. Dat kun je onplezierig vinden, maar het hoort er nu eenmaal bij in het leven. Een professor in de rechten zei dat het een mensenrecht moest zijn om ongehinderd over straat te gaan. Dat is onmogelijk.’
Prima stukjequote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:29 schreef Disana het volgende:
Voer voor de criticasters:
[..]
https://www.vn.nl/factual(...)elemaal-niet-zielig/
Ken jij feministen zoals zij die beschrijft? Ik herken er helemaal niets in, dus ik denk dat het een Amerikaans dingetje is.quote:
Radicaal feminisme leeft hier niet zo. Maar de BlackLivesMatter-beweging kent hetzelfde patroon, die is ook gekaapt door slachtofferschapsfetisjisten. Ook in Nederland.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:44 schreef Disana het volgende:
Ken jij feministen zoals zij die beschrijft? Ik herken er helemaal niets in, dus ik denk dat het een Amerikaans dingetje is.
Doe je daarbij op Quinsey Gario? Want verder merk ik er niet veel van, uitgezonderd af en toe een oprisping over herstelbetalingen i.v.m. slavernij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Radicaal feminisme leeft hier niet zo. Maar de BlackLivesMatter-beweging kent hetzelfde patroon, die is ook gekaapt door slachtofferschapsfetisjisten. Ook in Nederland.
Jij bent zo'n iemand zoals zij het beschrijft.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ken jij feministen zoals zij die beschrijft? Ik herken er helemaal niets in, dus ik denk dat het een Amerikaans dingetje is.
quote:Op zondag 28 februari 2016 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Deze campagne gaat over opmerkingen die algemeen geaccepteerd worden maar die feitelijk seksistisch zijn. Ze zijn dus niet strafbaar, ze geven blijk van ongelijkheid.
Ja, Quinsy Gario en diverse mindere goden. Ze staan niet op iedere straathoek maar ze zijn er wel. En bij gelegenheid maken ze hun ketelmuziek.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:57 schreef Disana het volgende:
Doe je daarbij op Quinsey Gario? Want verder merk ik er niet veel van, uitgezonderd af en toe een oprisping over herstelbetalingen i.v.m. slavernij.
Gelukkig geen persoonlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, deze campagne was bedoeld met een glimlach. Het verbaast me dat iedereen hem zo vreselijk serieus neemt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 19:54 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Gelukkig geen persoonlijk.
Maar heb hier op FOK! wel een paar voorbij zien komen hoorAl noemen ze zichzelf dan niet perse feminist.
Deze campagne zegt toch ook al genoeg trouwens
De enige soort lach die je hiervan zult krijgen is deze:quote:Op zondag 6 maart 2016 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, deze campagne was bedoeld met een glimlach. Het verbaast me dat iedereen hem zo vreselijk serieus neemt.
Lachwekkend is het zeker jaquote:Op zondag 6 maart 2016 12:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, deze campagne was bedoeld met een glimlach. Het verbaast me dat iedereen hem zo vreselijk serieus neemt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |