Met een spectaculair optreden in de Europa League tegen FC Midtjylland heeft Memphis Depay zijn krediet bij fans en analytici een beetje terugverdiend. Louis van Gaal zegt echter nooit getwijfeld te hebben aan zijn aankoop, die een moeizaam eerste seizoen doormaakt op Old Trafford. ,,Hij moet gewoon wennen aan het niveau van de Premier League. Daar zijn we dagelijks mee bezig."
,,Ik geef Memphis niet op", vertelt Van Gaal aan de Daily Mirror. ,,En Adnan Januzaj ook niet. Ik herken het talent en de kwaliteit bij deze spelers. Memphis is bij vlagen geweldig, maar hij is nog niet constant. Na donderdag moet hij het nu ook tegen Arsenal kunnen laten zien." United speelt zondagmiddag voor eigen publiek tegen de Gunners.
Volgens Van Gaal had hij maar tien minuten nodig om het talent bij Memphis te herkennen. ,,De eerste keer dat ik hem zag spelen was tijdens mijn eerste jaar als bondscoach van Oranje. Hij kwam bij PSV in de 80ste minuut in de ploeg. Ik zei tegen mijn collega: 'Dit is een echte voetballer, die kan wel wat.' Ik wist meteen dat hij het hoogste niveau aan zou kunnen."
De oefenmeester heeft vertrouwen in een goed resultaat tegen Arsenal. ,,Zij hebben een goede ploeg, maar zijn niet constant. En ons vertrouwen is gegroeid na de overwinning van donderdag in de Europa League."
In oktober werd ManUnited in Londen overklast door Arsenal. Na een halfuur stond het al 3-0 voor de thuisploeg. Daarna werd er niet meer gescoord.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !