Je verwachtingen zijn onrealistisch als je altijd flitsend voetbal verwacht. 27 uit 9 en vier keer de nul op rij houden is wat mij betreft flitsend genoeg. Helemaal als je in de tussentijd op het hoogste Europese niveau speelt en zelfs die teams niet in Eindhoven kunnen winnen. Da's wat mij betreft flitsend genoeg voor dit team.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het was gewoon niet bepaald flitsend gisteren. Resultaat is prima maar je kan moeilijk gaan zitten beweren dat het zo'n goede pot voetbal was.
Lekker dat we weer de nul houden én deze keer ook echt zo goed als niks weg hebben gegeven (één kans vlak na de 1-0 en dat was het wel geloof ik). Dat is wel eens anders.
Dat doet hij dan ook erg netjes, maar Willems is vaak zat rond de 16 te vinden. In de weg lopen, of een ander voor de voeten lopen doet hij inderdaad zelden. Maar zeker bij thuiswedstrijden komt hij vaak zat op. Tis niet iemand die de achterlijn opzoekt en voorgeeft, maar altijd zweeft tussen de opties voorzet, of schot op doel.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik hoor dat meer, maar Willems komt haast nooit op de positie van linksbuiten. Hij slingert die bal maximaal een meter of 20 over de middenlijn voor. Dan staat ie in 5 stappen weer op de backpositie. Je ziet hem nooit de flankspeler voor de voeten lopen.
Wat ik zeg; ik hoor het meer, maar ik zie het niet. Ik zie heel vaak de beroemde overstap en de slingerbal net over de middenlijn, maar de rushes en knallen op doel staan mij zo niet op het netvlies, dit seizoen. Hoewel die voor hem natuurlijk ook pas net is begonnen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat doet hij dan ook erg netjes, maar Willems is vaak zat rond de 16 te vinden. In de weg lopen, of een ander voor de voeten lopen doet hij inderdaad zelden. Maar zeker bij thuiswedstrijden komt hij vaak zat op. Tis niet iemand die de achterlijn opzoekt en voorgeeft, maar altijd zweeft tussen de opties voorzet, of schot op doel.
Dit is juist een verbetering t.o.v. het oude Ajaxsysteem, en het vraagt om een uitermate talentvolle back, om dit zo uit te kunnen voeren.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik hoor dat meer, maar Willems komt haast nooit op de positie van linksbuiten. Hij slingert die bal maximaal een meter of 20 over de middenlijn voor. Dan staat ie in 5 stappen weer op de backpositie. Je ziet hem nooit de flankspeler voor de voeten lopen.
Ik denk dat niemand mij er van zal beschuldigen dat ik altijd flitsend voetbal verwacht.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je verwachtingen zijn onrealistisch als je altijd flitsend voetbal verwacht. 27 uit 9 en vier keer de nul op rij houden is wat mij betreft flitsend genoeg. Helemaal als je in de tussentijd op het hoogste Europese niveau speelt en zelfs die teams niet in Eindhoven kunnen winnen. Da's wat mij betreft flitsend genoeg voor dit team.
Het is dan ook heel logisch. Hij heeft in op zijn positie de Jong, Locadia, Pereiro, Propper, vGinkel en Guardado vaker voor zich dan achter zich. Waarom zou ie dan de drukte in rennen? Laat hem die bal maar lekker vanaf de middenlijn voorgeven. Genoeg mensen in/rondom de zestien die er wat mee kunnen.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:48 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is juist een verbetering t.o.v. het oude Ajaxsysteem, en het vraagt om een uitermate talentvolle back, om dit zo uit te kunnen voeren.
Kijk, zo lang hij hem van 20 meter over de middenlijn goed voor krijgt en er doelpunten vallen, hoeft hij die meters niet te maken naar de achterlijn (wat ook nog meer risico met zich meebrengt).
Nee, en er komen nog wel een stuk of wat zaadpotten aan. Enige referentie aan de voorgaande wedstrijden is dat het systeem klopt. Het is geen excuus dat het niet altijd goed kan gaan, maar je weet in ieder geval dat de manier waarop je nu speelt je het beste resultaat brengt. En dat is waar het uiteindelijk om gaat.quote:Op zondag 28 februari 2016 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand mij er van zal beschuldigen dat ik altijd flitsend voetbal verwacht.![]()
En ja, we doen het heel goed in de competitie en in de CL maar dat doet niks af aan het feit dat de wedstrijd van gisteren gewoon weinig indruk maakte. Iets is geen 'goede wedstrijd' omdat je de wedstrijden ervoor zulke goede resultaten neer zet.
Precies. Gewoon 3 dagen na een zware CL-pot zonder problemen winnen van ADO.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef rubbereend het volgende:
er begint weer degelijkheid in het elftal te komen, dat geeft een goed gevoel
Mwah, zonder problemen? Ik vond het wel lang duren voordat ze een doelpunt maakten. Het gaat wel over ADO he. Moet je meer tegen kunnen creëren dan dat ze gisteren deden.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Precies. Gewoon 3 dagen na een zware CL-pot zonder problemen winnen van ADO.
Nu hopen dat dat ook lukt als Ajax de tegenstander is.
Ik had ze ook liever al vroeg op voorsprong zien komen (wat ondanks geen sprankelend spel wel had gekund met die bal op de lat van Moreno). Maar als ik de woorden van Cocu hoor, dan was dit wel een beetje het strijdplan ("gedurende de wedstrijd steeds meer druk zetten").quote:Op zondag 28 februari 2016 19:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mwah, zonder problemen? Ik vond het wel lang duren voordat ze een doelpunt maakten. Het gaat wel over ADO he. Moet je meer tegen kunnen creëren dan dat ze gisteren deden.
Heb geen problemen gezien. Die goal komt wel.quote:Op zondag 28 februari 2016 19:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mwah, zonder problemen? Ik vond het wel lang duren voordat ze een doelpunt maakten. Het gaat wel over ADO he. Moet je meer tegen kunnen creëren dan dat ze gisteren deden.
Totdat die goal niet komt. Je moet het kunnen afdwingen.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Heb geen problemen gezien. Die goal komt wel.
Dat hebben ze toch gedaan en ook volledig op eigen kracht. Zeker in de tweede helft nam de druk op het doel van ADO dusdanig toe, dat een treffer niet kon uitblijven.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:55 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Totdat die goal niet komt. Je moet het kunnen afdwingen.
Dat deden ze toch? Of heb je de 2-0 eindstand gemist?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:55 schreef Djoetma het volgende:
[..]
quote:Vriendin van Phillip Cocu hoogzwanger
PSV-trainer Phillip Cocu wordt opnieuw vader.
Zijn vriendin Dorien Leurs is hoogzwanger, meldt Shownieuws.
Leurs en Cocu zijn al enkele jaren samen. "Zij en Phillip hopen in alle rust verder van de zwangerschap en de komst van hun kindje te kunnen genieten. Wij doen namens beiden de dringende oproep om hun verzoek om privacy te respecteren'', aldus Cocu's management.
Cocu heeft drie zoons uit zijn vorige huwelijk.
http://www.nu.nl/achterkl(...)ocu-hoogzwanger.html
quote:Op maandag 29 februari 2016 18:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat deden ze toch? Of heb je de 2-0 eindstand gemist?
Ja, maar te laat. Tot die tijd zag het er niet naar uit dat de kracht er was om ADO te verslaan. Laten we niet vergeten dat ADO een veel mindere selectie heeft. Je moet in staat zijn om bij pressie een dergelijke tegenstander te domineren. Dit heb ik niet teruggezien.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch gedaan en ook volledig op eigen kracht. Zeker in de tweede helft nam de druk op het doel van ADO dusdanig toe, dat een treffer niet kon uitblijven.
Ik geef toe, ik zag het ook fout aflopen, maar PSV creeert in de competitie tegen ELKE tegenstander kansen, en hebben meer dan 50 competitiewedstrijden op rij gescoord. (Een record).
Laten we ook niet vergeten dat PSV de woensdag ervoor een zowel fysiek als mentaal loodzware pot achter de kiezen heeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:00 schreef Djoetma het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar te laat. Tot die tijd zag het er niet naar uit dat de kracht er was om ADO te verslaan. Laten we niet vergeten dat ADO een veel mindere selectie heeft. Je moet in staat zijn om bij pressie een dergelijke tegenstander te domineren. Dit heb ik niet teruggezien.
True, dat is inderdaad ook een ding. Maar de trackrecord tegen Den Haag is sowieso niet best. Ik vraag me dan ook af hoe goed Fräser als trainer is. Zou heb wel eens bij een grotere club zien...quote:Op maandag 29 februari 2016 19:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Laten we ook niet vergeten dat PSV de woensdag ervoor een zowel fysiek als mentaal loodzware pot achter de kiezen heeft.
Dat PSV al flink wat wedstrijden op rij ongeslagen is, in de competitie stuk of 8 wedstrijden op rij gewonnen heeft, voor de vierde keer op rij de nul hield, en al meer dan 50 wedstrijden op rij gescoord heeft.
ADO speelde daarnaast ook nog behoorlijk defensief.
Je moet de dingen een beetje in perspectief zien. Punten pakken, daar gaat het om.
Dat ging in de tweede helft eigenlijk wel goed. Duurde nog lang eigenlijk in die 2e helft tov hoe groot de druk was voordat ie er werkelijk in lag, maar het was duiddelijk dát hij erin zou gaan.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:55 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Je moet het in de eerste helft al doen. De kans op een scenario waarbij een club als Den Haag ons punten kost moet je gewoon kunnen voorkomen. Dus niet alleen winnen, maar iedere kans op punten voor Den Haag moeten er gewoon niet zijn. Het idee moet niet eens in Den Haag opkomen. Vergeet niet dat we dit seizoen meermaals punten verloren hebben aan de kleintjes omdat we niets wisten af te dwingen.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat ging in de tweede helft eigenlijk wel goed. Duurde nog lang eigenlijk in die 2e helft tov hoe groot de druk was voordat ie er werkelijk in lag, maar het was duiddelijk dát hij erin zou gaan.
Ik zie ze ook het liefst vol erop knallen tegen clubs uit het rechterrijtje. En eigenlijk ook tegen clubs uit het linkerrijtje. Maar dat is gewoon geen reële verwachting na een midweekse CL-wedstrijd die ontzettend veel energie gekost heeft, fysiek en mentaal. Dat is niet vol te houden en juist dan kunnen clubs als ADO toeslaan bij fouten (niet allemaal doordekken, teveel man voor de bal, vermoeidheid).quote:Op maandag 29 februari 2016 20:57 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Je moet het in de eerste helft al doen. De kans op een scenario waarbij een club als Den Haag ons punten kost moet je gewoon kunnen voorkomen. Dus niet alleen winnen, maar iedere kans op punten voor Den Haag moeten er gewoon niet zijn. Het idee moet niet eens in Den Haag opkomen. Vergeet niet dat we dit seizoen meermaals punten verloren hebben aan de kleintjes omdat we niets wisten af te dwingen.
quote:Cocu: Ik wist dat de goal ging vallen
PSV-trainer Phillip Cocu is tijdens de wedstrijd zaterdagavond tegen ADO Den Haag (2-0) niet in paniek geweest omdat het lang duurde voordat zijn ploeg op voorsprong kwam. ,,Ik was ervan overtuigd dat de goal ging vallen. We hebben gaandeweg de druk opgevoerd. Het vertrouwen in elkaar en in de ploeg is groot. We hebben zoveel spelers die een goal kunnen maken. We zijn altijd in staat om te scoren. Soms moet je lang wachten op de goal en dat hebben we gedaan.''
ADO-trainer Henk Fraser vertelde dat het zijn tactiek was om zo lang mogelijk in de wedstrijd te blijven en te gokken op het ongeduld bij de tegenstander. Hij moest erkennen dat PSV niet zenuwachtig werd. ,,PSV is simpelweg te volwassen, raakte niet in paniek en is de terechte winnaar.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |