als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:53 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wespensteek geen creditcard heeft. En geen sleutels, maar alleen cijfersloten.
Jij merkt direct dat je je sleutels kwijt bent? En binnen het uur heb je de sloten vervangen? Well done.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?quote:Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?
Vrijwel elke bank heeft een app die je kunt bekijken, dat doe ik zeker 1 a 2 keer per dag. Internetbankieren doe ik minstens 2 keer per week en afschriften krijg ik gelukkig al jaren niet meer.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.
Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:08 schreef Copycat het volgende:
Het zicht op afboekingen is juist enorm toegenomen.
Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:25 schreef Wespensteek het volgende:
Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.
Ik geef mijn mening, ik vind het overzicht op de afboekingen wel minder geworden. Verder vind ik dat niet erg. Wat ik wel erg vind is dit nieuwe systeem vandaar dat ik dat heb geblokkeerd. Van banken heb ik trouwens geen hoge pet op qua beveiliging van hun systemen en ze zijn volgens mij veel te makkelijk omgegaan met het betaalverkeer. Dat bedrijven automatisch kunnen incasseren zonder machtiging van mij bevalt mij ook niet.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?
http://www.consumentenbon(...)/onterechte-incasso/quote:Wanneer je geen machtiging hebt gegeven (dus geen handtekening hebt gezet) voor een eenmalige incasso, een doorlopende of automatische incasso dan heb je tot 13 maanden na afschrijving van het geld de mogelijkheid om jouw bank te vragen het geld terug te boeken via de procedure 'Melding Onterechte Incasso (MOI)':
Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:43 schreef karr-1 het volgende:
En het ging over contactloos betalen maar er worden nu allerlei andere dingen bijgesleept waar we het niet over hadden.
Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:52 schreef sirdanilot het volgende:
Dat is nog iets heel anders dan dat je zomaar een pas krijg toegestuurd met contactloos betalen erop terwijl je dat helemaal niet wil. Of dat je geconfronteerd wordt met het feit dat je op steeds meer plekken niet meer contant kunt betalen. Of dat je steeds meer dingen allééén via internetbankieren kunt doen. Etc.
Een fanboy omdat ik voor gemak ben? Prima, dan ben ik dat.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.
Het probleem van lang wachten, pincode onthouden en intoetsen etc Plus niet hoeven te pinnen voor elke euro die ik uitgeef. Kleine bedragen kunnen sneller en gemakkelijker op deze manier.quote:Ik stel mezelf altijd de vraag: welk probleem lost deze techniek op? En het antwoord is dan vaak dat er helemaal geen probleem bestond. En dat je dus zou kunnen stellen dat het inderdaad om vernieuwen om het vernieuwen gaat waar men dan op de 1 of andere manier particulier belang bij heeft. Zo werkt dat blijkbaar.
Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.
Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.
Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.
Ik ook.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zie het voordeel niet en toets liever even een pincode in.
Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Tijd verspillen in de supermarkt vind ik wel degelijk een probleem. Pinnen voor een pakje kauwgom van 1 euro terwijl het sneller kan vind ik wel een probleem.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:09 schreef Bart2002 het volgende:
Verder vind ik het contactloze pinnen een "oplossing" voor een probleem wat niet bestond.
Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:
En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Tja je had verwacht dat het gratis was?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?
Zodat we een faalsysteem gewoon met z'n allen betalen?
En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?
Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Gemak is tja.. gemakkelijk.quote:
Nee dat ben ik niet, maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan? En dan niet met "ze kunnen geld van me jatten zonder dat ik het zie" want die hebben we al ontzenuwd.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gemak is tja.. gemakkelijk.
Maar men dient de nadelen van dat gemak goed te onderkennen en begrijpen.
En dat inzicht ontbreekt per definitie als je een "fanboy" bent.
Ik weet trouwens niet of je dat bent hoor.
Bij mij is ie altijd halfvol.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Ja.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef karr-1 het volgende:
Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.
En zo is hetquote:Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja.
Enige wat bij mij wel eens fout is gegaan was met mijn creditcard; onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen. En ik verwacht dat, mocht hierbij ook zoiets gebeuren, dat even probleemloos gaat. Zo niet, passeer ik die brug dan wel ipv hem nu al zelf op te blazen.
De nadelen van dit gemak bestaan onder andere uit dat dit ten koste gaat van kritisch denken omdat je wegens het gemak ervan uitgaat dat "anderen" dat voor je gedaan hebben.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:16 schreef karr-1 het volgende:
maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".quote:Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:
onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen
Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?quote:Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Bullshit. In theorie kan alles, maar gebeurt dit in de praktijk? Nee. Risico = kans * impact.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Eenvoudiger misbruik van betaalmiddelen en betalingsverkeer wordt automatisch aan de gebruikers doorberekend. Zie hier uw nadeel.
Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?
Er is een aantal keer geld van mijn rekening gehaald waar ik het niet mee eens was maar ik heb het wel gezien omdat het om vrij grote bedragen ging. Bij kleinere bedragen heb ik het nooit geconstateerd wat dus niet betekent dat het niet is gebeurd, vrij triest eigenlijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?
Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:
Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Het is theoretisch mogelijk en bovendien gemakkelijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:
waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is
Joh! Zulks een open deur! Maar als er nog geen misbruik is, is er ook nog geen paniekreden.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:37 schreef Bart2002 het volgende:
Misbruik maakt het betalingsverkeer duurder voor de consument, als je dat principe doorhebt dan kijk je iets kritischer naar nieuwe ontwikkelingen die het "gemakkelijker" maken. Dat heb ik wel althans.
Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.
Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:
dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar
Deur op slot doen kost tijd. Dat zou "gemakkelijker" moeten kunnen.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.
Dat elke pinpas van 25 euro of 50 euro gaat opleveren door snel iets te kopen maakt ze echter ook weer een geliefd doelwit voor kruimeldieven en zakkenrollers.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.
En in dit geval zijn er ook voor- en nadelen.
Er zijn 3 miljard pintransacties in Nederland per jaar. Als die van 10 seconden kunnen worden teruggebracht tot 1 seconde, dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar. Daarvan kan je een hoop fraude op de koop toe nemen terwijl het netto-effect op de samenleving nog steeds positief is.
Dit is wel héél off-topic.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.
De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".quote:Op zondag 28 februari 2016 17:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen (zeker met de nieuwe EU-richtlijn PSD II) waardoor de marges lager worden. Inherent daaraan betekent dat dat lagere kosten voor banken ook tot lagere kosten voor consumenten leiden.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".
En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Merkie het volgende:
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.
Blij dat iemand dat inziet.quote:
De kosten van zorg nemen gigantisch toe. In 20 jaar tijd zijn de zorgkosten verdubbeld, en dat komt omdat Nederland vergrijst. Daarnaast is de zorg sterk gereguleerd, dus de prijs van zorg wordt vrijwel volledig door Den Haag gedicteerd. Best een slechte vergelijking.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.
Verder is het gezien de lage rentes die banken betalen om te lenen bij ECB gemakkelijk te bewijzen dat hun voordeel niet aan de klant wordt doorgegeven. Het zou prachtig en edel zijn maar dat doen ze dus niet.
Ander onderwerp. Zou ik ook doen hoor.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
De kosten van zorg nemen gigantisch toe. In 20 jaar tijd zijn de zorgkosten verdubbeld, en dat komt omdat Nederland vergrijst. Daarnaast is de zorg sterk gereguleerd, dus de prijs van zorg wordt vrijwel volledig door Den Haag gedicteerd. Best een slechte vergelijking.
Dat is reeds lang weerlegd.quote:
Best knap inderdaad.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Van discussie over pinpas naar discussie over zorg
Ik doe nu al niet anders meerquote:Op zondag 28 februari 2016 21:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Over 10 jaar lachen we met zijn allen om deze hele discussie en betalen we allemaal contactloos
Dat vraag ik me af, aangezien je bij 'grote' bedragen nog steeds een pincode nodig hebt. Bovendien zie ik de meerwaarde er niet van in. Dan doe je i.p.v. 5 seconde 2 seconde over een betaling. Nou boehoehoe, wat een vooruitgang.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Over 10 jaar lachen we met zijn allen om deze hele discussie en betalen we allemaal contactloos
Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor. Als ik naar Lutjebroek moet denk ik niet halverwege 'oh wacht ik wil eigenlijk naar Groningen ik blijf nog lekker zitten'.quote:Op maandag 29 februari 2016 00:56 schreef Morrigan het volgende:
Bovendien kan je tijdens je reis nog van bestemming veranderen.
Ik Meestal ook. Nu gebeurt het bijna nooit maar vorige week bijvoorbeeld was ik iets vergeten mee te nemen wat mee moest die dag. Ik zat toen al in de trein. Je kunt dan dus op het volgende station uitstappen zodat het het weer kan ophalen.quote:Op maandag 29 februari 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor.
Eeehm, die regel heeft nooit bestaan en je redenering klopt ook niet. Een reis Amersfoort- Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld goedkoper dan een reis Amersfoort-Amsterdam CS. Je bent gewoon jarenlang gematst door conducteursquote:Op maandag 29 februari 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor. Als ik naar Lutjebroek moet denk ik niet halverwege 'oh wacht ik wil eigenlijk naar Groningen ik blijf nog lekker zitten'.Ja, de route veranderen, dat doe ik wel eens, maar dat kon met de kaartjes ook.
De enige realistische mogelijkheid die ik zie om je bestemming tijdens de reis te veranderen, is als je naar Den Haag moet, en je hebt een kaartje voor Den Haag CS maar de trein naar HS vertrekt eerder. Maar aangezien een kaartje naar beide stations altijd even duur is, maakte dat zelfs in het kaartjestijdperk niet uit en mocht je met een kaartje voor CS altijd nog naar HS. En dat geldt/gold ook voor andere steden met meerdere stations, waarschijnlijk om precies die reden.
Je kunt niet kiezen voor een niet draadloze pas.quote:
Zo'n draadverbinding lijkt me ook erg onhandig op je pas.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Megumi het volgende:
Je kunt niet kiezen voor een niet draadloze pas.
Als je een dagretour hebt (had, kon) kan dat ook gewoon. Is het misschien nog wel goedkoper ook.quote:Op maandag 29 februari 2016 06:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik Meestal ook. Nu gebeurt het bijna nooit maar vorige week bijvoorbeeld was ik iets vergeten mee te nemen wat mee moest die dag. Ik zat toen al in de trein. Je kunt dan dus op het volgende station uitstappen zodat het het weer kan ophalen.
Alle betaalpassen zijn al sinds jaar en dag draadloos.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kunt niet kiezen voor een niet draadloze pas.
Als ik nu er onderweg achter kom dat ik iets vergeten ben dan check ik niet uit en vervolgens weer in. Volgens mij hoeft dat ook niet. Dus dan ben ik net zo veel kwijt als 1 keer retour.quote:Op maandag 29 februari 2016 09:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Als je een dagretour hebt (had, kon) kan dat ook gewoon. Is het misschien nog wel goedkoper ook.
Oh ja, dat kan natuurlijk op die manier. Tenzij je door poortjes moet denk ik? Wordt er wat afgeschreven als je in -en uit checkt op hetzelfde station?quote:Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik nu er onderweg achter kom dat ik iets vergeten ben dan check ik niet uit en vervolgens weer in. Volgens mij hoeft dat ook niet. Dus dan ben ik net zo veel kwijt als 1 keer retour.
Ik denk dat Asd een uitzondering is omdat Amsterdam dusdanig groot is, en omdat het zelfs met de trein erg ver is van zuid naar CS (je moet dan ook overstappen).quote:Op maandag 29 februari 2016 06:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm, die regel heeft nooit bestaan en je redenering klopt ook niet. Een reis Amersfoort- Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld goedkoper dan een reis Amersfoort-Amsterdam CS. Je bent gewoon jarenlang gematst door conducteurs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |