abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160289477
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.
Je hebt helemaal gelijk.

Het wordt tijd dat we weer teruggaan naar de kruidenier om de hoek. Waar je weer gewoon voor 10 euro een persoonlijk handgesneden bruin kan kopen o.i.d. en dat met gouden dukaten kan betalen. Want goedkoop en snel en efficiënt daar heb je als klant niks aan, dat maakt mensen werkloos en daar profiteren toch alleen maar de banken van.

:Y
pi_160289521
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:31 schreef Igen het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.
Blij dat iemand dat inziet.
Rest van de post niet gelezen wegens tijdgebrek en een stukje zelfbescherming. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 20:47:35 #253
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160295327
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.

Verder is het gezien de lage rentes die banken betalen om te lenen bij ECB gemakkelijk te bewijzen dat hun voordeel niet aan de klant wordt doorgegeven. Het zou prachtig en edel zijn maar dat doen ze dus niet.
De kosten van zorg nemen gigantisch toe. In 20 jaar tijd zijn de zorgkosten verdubbeld, en dat komt omdat Nederland vergrijst. Daarnaast is de zorg sterk gereguleerd, dus de prijs van zorg wordt vrijwel volledig door Den Haag gedicteerd. Best een slechte vergelijking.
2000 light years from home
pi_160295635
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

De kosten van zorg nemen gigantisch toe. In 20 jaar tijd zijn de zorgkosten verdubbeld, en dat komt omdat Nederland vergrijst. Daarnaast is de zorg sterk gereguleerd, dus de prijs van zorg wordt vrijwel volledig door Den Haag gedicteerd. Best een slechte vergelijking.
Ander onderwerp. Zou ik ook doen hoor.
En als we er niet meer uitkomen geven we "Den Haag" gewoon de schuld.

"Concurrentie" zoals wij dat kennen is nooit goed voor de consument. Kartelvorming en kleine bedrijven onschadelijk maken. Zodat er 1 a 3 grote spelers overblijven. Dat zie je op alle gebieden. En als het zover is kunnen ze vragen wat ze willen omdat we dan niet meer "met de voeten" kunnen stemmen. Jij vindt dat soort ontwikkelingen blijkbaar "goed". Ik niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 28-02-2016 21:01:02 ]
pi_160295952
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 20:47 schreef Merkie het volgende:
en dat komt omdat Nederland vergrijst
Dat is reeds lang weerlegd.
Die redenen van die stijgende kosten zijn nog niet goed in kaart gebracht.
Mede wegens "politieke gevoeligheid" laten we maar zeggen.
Er bestaan geen "echte" politici meer die hun carrière op het spel durven te zetten om de echte redenen aan de kaak te stellen.
Maar het is niet de vergrijzing. Zoveel is zeker.
pi_160296417
Godver, waar gaat dit nog over :')

Tot nu toe alleen theoretische nadelen gehoord.
pi_160296900
Van discussie over pinpas naar discussie over zorg :')
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 28 februari 2016 @ 21:28:51 #258
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_160296997
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:26 schreef Thomas-sama het volgende:
Van discussie over pinpas naar discussie over zorg :')
Best knap inderdaad.
Daarom gaan we het na deze post weer gewoon alleen over de pin te hebben. Voor de hele discussie over vergrijzing en zorgverzekeringen opent men maar een nieuw topic.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160297036
Over 10 jaar lachen we met zijn allen om deze hele discussie en betalen we allemaal contactloos :P
  zondag 28 februari 2016 @ 22:37:20 #260
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160300358
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Over 10 jaar lachen we met zijn allen om deze hele discussie en betalen we allemaal contactloos :P
Ik doe nu al niet anders meer
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160303857
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 21:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dat vraag ik me af, aangezien je bij 'grote' bedragen nog steeds een pincode nodig hebt. Bovendien zie ik de meerwaarde er niet van in. Dan doe je i.p.v. 5 seconde 2 seconde over een betaling. Nou boehoehoe, wat een vooruitgang. :{

Ik had liever gezien dat je met de OVchipkaart betalingen kan doen. Al is het alleen maar voor de wc bij stations. En ik weet dat het mogelijk is, aangezien je in Hong Kong ook gewoon met chipkaarten kunt betalen.

Nu zullen veel mensen me voor gek verklaren, maar ik vind die kaart tenminste nog iets toevoegen. Niet meer wachten voordat je een kaartje bij een automaat kan kopen, maar direct inchecken. Helemaal als je automatisch opladen hebt. Bovendien kan je tijdens je reis nog van bestemming veranderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_160305300
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 00:56 schreef Morrigan het volgende:
Bovendien kan je tijdens je reis nog van bestemming veranderen.
Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor. Als ik naar Lutjebroek moet denk ik niet halverwege 'oh wacht ik wil eigenlijk naar Groningen ik blijf nog lekker zitten'. :') Ja, de route veranderen, dat doe ik wel eens, maar dat kon met de kaartjes ook.

De enige realistische mogelijkheid die ik zie om je bestemming tijdens de reis te veranderen, is als je naar Den Haag moet, en je hebt een kaartje voor Den Haag CS maar de trein naar HS vertrekt eerder. Maar aangezien een kaartje naar beide stations altijd even duur is, maakte dat zelfs in het kaartjestijdperk niet uit en mocht je met een kaartje voor CS altijd nog naar HS. En dat geldt/gold ook voor andere steden met meerdere stations, waarschijnlijk om precies die reden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160306162
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor.
Ik Meestal ook. Nu gebeurt het bijna nooit maar vorige week bijvoorbeeld was ik iets vergeten mee te nemen wat mee moest die dag. Ik zat toen al in de trein. Je kunt dan dus op het volgende station uitstappen zodat het het weer kan ophalen.
pi_160306230
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoevaak doe jij dat dan? Ik stap meestal alleen de trein in als ik al weet waar ik heen moet hoor. Als ik naar Lutjebroek moet denk ik niet halverwege 'oh wacht ik wil eigenlijk naar Groningen ik blijf nog lekker zitten'. :') Ja, de route veranderen, dat doe ik wel eens, maar dat kon met de kaartjes ook.

De enige realistische mogelijkheid die ik zie om je bestemming tijdens de reis te veranderen, is als je naar Den Haag moet, en je hebt een kaartje voor Den Haag CS maar de trein naar HS vertrekt eerder. Maar aangezien een kaartje naar beide stations altijd even duur is, maakte dat zelfs in het kaartjestijdperk niet uit en mocht je met een kaartje voor CS altijd nog naar HS. En dat geldt/gold ook voor andere steden met meerdere stations, waarschijnlijk om precies die reden.
Eeehm, die regel heeft nooit bestaan en je redenering klopt ook niet. Een reis Amersfoort- Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld goedkoper dan een reis Amersfoort-Amsterdam CS. Je bent gewoon jarenlang gematst door conducteurs ;)
  maandag 29 februari 2016 @ 09:42:48 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_160307325
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 12:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Je kunt niet kiezen voor een niet draadloze pas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 februari 2016 @ 09:45:59 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160307387
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Megumi het volgende:

Zo'n draadverbinding lijkt me ook erg onhandig op je pas.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160307469
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 06:19 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik Meestal ook. Nu gebeurt het bijna nooit maar vorige week bijvoorbeeld was ik iets vergeten mee te nemen wat mee moest die dag. Ik zat toen al in de trein. Je kunt dan dus op het volgende station uitstappen zodat het het weer kan ophalen.
Als je een dagretour hebt (had, kon) kan dat ook gewoon. Is het misschien nog wel goedkoper ook.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 29 februari 2016 @ 11:02:50 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160308949
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Alle betaalpassen zijn al sinds jaar en dag draadloos.
2000 light years from home
pi_160309296
quote:
10s.gif Op maandag 29 februari 2016 09:51 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als je een dagretour hebt (had, kon) kan dat ook gewoon. Is het misschien nog wel goedkoper ook.
Als ik nu er onderweg achter kom dat ik iets vergeten ben dan check ik niet uit en vervolgens weer in. Volgens mij hoeft dat ook niet. Dus dan ben ik net zo veel kwijt als 1 keer retour.
pi_160309396
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:15 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Als ik nu er onderweg achter kom dat ik iets vergeten ben dan check ik niet uit en vervolgens weer in. Volgens mij hoeft dat ook niet. Dus dan ben ik net zo veel kwijt als 1 keer retour.
Oh ja, dat kan natuurlijk op die manier. Tenzij je door poortjes moet denk ik? Wordt er wat afgeschreven als je in -en uit checkt op hetzelfde station?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_160314344
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 06:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Eeehm, die regel heeft nooit bestaan en je redenering klopt ook niet. Een reis Amersfoort- Amsterdam Zuid is bijvoorbeeld goedkoper dan een reis Amersfoort-Amsterdam CS. Je bent gewoon jarenlang gematst door conducteurs ;)
Ik denk dat Asd een uitzondering is omdat Amsterdam dusdanig groot is, en omdat het zelfs met de trein erg ver is van zuid naar CS (je moet dan ook overstappen).

Google maar op NS Tariefeenheden kaart, dan zie je welke stations samengevoegd zijn qua tarief.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160328532
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')