abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160284503
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wespensteek geen creditcard heeft. En geen sleutels, maar alleen cijfersloten.
als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
pi_160284570
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Jij merkt direct dat je je sleutels kwijt bent? En binnen het uur heb je de sloten vervangen? Well done.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:01:00 #203
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160284586
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

als ik mijn creditcard of sleutels kwijt ben merk ik dat, als men met dit systeem mijn geld zou stelen merk ik niets.
Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160284679
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij merkt het niet als er geld van je rekening verdwijnt naar een onbekende tegenrekening?
Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:06:04 #205
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160284728
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet vrij snel nee, ik kijk niet elke dag bij internetbankieren naar afboekingen en een afschrift krijg ik nog 1 keer per maand. Het zicht op afboekingen is enorm afgenomen, daarnaast is bij vrij veel afschrijvingen nauwelijks te zien waarom het was omdat de omschrijvingen nauwelijks te herleiden zijn.
Vrijwel elke bank heeft een app die je kunt bekijken, dat doe ik zeker 1 a 2 keer per dag. Internetbankieren doe ik minstens 2 keer per week en afschriften krijg ik gelukkig al jaren niet meer.

Het is natuurlijk ook een beetje eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden wat er gebeurt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 februari 2016 @ 15:08:11 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160284784
Het zicht op afboekingen is juist enorm toegenomen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160285280
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:08 schreef Copycat het volgende:
Het zicht op afboekingen is juist enorm toegenomen.
Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:28:47 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160285345
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:25 schreef Wespensteek het volgende:

Ik kom toch vrij regelmatig tegen dat ik op het afschrift een naam tegenkom die totaal niet past bij waar ik iets heb gekocht. Uiteindelijk kan ik na overleg met partner vaak wel herleiden wat het was maar bij kleinere bedragen vind ik dat zeker niet eenvoudig en door het veel gebruiken van de pinpas is het ook een behoorlijk lang overzicht geworden. Op zich zie je dus wel met internet bankieren makkelijker wat er is afgeboekt maar ik vind het wel minder overzichtelijk geworden. Al had je met kasopnames natuurlijk geen idee waaraan het was uitgegeven.
Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160285651
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je bent nu echt spijkers op laag water aan het zoeken, dat zie je zelf ook wel, toch?
Ik geef mijn mening, ik vind het overzicht op de afboekingen wel minder geworden. Verder vind ik dat niet erg. Wat ik wel erg vind is dit nieuwe systeem vandaar dat ik dat heb geblokkeerd. Van banken heb ik trouwens geen hoge pet op qua beveiliging van hun systemen en ze zijn volgens mij veel te makkelijk omgegaan met het betaalverkeer. Dat bedrijven automatisch kunnen incasseren zonder machtiging van mij bevalt mij ook niet.

quote:
Wanneer je geen machtiging hebt gegeven (dus geen handtekening hebt gezet) voor een eenmalige incasso, een doorlopende of automatische incasso dan heb je tot 13 maanden na afschrijving van het geld de mogelijkheid om jouw bank te vragen het geld terug te boeken via de procedure 'Melding Onterechte Incasso (MOI)':
http://www.consumentenbon(...)/onterechte-incasso/

Ik vind het dus zot dat de banken niet controleren of er een machtiging is gegeven voor een incasso. Ze geven mensen toegang tot mijn geld en dan mag ik achteraf zeggen dat het niet mocht. Het moet allemaal goedkoop maar het is gewoon niet veilig.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:41:13 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160285702
Ja, spijkers op laag water dus. Want ik vind het, ondanks dat ik veel meer mogelijkheden hen om mijn saldo en uitgaven te controleren, toch echt onoverzichtelijker en ik heb het gevoel dat het niet veilig is. Nergens mee te staven, maar toch!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 15:43:58 #211
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160285773
En het ging over contactloos betalen maar er worden nu allerlei andere dingen bijgesleept waar we het niet over hadden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160286130
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:43 schreef karr-1 het volgende:
En het ging over contactloos betalen maar er worden nu allerlei andere dingen bijgesleept waar we het niet over hadden.
Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.
pi_160286175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:52 schreef sirdanilot het volgende:
Dat is nog iets heel anders dan dat je zomaar een pas krijg toegestuurd met contactloos betalen erop terwijl je dat helemaal niet wil. Of dat je geconfronteerd wordt met het feit dat je op steeds meer plekken niet meer contant kunt betalen. Of dat je steeds meer dingen allééén via internetbankieren kunt doen. Etc.
Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.
Ik stel mezelf altijd de vraag: welk probleem lost deze techniek op? En het antwoord is dan vaak dat er helemaal geen probleem bestond. En dat je dus zou kunnen stellen dat het inderdaad om vernieuwen om het vernieuwen gaat waar men dan op de 1 of andere manier particulier belang bij heeft. Zo werkt dat blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:00:28 #214
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286353
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel, dat beetje dwarse. En ik kan ook niet zo goed tegen fanboys (meestal met hun particuliere verborgen agenda) die elke "vernieuwing" als "God's gifts to Man" zien.
Een fanboy omdat ik voor gemak ben? Prima, dan ben ik dat.

quote:
Ik stel mezelf altijd de vraag: welk probleem lost deze techniek op? En het antwoord is dan vaak dat er helemaal geen probleem bestond. En dat je dus zou kunnen stellen dat het inderdaad om vernieuwen om het vernieuwen gaat waar men dan op de 1 of andere manier particulier belang bij heeft. Zo werkt dat blijkbaar.
Het probleem van lang wachten, pincode onthouden en intoetsen etc Plus niet hoeven te pinnen voor elke euro die ik uitgeef. Kleine bedragen kunnen sneller en gemakkelijker op deze manier.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 februari 2016 @ 16:00:55 #215
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286371
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och het uitgangspunt is voor mij hetzelfde, als er geld van mijn rekening afgaat wil ik daartoe opdracht hebben gegeven met een handtekening of pincode en elk systeem dat de banken verzinnen dat daarvan afwijkt vind ik in principe slecht. Controle achteraf vind ik geen alternatief voor toegangscontrole.
Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160286511
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Met contactloos betalen heb je inderdaad ook zelf de opdracht gegeven.
Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:06:55 #217
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286630
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet, als iemand ongemerkt mijn pas kan scannen is mijn instemming niet nodig.
Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160286717
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 14:48 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zie het voordeel niet en toets liever even een pincode in.
Ik ook.
Ik snap die volstrekt kritiekloze verheerlijking van "vernieuwing" (want "vooruitgang") ook niet zo goed.
Theoretisch misbruik is makkelijk en mogelijk maar "het zal wel niet zo'n vaart lopen" hoor je dan.
Verder vind ik het contactloze pinnen een "oplossing" voor een probleem wat niet bestond.
Je maakt het betalingsverkeer weer een stukje onveiliger en je moet straks kunnen bewijzen dat je "zorgvuldig" bent geweest. De bewijslast komt via een glijdende schaal bij het individu te liggen die niet om die techniek gevraagd heeft. Maar ja. Een toe te juichen stukje vooruitgang weer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160286776
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat kan dus ook niet. Technisch zal het ongetwijfeld kunnen, maar het nog niet rendabel genoeg en tot op heden is het nooit gebeurd. En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:10:58 #220
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286780
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:09 schreef Bart2002 het volgende:

Verder vind ik het contactloze pinnen een "oplossing" voor een probleem wat niet bestond.
Tijd verspillen in de supermarkt vind ik wel degelijk een probleem. Pinnen voor een pakje kauwgom van 1 euro terwijl het sneller kan vind ik wel een probleem.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160286789
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:06 schreef karr-1 het volgende:
En mocht het gebeuren, een belletje naar de bank en voila geld terug gestort.
Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?
Zodat we een faalsysteem gewoon met z'n allen betalen?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:11:54 #222
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286821
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je weet ook dat dat potentiële misbruik gewoon aan de klant doorberekend wordt?
Zodat we een faalsysteem gewoon met z'n allen betalen?
Tja je had verwacht dat het gratis was?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 februari 2016 @ 16:12:27 #223
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286841
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus controle achteraf vervangt de toegangscontrole, ik kan er niet meer op vertrouwen dat anderen niet bij mijn geld kunnen, ik moet ervan uitgaan dat ze dat wel kunnen en dan eventueel mijn geld terugeisen. Waarbij de vraag blijft hoe makkelijk de banken geld terugbetalen want in theorie kan men dus ook geld terug gaan vragen nadat netjes is betaald, hoe weet de bank wat misbruik was?
En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 28 februari 2016 @ 16:13:45 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160286894
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:15:21 #225
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286944
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160286964
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:00 schreef karr-1 het volgende:
Een fanboy omdat ik voor gemak ben?
Gemak is tja.. gemakkelijk.
Maar men dient de nadelen van dat gemak goed te onderkennen en begrijpen.
En dat inzicht ontbreekt per definitie als je een "fanboy" bent.
Ik weet trouwens niet of je dat bent hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160286981
Een betaalrekening is om te betalen.

Een kluis of spaarrekening is om geld veilig te bewaren.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:16:41 #228
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286993
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gemak is tja.. gemakkelijk.
Maar men dient de nadelen van dat gemak goed te onderkennen en begrijpen.
En dat inzicht ontbreekt per definitie als je een "fanboy" bent.
Ik weet trouwens niet of je dat bent hoor.
Nee dat ben ik niet, maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan? En dan niet met "ze kunnen geld van me jatten zonder dat ik het zie" want die hebben we al ontzenuwd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160287008
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Bij mij is ie altijd halfvol. :) Maar toch zie ik wel beren op de weg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:17:59 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287049
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef karr-1 het volgende:

Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.
Ja.
Enige wat bij mij wel eens fout is gegaan was met mijn creditcard; onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen. En ik verwacht dat, mocht hierbij ook zoiets gebeuren, dat even probleemloos gaat. Zo niet, passeer ik die brug dan wel ipv hem nu al zelf op te blazen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:18:38 #231
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160287078
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja.
Enige wat bij mij wel eens fout is gegaan was met mijn creditcard; onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen. En ik verwacht dat, mocht hierbij ook zoiets gebeuren, dat even probleemloos gaat. Zo niet, passeer ik die brug dan wel ipv hem nu al zelf op te blazen.
En zo is het
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160287335
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:16 schreef karr-1 het volgende:
maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan
De nadelen van dit gemak bestaan onder andere uit dat dit ten koste gaat van kritisch denken omdat je wegens het gemak ervan uitgaat dat "anderen" dat voor je gedaan hebben.
Je ziet dit dagelijks in de praktijk in de vorm van beveiligingslekken van websites.
Een vuistregel zou moeten zijn dat gemak ten koste gaat van veiligheid van de gegevens.
Maar we hebben niets te verbergen dus dat is allemaal niet echt erg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160287374
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:
onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Eenvoudiger misbruik van betaalmiddelen en betalingsverkeer wordt automatisch aan de gebruikers doorberekend. Zie hier uw nadeel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:28:17 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287442
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:29:22 #235
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160287478
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Eenvoudiger misbruik van betaalmiddelen en betalingsverkeer wordt automatisch aan de gebruikers doorberekend. Zie hier uw nadeel.
Bullshit. In theorie kan alles, maar gebeurt dit in de praktijk? Nee. Risico = kans * impact.
2000 light years from home
pi_160287637
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?
Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160287657
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?
Er is een aantal keer geld van mijn rekening gehaald waar ik het niet mee eens was maar ik heb het wel gezien omdat het om vrij grote bedragen ging. Bij kleinere bedragen heb ik het nooit geconstateerd wat dus niet betekent dat het niet is gebeurd, vrij triest eigenlijk.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:35:01 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287683
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160287771
quote:
5s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:
waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is
Het is theoretisch mogelijk en bovendien gemakkelijk.
Dus dat misbruik gaat gebeuren lijkt me evident.
Maar we wachten het af. De toekomst zal het leren.
Misbruik maakt het betalingsverkeer duurder voor de consument, als je dat principe doorhebt dan kijk je iets kritischer naar nieuwe ontwikkelingen die het "gemakkelijker" maken. Dat heb ik wel althans.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:41:33 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:37 schreef Bart2002 het volgende:

Misbruik maakt het betalingsverkeer duurder voor de consument, als je dat principe doorhebt dan kijk je iets kritischer naar nieuwe ontwikkelingen die het "gemakkelijker" maken. Dat heb ik wel althans.
Joh! Zulks een open deur! Maar als er nog geen misbruik is, is er ook nog geen paniekreden.
Chill. Ik ga even een boodschapje doen. Onder de 25 piek, dus contactloos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160287904
quote:
5s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.
Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.
pi_160288043
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.

En in dit geval zijn er ook voor- en nadelen.

Er zijn 3 miljard pintransacties in Nederland per jaar. Als die van 10 seconden kunnen worden teruggebracht tot 1 seconde, dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar. Daarvan kan je een hoop fraude op de koop toe nemen terwijl het netto-effect op de samenleving nog steeds positief is.
pi_160288264
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:
dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar
Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160288323
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.
Deur op slot doen kost tijd. Dat zou "gemakkelijker" moeten kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160288334
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.

En in dit geval zijn er ook voor- en nadelen.

Er zijn 3 miljard pintransacties in Nederland per jaar. Als die van 10 seconden kunnen worden teruggebracht tot 1 seconde, dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar. Daarvan kan je een hoop fraude op de koop toe nemen terwijl het netto-effect op de samenleving nog steeds positief is.
Dat elke pinpas van 25 euro of 50 euro gaat opleveren door snel iets te kopen maakt ze echter ook weer een geliefd doelwit voor kruimeldieven en zakkenrollers.
pi_160288376
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.
Dit is wel héél off-topic. :')
  zondag 28 februari 2016 @ 17:13:15 #247
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160288904
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.
2000 light years from home
pi_160289129
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.
Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".
Wij zijn het kind van de rekening en mogen indirect opdraaien voor het falen van ons "gemak"
Dat maakt de positie van banken en providers zo luxe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 17:19:54 #249
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160289161
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen (zeker met de nieuwe EU-richtlijn PSD II) waardoor de marges lager worden. Inherent daaraan betekent dat dat lagere kosten voor banken ook tot lagere kosten voor consumenten leiden.
2000 light years from home
pi_160289343
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Merkie het volgende:
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen
En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.

Verder is het gezien de lage rentes die banken betalen om te lenen bij ECB gemakkelijk te bewijzen dat hun voordeel niet aan de klant wordt doorgegeven. Het zou prachtig en edel zijn maar dat doen ze dus niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')